Timisoara Business Days 2015 – Retrospectiva unui eveniment de business reusit (part.1)

viitorul

Timisoara a fost pentru doua zile, 31 martie si 1 aprilie, cel mai important centru din tara unde oameni de afaceri, antreprenori, manageri si alte categorii, atat romani cat si din strainatate si-au dat intalnire pentru ca Business Days a devenit evenimentul cu cel mai inalt grad de valoare adaugata existent la acest moment in Romania.
Editia de anul acesta de la Timisoara a reunit atat specialisti, cat si practicieni din diverse domenii, care au venit cu raspunsuri si solutii la problemele cu care se confrunta oamenii de afaceri din aceasta regiune.

Cele 4 conferinte desfasurate in cele doua zile in prima jumatate a zilei, au fost urmate de workshop-uri, masterclass-uri si sesiuni speciale de networking international, dar si o prezentare de moda, 3 lansari de carte si o tombola la care au castigat toti cei care au participat; in jur de 1.000 de personane.

Printre invitati de seama ai acestei editii – oameni de afaceri si antreprenori de succes, se numara personalitati care, fiecare in parte, poate constitui un model de urmat in ramura in care activeaza: Marius Ghenea, Orlando Sasz , Felix Patrascanu, Adrian Badescu, Codrut Ianasi, Eliza Rogalski, Liviu Stoleru, Dragos Anastasiu, Felix Daniliuc, Ovidiu Toader, Razvan Ogarcin, Amalia Sterescu, Mihaela Stroe, Gigi Nacev, Florentin Banu, Dragos Anastasiu si multi altii.

In randurile care urmeaza voi face un scurt rezumat al interventiilor din conferinte. Mai bine spus, o colectie de idei pe care mi le-am notat considerandu-le valoroase si utile, si care vi le ofer si voua in speranta ca poate, va for fi de folos.

CONFERINTA 1 – VIITORUL, O PUNTE INTRE PERFORMANTA PREZENTULUI, TENDINTELE GENERATE DIN TRECUT, VIZIUNE SI INOVATIE

2015 – Anul in care acest eveniment de informare si networking antreprenorial aniverseaza 5 ani de la infiintare.” au fost primele cuvinte rostite de cei doi indragiti moderatori, Mihaela Tatu si Calin Iepure.

10929155_955018004550279_4718640281639012674_n

“Business Days s-a nascut în urma cu patru ani, la Târgu Mures, din visul mare al unei echipe micute, dar ambitioase. Astfel a ajuns, în 2014, cea mai importanta platforma de evenimente si networking pentru mediul de afaceri din întreaga Românie. Aceasta le ofera participantilor o ocazie unica de a fi alaturi de oameni care exceleaza în domeniul lor de activitate. Nu de unul sau doi, ci de zeci, toti în acelasi loc, care si-au propus sa dea publicului tot ce au mai bun.
Aceasta acumulare incredibila de energie pozitiva si de modele sanatoase face din Business Days un remarcabil nucleu care strange laolalta oameni care cred în viitorul României, stabilesc standarde, ne încurajeaza sa visam si sa îndraznim sa ne construim viata asa cum ne dorim. Ne ofera acea gura de oxigen atunci când poate suntem tentati sa renuntam. Iar succesul formidabil a ceea ce putem numi deja familia Business Days nu este decât o dovada ca noi, publicul, ne dorim o Românie mai buna si suntem gata sa ne suflecam mânecile si sa trecem la treaba, pentru ca avem multe de facut. Probabil ca asa se si explica entuziasmul tuturor celor implicati în acest proiect (echipa, speakeri, participanti, parteneri), care îl sustin si îi sunt alaturi – mai buni, mai ambitiosi – de la o editie la alta.” – Mihaela Tatu

Dupa aceasta scurta introducere au urmat invitatii:

CALIN COSAR, Presedintele Camerei de Comert si Industrie Romania-Israel

A sustinut o prezentare placuta si interesanta cu titlul: VIITORUL, o punte de legatura între prezent si trecut, viziune si inovatie, din care am retinut in principal faptul ca este posibil ca in cel mai scurt timp sa trecem la moneda electronica – Bitcoin, si ca in Israel exista deja o comisie care cerceteaza monedei fizice din circulatie!

OVIDIU AMBRUS, Director General, TRW – Automative

Prezentarea sa: Trecut, Prezent, Viitor – industria auto a scos in evidenta acele elemente importante de care se tine cont atunci cand vrei sa fii printre leaderi competitionali in industria auto: globalizarea, inovatia, tehnologiile avansate, standardele de piata, costul minim, siguranta si calitatea.

Am mai aflat, mi-am notat din prezentarea lui Ovidiu care sunt inventiile viitorului aflate deja in stadii de prototip la Google, Conti, Volvo, Nissan, TRW, dar si ce anume au in comun aceste inventii:

  • solutionarea unor nevoi sau probleme mai vechi
  • faptul ca au beneficiat de ultimele descoperiri tehnice ale momentului
  • faptul ca la inceput toate au fost primite cu reticenta
  • dar mai ales faptul ca mai inainte, toate au fost doar un  …. VIS!!!

Mesajul de la finalul prezentarii lui Ovidiu a fost, “Crede in ideile tale, fii suficient de persistent in a le urmari si vei crea o rEvolutie!

De la Cristian am mai aflat ca firma Soletanche Bachy a fost fondata in 1927 (in urma cu aproape 90 ani!!!), si mai mult, ca…

  • Soletanche Bachy are astazi o cifra de afaceri de peste 2,5 miliarde $ si un numar de angajati de 9.600 in toata lumea
  • in Romania CA este intre 10-20 milioane Euro si un numarul  de angajati de 130
  • sub deviza companiei, “Focus on future, Focus on innovation” SBR a obtinut pana acum 16 premii pentru inovatie si are 150 de inovatii si 250 de patente

Mesajul de final al lui Cristian: “Este foarte important sa incurajam VISUL dar si mai important este sa finantam VISUL!

GIGI NACEV, Director General, Tempini Romania si initiatorul proiectului ”Scoala de Afaceri” cu peste 200 de participanti.

Obiectivul discursului sau a fost prezentarea printr-un exemplu real a catorva princiipii de baza necesarea intocmirii traseului optim spre destinatia finala: Viziunea antreprenorului. Gigi Nacev a spus ca:

Mi-as dorii ca dupa cele 7 min. auditoriul sa simta ca doresc SA NU RENUNTE NICIODATA, desi au inteles ca traseul unui antreprenor este unul de off road”.

Citandu-l pe Henry Ford care spunea ca viziunea fara actiune inseamna halucinatie, Gigi a incheiat cu un mesaj care mi-a placut: “Soarele poate sa fie acoperit de nori doar in viziunea unui ochi minuscul!

DACIAN PALLADI, Owner la Palladi Dacian Consultanta în Afaceri

Fiind ca formatie jurist, Dacian Palladi activeaza în afaceri din 1992. Vreme de 11 ani a desfasurat activitatea de consultanta juridica si financiar-fiscala. De mai bine de 10 ani desfasoara activitati de consultanta în managementul general al companiilor, managementul schimbarii, managementul inovatiei, marketing si psihologia consumatorilor.

Avand ca hobby-uri familia si Dumnezeu, din prezentarea lui Dacian intitulata: Viitorul? Cine-l stie? – am descoperit o analogie extrem de inspirata a scopului pentru care folosim, ca soferi, oglinda retrovizoare …

In mod obisnuit, aceasta se foloseste pentru a vedea daca este sau vine cineva din spate… Dar, ce-ar fi daca am inlocui termenul cineva cu … trecutul sau … concurenta?

Concluzia, a fost unanim acceptata: eternitatea timpului integral(trecut, prezent si viitor) o are doar Dumnezeu!

cosmin grapiniCOSMIN GRAPINI, Director General Pasmatex S.A. si Managing Partner McFink, Membru fondator al Asociatiei pentru Antreprenoriat din Romania, Presedinte 2014-2015 la Rotary Club Timisoara Cetate, si Vice-Presedinte la Clubul de baschet TIMBA

Aparand pe scena intr-o tinuta de golf de la care nu a lipsit nici tolba cu crose, Cosmin a sustinut o prezentare despre … Golf – Obiectiv si Strategie.
Cu aceasta ocazie am aflat ca la acest moment, in lume, sunt 60 milioane jucatori de golf legitimati, ca sunt trei tipuri de crose de golf si ca acestea au dimensiuni diferite, ca un teren de golf cuprinde o serie de trasee, fiecare constând dintr-un tee-box, fairway, obstacole si hazarduri, un green si o gaura sau cupa, toate proiectate special pentru jocul de de golf, iar cele 18 gauri de golf sunt dispuse in mod strategic si ca exista o foarte mare asemanare intre obiectivele si strategiile unui jucator de golf si cele ale unui om de afaceri.

You can never have too many balls!” – a incheiat Cosmin Grapini

CODRUT IANASI, Manager, Blue Sys Technologies

Prezentarea fostului asistent universitar al lui Laszlo Pacso, Coordonatorul si Fondatorul Business Days s-a intitulat, Viitorul: Inventare sau Invatare?  Idei care mi-au ramas:

Pornind de la ce spunea John Galsworthy, „Daca nu te gandesti la viitor, atunci nu vei putea avea un viitor.” si Alan Key, un cercetator IT “Cea mai buna cale de a prezice viitorul este sa îl inventezi.” se poate trage o concluzie logica, si anume, aceea ca daca “Iti doresti un viitor pentru afacerea ta? Trebuie sa ti-l inventezi!

Si daca la aceasta concluzie adaugam o alta opinie ce apartine lui Edison, „Succesul este 1% inspiratie si 99% transpiratie” rezultanta este ca … Viitorul se inventeaza cu … transpiratie, cu curajul de a-ti asuma riscuri si cu tenacitatea de a-ti urmari ideea.

Recomandare de final: “Cauta ideile noi pe care altii le-au folosit cu succes pentru ca este suficient ca ideea ta sa fie
originala în aplicatia ta. Daca vrei sa-ti inventezi un viitor simplu? INOVEAZA!”

Viitorul? Suna simplu, nu-i asa? 🙂

ANA SIPCIU, Industry Manager Google

De la Ana Sipciu, care sa alaturat echipei Google Bucuresti dupa ce a lucrat timp de mai mult de 10 ani în toate domeniile industriei on-line, de la strategie de continut si de publicare a dezvoltare web, publicitate digitala si strategie media digitale, am aflat de Google Cultural Institute, un loc unde poti descoperi si vizita virtual expozitii si colectii din muzee si arhive din întreaga lume.

Si tot de la Ana am aflat de un proiect cu totul revolutionar al lui Google in industria auto: masina cu autonomie completa, Google Self-Driving Car Imaginile de mai jos, spun totul despre acest proiect …

“Live in the future, then build what’s missing.” (Paul Graham), a incheiat Ana Sipciu

ADRIAN BADESCU, Owner, Grupul de clinici MEDICI’S Timi?oara: Xclussive, Clinics, BabyClinics, Access, Laborix

Despre Adrian Badescu aflasem de la o editie anterioara ca imbina credinta rigorii germane cu creativitatea, spontaneitatea si dichisul banatean. A absolvit Universitatea de Medicina si Farmacie “Victor Babes” din Timisoara, promotia 1992. Detine doua masterate în sanatate si management, un certificat MBA si o diploma EMPRETEC în antreprenoriat.
Interesele si pasiunile sale depasesc domeniul sanatatii spre zona de IT, online si media. In business crede in consecventa, in dedicatie, in viziune, in seriozitate, in parteneriat si mai ales in respectarea cuvantului dat.

Reintalnirea cu Adrian Badescu a insemnat o bucurie pentru mine, iar dupa prezentarea sa am ramas cu o convingere puternica, si anume, aceea ca urmand cu incredere si dedicare harta din imaginea de mai jos, EXCEPTIONALUL se regaseste si in tine! EXCEPTIONALUL poti fi si TU! Atat timp cat adaugi ingredientul comun: ACTIUNEA!!!

SAMSUNG

RAZVAN TUDOR, consultant si trainer, antreprenor si fost jurnalist, owner la TraducemBine.ro

Razvan este unul dintre speakerii pe care ii asculti cu placere pentru ca are un stil aparte in a transforma orice speech sau prezentare intr-o poveste. La fel s-a intamplat si la Timisoara, unde prezentarea sa, Viitorul intre valoarea adaugata si valoarea alungata, desi tehnica, judecand dupa titlu, a fost transformata intr-o poveste cu talc, apreciata de toti participantii. Iata ideile pe care mi le-am notat eu:

  1. Atunci cand adaugi valoare unui produs sau serviciu ii poate creste pretul sau valoarea;
  2. Suma cu care creste valoarea unui produs in fiecare stadiu de executie creste influentata exclusiv de costurile initiale
  3. Poti adauga caracteristici la un produs sau model existent deja pe piata, caracteristici pentru care cumparatorul este pregatit sa plateasca suplimentar.

Inventatorul, ganditorul si futurologul Ray Kurzweil a facut cateva predictii halucinante(asta nu inseamna nerealiste si imposibil de indeplinit):

  • 2017 – automobile care se conduc singure
  • 2018 – motoarele de cautare devin asisten?i personali
  • 2020 – ne vom putea dezactiva celulele adipoase
  • 2020 – cu un simplu click ne vom tipari haine „de marca” in propria casa
  • 2023 – realitati virtuale in care ne vom putea pierde cu totul
  • 2030 – ferme verticale de legume si carne
  • 2033 – vom utiliza exclusiv energie solara 2040 – vom ramane tineri pentru totdeauna

Pentru a afla daca viitorul nostru, al fiecaruia, se afla intre gratificare si privatiune, Razvan a facut o scurta analiza a rezultatelor cercetarilor lui Maslow(1950) comparate cu Teoria celor 8 ganduri emise de Evagrie Ponticul (in anul 300)

– „Am ajuns la acel punct in istoria biologica in care suntem responsabili pentru propria evolutie. Aceasta a ajuns sa depinda numai de noi” – Abraham Maslow

– „O alta caracteristica stranie a organismului uman, atunci cand este dominat de o anumita trebuinta, este ca intreaga filozofie asupra viitorului tinde sa se schimbe.” – Abraham Maslow

Si-atunci, apare o noua intrebare: Ce ne facem daca timpul cosmic este ciclic?

secular

CARMEN RUSMIR, Country Manager la Zoppas,

Compania pe care o conduce Carmen este specializata în fabricarea echipamentelor casnice, administrator unic al RUSMIR & RUSMIR CONSULTING SRL si Rusmir & Rusmir Management SRL, ambele specializate în activitati de consultanta, reprezentant permanent al Banatex SRL, companie ce activeaza în domeniul hotelier, al SIPA

Cand am auzit toate functiile, atributiunile si rolurile pe care Carmen le are, mi-am pus intrebarea, pe care si Mihaela Tatu a pus-o in prezentare: “Carmen tu cand mai dormi?

Din prezentarea lui Carmen am aflat cum o incurajare venita de la un prieten: “Carmen, limita ta este cerul!“, avea sa o conduca de la o escalada la altitudinea de 3.000 m in Himalaya, la o alta in Tibet, la 5.328m altitudine.

Anul acesta, compania lui Carmen Rusmir a primit o comanda pentru o rezistenta electrica pentru … sateliti, lucru ce a determinat-o sa ajusteze acea incurajare, “Limita ta este cerul” in ‘Limita ta NU este cerul!

dreamOVIDIU TOADER, antreprenor, coach si consultant în afaceri

Ovidiu este o prezenta apreciata la Business Days fiind nelipsit la aproape toate editiile anterioare. Prima sa afacere, Minerva com, si-a început-o în studentie, în ianuarie 1997. Un an mai târziu a început distributia produselor firmei elvetiene Franke cat si a altor firme importante in domeniul accesoriilor pentru mobila din Germania si Italia, ceea ce a permis dezvoltarea si mai accentuata pana la 5,4 milioane de euro în 2008.

Prezentarea sa, Cand si cum ne cream viitorul?, a inclus un exercitiu inter-activ cu sala, participantii fiind invitati sa se aseze … cate 2 pe un scaun si sa caute sa stea cat mai confortabil! Iar cei care erau afirmau ca se simt bine erau invitati sa stea chiar cate 3! 🙂
“Confortul” neinsemnand altceva decat … concurenta din piata!

(va urma – Conferinta 2 – Leadership transformational)

Comments

About the Author Adrian Iacob

Online Business & Marketing Sr. Consultant, Strategist

follow me on: