10 Principii pentru a conduce o afacere de la distanta… EFICIENT

Mini-Curs pentru Manageri si Antreprenori despre Lucrul de Acasa

cu Stefan Irimia, CEO All About Parenting

Mai mult decat oricand, regulile de distantare sociala datorate epidemiei de Covid-19, ne determina astazi sa ne conducem afacerile de la distanta. Iar elementul principal in conducerea unei afaceri de succes, de la distanta, il constituie comunicarea cu echipa.

Din acest motiv, cred că ideile si recomandarile facute de Stefan Irimia, care conduce cu succes o echipa de 30 oameni, de la mii de km distanta – intr-un interviu sustinut recent in compania lui Lorand Soares-Szass, sunt mai mult decat bine-venite.

Interviul integral (de aprox. 90 min) îl poți urmări mai jos, dar dacă timpul nu iti permite, cele 10 principii pe care le-am extras reprezintă esența a tot ce a spus Stefan.

Te invit sa le citesti cu atentie, sa cugeti cu atentie la fiecare dintre ele si, daca ti se par utile (sau daca vrei sa completezi cu ceva), spune-ti parerea printr-un comentariu, in căsuta de mai jos.

10 Principii Despre Cum Sa Conduci O Afacere De La Distanta… Eficient

Principiul #1. Focus pe “pase”, nu pe relatii (principiu de echipa „furat” din baschet!)

  • In business trebuie sa te focusezi pe ce faci bine si pe modul cum poti veni cu imbunatatiri; in loc sa te focusezi pe interfete si pe relatiile interpersonale.
  • Echipele de invingatori nu au probleme de relatii.
  • Odata cu victoriile vin si relatiile bune.

Trebuie sa fie clar rolul fiecaruia.

Principiul #2. Da autonomie dar pastreaza controlul.

La acest principiu, un exercitiu interesant propus de Stefan ca exemplu s-a numit, „Aranjarea oamenilor”

Raspuns: ~ 45 min

Ca o concluzie:

Raspuns: ~5 min
  • Spune oamenilor ce au de facut. Evita sa spui CUM sa faca (doar daca e absolut necesar)
  • Da autonomie, dar pastreaza controlul. Nu incerca sa faci tu totul, de unul singur.
  • Puterea angajatilor tine loc de proceduri. Astfel, daca CUM-ul este clar, in cazul lucrurilor noi mai ales, se actioneaza, nu se pierde timpul
  • In timpuri de criza si vremuri incerte, nu este timp de brainstorming ci trebuie dat directie si actionat rapid
  • Recunoaste CAND ai gresit, si incurajeaza angajatii tai sa treaca lucrurile prin filtrul gandirii lor, pentru ca ce le spui tu nu poate fi neaparat cel mai bun lucru.
  • Spune cat mai clar CE vrei si evita CUM (cand nu este absolut necesar)

Principiul #3. Simplifica si sintetizeaza (preluat de la Razvan Cazanescu)

  • Nu ma intereseaza ce fac colegii mei toata ziua, dar vreau sa stiu DOAR un singur lucru: Care este cel mai important lucru pe care il fac in fiecare zi?(promisiunea zilei).
  • Asa poti sa observi ce fel de om este, cat de priceput este si, daca isi prioritizeaza activitatile asa cum trebuie.

Acest principiu este unul foarte important, deoarece iti da tie ca antreprenor, ca manager, sentimentul de control fara sa fii in control (sa le sufli in ceafa!) 🙂

Principiul #4. Cere minim 2 solutii

  • Orice coleg care vine la tine cu o problema, trebuie sa vina si cu 2 solutii, ca sa poti vedea ca a analizat situatia.
  • Cel mai de pret sfat pe care il poti da totusi, atunci cand un coleg vine sa-ti ceara ajutorul la o problema este: „Da si un un Google…” 🙂
  • Pentru ca orice raspuns se afla… la un Google distanta!

Principiul #5. Intalneste echipa zilnic (15 min)

Alege un program prin care sa te poti vedea zilnic, cu toti colegii si un facilitator (in fiecare zi, altul).

