Comunicarea – o taina ce se descifreaza prin invatare

banner website protrain

„Totuna este a comunica cu a cunoaste sau a fi– Heidegger

Conform unor studii sociologice publicate in Franta, 80% din cei care esueaza profesional sau sentimental sunt afectati de carente in comunicare; invers, succesul in cariera este produs 25% de cunostinte intelectual profesionale si 75% de aptitudinea de a stabilirelatii umane de buna calitate, adica esentialmente prin comunicare!

Vestea buna este ca in acelasi studiu exista si o observatie foarte incurajatoare care ne confirma ceea ce multi dintre noi stim deja: acomunicaeste un proces supus invatarii permanente!

Multi vorbesc, putini aud, mult mai putini asculta, cat despre cei ce inteleg

Capacitatea dea ne face intelesi si chiar apreciati, de a convinge sau seduce este necesara atat in mediul relationalpersonal cat si profesional.

Cunoasterea de sine nu este nici ea o munca usoara insa si aici exista foarte multe metode experimentate in ultimele decenii ce ne vor sustine si usura munca.

Este indicat atunci cand nu reusim sa ne cunoastem foarte bine sa incercam cat mai multe lucruri si sa vedem ce functioneaza pentru noi.

In ABC-ul Comunicarii in Afacerii definim comunicarea ca emiterea unui mesajverbal insotit de componente neverbale (privire, zimbet, gesturi).

Limbajul verbal corespunde continutului si depinde de vocabular si reguli gramaticale si reprezinta partea digitala a mesajului. Limbajul nonverbal cuprinde toate componentele care participa esential la formarea sensului. Acestea depind in mai mare masura de interpretarile fiecaruia dintre noi.

Adesea, minimalizam rolul non-verbalului si, de regula, nu percepem decat varful aisberg-ului intr-o conversatie, in care ambii parteneri au propriile lor nevoi, dorinte si asteptari. Limbajul nonverbal poate sprijini, contrazice sau chiar substitui comunicarea verbala.

Prin antrenarea abilitatilor si tehnicilor comunicarii obtinem armonia, eficienta si chiar placere  de a comunica unul cu celalalt. 

  • Frate, mie staretul mi-a interzis sa fumez, tie cum de ti-a permis?”
  • „Nu stiu… Tu ce i-ai spus?”
  • „I-am cerut sa-mi dea voie sa fumez in timp ce citesc Biblia.”
  • „Vezi, aici ai gresit. Eu i-am cerut sa-mi dea voie sa citesc Biblia in timp ce fumez.”

Haios, dar cu siguranta ni s-a intamplat de multe ori sa nu obtinem ceea ce dorim, pentru ca nu am stiut ce si cum sa cerem.

In una din scrisorile sale, ganditorul Cordobei, Seneca, scrie in urma cu 2000 de ani ca „vantul nu bate niciodata din directia justa pentru acei ce nu stiu incotro sa mearga.”

Articol scris de Mihaela Purcaru, Senior Trainer – ProTrain

Cele mai bune decizii de business din toate timpurile

Cele mai bune decizii de business sunt cele care, deși pe moment pot părea controversate, fac pe termen lung diferența între companiile de succes și cele mediocre.

Când a ales, în urmă cu mai bine de o sută de ani, să dubleze salariile angajaților, Henry Ford a făcut cea mai bună decizie de business din toate timpurile, pentru că aceasta i-a permis să atragă în companie talentele de care avea nevoie și să-și asigure o clasă de muncitori eficienți, afirmă cel mai cunoscut consultant în strategii de creștere, Verne Harnish, în cartea sa „The greatest business decisions of all time”.

Harnish a alcătuit o listă cu 18 decizii de management, devenite legendare și al căror rezultat s-a dovedit a fi de mare succes. Printre acestea figurează și decizia de a-l readuce la conducerea Apple pe Steve Jobs, care fusese concediat în urmă cu mai bine de zece ani din compania pe care o fondase sau decizia luată de Sam Walton, fondator al lanțului de magazine Wal-Mart, care în 1962, a anunțat că vrea să stabilească întâlniri regulate cu toți angajații, sâmbăta dimineața, timp de două ore și jumătate, în fiecare weekend, susținând că cei care nu sunt dispuși să lucreze în weekend nu au ce căuta în retail.

O mare parte din succesul actual al gigantului sud-coreean Samsung se datorează și deciziei managerilor săi din urmă cu mai bine de două decenii de a-i trimite pe cei mai buni dintre angajații săi să dezvolte operațiunile din întreaga lume, devenind o companie globală.

Cel mai bun manager din toate timpurile, cum a fost considerat Jack Welch, nu putea lipsi din această ierarhie, prin decizia sa de a înființa Crotonville, un centru de training de cel mai înalt nivel, în care s-au format sute de lideri care au ales “calea General Electric”.

Trăim vremuri de mare incertitudine, iar un lucru esențial pe care l-ar putea face șefii companiilor este să-și aleagă oamenii potriviți alături de ei, susține Jim Collins – cel care a scris prefața cărții lui Verne Harnish. Iar acest lucru presupune, uneori, „să le ceri acelor oameni grozavi pe care i-ai adus la bord să te ghideze în domeniile din afara ariei tale de expertiză”.

Despre cum au reușit aceste decizii să facă istorie și, mai ales, despre cum pot deciziile de business bune să propulseze afacerile unei companii, va vorbi, în detaliu Verne Harnish, în cadrul evenimentului SEE Growth Summit, organizat în premieră, la București, pe 9 iunie, la JW Marriott.

Growth Summit oferă mai multe idei practice, aplicabile, pe minut decât orice alt eveniment de management din lume”, potrivit editorilor ediției americane a revistei Fortune.

Află mai multe detalii despre SEE Growth Summit la eveniemnte@forbes.ro sau pe www.seegrowthsummit.com

6 Nevoi Fundamentale ce ne modeleaza destinul (VIDEO)

“Suntem cu totii condusi de nevoia de a implini 6 nevoi umane de baza. Aceste 6 nevoi umane nu sunt doar dorinte, nu sunt ceva ce VREM. Sunt nevoi profunde care exista in fiecare dintre noi si care servesc ca fundament pentru fiecare alegere pe care o facem.” ~ Anthony Robbins

Cu siguranta ştii şi tu, că noi oamenii, fără deosebire de rasă, cultură sau culoare, avem suntem conduşi de aceleasi nevoi fundamentale, sau de baza, cum se mai numesc.

Anthony Robbins, unul dintre cei mai cautati coachi si traineri din lume, autorul a doua dintre cele mai bine-vandute carti din lume, Putere nemarginita si Deciziile sunt cheia schimbarii, si creatorul mai multor programe de performanta si strategie pentru adulti, a studiat foarte multi ani pshihologia umana si nevoile fundamentale care ne conduc mereu sa facem ceea ce facem! 🙂

Astfel ca, in urma cercetarilor sale a identificat 6 nevoi umane fundamentale, „responsabile” pentru toate actiunile noastre. Cu totii le avem oriunde am trai in lumea asta, insă ceea ce face diferenţa intre noi, şi acţiunile noastre, vine din felul cum ne raportăm fiecare la aceste nevoi.

AVEM, cu siguranţă, NEVOIE… de siguranta si de certitudine in viata, este adevărat?
In acelasi timp, AVEM NEVOIE si de nesiguranta, dar  si de diversitate in acelasi timp… Ciudat, am putea spune, nu-i asa?

AVEM NEVOIE sa ne simtim importanti… şi tot ca o nevoie dată nouă, oamenilor, avem nevoie de conexiune … să impărtăşim iubire şi să fim iubiţi…

Obsedat in permanenţă de aflarea unui răspuns la intrebarea, „De ce fac oamenii, tot ceea ce fac?„, Tony şi-a inceput cercetările pornind de la rezultatele expuse in 1954 de Abrahah Maslow in Teoria ierarhiei nevoilor (Piramida lui Maslow).
In viziunea lui Tony Robbins, 4 nevoi sunt considerate fundamentale şi anume, conexiunea/ iubirea, siguranta, nesiguranta, insemnatatea, in timp ce următoarele 2 nevoi: creşterea şi contribuţia sunt considerate nevoi esenţiale ale spiritului. Acestea sunt cele care ne dau cu adevărat acel sentiment plăcut, al împlinirii!

Pentru că nu ştiu, cât de multe  ştii tu despre aceste nevoi, şi pentru că nu ştiu care dintre ele are pentru tine o insemnătate mai mare determinându-ţi cu preponderenta activitatile, am să fac  o scurtă trecere in revistă a a celor 6 nevoi, după care, am sa te invit să il urmareşti pe Tony Robbins, prezentandu-le in maniera-i caracteristica, la TED, aici. (cu traducere in limba română).

 

CELE ŞASE NEVOI UMANE DE BAZĂ


1. “Certainty” Nevoia de siguranta (certitudine)

Fiecare dintre noi stie ce inseamna cu adevarat sa ai confort şi siguranţă. Că vorbim despre situaţia finnciară, o relaţie de viaţă, de locul de muncă sau de afacerea pe care o avem, sau … de relaţia pe care o avem cu divinitatea, in orice activitate pe care o desfasurăm zilnic, ne manifestăm aceasta nevoie de siguranta care, in opinia lui Tony, inseamna supravietuire!

2. “Variety” Nevoia de diversitate (incertitudine)

Chiar si doi gemeni, despre care se poate afirma ca sunt identici (fizic vorbind), sunt fizic si comportamental doua personanilati cu gandiri si nevoi diferite. Si chiar daca poate parea paradoxal, in aceeasi masura in care avem nevoie de siguranta in vietile noastre, avem nevoie si de nesiguranta.

Cu prea multa siguranta, ne plictisim. Cu prea multa nesiguranta, incepem sa ne temem si ne ingrijoram. Avem nevoie de un anumit grad de siguranta pentru a experimenta nesiguranta in vietile noastre”, afirma Tony Robbins intr-un articol publicat pe lgpgroup.com, pledand pentru crearea unui echilibru intre cele doua nevoi si sesizand insa si interdependenta lor.

Viata trebuie condimentata putin, nu-i asa, existenta umana are nevoie si de putina aroma si savoare. Nevoia de incertitudine presupune noutate, neprevazut, surpriza, diversitate, provocare, incantare si entuziasm pentru ca atunci cand siguranta se afla intr-un procent prea mare in viata noastra, existenta noastra devine anosta, monotona si uniforma.

3. “Significance” Nevoia de importanta (semnificatie)

Rolul pe care il „jucam” in viata, fiecare dintre noi ca si frate sau coleg, parinte, mentor sau sef, acela de leader catalizator, este unul extrem de important.

In fond, cine nu isi doreste sa se simta important? Cine nu isi doreste ca viata sa, sa aiba o anume insemnatate? Cine nu isi doreste ca existenta sa, sa aiba un sens, un scop, o semnificatie? Cine nu isi doreste sa fie ALTFEL, UNIC prin ceva anume?

In interiorul fiecarei fiinte umane se manifesta nevoia de a ne simti importanti in ochii celorlalti, nevoia de a fi doriti, nevoia de a simti ca ceilalti au nevoie de noi, nevoia de a fi demn de iubirea celorlalti. Fiecare individ isi doreste ca o alta fiinta umana sa ii vrea prezenta. In adancul sau, OMUL are nevoie si de UNICITATE. Avem nevoie sa stim ca suntem importanti si ca vietile noastre sunt unice, ca au scopuri speciale, unice. “Nu imi imaginez o moarte mai rea decat daca imi imaginez ca viata mea nu conteaza”, spune Tony Robbins in aceeasi revista.

4. “Connection” Nevoia de conexiune (iubire)

Fiecare dintre noi stim ca exista in lume cineva cu care rezonam, cu care ne aflam pe aceeasi „lungime de unda”! Si fara a avea sentimentul ca gresesc, nevoia de a iubi si a fi iubit de o alta fiinta umana, si de a ne simti conectat cu aceasta este esentiala pentru orice reprezentant al speciei umane. Vazut-ai tu om care in adancul sau (chiar daca nu o recunoaste) sa nu isi doreasca sa tina la cineva sau ca cineva sa tina la el?

Vrem sa ne simtim ca facand parte din ceva, vrem sa fim unul si acelasi cu o alta persoana, vrem sa fim intimi cu o anumita persoana, vrem sa impartasim ceva cu acea persoana, vrem sa cream o altfel de legatura, una unica, speciala. Iar iubirea trebuie primita. Iubirea trebuie daruita. Din aceasta nevoie de CONEXIUNE cu semenii din jurul nostru – explica Tony Robbins, ne alaturam grupurilor. Si tot din aceeasi nevoie, de a fi acceptati, iubiti, doriti, conectati, de a ne simti parte integranta a unui intreg, unele persoane aleg sa fumeze, altele sa se drogheze, sa consume alcool, fac pe bolnavii, sau sa atinga performante exceptionale!

5. “Growth” Nevoia de crestere (dezvoltare)

Cred ca suntem deja suficient de maturi pentru a fi inteles, pana acum cel putin, ca “Pe aceasta planeta, tot ce este viu fie creste, fie moare. Cresterea sau dezvoltarea este una din nevoile primare ale vietii”. Este si una din nevoile primare ale vietii umane si poate ca si cea mai puternica.

In fiinta umana exista adanc implementata nevoia de a se dezvolta emotional, intelectual si spiritual in mod continuu. La unele persoane, dorinta de a se transforma si evolua, dorinta de a fi mai bune, mai performante, de a avansa dintr-un anumit punct de vedere, de a-si dezvolta anumite abilitati se manifesta mai pregnant decat la altele. ”Nu conteaza cat de multi bani ai, cati oameni iti recunosc meritele sau ceea ce ai obtinut in viata. Daca nu simti ca te dezolti, te vei simti nefericit si neimplinit”, afirma Tony.

6. “Contribution” Nevoia de crestere (contributie)

Atat timp cat vei darui ceva, cuiva vei primi intotdeauna ceva! Pentru ca a darui ceva inseamna a-ti darui tie ceva. Parintele filozof Nicolae Steinhart spune foarte frumos in cartea Daruind vei dobandi ca, „Daruind vei dobandi negresit fericire, implinire din zambetul celui care a primit de la tine ceea ce avea nevoie. Nu daruiti pentru a primi…

A contribui la ceva anume inseamna a te simti implinit. A darui din inima, a participa la ceva anume, a ajuta pe cineva, a face un bine cuiva, a simti ca faci din aceasta lume un loc mai bun si mai frumos, a contribui la un lucru nobil, valoros, toate aceste nevoi sunt inradacinate in fiecare dintre noi. Chiar daca uneori avem tendinta de a darui altora mai mult decat ne daruim noi insine, “contributiile nu trebuie doar facute altora. Contributia fata de noi insine este de asemenea o actiune semnificativa intrucat nu putem darui celorlalti ceea ce nu avem”.

Sfaturi de la mentorii Money Masterclass CityCamp

Money Masterclass CityCamp este primul program complet si condensat prin care castigi independenta financiara si dobandesti obiceiurile prosperitatii direct de la oameni de succes care au reusit, in Romania.

Mai jos, am selectat cateva sfaturi, care cred ca iti vor fi utile si tie de la 3 dintre mentorii Money Masterclass CityCamp.

MARIUS STEFAN : Sfaturi pentru un business aflat la inceput

DRAGOS ANASTASIU: Obiceiuri pentru prosperitate in business

MARIUS STEFAN: Cum iesi din starea de NU MAI AM CHEF

CRISTI ONEȚIU: 5 pași pentru succes în antreprenoriat

DRAGOS ANASTASIU: Despre bani si prosperitate

CRISTI ONEȚIU: Lectia falimentului – între râs și plâns

Mai multe despre programul Money Masterclass Citycamp, si despre cum poti obtine o reducere de 20%,  aici.

Daca ti-a placut, lasa-mi mai jos un comentariu te rog si recomanda si altora.
Iti multumesc!

 

3 intrebari bine alese cu care sa-ti incepi si sa iti termini ziua

Te-ai gandit vreodata la faptul ca niste „banale” intrebari iti pot determina calitatea vietii pe care o duci?

Mai mult, avand in vedere ca viata reprezinta o suma de ani si de zile, felul in care iti „monitorizezi” prin si calitatea unor intrebari te pot aduce mai aproape sau te pot indeparta de raspunsurile pe care le cauti. Si nu mai este, cred, nici un secret faptul ca raspunsurile se afla in noi!

Iata de ce, in articolul de astazi am ales sa iti ofer 3 intrebari foarte bine alese pe care sa ti le pui la inceputul si la sfarsitul fiecarei zile. Aceste intrebari reprezinta un instrument util, pe care il folosesc personal dar pe care il si recomand clientilor mei in sedintele de coaching.

3 intrebari puternice pe care sa ti le pui dimineata

Incepe-ti fiecare zi concentrandu-ti atentia si energia pentru a raspunde la aceste intrebari:

  1. Ce imi va aduce satisfactie astazi?

  2. Ce anume ma incanta la sarcina/activitatea pe care o voi implini astazi?

  3. Cine are nevoie de ajutorul meu astazi?

 3 intrebari puternice pe care sa ti le pui seara

O zi va avea o semnificatie mai mare pentru tine si se va incheia intr-o nota mai buna daca iti vei rezerva cateva momente, inainte de a merge la culcare, pentru a raspunde la alte 3 intrebari:

  1. De care lucru facut astazi sunt mandru si implinit?

  2. Pe cine iubesc cel mai mult in lume?

  3. Pentru ce sunt recunoscator la finalul acestei zile?

Incearca aceste seturi de intrebari, vezi daca si cum functioneaza pentru tine, si cauta acele intrebari care functioneaza cel mai bine pentru tine. Sa ai in vedere faptul ca intrebarile deschise ofera posibilitatea unor raspunsuri multiple in timp ce la intrebarile inchise raspunsul nu poate fi decat „DA” sau „NU”. Cele mai puternice intrebari sunt cele care te determina sa gandesti la mai multe variante de raspuns.

Timisoara Business Days 2015 – Retrospectiva unui eveniment de business reusit (part.2)

CONFERINTA 2 – LEADERSHIP TRANSFORMATIONAL

„Dezvoltarea impreuna a obiectivelor organizationale si a celor individuale aseaza fundamentele dezvoltarii durabile in viitorul conducerii, iar leadership-ul, fiind responsabil de crearea consensului si a increderii organizationale, are un rol decisiv in preluarea si integrarea noilor tendinte.
Nevoia companiilor de a-si creste adaptabilitatea si competivitatea, de a face fata schimbarilor dese si cerintele tot mai ridicate conduc la o noua paradigma a leadership-ului transformational.  Acest lucru evidentiaza dezvoltarea atat a organizatiilor cat si a oamenilor, crearea unui mediu valoros care sa permita dezvoltarea emotionala si intelectuala individuala. Prin valorificarea potentialului uman, prin stimularea imaginatiei si a creativitatii angajatiilor, organizatia poate avea acces la o performanta care sa depaseasca asteptarile si standardele comune.” – Laszlo Pacso,

Daca tema primei conferinte la Timisoara Business Days pe care am rezumat-o aici, a fost: VIITORUL, O PUNTE INTRE PERFORMANTA PREZENTULUI, TENDINTELE GENERATE DIN TRECUT, VIZIUNE SI INOVATIE, tema celei de a doua conferinta din prima zi a fost LEADERSHIP TRANSFORMATIONAL si a inceput cu prezentarea

ELENEI BADEA, Director Marketing, Ernst&Young Romania

Elena este o prezenta familiara in cadrul evenimentelor Business Days si este foarte apreciata pentru profesionalismul si cunostinele sale. Are o vasta experienta în marketing corporativ si operational, marketing digital si knowledge management. Mai mult, este implicata si în mediul academic, fiind invitata sa predea cursuri în cadrul programului de Master al Griffiths School of Management din cadrul Universitatii “Emanuel” din Oradea.

Din prezentarea Elenei, intitulata chiar .. Leadership transformational, foarte bogata in informatii interesante mi-am notat urmatoarele idei …

Ce se spune despre leadership?

Adevarata masura a leadership-ului este INFLUENTA. Nici mai mult, nici mai putin.„- John C. Maxwell
Oamenii care ne influenteaza sunt cei care cred în noi.”– Henry Drummond

Conform DEX, lider (engl. leader) si leadership vin de la verbul englezesc to lead: a conduce; a îndrepta; a îndruma; a dirija; a arata drumul. Iar influenta – este o actiune imperceptibila sau indirecta pe care o persoana o exercita asupra alteia pentru a genera schimbarea de comportament, de caracter, de evolutie, etc.

In esenta, leadership-ul este procesul prin care se exercita influenta; capacitatea de a-i convinge pe alti oameni sa te urmeze. Mai simplu spus: Leadership = Leader + Followers

Care sunt caracteristicile unui leader?

– Leadershipul si Managementul reprezinta dimensiuni distincte ale persoanelor din conducere.

MANAGERUL
  • Managerul este individul care asigura atingerea obiectivelor organizationale.
  • Managerul:
    – Planifica si bugeteaza
    – Organizeaza si aloca resurse
    – Controleaza si rezolva probleme
  • Managerii pot fi lideri in sensul de a manifesta leadership.


LIDERUL
  • Liderul are capacitatea de a ghida oamenii si de a-i determina sa actioneze pentru indeplinirea unei viziuni comune.
  • Liderul:
    – Creeaza si transmite o viziune
    – Aliniaza si influenteaza
    – Motiveaza si inspira
  • Liderii pot fi oameni investiti cu functii manageriale sau nu.


 Care sunt cele 5 trepte ale leadership-ului?

4. Dezvoltarea oamenilor. Ca si lider va trebui sa le dezvolti oamenilor tai capacitatile pe care doresti sa le detina daca ei ar fi urmatorii lideri ai companiei conduse de tine, iar ei te vor urma pentru asta.

3. Productia. Vei stii cand vei urca pe aceasta treapta deoarece nu va trebui sa spui tu ca ai ajuns acolo ci vei auzi asta de la colegii tai.

2. Permisiunea. Relatiile interpersonale care se creeaza in cadrul grupului pe care il conduci. Cand ajungi la acest nivel oamenii nu te vor mai urma pentru ca asa trebuie ci pentru ca asa isi doresc.

1.Pozitia (functia) pe care o ocupi in cadrul grupului din care faci parte.

In final, am mai retinut ca Charles M. Schwab, angajat de Andrew Carnegie sa conduca U.S. Steel Corporation în 1903, primul om care a primit salariul de 1 milion $/an in 1918 (echivalentul astazi a 15 mil.$) a spus ca motivul pentru care angajatorul îi platea un salariu atat de mare este acesta:

Eu consider ca abilitatea mea de a starni entuziasmul în oameni este cel mai mare atu al meu. Nu este nimic care sa suprime ambitia si entuziasmul în angajati mai mult decat criticile venite din partea superiorilor. Nu am criticat vreodata pe cineva. Daca vad oamenii lucrand bine, sunt generos în a-i lauda.” ~ Charles M. Schwab

DORIN BODEA, Director General, Result Development

Dorin Bodea are un CV impresionant: este licentiat în psihologie si sociologie, cu specializari în psihologia cognitiv-comportamentala, programarea neuro-lingvistica si învatarea experientiala. Are un master la Academia de Studii Economice în managementul administrarii afacerilor, cu specializarea managementul vanzarilor. Este dr. în economie la Institutul National de Cercetari Economice din cadrul Academiei Romane, iar in ultimii 15 ani, Dorin a implementat peste 50 de proiecte complexe de dezvoltare organizationala, de crestere a performantei afacerii si de schimbare culturala.

Printre altele, Dorin a mai publicat si trei carti: Românii, un viitor previzibil?(2011), Valorile angajatilor români (2013) si Manager, Lider sau Antreprenor?(2014)

3 idei importante mi-am notat din prezentarea lui Dorin:

    1. Leadership-ul este procesul de construire a consensului si încrederii organizationale, de stimulare si dezvoltare a potentialului angajatilor, deci liderul raspunde de transformarea oamenilor si a organizatiilor, de alinierea lor la o viziune comuna.
    2. Daca scopul in sine al unei afaceri este profitul, acel profit este rezultatul conducerii companiei respective, sau, altfel spus, masura performantei activitatii de conducere. Dar performanta conducerii in afaceri este strans legata de nivelul de dezvoltare a rolurilor si competentelor de manager, de lider si de antreprenor. Dintre cele trei roluri, cel de lider si de antreprenor explica in cea mai mare parte diferenta de performanta a afacerii, ceea ce arata care sunt declansatorii cresterii semnificative a afacerii: valorificarea sustinuta a leadership-ului transformational si a antreprenoriatului.
    3. Competentele-cheie ale leadership-ului transformational sunt stimularea intelectuala, consideratia personala, feedback-ul, alinierea si schimbarea.

ADRIAN CIOROIANU, Business Development Manager Intel Corporation

Prezentarea lui Adrian Cioroianu (nu istoricul!), intitulata Leadership Transformational. Povestea, m-a fascinat incat nu am notat… nimic! 🙂 Insa pentru ca povestea spusa de Adrian a semanat izbitor de mult cu o poveste din Asia, Semintele Imparatului (in care personajul principal-Imparatul, este inlocuit cu un CEO al unei mari companii, iar fii cu managerii-potentiali succesori), am ales sa va ofer varianta povestii originale:

„… A fost odata ca niciodata un imparat care imbatranea si era timpul sa aleaga succesorul la domnie. In loc sa numeasca la succesiune pe unul din fiii sai sau pe unul dintre dregatorii sai, el a ales sa procedeze intr-un mod mai diferit. Intr-o zi a chemat pe toti tinerii din regat si le-a spus:
– A venit timpul sa ma retrag si sa aleg pe urmatorul imparat. Voi alege pe unul dintre voi.
Tinerii au fost socati.

Imparatul a continuat:
– Astazi va voi da fiecaruia dintre voi cate o samanta. Doar una. Este o samanta foarte speciala. As vrea sa va reintoarceti la casele voastre si sa plantati samanta, sa o udati si sa aveti grija de ea si peste un an de zile sa veniti sa imi aratati cum a crescut. Voi evalua plantele si apoi voi alege cine va fi urmatorul imparat.

Printre tinerii adunati la curte era si un baiat numit Ling si la fel ca si ceilalti a primit si el samanta. A plecat acasa bucuros de intamplare si i-a povestit mamei. Ea l-a ajutat sa puna samanta in ghiveci si o planteze. Si in fiecare zi baiatul avea grija de planta sa o ude si cu nerabdare astepta sa creasca.
Dupa trei saptamani, unii dintre tineri vorbeau despre semintele si plantutele lor care au inceput sa creasca. Ling astepta sa apara si plantuta sa, dar nu rasarise nimc in ghiveci. Si trecuta trei saptamani, patru saptamani, cinci saptamani si tot nimic.
Acum toti vorbeau despre plantele lor, iar lui Ling nici macar nu rasarise plantuta; simtea ca a esuat. Trecura sase luni si in ghiveciul lui Ling nu aparu nimic. Incepu sa creada ca el a fost cel care a omorat samanta. Toata lumea avea copaci si plante inalte, iar el nu avea nimic. Ling nu le spusese nimic prietenilor despre samanta sa. El inca mai spera sa apara plantuta.

Si trecu un an, iar tinerii au adus plantele la curte pentru ca imparatul sa faca evaluarea lor. Ling ii spusese mamei sale ca nu va merge la curte sa duca un ghiveci gol. Dar ea l-a incurajat sa mearga si sa ia cu el si ghiveciul si sa fie onest in legatura cu ce s-a intamplat. Ling se simti atat de rusinat sa mearga, dar stia ca mama sa avea dreptate. A plecat la palat cu ghiveciul sau gol.
Cand Ling a ajuns, era uimit de varietatea de plante crescute de ceilalti tineri. Plantele lor erau frumoase, aveau forme si marimi diferite. Ling si-a asezat si el ghiveciul pe podea, iar unii au inceput sa rada de el. Unora le-a parut rau pentru ce i s-a intamplat si i-au zis: “buna incercare”.

A venit si momentul in care imparatul a sosit si a salutat tinerii din sala. Ling incerca sa se pozitioneze cat mai in spatele salii.
– Ooo, cate plante, flori si copaci frumosi ati adus! Astazi unul dintre voi va fi numit imparat!
Dintr-o data imparatul il observa pe Ling cu ghiveciul sau gol. A ordonat garzilor sa il aduca la el. Ling era speriat: “”.
Ling a fost adus in fata, iar imparatul l-a intrebat cum il cheama.
– Ma numesc Ling, a raspuns el. Si toti copii au inceput sa rada de el si sa faca misto. Imparatul a cerut tuturor sa faca liniste. L-a privit pe Ling si apoi anunta multimea:
– Priviti! Acesta este noul vostru imparat! Numele sau este Ling!
Lui Ling nu ii venea sa creada. Samanta sa nici macar nu crescuse! Cum era posibil sa fie el alesul?
Apoi imparatul a spus:
– Cu un an in urma, am dat la fiecare dintre voi cate o samanta. V-am spus sa luati samanta, sa o plantati, sa o udati si sa o aduceti la palat peste un an. Dar v-am dat seminte fierte care nu aveau cum sa creasca. Toti, in afara de Ling, mi-ati adus copaci, plante si flori. Atunci cand ati descoperit ca samanta nu crestea ati inlocuit-o cu alta. Ling a fost singurul care a avut curajul si onestitatea sa aduca aceeasi samanta pe care i-am dat-o. Astfel, el va fi noul imparat!

MORALA: Daca sadesti cinste, vei culege încredere. Daca însamantezi bunatate, vei culege prietenie. Daca plantezi modestie, vei culege maretie. Dac? sadesti perseverenta, vei culege armonie. Daca însamantezi munca, vei culege succes. Dac? plantezi iertare, vei culege împacare. Daca sadesti sinceritate, vei culege afectiune. Daca însamantezi rabdare, vei culege evolutie. Daca plantezi credinta, vei culege miracole.”

Mesajul final al lui Adrian: KEEP CALM – WE’RE ALL EQUAL. Avem nevoie de oameni normali printre leaderii de astazi?

EUSEBIU BURCAS, Fondator Burcash – program independent de educatie financiara

Probabil ca pentru marea majoritate a cititorilor, numele lui Seby Burcas nu mai este unul strain, pentru ca in afara faptului ca incepand de la editia a II-a cu o singura exceptie, a fost prezent la toate editiile Business Days. In plus, Eusebiu sustine Seminarii Gratuite de educatie financiara si management al banilor, Conferinte si Workshop-uri  iar de anul trecut si primul program online de crestere a bunastarii personale – Wealth Academy

In prezentarea intitulata „INCEPE TU!” Eusebiu Burcash a propus un exercitiu de constientizare pe care, la randu-mi, ti-l propun si tie cititorule:

Scrie pe telefon numarul 75. Apoi extrage din acesta varsta pe care o ai. In cazul meu, 47.  Numarul 75 reprezinta media de viata in Romania, conform Centrului National de Statistica

Deci, 75 – 47 = 28 .

Cifra obtinuta, care la mine este 28 dar la tine va fi alta, inmulteste-o cu 8.760 (365 zile x 24h), si vei obtine astfel un numar format din 6 (sase) cifre.

In cazul meu, 28 X 8.760 = 245.280

Acest numar obtinut, din sase cifre reprezinta numarul de ore de viata pe care teoretic, tu le mai ai de trait!!!

Dupa ce faci acest exercitiu, intreaba-te cat castiga in medie un roman/ora si compara cu cate ore din viata isi plateste un iPhone: cu aprox. 300h!!! Si daca tu consideri ca este cazul si timpul sa faci o schimbare in viata ta pentru ca nu mai ai … timp, atunci mai pune-ti o intrebare:

Ce rezultate vreau sa obtin in viata mea?

Si daca nu stii de unde sa incepi, Eusebiu spune doar atat: OPRESTE-TE!!!

Mi-as dori ca publicul sa simta ca este responsabil de soarta lui. Pentru ca leadership-ul incepe de la fiecare din noi.” – Eusebiu Burcas

AMALIA STERESCU, Sr. Business Consultant. Fondator Outsourcing Advisors & Public Speaking School

De Amalia am aflat pentru prima data in 2011, prin intermediul Decalogului sau contribuind fara sa stie, la schimbari majore in viata mea si pentru care ii multumesc de cate ori am ocazia.

Pe atunci, era Vice President Oracle, dar in prezent este antreprenor, a fondat propria companie de consultanta: Outsourcing Advisors dar si o scoala de public speaking: Public Speaking School (proiect in care si eu o sprijin neconditionat) – scoala, destinata tuturor antreprenorilor, si managerilor sau profesionistilor ce doresc sa foloseasca public speaking ca si canal alternativ de promovare si vanzare sau de cultivare a imaginii personale.

Prezentarea Amaliei din conferinta intitulata, Leadership Transformativ – Intre adevar si minciuna a fost urmata in a doua parte a zilei de 2 workshop-uri, unul pe teme de leadership de tranzitie si al doilea de Personal Branding. Iar seara s-a incheiat frumos in ritm de tango odata cu lansarea primei carti semnata Amalia Sterescu: Tango cu viata, este o colectie de eseuri, povesti, ganduri si trairi legate de o viata construita cu migala si perseverenta.

Cartea, pe care am „decorat-o” in seara care a urmat, se adreseaza atat tanarului la inceput de drum, unui adult la rascrucea unor decizii importante, mamelor ce cauta echilibrul intre viata persoanal si viata profesionala, antreprenorului dezorientat in necunoscutul inceputului sau doamnei manager prinsa in hatisurile corporatiste. Cititorul va primii 3 chei de aur: dragoste/relatii,  leadership/cariera, motivatie/indrazneste

Cateva idei notate din prezentarea Amaliei:

– Nu trebuie sa fii mare savant ca sa pricepi ca daca seful îti spune la prima greseala: „Daca se mai repeta te dau afara!” sau „Este bine ca îti spui parerea, dar nu uita ca aici eu decid!” ori „Eu te-am angajat, eu te dau afara”;

Un lider transformativ pentru business-ul si echipa sa este cel care …
– Comunica o viziune clara asupra business-ului sau si ii inspira în fiecare zi;
– Actioneaza zilnic ca un model, nu le cere ceva ce nici chiar el nu poate face;
– Se conecteaza cu angajatii sai într-o maniera în care  sa poata sti ce îl motiveaza pe fiecare, cum îl poate ajuta sa se dezvolte si cum poate crea pana la urma, alti lideri pentru afacerea sa;
– Stimuleaza inteligenta angajatilor provocandu-i în permanenta, si scotandu-i din zona de confort

Si o concluzie de final …

NICU ZEGHEANU, Owner, Trainer, Consultant, Life Business Skills

Nicu detine un masterat european in educatia adultilor si o certificare pentru utilizarea instrumentului de analiza comportamentala ‘Predictiv Index’, iar in 2008 a castigat premiul „Cea mai buna prezentare la Business-Edu„, in conferinta de Resurse Umane. A participat in continuare ca speaker in evenimente de business, iar in 2013 s-a situat in top 10 cei mai populari speakeri din Romania in evenimentele Business Days.

In prezentarea sa, Nicu a subliniat un lucru intersant si foarte adevarat, in acelasi timp, si-anume ca „Leadeship-ul care nu devine o poveste  nu este … leaderhip!”

MARIUS GHENEA, Business Angel

Marius este, cred, unul dintre cei mai cunoscuti antreprenori romani. Pentru multi este cunoscut ca unul dintre cei cinci investitori prezenti în emisiunea Arena Leilor, pentru altii este un prosper om de afaceri si unul dintre fondatorii Flamingo.
În prezent, Marius Ghenea este presedintele grupului Fit Distribution, dezvoltatorul magazinelor online PCfun si ElectroFun. Acum doi ani, a achizitionat ShopIT si PC Garage, unul din cei mai mari retaileri online locali, într-o tranzactie despre care omul de afaceri a afirmat ca este “cea mai importanta consolidare din întreg retailul online romanesc de la începuturi si pana în prezent”.
Prin achizitiile sale, antreprenorul creeaza un grup cu afaceri anuale de aproape 30 de milioane de euro. Iar de ultima oara de cand l-am intalnit, am aflat ca Marius a mai adauga la CV faptul ca este in prezent si Senior Adrvisor la 3TS CAPITAL PARTNERS, deci lucreaza cu fonduri de investitii de tip Venture Capital din regiunea Europei de Est si din Romania administrate de echipa 3TS.
Prezentarea sa a fost parca o continuare a lectiei de leadership inceputa de Elena Badea. Si iata ce am aflat si ce idei mi-am notat eu:

– Leadership-ul nu rezulta intotdeauna in urma unui proces democratic, uneori este un efect al unor structuri autocratice. Astfel ca avem mai multe tipuri de leadership: tip business (Steve Jobs), tip militar (Napoleon Bonaparte), de tip politic (Hitler), de tip social si de tip familiar.

– Cele 6 calitati ale unui leader de tip business(antreprenorial) sunt aspiratia, arbitrajul, aderenta, adaptabilitatea, angajamentul

ELIZA ROGALSKI, Founding Partner, Rogalski Damaschin Public Relations

Despre Eliza, am aflat ca este creator al mai multor campanii de PR premiate la cele mai importante competitii de comunicare din lume – Effie, Cannes, Eurobest, SABRE, IPRA si European Excellence Awards, conducand o echipa de doua ori distinsa cu titlul de „Agentia de PR a Anului” si “IAA Excellence Awards”, si ca are o întelegere profunda a lumii de afaceri, cu expertiza puternica în comunicarea interna, employer branding, comunicare de criza, media relations, CSR si managementul reputatiei.
Din prezentarea Elizei, intitulata „Brandul de angajator” am aflat,
– ce este brandul de angajator
Dintr-un studiu efectuat de Rogalski Damaschin Public Relations in Martie 2015 pe 1400 de respondenti  am aflat
  • cat de importanta este reputatia firmei/companieipentru angajati si
  • care este loialitatea angajatilor fata de locul actual de munca,
„1 din 2 angajati romani declara ca si-a cautat un nou loc de munca sau a fost invitat la interviu în ultimele 6 luni.”
  • ce deterioreaza relatia angajatilor cu superiorii

  • ce asteptari au angajatii de la superiorul direct
  • care sunt cele mai apreciate valori ale unui angajator: profesionismul (72%), respectul (63%), egalitatea de sanse si libertatea la locul de munca (48%), onestitatea (36%) si transparenta (32%)
  • care este atitudinea fata de un angajator evazionist (8 din 10 angajati sunt convinsi ca pot schimba ceva la locul de munca)

Concluzii de final, „Cultivati valori interne relevante pentru angajati!” si „Tratati-va angajatii ca pe cei mai credibili ambasadori de brand!

DRAGOS POPESCU, Managing Partner, Diagma

Dragos Popescu este initiatorul conceptului si autorul programului BusinessDrive, un mini-MBA bazat pe o simulare de business pe care o sustine impreuna cu Marius Ghenea, si care a acumulat deja 7 editii Open, 7 editii InHouse pentru clienti Corporate si peste 250 de alumni.

In prezentarea sa intitulata „Real power is something you take!” am aflat ca doar 8% dintre participanti vor ajunge leaderi, si ca leaderul … manipuleaza! Si a argumentat si prin definitia data de DEX: „A manipula = a influenta prin diverse mijloace modul de a gandi si de a actiona al unei persoane sau al unei colectivitati”

Am mai aflat si de cel mai puternic instrument pe care il poate detine un leader, Briceagul Puterii, cum ti-l poti construi singur si care sunt „lamele” acestui brigeag: experienta, carisma, legitimitatea, recompensa si pedeapsa.
Iar la final, prin intermediul unui personaj al unui serial difuzat in anii ’80, Dallas-Ewing Oil Company, am aflat ce este cu adevarat … PUTEREA!

Seria de conferinte din prima zi s-a incheiat cu prezentarile Ralucai Munteanu, Sales Manager IBS TV, Dan Zaharia, Senior Leasing Consultant, Extind Management creatorul si fondatorul primului site de cautare a potentialilor donatori de sânge din România, Donor.ro-Salveaza o viata si Maestrul Giorgio Fabri, Leadership Conductor si Trainer holistic, Sound Genius.


Din nefericire, spre rusinea mea, se pare ca am ratacit hartia cu notitele luate, si
nu pot scrie nimic din prezentarile lor!

Am insa insemnarile din a doua zi, care a fost la fel de interesanta ca si prima, si in care i-am urmarit pe Alin Gherman (DPD), Ozana Giusca (abia sosita de la Londra, de la UPW), Mihaela Stroe si multi alti speakeri, unul mai interesant decat celalalt.

Pana cand voi publica urmatorul articol te invit sa vezi aici intreaga atmosfera frumos in imagini de Hreniuc Alexandru, fotograful oficial al editiei de la Timisoara.

Incepând cu 25 Aprilie vei putea sa revezi speech-urile de la Timisoara  Business Days  din cadrul conferintelor, workshopurilor sau masterclass – uri, pe site-ul Business Day TV. (Apropo, daca nu ai înca un cont, te poti abona oricând  si vei avea acces  la toate  prezentarile editiilor anterioare Business Days)

Pana atunci, mi-ai face o mare onoare daca mi-ai lasa mai jos un comentariu in care sa imi spui care dintre prezentarile de mai sus ti s-a parut mai interesanta, si … de ce?

Iti multumesc!

Ce schimbare majora pregaresc cei de la GOOGLE? Mobile Friendly TEST

Un anunt primit de la Google in aceasta dimineata (adresat webmasterilor) mi-a atras atentia mai mult decat de obicei. Si asta pentru ca facea referire la o schimbare majora pe care cei de la Google o anunta pe 21 Aprilie.

Urmare a faptului ca tot mai multi utilizatori folosesc telefonul sau tableta pentru accesarea diferitelor site-uri, Google a decis sa faca schimbari destul de mari in algoritmul lor, si care poate afecta pe multi detinatori de site-uri, daca nu isi iau masurile de rigoare si nu isi optimizeaza site-urile pentru a le face mobile responsive, adica vizibile si pe telefonul mobil. Astfel:

1. In cautarile Google vor fi avantajate site-urile mobile responsive.
Asta inseamna ca, daca site-ul tau nu e responsive, va pierde tot traficul din Google.

2. Se vor afisa tot mai des aplicatii de mobile in motorul de cautare.
Asta inseamna ca aplicatia ta Android, listata in Google Play are sanse mari sa fie afisata pe prima pagina in Google si astfel sa obtii utilizatori.

Este o schimbare uriasa care ii avantajeaza pe cei care s-au pregatit pentru era mobila. Dar nu inseamna ca si ceilalti detinatori de site-uri nu se pot adapta la situatie. Important este sa nu fim rigizi, si sa constientizam faptul ca acesta este un mare avantaj!

Daca stii limba engleza si vrei mai multe detalii de pe pagina oficiala Google, le poti gasi urmand link-ul de mai jos:

http://googlewebmastercentral.blogspot.in/2015/02/finding-more-mobile-friendly-search.html

Si de asemeni, daca ai un site, poti verifica daca aceste este responsive, facand testul gratuit, pe link-ul de mai jos:

http://www.google.com/webmasters/tools/mobile-friendly/

Daca ai nevoie de ajutor sau nu stii cum sa iti faci site-ul mobile-friendly, programeaza-ti o intalnire sau lasa-mi un mesaj/comentariu mai jos.

Daca ai prieteni sau cunostinte care au un site si crezi ca informatia aceasta i-ar putea ajuta, da un Like si un Share la acest anunt pe care canal iti este tie mai la indemana.

Timisoara Business Days 2015 – Retrospectiva unui eveniment de business reusit (part.1)

Timisoara a fost pentru doua zile, 31 martie si 1 aprilie, cel mai important centru din tara unde oameni de afaceri, antreprenori, manageri si alte categorii, atat romani cat si din strainatate si-au dat intalnire pentru ca Business Days a devenit evenimentul cu cel mai inalt grad de valoare adaugata existent la acest moment in Romania.
Editia de anul acesta de la Timisoara a reunit atat specialisti, cat si practicieni din diverse domenii, care au venit cu raspunsuri si solutii la problemele cu care se confrunta oamenii de afaceri din aceasta regiune.

Cele 4 conferinte desfasurate in cele doua zile in prima jumatate a zilei, au fost urmate de workshop-uri, masterclass-uri si sesiuni speciale de networking international, dar si o prezentare de moda, 3 lansari de carte si o tombola la care au castigat toti cei care au participat; in jur de 1.000 de personane.

Printre invitati de seama ai acestei editii – oameni de afaceri si antreprenori de succes, se numara personalitati care, fiecare in parte, poate constitui un model de urmat in ramura in care activeaza: Marius Ghenea, Orlando Sasz , Felix Patrascanu, Adrian Badescu, Codrut Ianasi, Eliza Rogalski, Liviu Stoleru, Dragos Anastasiu, Felix Daniliuc, Ovidiu Toader, Razvan Ogarcin, Amalia Sterescu, Mihaela Stroe, Gigi Nacev, Florentin Banu, Dragos Anastasiu si multi altii.

In randurile care urmeaza voi face un scurt rezumat al interventiilor din conferinte. Mai bine spus, o colectie de idei pe care mi le-am notat considerandu-le valoroase si utile, si care vi le ofer si voua in speranta ca poate, va for fi de folos.

CONFERINTA 1 – VIITORUL, O PUNTE INTRE PERFORMANTA PREZENTULUI, TENDINTELE GENERATE DIN TRECUT, VIZIUNE SI INOVATIE

2015 – Anul in care acest eveniment de informare si networking antreprenorial aniverseaza 5 ani de la infiintare.” au fost primele cuvinte rostite de cei doi indragiti moderatori, Mihaela Tatu si Calin Iepure.

„Business Days s-a nascut în urma cu patru ani, la Târgu Mures, din visul mare al unei echipe micute, dar ambitioase. Astfel a ajuns, în 2014, cea mai importanta platforma de evenimente si networking pentru mediul de afaceri din întreaga Românie. Aceasta le ofera participantilor o ocazie unica de a fi alaturi de oameni care exceleaza în domeniul lor de activitate. Nu de unul sau doi, ci de zeci, toti în acelasi loc, care si-au propus sa dea publicului tot ce au mai bun.
Aceasta acumulare incredibila de energie pozitiva si de modele sanatoase face din Business Days un remarcabil nucleu care strange laolalta oameni care cred în viitorul României, stabilesc standarde, ne încurajeaza sa visam si sa îndraznim sa ne construim viata asa cum ne dorim. Ne ofera acea gura de oxigen atunci când poate suntem tentati sa renuntam. Iar succesul formidabil a ceea ce putem numi deja familia Business Days nu este decât o dovada ca noi, publicul, ne dorim o Românie mai buna si suntem gata sa ne suflecam mânecile si sa trecem la treaba, pentru ca avem multe de facut. Probabil ca asa se si explica entuziasmul tuturor celor implicati în acest proiect (echipa, speakeri, participanti, parteneri), care îl sustin si îi sunt alaturi – mai buni, mai ambitiosi – de la o editie la alta.” – Mihaela Tatu

Dupa aceasta scurta introducere au urmat invitatii:

CALIN COSAR, Presedintele Camerei de Comert si Industrie Romania-Israel

A sustinut o prezentare placuta si interesanta cu titlul: VIITORUL, o punte de legatura între prezent si trecut, viziune si inovatie, din care am retinut in principal faptul ca este posibil ca in cel mai scurt timp sa trecem la moneda electronica – Bitcoin, si ca in Israel exista deja o comisie care cerceteaza monedei fizice din circulatie!

OVIDIU AMBRUS, Director General, TRW – Automative

Prezentarea sa: Trecut, Prezent, Viitor – industria auto a scos in evidenta acele elemente importante de care se tine cont atunci cand vrei sa fii printre leaderi competitionali in industria auto: globalizarea, inovatia, tehnologiile avansate, standardele de piata, costul minim, siguranta si calitatea.

Am mai aflat, mi-am notat din prezentarea lui Ovidiu care sunt inventiile viitorului aflate deja in stadii de prototip la Google, Conti, Volvo, Nissan, TRW, dar si ce anume au in comun aceste inventii:

  • solutionarea unor nevoi sau probleme mai vechi
  • faptul ca au beneficiat de ultimele descoperiri tehnice ale momentului
  • faptul ca la inceput toate au fost primite cu reticenta
  • dar mai ales faptul ca mai inainte, toate au fost doar un  …. VIS!!!

Mesajul de la finalul prezentarii lui Ovidiu a fost, “Crede in ideile tale, fii suficient de persistent in a le urmari si vei crea o rEvolutie!

De la Cristian am mai aflat ca firma Soletanche Bachy a fost fondata in 1927 (in urma cu aproape 90 ani!!!), si mai mult, ca…

  • Soletanche Bachy are astazi o cifra de afaceri de peste 2,5 miliarde $ si un numar de angajati de 9.600 in toata lumea
  • in Romania CA este intre 10-20 milioane Euro si un numarul  de angajati de 130
  • sub deviza companiei, “Focus on future, Focus on innovation” SBR a obtinut pana acum 16 premii pentru inovatie si are 150 de inovatii si 250 de patente

Mesajul de final al lui Cristian: “Este foarte important sa incurajam VISUL dar si mai important este sa finantam VISUL!

GIGI NACEV, Director General, Tempini Romania si initiatorul proiectului ”Scoala de Afaceri” cu peste 200 de participanti.

Obiectivul discursului sau a fost prezentarea printr-un exemplu real a catorva princiipii de baza necesarea intocmirii traseului optim spre destinatia finala: Viziunea antreprenorului. Gigi Nacev a spus ca:

Mi-as dorii ca dupa cele 7 min. auditoriul sa simta ca doresc SA NU RENUNTE NICIODATA, desi au inteles ca traseul unui antreprenor este unul de off road”.

Citandu-l pe Henry Ford care spunea ca viziunea fara actiune inseamna halucinatie, Gigi a incheiat cu un mesaj care mi-a placut: „Soarele poate sa fie acoperit de nori doar in viziunea unui ochi minuscul!

DACIAN PALLADI, Owner la Palladi Dacian Consultanta în Afaceri

Fiind ca formatie jurist, Dacian Palladi activeaza în afaceri din 1992. Vreme de 11 ani a desfasurat activitatea de consultanta juridica si financiar-fiscala. De mai bine de 10 ani desfasoara activitati de consultanta în managementul general al companiilor, managementul schimbarii, managementul inovatiei, marketing si psihologia consumatorilor.

Avand ca hobby-uri familia si Dumnezeu, din prezentarea lui Dacian intitulata: Viitorul? Cine-l stie? – am descoperit o analogie extrem de inspirata a scopului pentru care folosim, ca soferi, oglinda retrovizoare …

In mod obisnuit, aceasta se foloseste pentru a vedea daca este sau vine cineva din spate… Dar, ce-ar fi daca am inlocui termenul cineva cu … trecutul sau … concurenta?

Concluzia, a fost unanim acceptata: eternitatea timpului integral(trecut, prezent si viitor) o are doar Dumnezeu!

COSMIN GRAPINI, Director General Pasmatex S.A. si Managing Partner McFink, Membru fondator al Asociatiei pentru Antreprenoriat din Romania, Presedinte 2014-2015 la Rotary Club Timisoara Cetate, si Vice-Presedinte la Clubul de baschet TIMBA

Aparand pe scena intr-o tinuta de golf de la care nu a lipsit nici tolba cu crose, Cosmin a sustinut o prezentare despre … Golf – Obiectiv si Strategie.
Cu aceasta ocazie am aflat ca la acest moment, in lume, sunt 60 milioane jucatori de golf legitimati, ca sunt trei tipuri de crose de golf si ca acestea au dimensiuni diferite, ca un teren de golf cuprinde o serie de trasee, fiecare constând dintr-un tee-box, fairway, obstacole si hazarduri, un green si o gaura sau cupa, toate proiectate special pentru jocul de de golf, iar cele 18 gauri de golf sunt dispuse in mod strategic si ca exista o foarte mare asemanare intre obiectivele si strategiile unui jucator de golf si cele ale unui om de afaceri.

You can never have too many balls!” – a incheiat Cosmin Grapini

CODRUT IANASI, Manager, Blue Sys Technologies

Prezentarea fostului asistent universitar al lui Laszlo Pacso, Coordonatorul si Fondatorul Business Days s-a intitulat, Viitorul: Inventare sau Invatare?  Idei care mi-au ramas:

Pornind de la ce spunea John Galsworthy, „Daca nu te gandesti la viitor, atunci nu vei putea avea un viitor.” si Alan Key, un cercetator IT “Cea mai buna cale de a prezice viitorul este sa îl inventezi.” se poate trage o concluzie logica, si anume, aceea ca daca „Iti doresti un viitor pentru afacerea ta? Trebuie sa ti-l inventezi!

Si daca la aceasta concluzie adaugam o alta opinie ce apartine lui Edison, „Succesul este 1% inspiratie si 99% transpiratie” rezultanta este ca … Viitorul se inventeaza cu … transpiratie, cu curajul de a-ti asuma riscuri si cu tenacitatea de a-ti urmari ideea.

Recomandare de final: “Cauta ideile noi pe care altii le-au folosit cu succes pentru ca este suficient ca ideea ta sa fie
originala în aplicatia ta. Daca vrei sa-ti inventezi un viitor simplu? INOVEAZA!”

Viitorul? Suna simplu, nu-i asa? 🙂

ANA SIPCIU, Industry Manager Google

De la Ana Sipciu, care sa alaturat echipei Google Bucuresti dupa ce a lucrat timp de mai mult de 10 ani în toate domeniile industriei on-line, de la strategie de continut si de publicare a dezvoltare web, publicitate digitala si strategie media digitale, am aflat de Google Cultural Institute, un loc unde poti descoperi si vizita virtual expozitii si colectii din muzee si arhive din întreaga lume.

Si tot de la Ana am aflat de un proiect cu totul revolutionar al lui Google in industria auto: masina cu autonomie completa, Google Self-Driving Car Imaginile de mai jos, spun totul despre acest proiect …

„Live in the future, then build what’s missing.” (Paul Graham), a incheiat Ana Sipciu

ADRIAN BADESCU, Owner, Grupul de clinici MEDICI’S Timi?oara: Xclussive, Clinics, BabyClinics, Access, Laborix

Despre Adrian Badescu aflasem de la o editie anterioara ca imbina credinta rigorii germane cu creativitatea, spontaneitatea si dichisul banatean. A absolvit Universitatea de Medicina si Farmacie “Victor Babes” din Timisoara, promotia 1992. Detine doua masterate în sanatate si management, un certificat MBA si o diploma EMPRETEC în antreprenoriat.
Interesele si pasiunile sale depasesc domeniul sanatatii spre zona de IT, online si media. In business crede in consecventa, in dedicatie, in viziune, in seriozitate, in parteneriat si mai ales in respectarea cuvantului dat.

Reintalnirea cu Adrian Badescu a insemnat o bucurie pentru mine, iar dupa prezentarea sa am ramas cu o convingere puternica, si anume, aceea ca urmand cu incredere si dedicare harta din imaginea de mai jos, EXCEPTIONALUL se regaseste si in tine! EXCEPTIONALUL poti fi si TU! Atat timp cat adaugi ingredientul comun: ACTIUNEA!!!

RAZVAN TUDOR, consultant si trainer, antreprenor si fost jurnalist, owner la TraducemBine.ro

Razvan este unul dintre speakerii pe care ii asculti cu placere pentru ca are un stil aparte in a transforma orice speech sau prezentare intr-o poveste. La fel s-a intamplat si la Timisoara, unde prezentarea sa, Viitorul intre valoarea adaugata si valoarea alungata, desi tehnica, judecand dupa titlu, a fost transformata intr-o poveste cu talc, apreciata de toti participantii. Iata ideile pe care mi le-am notat eu:

  1. Atunci cand adaugi valoare unui produs sau serviciu ii poate creste pretul sau valoarea;
  2. Suma cu care creste valoarea unui produs in fiecare stadiu de executie creste influentata exclusiv de costurile initiale
  3. Poti adauga caracteristici la un produs sau model existent deja pe piata, caracteristici pentru care cumparatorul este pregatit sa plateasca suplimentar.

Inventatorul, ganditorul si futurologul Ray Kurzweil a facut cateva predictii halucinante(asta nu inseamna nerealiste si imposibil de indeplinit):

  • 2017 – automobile care se conduc singure
  • 2018 – motoarele de cautare devin asisten?i personali
  • 2020 – ne vom putea dezactiva celulele adipoase
  • 2020 – cu un simplu click ne vom tipari haine „de marca” in propria casa
  • 2023 – realitati virtuale in care ne vom putea pierde cu totul
  • 2030 – ferme verticale de legume si carne
  • 2033 – vom utiliza exclusiv energie solara2040 – vom ramane tineri pentru totdeauna

Pentru a afla daca viitorul nostru, al fiecaruia, se afla intre gratificare si privatiune, Razvan a facut o scurta analiza a rezultatelor cercetarilor lui Maslow(1950) comparate cu Teoria celor 8 ganduri emise de Evagrie Ponticul (in anul 300)

– „Am ajuns la acel punct in istoria biologica in care suntem responsabili pentru propria evolutie. Aceasta a ajuns sa depinda numai de noi” – Abraham Maslow

– „O alta caracteristica stranie a organismului uman, atunci cand este dominat de o anumita trebuinta, este ca intreaga filozofie asupra viitorului tinde sa se schimbe.” – Abraham Maslow

Si-atunci, apare o noua intrebare: Ce ne facem daca timpul cosmic este ciclic?

CARMEN RUSMIR, Country Manager la Zoppas,

Compania pe care o conduce Carmen este specializata în fabricarea echipamentelor casnice, administrator unic al RUSMIR & RUSMIR CONSULTING SRL si Rusmir & Rusmir Management SRL, ambele specializate în activitati de consultanta, reprezentant permanent al Banatex SRL, companie ce activeaza în domeniul hotelier, al SIPA

Cand am auzit toate functiile, atributiunile si rolurile pe care Carmen le are, mi-am pus intrebarea, pe care si Mihaela Tatu a pus-o in prezentare: „Carmen tu cand mai dormi?

Din prezentarea lui Carmen am aflat cum o incurajare venita de la un prieten: „Carmen, limita ta este cerul!„, avea sa o conduca de la o escalada la altitudinea de 3.000 m in Himalaya, la o alta in Tibet, la 5.328m altitudine.

Anul acesta, compania lui Carmen Rusmir a primit o comanda pentru o rezistenta electrica pentru … sateliti, lucru ce a determinat-o sa ajusteze acea incurajare, „Limita ta este cerul” in ‘Limita ta NU este cerul!

OVIDIU TOADER, antreprenor, coach si consultant în afaceri

Ovidiu este o prezenta apreciata la Business Days fiind nelipsit la aproape toate editiile anterioare. Prima sa afacere, Minerva com, si-a început-o în studentie, în ianuarie 1997. Un an mai târziu a început distributia produselor firmei elvetiene Franke cat si a altor firme importante in domeniul accesoriilor pentru mobila din Germania si Italia, ceea ce a permis dezvoltarea si mai accentuata pana la 5,4 milioane de euro în 2008.

Prezentarea sa, Cand si cum ne cream viitorul?, a inclus un exercitiu inter-activ cu sala, participantii fiind invitati sa se aseze … cate 2 pe un scaun si sa caute sa stea cat mai confortabil! Iar cei care erau afirmau ca se simt bine erau invitati sa stea chiar cate 3! 🙂
„Confortul” neinsemnand altceva decat … concurenta din piata!

(va urma – Conferinta 2 – Leadership transformational)

Workshop pentru Manageri – JIM BAGNOLA la Bucuresti

Fifty Shades of Resilience – Rezistenta la invatare

“Fifty Shades of Resilience – Rezistenta la invatare”
Eficienta programelor de dezvoltare a angajatilor: cheltuiala sau investitie?

Trainerul NASA, Secret Service si NATO vine la Bucuresti! Jim Bagnola va sustine un workshop gratuit pentru managerii romani

Workshop-ul sustinut de Bagnola este doar o parte a evenimentului de tip Open Day “Fifty Shades of Resilience – Rezistenta la invatare”;

La acest eveniment vor participa peste 100 de persoane din middle si top management-ul unora dintre cele mai mari companii din Romania;

Sta in natura umana sa uitam ceea ce am invatat daca nu discutam si impartasim cu ceilalti ceea ce am deprins in urma unui training. De exemplu, in SUA, cand un angajat este trimis la un training, managerii il roaga sa impartaseasca ceea ce a invatat cu ceilalti membrii ai echipei. De asemenea, acestia vor comunica echipei ce urmeaza sa se schimbe in urma a ceea ce au invatat.” Jim Bagnola.

Tematica Evenimentului

Americanul Jim Bagnola, unul dintre cei mai cunoscuti speakeri motivationali din lume, vine in Romania pentru a sutine, un workshop gratuit pentru managerii autohtoni. Workshop-ul sustinut de Bagnola este doar o parte a evenimentului de tip Open Day “Fifty Shades of Resilience – Rezistenta la invatare”, organizat de HPDI, companie romaneasca de consultanta in domeniul resurselor umane.
In cadrul evenimentului, Jim Bagnola, alaturi de trainerii HPDI (Petru Pacuraru, Andrei Vacaru si Alexandru Busila) vor dezbate subiecte de interes in domeniul resurselor umane, precum:

  • Tendinte in trainingul american;
  • Diminuarea rezistentei la invatare;
  • De ce unii angajati nu devin mai eficienti dupa un program de dezvoltare;
  • Noi metode de crestere a impactului unui training sau team building asupra participantilor;
  • Manageri, oameni de HR si traineri, de aceeasi parte a baricadei;
  • Responsabilizarea angajatilor;
  • Team building-ul si jocul ca metoda de obtinere a obiectivelor.

Cui se adreseaza acest workshop-uri?

Aceste workshop-uri se adreseaza atat companiilor mari, cu sute de angajati, dar si IMM-urilor care inteleg ca trainingul angajatilor este o investitie, nu o cheltuiala. La eveniment vor participa peste 100 de persoane din middle si top management.
Dupa ce a lucrat cu peste 10.000 de manageri romani, Jim Bagnola va vorbi despre diferenta dintre liderii romani si cei americani.

Diferenta dintre liderii din Romania si cei din SUA consta in experienta lor. Americanii au 200 de ani in plus de democratie si leadership, incurajat de pe bancile scolilor, in antreprenoriat din generatie in generatie. Romania este o tara tanara, cu manageri tineri, iar leadershipul devine usor, usor o parte foarte importanta in educatia acestora” Jim Bagnola.

Despre JIM BAGNOLA

Jim Bagnola este  speaker international si executive coach, este expert in domeniul leadershipului si in „Body-Mind Management”, cu accent pe influenta modelelor de gandire asupra sanatatii, fericirii, succesului si capacitatii de a conduce.

Printre clientii cu care a colaborat de-a lungul timpului se numara Shell Oil Company, Kroger Company, NASA, US Secret Service, U.S. Department of State, Departamentul Fortelor Aeriene, NATO, Hotelurile Marriott, Siemens, Motorola, Scotiabank (Canada), McEearney Alstons Ltd. (Trinidad), PT ISPAT (Indonezia), Hella, Ecolab, Castle & Cooke (Hawai) si Universitatea din Texas.

Programul evenimentului

13.00- 14.30: Training-ul si diminuarea rezistentei la invatare (Metode, Strategii, Comunicare). In cadrul acestui modul, vor fi abordate modalitatile prin care noile culturi si informatii pot fi abordate si implementate pentru a creste gradul de acceptare in randul participantilor.

Modulul este structurat pe 3 concepte:
1. Cum ar trebui sa arate continutul cel mai usor de asimilat si de introdus in viata de zi cu zi, la nivel personal – Alexandru Busila
2. Strategia organizatiei de a promova si de a introduce noile informatii in cultura organizationala – “Culture eats strategy for dinner” – Petru Pacuraru
3. Principii cheie in comunicarea schimbarii la nivel personal si organizational. Pericole si avantaje – Andrei Vacaru;

14.30-14.45: Coffee Break;

14.45-16.45: Team Building. Jocul ca metoda de atingere a obiectivelor. Doua ore cu activitati de team building si analiza impactului asupra participantilor. Rolul follow-up-ului si a implicarii HR-ului in prelungirea efectelor. – Echipa de facilitatori HPDI;

16.45-17.00: Coffee Break;

17.00-18.30: Conferinta Change Management. Bariere in invatare. Ce impiedica obtinerea rezultatelor. Cum cuantificam eficienta. Cine poarta responsabilitatea succesului si esecului in procesul de invatare si schimbare. Diferente intre Romania si Statele Unite. – Jim Bagnola;

18.30-19.00: Sesiune de vanzare de carte si autografe Jim Bagnola.

Evenimentul „Fifty Shades of Resilience – Rezistenta la invatare” va avea loc la Hotel Amabasador din Bucuresti, pe data de 25 martie, in intervalul orar 13.00 – 19.00.

IMPORTANT! Reprezentantii mass-media vor avea acces si la trainingurile sustinute în cadrul evenimentului “Fifty Shades of Resilience – Rezistenta la învatare”.

Va rugam sa confirmati prezenta pana luni, 23 martie, ora 16.00, la telefon 0764.392.429 sau e-mail roxana.grosu@princepspr.ro.  Jurnalistii interesati de interviuri cu Jim Bagnola vor fi programati în ordinea înscrierii.

Asculta-ma ca sa ma intelegi! De Dragobete

Cum sa construiesti parteneriate sanatoase, în familie si în viata!

Unele relatii pornesc de la faptul ca oamenii se plac si… atat…

Relatiile pe termen lung functioneaza, însa, împreuna cu un ingredient absolut esential, pe care putini oameni sunt dispusi sa îl ia în considerare de la început, mai ales daca au chimie cu persoana de care se apropie. E vorba de RESPECT!

Din acest punct de vedere, s-au identificat doua tipuri de relatii care esueaza:

» Relatiile bazate doar pe simpatie care, din pacate, sunt ca focul de paie… se sting foarte repede!

» Relatiile în care oamenii se respecta reciproc, însa nu ajung niciodata la o apropiere reala pentru ca cei doi se tin la distanta cu acest respect care devine o piedica în calea aprofundarii relatiei.

În realitate, orice parteneriat – de cuplu sau de munca, aduce cu sine probleme care fac necesara aprecierea si respectul reciproc, dar si bucuria de a construi ceva durabil, împreuna.

De Dragobete, reputatul trainer si coach Andy Szekely, autor a 4 carti si a peste 40 de CD-uri si DVD-uri pentru educatia adultilor, iti recomanda sa afli cum poti construi parteneriate sanatoase prin pachetul special alcatuit de sarbatori, ce contine urmatoarele 3 produse (în total, 6 cd-uri audio si 3 booklet-uri):

 

ASERTIV VS AGRESIV
2 CD-uri plus booklet

(produs ne-lansat, disponibil exclusiv în oferta!)

Pret de lista: 65 lei

Îti doresti sa ai relatii valoroase si pe termen lung, dar nu stii cum sa comunici asertiv?

Prin definitie, sa fii asertiv înseamna sa comunici autentic si eficient, construind, în timp real, o relatie pe termen lung.

Un comportament asertiv te va ajuta sa :

» dobândesti mai multa motivatie.

» te pui în starea potrivita pentru a crea relatii pe termen lung.

» ai mai multi prieteni si mai putini dusmani.

» fii mai popular si, totodata, sa fii TU însuti.

» îi faci pe ceilalti sa accepte, mai usor, ceea ce tu le spui.

Materialul ”Asertiv versus Agresiv” te va ajuta sa descoperi drumul cel mai rapid de la agresivitate la asertivitate si sa devii un maestru al comunicarii, începând de-acum!

Iata, simplu si practic, ce îti ofera acest material:

» Te vei putea exprima cum esti tu cu adevarat si vei sti sa ceri, fara a-i leza pe cei din jur.

Ne lovim, adesea, de „rusinea” de a cere, atunci când simtim ca trebuie sa facem asta. Multi oameni nu îndraznesc „sa ceara” salariul ce li se cuvine la timpul potrivit, de teama sa nu îsi enerveze seful. Asculta CD-urile incluse în acest material si scapa de „rusinea de a cere”!

» Vei deveni un maestru al comunicarii!

Un maestru al comunicarii este subtil si eficient. Un amator, în schimb, este ferm si direct. Exista multe diferente între un maestru al comunicarii si un amator. Toate aceste diferente si le descopar si le gasesti explicate în materialul prezentat.

» Vei sti cum sa aprofundezi relatia de comunicare cu interlocutorul tau.

În viata, te ajuta mult sa ai parteneri influenti, prieteni de calitate, relatii cu oameni din diferite categorii sociale si un partener de cuplu care sa te completeze. Toate astea le poti avea daca înveti cum sa aprofundezi relatia de comunicare cu interlocutorul tau.

» Atât tu, cât si interlocutorul tau va veti atinge mai repede obiectivele comune.

Învatând sa comunici asertiv îti vei atinge mai repede si mai usor obiectivele. La fel si interlocutorul tau.

» Vei descoperi exemple practice de comunicare asertiva.

Teoria îti descopera lucruri necunoscute pâna acum, însa practica este mama învatarii! Dupa ce vei face câteva exercitii practice (pe care le vei gasi în acest material), vei sti, concret, cum sa comunici asertiv.

» Vei sti sa dai vesti proaste fara ca „beneficiarul” sa se supere pe tine.

Modul în care comunicam vestile e mai important decât vestea în sine. În acest material, vei învata cum sa comunici vesti, fara a-i rani sentimentele celuilalt si fara a-i diminua stima de sine.

» Vei sti cum sa-i faci pe ceilalti sa-si doreasca sa comunice mai mult cu tine.

Exista tehnici de ”ambalare a mesajelor” care îi fac pe oameni sa te stimeze si sa-si doreasca sa vorbeasca mai mult cu tine. Sunt vreo 5,5 tehnici (ai citit corect)… Eu le-am încercat pe toate si merg excelent! Te invit sa deschizi acest pachet, sa vezi care sunt tehnicile si sa le încerci si tu!

» Vei dobândi motivatie si vei afla cele mai bune cai prin care poti sa obtii ceea ce vrei.

Una dintre cele 5,5 tehnici de ambalare îi da creierului tau mai multa motivatie, pentru a cauta cele mai bune cai ca sa obtii ceea ce vrei.

» Vei învata cum sa fii într-o stare de calm si de creativitate atunci când comunici.

Când te afli într-o stare de calm, ideile creative îti vin mai repede în minte. Cel putin o idee poate fi valoroasa pentru interlocutorul tau. Daca simte ca i-ai oferit ceva de valoare, interlocutorul tau va fi tentat sa-ti ofere si el, la rândul lui, ceva de valoare. Asta poate fi benefic pentru amândoi.

» Vei avea mai multe relatii pe termen lung.

Sa fii asertiv înseamna sa comunici autentic si eficient. Asta îti construieste, practic, o relatie pe termen lung.

Eu cred ca tu esti pe drumul spre maiestrie în comunicare, asa ca acest material te va ajuta sa îti accelerezi evolutia pe acest drum!

Iata si o reprezentare grafica a asertivitatii:

INTELIGENTA EMOTIONALA
2 CD-uri plus booklet

(produs ne-lansat, disponibil exclusiv în oferta!)

Pret de lista: 65 de lei

Probabil ai auzit de termenul ”inteligenta emotionala”. Probabil acesta este si motivul pentru care citesti acest review: vrei sa aprofundezi termenul si, mai mult de-atât, vrei sa-ti maresti EQ-ul, adica nivelul de inteligenta emotionala!

Acesta e un motiv suficient de puternic care ma determinat, pe mine, sa vin în ajutorul tau cu informatii importante despre acest subiect:

În acest material,  Andy Szekely si cu Adrian Raulea – trainer si coach în domeniul inteligentei emotionale, îti vorbesc despre întreg procesul de consolidare al inteligentei emotionale.

Printre altele, îti recomand sa nu ratezi interviul pe care Adrian i l-a acordat lui Andy, în exclusivitate, deoarece, ascultându-l, vei afla care este legatura dintre emotii, fiziologie si minte

« Inteligenta emotionala » este un produs ce cuprinde 2 CD-uri (plus booklet), din care vei învata:

» Ce este, de fapt inteligenta emotionala.

Vei afla ce înseamna « inteligenta emotionala » si ce vor sa-ti comunice emotiile tale (îti vei întelege, mai bine, emotiile).

» Cum te prinzi ca o persoana este inteligenta emotional.

Chiar daca esti începator în studiul inteligentei emotionale, îti vei da seama, foarte usor, care este nivelul inteligentei emotionale al oamenilor cu care interactionezi.

» Câte emotii simte omul într-o zi.

Vei sti cam câte emotii trec prin corpul uman pe parcursul unei zile.

» Cum poti deveni mai inteligent emotional.

Vei afla metode care te ajuta sa întelegi cauza emotiilor negative, astfel încât acele emotii sa nu se mai repete.

» Ce sa faci atunci când o serie de emotii negative te invadeaza.

În interviul cu Adrian Raulea, acesta îti dezvaluie solutii bune pentru ca tu sa iesi din situatiile de criza din viata ta. Aceste solutii te vor ajuta sa-ti gasesti echilibrul si sa te ridici de jos, putin câte putin.

» Cum sa iesi dintr-o stare nepotrivita si sa te transpui într-o stare buna.

Vei afla care sunt primele 2-3 lucruri pe care sa le faci dimineata, pentru a iesi dintr-o stare de stres, nervozitate si oboseala psihica

» 1 tehnica ce te ajuta sa-ti învingi orice teama ai avea.

Este vorba de o tehnica ce îti aduce lucrurile în sfera ta de control si care te face sa actionezi, deblocându-te din starea de teama.

» Ce rol joaca inteligenta emotionala în mentinerea starii de sanatate.

Vei vedea cum inteligenta emotionala te poate ajuta sa ramâi sanatos – sau, daca esti bolnav, sa te vindeci.

» Cum te ajuta inteligenta emotionala în vânzari, leadership sau în comunicarea cu grupurile.

Vei afla unde gresesc unii vânzatori, manageri sau lideri de echipe în procesul de comunicare si cum sa eviti greselile lor. Vei câstiga mai multa energie si o vei canaliza exclusiv pe scopurile tale.

» Cum sa-ti gestionezi emotiile înainte de a aparea si a vorbi în fata unui grup.

Vei constata ca doar TU poti alege ce sa gândesti ! Dupa ce vei parcurge acest material, înainte sa iesi în public, te vei muta într-o zona de emotii pozitive, care îti sunt dragi si care te umplu de bucurie.

Este bine sa stii ca, fara inteligenta emotionala, nu poti fi un lider bun nici acasa, nici la serviciu, nici în timpul liber si nici în orice grup te-ai afla. Însa, vestea buna este ca inteligenta emotionala se poate cladi, caramida cu caramida de la zero (si în timp, bineînteles).

PARTENERIATE PROFITABILE SI RELATII AUTENTICE
2 CD-uri plus booklet

(unul dintre cele mai bine vândute 3 produse marca Andy Szekely!)

Pret de lista: 65 lei

Prin networking de calitate si prin prezenta ta la diferite evenimente sociale, poti ajunge, rapid si simplu, sa închei relatii si parteneriate. Daca sunt pe plan sentimental, amicitial, de afaceri si asa mai departe, ramâne de vazut… Tu trebuie sa stii cum sa gestionezi aceste legaturi si sa vezi daca pot fi transformate în parteneriate profitabile sau nu.

Daca vrei sa afli cum se stabilesc relatiile, cum sa-ti gasesti prieteni potriviti, un partener de afaceri potrivit sau un partener de viata compatibil, acest produs – „Parteneriate profitabile” – te învata, de la zero, cum sa faci acest lucru.

Cele doua CD-uri ce compun acest produs, împreuna cu booklet-ul de 80 de pagini, contin informatii importante despre cum poti tu sa performezi în planul relational.

Afla cum poti strânge în jurul tau persoanele si partenerii care sa te inspire si care sa te tina la un nivel competitiv de rang înalt!

Îti doresti sa ai relatii de succes pe termen lung?

Vrei sa te înconjori de prieteni potriviti, de parteneri profitabili si vrei sa cunosti un partener de viata compatibil?

« Parteneriate profitabile » este exact ceea ce ai nevoie! El reprezinta un ghid care îti propune sa te ajute în plan relational!

Iata ce subiecte vei gasi incluse în acest produs:

» Cum poti avea relatii de succes pe termen lung?

Vei afla care este Cheia Relationarii si vei descoperi lucruri interesante si utile pentru orice om care vrea sa dezvolte relatii.

» Cum se stabilesc relatiile?

Afli, concret, cum se stabilesc relatiile, cum sa-ti gasesti prieteni potriviti, un partener de afaceri potrivit sau un partener de viata compatibil.

» Cum sa stabilesti relatii cu clientii?

Vei sti cum sa intri în relatie cu un viitor client al tau care, poate, este un om foarte important pentru tine (un prospect esential pentru viitorul afacerii tale).

» Cum sa-ti cresti valoarea în ochii unui om?

Vei învata cum sa faci în asa fel încât valoarea ta perceputa sa creasca în ochii oamenilor. Vei afla ingredientul secret ce te ajuta sa interactionezi mai bine si mai des cu oamenii.

» Ce fac oamenii care nu reusesc sa aiba relatii de succes?

Vei sti, concret, ce fac oamenii care nu au relatii de succes, astfel încât sa faci invers decât ei. Vei cunoaste 3 principii pentru stabilirea relatiilor de succes, care pot fi aplicate cu mare usurinta de catre oricine.

» Cum obtii curajul de a-ti schimba mediul si de a intra în cercuri sociale noi?

Vei afla ce trebuie sa faci pentru a diminua stresul legat de schimbare. Vei învata strategii de crestere a curajului, inclusiv atunci când vine vorba sa abordezi oameni noi.

» Care sunt avantajele de a avea relatii de succes?

Relatiile de succes îti aduc oportunitati, bani si o stare de bine interioara. În materialul „Parteneriate profitabile” vei gasi, explicit, ce câstiguri personale ai tu de pe urma relatiilor de succes.

» Cum te ajuta relatiile în business?

Relatiile de succes în business îti elimina stresul, te fac sa te simti mai puternic, esti mai eficient si, metaforic vorbind, „prinzi aripi”, adica dispui de mai multa energie. În acest material, Andy ti-a pregatit o serie de întrebari care, daca vei raspunde la ele, te vor ajuta sa ai o afacere mai prospera, mai dezvoltata, mai evoluata.

» Cum se selecteaza prietenii?

Vei învata cum sa identifici tipul de om pe care ti-l doresti ca prieten. Îti va arata cum sa identifici valorile celuilalt si cum sa-ti dai seama daca merita sa investesti timp si alte resurse în relatia ta cu el.

» Cum sa te prezinti astfel încât, celalalt sa vrea sa legati o relatie?

Vei afla secretul functionarii unei relatii, precum si secretul care îi face pe oameni sa valorizeze si sa pastreze anumite relatii.

Educa-te, asa cum doar TU stii ca ai nevoie, si poti avea propriile tale Parteneriate Profitabile! Asculta ca sa intelegi! De Dragobete!!!

Exit mobile version