IASI BUSINESS DAYS, 1-2 Oct. 2014. Scurt rezumat al conferintelor din ziua 2

calin

 

Conferintele Business Days, si-au propus pentru editiile din anul 2014 sa trateze o serie întreaga de valori din credinta ca, în noua paradigma economica fiecare om de afaceri, fie ca este antreprenor, fie ca este manager, ar trebui sa le aiba sau sa le ia în calcul în vederea adoptarii lor, pentru a face fata cu succes provocarilor vremurilor pe care le traim.

CONFERINTA 3 – DETERMINAREA, GARANTIA SUCCESULUI ÎN TIMP

Ziua a 2-a conferintelor Iasi Business Days (rezumatul primei zile il gasesti aici), a inceput printr-o foarte scurta evocare a doar catorva personalitati memorabile ce „si-au plimbat pasii prin aceasta bijuterie de targusor„- cum frumos l-a numit Mihaela Tatu.  Pe unde pasim noi acum, in acest an si secol-a spus Mihaela, au mai calcat si…

Mihai Eminescu (1850-1889) – poet, socotit de cititorii români si de critica literara drept cel mai important scriitor romantic din literatura româna(Luceafarul poeziei romanesti).

Ion Creanga (1837 – 1889), povestitor român, considerat drept unul dintre clasicii literaturii române. Recunoscut datorita basmelor, povestilor si povestirilor sale, Ion Creanga a intrat în istoria literaturii române, în principal, datorita operei autobiografice Amintiri din copilarie. A locuit în cartierul Ticau, într-o casa micuta, numita Bojdeuca.

George Emil Palade (1912), biolog american de origine româna, nascut la Iasi, laureat al Premiului Nobel pentru Fiziologie si Medicina (1974) pentru descoperirile sale în biologie, în special pentru functionarea si structura celulelor (ribozom).

Emil Racovita, savant, biolog si explorator român, considerat întemeietorul biospeologiei, nascut la Iasi în anul 1868, primul român ajuns în Antarctica, ca membru al expeditiei „Belgica” (1897-1899), academician si presedinte al Academiei Române. Una din insulele descoperite de expeditionari a fost numita dupa numele profesorului lui Emil Racovita, geologul Grigore Cobalcescu.

George Toparceanu(1886 – 1937), poet, prozator, memorialist si publicist român, membru corespondent al Academiei Române din 1936, dar si autorul Rapsodiilor de Toamna…

Primul invitat al conferintei 3, ce a avut ca tema DETERMINAREA, garantia succesului in timp, a fost DORIN BODEA fondatorul si managerul companiei de consultanta si training în management si vânzari Result Development.

Din prezentarea sa, Un lider colosal – Remodelarea gândirii conducerii, am retinut ca un lider colosal este cel care ne face sa nu pierdem timpul, care ne valorifica in cel mai inalt grad, care este puternic centrat pe rezultate si performanta sustenabila. Iar pentru asta, utilizeaza preponderent o gandire bazata pe principii si rationamente reper ale filozofiei afacerii.

Un exemplu foarte fine ales a fost cel al lui  Sergiu Comissiona, despre care spunem  ca  “Este COLOSAL … ” pentru ca nu ne face sa pierdem timpul!

Pornind de la o problema in care avem urmatoarele date:

  • situatia actuala – 7/8 din 10 manageri iau preponderent decizii în mod intuitiv, puternic  influentate emotional
  • gândirea bazata pe convingeri –  9 din 10 manageri se autoevalueaza în top 10% performeri (SUA si România) si
  • o cauza – lipsa unor repere clare în activitatea de conducere, a unor principii si rationamente fundamentale,

…Dorin  a oferit 2 solutii/pastile – studii de caz, pentru a afla raspuns la intrebarea: Care sunt principiile conducerii în afaceri?

Concluzia pe care am tras-o a fost aceea ce, pentru a deveni un lider colosal, in rolul de antreprenori, de manageri si de lideri, e nevoie sa trecem de la o gândire bazata pe convingeri la una bazata pe principii, pe rationamente. Sa nu (ne) pierdem timpul, si sa nu-i facem nici pe altii sa-si piarda timpul!

DAN BERINDERegional Director, Eastern Europe la  LIM si-a inceput prezentarea intitulata Cladeste complet, de la inceput!, cu o marturisire:

În vremea tineretii visam sa fiu manager de criza. În viziunea mea de atunci, îmi doream abilitatea de a „repara” o companie, o organizatie ce are probleme.  Am învatat despre asta, timp de 10 ani, si am facut-o in urmatorii 12… Am înteles ca liderul face muzica si ca rolul lui principal este de a-ti ajuta echipa sa se transforme din instrumentisti, în compozitori. Am invatat ca diferenta intre performanta si lipsa ei se numeste leadership.
Si asa am hoatarat sa antrenez leaderi. Si asa am devenit coach ! Si asta voi face in continuare !”

Prin prezentarea sa, (una dintre cele mai bune in opinia mea), si-a propus sa inspire audienta – in special pe cei mai tineri,  la a gandi pasii vietii proprii si la a intelege oamenii din jurul lor sub aspecte diverse: personal, profesional, ca echipe, ca organizatii.

Sa inspiram la a reflecta, la a ne urma visele la a fi adaptivi.” a spus Dan, la un moment dat. Cum se poate face asta? Cautand raspunsul la 5 seturi de intrebari:

  • Ce vreau eu de la mine? Care este talentul meu? Profesional!
  • Ce ma bucura? Personal! Unde ma simt bine? (Organizatia din care fac parte: clasa, scoala, …)
  • Cum ma simt alaturi de ei? (Echipa-Colegii, Gasca)
  • Cat de aproape sunt de visul meu? Succesul meu!
  • Ce fac eu pentru mine? Ascult. Invat. Cer si ofer sprijin. Ma opresc pentru a reflecta. Ma adaptez!

Mi-am notat, la final si un citat care cred ca spune totul: “Daca vrei sa construiesti un vas , nu bate oamenii la cap sa strânga lemn ,
nu le trasa sarcini si nu le da de munca ci , mai curând , vorbeste-le despre imensitatea nesfârsita a marii.” – Antoine de Saint-Exupery

Leader si Intraprenor educat la scoala multor corporatii cu amprenta globala, AMALIA STERESCUa condus start-upuri in telecom si IT &C in Romania, India sau China, ultimul rol detinut in lumea corporatista fiind de Vice President Oracle. De aproape un an, Amalia si-a luat soarta in maini, devenind antreprenor!

A fondat propria-i companie de consultanta: Outsourcing Advisors dar si o scoala de public speaking: Public Speaking School – destinata tuturor antreprenorilor si sr managerilor ce doresc sa foloseasca public speaking va si canal alternativ de promovare si vanzare. Intr-o discutie recenta, Amalia imi povestea ca pe viitor eforturile sale se vor concentra pe includerea mai multor orase din Romania in top 50 destinatii de outsourcing la nivel global si pe introducerea public speaking ca optional in cat mai multe scoli.

In calitate de Vice President Antreprenoriat in cadrul Professional Women Network Romania Amalia continua sa sustina eforturile doamnelor ce fac trecerea la antreprenoriat prin implementarea unor programe de suport.

Din prezentarea sa, intitulata „Motivatia, ingredientul magic„, am aflat despre cateva modele inspirationale de esecuri transformate in succes
datorita motivarii puternice da si despre modelul de succes mioritic. Cateva idei pe care mi le-am mai notat:

  • realitatea cruda a statisticilor poate fi invinsa folosind combinatia ideala de motivatie si determinare pentru a obtine succesul;
  • Ce însemna  „a avea succes” în comunism este complet diferit de ce înseamna ” a avea succes ” in perioada post-decembrista;

Acestea sa fie oare ecuatiile succesului?

  1. Pitipoanca + TV Show + Reclama intensa = Bani/Casatorie cu un Milionar
  2. Antreprenor + Afaceri profitabile/cu Statul = Conturi grase/Servilism politic
  3. Scoala + Internship corporatie + Studii în afara tarii + Job extern = Globetrotter
  4. Scoala + Job Corporatie + Promovare = Top Management/Supraspecializare
  5. Scoala + Corporatie + Antreprenoriat = Sabatic/Pensionare timpurie
  6. Antreprenoriat/Insucces + Antreprenoriat în serie + Succes = Business Angel

Despre DAN SCHIPOR,  am aflat ca, nascut la tara intr-o familie de dascali, timiditatea si „bunul simt” de la tara pareau contraindicate unei cariere in vanzari si management. Totusi, a ajuns Managing Partner la Daris, firma de consultanta sau coaching în management.

Din cadrul prezentarii sale, Motivatia determinarii de a reusi, am retinut ca …

– “A fi un om de succes înseamna a avea succes cât mai mult timp

– Determinarea vine din …

  • Teama – “sa nu se supere parintii”,
  • Responsabilitate – “sa am si eu un viitor”,
  • Nevoi –  “sa ma întretin în facultate”,
  • Ambitie – “sa fiu cel mai bun”

– Banii, premiile, confortul, laudele, functiile, rezultatele lucrului bine facut conduc catre satisfactia personala.

– Pentru a avea succes în viata trebuie sa fii determinat sa faci doar ceea ce îti place sau sa ajunga sa îti placa foarte mult ceea ce faci.

Pe ANDREEA ROSCA, (20 de ani jurnalism, astazi antreprenor, specialista in omunicare si PR) am avut privilegiul sa o cunosc prima oara in 2011, la Brasov, iar ulterior, sa o reintalnesc in iulie la Cluj unde, alaturi de Mona Dârtu, au lansat cartea „Cei care schimba jocul” – prima carte despre antreprenori români(am citit-o in vacanta si o recomand tuturor)

Principala idee pe care am retinut-o din prezentarea Andreei este aceea ca „Determinare înseamna sa încerci de multe ori, în ciuda nereusitelor. Cateodata, însa, drumul se înfunda, pur si simplu. Antreprenorii experimentati au o metoda simpla de a persevera acolo unde altii abandoneaza.

Alte cateva citate interesante si idei care mi-au placut si pe care mi le-am notat:

– “A renunta este cea mai mare slabiciune a noastra. Cea mai sigura cale catre reusita este sa încerci întotdeauna înca o data.” – Thomas Edison

– “Cei mai multi dintre cei care persista în salbaticie lasa în urma doar propriile oseminte.”  – Peter Drucker

– Desi exista o credinta, apoape generala, cum ca antreprenorii isi asuma riscuri necalculate, exista totusi un nivel al pierderii acceptabile, iar acesta este determinat de fiecare antreprenor in parte functie de urmatoarele variabile:

  • Cât de mult îmi permit sa pierd vs Cât de mult as putea câstiga
  • Ce este acceptabil pentru mine vs Ce e dezirabil pentru altii
  • Pot gresi ieftin si devreme vs esecul nu este o optiune
  • Perseverenta si flexibilitate vs Totul pe o singura carte (All in)

Exista, garantat, conjuncturi proaste, iar esecul depinde si de tintele pe care le pui.” – Vasile Armenean, Betty Ice

Urmatorul invitat, MIHAI STANESCU, fondatorul companiei RoCoach, prima companie care furnizeaza servicii exclusive de coaching de nivel premium în România – un adevarat Lord al  antreprenoriatului in Romania(din punctul meu de vedere) – a venit la Iasi odata cu aniversarea zilei sale de nastere. Lectia de coaching pe care ne-a sustinut-o (nu as numi-o prezentare), a fost pe masura valorii sale si s-a intitulat: Sfârsitul adaptarii: starea mentala care aduce succesul. Iata cateva idei pe care mi le-am notat:

Ce face un antreprenor atunci când întâlneste un obstacol? Se adapteaza sau … creeaza!

– Modelele noastre mentale ne ajuta sa ne formam propria realitate.

Ciclul adaptarii

Conceptia de baza: lumea este un loc amenintator, de care trebuie sa ne protejam.

Valorile principale: adaptarea si supravietuirea în conditiile date.

Situatiile nemaiîntâlnite = pericole = doua variante: fuga sau lupta.

Sunt cautate actiunile care ofera avantaje si rezolva probleme pe termen scurt.

Ciclul crearii

Conceptia de baza: lumea este un loc minunat, plin de potential si posibilitati.

Valorile principale: învatarea continua si crearea.

Situatiile nemaiîntâlnite = oportunitati de a câstiga noi perspective asupra lumii.

Sunt cautate actiunile care ne pun în functiune talentele si dorintele.

Urmatorul vorbitor, GABRIEL MANOLACHE, Director general la Mega Auto Iasi este un personaj de vaza in antreprenoriatul iesean si un model si un exemplu demn de urmat. Absolvent al Facultatii de Automatizari si Calculatoare in cadrul Universitatii Tehnice „ Gheorghe
Asachi’’ din Iasi, a avut curajul sa lucreze inca din timpul facultatii, in domeniul telecomunicatiilor si al transmisiunilor de date, plecand de la ideea ca, dupa finalizarea acesteia, va avea mai multe sanse de angajare in domeniul ales.

In 2001, a decis sa se implice in industria auto, iar contextul pietei l-a facut sa se indrepte catre marcile japoneze. In 2003 a fost deschis primul
showroom Toyota la Iasi, in 2008 a fost inaugurat si Complexul Integrat Toyota Iasi, iar in 2012 singurul showroom din Romania dedicat masinilor hybrid, masini pe care, multi dintre participantii la Iasi Business Days, le-au putut testa in cadrul unui test drive. (si eu am facut un test! 🙂 )

Unul dintre ownerii pe care abia asteptam sa il cunosc a fost, OZANA GIUSCA, proprietara de afacere, scriitoare si speaker international.

Despre Ozana aflasem ca  era o absolventa a programului lui Anthony Robbins, Business Mastery, si ca unul dintre principalele puncte tari ale ei este intelegerea afacerii in ansamblu. Alte abilitati care s-au dovedit esentiale misiunii ei de a ajuta companiile sa creasca sunt capacitatea ei de a gandi neconventional, de a descoperi oportunitati disimulate si de a crea solutii inovative.

Placandu-i cifrele si avand un MBA in Finante, atat din prezentarea intitulata Improve Business, Improve Life, cat si din Master Class-ul pe care l-a sustinut, Small Business Growth, am observat la Ozana o abordare practica, directa dovedind reale trasaturi de antreprenor innascut.

– „Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results

– Determinarea, pasiunea, perseverenta, talentul duc la success in afaceri numai daca sunt insotite de strategiile castigatoare.

-Concluzia: Determinare + Strategii castigatoare = SUCCES

Cu o experienta profesionala de 21 de ani in turism, consultanta si sistemul financiar- bancar, VIRGINIA O’NEIL  reprezinta grupul finaciar Raiffeisen in Romania de 10 ani, ocupand in ultimii 4 ani functia de Business Development Director in cadrul Raiffeisen Leasing IFN SA.

Primii pasi ce i-au marcat pozitiv cariera i-a experientat impreuna cu  Paralela 45 Turism – un exemplu antreprenorial de succes. Experienta in management si marketing vanzari dobandita au stat la baza consultantei  oferite local in cadrul Ministerului Turismului, cat si international la compania Mercer Consulting.  Din 2004, sistemul financiar- bancar ii ofera  o experienta unica, aceea de a avea o viziune globala asupra evolutiei antreprenoriatului din Romania si a avea focus pentru identificarea solutiilor de dezvoltare economica la nivelul companiilor intr-o piata in plina schimbare.

Ce am retinut din speech-ul Virginiei?

– Determinarea este … garantia succesului pentru ca DETERMINAT = DE TERMINAT

– Determinarea + Perseverenta = ½ din Succes

– Succesul = Determinare + Executie + Perseverenta+ Viziune

– Multi oameni nu reusesc sa isi indeplineasca obiectivele in viata pentru ca renunta usor.

– Wake up with DETERMINATION, Go in bed with SATISFACTION!

– “Nimic nu este departe cand vrei sa ajungi acolo” – Regina MARIA

– “Nu exista esec in afara renuntarii” – Emil CIORAN

– „Cei mai puternici doi luptatori sunt rabdarea si timpul.” – Lev TOLSTOY

Gradinarul ajuns business coach LORAND SOARES SZASZ sau tanarul coach din provincie care in doar cinci ani a ajuns unul dintre cei mai cautati si bine platiti traineri de antreprenoriat si vanzari din Romania, a dovedit si la Iasi ca este un speaker educational carismatic, care fuge de teorii frumoase (abureli le spune el) si pune accent pe tehnici care aduc rezultate, pentru ca in vanzari si in afaceri tot ce conteaza este
rezultatul final: vanzarile si profitul.

Prezentarea sa, intitulata Mai putina vorba si mai multa actiune, a fost un alt moment incantator.

Stim cu totii ca fiecare persoana doreste sa obtina anumite lucruri in viata. Un salar mai bun, vanzari mai mari, mai mult timp pentru familie, o casa mai confortabila, concedii exotice, o masina mai sigura, etc…
Exista o formula din doi pasi prin care se pot obtine aceste lucruri. Din pacate peste 90% din populatie incearca sa faca doar unul dintre pasi si din acest motiv raman la stadiu de vista cu ochii deschisi.

Dupa ce ne-a dezvaluit care sunt cei 2 pasi , Lorand ne-a aratat si sub ce forma ar trebui sa-i facem ca sa ne putem atinge fiecare obiectiv propus.

RADU GEORGESCU, unul dintre cei mai cunoscuti antreprenori în serie români si investitor în companii tehnologice ai momentului din Romania, a reusit sa produca un moment de surpriza, moment in care – recunosc- am cazut si eu! Ce sa intelegeti despre ce este vorba,…, terminandu-si prezentarea in mai putin de 5 min. (o scurta prezentare de fapt a realizarilor(~20% si a esecurilor, 80%), a cerut salii de peste 1.200 de participanti, sa ii adreseze intrebari. Insa, sfarsitul prezentarii a venit atat de repede si atat de brusc incat, desi cred ca oricare din sala ar fi dorit sa ii adreseze cel putin o intrebare, …., nimeni nu a facut-o! 🙂

Si daca nu am reusi sa imi notez nimic din scurta sa prezentare, macar sa va spun cateva informatii despre Radu Georgescu, bineinteles, pentru cei care nu au auzit inca de el.
În 1992, si-a lansat prima afacere, GECAD Software, o companie specializata în productia si distributia de solutii software. Ulterior, compania si-a largit portofoliul, acum GECAD Group investind în companii tehnologice, din domenii precum securitatea IT, cloud, SaaS, ecommerce, metode de plata si cryptocurrencies (www.gecad.com). În 2010, un alt exit de succes este vânzarea companiei GECAD ePayment, acum PayU România, catre grupul sud-african Naspers.
Tot dintre investitiile GECAD, Avangate a fost achizitionata în 2013 de catre Francisco Partners, tranzactia marcând un alt exit de anvergura. Radu s-a implicat de-a lungul carierei sale în dezvoltarea ecosistemului antreprenorial din România fiind activ în initiative precum Venture Connect si Tech Angels, prima retea de investitori privati în startup-uri tehnologice din România, înfiintata în 2012, unde este de altfel si membru fondator.

 CONFERINTA 4 – PROGRESUL, CHINTESENTA EVOLUTIEI SI A DEZVOLTARII

Primul care a spart gheata in conferinta 4 a fost SERGIU NEGUT, specialist în dezvoltarea afacerilor ca antreprenor, intraprenor, consultant sau academic, folosind un mix strategic de dezvoltare comerciala, transformare organizationala, iar acolo unde este cazul fuziuni si achizitii. Sergiu este partener în Mindit Consulting si Wanted Transformation si contribuie ca Associate Dean of Entrepreneurial Growth la Maastricht School of Management România.

Din prezentarea sa intitulata 4growth & progress, am spicuit doar trei idei, insa de impact!

– Spirit Antreprenorial  este o suma de Initiativa + Anduranta + Chibzuinta

– “Tine doar de tine ca prin fapte si cuvinte zise sa te-apropii de ce numesti acum vise’’ – BUG Mafia

– LET’S MAKE BETTER MISTAKES TOMORROW!

Despre al doilea vorbitor, BOGDAN NITULESCU, am inteles ca are o experienta de 17 ani în sectorul IT&C, cu expertiza în Channel Sales Management si SMB Business. Face parte din echipa Microsoft România din 2006, iar în prezent ocupa functia de Director de Vanzari pe segmentul IMM-urilor, având drept principala responsabilitate strategia si canalele de vânzari pentru acest segment. O arie prioritara pentru Bogdan o reprezinta dezvoltarea si implementarea solutiilor de business bazate pe tehnologiile Microsoft Cloud (O365, Azyre, CRM Online).

In prezentarea intitulata Modernizarea  IT ca oportunitate pentru crestere economica, Bogdan a evindentiat ca …

  • Economia digitala creste in raport direct proportional cu economia fizica
  • „O economie ce creste cu 2,4% în fiecare an îti dubleaza valoarea la fiecare 30 de ani; daca lucrurile continua în acelasi ritm, în 2025, a doua economie va fi la fel de mare ca economia fizica din 1995”W. Brian Arthur, McKinsey,  A doua economie
  • Sistemele IT de la serviciu sunt depasite
  • Angajatii IMM-urilor romanesti apreciaza drept critic rolul tehnologiilor moderne în business .
  • 85% apreciaza drept critic rolul tehnologiilor moderne în business si 66% convinsi de cresterea competitivitatii în piata prin tehnologii IT moderne

NADIA OANEA are o experienta de 12 ani în domeniul fiscalitatii. Aria de expertiza acopera consultanta în domenii precum impozitul pe profit, TVA, setarea si documentarea preturilor de transfer, taxare internationala, reorganizari si restructurari de afaceri, litigii fiscale, precum si aspecte contraversate în domeniul taxarii indivizilor. Este implicata în mod activ în initiativele si discutiile cu Ministerul de Finante în ceea ce priveste modificarea legislatiei fiscale, prin participarea la Comitetul de taxe al AmCham.

Trainer autorizat pentru formarea adultilor, având o experienta bogata ca lector în seminarii pe teme contabile si fiscale a avut o prezentare interesanta, un pic mai tehnica, e adevarat, intitulata Cum sa iti pregatesti afacerea pentru viitor?.

Prezentarea sa a avut ca scop Evaluarea riscurilor in afaceri si a pornit de la rezultatele studiului Lloyd’s 2013 Risk Index research, ce poate fi studiat in intregime aici.

– Au fost identificat 3 Pasi pentru progres:

  • 1. Structurare eficienta;
  • 2: Viziunea globala;
  • 3: Reguli noi de TVA

– S-au recomandat 3 Factori pentru schimbare:

  • 1: Competitia si nevoia de eficienta!;
  • 2: Tehnologia!;
  • 3: Impozitele si taxele? Restructurari de afaceri pentru eficienta operational

Viziunea globala?

Firmele acum se nasc globale, sunt create în România, dar cu public mondial. Companiile care pot anticipa viitorul, care îmbratiseaza tehnologii noi, care angajeaza cei mai inteligenti oameni, care ofera un produs sau serviciu inovator, vor prospera.

3 Aspecte legate de internationalizarea afacerii:

  • 1. Atentie la dubla impozitare;
  • 2. Politici de preturi de transfer; 
  • 3. Noi reguli de impozitare?

La final, 3 sfaturi legate de impactul noilor trenduri asupra afacerilor

  • 1. Atentie la trenduri!
  • 2. Intrebati specialistii!
  • 3. Ganditi global!

Se poate spune ca succesul DOINEI CEPALIS, Director general Te-Rox Prod Pascani,  a început de la un ghinion: facuse investitii importante în afacerea ei ini?ial? din domeniul firelor de in si cânepa, când liberalizarea pietei si eliminarea contingentelor pentru China au spulberat-o practic de pe piata. Doina Cepalis nu s-a lasat, nu a acceptat ideea de a trimite în somaj sute de oameni, asa ca s-a reorientat catre domeniul accesoriilor pentru scaunele auto pentru copii.

A stiut sa transforme obstacolele în oportunitati, sa îsi exploateze la maximum abilitatile manageriale si sa nu se lase doborâta. Asa ca astazi Doina Cepalis detine si conduce o companie din Pascani recunoscuta ca numarul 1 în Europa pe piata centurilor de siguranta si a huselor pentru scaunele auto de copii. Anul viitor numarul celor care îi datoreaza faptul ca au un loc de munca va depasi 1200.
A început prin a salva de la somaj câteva sute de oameni într-una din zonele cele mai sarace nu doar din România, ci chiar din Europa, oameni care se pregateau sa plece acasa de la o fabrica aflata în pragul falimentului. În prezent, firmele la care este actionara ofera un loc de munca unui numar de peste 1000 de oameni si are planuri sa angajeze înca 200 la anul.

O placere si o bucurie sa il revad de fiecare data si pe DRAGOS ANASTASIU, care si la Iasi, a venit cu o prezentare ce „loveste”, cum ne-a obisnuit, EXCELENTA, intitulata Nu mai Merge si asa

Dragos Anastasiu, la origine medic, este unul din cei mai de succes oameni de afaceri din prezent. Sub conducerea sa, Touring Eurolines este astazi un grup de referinta în transporturi si turism din România care a achizitionat firma Danubius Travel si a încheiat un parteneriat strategic cu liderul mondial în turism, TUI Travel Plc. Din 2013, este din ce in ce mai implicat in activitatea de sprijinire si educare a generatiilor tinere, care sunt interesate sa invete sau sa urmeze exemplele antreprenorilor romani.

Pasionat de sport si calatorii, Dragos este legat de ceea ce face extraprofesional si armonizeaza acest lucru cu activitatea profesionala in felul propriu: “ Sa citesc, sa calatoresc, sa descoper oameni si lucruri noi, oportunitati noi de business. Sunt atatea lucruri care se intampla langa noi, trebuie doar sa avem ochii deschisi pentru a le vedea si cunoaste. ” Mi-am mai notat:

– „Noi ne facem viata si trebuie sa ne luam destinele in propriile maini” – motto-ul personal

– Progresul se face prin actiune, prin preluarea  responsabilitatii! Actioneaza/Scuze, Rusine, Blamare

– „I never worry by action, but only inaction!” – Winston Churchil

SAM PARKER, Presedinte si CEO  Centratel dar si autor al best-sellerului The Simple Mechanics of Getting What You Want, a venit din SUA special pentru evenimentul de la Iasi, unde a sustinut, pe langa prezentarea din conferinta intitulata Past-Present-Future, si un master class de exceptie, Work the System: The Simple Mechanics of Making More and Work Less. Am notat si am retinut ca…

– metodologia  Work the System incepe cu un singur „tweak” in perspectiva leaderului de a creste functiile de crestere ale afacerii.

– antreprenori de top si leaderi ai motivatiei internationale, Steven Covey, Anthony Robbins, Jim Collins, Robert Ringer, Michael Gerber si Dale Carnegie, au folosit sau utilizeaza cu succes aceasta metodologie.

– metodologia Work the System(WTA) presupune o analiza de profunzime si necesita o schimbare profunda dar simpla de mentalitate.

– WTA o metodologie in care este vorba de lucruri simple si credibile din mecanica lumii reale.

MARIAN BERDAN a creat din nimic firma Electra ce detine de ani buni monopolul pe piata interfoanelor. A dezvoltat prin resurse proprii un centru de cercetare ale caror realizari l-au adus în atentia unor mari firme din Occident. A semnat deja parteneriate strategice iar unei asemenea firme i-a si vândut o parte din actiuni.

Prezentarea sa, Succesul in afaceri, a avut ca fundament un citat al lui Peter Drucker , „Mediocritatea nu poate deveni competenta, dar competenta se poate transforma în excelenta„. 

Tips points:

  1. « Oamenii sunt bunul cel mai de pret » este gresit. Nu oamenii sunt bunul cel mai de pret, ci oamenii potriviti.
  1. Faptul ca un om este persoana potrivita are mai mult de a face cu trasaturile de caracter si cu capacitatile înnascute si mai putin cu cunostintele în domeniu, formatia profesionala sau iscusinta.
  1. Conteaza pe cine platesti, nu cum si cât platesti. Scopul unei recompense n-ar trebui sa fie obtinerea comportamentului corect din partea persoanei nepotrivite.
  1. Echipele de management de tip excelent sunt formate din oameni deschisi, care dezbat viguros în cautarea celor mai bune raspunsuri, dupa care sustin la unison deciziile luate, indiferent de interesele personale înguste.

3 Reguli despre cum sa fii riguros (în deciziile referitoare la oameni).

  • Regula 1. Atunci când stii ca e nevoie sa faci schimburi de personal – actioneaza.
  • Regula 2. Daca ai îndoieli, nu angaja – mai cauta.
  • Regula 3. Acordati celor mai buni oameni cele mai bune oportunitati, nu le puneti pe cap cele mai mari probleme.

CUM PROCEDEAZA LIDERUL UNEI COMPANII DE SUCCES?

  1. Actioneaza cu hotarâre si calm. Se bazeaza pe standarde inspirate, nu pe carisma. Este hotarât în a face ceea ce trebuie facut.
  2. Iti canalizeaza ambitia spre companie, nu spre sine. Alege succesori pentru succese mai mari în perioada urmatoare.
  3. Da dovada de modestie convingatoare (ferindu-se de adulatie publica).
  4. Se uita pe fereastra, nu în oglinda, asumându-si responsabilitatea pentru rezultate proaste. Atribuie succesul altor oameni, factorilor externi sau norocului.

– Liderii de succes provin în proportie de 90% din interiorul companiei !!!

– Liderii de succes se tin aproape de ceea ce înteleg si îti lasa abilitatile, nu orgoliile, sa le decida încercarile.

– Oamenii se împart în doua grupuri fundamentale: VULPI si ARICI. Vulpile urmaresc mai multe deznodaminte si urmaresc lumea în complexitatea ei. Ele sunt imprastiate si difuze, miscandu-se pe mai multe paliere, fara sa-si organizeze gândirea într-un concept si o viziune integratoare. Aricii simplifica o lume complexa printr-o singura idee structurala, un principiu fundamental sau un concept care unifica si calauzeste totul.

Un alt invitat de marca la Iasi Business Days a fost si MARCIN WOJCICKI, Director Executiv la Bursa de Valori Bucuresti (BVB) care, in prezentarea Thoughts on Progress, a explicat care sunt acele nevoi ce determina progresul individului, al grupurilor(corporatii, state/natiuni) precum nevoile care determina progresul la nivel global si stiintific?

– Dorinta de noi descoperiri/explorari/aflare de raspunsuri la intrebari

  • orizonturi deschise/creativitate
  • practica/imbunatatirea pana la desavarsire a abilitatilor
  • invatarea din greseli/erori/istorie
  • urmarirea visurilor
  • abilitatea de a se distra/un pic de extravacanta/nebunie

Live in the future, then build what is missing” – Paul Graham, early investor in DropBox, Airbnb, Reddit and more than 400 business ideas

– Provocarile viitoare?

  • Progresul stiintific cunoaste o rata de accelerare din ce in ce mai accentuata
  • Inteligenta artificial va depasi in viitorul apropiat inteligenta umana.
  • Redefinirea raportului OM/MASINA, o necesitate?

Incheierea conferintelor de la Iasi, din cadrul evenimentelor Business Days, i-a revenit Maestrului GIORGIO FABBRI, un muzician (dirijor de orchestra, interpret si compozitor) dar si trainer  expert în dezvoltarea leadership-ului ?i profesor adjunct la Universitatea din Ferrara. Este un Trainer Holistic (Consiliul National de Economie si al Muncii al Statului Italian).

Experienta sa reuneste cunostintele din muzica, management si training. A condus si interpretat în cadrul a sute de evenimente muzicale din toata lumea (Italia, Europa, Japonia si SUA), alaturi de artisti precum Luciano Pavarotti, Mirella Freni, Carla Fracci. Din 2009, peste 10.000 de oameni au intrat în contact cu metoda Sound Genius în cursuri sau evenimente, în reuniri si conventii, conduse de Giorgio Fabbri.

Ca si la Timisoara si Cluj, prezentarea sa a fost un regal care nu poate fi transpusa in cuvinte, astfel ca, va invit si va recomand sa urmariti un fragment video de ~ 2 min. din aceasta. Click pe imagine.

***************

Cam acestea au fost, pe scurt ideile, prezentarile si informatiile care au(m-au) captivat si au adus plus-valoare la cei peste 1.200 de participanti la editia cu nr.16, Iasi Business Days. Feedback-ul pe care l-am obtinut si de participantii la restul activitatilor din cadrul evenimentelor: workshopuri, mese-rotunde, master classuri, ma determina sa cred ca, pe ansamblu, a fost o editie reusita.
Toti cei care au participat in una dintre cele doua zile se pot regasi in cele 600 de fotografii publicate pe Facebook, la aceasta adresa.

La final, mi-ar place sa aflu, printr-un comentariu mai jos, ce ti-a placut daca ai fost printr participanti, ce vorbitor te-a inspirat, ce ai fi dorit sa afli, si nu ai aflat, sau ce informatii valoroase ai aflat pe care le-ai si implementat deja in viata sau afacerea ta.
Iti multumesc!

Iasi Business Days, 1-2 Oct. 2014. Scurt rezumat al conferintelor (ziua 1)

Conferintele Business Days, si-au propus pentru editiile din anul 2014 sa trateze o serie întreaga de valori din credinta ca, în noua paradigma economica fiecare om de afaceri, fie ca este antreprenor, fie ca este manager, ar trebui sa le aiba sau sa le ia în calcul în vederea adoptarii lor, pentru a face fata cu succes provocarilor vremurilor pe care le traim. Una dintre valorile esentiale ale vremurilor pe care le traim este INOVATIA. Si pentru ca „Inovatia reprezinta instrumentul concret al antreprenoriatului…actiunea care inzestreaza resursele cu o noua abilitate de a crea bunastare” , cum spunea  Peter Drucker Continuă lectura „Iasi Business Days, 1-2 Oct. 2014. Scurt rezumat al conferintelor (ziua 1)”

JORDAN BELFORT – Video-Training LIVE – List Control Cut Down

VIDEO TRAINING INTENSIV ADRESAT ASPIRANTILOR CARE DORESC SA DEVINA MILIONARI SI MAESTRI AI INFLUENTARII

Daca incarcarea decurge greoi, vizioneaza mai jos, pe You Tube

Dezvoltarea abilitatii de a fi foarte bun in vanzari (chiar daca nu lucrezi in domeniul vanzarilor, de vandut, vinzi, familiei, prietenilor, colegilor, s.a) iti poate spori masiv volumul de vanzari si capacitatea de influenta si persuasiune. Iar toate aceste tehnici si strategii le vei invata de la Jordan Belfort – Lupul de pe Wall Street, unul dintre cel mai mare trainer de vanzari si persuasiune din lume. Chiar singur recunostea intr-un interviu, ca abilitatea sa cea mai mare si care l-a condus la rezultatele financiare nemaipomenite de care am auzit cu totii, este cea de a invata, inspira si motiva pe ceilalti (angajati de pe Walll Street sau ai altor companii pentru care a lucrat) – sa fie cei mai buni in vanzari si persuasiune. Si pe oriunde a mers in ultimii ani, a reusit!

Aceasta inregistrare a fost facuta de Frank Kern (daca nu stii cine este, da doar o cautare pe Google) cu ocazia unui eveniment privat in 2010, si iata ce vei putea invata din acest video-training:

  • Care sunt cele 3 motive comune care te retin de la obtinerea rezultatelor dorite si a succesului si prosperitatii;
  • Care sunt cele 4 elemente de baza care guverneaza legile vanzarilor si care sunt absolut esentiale pentru a obtine succesul dorit;
  • Care sunt cele 4 strategii de succes cunoscute doar de cei mai buni agenti de pe Wall Street si de cativa oameni care sunt in spatele unor afaceri de succes;
  • 3 metode-cheie cu ajutorul carora poti face o inchidere eleganta si eficienta cu aproape orice client;
  • Arta de a persuasua in mod etic; cum sa dezvolti un raport si cum sa-i determini pe oameni sa faca doar acele lucruri care trebuie facute;
  • Cum sa atragi in jur oameni capabili si inteligenti si sa dezvolti un raport instantaneu – astfel incat sa ii faci pe oameni sa simta ca si cand v-ati cunoaste de ani de zile .

Dupa cum spuneam, aceasta inregistrare este din cadrul unui eveniment privat organizat de Frank Kern pentru clientii sai High-Class, astfel incat scuzati unele momente mai picante si limbajul, pe alocuri mai colorat! In fond, e specific Lupului!  🙂

Real Wealth Revolution With Bob Proctor And Swiss Gold Global Opportunity

Because Knowledge is the Gateway to Wealth – Real Wealth Revolution

Join The World’s Most Rewarding Business

 

This short but powerful presentation from Bill Rowell introduces you to a business that can transform your financial future.
Simply by introducing people to Swiss Gold Global, and helping a few others do the same, you can build-over time-an international business that can set you free.

Are you ready to own your life?
To have the time, and the money, to live your full potential?

Then click to watch and enjoy this Presentation.

Most businesses depend on a disposable product that’s in fashion one year and gone the next. Swiss Gold Global is your opportunity to build a lasting legacy—real wealth based on solid gold and silver.

As an Independent Business Owner, your earning potential is unlimited—from a few hundred dollars a month to tens of thousands.

We give you the system. You give your enthusiasm and determination. That simple combination is all it takes to win your financial independence. So why wait?

Scurt mesaj pentru Romania de la Jordan Belfort – Lupul de pe Wall Street

Jordan Belfort, celebrul personaj poreclit – Lupul de pe Wall Street, si omul a carui poveste l-a inspirat pe regizorul Martin Scorsese sa realizeze filmul, The Wolf of the Wall Street –  se afla in aceste zile la Londra pentru a sustine un training.

Cu aceasta ocazie, luni 1  sept. a sustinat un webminar 1h foarte interesant si instructiv(poti urmari inregistrarea aici), dar a transmis si un scurt mesaj in care a anuntat detaliile venirii sale in Romania dar si ce vor invata toti cei care vor alege sa participe la aceasta  conferinta despre vanzari si negociere (unica si de neratat, in opinia mea) din data de 18 noiembrie 2014.

In Conferinta de la Bucuresti, Jordan Belfort îi asigura pe participanti ca ii va ajuta sa îsi îmbunatateasca abilitatile de persuasiune, vanzare si negociere, utilizand o metoda perfectata de catre Lup de-a lungul ultimelor doua decenii, si cu care a reusit atat el, cat si cei carora le-a predat-o, sa atinga succese fulminante: Straight Line Persuasion.

Rezerva-ti acum locul, si fii prezent la evenimentul de business al anului 2014 sustinut de Jordan Belfort în România pe 18 noiembrie 2014!  Clic pe imaginea de mai jos si alege pachetul dorit dintre cele 3 disponibile pentru a te înscrie la eveniment.

10+1 Motive (cel putin) pentru care sa iubiti antreprenorii si antreprenoriatul

„Antreprenorii? Niste hoti! Baieti buni care vor sa se imbogateasca fraierindu-i pe altii!” – este o fraza pe care am auzit-o, si ai auzit-o cu siguranta si tu, nu doar o data, in Romania post-revolutionara! Nu-i asa?

Antreprenorii? Niste hoti! Baieti buni care vor sa se imbogateasca fraierindu-i pe altii!” – este o fraza pe care am auzit-o, si ai auzit-o cu siguranta si tu, nu doar o data, in Romania post-revolutionara! Nu-i asa?

Socrate spunea, in urma cu peste 2.000 de ani, ca „intelepciunea incepe cu definirea termenilor.”

In ultimele 200 de ani s-a tot cautat definitii si s-au dat ce exemple modele teoretice a acestui termen de antreprenor.

In 1803, un economist francez, reprezentant al Scolii clasice – Jean Baptiste SayContinuă lectura „10+1 Motive (cel putin) pentru care sa iubiti antreprenorii si antreprenoriatul”

6 Lucruri Pe Care Daca Le Faci, Vei Avea Cu Siguranta SUCCES in Afaceri

Ca ne place, ca nu ne place, adevarul este ca NU EXISTA SCURTATURI in afaceri. Afirm acest lucru cu responsabilitate dar si din experienta celor 20 de ani de antreprenoriat pe care i-am implinit in aprilie, 2014

Ca ne place, ca nu ne place, adevarul este ca NU EXISTA SCURTATURI in afaceri. Afirm acest lucru cu responsabilitate dar  si din experienta celor 20 de ani de antreprenoriat pe care i-am implinit in aprilie, 2014!

Am intalnit zeci, poate sute de antreprenori si oameni de succes, atat romani cat si straini – o parte dintre ei mi-au devenit prieteni, mentori – si pe oricare dintre ei ii vei intreba, va confirma ceea ce am afirmat la inceput: NU EXISTA SCURTATURI in afaceri! Pentru a fi un antreprenor cu rezultate si pentru a avea succes sunt 6 lucruri pe care trebuie sa le stii, si sa Continuă lectura „6 Lucruri Pe Care Daca Le Faci, Vei Avea Cu Siguranta SUCCES in Afaceri”

8 Motive pentru care o vacanta este lucrul de care ai nevoie acum

Atentie workaholici! Luati nota de faptul ca o vacanta este o necesitate!
Asa ca, lasati deoparte sentimentele de vinovatie. Aruncati la gunoi atitudinea stoica de luptator brav care nu si-a permis o vacanta de ani de zile. Vremurile s-au schimbat!

Atentie workaholici! Luati nota de faptul ca este o necesitate!

Asa ca, lasati deoparte sentimentele de vinovatie. Aruncati la gunoi atitudinea stoica de luptator brav care nu si-a permis o vacanta de ani de zile. Vremurile s-au schimbat!

Fiecare are din ce in ce mai mult de munca, insa tot mai multi angajatori si proprietari de afaceri realizeaza acum ca a lucra (chiar daca o perioada mai indelungata) cu intervale scurte de recreere, ar putea fi un lucru mult mai productiv pe termen lung. Cu toate astea, un studiu pe aceasta tema arata ca jumatate dintre cei care au raspuns, s-au gandit sa „sara” peste vacanta iar cealalta jumatate Continuă lectura „8 Motive pentru care o vacanta este lucrul de care ai nevoie acum”

PASIUNEA, INGREDIENTUL DE BAZA PENTRU SUCCES? SE PARE CA … DA! – Concluzii Conferinte – Cluj Business Days, editia 15 (2)

A doua serie de conferinte, din prima zi a Cluj-Napoca Business Days,(despre prima, aici) au avut ca tema PASIUNEA, Ingredientul de baza pentru succes, atat in viata cat si in afaceri si au inceput …

A doua serie de conferinte, din prima zi a Cluj-Napoca Business Days,(despre prima, aici) au avut ca tema PASIUNEA, Ingredientul de baza pentru succes, atat in viata cat si in afaceri si au inceput moderate de aceiasi moderatori frumosi si iubiti, Mihaela Tatu si Calin Iepure exemple vii ale pasiunii pentru ceea ce fac! Iar aici, cred ca sunteti de acord cu mine, nu-i asa?

Si daca va mai spun ca in deschidere, primul speaker care a energizat la propriu sala, prin prezenta si mesajul transmis, a fost MRU PATEL, antreprenor in serie la nivel international si unul dintre cei mai bine vânduti autori, coach de succes si mentor, cred ca am spus totul!

Din prezentarea sa intitulata, Do you love your work? – o poveste prescurtata plina de invataminte, am retinut ca, Mru – devenit om de afaceri, absolvent de Cibernetica la Brighton University, este cunoscut in Romania ca presedinte al fondului de investitii European Property Investments si este indian de origine, crescut in … Kenya. Bunicii sai au migrat in Africa si s-au stabilit acolo ca oameni de business, asa cum comerciantii indieni faceau, vazand o oportunitate economica in dezvoltarea ulterioara a Kenyei. Mru a invatat de mic sa se adapteze mediului in care se afla. L-a inspirat modelul tatalui sau – al carui business a trecut de multe ori prin suisuri si coborasuri – omul s-a readunat de fiecare data si a luat-o de la capat. „Sa te ridici ori de cate ori cazi, sa te reorientezi, sa te realiniezi si sa devii mai puternic, iata o mare calitate.“  Tatal sau era o persoana echilibrata, de la care a învatat ca banii nu sunt totul. Dragostea, afectiunea, familia, cultura, valorile, traditia si societatea sunt extrem de importante si a demonstrat-o constant prin actiunile sale. In Romania, Mru Patel este implicat in diferite actiuni caritabile ale asociatiilor United Way, Blue Heron sau OvidiuRom, pe principiul ca daca tot obtii un castig, e bine sa dai ceva inapoi comunitatii.

Intrebarea  cheie de la final a lui Mru: „Vrei sa ajungi in mormant, in conditii de siguranta, intr-un corp bine coservat, sau vrei sa sfarsesti complet epuizat de pasiune tipand in gura mare: La naiba! Ce calatorie! ( Holy shit. What a ride)

… Si un program in 30 de pasi prin care sa iti cresti si as-ti dezvolti viata si afacerea, pentru toti cei ce ii viziteaza siteul, www.mrupatel.com.

Speech-ul lui DRAGOS BUCURENCI, absolvent al programului de Master in Administrarea Afacerilor(MBA) al Standford Graduate School of Business, cea mai buna scoala de afaceri din afaceri din America, conform revistei Forbes, intitulat – „Despre riscul de a-ti urma pasiunea„, a venit in antiteza cu prezentarea lui Mru precum si cu eternul slogan: Urmeaza-ti pasiunea!

Conform lui Dragos, „Urmeaza-ti pasiunea” a devenit o mantra a ultimelor doua decenii si nu e un sfat care duce intotdeauna la cele mai dorite rezultate, dupa cum o demonstreaza dezechilibrele curente din piata muncii dintr-una dintre cele mai avansate economii, cea americana.
„A-ti urma doar pasiunea, e la fel de contraproductiv ca a-ti alege o cariera doar pentru ca vrei sa faci bani sau ca vrei sa ii multumesti pe ai tai.” – Dragos Bucurenci

In prezentarea sa, Pasiune si ratiune in antreprenoriat, CRISTIAN NACU, partener la Enterprise Investors si sef al Reprezentantei EI Romania , a pornit de la intrebarea: Am o pasiune, ce fac cu ea? 🙂 Iar raspunsurile care au venit au fost pe cat de rationale, pe atat de logice

  1. Daca pasiune ta nu indeplineste o nevoie reala in piata, mai bine sa ramana un simplu hobby. ” De aceea, alegerea unei afaceri trebuie sa fie o decizie rationala care sa identifice o oportunitate reala si sa o valorifice!”
  2. Prea multa pasiune poate deveni obsesie si atunci nu mai ajuta la dezvoltarea afacerii. Te poate impiedica sa ai o privire lucida, clara asupra problemelor, si te poate impiedica sa asculti opinii critice si sa iei cele mai bune decizii.

Concluzia trasa:  Oricine poate incepe o afacere din pasiune, mai greu este sa o dezvolti profesionist si mai ales sa decizi ce vrei sa faci cu ea.

DAN BERTEANU, trainer si consultant Achieve Global, si-a ales ca subiect de prezentare „Semnificatia” si ne-a explicat printr-o povestire cu o echipa de sudori, muncitori a caror activitate poate parea fara prea mare importanta. Acestia au fost pusi sa-si imagineze ca ar putea fi in postura unui bolnav pe masa de operatie, si ca la un moment dat se opreste curentul, moment in care intra in functiune generatorul –  executat chiar in atelierele in care lucrau acesti muncitori! Modul in care s-a schimbat semnificatia muncii, s-a schimbat radical.

Un lucru pe care l-am remarcat la Dan Berteanu, la ultimele editii Business Days, la care a participat Dan, este acela ca, toate prezentarile sale, una mai interesanta decat alta, sunt bazate pe fapte si intamplari reale, din care, dupa cum el insusi marturiseste, „am invatat din asta o lectie importanta pentru viata mea profesionala sau personala, si pe care o impartasesc cu drag„.

Pe  dr.MIHAELA STROE, sociolog, expert in comunicare non-verbala, trainer si speaker international, creatoarea si editoarea revistei online, Nonverbal Magazine, astept sa o revad si sa o re-ascult mereu, cu mare drag. Domeniul in care a devenit foarte buna il datoreaza lui …  Joe Navarro – fost agent FBI de contraspionaj, considerat cel mai bun expert in interpretarea comportamentului uman si singurul „criminal profiler” din ultimii 100 de ani ai FBI! (al doilea titlu, daca am retinut bine, fiind o informatie de ultima ora !)

Din prezentarea sa, „Pasiune, entuziasm si perseverenta” – trei calitati pe care Mihaela spune ca le exerseaza in fiecare zi si care „ma ajuta sa fiu pe primul loc in viata mea„, am retinut ca „Pasiunea este energie!„. Acum, este adevarat ca, multa lume nu-si cunosc pasiunea (desi nu vor sa o recunoasca), si de aceea nivelul de energie este foarte redus. Si-atunci, cum sa ne identificam pasiunea? Cu ajutorul a 5 intrebari cheie, pe care tot Mihaela ni le-a oferit, ca si exercitiu de sinceritate, la care va invit si eu:

  1. Ce iti placea sa faci la 5 ani? (Intreaba-ti parintii sau bunicii, daca tu nu stii sau nu mai tii minte)
  2. Daca ar fi sa faci o lista cu 3-4 lucruri pe care le faci acum cu pasiune, care ar fi pe cel pe care l-ai situa pe primul loc?
  3. Raspunde-ti, de ce ai ales acel lucru?
  4. De ce este atat de important pentru tine?
  5. Cum iti impartasesti pasiunea si altora?

O intrebare care ar putea apare ulterior este: Cum realizez ca mi-am descoperit cu adevarat pasiunea?

Aici, tot Mihaela ne-a oferit 3 criterii pentru a afla raspunsul: 1-simti energie in corp; 2-simti entuziasm; 3-simti ca te ia cu transpiratii!

Si pentru ca pasiunea se alimenteaza cu perseverenta si entuziasiasm, sa fii mereu plin de entuziasm, conform lui Napoleon Hill, ai nevoie de 5 „ingrediente”:

  1. Atitudine mentala pozitiva
  2. Obiective definite clar
  3. Credinta in tine
  4. Dragoste pentru ceea ce faci
  5. Dorinta de a-i ajuta pe altii

Mi-a placut si citatul adaptat de Mihaela Stoe dupa John Quincy Adams, citat care defineste leaderul:

„Daca prezenta TA ii INSPIRA pe ceilalti sa viseze mai mult, sa invete mai mult, sa faca mai multe, sa reuseasca mai multe, sa devina mai multe, inseamna ca ESTI cu adevarat LEADER”

Despre ALIN GHERMAN, nu pot spune altceva decat sa o citez pe Mihaela: „In viata intalnesti oameni pe care ii admiri, care lasa ceva din ei, in cei din jurul lor. Iar Alin Gherman face parte din aceasta categorie, fiind unul dintre cei mai puternici tineri manageri din Romania.”

Din scurta prezentare intitulata, O vorba buna, din care am aflat cum o incurajare a colegului si prietenului din copilarie, Dorel, au au avut darul sa sadeasca semintele omului plin de vointa, determinare, perseverenta si tenacitate ale lui Alin Gherman,  directorul comercial de astazi la DPD(Pegasus) si trainer Exec-Edu.

Despre RUCHI KUMAR, specialist in psihologie pozitiva si educatie socio-emotionala, recunosc ca nu stiam nimic. Prezenta agreabila, posesoare a doua masterate la Universitatea Columbia, a sustinut o prezentare intitulata Mindfulness in Business and in Life, care a captat toata atentia si interesul.  Am retinut beneficiile acestei noi stiinte, intitulate Mindfulness (in traducere, atentie, grija, intelegere), asupra sanatatii. Iata cateva dintre acestea:

 *reducerea tensiunii arteriale;
 *imbunatatirea sistemului imunitar;
 *reducerea curbei de depresie;
 *reducerea stressului;
 *cresterea gradului de constientizare;
 *imbunatatirea concentrarii, si multe altele.

De aici, rezulta 2 beneficii pe termen lung, si anume ca,

  • vom genera si vom avea un psihic si o stare fizica si mentala foarte buna a bunastarii si
  • pornind de la dictonul latin minte sanatate-corp sanatos, vom fi mai productivi si eficienti per ansamblu.

Un exercitiu scurt, pe care ni l-a propus, a fost suficient pentru a realiza imediat beneficiile pe care le poate avea fiecare om, atat in viata personala, cat si in relatiile de afaceri. „Inchide ochii pentru cateva secunde si gandeste-te la ce simti, la ce mirosi, la ce auzi, daca iti place sau nu, apoi deschide ochii, priveste in jur si spune cum ti se pare!

Al doilea expert Exec-Edu prezent in coferinta despre pasiune, MONICA MINOIU, Managing partner pentru InCharge Management Consulting, o companie de consultanta in management, specialitatea Supply Management atat din punct de vedere al proceselor cat si al organizatiilor implicate in acest sector, a avut o prezentare intitulata Chipul pasiunii adevarate sau … De ce pasiunea nu se invata ci se traieste?  si care, mi-e personal mi-a placut caci a fost ilustrata cu imagini si citate ale unor personalitati din toate timpurile, mai mult decat elocvente!

 

 

Vocea placuta a ultimului invitat, EBERHART JUNG, executive coach si CEO la Persolog North America, m-a dus cu gandul la un reputat actor care a cochetat si cu muzica, Telly Savalas, alias Kojak (eroul unui serial politist care a rulat prin anii ’75-’80). I-am si marturisit acest lucru, in pauza! Lasand insa la o parte acest aspect, vasta sa experienta in dezvoltare organizationala si dezvoltarea personalului executiv si-a spus cuvantul, provocand si cu acest prilej prin prezentarea sa, inspirand si confruntand audienta, prin intermediul unei prezentari intitulata, Develop Organizations through People! (Dezvolta organizatii prin intermediul oamenilor)

Recomandand cartea lui Eric From, To have or to be? – (A avea sau a fi – tradusa si in limba romana la editura Trei si care poate fi gasita online, aici) , d-l Jung a explicat de ce succesul este ceea ce faci (urmezi) daca iti urmezi chemarea si ca adevaratul ingredient al succesului este reprezentat de pasiunea pentru business si sarcini dar si de pasiunea pentru oameni!

Pana la urma, pasiunea preia controlul asupra obiceiurilor noastre devenind ceva pentru care esti in stare sa iti sacrifici chiar si viata!

La final, va invit sa priviti imaginea de mai jos, si printr-un comentariu, sa-mi spuneti ce s-a intamplat si ce a condus la … haosul din imagine? Nefiresc si neintalnit, de altfel in cadrul unei conferinte de business!

Va multumesc!

UPDATE cu PHOTOS: Intre timp, au post prelucrate si postate peste 350 de fotografii din prima zi pe care le puteti vedea aici, tot 350 de poze aici din a 2-a zi, si alte 450 de la workshopuri, mese rotunde si serile de networking, aici.

– Va urma! –

 

7 Motive Pentru a-ti Promova Afacerea sau Produsul cu Aplicatia pentru Telefon, SmartAdLIVE (infografic)

… Astfel ca, in aceste conditii, a-ti promova afacerea, produsul sau website-ul prin telefon sau chiar pe telefon cu aplicatia SmartAdLIVE, nu poate fi decat mai mult decat si-ar dori orice vanzator!

Unul dintre workshop-urile pe care le-am urmarit cu foarte mare interes la recenta editie Cluj Napoca Business Days, a fost cel al carui subiect a fost Arta vanzarii prin telefon. Am ales acest workshop din trei motive:

  1. unul, pentru ca telefonul a devenit un instrument indispensabil pentru oamenii de vanzari. In proportie de 90% prima interactiune cu clientii B2B o ai prin intermediul telefonului. Pe langa asta, din ce in ce mai multe companii aleg vanzarea prin telefon sau telemarketingul pentru a isi creste vanzarile. Asta, prin campanii de calificari de baze de date, de generari de leaduri sau de vanzari directe prin telefon.
  2. al doilea, pentru ca datorita aparitiei telefoanelor smart, utilizatorii acceseaza tot mai des internetul de pe telefon. Iar acest lucru, daca este exploatat cu inteligenta, poate conduce la cresterea traficului pe site, la o crestere a vanzarilor…
  3. al treilea motiv, si care m-a determinat sa scriu si acest articol – poate cel mai important, este acela ca tot la Cluj am aflat ca un Start-up romanesc tocmai a dezvoltat o aplicatie care revolutioneaza piata de publicitate pe terminale mobile.

Continuă lectura „7 Motive Pentru a-ti Promova Afacerea sau Produsul cu Aplicatia pentru Telefon, SmartAdLIVE (infografic)”

Exit mobile version