Prin acest exercitiu zilnic:

  • Le ridici starea, te asiguri ca toti sunt prezenti,
  • Verifici daca si-au respectat promisiunile facute cu o zi in urma si asculti noile promisiuni, care trebuie sa fie super specifice, si
  • Te asiguri daca au sau nu nevoie de ajutor pt ceva.
  • Cel mai bine e ca sa fie echipe mici (ideal, 6 persoana), iar in fiecare zi sa conduca altcineva intalnirea pentru a fi familiari cu situatia.
  • Intalnirea sa fie scurta si in cadrul ei sa nu se rezolve probleme.
Pentru eficienta e recomandat ca fiecare membru sa aiba scrisa „Promisiunea”
inainte de inceperea intalnirii de lucru

Principiul #6. Intalneste echipa saptamanal (1 ora)

  • Se stabilesc top 3 obiective ale fiecaruia in acea saptamana.
  • Nu trebuie sa fie musai 3! Daca este unul și mare, care iti ia toata saptamana, este ok.
  • Dupa ce s-au stabilit obiectivele se face intalnirea zilnica in care NU SE REZOLVA PROBLEME – FFF. Important!!!

Principiul #7. Intalneste oamenii cheie saptamanal (1-2 ore)

  • Stabileste care sunt oamenii tai cheie si programeaza-ti o zi anume in care rezolvati probleme si discutati. 
  • Evita intreruperile și daca o problema NU arde, poate sa astepte pana la intalnirea saptamanala

Principiul #8. Afiseaza 2-3 numere critice (Principiul lui Pearson)

Lucrurile care sunt masurate se imbunatatesc. Ceea ce este masurat si raportat se imbunatateste exponential.

– KARL PEARSON, matematician considerat „parintele” statisticii

  • Numerele dau autonomie si control oamenilor
  • Alege intre 2-3 indicatori masurabili, in afacere, maxim 4 (nu 100!)
  • Alege intre 1 si 3 numere critice pentru companie si intre 1 si 3 nr critice pentru fiecare in parte.
  • F. Important! Aceste numere NU reprezinta un TARGET. Sunt pentru masurarea progreselor si pentru constientizarea situatiei.

Principiul #9. Organizeaza banii saptamanal. Cash Flow 2.0

Aloca banii saptamanal, in ordinea importantei:

  1. Taxele,
  2. Profitul (prima data!),
  3. Plata ta,
  4. Furnizori,
  5. Echipa.

Eu imi iau concediul prima data! Daca nu imi blochez concediul in calendar cu doi ani in avans, nu mai pot sa am concediu.

– Alain Cardon

Principiul #10. Cere checklist-uri

Acestea protejeaza echipa si persoana. In caz ca o persoana se imbolnaveste sau isi ia vacanta, ii poate lua cineva locul fara sa fie deranjat, pentru ca este notat ce facea pers respectiva.

Exemple: articol pe blog, email catre clienti, cum se face o factura, cum se aranjeaza o sala etc.

11. Implementeaza schimbarile pe rand

Pentru inceput, schimba exact lucrurile care crezi ca ti s-ar potrivi cel mai mult pt compania ta. Fa un test 2 saptamani/ o luna si vezi cum decurge.

⚠️[LIVE] WEBINAR – In cadrul campaniei www.romaniariseup.ro⚠️"Cum sa conduci o afacere de la distanta?" cu Stefan Irimia, CEO All About Parenting.De cativa ani, Stefan conduce o afacere de la mii de km distanta. Ce putem invata din experienta lui pentru momentele acestea in care trebuie sa lucram si noi in izolare?Vom luat si intrebarile voastre (la sfarsit), dar pentru asta te rugam sa dai un click pe link-ul de aici: https://faq.belive.tv/comments-issue si sa permiti aplicatiei BeLive sa acceseze numele tau si poza ta de Facebook pentru a fi mai usor de identificat in sesiunea de Q&A.Da un SHARE la acest live ca sa vada cat mai multi antreprenori si angajati informatile din webinar si sa poata sa ia decizii intelepte pe baza informatilor primite. Acest webinar face parte din seria de materiale gratuite oferite prin proiectul Romania Rise Up lansat de comunitatea Upriserz. 👊😍Hai sa vezi ce materiale am pregatit pentru tine: https://www.romaniariseup.ro

Publicată de Lorand Soares Szasz pe Miercuri, 8 aprilie 2020

Comments

About the Author Adrian Iacob

Online Business & Marketing Sr. Consultant, Strategist

follow me on: