Partenerul TAU Pentru succes Online! Evenimente, coaching, cursuri&marketing online pentru ca TU sa ai succes in viata si in afaceri! Consultanta si Strategii de Marketing Online
Refugiată din Siberia, Maria Sharapova nu este doar cea mai bogată sportivă din lume dar si o antreprenoare de succes!
Povestea Mariei Sharapova, rivala nr.1 la acest moment a campioanei noastre Simona Halep, care este si jucătoarea de tenis ce la numai 17 ani a reuşit să câştige finala de la Wimbledon, am citit-o recent in Bloomberg Business si mi-am spus că merită impărtăşită si altora… Te invit sa citesti in continuare o poveste rupta parca din povestile Fratilor Grimm …
Sharapova, primavara 2015, in Los Angeles. Photo: Ture Lillegraven
Dupa ce s-a impus în faţa numărului 1 mondial de la vremea respectivă, Serena Williams, Maria Sharapova a ajuns în prezent cea mai bine plătită sportivă din lume, conform publicatiei The Richest.
“Îţi doreşti să joci împotriva celei mai bune, iar ea este cea mai bună”, a declarat Sharapova despre Serena Williams intr-un interviu in urma cu cativa ani. Dar povestea Mariei, se aseamana oarecum, cu cea a Serenei… La fel ca Serena Williams(33 ani), care a crescut jucând tenis pe terenurile din Compton, California, Sharapova, nascuta in Gomel Nyagan, din Ucraina, a lucrat din greu pentru evoluţia sa. Părinţii săi au fugit în Siberia, la patru luni de la explozia care a avut loc la Cernobîl în 1986, după ce peste oraşul lor, începuseră să se aşeze valuri de radiaţii. Pe parcursul următorilor ani, Sharapova avea sa devina cunoscută în toată Rusia.
Acest lucru i se datoreaza in mare parte Martinei Navratilova, o fostă campioana, care a remarcat-o pe un teren de tenis în oraşul-staţiune Soci pe micuta Sharapova care avea doar 6 ani şi i-a recomandat să-şi împacheteze lucrurile şi să se înscrie la Academia de Tenis a lui Nick Bollettieri, din Florida. “Singurul lucru pe care mi-l amintesc de atunci este împachetatul cărţilor”, spunea Sharapova într-un documentar ESPN despre copilăria sa. “I-am spus mamei mele că trebuie să mă asigur că am cu mine o parte din ţara mea”.
„Nu plec acasă fără să obţin o a doua şansă. Nu asta mă reprezintă. Sunt un competitor”
Sharapova, Wimbledon, 2004 Photo: Odd Andersen
Mama sa nu a putut obţine o viză, aşa că Sharapova şi tatăl ei, Yuri, au început o nouă viaţă de unii singuri. De-a lungul copilăriei sportivei, tatăl acesteia a avut câteva job-uri pentru a putea să-i plătească studiile academice. Din cauza programului său, rareori s-au putut vedea pe parcursul unei zile în care Yuri îi lăsa fiicei mâncare pregătită pentru a şi-o încălzi singură. “Mi-am petrecut mult timp de una singură”, a mai spus Maria în documentar.
Însă toate sacrificiile au meritat, iar planul lor a funcţionat. La începutul anului 2000, Sharapova a devenit o sportivă de senzaţie. A avut parte de admiraţia compatrioţilor ruşi şi de cea a Annei Kournikova, un fenomen la acea vreme. Determinarea Mariei Sharapova a ajuns la un nivel mult mai ridicat faţă de cel al Annei Kournikova. La doar 17 ani a reuşit să o învingă pe Williams în 2004 în finala de la Wimbledon. Cariera sa a luat amploare, iar victoriile au venit una câte una: în 2006 a învins-o pe Justine Henin în finala de la U.S. Open, în 2008 a câştigat titlul de la Australian Open, în 2012 a câştigat finala de la Roland Garros, iar în 2014 a obţinut pentru a doua oară o victorie la French Open, de data aceasta jucând împotriva româncei Simona Halep.
Rezultatul intalnirilor dintre Maria si Serena este de 17 la 2 in favoarea Serenei, insa, se pare ca acel dezechilibru s-a intamplat si datorita leziunilor majore pe care Maria le-a suferit din 2.000 in mod repetat. După ce a pierdut finala Australian Open de anul acesta, în care a jucat cu Serena Williams, Sharapova spune că: “Într-adevăr, n-am câştigat jocurile împotriva ei de prea multe ori, însă, de vreme ce am ajuns să fiu în competiţie cu ea, înseamnă că fac ceea ce trebuie. Nu plec acasă fără să obţin o a doua şansă. Nu asta mă reprezintă. Sunt un competitor”.
Finala pierduta cu Williams la Australian Open, 2015. Photo: Dennis Grombowsk
Atitudinea de luptatoare pe care o are in teren si care o determina sa nu se consoleze cu locul secund, o are si in calitate de antreprenor si bun investitor al banilor castigati.
Astfel, folosindu-se de calitatile sale native: frumusete, inaltime, alura, Maria a incheiat contracte destul de inspirate care i-au adus, conform FORBES, titlul de cel mai bine platit atlet de sex feminin din ultimul deceniu. Doar in 2014, Maria a incasat 22 milioane $ din angajamente, contractul de 70 milioane $ pe termen de 8 ani cu Nike, un altul pe 5 ani cu Evian, dar si alte angajamente cu companii mai mici Cole Haan, Tag Heuer si alte branduri.
La scurt timp dupa ce a fost invinsa in turul 4 la Indian Wells de catre jucatoarea italiana Flavia Penetta, la Miami Open, Sharapova participa la o petrecere sponsorizata de Porsche Volwagen, ocazie cu care este numita Ambasador al brandului.
„Arata ca un foto-model intr-un auto-show – a spus Viktoria Wohlrapp, Senior Marketing Manager Porsche, dar nu pentru asta am angajat-o. Porshe este cel mai profitabil brand din lume, insa 85% dintre clienti sunt barbati. Compania si-a propus sa-si creasca numarul de vanzari si in randul femeilor, iar managementul spera ca asociind imaginea unui atlet feminin atat de important cu brandul, ar putea ajuta la corectarea echilibrului dintre cumparatorii barbati si femei.„
Ar putea ca Sharapova „sa vanda” masini? – „E foarte greu de spus” – a admis Wohlrapp, ” dar pentru noi este un lucru de imagine. A fost foarte greu sa gasim pe cineva care sa se potriveasca cu brandul, si simtim ca Maria si Porshe este asocierea mult-cautata.”
De altfel, Anita Elberse, profesor la Harvard Business School a scris un studiu de caz in 2010 despre „construirea” brandului Sharapova, in care demonstra cum angajarea unei celebritati poate creste cu peste 4% vanzarile unei companii. Cu un brand cum este Nike, efectul Sharapova poate fi usor de masurat. Compania vinde o linie completa de articole sportive Sharapova, iar cererea pentru aceste articole devine un indicator masurabil al valorii create. Cu ceasuri si masini impactul este mai greu de evaluat.
În 2012, Maria Sharapova si-a luat inima in dinti si a deschis Sugarpova, o linie de dulciuri, iar ulterior şi-a creat propriul brand de haine şi accesorii. A cheltuit 500.000 de dolari din propriile venituri pentru a-şi fonda compania prin care a vândut 30.000 de pungi de bomboane online doar în primele luni de la lansare.
Cand toata lumea se pregatea de retragerea Mariei din liga profesionista de tenis, aceasta a declarat intr-un interviu ca: „Sunt indragostita [de tenis], dar nu ma vad peste cativa ani intr-o cabina de comentator, cu exceptia faptului cand iubitul meu joaca„(jucatorul bulgar Grigor Dimitrov)
Sharapova nu este pregatita sa se retraga, desi am putea spune ca si-a asigurat viitorul ca antreprenor si ca un bun manager al veniturilor din competitii ce s-a dovedit a fi. Maria isi mentine acelasi program intens de pregatire si in extra-sezon, si inca reuseste sa faca fata pana in rundele finale in majoritatea turneelor.
Ca o lectie de luat aminte este aceea ca probabil, infrangerile nenumarate suferite in fata Serenei Williams, ar fi distrus increderea altcuiva si l-ar fi determinat sa renunte de mult, dar Maria Sharapova continua sa vada partea plina a paharului.
„Cred ca Maria joaca destul de bine” – a spus Serena la conferinta de presa din 7 mai, dupa ce ambele sportive au ajuns in semi-finalele de la Madrid (finala pe care nu au jucat-o nici una!)
Un gest pe care probabil l-a remarcat oricine s-a uitat la un meci al Mariei este ca, dupa fiecare punct, indiferent daca l-a castigat sau l-a pierdut, ea face acelasi lucru: merge in spatele liniei de fund, cu fata la peluza, isi ajusteaza corzile rachetei, dupa care se intoarce cu o miscare de soldat ce atrage atentia. Strange din pumn in timp ce o grimasa subtila ii traverseaza chipul. Arunca mingea in sus pentru serviciu si reia jocul …
P.S. Desi in teren Serena este pe locul intai, la nivelul veniturilor din contracte si afaceri, Maria conduce detasat! 🙂
Poate ca numele JOHN GRAY iti suna mai putin cunoscut, ca si mie dealtfel (pana in urma cu vreo luna de zile), insa, de best seller-ul BĂRBAȚII SUNT DE PE MARTE, FEMEILE SUNT DE PE VENUS, cu siguranta ca ai auzit, cel putin odata! Nu-i asa?
Ei bine, Dr. John Gray este autorul celor mai vândute cărţi despre relaţii (17 volume!!!)printre care, cea mai bine cunoscuta este … BĂRBAȚII SUNT DE PE MARTE, FEMEILE SUNT DE PE VENUS, . Desi cei care le-au citit pe toate afirma in unanimitate ca sunt la fel de valoroase, totusi cartea Bărbaţii sunt de pe Marte, femeile sunt de pe Venus, este considerată ca fiind „una dintre primele 10 cărţi care au influenţat lumea in ultimii 25 de ani”. Continue Reading
Ce inseamna SMV? Surse Multiple de Venit! Crezi ca te-ar interesa subiectul?
„Exista un fel de snobism spiritual care ii face pe oameni sa creada ca pot fi fericiti fara bani.”(Albert Camus)
Workshopul „Surse Multiple de Venit„ a pornit sa prinda contur cu mai bine de zece ani in urma, cand am luat decizia de a-mi plati integral datoriile si de a elimina pentru totdeauna „problema facturilor lunare”. Mai intai de toate am invatat cateva lucruri cu totul inedite despre bani, apoi am invatat cateva lucruri, la fel de inedite, despre oameni si puterea relatiilor, pentru ca mai apoi sa invat, in sfarsit, ceea ce era mai important: lucruri inedite despre mine si despre felul in care relationez cu banii. Si odata ce am inteles mecanismul intern al banilor in viata omului, am putut sa trec la actiune si sa fac ceea ce a condus, dupa mai bine de doi ani de la momentul deciziei, la atingerea rezultatelor dorite: eliminarea datoriilor si asigurarea unor Surse Multiple de Venitcare sa imi acopere, fara griji, facturile lunare!Continuă lectura „Cum să creezi SMV-uri?”
Asociatia Young Professionals Club lanseaza super evenimentul gratuit LEAD YOUR LIFE
Seminarul Lead Your Life, care a reunit deja peste 4000 de participanti, pregateste o noua editie, alaturi de speakerii Eliza Nitescu, Bruno Medicina si Dragos Barbalata si isi propune, prin intermediul acestui seminar gratuit, sa aduca o schimbare pozitiva printre oamenii cu potential din Romania. Continuă lectura „Castiga o minge cu autograful Simonei Halep la LEAD YOUR LIFE”
Discursul de deschidere de la Harvard (The Harvard Commencement Speech) facuta de autoarea lui Harry Potter,J.K. Rowling
Discursul de deschidere de la Harvard este o traditie ce dateaza inca din 1831. Celebritati recunoscute in lumea intreaga: John F. Kennedy, Winston Churchill și, mai recent, Bill Gates și Oprah Winfrey au pasit pe aceasta scena adresand studentilor cate un mesaj si un indemn venite din povestea personala.
In urmă cu 3 ani participam la un seminar unde aveam sa cunosc un adevarat mogician al motivarii, Robin Sharma! Sala, in unanimitate, l-a adorat! Și cred că cine a avut ocazia sa participe vreodată la un seminar cu Robin Sharma, îmi poate confirma spusele. Oamenii i-au cerut autografe si au dezbatut indelung ideile din cartea ”Calugarul care si-a vandut Ferrari-ul!” (o carte delicioasa pe care o vei sorbi in cateva ore dar ti-o vei aminti ani si ani!)
Aș putea deveni un specialist în activitatea de coaching?
Iata cateva din intrebarile la care vei gasi raspuns programul „Coach pentru Campioni” dezvoltat de Coaching Partners.
Curs de Coaching Acreditat ICF: Formează-te ca Coach Profesionist în 2025
Dacă îți dorești să devii coach profesionist sau să-ți dezvolți competențele de coaching, programul „Coach pentru Campioni” oferă cea mai completă formare în coaching din România, fiind singurul program acreditat Level 2 de către International Coaching Federation (ICF).
De ce să alegi acest curs de coaching?
Programul „Coach pentru Campioni” se distinge prin:
Acreditare dublă: ICF Level 2 și ANC (Autoritatea Națională pentru Calificări)
374 ore totale de pregătire
Posibilitatea de evaluare în limba română pentru certificarea ICF
Acces la proiecte reale cu clienți încă din timpul formării
Supervizare continuă și feedback personalizat
”Nu este doar un curs. Este o călătorie în care te descoperi și te formezi ca să devii coach profesionist.” – Andreea Frâncu
Structura programului de coaching
Cursul oferă o experiență completă de învățare, care include:
64 ore de curs intensiv
10 ore de mentorat specializat
60 ore de supervizare profesională
60 ore de peer coaching
60 ore de practică cu clienți reali
120 ore de pregătire individuală
„Dacă ar fi să aleg să împărtășesc cu alții ceva ce am învățat aici, ar fi iubire. Începând cu iubirea față de mine însămi.” – Andreea Rebăltescu
Ce vei învăța în acest curs de coaching?
Programa este structurată pentru a acoperi toate aspectele esențiale ale coaching-ului profesionist:
Fundamente ale coaching-ului
Tehnici și instrumente fundamentale
Modelul GROW
Contractare și etică profesională
Dezvoltare personală și profesională
Gestionarea credințelor limitative
Tehnici de creștere a responsabilității
Dezvoltarea conștientizării
Coaching în business
Marketing și vânzarea serviciilor de coaching
Team Coaching
Coaching organizațional
„Un coach te însoțește în călătoria în care tu vei descoperi răspunsurile care au fost mereu în tine.” – Cristina Otelea
Echipa de formatori
Programul este susținut de 8 formatori certificați internațional, printre care:
Costel Coravu – Learning Leader certificat ICA, autor și fost președinte ARCPro
Carmen Negiba – Professional Certified Coach (PCC) acreditat ICF
Dan Berinde – Professional Certified Coach (PCC) cu Executive MBA
Victor Iancu – Associate Certified Coach (ACC) cu expertiză în inovare și strategie
Beneficii extra pentru cursanți
Pe lângă formarea propriu-zisă, programul oferă:
Participare la proiecte reale de coaching
Acces la o comunitate activă de practicieni
Evenimente networking și dezvoltare profesională
Parteneriate cu organizații precum RBL și LSRS
Oportunități de practică și dezvoltare continuă
Pentru cine este potrivit acest curs?
Programul se adresează:
Profesioniștilor în HR
Managerilor care vor să-și dezvolte abilitățile de leadership
Persoanelor care doresc să înceapă o carieră în coaching
Specialiștilor independenți care vor să-și extindă serviciile
Oricui dorește să-și descopere potențialul în coaching
„Am înțeles că o idee valoroasă poate porni de la o singură persoană, dar dezvoltarea ei, va cere construcția unei echipe.” – Dana Lica
Rezultate și certificări
La finalul programului, absolvenții obțin:
Certificare de Specialist în activitatea de Coaching (cod COR 242412)
Pregătire completă pentru acreditarea ICF
Portofoliu de experiență practică cu clienți reali
„Am ales coachingul pentru dezvoltarea personală. La Coaching Partners am găsit un program care îmbină excelent tehnica, practica și cunoașterea de sine.” – Adrian Smaranda
Concluzie
Cu o tradiție începută în 2015 și peste 300 de absolvenți, acest curs de coaching reprezintă alegerea ideală pentru cei care își doresc o formare completă și recunoscută internațional în domeniul coaching-ului. Programul combină teoria cu practica intensivă și oferă suport continuu pentru dezvoltarea unei cariere de succes în coaching.
„Sunt unele lucruri pe care le știi, dar nu știi că le știi. Doar atunci când vei afla ceea ce nu știai că știi, vei putea începe dezvoltarea!” ~ Milton Erickson
Pay it Forward – Filmul complet, subtitrat în limba română
„Toți oamenii mari au fost cândva copii. Dar, puțini dintre ei își mai aduc aminte asta”, spunea Antoine de Saint-Exupery.
Pentru că se apropie 1 iunie,AISucces.ro îmbracă hăinuța Micului Trevor, eroul principal al filmului Pay it forward. Te invităm să retrăiești, măcar pentru o zi, cea mai frumoasă poveste din viața ta: COPILĂRIA!
Acea perioadă când nu aveai opreliști, nu îți păsa prea mult de ce spun adulții. Dar, mai ales, nu aveai nici o rezervă din a dărui cu generozitate și necondiționat. Pentru că ceea ce urmează este mai mult decât inspirațional …
Vizionare plăcută! Apoi, nu uita: DĂ MAI DEPARTE! ” />
DESPRE PAY IT FORWARD: FILMUL
Pay It Forward (2000), regizat de Mimi Leder, este un film dramatic care explorează tema schimbării sociale prin gesturi de bunăvoință. Bazat pe romanul omonim al lui Catherine Ryan Hyde, (despre carte mai jos) povestea urmărește un adolescent care inițiază un lanț de fapte bune
L-am văzut pentru prima dată în 2009 și este unul dintre filmele care mi-au schimbat, literalmente, modul de gândi…
REZUMATUL FILMULUI „DĂ MAI DEPARTE”, PE SCURT…
Povestea filmului, pe scurt, este următoarea: Trevor McKinney (Haley Joel Osment) este un tânăr de unsprezece ani și jumătate, a cărui mamă este alcoolică. Trevor își începe clasa a șaptea la un liceu din Las Vegas, Nevada.
În cadrul unei teme la studii sociale, profesorul Eugene Simonet (interpretat de Kevin Spacey) propune sarcina de a crea un plan care să schimbe lumea. El cere elevilor să gândească o idee pentru îmbunătățirea societății și să o pună în practică.
Elevul care răspunde la această provocare este Trevor McKinney, care propune conceptul „pay it forward”: un sistem în care fiecare persoană ajutată trebuie să ajute la rândul ei alte 3 persoane. În felul aceste se crează un lanț de fapte bune sau un efect de domino.
Principalele acțiuni ale lui Trevor:
Ajută un fără adăpost (Jerry, interpretat de James Caviezel) oferindu-i adăpost și resurse, dar acesta recidivează în dependență.
Încearcă să-i apropie pe mama sa (Arlene) și pe Eugene, profesorul cu cicatrici fizice și emoționale, prin intermediul unei întâlniri romantice.
Îl apără pe prietenul său Adam de un grup de agresori, sacrificându-se în proces
Teme și personaje
Eugene Simonet: Profesorul marcat de abuzul tatălui său care își dezvăluie cicatricile fizice și emoționale pe parcursul filmului. Devine un simbol al vindecării prin relația cu Arlene.
Jerry: Deși recidivează, în final salvează o femeie de la sinucidere, demonstrând că ideea lui Trevor a avut un impact profund.
Arlene: Mama lui Trevor, prinsă între dragostea pentru fiul ei și dependența de fostul soț abuziv (Ricky, interpretat de Jon Bon Jovi), învață să se elibereze de ciclul violent.
Recepție și impact
Filmul a fost lăudat pentru mesajul optimist și pentru modul în care explorează vulnerabilitatea umană. Deși Trevor moare în final, mișcarea „pay it forward” se răspândește național, subliniind puterea gesturilor mici de a genera schimbări majore.
DESPRE PAY IT FORWARD: CARTEA „DĂ MAI DEPARTE”
Cartea „Pay It Forward” (Dă mai departe) de Catherine Ryan Hyde, publicată în 1999, a avut un impact semnificativ asupra cititorilor și societății. A devenit rapid un bestseller, iar adaptarea cinematografică i-a amplificat popularitatea.
Ideea centrală a cărții – conceptul de „pay it forward” (a răsplăti bunătatea ajutând pe altcineva) – a devenit o filozofie adoptată la nivel mondial. După publicarea cărții și lansarea filmului, s-a înființat Pay It Forward Foundation, care promovează educația despre generozitate și sprijinirea comunităților.
Povestea emoționantă a lui Trevor McKinney a rezonat cu milioane de oameni, încurajând inițiative individuale de a face bine fără a aștepta ceva în schimb. Cititorii au fost inspirați să aplice acest concept în viața lor de zi cu zi.
În multe țări, cartea este adesea folosită în școli pentru a preda lecții despre empatie, compasiune și responsabilitate socială. Profesorii o integrează în programe pentru a stimula gândirea creativă și implicarea socială a elevilor.
Conceptul „pay it forward” este acum recunoscut pe scară largă și utilizat frecvent în conversațiile despre altruism. A devenit un simbol al puterii gesturilor mici de bunătate.
În concluzie, „Pay It Forward”, a captivat cititorii prin povestea sa sensibilă, și nu doar atât! A reușit să inspire o schimbare reală în modul în care oamenii percep actele de bunătate și responsabilitatea socială.
Știi de unde câștigă și pe unde pierde firma ta cea mai mare parte din bani? De unde vine cresterea?
Sunt întrebări esențiale pe care trebuie să și le pună orice om de business.
„Este foarte important ca toate companiile să își măsoare și analizeze cu atenție performanțele pentru a-și putea menține în viață afacerea. Problema apare când companiile nu au ce performanțe să măsoare”, explică Alan Miltz, analist și specialist în domeniul financiar- bancar.
Despre cum poți să îți îmbunătățești cash flow-ul și calitatea lui, să îți îmbunătățești relația cu băncile, să îți pui la punct o strategie financiară potrivită și implicit cum să crești valoarea afacerii pe care o conduci, va vorbi Alan Miltz, în cadrul SEE Growth Summit– eveniment care are loc, în premieră, la București, pe 9 iunie, la JW Marriott.Continuă lectura „De la lideri vine creșterea …”