Did You Know This 12 Crazy Facts About Jordan Belfort, The Wolf of Wall Street?

12things

Martin Scorsese’s interpretation of Jordan Belfort’s memoir, „The Wolf of Wall Street,” may seem like a wild exaggeration of the 26-year-old millionaire’s life, though the truth is even more outrageous.

As one of the most successful stockbroker con-artists of the 1990s, Jordan Belfort’s memoirs display the „profit-over-all” culture of Wall Street – portraying the lifestyle in all of its „depraved glory.”

Here are the 12 craziest facts about Jordan Belfort’s actual life and career. Continuă lectura „Did You Know This 12 Crazy Facts About Jordan Belfort, The Wolf of Wall Street?”

The Ultimate Entrepreneur EXCLUSIVE – Tony Robbins and Jay Abraham in London

Jay Abraham is the world’s preeminent business growth expert. He is a mammoth force in original thinking and a legend in entrepreneurship circles. His body of work has generated an estimated $9 billion dollars in capital increase (within hundreds of industries). His daily consulting fee is $50K but fans of this program can join the Abraham Mastermind Alliance for free at Abraham.com (1-800-88-12345). Co-hosted by renowned Manhattan entrepreneur, Paul Durante.

and Jay Abraham just recorded at a private event in London. 90 minutes of unabridged Q&A that can catapult your business growth and success. This may be the most powerful program you will ever hear.

LISTEN HERE: Tony Robbins Interviews Jay Abraham (32 min)

The Ultimate Entrepreneur EXCLUSIVE – Tony Robbins and Jay Abraham in London by Iacob Ioan-adrian

PS: If you want more great stuff but you don’t know where to find it, look no further! I love going out and finding the best info online and in books… and then posting about it here. So be sure to subscribe to my FREE weekly newsletter and follow me on Twitter!

Cum să creezi SMV-uri?

Ce inseamna SMV? Surse Multiple de Venit! Crezi ca te-ar interesa subiectul? 

„Exista un fel de snobism spiritual care ii face pe oameni sa creada ca pot fi fericiti fara bani.” (Albert Camus)

Workshopul „Surse Multiple de Venit  a pornit sa prinda contur cu mai bine de zece ani in urma, cand am luat decizia de a-mi plati integral datoriile si de a elimina pentru totdeauna „problema facturilor lunare”. Mai intai de toate am invatat cateva lucruri cu totul inedite despre bani, apoi am invatat cateva lucruri, la fel de inedite, despre oameni si puterea relatiilor, pentru ca mai apoi sa invat, in sfarsit, ceea ce era mai important: lucruri inedite despre mine si despre felul in care relationez cu banii. Si odata ce am inteles mecanismul intern al banilor in viata omului, am putut sa trec la actiune si sa fac ceea ce a condus, dupa mai bine de doi ani de la momentul deciziei, la atingerea rezultatelor dorite: eliminarea datoriilor si asigurarea unor Surse Multiple de Venit care sa imi acopere, fara griji, facturile lunare! Continuă lectura „Cum să creezi SMV-uri?”

3 Aspecte esențiale in alegerea unui coach potrivit pentru tine sau pentru afacerea ta

Sunt unele lucruri pe care le știi, dar nu știi că le știi. Doar atunci când vei afla ceea ce nu știai că știi, vei putea începe dezvoltarea!” ~ Milton Erickson

De cand am inceput promovez programul national al primei scoala de coaching din Romania, „Campionii au coach printre multe alte intrebări pe care le primesc, una sună, firesc de altfel …

Cum îmi aleg un business coach potrivit pentru mine pentru afacerea mea?

Mai inainte de a răspunde la această intrebare, să facem totuși o mică introducere pe înțelesul Continuă lectura „3 Aspecte esențiale in alegerea unui coach potrivit pentru tine sau pentru afacerea ta”

De la lideri vine creșterea …

Știi de unde câștigă și pe unde pierde firma ta cea mai mare parte din bani? De unde vine cresterea?

Sunt întrebări esențiale pe care trebuie să și le pună orice om de business.

Este foarte important ca toate companiile să își măsoare și analizeze cu atenție performanțele pentru a-și putea menține în viață afacerea. Problema apare când companiile nu au ce performanțe să măsoare”, explică Alan Miltz, analist și specialist în domeniul financiar- bancar.

Despre cum poți să îți îmbunătățești cash flow-ul și calitatea lui, să îți îmbunătățești relația cu băncile, să îți pui la punct o strategie financiară potrivită și implicit cum să crești valoarea afacerii pe care o conduci, va vorbi Alan Miltz, în cadrul SEE Growth Summit – eveniment care are loc, în premieră, la București, pe 9 iunie, la JW Marriott. Continuă lectura „De la lideri vine creșterea …”

Cele mai bune decizii de business din toate timpurile

Cele mai bune decizii de business sunt cele care, deși pe moment pot părea controversate, fac pe termen lung diferența între companiile de succes și cele mediocre.

Când a ales, în urmă cu mai bine de o sută de ani, să dubleze salariile angajaților, Henry Ford a făcut cea mai bună decizie de business din toate timpurile, pentru că aceasta i-a permis să atragă în companie talentele de care avea nevoie și să-și asigure o clasă de muncitori eficienți, afirmă cel mai cunoscut consultant în strategii de creștere, Verne Harnish, în cartea sa „The greatest business decisions of all time”.

Harnish a alcătuit o listă cu 18 decizii de management, devenite legendare și al căror rezultat s-a dovedit a fi de mare succes. Printre acestea figurează și decizia de a-l readuce la conducerea Apple pe Steve Jobs, care fusese concediat în urmă cu mai bine de zece ani din compania pe care o fondase sau decizia luată de Sam Walton, fondator al lanțului de magazine Wal-Mart, care în 1962, a anunțat că vrea să stabilească întâlniri regulate cu toți angajații, sâmbăta dimineața, timp de două ore și jumătate, în fiecare weekend, susținând că cei care nu sunt dispuși să lucreze în weekend nu au ce căuta în retail.

O mare parte din succesul actual al gigantului sud-coreean Samsung se datorează și deciziei managerilor săi din urmă cu mai bine de două decenii de a-i trimite pe cei mai buni dintre angajații săi să dezvolte operațiunile din întreaga lume, devenind o companie globală.

Cel mai bun manager din toate timpurile, cum a fost considerat Jack Welch, nu putea lipsi din această ierarhie, prin decizia sa de a înființa Crotonville, un centru de training de cel mai înalt nivel, în care s-au format sute de lideri care au ales “calea General Electric”.

Trăim vremuri de mare incertitudine, iar un lucru esențial pe care l-ar putea face șefii companiilor este să-și aleagă oamenii potriviți alături de ei, susține Jim Collins – cel care a scris prefața cărții lui Verne Harnish. Iar acest lucru presupune, uneori, „să le ceri acelor oameni grozavi pe care i-ai adus la bord să te ghideze în domeniile din afara ariei tale de expertiză”.

Despre cum au reușit aceste decizii să facă istorie și, mai ales, despre cum pot deciziile de business bune să propulseze afacerile unei companii, va vorbi, în detaliu Verne Harnish, în cadrul evenimentului SEE Growth Summit, organizat în premieră, la București, pe 9 iunie, la JW Marriott.

Growth Summit oferă mai multe idei practice, aplicabile, pe minut decât orice alt eveniment de management din lume”, potrivit editorilor ediției americane a revistei Fortune.

Află mai multe detalii despre SEE Growth Summit la eveniemnte@forbes.ro sau pe www.seegrowthsummit.com

Timisoara Business Days 2015 – Retrospectiva unui eveniment de business reusit (part.2)

CONFERINTA 2 – LEADERSHIP TRANSFORMATIONAL

„Dezvoltarea impreuna a obiectivelor organizationale si a celor individuale aseaza fundamentele dezvoltarii durabile in viitorul conducerii, iar leadership-ul, fiind responsabil de crearea consensului si a increderii organizationale, are un rol decisiv in preluarea si integrarea noilor tendinte.
Nevoia companiilor de a-si creste adaptabilitatea si competivitatea, de a face fata schimbarilor dese si cerintele tot mai ridicate conduc la o noua paradigma a leadership-ului transformational.  Acest lucru evidentiaza dezvoltarea atat a organizatiilor cat si a oamenilor, crearea unui mediu valoros care sa permita dezvoltarea emotionala si intelectuala individuala. Prin valorificarea potentialului uman, prin stimularea imaginatiei si a creativitatii angajatiilor, organizatia poate avea acces la o performanta care sa depaseasca asteptarile si standardele comune.” – Laszlo Pacso,

Daca tema primei conferinte la Timisoara Business Days pe care am rezumat-o aici, a fost: VIITORUL, O PUNTE INTRE PERFORMANTA PREZENTULUI, TENDINTELE GENERATE DIN TRECUT, VIZIUNE SI INOVATIE, tema celei de a doua conferinta din prima zi a fost LEADERSHIP TRANSFORMATIONAL si a inceput cu prezentarea

ELENEI BADEA, Director Marketing, Ernst&Young Romania

Elena este o prezenta familiara in cadrul evenimentelor Business Days si este foarte apreciata pentru profesionalismul si cunostinele sale. Are o vasta experienta în marketing corporativ si operational, marketing digital si knowledge management. Mai mult, este implicata si în mediul academic, fiind invitata sa predea cursuri în cadrul programului de Master al Griffiths School of Management din cadrul Universitatii “Emanuel” din Oradea.

Din prezentarea Elenei, intitulata chiar .. Leadership transformational, foarte bogata in informatii interesante mi-am notat urmatoarele idei …

Ce se spune despre leadership?

Adevarata masura a leadership-ului este INFLUENTA. Nici mai mult, nici mai putin.„- John C. Maxwell
Oamenii care ne influenteaza sunt cei care cred în noi.”– Henry Drummond

Conform DEX, lider (engl. leader) si leadership vin de la verbul englezesc to lead: a conduce; a îndrepta; a îndruma; a dirija; a arata drumul. Iar influenta – este o actiune imperceptibila sau indirecta pe care o persoana o exercita asupra alteia pentru a genera schimbarea de comportament, de caracter, de evolutie, etc.

In esenta, leadership-ul este procesul prin care se exercita influenta; capacitatea de a-i convinge pe alti oameni sa te urmeze. Mai simplu spus: Leadership = Leader + Followers

Care sunt caracteristicile unui leader?

– Leadershipul si Managementul reprezinta dimensiuni distincte ale persoanelor din conducere.

MANAGERUL
  • Managerul este individul care asigura atingerea obiectivelor organizationale.
  • Managerul:
    – Planifica si bugeteaza
    – Organizeaza si aloca resurse
    – Controleaza si rezolva probleme
  • Managerii pot fi lideri in sensul de a manifesta leadership.
LIDERUL
  • Liderul are capacitatea de a ghida oamenii si de a-i determina sa actioneze pentru indeplinirea unei viziuni comune.
  • Liderul:
    – Creeaza si transmite o viziune
    – Aliniaza si influenteaza
    – Motiveaza si inspira
  • Liderii pot fi oameni investiti cu functii manageriale sau nu.

 Care sunt cele 5 trepte ale leadership-ului?

4. Dezvoltarea oamenilor. Ca si lider va trebui sa le dezvolti oamenilor tai capacitatile pe care doresti sa le detina daca ei ar fi urmatorii lideri ai companiei conduse de tine, iar ei te vor urma pentru asta.

3. Productia. Vei stii cand vei urca pe aceasta treapta deoarece nu va trebui sa spui tu ca ai ajuns acolo ci vei auzi asta de la colegii tai.

2. Permisiunea. Relatiile interpersonale care se creeaza in cadrul grupului pe care il conduci. Cand ajungi la acest nivel oamenii nu te vor mai urma pentru ca asa trebuie ci pentru ca asa isi doresc.

1.Pozitia (functia) pe care o ocupi in cadrul grupului din care faci parte.

In final, am mai retinut ca Charles M. Schwab, angajat de Andrew Carnegie sa conduca U.S. Steel Corporation în 1903, primul om care a primit salariul de 1 milion $/an in 1918 (echivalentul astazi a 15 mil.$) a spus ca motivul pentru care angajatorul îi platea un salariu atat de mare este acesta:

Eu consider ca abilitatea mea de a starni entuziasmul în oameni este cel mai mare atu al meu. Nu este nimic care sa suprime ambitia si entuziasmul în angajati mai mult decat criticile venite din partea superiorilor. Nu am criticat vreodata pe cineva. Daca vad oamenii lucrand bine, sunt generos în a-i lauda.” ~ Charles M. Schwab

DORIN BODEA, Director General, Result Development

Dorin Bodea are un CV impresionant: este licentiat în psihologie si sociologie, cu specializari în psihologia cognitiv-comportamentala, programarea neuro-lingvistica si învatarea experientiala. Are un master la Academia de Studii Economice în managementul administrarii afacerilor, cu specializarea managementul vanzarilor. Este dr. în economie la Institutul National de Cercetari Economice din cadrul Academiei Romane, iar in ultimii 15 ani, Dorin a implementat peste 50 de proiecte complexe de dezvoltare organizationala, de crestere a performantei afacerii si de schimbare culturala.

Printre altele, Dorin a mai publicat si trei carti: Românii, un viitor previzibil?(2011), Valorile angajatilor români (2013) si Manager, Lider sau Antreprenor?(2014)

3 idei importante mi-am notat din prezentarea lui Dorin:

    1. Leadership-ul este procesul de construire a consensului si încrederii organizationale, de stimulare si dezvoltare a potentialului angajatilor, deci liderul raspunde de transformarea oamenilor si a organizatiilor, de alinierea lor la o viziune comuna.
    2. Daca scopul in sine al unei afaceri este profitul, acel profit este rezultatul conducerii companiei respective, sau, altfel spus, masura performantei activitatii de conducere. Dar performanta conducerii in afaceri este strans legata de nivelul de dezvoltare a rolurilor si competentelor de manager, de lider si de antreprenor. Dintre cele trei roluri, cel de lider si de antreprenor explica in cea mai mare parte diferenta de performanta a afacerii, ceea ce arata care sunt declansatorii cresterii semnificative a afacerii: valorificarea sustinuta a leadership-ului transformational si a antreprenoriatului.
    3. Competentele-cheie ale leadership-ului transformational sunt stimularea intelectuala, consideratia personala, feedback-ul, alinierea si schimbarea.

ADRIAN CIOROIANU, Business Development Manager Intel Corporation

Prezentarea lui Adrian Cioroianu (nu istoricul!), intitulata Leadership Transformational. Povestea, m-a fascinat incat nu am notat… nimic! 🙂 Insa pentru ca povestea spusa de Adrian a semanat izbitor de mult cu o poveste din Asia, Semintele Imparatului (in care personajul principal-Imparatul, este inlocuit cu un CEO al unei mari companii, iar fii cu managerii-potentiali succesori), am ales sa va ofer varianta povestii originale:

„… A fost odata ca niciodata un imparat care imbatranea si era timpul sa aleaga succesorul la domnie. In loc sa numeasca la succesiune pe unul din fiii sai sau pe unul dintre dregatorii sai, el a ales sa procedeze intr-un mod mai diferit. Intr-o zi a chemat pe toti tinerii din regat si le-a spus:
– A venit timpul sa ma retrag si sa aleg pe urmatorul imparat. Voi alege pe unul dintre voi.
Tinerii au fost socati.

Imparatul a continuat:
– Astazi va voi da fiecaruia dintre voi cate o samanta. Doar una. Este o samanta foarte speciala. As vrea sa va reintoarceti la casele voastre si sa plantati samanta, sa o udati si sa aveti grija de ea si peste un an de zile sa veniti sa imi aratati cum a crescut. Voi evalua plantele si apoi voi alege cine va fi urmatorul imparat.

Printre tinerii adunati la curte era si un baiat numit Ling si la fel ca si ceilalti a primit si el samanta. A plecat acasa bucuros de intamplare si i-a povestit mamei. Ea l-a ajutat sa puna samanta in ghiveci si o planteze. Si in fiecare zi baiatul avea grija de planta sa o ude si cu nerabdare astepta sa creasca.
Dupa trei saptamani, unii dintre tineri vorbeau despre semintele si plantutele lor care au inceput sa creasca. Ling astepta sa apara si plantuta sa, dar nu rasarise nimc in ghiveci. Si trecuta trei saptamani, patru saptamani, cinci saptamani si tot nimic.
Acum toti vorbeau despre plantele lor, iar lui Ling nici macar nu rasarise plantuta; simtea ca a esuat. Trecura sase luni si in ghiveciul lui Ling nu aparu nimic. Incepu sa creada ca el a fost cel care a omorat samanta. Toata lumea avea copaci si plante inalte, iar el nu avea nimic. Ling nu le spusese nimic prietenilor despre samanta sa. El inca mai spera sa apara plantuta.

Si trecu un an, iar tinerii au adus plantele la curte pentru ca imparatul sa faca evaluarea lor. Ling ii spusese mamei sale ca nu va merge la curte sa duca un ghiveci gol. Dar ea l-a incurajat sa mearga si sa ia cu el si ghiveciul si sa fie onest in legatura cu ce s-a intamplat. Ling se simti atat de rusinat sa mearga, dar stia ca mama sa avea dreptate. A plecat la palat cu ghiveciul sau gol.
Cand Ling a ajuns, era uimit de varietatea de plante crescute de ceilalti tineri. Plantele lor erau frumoase, aveau forme si marimi diferite. Ling si-a asezat si el ghiveciul pe podea, iar unii au inceput sa rada de el. Unora le-a parut rau pentru ce i s-a intamplat si i-au zis: “buna incercare”.

A venit si momentul in care imparatul a sosit si a salutat tinerii din sala. Ling incerca sa se pozitioneze cat mai in spatele salii.
– Ooo, cate plante, flori si copaci frumosi ati adus! Astazi unul dintre voi va fi numit imparat!
Dintr-o data imparatul il observa pe Ling cu ghiveciul sau gol. A ordonat garzilor sa il aduca la el. Ling era speriat: “”.
Ling a fost adus in fata, iar imparatul l-a intrebat cum il cheama.
– Ma numesc Ling, a raspuns el. Si toti copii au inceput sa rada de el si sa faca misto. Imparatul a cerut tuturor sa faca liniste. L-a privit pe Ling si apoi anunta multimea:
– Priviti! Acesta este noul vostru imparat! Numele sau este Ling!
Lui Ling nu ii venea sa creada. Samanta sa nici macar nu crescuse! Cum era posibil sa fie el alesul?
Apoi imparatul a spus:
– Cu un an in urma, am dat la fiecare dintre voi cate o samanta. V-am spus sa luati samanta, sa o plantati, sa o udati si sa o aduceti la palat peste un an. Dar v-am dat seminte fierte care nu aveau cum sa creasca. Toti, in afara de Ling, mi-ati adus copaci, plante si flori. Atunci cand ati descoperit ca samanta nu crestea ati inlocuit-o cu alta. Ling a fost singurul care a avut curajul si onestitatea sa aduca aceeasi samanta pe care i-am dat-o. Astfel, el va fi noul imparat!

MORALA: Daca sadesti cinste, vei culege încredere. Daca însamantezi bunatate, vei culege prietenie. Daca plantezi modestie, vei culege maretie. Dac? sadesti perseverenta, vei culege armonie. Daca însamantezi munca, vei culege succes. Dac? plantezi iertare, vei culege împacare. Daca sadesti sinceritate, vei culege afectiune. Daca însamantezi rabdare, vei culege evolutie. Daca plantezi credinta, vei culege miracole.”

Mesajul final al lui Adrian: KEEP CALM – WE’RE ALL EQUAL. Avem nevoie de oameni normali printre leaderii de astazi?

EUSEBIU BURCAS, Fondator Burcash – program independent de educatie financiara

Probabil ca pentru marea majoritate a cititorilor, numele lui Seby Burcas nu mai este unul strain, pentru ca in afara faptului ca incepand de la editia a II-a cu o singura exceptie, a fost prezent la toate editiile Business Days. In plus, Eusebiu sustine Seminarii Gratuite de educatie financiara si management al banilor, Conferinte si Workshop-uri  iar de anul trecut si primul program online de crestere a bunastarii personale – Wealth Academy

In prezentarea intitulata „INCEPE TU!” Eusebiu Burcash a propus un exercitiu de constientizare pe care, la randu-mi, ti-l propun si tie cititorule:

Scrie pe telefon numarul 75. Apoi extrage din acesta varsta pe care o ai. In cazul meu, 47.  Numarul 75 reprezinta media de viata in Romania, conform Centrului National de Statistica

Deci, 75 – 47 = 28 .

Cifra obtinuta, care la mine este 28 dar la tine va fi alta, inmulteste-o cu 8.760 (365 zile x 24h), si vei obtine astfel un numar format din 6 (sase) cifre.

In cazul meu, 28 X 8.760 = 245.280

Acest numar obtinut, din sase cifre reprezinta numarul de ore de viata pe care teoretic, tu le mai ai de trait!!!

Dupa ce faci acest exercitiu, intreaba-te cat castiga in medie un roman/ora si compara cu cate ore din viata isi plateste un iPhone: cu aprox. 300h!!! Si daca tu consideri ca este cazul si timpul sa faci o schimbare in viata ta pentru ca nu mai ai … timp, atunci mai pune-ti o intrebare:

Ce rezultate vreau sa obtin in viata mea?

Si daca nu stii de unde sa incepi, Eusebiu spune doar atat: OPRESTE-TE!!!

Mi-as dori ca publicul sa simta ca este responsabil de soarta lui. Pentru ca leadership-ul incepe de la fiecare din noi.” – Eusebiu Burcas

AMALIA STERESCU, Sr. Business Consultant. Fondator Outsourcing Advisors & Public Speaking School

De Amalia am aflat pentru prima data in 2011, prin intermediul Decalogului sau contribuind fara sa stie, la schimbari majore in viata mea si pentru care ii multumesc de cate ori am ocazia.

Pe atunci, era Vice President Oracle, dar in prezent este antreprenor, a fondat propria companie de consultanta: Outsourcing Advisors dar si o scoala de public speaking: Public Speaking School (proiect in care si eu o sprijin neconditionat) – scoala, destinata tuturor antreprenorilor, si managerilor sau profesionistilor ce doresc sa foloseasca public speaking ca si canal alternativ de promovare si vanzare sau de cultivare a imaginii personale.

Prezentarea Amaliei din conferinta intitulata, Leadership Transformativ – Intre adevar si minciuna a fost urmata in a doua parte a zilei de 2 workshop-uri, unul pe teme de leadership de tranzitie si al doilea de Personal Branding. Iar seara s-a incheiat frumos in ritm de tango odata cu lansarea primei carti semnata Amalia Sterescu: Tango cu viata, este o colectie de eseuri, povesti, ganduri si trairi legate de o viata construita cu migala si perseverenta.

Cartea, pe care am „decorat-o” in seara care a urmat, se adreseaza atat tanarului la inceput de drum, unui adult la rascrucea unor decizii importante, mamelor ce cauta echilibrul intre viata persoanal si viata profesionala, antreprenorului dezorientat in necunoscutul inceputului sau doamnei manager prinsa in hatisurile corporatiste. Cititorul va primii 3 chei de aur: dragoste/relatii,  leadership/cariera, motivatie/indrazneste

Cateva idei notate din prezentarea Amaliei:

– Nu trebuie sa fii mare savant ca sa pricepi ca daca seful îti spune la prima greseala: „Daca se mai repeta te dau afara!” sau „Este bine ca îti spui parerea, dar nu uita ca aici eu decid!” ori „Eu te-am angajat, eu te dau afara”;

Un lider transformativ pentru business-ul si echipa sa este cel care …
– Comunica o viziune clara asupra business-ului sau si ii inspira în fiecare zi;
– Actioneaza zilnic ca un model, nu le cere ceva ce nici chiar el nu poate face;
– Se conecteaza cu angajatii sai într-o maniera în care  sa poata sti ce îl motiveaza pe fiecare, cum îl poate ajuta sa se dezvolte si cum poate crea pana la urma, alti lideri pentru afacerea sa;
– Stimuleaza inteligenta angajatilor provocandu-i în permanenta, si scotandu-i din zona de confort

Si o concluzie de final …

NICU ZEGHEANU, Owner, Trainer, Consultant, Life Business Skills

Nicu detine un masterat european in educatia adultilor si o certificare pentru utilizarea instrumentului de analiza comportamentala ‘Predictiv Index’, iar in 2008 a castigat premiul „Cea mai buna prezentare la Business-Edu„, in conferinta de Resurse Umane. A participat in continuare ca speaker in evenimente de business, iar in 2013 s-a situat in top 10 cei mai populari speakeri din Romania in evenimentele Business Days.

In prezentarea sa, Nicu a subliniat un lucru intersant si foarte adevarat, in acelasi timp, si-anume ca „Leadeship-ul care nu devine o poveste  nu este … leaderhip!”

MARIUS GHENEA, Business Angel

Marius este, cred, unul dintre cei mai cunoscuti antreprenori romani. Pentru multi este cunoscut ca unul dintre cei cinci investitori prezenti în emisiunea Arena Leilor, pentru altii este un prosper om de afaceri si unul dintre fondatorii Flamingo.
În prezent, Marius Ghenea este presedintele grupului Fit Distribution, dezvoltatorul magazinelor online PCfun si ElectroFun. Acum doi ani, a achizitionat ShopIT si PC Garage, unul din cei mai mari retaileri online locali, într-o tranzactie despre care omul de afaceri a afirmat ca este “cea mai importanta consolidare din întreg retailul online romanesc de la începuturi si pana în prezent”.
Prin achizitiile sale, antreprenorul creeaza un grup cu afaceri anuale de aproape 30 de milioane de euro. Iar de ultima oara de cand l-am intalnit, am aflat ca Marius a mai adauga la CV faptul ca este in prezent si Senior Adrvisor la 3TS CAPITAL PARTNERS, deci lucreaza cu fonduri de investitii de tip Venture Capital din regiunea Europei de Est si din Romania administrate de echipa 3TS.
Prezentarea sa a fost parca o continuare a lectiei de leadership inceputa de Elena Badea. Si iata ce am aflat si ce idei mi-am notat eu:

– Leadership-ul nu rezulta intotdeauna in urma unui proces democratic, uneori este un efect al unor structuri autocratice. Astfel ca avem mai multe tipuri de leadership: tip business (Steve Jobs), tip militar (Napoleon Bonaparte), de tip politic (Hitler), de tip social si de tip familiar.

– Cele 6 calitati ale unui leader de tip business(antreprenorial) sunt aspiratia, arbitrajul, aderenta, adaptabilitatea, angajamentul

ELIZA ROGALSKI, Founding Partner, Rogalski Damaschin Public Relations

Despre Eliza, am aflat ca este creator al mai multor campanii de PR premiate la cele mai importante competitii de comunicare din lume – Effie, Cannes, Eurobest, SABRE, IPRA si European Excellence Awards, conducand o echipa de doua ori distinsa cu titlul de „Agentia de PR a Anului” si “IAA Excellence Awards”, si ca are o întelegere profunda a lumii de afaceri, cu expertiza puternica în comunicarea interna, employer branding, comunicare de criza, media relations, CSR si managementul reputatiei.
Din prezentarea Elizei, intitulata „Brandul de angajator” am aflat,
– ce este brandul de angajator
Dintr-un studiu efectuat de Rogalski Damaschin Public Relations in Martie 2015 pe 1400 de respondenti  am aflat
  • cat de importanta este reputatia firmei/companieipentru angajati si
  • care este loialitatea angajatilor fata de locul actual de munca,
„1 din 2 angajati romani declara ca si-a cautat un nou loc de munca sau a fost invitat la interviu în ultimele 6 luni.”
  • ce deterioreaza relatia angajatilor cu superiorii

  • ce asteptari au angajatii de la superiorul direct
  • care sunt cele mai apreciate valori ale unui angajator: profesionismul (72%), respectul (63%), egalitatea de sanse si libertatea la locul de munca (48%), onestitatea (36%) si transparenta (32%)
  • care este atitudinea fata de un angajator evazionist (8 din 10 angajati sunt convinsi ca pot schimba ceva la locul de munca)

Concluzii de final, „Cultivati valori interne relevante pentru angajati!” si „Tratati-va angajatii ca pe cei mai credibili ambasadori de brand!

DRAGOS POPESCU, Managing Partner, Diagma

Dragos Popescu este initiatorul conceptului si autorul programului BusinessDrive, un mini-MBA bazat pe o simulare de business pe care o sustine impreuna cu Marius Ghenea, si care a acumulat deja 7 editii Open, 7 editii InHouse pentru clienti Corporate si peste 250 de alumni.

In prezentarea sa intitulata „Real power is something you take!” am aflat ca doar 8% dintre participanti vor ajunge leaderi, si ca leaderul … manipuleaza! Si a argumentat si prin definitia data de DEX: „A manipula = a influenta prin diverse mijloace modul de a gandi si de a actiona al unei persoane sau al unei colectivitati”

Am mai aflat si de cel mai puternic instrument pe care il poate detine un leader, Briceagul Puterii, cum ti-l poti construi singur si care sunt „lamele” acestui brigeag: experienta, carisma, legitimitatea, recompensa si pedeapsa.
Iar la final, prin intermediul unui personaj al unui serial difuzat in anii ’80, Dallas-Ewing Oil Company, am aflat ce este cu adevarat … PUTEREA!

Seria de conferinte din prima zi s-a incheiat cu prezentarile Ralucai Munteanu, Sales Manager IBS TV, Dan Zaharia, Senior Leasing Consultant, Extind Management creatorul si fondatorul primului site de cautare a potentialilor donatori de sânge din România, Donor.ro-Salveaza o viata si Maestrul Giorgio Fabri, Leadership Conductor si Trainer holistic, Sound Genius.


Din nefericire, spre rusinea mea, se pare ca am ratacit hartia cu notitele luate, si
nu pot scrie nimic din prezentarile lor!

Am insa insemnarile din a doua zi, care a fost la fel de interesanta ca si prima, si in care i-am urmarit pe Alin Gherman (DPD), Ozana Giusca (abia sosita de la Londra, de la UPW), Mihaela Stroe si multi alti speakeri, unul mai interesant decat celalalt.

Pana cand voi publica urmatorul articol te invit sa vezi aici intreaga atmosfera frumos in imagini de Hreniuc Alexandru, fotograful oficial al editiei de la Timisoara.

Incepând cu 25 Aprilie vei putea sa revezi speech-urile de la Timisoara  Business Days  din cadrul conferintelor, workshopurilor sau masterclass – uri, pe site-ul Business Day TV. (Apropo, daca nu ai înca un cont, te poti abona oricând  si vei avea acces  la toate  prezentarile editiilor anterioare Business Days)

Pana atunci, mi-ai face o mare onoare daca mi-ai lasa mai jos un comentariu in care sa imi spui care dintre prezentarile de mai sus ti s-a parut mai interesanta, si … de ce?

Iti multumesc!

Timisoara Business Days 2015 – Retrospectiva unui eveniment de business reusit (part.1)

Timisoara a fost pentru doua zile, 31 martie si 1 aprilie, cel mai important centru din tara unde oameni de afaceri, antreprenori, manageri si alte categorii, atat romani cat si din strainatate si-au dat intalnire pentru ca Business Days a devenit evenimentul cu cel mai inalt grad de valoare adaugata existent la acest moment in Romania.
Editia de anul acesta de la Timisoara a reunit atat specialisti, cat si practicieni din diverse domenii, care au venit cu raspunsuri si solutii la problemele cu care se confrunta oamenii de afaceri din aceasta regiune.

Cele 4 conferinte desfasurate in cele doua zile in prima jumatate a zilei, au fost urmate de workshop-uri, masterclass-uri si sesiuni speciale de networking international, dar si o prezentare de moda, 3 lansari de carte si o tombola la care au castigat toti cei care au participat; in jur de 1.000 de personane.

Printre invitati de seama ai acestei editii – oameni de afaceri si antreprenori de succes, se numara personalitati care, fiecare in parte, poate constitui un model de urmat in ramura in care activeaza: Marius Ghenea, Orlando Sasz , Felix Patrascanu, Adrian Badescu, Codrut Ianasi, Eliza Rogalski, Liviu Stoleru, Dragos Anastasiu, Felix Daniliuc, Ovidiu Toader, Razvan Ogarcin, Amalia Sterescu, Mihaela Stroe, Gigi Nacev, Florentin Banu, Dragos Anastasiu si multi altii.

In randurile care urmeaza voi face un scurt rezumat al interventiilor din conferinte. Mai bine spus, o colectie de idei pe care mi le-am notat considerandu-le valoroase si utile, si care vi le ofer si voua in speranta ca poate, va for fi de folos.

CONFERINTA 1 – VIITORUL, O PUNTE INTRE PERFORMANTA PREZENTULUI, TENDINTELE GENERATE DIN TRECUT, VIZIUNE SI INOVATIE

2015 – Anul in care acest eveniment de informare si networking antreprenorial aniverseaza 5 ani de la infiintare.” au fost primele cuvinte rostite de cei doi indragiti moderatori, Mihaela Tatu si Calin Iepure.

„Business Days s-a nascut în urma cu patru ani, la Târgu Mures, din visul mare al unei echipe micute, dar ambitioase. Astfel a ajuns, în 2014, cea mai importanta platforma de evenimente si networking pentru mediul de afaceri din întreaga Românie. Aceasta le ofera participantilor o ocazie unica de a fi alaturi de oameni care exceleaza în domeniul lor de activitate. Nu de unul sau doi, ci de zeci, toti în acelasi loc, care si-au propus sa dea publicului tot ce au mai bun.
Aceasta acumulare incredibila de energie pozitiva si de modele sanatoase face din Business Days un remarcabil nucleu care strange laolalta oameni care cred în viitorul României, stabilesc standarde, ne încurajeaza sa visam si sa îndraznim sa ne construim viata asa cum ne dorim. Ne ofera acea gura de oxigen atunci când poate suntem tentati sa renuntam. Iar succesul formidabil a ceea ce putem numi deja familia Business Days nu este decât o dovada ca noi, publicul, ne dorim o Românie mai buna si suntem gata sa ne suflecam mânecile si sa trecem la treaba, pentru ca avem multe de facut. Probabil ca asa se si explica entuziasmul tuturor celor implicati în acest proiect (echipa, speakeri, participanti, parteneri), care îl sustin si îi sunt alaturi – mai buni, mai ambitiosi – de la o editie la alta.” – Mihaela Tatu

Dupa aceasta scurta introducere au urmat invitatii:

CALIN COSAR, Presedintele Camerei de Comert si Industrie Romania-Israel

A sustinut o prezentare placuta si interesanta cu titlul: VIITORUL, o punte de legatura între prezent si trecut, viziune si inovatie, din care am retinut in principal faptul ca este posibil ca in cel mai scurt timp sa trecem la moneda electronica – Bitcoin, si ca in Israel exista deja o comisie care cerceteaza monedei fizice din circulatie!

OVIDIU AMBRUS, Director General, TRW – Automative

Prezentarea sa: Trecut, Prezent, Viitor – industria auto a scos in evidenta acele elemente importante de care se tine cont atunci cand vrei sa fii printre leaderi competitionali in industria auto: globalizarea, inovatia, tehnologiile avansate, standardele de piata, costul minim, siguranta si calitatea.

Am mai aflat, mi-am notat din prezentarea lui Ovidiu care sunt inventiile viitorului aflate deja in stadii de prototip la Google, Conti, Volvo, Nissan, TRW, dar si ce anume au in comun aceste inventii:

  • solutionarea unor nevoi sau probleme mai vechi
  • faptul ca au beneficiat de ultimele descoperiri tehnice ale momentului
  • faptul ca la inceput toate au fost primite cu reticenta
  • dar mai ales faptul ca mai inainte, toate au fost doar un  …. VIS!!!

Mesajul de la finalul prezentarii lui Ovidiu a fost, “Crede in ideile tale, fii suficient de persistent in a le urmari si vei crea o rEvolutie!

De la Cristian am mai aflat ca firma Soletanche Bachy a fost fondata in 1927 (in urma cu aproape 90 ani!!!), si mai mult, ca…

  • Soletanche Bachy are astazi o cifra de afaceri de peste 2,5 miliarde $ si un numar de angajati de 9.600 in toata lumea
  • in Romania CA este intre 10-20 milioane Euro si un numarul  de angajati de 130
  • sub deviza companiei, “Focus on future, Focus on innovation” SBR a obtinut pana acum 16 premii pentru inovatie si are 150 de inovatii si 250 de patente

Mesajul de final al lui Cristian: “Este foarte important sa incurajam VISUL dar si mai important este sa finantam VISUL!

GIGI NACEV, Director General, Tempini Romania si initiatorul proiectului ”Scoala de Afaceri” cu peste 200 de participanti.

Obiectivul discursului sau a fost prezentarea printr-un exemplu real a catorva princiipii de baza necesarea intocmirii traseului optim spre destinatia finala: Viziunea antreprenorului. Gigi Nacev a spus ca:

Mi-as dorii ca dupa cele 7 min. auditoriul sa simta ca doresc SA NU RENUNTE NICIODATA, desi au inteles ca traseul unui antreprenor este unul de off road”.

Citandu-l pe Henry Ford care spunea ca viziunea fara actiune inseamna halucinatie, Gigi a incheiat cu un mesaj care mi-a placut: „Soarele poate sa fie acoperit de nori doar in viziunea unui ochi minuscul!

DACIAN PALLADI, Owner la Palladi Dacian Consultanta în Afaceri

Fiind ca formatie jurist, Dacian Palladi activeaza în afaceri din 1992. Vreme de 11 ani a desfasurat activitatea de consultanta juridica si financiar-fiscala. De mai bine de 10 ani desfasoara activitati de consultanta în managementul general al companiilor, managementul schimbarii, managementul inovatiei, marketing si psihologia consumatorilor.

Avand ca hobby-uri familia si Dumnezeu, din prezentarea lui Dacian intitulata: Viitorul? Cine-l stie? – am descoperit o analogie extrem de inspirata a scopului pentru care folosim, ca soferi, oglinda retrovizoare …

In mod obisnuit, aceasta se foloseste pentru a vedea daca este sau vine cineva din spate… Dar, ce-ar fi daca am inlocui termenul cineva cu … trecutul sau … concurenta?

Concluzia, a fost unanim acceptata: eternitatea timpului integral(trecut, prezent si viitor) o are doar Dumnezeu!

COSMIN GRAPINI, Director General Pasmatex S.A. si Managing Partner McFink, Membru fondator al Asociatiei pentru Antreprenoriat din Romania, Presedinte 2014-2015 la Rotary Club Timisoara Cetate, si Vice-Presedinte la Clubul de baschet TIMBA

Aparand pe scena intr-o tinuta de golf de la care nu a lipsit nici tolba cu crose, Cosmin a sustinut o prezentare despre … Golf – Obiectiv si Strategie.
Cu aceasta ocazie am aflat ca la acest moment, in lume, sunt 60 milioane jucatori de golf legitimati, ca sunt trei tipuri de crose de golf si ca acestea au dimensiuni diferite, ca un teren de golf cuprinde o serie de trasee, fiecare constând dintr-un tee-box, fairway, obstacole si hazarduri, un green si o gaura sau cupa, toate proiectate special pentru jocul de de golf, iar cele 18 gauri de golf sunt dispuse in mod strategic si ca exista o foarte mare asemanare intre obiectivele si strategiile unui jucator de golf si cele ale unui om de afaceri.

You can never have too many balls!” – a incheiat Cosmin Grapini

CODRUT IANASI, Manager, Blue Sys Technologies

Prezentarea fostului asistent universitar al lui Laszlo Pacso, Coordonatorul si Fondatorul Business Days s-a intitulat, Viitorul: Inventare sau Invatare?  Idei care mi-au ramas:

Pornind de la ce spunea John Galsworthy, „Daca nu te gandesti la viitor, atunci nu vei putea avea un viitor.” si Alan Key, un cercetator IT “Cea mai buna cale de a prezice viitorul este sa îl inventezi.” se poate trage o concluzie logica, si anume, aceea ca daca „Iti doresti un viitor pentru afacerea ta? Trebuie sa ti-l inventezi!

Si daca la aceasta concluzie adaugam o alta opinie ce apartine lui Edison, „Succesul este 1% inspiratie si 99% transpiratie” rezultanta este ca … Viitorul se inventeaza cu … transpiratie, cu curajul de a-ti asuma riscuri si cu tenacitatea de a-ti urmari ideea.

Recomandare de final: “Cauta ideile noi pe care altii le-au folosit cu succes pentru ca este suficient ca ideea ta sa fie
originala în aplicatia ta. Daca vrei sa-ti inventezi un viitor simplu? INOVEAZA!”

Viitorul? Suna simplu, nu-i asa? 🙂

ANA SIPCIU, Industry Manager Google

De la Ana Sipciu, care sa alaturat echipei Google Bucuresti dupa ce a lucrat timp de mai mult de 10 ani în toate domeniile industriei on-line, de la strategie de continut si de publicare a dezvoltare web, publicitate digitala si strategie media digitale, am aflat de Google Cultural Institute, un loc unde poti descoperi si vizita virtual expozitii si colectii din muzee si arhive din întreaga lume.

Si tot de la Ana am aflat de un proiect cu totul revolutionar al lui Google in industria auto: masina cu autonomie completa, Google Self-Driving Car Imaginile de mai jos, spun totul despre acest proiect …

„Live in the future, then build what’s missing.” (Paul Graham), a incheiat Ana Sipciu

ADRIAN BADESCU, Owner, Grupul de clinici MEDICI’S Timi?oara: Xclussive, Clinics, BabyClinics, Access, Laborix

Despre Adrian Badescu aflasem de la o editie anterioara ca imbina credinta rigorii germane cu creativitatea, spontaneitatea si dichisul banatean. A absolvit Universitatea de Medicina si Farmacie “Victor Babes” din Timisoara, promotia 1992. Detine doua masterate în sanatate si management, un certificat MBA si o diploma EMPRETEC în antreprenoriat.
Interesele si pasiunile sale depasesc domeniul sanatatii spre zona de IT, online si media. In business crede in consecventa, in dedicatie, in viziune, in seriozitate, in parteneriat si mai ales in respectarea cuvantului dat.

Reintalnirea cu Adrian Badescu a insemnat o bucurie pentru mine, iar dupa prezentarea sa am ramas cu o convingere puternica, si anume, aceea ca urmand cu incredere si dedicare harta din imaginea de mai jos, EXCEPTIONALUL se regaseste si in tine! EXCEPTIONALUL poti fi si TU! Atat timp cat adaugi ingredientul comun: ACTIUNEA!!!

RAZVAN TUDOR, consultant si trainer, antreprenor si fost jurnalist, owner la TraducemBine.ro

Razvan este unul dintre speakerii pe care ii asculti cu placere pentru ca are un stil aparte in a transforma orice speech sau prezentare intr-o poveste. La fel s-a intamplat si la Timisoara, unde prezentarea sa, Viitorul intre valoarea adaugata si valoarea alungata, desi tehnica, judecand dupa titlu, a fost transformata intr-o poveste cu talc, apreciata de toti participantii. Iata ideile pe care mi le-am notat eu:

  1. Atunci cand adaugi valoare unui produs sau serviciu ii poate creste pretul sau valoarea;
  2. Suma cu care creste valoarea unui produs in fiecare stadiu de executie creste influentata exclusiv de costurile initiale
  3. Poti adauga caracteristici la un produs sau model existent deja pe piata, caracteristici pentru care cumparatorul este pregatit sa plateasca suplimentar.

Inventatorul, ganditorul si futurologul Ray Kurzweil a facut cateva predictii halucinante(asta nu inseamna nerealiste si imposibil de indeplinit):

  • 2017 – automobile care se conduc singure
  • 2018 – motoarele de cautare devin asisten?i personali
  • 2020 – ne vom putea dezactiva celulele adipoase
  • 2020 – cu un simplu click ne vom tipari haine „de marca” in propria casa
  • 2023 – realitati virtuale in care ne vom putea pierde cu totul
  • 2030 – ferme verticale de legume si carne
  • 2033 – vom utiliza exclusiv energie solara2040 – vom ramane tineri pentru totdeauna

Pentru a afla daca viitorul nostru, al fiecaruia, se afla intre gratificare si privatiune, Razvan a facut o scurta analiza a rezultatelor cercetarilor lui Maslow(1950) comparate cu Teoria celor 8 ganduri emise de Evagrie Ponticul (in anul 300)

– „Am ajuns la acel punct in istoria biologica in care suntem responsabili pentru propria evolutie. Aceasta a ajuns sa depinda numai de noi” – Abraham Maslow

– „O alta caracteristica stranie a organismului uman, atunci cand este dominat de o anumita trebuinta, este ca intreaga filozofie asupra viitorului tinde sa se schimbe.” – Abraham Maslow

Si-atunci, apare o noua intrebare: Ce ne facem daca timpul cosmic este ciclic?

CARMEN RUSMIR, Country Manager la Zoppas,

Compania pe care o conduce Carmen este specializata în fabricarea echipamentelor casnice, administrator unic al RUSMIR & RUSMIR CONSULTING SRL si Rusmir & Rusmir Management SRL, ambele specializate în activitati de consultanta, reprezentant permanent al Banatex SRL, companie ce activeaza în domeniul hotelier, al SIPA

Cand am auzit toate functiile, atributiunile si rolurile pe care Carmen le are, mi-am pus intrebarea, pe care si Mihaela Tatu a pus-o in prezentare: „Carmen tu cand mai dormi?

Din prezentarea lui Carmen am aflat cum o incurajare venita de la un prieten: „Carmen, limita ta este cerul!„, avea sa o conduca de la o escalada la altitudinea de 3.000 m in Himalaya, la o alta in Tibet, la 5.328m altitudine.

Anul acesta, compania lui Carmen Rusmir a primit o comanda pentru o rezistenta electrica pentru … sateliti, lucru ce a determinat-o sa ajusteze acea incurajare, „Limita ta este cerul” in ‘Limita ta NU este cerul!

OVIDIU TOADER, antreprenor, coach si consultant în afaceri

Ovidiu este o prezenta apreciata la Business Days fiind nelipsit la aproape toate editiile anterioare. Prima sa afacere, Minerva com, si-a început-o în studentie, în ianuarie 1997. Un an mai târziu a început distributia produselor firmei elvetiene Franke cat si a altor firme importante in domeniul accesoriilor pentru mobila din Germania si Italia, ceea ce a permis dezvoltarea si mai accentuata pana la 5,4 milioane de euro în 2008.

Prezentarea sa, Cand si cum ne cream viitorul?, a inclus un exercitiu inter-activ cu sala, participantii fiind invitati sa se aseze … cate 2 pe un scaun si sa caute sa stea cat mai confortabil! Iar cei care erau afirmau ca se simt bine erau invitati sa stea chiar cate 3! 🙂
„Confortul” neinsemnand altceva decat … concurenta din piata!

(va urma – Conferinta 2 – Leadership transformational)

Cum sa Creezi Surse Multiple de Venit – Workshop la Cerere

Exista un fel de snobism spiritual care ii face pe oameni sa creada ca pot fi fericiti fara bani. (Albert Camus)

Workshopul „Surse Multiple de Venit” a pornit sa prinda contur cu mai bine de zece ani in urma, cand am luat decizia de a-mi plati integral datoriile si de a elimina pentru totdeauna „problema facturilor lunare”. Anul acesta, a XIII-a editie se organizeaza la cerere, sambata, 7 februarie 2015, si are un numar limitat de locuri 25, dintre care 17 sunt deja s-au si ocupat!!!

Costul workshop-ului este de 200 lei, insa am reusit sa negociez o reducere de 34%, astfel ca toti cei care vor folosi la inscrierea telefonica codul AIS00033 vor plati doar 150 lei!!!

Pentru ca am fost curios sa aflu cum a luat nastere acest workshop si de unde atata interes, l-am rugat pe d-l Constantin Pavel sa ne spuna domnia toata povestea. Iat-o: Continuă lectura „Cum sa Creezi Surse Multiple de Venit – Workshop la Cerere”

Top 10 tari cu cel mai mare venit pe locuitor

 

In urma cu cateva zile, pe 14.10.2014, The Credit Suisse Research Institute, a publicat Global Wealth Report & Databook 2014, un studiu amanuntit si foarte interesant legat de prosperitatea si bogatiile statelor si a locuitorilor din toata lumea. Inca din 2010, aceasta institutie colaboreaza cu Anthony Shorrocks si , autoritati recunoscute la nivel mondial si autori principali a lucrarii Personal Wealth from a Global Perspective(Prosperitate Individuala privita dintr-o perspectiva globala), aparuta la Universitatea Oxfort, in 2008.

Spre deosebire de alte studii, acest raport, masoara si analizeaza tendintele de crestere a bogatiei ale natiunilor pornita de la nivelul de baza a „piramidei prosperitatii”, si anume, de la valoarea averii (bogatiei) nete a individului.

Revenind la Raportul proaspat publicat, rezultatele arata ca de la mijlocul anului 2013 si pana la jumatatea anului 2014, nivelul de bunastare individuala a crescut cu 8,3%(avere calculata in dolari americani) in ciuda unui mediu economic ostil si deficitar.

Printre tarile  cu o indivizi ce depasesc o avere de peste  USD $100.000 se regasesc in America de Nord, Europa de Vest si in randul tarilor bogate din Asia-Pacific si Orientul Mijlociu. Dupa cum se poate vedea si din graficul de mai jos, Elvetia este, de departe, tara cu locuitorii cei mai prosperi, urmata de Australia si Norvegia.

Fata de raportul din anul trecut, Danemarca si Regatul Unit al Marii Britanii au urcat in top 2 locuri, in ceea ce priveste venitul pe locuitor, in timp ce Singapore, a pierdut trei locuri, insa, tot se afla in Top 10.

Topul tarilor cu economia cea mai dezvoltata se schimba atunci cand analizam venitul mediu al pe locuitor, lucru care este mult mai reprezentativ pentru cetateanul obisnuit. In cadrul acestei analize, Australia se afla in Top in timp ce Elvetia se afla abia pe locul 8. Cat despre Statele Unite, este mult mai jos…

Rapoartele oficiale se pot DOWNLOADA in format PDF, gratuit de mai aiciGlobal Wealth Databook 2014 si Global Wealth Report 2014

Urmareste AISucces.ro si pe Facebook, Twitter si Linkedin

Exit mobile version