Concluzii Conferinte – Cluj Business Days, editia 15 – CONFERINTA 1 – INOVATIA, DRIVER DE CRESTERE SI DIFERENTIERE

conferinta 1

Abia a trecut o zi, de la incheierea editiei cu nr.15, Cluj Napoca Business Days, si inca traiesc atmosfera plina de viata si pasiune antreprenoriala, pe care am trait-o pe parcursul celor 2 zile de eveniment.
Dupa seminarul-training de 4 zile cu Anthony Robbins, la care am participat in urma cu 4 luni (peste 5.000 de oameni), Cluj Napoca Business Days a fost evenimentul de business-networking cu cel mai mare numar de participanti la care am asistat! Peste 1.300 de oameni, in marea lor majoritate manageri, antreprenori si profesionisti din toate ramurile din Ardeal, dar si din tara.

Pe parcursul celor doua zile, in intervalul 9-23, s-a participat la 4 conferinte, 4 mese rotunde, 24 de workshopuri, 2 masterclass-uri, o seara de coaching, o seara de moda si o degustare de vinuri speciale, sesiuni internationale de networking, tombola cu multe premii(pentru toti participantii), ambele seri incheindu-se cu cate o cina VIP networking.
Bineinteles ca toate aceste actiuni au fost sustinute de peste 100 de speackeri, moderati (in partea de conferinte) de inegalabii Mihaela Tatu si Calin Iepure.

Printre acestia, s-au numarat antreprenori de succes si top manageri, specialisti care in decursul anilor au dovedit prin activitatea lor si prin rezultatele obtinute ca pot deveni modele de inspiratie si reusita si pentru altii.

S-au dezbatut de-asemeni trenduri, s-au propus si discutat solutii, s-au analizat cazuri concrete.

mihasicalin

A fost multa informatie, de buna calitate, am aflat care sunt trendurile, tendintele si viziunea viitorului in afaceri, m-a motivat, inspirat si incarcat cu energie pozitiva, am fost in calitate de timer, pentru unii omul negru, pentru altii “disciplina germana” – astfel incat , am gandit acest articol ca pe o enumerare a concluziilor trase din cele 4 conferinte la care am participat, despre workshop-urile la care am participat si networkingul pe care l-am facut urmand sa revin cu un articol separat.

L-am gandit pentru cei care doresc sa-si reaminteasca o parte din ce s-a povestit (dintre cei care au fost prezenti) si sa afle cateva idei noi din ce s-a povestit, pentru cei care nu au putut participa. Deci,…

CONFERINTA 1 – INOVATIA, DRIVER DE CRESTERE SI DIFERENTIERE

Dupa mesajul de bun venit al creatorului si coordonatorului proiectului Business Days, Laszlo Pacso si o urare la fel de scurta (si apreciata) a vice-primarului Clujului, Gheorhe Surubaru, fost Director Regional al Regionalei CFR Cluj, au inceput discursurile, iar ce urmeaza sa cititi mai departe sunt notitele pe care mi le-am luat eu, atat pentru mine, cat si pentru dvs..

Dr. SEBASTIAN VADUVA, MBA, intreprinzator Romano-American de succes cu o bogata experienta in marketing si vanzari in companii romane si americane, profesor, autor si decan al facultatii de Management Griffiths in cadrul Universitatii Emanuel din Oradea, in prezentarea sa, Ecosistemul creativ – Cum sa generam inovatie in organizatiile din Romania, ne-a explicat de ce fara o schimbare de paradigma, nu putem spera la un viitor inovator. In sprijinul afirmatiilor sale, Sebastian la citat pe economistul Schumpeter “Fail often, fail well.” si a exemplificat cele 3 elemente care conduc catre o cultira inovativa (elemente ce au fost descrise pe larg in celebra Istorie economica a Israelului scrisa de Don Senor si Sorel Singer, START-UP NATION):

  1. Provocarea sanatoasa a autoritatilor (healthy challenge of authority)
  2. Insolenta, tupeul sau incapatanarea (chutzpah)
  3. Folosirea strategica a networkului si a relatiilor in diaspora (worldwide diaspora network)

simona

SIMONA BACIU, fondatoarea Fundatiei Transylvania CollegeFoloseste inteligent cuvintele

– pentru ca nu ne dam seama, dar ” cuvintele folosite intr-un mod corect pot sa ne aduca iubire, bani si respect. In acelasi timp, cuvintele nepotrivite pot conduce o tara la razboi” – Andrew Newberg, Words can change the brain, Simona ne-a recomandat din experienta proprie  sa …

  • cautam in permanenta sa inlocuim modul si tonul in care folosim cuvintele. De ex., in loc de “Trebuie sa ….”  sa folosim “Aleg sa …”; in loc de “Daca…” mai bine “Cand…”, sau in loc de “Dar …”, “Si…”;
  • folosim cat mai des 10 dintre cele mai convingatoare cuvinte utilizate in limbajul succesului: iubire, rezultat, sanatate, tu, bani, garantie, usor, siguranta si nou; 
  • sa ascultam mult si cu atentie si sa cautam sa intelegem ce ni se spune, si 
  • in fiecare dimineata sa ne setam o “Intentie a zilei” printr-un cuvant deoarece cuvintele pe care le atasam experientelor noastre devin propriile noastre experiente!

De la MAGNOLIU STAN, Senior Trainer si Manager al companiei Smart HR, am aflat despre legatura dintre Inovatie si mai ales despre Puterea inovarii continue – Serendipity (fortunate happenstance or pleasant surprise).

Exemplele pe care le-a folosit, cel al recifului de corali unde milioane de specii vii supravietuiesc împreuna prin inovatie si
colaborare si cel al geniului in domeniul inovarii si al creativitatii, Leonardo da Vinci – au fost mai mult decat convingatoare!

MADI RADULESCU, cu o experienta de 18 ani in consultanta, fost trainer si director de consultanta in cadrul CODECS,  actualmente MBA si Managing Partner la MMM Consulting, a supus atentiei, Dilema inovarii si obiceiul intrebarilor sanatoase.

panel1-1

Astfel ca, mi-am notat ca intr-o lume a inovatiei si a schimbarii perpetue, trebuie sa gandim diferit si ca inovarea este un rezultat al focusului, invatarii continue, a prezentei si a constientei.  3 dintre intrebarile sanatoase pe care ar trebui sa ni le putem, sunt:

  • Daca ar fi sa lucrez intregul an, la un sigur proiect care sa imi transforme afacerea, care ar fi acela?
  • Sa presupunem ca suntem in 2025 si ca  suntem cea mai buna companie din piata. Care sunt cele doua lucruri pe care le-am facut ca sa reusim asta?
  • Daca am putea angaja inca cinci oameni, ce abilitati neobisnuite ar trebui sa aiba si de ce?

DAN MOCANU, un executive coach, certificat în ICF, avand certificare practica in Blue Ocean Strategie si consultant in dezvoltare organizationala, cu peste 500 de ore de formare la nivel interna?ional acreditat în leadership, comunicare si lucrul in echipa, 15 ani de experienta in domeniul tehnologiilor de transformare bazate pe ontologie (sper sa fi notat bine!) – ne-a indemnat, 

  • sa fim atenti la experienta de valoare;
  • sa vindem experienta de valoare si 
  • sa constientizam experienta de valoare care face diferenta.

Este mai mult decat clar ca viitorul, nu doar in sectorul privat, va avea ca ingredient esential de crestere si dezvoltare, VALOAREA!

VOICU OPREAN, este Director General al AROBS Transilvania Software, o companie specializata in dezvoltarea de solutii software in domeniul navigatiei GPS, aplicatii pentru telefoane mobile si are o vasta experienta in outsorcing pentru industria de turism, banking, transport, sanatate si auto. Despre Voicu am aflat ca a facut business, face si rezista inovand!

Pentru Voicu, inovatia in modelul de business trebuie sa se produca la nivel tehnologic, in produsul sau serviciul oferit si in procese. Sfatul lui,
“Puneti in aplicare si business-uri cu bataie lunga, colaborand si avand parteneri alesi pentru ca pentru a reusi, trebuie sa ai cu cine, cu ce si unde…! Deploy or die! (Lanseaza sau mori) Prototipul este CHEIA!”

Povestea lui RAZVAN TUDOR, consultant si trainer, antrenor si fost jurnalist, prezentata pe scurt de Mihaela Tatu, mi-a atras atentia, si va vor atrage si dvs. atentia cu siguranta.

“In urma cu cativa ani, la sfarsitul mileniului trecut, in clasa a 4-a la o ora de caligrafie, in orasul Ploiesti, o invatatoare a dat o tema de compunere ce trebuia redactata si frumos caligrafiata. La un moment dat, copilul, pe atunci, Razvan Tudor, a fost numit sa citeasca compunerea. Razvan s-a ridicat, a deschis caietul si si-a citit tema data, in timp ce toata clasa asculta cu sufletul la gura povestea compusa, inclusiv invatatoarea. Dupa ce a terminat, a predat caietul pentru a fi corectat si notat.

Spre seara, acasa la Razvan, a sunat deodata telefonul, iar unul din parinti, care ridicase receptorul, avea sa auda vocea isterica a invatatoarei care spunea ca “baiatul dvs. stie sa deschida gura si sa povesteasca foarte frumos, dar ca nu si-a facut tema si a mintit.” Cu toate obstacolele pe care le-a intalnit, Razvan nu s-a oprit din povestit de atunci, si spun unii, destul de multi in ultima perioada, ca are si ce povesti.”

Acest lucru il pot il pot confirma si eu, caci i-am urmarit toate “povestirile” din editiile anterioare Business Days – unde a fost prezent, si afirm cu mana pe inima ca, o poveste pare sa fie mai fascinanta decat alta!

In prezentarea sa, Despre 9 directii  de inovare pentru a deveni baiat mare, Razvan ne-a povestit  De ce unii care NU au noroc, AU … la un moment dat, multi bani?

business_model_canvas

Predictibilitatea, crede Razvan, este diferit de orizontul de incredere si este un element ignorat in majoritatea antreprenorilor si oamenilor de afaceri. Insa, conform Business Model Generation, orice activitate de inovare porneste de la intrebarea cheie: WIFY (What is in for you?)1. Pornind de la raspunsul la intrebare se trece la dezvoltarea urmatoarelor elemente: gestionarea relatiilor cu clientii(2), a activitatilor cheie(3), a canalelor de vanzari(4) si a resurselor(5). Abia apoi se poate trece la etapa de segmentare a clientilor(6) si la alegerea partenerilor cheie(7) caci, impreuna vor conduce la structura de cost(8) si la sursele de venit(9). Dar toate acestea luand mereu in considerare tendintele momentului, tendintele pietii, tendintele domeniului si influentele macroeconomice.

panel1

Ideea cu care am ramas de la MIRCEA MUNTEANU, “abolvent de scoli inalte de sociologie si politiologie, cu experienta in media, cercetari sociologice si vandut orice” – cum se autodefineste, si care da “curs glasului strabunilor care ma cheama sa lucrez pamanturile natale, din Nades, in Ardeal“, este urmatoarea: 

– inovari si inovatii in orice domeniu, inclusiv in calitatea vietii personale/umane, sociale.

Prin  prezentarea intitulata IBM – Innovation, Tranformation and a Shift to Higher Value, ACO VIDOVIC, Manager la IBM si coordonator al Centrului de Inovare si Manager de Marketing IBM Central & Eastern Europe, a dezvaluit care au fost cele 3 mari schimbari care au influentat stategia IBM:

  1. Informatiile au devenit noua “masura” a lumii. 
  2. Cloud-ul a schimbat industria IT si business-urile.
  3. Retelele de socializare si telefoanele mobile au schimbat felul in care se comporta oamenii.

Despre YASUYUKI TAKAGI, penultimul speaker al acestei conferinte, am aflat ca face parte din primul grup de oameni de afaceri japonezi ajunsi in Romania in anii ’90. Apoi, pentru ca aici si-a petrecut ultimii 17 ani, si a fost martorul schimbarilor petrecute (de la tranzitie, privatizare la aderarea la UE), a devenit unul dintre cei mai infocati sustinatori ai Romaniei in Japonia.

Din prezentarea sa intitulata A personal view on innovation in Japan and in Romania am retinut ca, si in Japaonia, si in Romania, inovarea este un element cheie al dezvoltari, doar ca … rezultatele obtinute sunt un pic… diferite! 🙂

inovation

Cu toate acestea, Yasuyuki Takagi San este consultant pentru investitorii japonezi din Romani, acordand sprijin si unor companii precum Makita sau Sol-Plus atunci cand acestea si-au deschis, pe piata locala, fabrici si birouri. Acum, este preocupat sa salveze mediul, dar nu pentru ca este un trend, ci pentru ca asa a fost educat.

In prezentarea sa, Inovatie si Imaginatie, ADRIAN CIOROIANU, Business Development Manager in cadrul Intel Corporation, responsabil pentru dezvoltarea si mentinerea relatiilor cu reprezentantii administratiei publice si cei ai industriei IT din Romania si Bulgaria, crede ca punctul de inflexiune al imaginatiei cu inovatia este reprezentat de … creativitate!

Pentru ca se vorbeste atat de mult despre inovatie incat oarecum conceptul si-a pierdut esenta, Adrian spune (si sunt de acord cu el) ca avem nevoie pentru a face inovatia parte a comportamentului nostru.

Ceea ce faci zi de zi, este ceea ce devii” – Adrian Cioroianu  

Va urma

aplauze

Comments

About the Author Adrian Iacob

Online Business & Marketing Sr. Consultant, Strategist

follow me on: