ClickFunnels Review (2017) – Ce este ClickFunnels? Merita investitia?

ClickFunnels, instrumentul dezvoltat in 2013 de Russell Brunson mi-a atras atentia in toamna anului trecut. Si poate ca nu ajungeam nici atunci la el, pentru ca foloseam de ceva vreme LeadPages si Thrive Themes pentru construirea paginilor de squeze, si eram destul de multumit. 

Totusi, intr-o dupa-amiaza de septembrie pe care mi-o amintesc cu lux de amanunte si acum, un bun prieten mi-a recomandat o carte de care nu mai auzisem pana atunci: DotCom Secrets. The Underground Playbook For Growing Your Company Online” de Russell Brunson.

More...

Chiar din momentul in care am pus mana pe aceasta carte, atentia mi-a fost atrasa de doua lucruri: 

  1. Primul, nota de recomandare de pe coperta scrisa de Tony Robbins: „Un proces simplu, pe care orice companie îl poate utiliza pentru a-și îmbunatati substantial traficul, conversiile si vanzarile online”, si al doilea...
  2. Citatul din Prefata cartii - prefata scrisa de un alt nume reprezentativ pentru mine, Dan Kennedy: „În ultimă instanță, afacerile care vor investi cât mai mult în achiziția unui client, acelea vor câștiga.”

Pentru mine, acest citat mi-a ramas ca litera de lege din 2010, din cartea lui Dan, „My Unfinished Business”. Altfel spus, pentru a-ti creste o vanzare exponential, ai nevoie mereu de un proces strategic alcatuit din canale de marketing si vanzari eficiente (sales funnels) care sa converteasca, sa creasca media cosului de cumparaturi si sa conduca la clienti multumiti. 

Daca pana atunci termenul de sales funnel imi era cunoscut din training-urile de vanzari, pana la finalul cartii DotCom Secrets, am realizat ca ce facuse acest tanar dintr-un concept clasic de vanzari si o platforma de vanzari, este mai mult decat si-ar fi putut inchipui cineva!!!

Imagineaza-ti acum ca am vorbi despre vreo 300 de tool-uri diferite, fiecare cu rolul si rostul lui, dar, adunate intr-o SINGURA platforma. Un singur instrument care face TOT ceea ce fac si celelalte. Doar ca la un pret mult mai redus!

Si da, chiar mai inainte de a termina cartea de citit si am inteles cat de puternic este acest concept, mi-am facut cont pe ClickFunnels, si am inceput sa il folosesc. 

... Si pentru ca am implinit un an de la crearea contului, iar intre timp, vorbindu-le prietenilor si cunoscutilor, au inceput sa apara intrebari avizate, mi-am spus sa fac o recenzie detaliata a acestui soft, care, dupa cum spuneam, a devenit instrumentul meu preferat pentru a crea nu doar squeze page si landing page, ci toate paginile unui canal de marketing si vanzari, cap-coada. Iar asta, in doar cateva minute!

Totodata, daca folosesti Lead Pages, Thrive Architect sau SamCart, si le cunosti functiile, iti va fi usor sa le compari, si sa intelegi ce m-a determinat sa dau totul la o parte pentru ClickFunnels. 

Este posibil ca din pricina patosului sa sesizezi si o nuanta de subiectivism in modul de exprimare, insa fiind vorba de functii si aplicatii practice  vei putea discerne singur daca acest instrument este mai bun decat celelalte, si daca merita sa-l folosesti si tu/

DAR, CE ESTE UN SALES FUNNEL SI CU CE IL AJUTA PE UN ANTREPRENOR?

O sa ma intrebi acum, ar trebui sa imi construiesc si eu un sales funnel?

Cu siguranta, DA! Si nu doar unul, ci cat de multe poti!

Mai inainte insa de a-ti povesti despre ClickFunnels, cred ca este esential sa întelegi ce este un sales funnel si de ce este atat de important pentru o afacere in maximizarea vanzarilor? 

In primul rand, un sales funnel este un instrument perfect de marketing si vanzari online. Metaforic vorbind, un sales funnel este ca o palnie uriasa care are rolul de a atrage cat mai multi potentiali clienti - utilizatori ai Internetului, retelelor de Social-Media sau al altor diferite platforme de eCommerce. Ulterior, acesti potentiali clienti sunt insotiti si indrumati prin funnel EXACT catre acele solutii de care ei au nevoie si pe care le cauta pentru a le cumpara. 

Tehnic vorbind, sales funnel este denumirea data unui mini-site alcatuit dintr-o serie de pagini prin care oamenii trebuie să navigheze pentru a achizitiona un produs sau serviciu. Aceste mini-site sunt extrem de eficiente cand vine vorba de cresterea conversiei vanzarilor dintr-un motiv pe care am sa il explic imediat. 

Primul pas in atragerea unui client trebuie sa fie foarte bine pregatit pentru ca este decisiv in a-l determina sa iti ofere datele de contact (de obicei, numele si adresa de email). Este corespunzator a ceea ce numim, prima impresie. Cu cat este mai buna, cu atat poate „deschide porți” pentru a conduce la o relatie pe termen lung. Iar pentru asta, ceea ce oferim la schimb, trebuie sa fie de mare valoare.

Finalizarea acestui prim pas, ce presupune o promisiune de ceva in schimbul adresei de email, de fapt reprezinta si un card de incredere acordat de client. In consecinta, trebuie „rasplatit” imediat prin a oferi acel produs sau serviciu promis(de mare valoare), care sa-i ofere o solutie imediata si usor de aplicat, si sa-i intareasca convingerea ca nu a gresit cand ti-a oferit adresa de email.

Ulterior, clientul va incepe sa primeasca o secventa de email-uri gata create, numite Soap Opera, si care au ca scop prezentarea mai in detaliu a povestii tale, a companiei tale, a portofoliului de produse sau servicii pe care le ai, si cu care iti poti servi clientii la nivelul cel mai inalt.

Dupa ce ne-am prezentat noilor consumatori si le-am aratat ca la un moment dat am trecut si noi printr-o situatie similara care a condus la aflarea unei solutii, in email-ul din ziua a 5-a, ii vom recomanda elegant, aceasta solutie, indrumand-ul catre o pagina de vanzare (text, video sau combinata) 

Aceasta, este o pagina special conceputa, pentru a le prezenta solutia oferita (un produs sau serviciu), si ai indemna sa o cumpere, prin prezentarea cat mai detaliata a beneficiilor. 

Pentru ca suntem diferiti atat ca oameni cat si ca consumatori, este foarte bine ca in cadrul unei oferte sa avem pregatite atat o oferta unica (OTO - One Time Offer), cat si cel putin un upsell si un downsell. Acesta este pasul care conduce cu adevarat la profit si la maximizarea cosului de cumparaturi. 

Sa presupunem ca ai un magazin online pe Shopify pe care vinzi covorase pentru yoga la un pret de $20, iar profitul tau net (dupa plata taxelor si impozitelor) este de $5. Procentul de conversie al tuturor celor pe care ii atragi catre oferta ta este de 10%. 

Astfel, pentru fiecare 100 de vizitatori, vei obține in medie 10 vanzari si vei avea un profit de $50. 

Imagineaza-ti insa, cum ar fi daca prin adaugarea unui upsell, 30% din acesti consumatori ar mai cumpara un video pentru care ar plati inca $20, iar 10% dintre acestia s-ar inscrie pentru un curs de yoga de $497? 

Un simplu calcul matematic ar conduce la urmatoarul rezultat: dintr-o 100 de potentiali clienti, 10 ar cumpara covorase, 3 ar cumpara si video iar unul s-ar inscrie la curs.

10x$20=$200, 3x$20=$60, 1x497=$497

Dintr-o data, valoarea cosului de cumparaturi se ridica la $757!!! Adica, o crestere spectaculoasa de 1294%! Nu suna rau deloc, nu-i asa? 🙂

10x$20=$200, 3x$20=$60, 1x497=$497

Cum ar fi daca in loc de 100 de vizitatori, ar fi 1.000? Sau 10.000? Cu aceeasi rata de conversie de 10%! Te las pe tine sa calculezi ....

Pentru asta citatul lui Dan Kennedy este pe cat de puternic, pe atat de relevant. Prin cresterea marjelor de profit iti poti permite sa investesti in publicitate platita prin care sa ajungi cat mai aproape de acei clienti care au cu adevarat nevoie de produsele sau serviciile tale. Si bineinteles, printr-un proces strategic sa atragi in mod etic clientii concurentei!

Cu cat vei putea atrage mai multi potentiali clienti catre funnel, cu atat mai mult profit, si mai multi bani, vei castiga.

Acesta este doar un exemplu de canal de marketing si vanzari, sau sales funnel. Exista insa o varietate mult mai mare de funnel-uri pe care le poti construi, astfel incat, sa il poti adapta pietei careia vrei sa i te adresezi, modului in care vrei sa finalizezi vanzarea si produsul sau serviciul pe care il ai de oferit. 

Partea cea mai frumoasa este ca in ClickFunnels poti crea aproape orice tip de funnel doar in cateva minute, fara a mai te gandi la crearea de landing page-uri, la achizitionarea unui domeniu, la gazduire, la autoresponder sau, chiar la crearea unei platforme de afiliere... TOATE sunt in aceasta platforma, ClickFunnels! 

Asta m-a atras cel mai mult pe mine, pentru ca plateam intr-un loc pentru hosting si domeniu, in altul pentru autoresponder, la constructia paginilor (desi imi place webdesign-ul) petreceam zile intregi, astfel ca atunci cand am aflat de aceasta platforma, am testat-o timp de 10 zile, dupa care m-am mutat „cu toate catrafusele” pe ClickFUnnels.

Suna provocator si pentru tine? Sunt aici, si te ajut cu tot ce am acumulat ca experienta si cunostinte despre ClickFunnels, intr-un an de zile!

UITE CUM SA ITI CONSTRUIESTI UN SALES FUNNEL DIN DOAR CATEVA CLICK-URI CU CLICKFUNNELS

1. Primul pas: Crearea contului Intri aici si iti creezi un cont GRATUIT pentru a testa ClickFunnels timp de 14 zile. 

2. Alegerea tipului de funnel: Dupa ce te-ai logat in cont , iti alegi tipul de funnel care este stiintific conceput pentru a vinde un anumit tip de produs. Catre acest funnel in final tu vei directiona traficul pentru a-ti prezenta oferta si a contabiliza comenzile. 

In functie de obiectivul urmarit, aceste 22 tipuri de funnel-uri sunt impartite in 3 categorii:

  1. Funnel-uri pentru capturarea adreselor de email (Lead Capture Funnels),
  2. Funnel-uri pentru pagini de vanzare (Sales Page Funnels), si
  3. Funnel-uri pentru crearea de evenimente si/sau webinarii (Event Funnels).  

Bineinteles ca in afara acestor canale de marketing si vanzari, in ClickFunnels, poti crea si site-uri de prezentare, de afiliere sau de membership, prin care sa vinzi anumite cursuri online. 

3. Alege design-ul care iti place Din multitudinea de template-uri gratuite, iti alegi cel care iti place cel mai mult, si care crezi ca se potriveste cel mai bine obiectivului urmarit. 
(Trebuie sa stii ca oricare dintre template-urile pe care le vei alege sunt testate si create de webdesign-eri profesionisti

4. Personalizeaza-ti paginile funnel-ului ClickFunnels contine zeci de elemente pe le poti adauga foarte usor intr-o pagina prin drag and drop.Vei incepe cu titlul, subtitlul,  vei adauga imagini daca e nevoie, video,  contor de timp, fomular de inscriere, si tot ceea ce crezi tu ca este nevoie pentru a-ti face pagina cat mai atractiva pentru a obtine rezultate maxime.

5. Testeaza funnel-ul creat si lanseaza-l! Dupa ce ai terminat de customizat paginile funnel-ului, ai adaugat produsele, ai adaugat metoda de plate si ai setat email-ul, tot ce mai trebuie sa faci este sa testezi functionalitatea fiecarui buton, a formularului de inscriere, a secventelor de email. Apoi, il vei face live si vei incepe sa aduci trafic catre el. Atat de simplu! 

IN CONCLUZIE, CLICKFUNNELS ESTE INSTRUMENTRUL CARE ITI POATE ADUCE ECONOMII DE SUTE DE DOLARI PE LUNA

Fiecare antreprenor online stie ca pentru a-si derula o afacere pe Internet are nevoie de o suma de bani pentru a plati diferite tool-uri si servicii: e-mail autoresponder, shopping cart, membership site, hosting, site builder, si multe altele...

Daca esti o persoana care ai un site sau o afacere online, stii la ce ma refer ...

  • Spre deosebire de alte platforme, ClickFunnels are incorporate toate aceste instrumente si servicii diferite pe o singura platforma. Pagini de capturare a adreselor de e-mail si de construire a unei liste de abonati, opt-in page, exit pop up, pagini de up sell, de down sell, de thank you, secvente de email pentru follow, chiar si shopping cart, toate pot fi regasite pe platforma ClickFunnels.

Astfel incat construirea celui mai complex sales funnel poate dura cel mult o ora!

Pentru mine, descoperirea acestei platforme reprezinta cel mai bun lucru care mi se putea intampla. Si asta, nu pentru ca ClickFunnels a revolutionat intreaga industrie a marketing-ului pe Internet, ci mi-a simplificat mult modul de a-mi desfasura afacerea si de a-mi dubla cifra de afaceri, in ultimul an. 

  • Nu mai trebuie sa platesc tarife separate pentru diverse instrumente si servicii, pentru ca le am pe toate la un loc, aici.

Companii precum LeadPages si Unbounce, Aweber, Mailchimp, Infusinsoft, care te taxau pe masura ce lista ta de abonati crestea, si-au schimbat strategia pentru a concura cu ClickFunnels. 

Majoritatea clientilor ClickFunnels (aici ma includ si pe mine), fac economii de sute de dolari prin reducerea numarului de instrumente si servicii, la unul singur. 

Imaginea de mai jos iti arata ce instrumente si servicii pot fi inlocuite cu produsele din platforma ClickFunnels:

7 Motive pentru care ador aceasta platforma si pentru care o recomand din inima, tuturor!

1. Pentru incepatori, nimic nu poate fi mai simplu decat sa lucrezi in editorul ClickFunnels unde, tot ce trebuie sa faci este sa dai cateva click-uri si sa glisezi acele elemente necesare pentru a-ti personaliza tema. Sunt foarte multe template-uri si funnel-uri gata create incat trebuie doar sa o alegi pe aceea care iti place.

Daca esti utilizator LeadPages iti recomand doar sa arunci o privire si in ClickFunnels pentru a sesiza singur diferenta.

2. Faptul ca are un trial de 14 zile este unul dintre lucrurile foarte importante pentru mine. Eu sunt genul de cumparator care trebuie sa probeze, sa testeze un produs mai inainte de a-mi da banii si a-l cumpara. 

In goana aceasta dupa profit si castiguri rapide piata este plina de oameni  mai mult sau mai putin intentionati, astfel ca iti recomand cu toata caldura sa iti faci un cont gratuit si sa testezi singur timp de 14 zile aceasta platforma. Astfel, iti vei putea da seama daca iti poate fi de folos in activitatile online pe care le desfasori.

Poti crea chiar cateva funnel-uri si chiar poti face si primele vanzari! 

3. Integrarea cu alte servicii. Pentru mine, care sunt mai atehnic (recunosc), aceasta este cel mai mare beneficiu pe care l-am gasit in ClickFunnels. Softul iti permite sa iti conectezi mai multe servicii ale unor servicii terte. Cateva dintre serviciile pe care le potii conecta sunt: Paypal, Aweber, GetResponse, MailChimp, ClickBank, Mad Mimi si multe altele.

4. Actionetics. Actionetics este echivalentul serviciului de autoresponder, care in ClickFunnels are anumite caracteristici superioare. Functioneaza la fel ca autoresponderul, captand datele abonatilor care se aboneaza la lista de email iar calitatea de membru al platformei ClickFunnels iti ofera posibilitatea de a-l folosi gratuit. 

5. Cosul de cumparaturi. Un alt serviciu important pentru a vinde ceva online este cosul de cumparaturi, care, in ClickFunnels este incorporat. Nu mai trebuie sa apelezi la un alt serviciu de shopping cart si sa platesti pentru integrare.

6. Site-ul de Membership. Daca vinzi un curs sau un produs digital, poti crea propria platforma de membership. Sunt multi utilizatori care au create astfel de site-uri de membership. Chiar si eu lucrez acum la crearea unui curs pentru care imi voi crea propriul site de membership. 

7. Costul. Daca esti ca si mine antreprenor stii cu siguranta faptul ca unul dintre cele mai importante elemente din spatele unei afaceri il reprezinta costul de achizitie al unui activ. Daca vei face singur un calcul simplu vei constata ca folosind ClickFunnels poti economisi cateva sute de dolari lunar. Ceea ce nu te-ar deranja, cred!

CATEVA LUCRURI PE CARE SA LE IEI IN CONSIDERARE MAI INAINTE DE A-TI CREA UN CONT PE CLICKFUNNELS

Mai inainte de a-ti crea un cont gratuit pe ClickFunnels, iti recomand sa iei in considerare cateva lucruri importante: 

  • Pregateste-ti tot continutul de care ai nevoie pentru crearea unui sales funnel. In acest mod vei economisi timp si bani. Asta inseamna ca daca vrei sa vinzi o carte electronica, de exemplu, sa o ai scrisa deja, sa ai pregatite ofertele de upsell, downsell, sa ai clar in minte ce tip de funnel doresti sa creezi pentru acesta oferta. 

Cu alte cuvinte, trebuie sa stii cum sa iti marketezi un produs pe care vrei sa il vinzi, inainte de a-ti crea un cont pe ClickFunnels. Daca nu stii cum sa faci asta, pentru a evita costurile unui consultant, iti recomand cu caldura sa iti comanzi un exemplar al acestei carti. Te va invata cum sa iti creezi portretul Clientului Ideal si cum sa il identifici, cum sa stabilesti o relatie de incredere cu el pentru a-ti deveni client fidel si ce tip de mesaje sa ii trimiti. In oponia mea, este o carte pe care ar trebui sa o aiba orice om de marketing sau proprietar de afacere. 

Daca ai deja o afacere in curs, transferul activelor digitale in ClickFunnels nu ar trebui sa constituie o problema.

Luand in considerare toate aspectele, eu cred ca ClickFunnels reprezinta un produs ideal pentru marketeri si pentru proprietarii de afaceri. Este o investitie mica care poate conduce la dezvoltarea masiva a unei afaceri din orice domeniu. 

Pe langa oferirea unui instrument de marketing online, all-in-one, Russell Brunson, CEO-ul si co-fondatorul ClickFunnels, isi impartaseste experienta in diferite ocazii prin podacst-uri si training GRATUIT.

Iti multumesc pentru ca ai citit aceasta recenzie, si apreciez orice comentariu, sugestie ori intrebare, in special daca esti/sau ai fost client CLickFunnels. 

Totodata te rog, daca ai gasit acest articol informativ si util, sa ma ajuti sa il imprastii la cat mai multa lume dand click pe butoanele de social media. 

Cu prietenie,
Adrian, Partenerul tau pentru succes online    


Comments

About the Author Adrian Iacob

Online Business & Marketing Sr. Consultant, Strategist

follow me on: