„Armele” Secrete Ale Unui Business De Succes: SCRIPTUL DE MARKETING & PALNIA DE VANZARI (SALES FUNNEL-UL)

Share

Orice antreprenor care conduce un business de succes stie ca armele secrete aducatoare de clienti,
vanzari si profit sunt: scripturile de marketing si palniile de vanzari, sau sales funnel-ul!

Strategia oricarei afaceri, indiferent de nişa in care activeaza, de produsul sau serviciul pe care îl vinde, poate fi asemănata cu o palnie sau cu o strecurătoare (funnel, in lb engleza) care pleaca de la 2 concepte fundamentale: omul cumpara de la om si … cu totii cumparam emotional.

Palnia de vanzari (Sales Funnel-ul) – O „inginerie” bine gandita

hqdefaultO palnie de vanzari nu este altceva decat un proces inteligent si strategic de vanzare,, o „inginerie” bine gandita!.

Pornind cu aceste concepte in minte, rolul firesc al unei palnii de vanzari, precum al strecuratorii din bucatarie este acela de a atrage potentiali clienti, ai califica si ai converti  in cumparatori – clienti fideli, repetitivi si chiar potentiali ambasadori ai brandului.

Aceasta strategie este universal valabila si functioneaza cu maxima eficienta atat in afacerile clasice cat si in cele online. Daca sales funnel-ul (palnie de vanzare) este construit corect iar textul scriptului de marketing este astfel gandit incat sa ajunga la inima potentialului client, cresterea vanzarilor si a profitului este garantata si inevitabila!

Pentru ca sales funnel-ul oricarui produs/afacere sau brand sa fie unul de succes, cu mare impact si rate de conversii ridicate sunt necesare doar 2 elemente:

  1. Gandirea si construirea strategica a etapelor de upsell, downsell si follow-up in sales funnel si
  2. Arta și știința de a scrie si insera cuvinte care să promoveze produse și servicii, afacerea sau pur și simpu o idee sau copywriting-ul.

Astazi, nu voi vorbi despre modul de gandire si de construire strategica a etapelor  de upsell, downsell si follow-up in sales funnel  pentru ca exista suficienta literatura in domeniu si nu mi-am propus asta. Ma voi referi in schimb mai mult la copywriting si mai ales la scripturile de vanzari (texte predefinite de marketing) –  „produsul finit” al unui copywriter.

Stiinta  copywriter-ului  consta in cunoasterea excelenta a limbii de origine si a gramaticii dar mai ales in abilitatea de a putea gandi si crea idei, a selecta si include cuvinte  potrivite astfel incat mesajele create …

  • sa atraga atentia si sa trezeasca curiozitatea,
  • sa creeze emotie si sa nasca incredere
  • sa indeparteze scepticismul,
  • sa determine constientizarea  nevoii potentialului client fata de acel produs sau serviciu si, in final,
  • sa il determine sa actioneze in directia dorita: cumpararea produsului sau serviciului oferit ca solutie pentru nevoile acestuia.

Pentru realizarea unui text de mare impact si profitabil,  un copywriter foarte bun tine cont de anumite criterii: target (publicul tinta caruia i se adreseaza), personalitate si popularitateton, mesaj, identitatea si pozitia brand-ului astfel incat sa poata realiza orice tip de text de marketing: de  la sloganuri (propozitii scurte care descriu esenta unui brand ), la mesaje promotionale si headline-uri (titluri si subtitluri memorabile si originale), pana la scrisori de vanzare, newslettere si secvente de email marketing, audio si videoscript-uri .

Copywriting-ul este o arta ce necesita daruire si dedicare fiind insa o mare consumatoare de timp, gandire creativa si imaginatie. Este foarte greu gasesti un copywriter cu adevarat bun iar cand il gasesti  trebuie sa il platesti foarte bine.  

Scriptul de marketing – garantia succesului

funnelscript_Precum in teatru sau in film, un scenariu bine scris poate garanta un succesul rasunator, la fel si in domeniul marketing-ului si al vanzarilor, un text bine facut, cunoscut si ca script de vânzări – reprezinta garantia unor conversii ridicate de potentiali clienti in cumparatori aducatori bani prin cumparaturi si de profit!!!

Un script este un text predefinit de marketing creat in baza un algoritm comportamental şi de vorbire ce are ca scop indepartarea scepticismului si crearea puntii de incredere finalizata cu o vanzare.

Conceptul de script de marketing  s-a născut în sistemele bancare şi de asigurări ale Statelor Unite ale Americii, atunci când era necesar  ca toţi angajaţii unei companii să aibă acelaşi stil de comunicare cu clienţii. Conceperea scripturilor a permis astfel creşterea conversiilor si o rotaţie rapidă şi eficientă a angajaţilor prin înlocuirea vânzătorilor ideali cu oameni simpli, care puteau  urma reguli clare de comportament si comunicare.

Astazi, scriptul de vanzari este recunoscut ca unicul instrument ce eficientizează cel mai mult conversia la nivel de potenţiali cumpărători atat in afacerile clasice cat si in cele online.

Conceperea unui script de vanzări trebuie sa aiba un scop precis, in functie de strategia afacerii, de funnelul pentru care este creat dar si de  nivelul cheie al acestuia. Scopul principal insa, este acela de a crea continuitate in relatia cu potentialul client urmand un proces de comunicare „ca de la om la om”, firesc si natural. (Asta chiar daca in mediul online majoritatea proceselor sunt automatizate!)

Funnel Scripts – Vrajitorul cuvintelor, Sfantul Graal al marketerilor si dusmanul de moarte al copywriterilor

funnel-scripts-box-transDaca te-ai aflat macar o data in ipostaza de a te simti depasit si obosit gandindu-te la crearea celor mai bune texte si mesaje de marketing care sa converteasca in vanzari si nu ai avut posibilitatea de a angaja un copywriter, inseamna ca stii si intelegi valoarea unui script de marketing foarte bine scris.

Pentru ca editarea unui script nu este doar o operatiune frustranta, ci iti mai consuma o gramada de timp, mai implica intuitie si multe testari! Iar asta te face sa pierzi oportunitati, energie, bani …

In urma cu aproape un, cineva s-a gandit sa creeze un soft care sa preia toate ideile, analizele de piata si trendurile precum si toate mesajele de marketing create vreodata care au avut rate de conversii ridicate si care au condus la vanzari de produse si servicii de multe milioane de euro.

Cu ce scop, o sa intrebi?

Ei bine, scopul gandit era acela de veni in ajutorul antreprenorilor si marketerilor care nu sunt maestri in arta copywriting-ului si nici nu isi permit sa plateasca mii de euro lunar pentru crearea scripturilor necesare pentru a-si vinde produsele sau serviciile,  prin crearea de script-uri gata facute!!!

Preluat imediat de marketeri , acest script, Funnel Script – poreclit  „Vrajitorul cuvintelor” este o mina de aur sau Sfantul Graal ravnit de orice marketer sau proprietar de afacere pentru ca face viata muuult mai usoara indiferent de abilitatile tehnice sau creative pe care le are cel care il foloseste.

Pe scurt, Funnel  Script este un soft de coywriting ce permite utilizatorului sa creeze texte, mesaje si scripturi la comanda pentru orice tipul de funnel sau canal de marketing foloseste.

Iata doar cateva exemple din textele si scripturile personalizate in functie de scopul, produsul sau serviciul dorit pe care le putem crea cu acest soft:

  • Script-uri de marketing si de vanzari
  • Script-uri pentru scrisorile de vanzare,
  • Script-uri pentru clipuri publicitare video sau audio,
  • Script-uri pentru webinarii,
  • Script-uri pentru oferte speciale
  • Script-uri pentru email marketing
  • Script-uri pentru butoanele de call to action
  • Script-uri reclame platite (Facebook ads, Google Adwords s.a)
  • Titluri si subtitluri
  • …si multe altele.

Crearea si editarea unui script de marketing este un proces simplu care se desfasoara astfel:

Mai intai, dupa logare, softul ii cere utilizatorului sa introduca cateva date si sa raspunda la cateva intrebari necesare pentru crearea „Avatarului” – profilul clientului ideal, profil ce este salvat automat.

Imediat dupa ce acest proces este incheiat, utilizatorul poate incepe generarea de scripturi nenumarate in functie de campaniile de marketing pentru care doreste sa creeze aceste mesaje: scrisoare de vanzare, VSL (Video Sales Letter), secvente de follow-up, mesage pentru Fb, etc.

In ultima etapa, se salveaza scripturile editate si se „pun la treaba” pentru a conduce a conversii, vanzari, profit!

Aceasta a fost, pe scurt, ideea de la care s-a pornit in conceperea acestui soft salvator de copywriting: nevoia de a crea texte si scripturi eficiente la comanda care sa converteasca in orice tip de sales funnel.

Asta, pentru ca intr-un timp scurt, fara a avea nevoie de abilitati deosebite si fara a plati un un copywriter scump, sa putem crea singuri zeci de scripturi pentru scrisorile de vanzare ale produselor si serviciilor proprii, pentru webinarii sau pentru clipurile video sau audio. Si nu ma refer aici doar la niste simple texte, ci la scripturi de marketing testate de-a lungul timpului de experti in marketing si comunicare, care au condus la conversii ridicate si care genereaza profit.

Pentru a intelege mai bine de ce este in stare acest „Vrajitor al cuvintelor”, Funnel Script, urmareste Demo-ul de mai jos:

Comments

About the Author Adrian Iacob

Online Business & Marketing Sr. Consultant, Strategist

follow me on: