Jurnalul unui invingator – Ziua 4 Fac seriile mai lungi la sala de forta

Incep ziua de joi cu o mare, mare victorie.

Mi-am reglat somnul. A fost prima zi cand am adormit ~ la ora 21:45 si m-am trezit la 5:00 A.M.

N-am mai resimtit nici o durere, dar a trebuit sa plec singur la sala sporturilor, unde pe insulita am sala de forta.

Am ascultat un material audio, am mancat putin, am baut 2 pahare de apa(unul cu Vitamina C efervescent) si m-am pregatit sa plec.

Am facut ca de obicei cate un exercitiu la aparate ca la sala de forta si am mers la alergat. Am inceput cu 2 tururi de teren pe pista special amenajata si apoi cu pauza cate un tur. Dupa 5 tururi mi-am zis sa mai alerg unul si sa renunt. Pe drum am avut norocul sa ma intalnesc cu cineva care alerga mai incet si am alergat exact ca in prima zi inca 3 tururi fara oprire. Am continuat cu ultima serie la aparate si am mers acasa.

Acasa, dupa un dus am remarcat o pofta extraordinara de mancare. Eu, cel care in 99% din cazuri nu mananc dimineata, aveam aceeasi pofta sa mananc de parca era seara.

Aceasta este prima zi cand nu dorm dupa sala. Voi avea o zi eficienta!

„Un corp care se misca nu da nastere unui alt corp, ci umbrei, miscarea sunetului nu da nastere altui sunet, ci ecoului, miscarea nefiintei nu da nastere nefiintei, ci fiintei.”   Lao Tzu

 

 

 

Jurnalul unui invingator – Ziua 2, 3

Jurnalul unui invingator – Ziua 2, 3

Marti, ZIUA a doua
Nelson Mandela spunea:
„Ceea ce conteaza mai mult in viata nu este simplul fapt ca traiesti. Ceea ce conteaza mai mult este reprezentat de ceea ce face o diferenta semnificativa in vietile altora, in viata pe care o duc acestia.”Cand stii ce vrei, odata facut pasul 1 vin lejer si pasii urmatori. Iata pasul(ziua)2:
Suntem deja 2 care alergam dimineata la prima ora.

P.S. „Cei mai multi oameni se gandesc la succes in termeni de a primi. Totusi, succesul presupune a darui.” – Henry Ford Continuă lectura „Jurnalul unui invingator – Ziua 2, 3”

10 Femei de Afaceri de Succes din Romania – Modele Demne de Urmat (chiar si de barbati!)

O femeie de afaceri puternica este, ca si barbatul, o fiinta umana, prin urmare, logic ar fi sa spunem ca orice fiinta umana este o fiinta puternica, doar ca uneori rabdarea, si sensibilitatea feminina bate „muschiul” si logica barbatului.

Pentru ca … prin intermediul acestui articol vreau sa aduc un elogiu si o dovada de respect absolut si neconditionat FEMEII cu ocazia zilei de 8 Martie, si …

… pentru ca am avut prilejul cu diverse ocazii sa cunosc personal mai multe femei care au reusit in viata uneori in domenii sau zone in care nu li se dadea nici o sansa sau sa ajunga uneori in functii atribuite doar barbatilor;

… pentru ca doresc tuturor femeilor care vor citi acest articol sa caute inspiratie in exemplele de mai jos – toate din Romania anului 2014 – si sa aiba incredere in farmecul si puterea cu care au fost inzestrat, am ales sa prezint doar 10 femei de succes cu care, personal, sunt mandru ca sunt contemporan, care ma inspira si imi gadila orgoliul creativ!

Fara a avea intentia de a se dori un top, am gandit aceasta lista ca un model de femei-mentor de la care oricine lasa un pic orgoliul mai la o parte, are cate ceva de invatat. Pot fi considerate si modele de leadership? Cu siguranta, DA!

Ideea acestui articol mi-a venit CHIAR in ziua de 1 Martie. În urma unei polemici amicale cu o… femeie!… 

Mai exact, de la un dialog ce pornea de la condiția femeii în societatea de astăzi. Și, bineînțeles, manifestarea egalității în drepturi cu bărbatul în ce privește zona de afaceri. 

Dragul meu cititor, ce vei citi în continuare, sunt lucruri care, cu siguranță nu sunt noi pentru tine și nu le-ai auzit pentru prima dată. DAR, nu te opri aici din citit, pentru că am 100% convingerea că o să-ți folosească, cel puțin ca informație …

Deci, lăsând la o parte modul cum se văd femeile si cum sunt ele in realitate, mie, cel puțin, mi-a plăcut mereu să fiu sincer cu mine și sa dau Cezarului ce-i al Cezarului.  

Ce vreau să spun cu asta?

Că dacă e să privim femeia ca pe un diamant, trebuie să ne bucurăm in permanență de strălucirea ei în ansamblu. Dar, să și constientizăm faptul că frumusețea femeii (la fel ca si în cazul diamantului) este dată de strălucirea unică și aparte a multitudinilor de fațete și stări, pe care le are. 

Legat de acest subiect, marele William Shakespeare spunea că: femeia este o mâncare pentru zei, gătită de diavoliiar pentru Emil Cioran, femeia era „o muzică rătăcită în carne„!

Iar acestea sunt doar doua din multitudinea de definiții și cuvinte care sau scris și dedicat femeii. Și câte altele probabil încă se vor mai scrie….

Nu mă pot opri să mai afirm că personal, cred că este mult mai greu să definești o femeie și, că este mult mai ușor să o admiri, să o susții, să o iubești și să o încurajezi, în tot ceea ce face.

În cei 45 de ani de viață, am avut ocazia sa cunosc foarte multe femei, să discut cu mult mai multe și, în același timp, să citesc poveștile de succes ale multor femei. Ca atare, spune cu mâna pe inimă, că niciodată, dar, chiar niciodată, nu poți spune că știi totul, sau că ai văzut totul la o femeie. Pentru a o defini și ai pune o etichetă! 

Și-acum, că mi-am expus punctul de vedere, mai am o afirmație de făcut…

Pentru că DA, iubesc femeia (și femeile)!  Nu doar pentru că sunt mult mai puternice decât noi bărbații… Dar și pentru că femeia,  ca și „subiect”  reprezintă totuși o delicatesă. Care te surprinde (și te cuprinde)🤗 atunci când te astepți cel mai puțin. 

  • O crezi sensibilă?… Și doar ce constați că te încurajează cu un ghiont, sau cu ceva…
  • O rănești cu o afirmație? Sau, mai rău, cu tăcere?… Și vezi cum se ridică din ea războinicul luminii!
  • O crezi asemeni tuturor, normală? Tare și puternică?… Și te uimește pe nepusă masă cu reacția ei de lacrimi și suspine! 
  • Te afli TU, într-un moment de depresie! Și descoperi la ea, acel înțelept care te îmbărbătează cu sfaturi pline de înțelepciune!
  • Te crezi mare și „sfătos”! Însă constați că DOAR de la ea primești „anumite lecții”. Și DOAR EA te răsplătește tandru, după ce „îți trece”, cu un zâmbet.

Și-n tot acest timp, te gândești… Doamne, poate că EA… știe mai mult?! 😉

Natura femeii este greu de înțeles, greu de stăpânit, greu de aflat și, mai ales … greu de descris. Iar acest contrast, aparent năucitor, îl regăsești și mai accentuat la femeile care, cu fragilitatea și sensibilitatea lor, „își bagă nasul și în afaceri”. O lume dura, rezervata aparent doar bărbaților! 

Mai mult decât atât, o fac cu o grație și un talent care le conduc la rezultate și succes!

Și-atunci, când ai prilejul să vorbești cu ele, constați un fafp de-a dreptul uimitor… 

Anume, faptul că DOAR unele decizii (eu le numesc sănătoase, pentru că așa cred!) au menirea să conducă la rezultate și succes. Mai ales dacă sunt însoțite de un zâmbet cald, o voce suavă, însă, fermă! 

Zambete, caldura, afectiune, iubire, sunt  simple „accesorii” din farmecul personal al oricare femei; si cea de acasa care ingrijeste cu blandete copilul,  isi iubeste si isi respecta sotul, dar si cea care poate transforma un start-up intr-o corporatie de talie mondiala. 

O femeie de afaceri puternica este, ca si barbatul, o fiinta umana, prin urmare, logic ar fi sa spunem ca orice fiinta umana este o fiinta puternica, doar ca uneori rabdarea, si sensibilitatea feminina bate „muschiul” si logica barbatului.

Pentru că … prin intermediul acestui articol vreau sa aduc un elogiu si o dovada de respect absolut si neconditionat FEMEII cu ocazia zilei de 8 Martie, si …  

… pentru ca am avut prilejul cu diverse ocazii sa cunosc personal mai multe femei care au reusit in viata uneori in domenii sau zone in care nu li se dadea nici o sansa sau sa ajunga uneori in functii atribuite doar barbatilor;

… pentru ca doresc tuturor femeilor care vor citi acest articol sa caute inspiratie in exemplele de mai jos – toate din Romania anului 2014 – si sa aiba incredere in farmecul si puterea cu care au fost inzestrate, am ales sa prezint doar 10 femei de succes cu care, personal, sunt mandru ca sunt contemporan, care ma inspira si imi gadila orgoliul creativ! 

Fara a avea intentia de a se dori un top, am gandit aceasta lista ca un model de femei-mentor de la care oricine lasa un pic orgoliul mai la o parte, are cate ceva de invatat. Pot fi considerate si modele de leadership? Cu siguranta, DA!

1. AMALIA STERESCU, Sr. Business Consultant specializat pe industria de outsourcing /call center, fost vicepresedinte de multinationala si mama a trei copii

Amalia este o femeie de la care personal am invatat foarte multe, cu mult inainte de a o intalni( am mai povestis despre asta, aici) . Cunoscuta ca senior business consultant, cu ample competente în business coaching si public speaking, cu peste 16 ani de experienta în leadership si nenumarate specializari în outsourcing si insourcing, în industriile Telecom si IT&C, Amalia Sterescu este speaker permanent la Business Days, fiind membra a European Professional Women Network si a International Association of Outsourcing Professionals.

Pentru cei care au participat macar o data la conferintele ei, Amalia Sterescu este mult mai mult decât atât: e un profesionist vizionar, care si-a transformat pasiunea si experienta în misiune – aceea de a forma personalitati puternice, de a lustrui talente si a desavârsi echipe, de a construi strategii si de a identifica oportunitati, chiar si pe‚ marile învolburate’.

Experienta internationala în tari precum India si China, implementarea a 5 start-up-uri intraprenoriale, din care doua în afara granitelor tarii, coordonarea unor echipe cu peste 200 de angajati si multele provocari cu care s-a confruntat în cei 16 ani de experinta au învatat-o ca pentru o cariera de succes e importanta atât fundatia solida, formata din caracter si valori, cât si munca si investitia constanta în dezvoltare personala.

Ca sotie si mama a trei baieti mici a învatat ca niciodata nu esti deplin pregatit, ca mereu este loc pentru perfectionare, dar ca cel mai important e sa fii un model, un reper pentru cei din jur. De aceea, simbolul pe care l-a ales pentru identitatea vizuala este un far, iar motto-ul ei este: “View. Vision. My Mission

Motto ei este: „Were I a Roman Catholic, perhaps I should on this occasion vow to build a chapel to some saint, but as I am not, if I were to vow at all, it should be to build a light-house.”  –  Benjamin Franklin. 

La una din editiile Business Day’s unde am intalnit-o mi-a explicat si de ce si-a ales acest motto: „ Pentru ca acum mult timp am decis sa”nu fiu copacul la umbra caruia nu creste nimic –  mi-am dorit sa pot sa-i inspir pe altii cu experienta mea, sa-i pot ghida in timp de furtuna sau pe mari linistite – asemenea unui far„.

2. VERONICA GUSA DE DRAGANeste o tanara femeie de afaceri de succes(nascuta in 1973), care, dupa moartea sotului Iosif Constantin Dragan, a devenit si cea mai bogata femeie din România, potrivit topului Forbes 500 de Miliardari, editia 2013.

Veronica De Dragan este o persoana foarte discreta. Locuieste în Spania, la Palma de Mallorca, departe de ochii presei. Îsi creste linistita cei trei baieti si conduce un grup de 100 de firme, împrastiate peste tot în Europa. Afacerile totale ale acestora au ajuns la un miliard de euro, anul trecut. 

Majoritatea companiilor au acelasi actionariat de la constituire, iar obiectul principal de activitate este comercializarea si distributia de Gaz Petrol Lichefiat (GPL). De altfel, compania Butan Gas este si cea mai vizibila în România. „Suntem prezenti si în alte domenii de activitate, cum ar fi energia alternativa, imobiliar, tipografie, educatie, mass-media sau cultura (Fundatia Dragan, tipografia Fed Print, Fundatia General Stefan Gusa, editura Nagard, radioul Nova FM, cotidienele locale Renasterea Banteana si Redesteptarea, televiziunea Ten TV, Universitatea Europeana Dragan, clinica medicala Veroniki Life si galeria de arta Veroniki Art, dar si Universitatea Europeana Dragan de la Lugoj). În 2010, Grupul a avut o cifra de afaceri de aproximativ 1 miliard de euro“, a declarat pentru „Forbes România“ Veronica Gusa de Dragan.

Desi contextul economic este dificil în toate tarile unde activeaza companiile sale, Veronica Gusa de Dragan nu a luat însa niciodata în calcul posibilitatea de a vinde. Filozofia grupului, explica tânara antreprenoare, a fost întotdeauna aceea de dezvoltare. „Noi nu vindem, de obicei cumparam si suntem cunoscuti pentru acest lucru. Tocmai de aceea nu am avut niciodata oferte concrete, si chiar daca ar exista, nu ne intereseaza“, a precizat aceasta.

3. CAMELIA SUCU, femeie de afaceri care isi desfasoara activitatea in zona de design, agricultura si, mai nou, wellness; as putea spune ca Camelia Sucu surprinde mereu, iar numele sau devine un brand în sine. Un avantaj pentru cea care si-a propus sa aiba un impact pozitiv în societate.

Camelia detine retailerul Class Mob si brandul de mobila Class Living, centrat recent mai mult pe servicii de design de lux pentru interioare. De asemenea, ea mai detine Piata de Gros, achizitionata în 2010, dar si o ferma de vaci în judetul Bihor si o unitate care produce sucuri de detoxifiere din fructe si legume. 

Când vizualizez un business, de cele mai multe ori e instinctiv, e dictat de intuitia mea”, spune antreprenoarea, care a investit în productia de sucuri de detoxifiere aproximativ 70.000 de euro si mai are în vedere înca 150 000 euro pentru zona de masini si distributie. Tot ce tine de viata sanatoasa si de servicii «door to door» e un business de viitor, sustine Sucu. 

Camelia Sucu este femeia care defineste succesul în directa legatura cu influenta, cu impactul pe care îl are în comunitatea din care face parte. „A fi influent cred ca înseamna în primul rând a produce  schimbari în bine, a inspira, a crea, a genera valoare. Influenta este expresia laturii sociale a succesului, care trebuie împartatit si nu trait individual.

Eu admir si apreciez faptul ca femeia de succes, Camelia Sucu si-a propus sa fie  un «porte-bonheur» pentru altii, pentru a înapoia o parte din reusita personala. 

Fundatia Camelia Sucu, în curs de înfiintare, va încuraja creativitatea si spiritul antreprenorial autohton, se va ocupa de pastrarea si promovarea traditiilor românesti si a tinerilor. 

„Îmi doresc sa fac multe lucruri frumoase, pot parea nerabdatoare si da, e nevoie sa învat ca trebuie câteodata sa alerg si mai încet. Dar sunt optimisti si o sa vorbesc mereu cu pasiune despre ce se poate face în tara. Altfel nu as putea influenta oamenii din jur.”

4. LUCHI GEORGESCU, este proprietara producatorului de vin Vincon, cel mai mare producator de vin ca
volum si unul dintre cei mai mari ca cifra de afaceri din Romania,dar si a producatorului de mezeluri Meda Prod’98 Luchi Georgescu a fost si designer pentru propriile hoteluri, Melodia (4 stele), din Venus, hotel care a fost redeschis în iulie 2012, dupa o investitie de 3,5 milioane de euro si Favorit(2 stele).

Intr-un interviu spumos din 2013 pe care il puteti citi aici, femeia alintata cu epitete precum Doamna de Fier, Regina Vinutilor, Imparateasa Mezelurilor, si care afirma ca „am investit în 34 de ani de munca: vreo 70.000.000 de euro!”, povesteste cum „Am dormit în Gara de Nord si am umblat cu pungi din plastic în ghete, mai ales iarna cand era zloata„.

Ce imi place la Luchi este modul transant in care spune lucrurilor pe nume si modul cum le abordeaza. Un punct de vedere asemanator l-am intalnit si la Florentin Banu (parintele napolitanelor Joe)!

Criza este un nou mod de a face afaceri. Economicul trebuie sa determine politicul, pacat ca atât la noi, cât si în întreaga Europa e tocmai invers. Din acest motiv nu merge treaba asa cum ar trebui. E greu sa uniformizezi totul sub titulatura de Uniunea Europeana. Fiecare regiune are particularitatile ei…. În fine, eu cred ca uniunea de state e tot un fel de comunism.

Pentru tineri are mereu un indemn special: „Si  iubeasca munca, sa creada în visul lor si sa reziste când trec la fapte! si sa nu se astepte la rezultate imediate.”


5. SORINA BRADEA, 
are o experienta de 21 de ani de Resurse umane, din care 18 ani în propriul business, Romarketing, prin care a creat parteneriate de lunga durata cu firme de top din tara si a adus sistemul de evaluare comportamentala Thomas International în România. Are la activ peste 2000 de zile de training si consultanta livrate. 

Este membru Fondator al Fundatiei Alternative si al Asociatie de Resurse Umane din Oradea, Membru al European Professional Women Network, Vicepresedinte al Federatiei Patronilor din judetul Bihor, Membru al Comisiei Locale de Dialog pentru Educatie si Învatamânt.

 Am avut fericita ocazie sa o cunosc pe Sorina in mai, 2013 la Bucuresti, la Leadership Summit si pot spune cu mana pe inima ca este un trainer prin vocatie si aduce, din exterior, implicarea unui consultant intern pentru persoanele si clientii cu care împartaseste valori comune: raspundere, implicare, autenticitate si performanta. 

Energia cu care se implica în programele de dezvoltare si consolidare a echipelor , desi femeie, se transfera asupra indivizilor si are efecte vizibile la nivelul întregii companii. 

Ca femeie de afaceri a integrat viziunea sa asupra sectorului de resurse umane, HR-ului în strategiile dezvoltate, in contractele negociate si echipele construite. Sorina crede în puterea oamenilor din resurse umane de a face performanta si de a fi parteneri strategici relevanti si este una dintre femeile de succes pe care sunt fericit ca am intalnit-o.

 Motto-ul dupa care isi ghideaa viata si care ii si apartine este: „Fii tu însuti, nu încerca sa fii cea mai reusita  copie a modelului tau în viata! ” 

6. ARIADNA RUCSANDRA AVRAM, presedintele Fundatiei Lowendal  este specialista si femeie de afaceri si este cunoscuta mai degraba ca fiind una dintre cele mai puternice românce, cu o avere estimata în 2011 la 12-13 milioane de euro

Fiica actritei Irina Dall si casatorita cu un sculptor restaurator, Dorin Danila, Ariadna Avram este biochimist, si a ajuns la aceasta suma cu firma proprie de distributie si echipamente de diagnostic pentru laboratoare. Infiintata, în urma cu 15 ani Compania Top Diagnostics îi aduce si azi banii necesari pentru a pastra vie istoria unei familii fascinante si pentru a pune în valoare diverse proiecte culturale.

Top Diagnostics  a pornit cu doar patru angajati. În scurt timp,  a câstigat contractul pentru activitatea de logistica a multinationalei Roche Diagnostics,  Ariadna ramanand la conducerea companiei. 

Iubitoare de cultura si arta, ea cumparat cladirea fostei ambasade a Malaeziei, construita în 1910 în stil neo-românesc, pe care a transformat-o într-un muzeu dedicat bunicului sau, baronul George Lowendal, cunoscut pictor si scenograf iar in 2006.

 In anul 2011, a intrat ca actionar majoritar în actionariatul firmei Personal Genetics, cea mai mare investitie privata din România în domeniul citogeneticii si biologiei moleculare.

 7. DOINA CEPALIS,  este o femeie de afaceri pe care cei de la Business Magazin au numit-o „Antreprenoarea care i-a scos pe chinezi de pe piata„, pe cartea de ei vizita regasindu-se cinci unitati de productie, toate raspândite în nordul Moldovei, exporturi în 52 de tari si circa 1.000 de angajati!!!

Doina Cepalis a început sa produca la uzina din Pascani, unde initial se faceau produse din in si cânepa, centuri de siguranta si scaune auto pentru copii. Cu utilajele frantuzesti si în sistem lohn cu Team Tex, Te-Rox Prod a ajuns, în 2007, la o cifra de afaceri de 230.000 de euro, dar în numai cinci ani, în 2012, încasarile au urcat ametitor la circa 25 de milioane de euro, iar Doina Cepalis a renuntat la lohn.

 Doina Cepalis este licentiata din 1983 ca economist, specializarea finante – contabilitate, la Facultatea de Stiinte Economice din cadrul Universitatii „Al. I. Cuza” din Iasi. Dupa terminarea studiilor, Doina Cepalis a fost contabil la doua firme.

Dupa Revolutie, când avea 29 de ani, Doina Cepalis a participat la înfiintarea a patru societati pe actiuni: Moldova SA, Siretul SA, Casa Romascana SA si Favorit SA, toate desprinse din Întreprinderea Comerciala de Stat Marfuri Alimentare si Alimentatie Publica Roman. Doina Cepalis a fost director economic, iar apoi director general si administrator pâna în 2000 la S.C. Moldova SA.

Un prag important pentru Doina Cepalis a fost în 2000, când a cumparat o fabrica de in din Pascani cu 600 de angajati si o tehnologie din anii ’50.

Sase ani mai târziu, odata cu intrarea chinezilor pe piata europeant a textilelor, fabrica a dat faliment, iar Doina Cepalis s-a vazut nevoita sa se „redefineasca”. Cu un capital de plecare de 10.000 de euro, a construit compania Te-Rox Prod, care a început sa functioneze în aprilie 2007. Gasise o nisa compatibila cu fabrica de la Pascani si a început sa produca scaune de masini pentru francezii de la Team Tex din Franta. La început lucra în lohn, dar din 2008 Doina Cepalis a renuntat si a început sa fabrice în nume propriu huse si centuri de siguranta pentru fabricarea de scaune auto pentru copii. Cifra de afaceri a crescut de la 230.000 de euro în 2007 la 20 de milioane de euro în 2010.

Am luptat cinci ani si am reusit. Am reusit de frica. Mi-era frica sa nu pierd tot, de umilintele pe care trebuie sa le suporti daca pierzi. Nu am cedat niciun moment, am stat câte 14 ore în fabrica si mergeam direct de acolo la întâlniri în Paris, New York si chiar Japonia.”

Ca femeie antreprenor, trebuie sa schimbi preconceptii si sa faci multa munca de convingere. Eu nici nu sunt într-un domeniu feminin si nici nu sunt în Bucuresti, asa ca fac eforturi mari sa ramân în zona feminitatii. E greu sa te impui, dar am reusit cumva„, sustine femeia Doina Cepalis

8. SIMONA BACIU este una dintre femeile – vizionar pe care am cunoscut-o si pe care o consider si un agent al schimbarii. De cate ori am avut prilejul sa o ascult am costatat felul cum ea considera ca fiecare dificultate poate deveni o oportunitate de a creste.

La începutul anilor 90, fiind profesor de tehnologie la un liceu de stat, Simona s-a simtit foarte limitata de posibilitatile acordate de sistemului de învatamânt românesc, astfel a decis sa calatoreasca în lume pentru a însusi modalitati noi si eficiente de predare din strainatate. 

Azi, cu douazeci de ani mai târziu, scoala pe care a fondat-o, Transylvania College – Scoala Internationala Cambridge in Cluj (pe care o recomand fiecarui parinte sau dascal sa o viziteze macar o singura data), a devenit singura scoala din Transilvania care este acreditata pentru a preda atât Curriculumul National Românesc cât si cel International Cambridge si a fost aleasa de catre Ministerul Educatiei pentru a deveni scoala pilot pentru reforma educationala.

Recunoscând importanta pe care educatia o aduce în viata comunitatii si a societatii în care traim, Simona si-a facut un tel în viata din aceasta, cercetând în mod continuu posibilitati de optimizare a sistemelor educationale contemporane românesti.

Simona Baciu nu este numai un bun manager si un vizionar, ea este un om care stie sa daruiasca celor din jurul sau timpul si cunostintele sale, prin implicarea în diverse proiecte, prin participarea activa la conferinte si seminarii, devenind astfel un lider de opinie pozitiva pentru schimbare.

Simona Baciu impreuna cu sotul ei, Dr. Dan Baciu sunt initiatorii si fondatorii Fundatiei Copii Fericiti, sub umbrela careia au fost lansate Gradinita Happy Kids si Scoala Internationala Cluj, reunite din septembrie 2012 sub numele Transylvania College, The Cambridge International School in Cluj.

 Tot femeia, Simona Baciu este presedinte al Fundatiei Copii Fericiti si membra a bordului Scolii Internationale Cluj. Determinarea si talentul ei organizational au rezultat in realizarea unui mediu unic, de excelenta in educatia romaneasca, reusita confirmata prin acordarea, in 2009, a distinctiei “Scoala Anului in Romania”, din partea Fundatiei Dinu Patriciu.

Misiunea fondatorilor Transylvania College, prin vocea Simonei Baciu este „de a oferi elevilor posibilitatea de a invata intr-un sistem modern de educatie bazat pe performanta.

9. MIHAELA STROE, este doctorand, sociolog, speaker motivational, autor si specialist în comunicarea nonverbala iar „Forbes România” scrie despre ea ca este „Românca ce si-a facut un business din tehnicile agentilor FBI”. 

Mihaela, pe care de asemeni am avut ocazia sa o cunosc in cadrul ediliilor Business Days, a creat prima revista on-line româneasca despre comunicarea nonverbala, „Nonverbal.ro Magazine”. Din 2002, conduce propria companie, „Acta Nonverbal”, oferind servicii de consultanta în comunicare (verbala si nonverbala). 

Activitatea de antreprenor si-a început-o acum zece ani. Ceea ce a marcat-o – si a transformat-o – pe parcurs este contactul direct cu mediul de afaceri. Considera ca a atins un nivel înalt în domeniu, dar si ca mai are foarte multe de învatat de la cei din jur. De aceea, priveste cu mare atentie la persoanele care au reusit si care au un anumit statut în business, si se ghideaza dupa principiile lor.

Mihaela este partener si in proiectul Business Coach, specializat in programe de dezvoltare organizationala si a resurselor umane. Business Coach ofera servicii de consultanta (coaching, auditul culturii organizationale), programe de dezvoltare profesionala, teambuilding, scoli de vara si programme customizate.

Din 2006 se ocupa de proiectul www.euroconcurs.ro, unde pregateste romanii care vor sa lucreze in institutii europene, realizand un program de training specializat pe cele 8 competente profesionale cerute de UE si sustine sesiuni de coaching pentru pregatirea motivatiei si a interviului de recrutare/ selectie finala.

Este pasionata de voluntariat si activeaza in doua ONG-uri: in Junior Chamber International Romania (unde a detinut functia de Presedinte National pentru anul 2011) si SOS Satele Copiilor.

10. RUXANDRA HUREZEANU, este o femeie de afaceri care face 2 milioane de euro pe an din apele termale de la Herculane, iar acum a intrat pe piata din China: „Asiaticilor le place tot ce vine din Europa

Mostenind pasiunea pentru domeniul medical de la parintii sai, Rucsandra a studiat medicina atat in tara, cat si in strainatate. Dupa 4 ani de studiu intens asupra texturii produselor cosmetice, a lansat gama de produse Ivatherm, fiind singurul brand in componenta caruia putem gasi apa termala de la Herculane, izvorata in cea mai veche statiune termala din Europa. Cand s-a lansat pe piata din Romania, se batea cu 2-3 jucatori internationali. Odata cu cresterea pretentiilor romancelor in materie de frumusete, a inceput sa aiba mai multa competitie. La opt ani de la infiintare, Ivatherm se numara printre cei mai mari cinci producatori de dermato-cosmetice din tara, iar cremele sale ajung pe rafturile farmaciilor din Ucraina, Egipt, si mai nou, Hong Kong.

Printre studiile urmate de Rucsandra, mentionam: Facultatea de Medicina Generala, Universitatea de Medicina si Farmacie “Iuliu Hateganu”, Masterat in Management Medical (sectiunea Marketing Farmaceutic) – École Supérieure de Commerce de Paris, EMBA Executive Master of Business Administration ASEBUSS – Institutul de Administratie Publica si a Afacerilor Bucuresti, in colaborare cu Universitatea din Washington, Seattle, Doctorat in stiinte medicale, la UMF Carol Davila Bucuresti

A fost timp de sase ani director de marketing si vinzari al companiei farmaceutice Sandoz inainte de a decide sa-si lanseze propria gama de dermocosmetice. In momentul in care a simtit ca a acumulat suficienta experienta si cunostiinte, cu o echipa mica (de numai 15 oameni la inceput), Ruxandra a lansat pe piata primele sale produse. Acum, cu un numar mare de angajati, Ivatherm are o gama larga de produse in toate pietele de produse cosmetice din intreaga lume si se bucura de un mare succes. 

Intr-un interviu acordat revistei Unica, fiind intrebata daca pentru ea antreprenoriatul este o optiune responsabila, de ce a facut aceasta alegere si cum il vede: ca pe o optiune sau o alternativa? – Ruxandra a raspuns:

Pentru mine, antreprenoriatul n-a fost o alegere initiala, nu este o profesie, ci doar o optiune care vine pe parcursul unei cariere. Cred ca studiul universitar aprofundat al unui anumit domeniu, apoi experientele multiple în companii mai mici, mai mari sunt necesare pentru a crea un serviciu sau un produs unic, diferentiat, care sa aduca valoare adaugata. Sigur, un produs sau un serviciu de calitate nu e suficient. Trebuie sa gasesti clienti, o piata de desfacere, sa construiesti un branding recognoscibil, sa-l marketezi bine si, nu în ultimul rând, sa construiesti si sa conduci o echipa performanta. (…)

Când ai propria ta companie, poti sa-ti oferi mici libertati atragatoare la prima vedere. Sa te trezesti la ce ora vrei, sa faci sport în timpul orelor de birou sau sa lungesti un prânz cu o prietena pe care n-ai mai vazut-o de mult, toate par a fi un lux.                                                                                    Ceea ce-i diferentiaza însa pe antreprenori de angajati este capacitatea de a-ti asuma responsabilitati. „Responsabilitatea este pretul maretiei“ spunea Winston Churchill. Este vorba de responsabilitatea fata de banii investiti, fara de echipa pe care o angajezi si fata de timpul tau. 

Succesul apartine întotdeauna oamenilor curajosi si vizionari. Viziunea înseamna a vedea potentialul proiectelor si al oamenilor. „Ceea ce în ziua de azi este dovedit a fost pe vremuri doar imaginatie“, spunea William Blake. Când oamenii sunt lipsiti de viziune, cad prada victimizarii personale si intra într-un vârtej descendent. Pretul platit însa pentru a-ti transforma viziunea în realitate este „disciplina“. Trebuie sa faci fata aspectelor dure si pragmatice ale realitatii zilnice. Disciplina uneste viziunea cu asumarea angajamentelor. 

Nu în ultimul rând, pentru a crea ceva trainic, e nevoie de pasiune. Aceasta îti da energia, entuziasmul si puterea de convingere. Aceste trei caracteristici sau trasaturi – responsablitatea, disciplina si pasiunea – sunt absolut necesare antreprenorilor sau marilor oameni care, prin ceea ce fac, au o influenta asupra celorlalti. În ce ma priveste, satisfactia mea profunda nu vine din obtinerea unui rezultat anume, ci din experienta drumului parcurs.

Asa cum spunea Cervantes, „mai frumos e drumul decât hanul“. Oamenii, ideile, solutiile, fiecare etapa în drumul pe care am pornit ma motiveaza în fiecare zi si ma aduc mai aproape de visul meu de acum sapte ani: sa ofer femeilor sanatate si frumusete prin produsele pe care le creez. La fel si lucrul cu echipa mea de cercetare de aici si din Franta, pentru crearea de produse performante. Îmi place si faptul ca, prin specificul domeniului meu, am ocazia sa întâlnesc oameni interesanti, care îmi sunt modele si surse de inspiratie, fie ca e vorba de medici, farmacisti sau redactori de presa. Am învatat, în timp, sa ma bucur de frumusetea fiecarei zile, sa fiu mereu recunoscatoare pentru ceea ce am.

Ceea ce-i diferentiaza pe antreprenori de angajati este capacitatea de a-si asuma responsabilitati.“ 

********

Desi am ales sa fac o lista doar 10 femei, adevarate modele de succes, ele sunt mult mai multe, si singurul regret pe care il am este ca nu le-am putut trece pe toate… Pe multe dintre ele le stiti si voi, le iubiti, le admirati le invidiati ...

Sunt femei care au reusit sa inventeze, sa creeze afaceri sau sa conduca business-uri de sute de milioane sau chiar miliarde de euro. Sunt femei care sunt in fruntea unor companii a caror cifra de afaceri au un numar de multe zerouri.

Au vârste cuprinse între 27 si 77 de ani, ceea ce dovedeste ca nu este niciodata prea devreme sau prea târziu sa-ti dovedeasca talentul si priceperea în afaceri. Sunt doamne care au ajuns, înainte de a împlini 30 de ani, sa controleze bugete de milioane de euro sau sa coordoneze strategiile unei multinationale la nivel regional. Iata mai jos doar cateva exemple : 

    • Ioana Filipescu, de noua ani este managing director al Raiffeisen Investment Romania, fiind unul dintre cei mai apreciati bancheri de investitii din Romania cu o experienta semnificativa in domeniul serviciilor financiare, al farmaceuticelor si al serviciilor medicale, precum si in sectorul de utilitati. 
    • Dana Cortina, si-a cladit, pas cu pas, cariera in industria auto, iar de sase ani este director general al Porsche Inter Auto Romania.
    • Mihaela Tatu, contabila de meserie dar si-a castigat notorietatea ca prezentator, producator, realizator de emisiuni TV, co-fondator al Asociatiei femeilor de pretutindeni, spaeker si moderator Business Days.
    • Denisa Mateescuvicepresident affluent strategic solutions al MasterCard Europe pentru regiunea HGEM (28 de tari din Europa Centrala si de Est si Asia Centrala, incluzand Romania).
    • Monica Iavorschi, din 2008 directorul general al producatorului de electrocasnice Arctic, insa lucreaza in companie de mai bine de 12 ani. A preluat conducerea intr-un moment dificil, chiar cand criza incepuse sa-si faca simtite efectele, dar a reusit sa mentina compania pe crestere in ciuda impactului destul de puternic resimtit inclusiv de industria electronicelor si electrocasnicelor. In ultimii ani, producatorul de electrocasnice a fost una dintre putinele companii din Romania care au continuat sa faca angajari, a investit, a crescut productia si exportul.
    • Adina Pascu, directorul general al fabricii Timisoara a Detergenti S.A., companie detinuta de Procter & Gamble

Roxana Rasu, Country Manager-ul Sephora România, Manuela Nestor, Alina Barbu, Violeta Ciurel, Irina Socol, Diana Vitan-Martinas, Alice Botnarenco, Marie Rose Mociornita, Cristina Batlan si multe, multe altele in fata carora, personal ma inchin cu profund respect, si carora profit de ocazie sa le declar un sincer,

LA MULTI ANI!

Dr.Robert Cialdini – Cele 6 principii ale influentarii (video)

In avanpremiera Seminarului de la Milano, din 22 Noiembrie, 2013 – The Science of Influence, seminar la care echipa Business Days va fi partener, dr. Cialdini dezvaluie in exclusivitate intr-o inregistrare-Invitatie video pentru AISucces.ro , care sunt beneficiile participarii la Seminarul de la Milano si cum vor putea folosi concret cel 6 principii ale influentariirii si persuasiunii.

Cum e sa fii un lider convingator?
Cum e sa-ti faci clientii si angajatii sa-ti raspunda  întotdeauna  „DA”?

 

Exista cineva care detine secretele puterii de a convinge in sase pasi si este dispus sa vi le impartaseasca. Acesta este Dr. Robert Cialdini, specialistul american in tehnici de influentare, care stie cum ne putem spori sansele de a primi raspunsuri pozitive fara a ceda cu nimic din oferta initiala.

CUM APLICI PRINCIPIILE PERSUASIUNII IN ERA INTELIGENȚEI ARTIFICIALE

Intr-o inregistrare video de 55 min, din 2001 de la Standford University, Cialdini ne explica principiile si puterea persuasiunii, precum si modul cum putem implementa si folosi concret cele 6 principii ale influentarii si  persuasiunii.

Dr. Robert Cialdini este presedintele companiei de training si planificare strategica „Influence at work„, in cadrul careia preda cele 6 principii ale influentarii. Cea mai recenta carte la care a contribuit în calitate de coautor: Yes!: 50 Scientifically Proven Ways to Be Persuasive (Da! 50 de cai dovedite stiintific pentru a fi persuasiv, o gasiti aici) a aparut in topurile celor mai bine vandute carti alcatuite de New York Times, US Today si Wall Street Journal.

Pentru ca ultima carte,  „Da! 50 de cai dovedite stiintific pentru a fi persuasiv” nu am apucat sa o citesc inca, (nu am gasit-o) desi de mult e pusa pe lista de asteptare, despre „Psihologia persuasiunii” cred cu certitudine ca este, una dintre cartile de capatai pe care ar trebui sa o citasca si sa o cunoasca oricine doreste sa paseasca pe calea succesului. De ce spun asta?

Pentru ca aceasta carte importanta, Cialdini, este rezultatul multor ani de studiu a tuturor fenomenelor de care acesta se lovea care si care aveau catusi de putin legatura cu persuasiunea, manipularea si influentarea perceptiei umane în general. A examinat mii de situatii, fie „la prima mana” (propria experienta), fie relatate din experientele altora, studiind carti sau alte materiale. De la scrierile filozofilor antici, la strategi militari si diplomati, si de la marketeri de mare clasa la micii sarlatani de pe strada el i-a studiat in amanunt si a încercat sa le descopere mecanismele care stau la baza persuasiunii si influentarii.
Dupa ce a adunat toate aceste informatii, le-a sintetizat, si într-un sfarsit le-a enuntat sub forma a 6 principii, legi, idei fundamentale legate de influenta.

Astazi, toate marile companii din lumea aceasta folosesc studiile Dr. Cialdini,  fiind unul dintre cel mai des citati psihologi contemporani. Printre clientii sai se numara organizatii precum: Google, Coca-Cola, Microsoft, Cisco Systems, Bayer, KPMG. Toti oamenii puternici si de succes din jurul nostru folosesc mai mult sau mai putin constient principiile lui Cialdini, in relatiile personale sau de afaceri.

Vrei sa ai si tu succes in lumea aceasta? Atunci trebuie sa le studiezi si sa le intelegi!

1. Principiul reciprocitatii

Principiul reciprocitatii  spune ca o persoana va incerca intotdeauna sa restituie ceea ce a primit gratuit, cadou! Practic daca o persoana iti face un cadou, te vei simti obligat sa ii faci si tu la randul tau unul. In felul acesta se construiesc favorurile, pentru ca unei persoane care ne-a oferit ceva gratuit ne va fi mai greu sa ii refuzam ceva. Acest sentiment de obligatie viitoare este insusit inca din copilarie si in toate societatile, membrii sunt instruiti sa respecte aceasta regula a reciprocitatii, altfel putand fi supusi  oprobiului public.

Cum se aplica ?
Putem genera un comportament nedorit constient (de cumparare de exemplu) la o persoana, daca mai intai ii oferim un mic cadou. Acest principiu este aplicat foarte mult de companiile care iti ofera ceva gratuit urmand ca ulterior sa te lase pe tine sa decizi sa accepti un schimb inegal.

De exemplu, daca vei dori sa obtii ceva de la o persoana ai sanse mult mai mari sa obtii acel ceva, daca ii oferi ceva gratuit inainte, un mic cadou, o atentie de valoare mai mica decat valoarea propusa ulterior. De cele mai multe ori strategia aceasta o puteti folosi pentru a limita capacitatea unei persoane de a decide in mod liber. Aceasta va avea tendinta sa actioneze in mod automat.

Ex. „Tehnica piciorului in usa”  folosita in vanzari: se face o cerere sau o oferta scandaloasa de catre manipulator dupa care, sub aparenta concesie, se ajunge  la pretul  dorit si fixat in mintea manipulatorului inca dinaintea  inceperii negocierilor. Functioneaza foarte bine cu persoane pe care nu le cunoasteti, in imobiliare si la achizitii care presupun negocieri directe.

Cum ma apar ? Inainte de a accepta un cadou, un favor, o concesie, gandeste-te daca te vei simti obligat ulterior. Considera-le trucuri, mai ales daca cunosti putin sau deloc persoana care face aceste cadouri  si nu te simti obligat sa raspunzi reciproc.

2.  Principiul raritatii

Oamenii tind sa acorde mai multa valoare oportunitatilor, resurselor, produselor atunci cand acestea sunt mai putin disponibile. In cazul in care exista mai putine resurse sau mai putin timp pentru a le obtine avem tendinta sa ni le dorim mai mult. Lucrurile greu de obtinut sunt de obicei mai valoroase. Daca un produs este mai rar sau mai greu de obtinut, oamenii tind sa cumpere mai mult din acel produs. Ei actioneaza asa datorita competitivitatii. Veti vedea persoane care supraliciteaza, platesc mult mai mult decat valoarea unui produs daca produsul are acest caracter de raritate, acces limitat (stoc limitat) si mai ales daca produsul are o incarcatura emotionala care face dificila gandirea critica.

Cum se aplica?
Utilizarea lui comerciala o sa o intalniti in tehnicile de comunicare de tip „numar limitat”„ promotie valabila doar in perioada x-y” „ black  Friday”„ in exclusivitate”  etc.  Sunt tehnici simple prin care manipulatorul incearca sa ne convinga ca accesul la produs este restrictionat de suma sau de timp.

Se foloseste in forme mai complexe in tranzactiile imobiliare in care se vinde emotia, unicitatea si raritatea oportunitatii. De multe ori oamenii au tendinta de a face alegeri emotionale. Combinatia emotiilor cu raritatea poate duce la decizii profund gresite financiar. O alta forma mai complexa a principiului este strategia de marketing Apple care intentionat creeaza cozi, genereaza momente „out of stock”  in distributia telefoanelor generand astfel o dezirabilitatea crescuta a produselor sale.  Se foloseste si in plan politic sau social cu succes.

Cea mai buna aparare? Cea mai buna aparare este ratiunea. Estimeaza matematic raportul beneficiu/pret. Pune pe hartie toate plusurile si minusurile si evita sa iei decizii de cumparare emotionale.

3. Principiul autoritatii

Mediul social isi pune amprenta asupra modului oamenilor de a gandi. Social vorbind, avem presiuni puternice pentru conformare sau supunere in fata unei autoritati, sistem de reguli, familie, scoala etc. Mesajul care ni se transmite de mici copii, este ca ascultarea este un mod corect de interactionare.  Aceasta conformare sociala tinde sa genereze comportamente de adaptare la parerile unor „autoritati”. Respectul fata de acestea poate sa apara in mod irational si se manifesta mai ales prin imposibilitatea de a distinge intre autoritatea de drept sau orice manipulator care se prezinta  ca fiind autoritate de drept. Stamley Milgram are niste studii(1963) foarte concludente in acest sens (vezi aici).

Cum se exploateaza?

In urma experiementelor a reiesit ca oamenii se vor conforma parerilor autoritatilor, diplomelor, titlurilor. De aceea in practica veti vedea un dentist, o organizatie mondiala a expertilor, un expert recomandand un produs. Veti vedea elemente ca „singurul produs certificat de XXX – autoritatea mondiala, universala in domeniu”, veti vedea ca un produs este „medaliat”, veti vedea ca un produs este pe locul 1 in topul produselor recomandate de„nutritionisti”, veti vedea diverse diplome si medalii. In imobiliare sau afaceri veti vedea de multe ori „expertize” independente care estimeaza valoarea. Puteti aplica acest lucru in strategia voastra de vanzare si puteti sa va asociati produsele si serviciile cu diferite simboluri, certificari etc.

Acest principiu este exploatat de producatorii de imbracaminte, produse de lux, masini de lux ale caror simboluri sunt asociate cu puterea, bogatia, uniformele etc. Stiati ca exista chiar o marca de imbracaminte numita Marina Militara?

Cea mai buna aparare?  Puneti intrebari! Este cu adevarat acea autoritate care recomanda x sau y produs un expert? Fiti constienti de incercarile altora de a parea mai de incredere sau mai credibili decat sunt. Daca discutati de deal-uri mari, cereti pareri independente.

4. Principiul consecventei

Oamenii doresc sa para consecventi in convingerile, atitudinile si faptele lor. Coerenta si consecventa sunt foarte apreciate de societate si noi suntem educati in acest spirit. Consecventa este un comportament benefic, este valoroasa in luare deciziilor si este in concordanta cu deciziile anterioare.

Cum se aplica?

Acest lucru poate fi exploatat de manipulator prin inducerea unui angajament initial, o pozitie, o atitudine in concordanta cu solicitarile ulterioare. Angajamentele sunt mai eficiente atunci cand sunt publice sau semnate. De aceea un acord obtinut de la un client cu mai multi martori de fata, va fi mai puternic decat un acord face to face. De aceea un precontract, o comanda initiala scrisa va obliga clientul sa respecte o intelegere ulterioara. Cereti clientilor vostri acordul scris (pe mail), cereti clientilor vostri precontracte, cereti clientilor vostri acorduri cu martori de fata. O sa detaliez intr-un post separat cateva tehnici bazate pe acest principiu care dupa parerea mea este extrarodinar de puternic daca sti sa il folosesti, mai ales in relatiile comerciale. Un acord initial obtinut poate fi pastrat in foarte multe cazuri, chiar daca modifici conditiile ulterioare in dezavanatajul celeilalte parti. Nu e corect, dar se aplica cu succes in afaceri.

Cea mai buna aparare?  Din pacate, singura forma de aparare este constientizarea presiunilor de consecventa. Fii foarte sensibil la variabilele situationale, personale sau la fortele externe care pot modifica intelegerea intiala „ Da, am fost de acord, dar in acel moment nu am discutat despre …xyz”. Fii ferm pe pozitie fata de angajamentele obtinute fortat de la tine, chiar daca modificarile ulterioare nu impacteaza major intelegerea intitiala.

5.Principiul simpatiei

Un om va spune „DA” mult mai usor unei solicitari venite din partea unei persoane pe care o cunoaste  si care ii place. Noi oamenii ne dorim sa fim placuti de ceilalti si ne dorim, de asemenea si sa ni se arate acest lucru.

Cum se aplica?

Exista cateva lucruri care genereaza aceasta simpatie:

Atractivitatea fizica – acel efect de aura, care se extinde de la aspectul fizic la impresii favorabile referitoare la  alte trasaturi, cum ar fi talentul, bunatatea, inteligenta. Avem tendinta sa consideram oamenii atractivi mai inteligenti sau mai buni profesionisti, decat sunt. Un om atractiv fizic va avea intotdeauna mai mult succes decat unul mai putin aratos. De aceea veti vedea in reclame persoane care arata bine sau la negocieri este bine sa trimiteti o persoana frumoasa.

Similitudinea – ne plac oamenii care sunt ca noi. Avem tendinta sa spunem da acestor oameni. In vanzari se studiaza comportamentul partenerilor, pasiunile lor si se exploateaza. Este celebru experimentul din SUA in care la un interviu cu un manager pasionat de motociclism s-a constatat ca au fost angajati cu preponderenta studentii care au venit cu casca de motocicleta sau alt simbol vizibil. In reclame veti vedea des personaje cu trasaturi de personalitate sau comportamentale specifice segmentului caruia i se adreseaza produsul.

Cuvintele de lauda – complimentele ne plac si utilizarea lor poate genera simpatie. Atentie daca sunt utilizate excesiv pot avea efect de boomerang. Recunoasteti sloganurile  „Pentru ca esti frumoasa” „ pentru barbati puternici” etc.

Familiaritatea – Contactul repetat cu o persoana sau lucru faciliteaza simpatia. De aceea prezenta la contact vizual permanent cu clienti a produsului, logoului duce la cresterea vanzarilor. La contractele mari si negocierile de top se folosesc evenimente create. De exemplu factorului de decizie i se intampla ceva placut si intamplator este prezent si manipulatorul care are grija sa i se vada fata fara sa fie recunoscut. Sau intr-un moment de relaxare pentru factorul de decizie (spa, plaja, golf etc.) este prezent „intamplator” si manipulatorul.

Ulterior factorul de decizie va fi contactat de manipulator. Va avea impresia ca il cunoaste de undeva si mintea lui il va asocia cu evenimente placute pentru el, generand simpatie. Inconstientul i-a retinut figura de la evenimentele precedente. O sa scriu odata mai mult despre asta.

Asocierea – conexiunea cu lucrurile pozitive. Se lucreaza mana in mana cu familiaritatea. De aceea o sa vedeti in reclame produsele plasate in momente pozitive din viata noastra zilnica. Coca-Cola este prezenta pe masa la intalnirile de familie, unele produse sunt prezente in reclame cand te joci cu copilul etc.

Imitarea-umbra – este un factor de influenta foarte puternic axat pe comportamente non-verbale, care se potrivesc cu cele ale individului tinta. Imitarea pozitiilor corpului in oglinda este un instrument foarte puternic de manipulare.

Cea mai buna aparare? Rezistati si controlati-va simpatiile nefundamentate. Separati solicitantul de cerere si luati decizii rationale bazate pe meritele ofertei. Nu va lasati influentati emotional.

6. Principiul consensului sau al dovezilor sociale

Oamenii tind sa determine ce este corect afland ceea ce alti oameni considera ca este corect. Daca majoritatea oamenilor considera ca este normal sa scuipi in timpul mesei este foarte posibil ca tu insuti neavand o parere suficient de bine conturata in acea privinta, sa consideri normal scuipatul in timpul mesei de fata cu ceilalti.Vom adopta un comportament in acord cu convingerea generala, foarte rapid. Adoptarea parerii unanimitatii este cu atat mai puternica cu cat incertitudinea este mai mare, situatia mai ambigua si autoritatea care prezinta parerea grupului, mai puternica. O sa vedeti acest lucru foarte prezent in Romania mai ales in adoptarea prostului gust, in adoptarea unor modele de comportament social necivilizat etc.

Cum se exploateaza?

Ati vazut reclamele cu „berea numarul unu in Romania” sau „ alegeti produsul X – 75% din romani au facut-o deja” sau „iarna asta se poarta reportaje live” ?  Daca veti merge intr-un magazin si veti vedea ca toata lumea cumpara tigai scumpe si proaste, este posibil sa cumparati si voi daca nu cunoasteti foarte bine pretul lor si elementele de calitate. Acest lucru se vede foarte bine cand calatoriti intr-o tara mai scumpa decat Romania cand veti avea tendinta sa considerati dupa o scurta vreme un pret normal pretul de 7 euro pentru o paine. Marile companii cunosc aceasta dorinta a noastra de afiliere si de a fi parte dintr-un anumit grup si o exploateaza. O sa vedeti des etichete de gen „ciclistii profesionisti consuma yyy” – vrei sa faci parte dintre ciclisti atunci trebuie si tu sa consumi yyy. In felul aceste sunteti ademeniti in cercuri false. Segmentati-va clientii, vedeti care sunt dorintele lor, de ce cumpara si folositi acest principiu.

Cea mai buna aparare? Critica si dezvoltarea criticii si a contrargumentelor pentru ce fac oamenii in situatii similare. Recunoasteti ca nu toate actiunile oamenilor trebuie sa fie baza pentru actiunile voastre. Fiti constient ca ceilalti pot fi dezinformati.

>>> Află aici și Cum să aplici Principiile Persuasiunii și Influențării în Noua Eră a Inteligenței Artificiale

Nebunie sau realitate?!?

Duce putin spre nebunie sa gandesti altceva decat realitatea, dar fie, daca sa fii nebun este sanatos, atunci sa fim cu totii nebuni.

 

O singura baraca dintr-un lagar avea cei mai sanatosi si puternici oameni. Cum toti ceilalti din celelalte baraci mureau pe capete si gardienii tot furau mancare si stiau ca este imposibil ca detinutii sa fie relativ sanatosi si apti de munca, comandantul lagarului a chemat un detinut sa-l interogheze cu privire la starea sa fizica:

„Greu de spus!”, a zis detinutul, „Poate tine de faptul ca in fiecare zi, dimineata, la pranz si seara, ne asezam in cerc si ne imaginam ca avem in fata noastra cel mai bun meniu care poate exista la un restaurant de trei stele. Mancam, bem, mestecam si agitam lingurile pana ne saturam cu totii.”

Exit mobile version