JORDAN BELFORT – Video-Training LIVE – List Control Cut Down

VIDEO TRAINING INTENSIV ADRESAT ASPIRANTILOR CARE DORESC SA DEVINA MILIONARI SI MAESTRI AI INFLUENTARII

Daca incarcarea decurge greoi, vizioneaza mai jos, pe You Tube

Dezvoltarea abilitatii de a fi foarte bun in vanzari (chiar daca nu lucrezi in domeniul vanzarilor, de vandut, vinzi, familiei, prietenilor, colegilor, s.a) iti poate spori masiv volumul de vanzari si capacitatea de influenta si persuasiune. Iar toate aceste tehnici si strategii le vei invata de la Jordan Belfort – Lupul de pe Wall Street, unul dintre cel mai mare trainer de vanzari si persuasiune din lume. Chiar singur recunostea intr-un interviu, ca abilitatea sa cea mai mare si care l-a condus la rezultatele financiare nemaipomenite de care am auzit cu totii, este cea de a invata, inspira si motiva pe ceilalti (angajati de pe Walll Street sau ai altor companii pentru care a lucrat) – sa fie cei mai buni in vanzari si persuasiune. Si pe oriunde a mers in ultimii ani, a reusit!

Aceasta inregistrare a fost facuta de Frank Kern (daca nu stii cine este, da doar o cautare pe Google) cu ocazia unui eveniment privat in 2010, si iata ce vei putea invata din acest video-training:

  • Care sunt cele 3 motive comune care te retin de la obtinerea rezultatelor dorite si a succesului si prosperitatii;
  • Care sunt cele 4 elemente de baza care guverneaza legile vanzarilor si care sunt absolut esentiale pentru a obtine succesul dorit;
  • Care sunt cele 4 strategii de succes cunoscute doar de cei mai buni agenti de pe Wall Street si de cativa oameni care sunt in spatele unor afaceri de succes;
  • 3 metode-cheie cu ajutorul carora poti face o inchidere eleganta si eficienta cu aproape orice client;
  • Arta de a persuasua in mod etic; cum sa dezvolti un raport si cum sa-i determini pe oameni sa faca doar acele lucruri care trebuie facute;
  • Cum sa atragi in jur oameni capabili si inteligenti si sa dezvolti un raport instantaneu – astfel incat sa ii faci pe oameni sa simta ca si cand v-ati cunoaste de ani de zile .

Dupa cum spuneam, aceasta inregistrare este din cadrul unui eveniment privat organizat de Frank Kern pentru clientii sai High-Class, astfel incat scuzati unele momente mai picante si limbajul, pe alocuri mai colorat! In fond, e specific Lupului!  🙂

6 Lucruri Pe Care Daca Le Faci, Vei Avea Cu Siguranta SUCCES in Afaceri

Ca ne place, ca nu ne place, adevarul este ca NU EXISTA SCURTATURI in afaceri. Afirm acest lucru cu responsabilitate dar si din experienta celor 20 de ani de antreprenoriat pe care i-am implinit in aprilie, 2014

Ca ne place, ca nu ne place, adevarul este ca NU EXISTA SCURTATURI in afaceri. Afirm acest lucru cu responsabilitate dar  si din experienta celor 20 de ani de antreprenoriat pe care i-am implinit in aprilie, 2014!

Am intalnit zeci, poate sute de antreprenori si oameni de succes, atat romani cat si straini – o parte dintre ei mi-au devenit prieteni, mentori – si pe oricare dintre ei ii vei intreba, va confirma ceea ce am afirmat la inceput: NU EXISTA SCURTATURI in afaceri! Pentru a fi un antreprenor cu rezultate si pentru a avea succes sunt 6 lucruri pe care trebuie sa le stii, si sa Continuă lectura „6 Lucruri Pe Care Daca Le Faci, Vei Avea Cu Siguranta SUCCES in Afaceri”

5 caracteristici prin care ii poti identifica pe oamenii care NU reusesc in viata si in afaceri

Aproape toata lumea cauta si vrea sa afle „SECRETELE” elementelor care conduc catre un obtinerea SUCCESULUI, cat mai rapid si mai mare cu putinta, cu un consum cat mai mic de timp, bani si munca … Cand de fapt, ar trebui sa caute sa-si analizeze propriile capacitati, resurse si rezultate, din care sa invete ceva, sa invete cum sa-si planifice viata si viitorul, sa caute modalitati de optimizare, si sa invete sa se cunoasca pe ei insisi!
Poate parea paradoxala aceasta ultima afirmatie, dar din experienta proprie, trebuie sa afirm cu tristete, ca sunt foarte putine persoane care si-ar putea raspunde, doar pentru ei, cu sinceritate, la aceste aparent banale, intrebari: Continuă lectura „5 caracteristici prin care ii poti identifica pe oamenii care NU reusesc in viata si in afaceri”

8 Motive pentru care o vacanta este lucrul de care ai nevoie acum

Atentie workaholici! Luati nota de faptul ca o vacanta este o necesitate!
Asa ca, lasati deoparte sentimentele de vinovatie. Aruncati la gunoi atitudinea stoica de luptator brav care nu si-a permis o vacanta de ani de zile. Vremurile s-au schimbat!

Atentie workaholici! Luati nota de faptul ca este o necesitate!

Asa ca, lasati deoparte sentimentele de vinovatie. Aruncati la gunoi atitudinea stoica de luptator brav care nu si-a permis o vacanta de ani de zile. Vremurile s-au schimbat!

Fiecare are din ce in ce mai mult de munca, insa tot mai multi angajatori si proprietari de afaceri realizeaza acum ca a lucra (chiar daca o perioada mai indelungata) cu intervale scurte de recreere, ar putea fi un lucru mult mai productiv pe termen lung. Cu toate astea, un studiu pe aceasta tema arata ca jumatate dintre cei care au raspuns, s-au gandit sa „sara” peste vacanta iar cealalta jumatate Continuă lectura „8 Motive pentru care o vacanta este lucrul de care ai nevoie acum”

PASIUNEA, INGREDIENTUL DE BAZA PENTRU SUCCES? SE PARE CA … DA! – Concluzii Conferinte – Cluj Business Days, editia 15 (2)

A doua serie de conferinte, din prima zi a Cluj-Napoca Business Days,(despre prima, aici) au avut ca tema PASIUNEA, Ingredientul de baza pentru succes, atat in viata cat si in afaceri si au inceput …

A doua serie de conferinte, din prima zi a Cluj-Napoca Business Days,(despre prima, aici) au avut ca tema PASIUNEA, Ingredientul de baza pentru succes, atat in viata cat si in afaceri si au inceput moderate de aceiasi moderatori frumosi si iubiti, Mihaela Tatu si Calin Iepure exemple vii ale pasiunii pentru ceea ce fac! Iar aici, cred ca sunteti de acord cu mine, nu-i asa?

Si daca va mai spun ca in deschidere, primul speaker care a energizat la propriu sala, prin prezenta si mesajul transmis, a fost MRU PATEL, antreprenor in serie la nivel international si unul dintre cei mai bine vânduti autori, coach de succes si mentor, cred ca am spus totul!

Din prezentarea sa intitulata, Do you love your work? – o poveste prescurtata plina de invataminte, am retinut ca, Mru – devenit om de afaceri, absolvent de Cibernetica la Brighton University, este cunoscut in Romania ca presedinte al fondului de investitii European Property Investments si este indian de origine, crescut in … Kenya. Bunicii sai au migrat in Africa si s-au stabilit acolo ca oameni de business, asa cum comerciantii indieni faceau, vazand o oportunitate economica in dezvoltarea ulterioara a Kenyei. Mru a invatat de mic sa se adapteze mediului in care se afla. L-a inspirat modelul tatalui sau – al carui business a trecut de multe ori prin suisuri si coborasuri – omul s-a readunat de fiecare data si a luat-o de la capat. „Sa te ridici ori de cate ori cazi, sa te reorientezi, sa te realiniezi si sa devii mai puternic, iata o mare calitate.“  Tatal sau era o persoana echilibrata, de la care a învatat ca banii nu sunt totul. Dragostea, afectiunea, familia, cultura, valorile, traditia si societatea sunt extrem de importante si a demonstrat-o constant prin actiunile sale. In Romania, Mru Patel este implicat in diferite actiuni caritabile ale asociatiilor United Way, Blue Heron sau OvidiuRom, pe principiul ca daca tot obtii un castig, e bine sa dai ceva inapoi comunitatii.

Intrebarea  cheie de la final a lui Mru: „Vrei sa ajungi in mormant, in conditii de siguranta, intr-un corp bine coservat, sau vrei sa sfarsesti complet epuizat de pasiune tipand in gura mare: La naiba! Ce calatorie! ( Holy shit. What a ride)

… Si un program in 30 de pasi prin care sa iti cresti si as-ti dezvolti viata si afacerea, pentru toti cei ce ii viziteaza siteul, www.mrupatel.com.

Speech-ul lui DRAGOS BUCURENCI, absolvent al programului de Master in Administrarea Afacerilor(MBA) al Standford Graduate School of Business, cea mai buna scoala de afaceri din afaceri din America, conform revistei Forbes, intitulat – „Despre riscul de a-ti urma pasiunea„, a venit in antiteza cu prezentarea lui Mru precum si cu eternul slogan: Urmeaza-ti pasiunea!

Conform lui Dragos, „Urmeaza-ti pasiunea” a devenit o mantra a ultimelor doua decenii si nu e un sfat care duce intotdeauna la cele mai dorite rezultate, dupa cum o demonstreaza dezechilibrele curente din piata muncii dintr-una dintre cele mai avansate economii, cea americana.
„A-ti urma doar pasiunea, e la fel de contraproductiv ca a-ti alege o cariera doar pentru ca vrei sa faci bani sau ca vrei sa ii multumesti pe ai tai.” – Dragos Bucurenci

In prezentarea sa, Pasiune si ratiune in antreprenoriat, CRISTIAN NACU, partener la Enterprise Investors si sef al Reprezentantei EI Romania , a pornit de la intrebarea: Am o pasiune, ce fac cu ea? 🙂 Iar raspunsurile care au venit au fost pe cat de rationale, pe atat de logice

  1. Daca pasiune ta nu indeplineste o nevoie reala in piata, mai bine sa ramana un simplu hobby. ” De aceea, alegerea unei afaceri trebuie sa fie o decizie rationala care sa identifice o oportunitate reala si sa o valorifice!”
  2. Prea multa pasiune poate deveni obsesie si atunci nu mai ajuta la dezvoltarea afacerii. Te poate impiedica sa ai o privire lucida, clara asupra problemelor, si te poate impiedica sa asculti opinii critice si sa iei cele mai bune decizii.

Concluzia trasa:  Oricine poate incepe o afacere din pasiune, mai greu este sa o dezvolti profesionist si mai ales sa decizi ce vrei sa faci cu ea.

DAN BERTEANU, trainer si consultant Achieve Global, si-a ales ca subiect de prezentare „Semnificatia” si ne-a explicat printr-o povestire cu o echipa de sudori, muncitori a caror activitate poate parea fara prea mare importanta. Acestia au fost pusi sa-si imagineze ca ar putea fi in postura unui bolnav pe masa de operatie, si ca la un moment dat se opreste curentul, moment in care intra in functiune generatorul –  executat chiar in atelierele in care lucrau acesti muncitori! Modul in care s-a schimbat semnificatia muncii, s-a schimbat radical.

Un lucru pe care l-am remarcat la Dan Berteanu, la ultimele editii Business Days, la care a participat Dan, este acela ca, toate prezentarile sale, una mai interesanta decat alta, sunt bazate pe fapte si intamplari reale, din care, dupa cum el insusi marturiseste, „am invatat din asta o lectie importanta pentru viata mea profesionala sau personala, si pe care o impartasesc cu drag„.

Pe  dr.MIHAELA STROE, sociolog, expert in comunicare non-verbala, trainer si speaker international, creatoarea si editoarea revistei online, Nonverbal Magazine, astept sa o revad si sa o re-ascult mereu, cu mare drag. Domeniul in care a devenit foarte buna il datoreaza lui …  Joe Navarro – fost agent FBI de contraspionaj, considerat cel mai bun expert in interpretarea comportamentului uman si singurul „criminal profiler” din ultimii 100 de ani ai FBI! (al doilea titlu, daca am retinut bine, fiind o informatie de ultima ora !)

Din prezentarea sa, „Pasiune, entuziasm si perseverenta” – trei calitati pe care Mihaela spune ca le exerseaza in fiecare zi si care „ma ajuta sa fiu pe primul loc in viata mea„, am retinut ca „Pasiunea este energie!„. Acum, este adevarat ca, multa lume nu-si cunosc pasiunea (desi nu vor sa o recunoasca), si de aceea nivelul de energie este foarte redus. Si-atunci, cum sa ne identificam pasiunea? Cu ajutorul a 5 intrebari cheie, pe care tot Mihaela ni le-a oferit, ca si exercitiu de sinceritate, la care va invit si eu:

  1. Ce iti placea sa faci la 5 ani? (Intreaba-ti parintii sau bunicii, daca tu nu stii sau nu mai tii minte)
  2. Daca ar fi sa faci o lista cu 3-4 lucruri pe care le faci acum cu pasiune, care ar fi pe cel pe care l-ai situa pe primul loc?
  3. Raspunde-ti, de ce ai ales acel lucru?
  4. De ce este atat de important pentru tine?
  5. Cum iti impartasesti pasiunea si altora?

O intrebare care ar putea apare ulterior este: Cum realizez ca mi-am descoperit cu adevarat pasiunea?

Aici, tot Mihaela ne-a oferit 3 criterii pentru a afla raspunsul: 1-simti energie in corp; 2-simti entuziasm; 3-simti ca te ia cu transpiratii!

Si pentru ca pasiunea se alimenteaza cu perseverenta si entuziasiasm, sa fii mereu plin de entuziasm, conform lui Napoleon Hill, ai nevoie de 5 „ingrediente”:

  1. Atitudine mentala pozitiva
  2. Obiective definite clar
  3. Credinta in tine
  4. Dragoste pentru ceea ce faci
  5. Dorinta de a-i ajuta pe altii

Mi-a placut si citatul adaptat de Mihaela Stoe dupa John Quincy Adams, citat care defineste leaderul:

„Daca prezenta TA ii INSPIRA pe ceilalti sa viseze mai mult, sa invete mai mult, sa faca mai multe, sa reuseasca mai multe, sa devina mai multe, inseamna ca ESTI cu adevarat LEADER”

Despre ALIN GHERMAN, nu pot spune altceva decat sa o citez pe Mihaela: „In viata intalnesti oameni pe care ii admiri, care lasa ceva din ei, in cei din jurul lor. Iar Alin Gherman face parte din aceasta categorie, fiind unul dintre cei mai puternici tineri manageri din Romania.”

Din scurta prezentare intitulata, O vorba buna, din care am aflat cum o incurajare a colegului si prietenului din copilarie, Dorel, au au avut darul sa sadeasca semintele omului plin de vointa, determinare, perseverenta si tenacitate ale lui Alin Gherman,  directorul comercial de astazi la DPD(Pegasus) si trainer Exec-Edu.

Despre RUCHI KUMAR, specialist in psihologie pozitiva si educatie socio-emotionala, recunosc ca nu stiam nimic. Prezenta agreabila, posesoare a doua masterate la Universitatea Columbia, a sustinut o prezentare intitulata Mindfulness in Business and in Life, care a captat toata atentia si interesul.  Am retinut beneficiile acestei noi stiinte, intitulate Mindfulness (in traducere, atentie, grija, intelegere), asupra sanatatii. Iata cateva dintre acestea:

 *reducerea tensiunii arteriale;
 *imbunatatirea sistemului imunitar;
 *reducerea curbei de depresie;
 *reducerea stressului;
 *cresterea gradului de constientizare;
 *imbunatatirea concentrarii, si multe altele.

De aici, rezulta 2 beneficii pe termen lung, si anume ca,

  • vom genera si vom avea un psihic si o stare fizica si mentala foarte buna a bunastarii si
  • pornind de la dictonul latin minte sanatate-corp sanatos, vom fi mai productivi si eficienti per ansamblu.

Un exercitiu scurt, pe care ni l-a propus, a fost suficient pentru a realiza imediat beneficiile pe care le poate avea fiecare om, atat in viata personala, cat si in relatiile de afaceri. „Inchide ochii pentru cateva secunde si gandeste-te la ce simti, la ce mirosi, la ce auzi, daca iti place sau nu, apoi deschide ochii, priveste in jur si spune cum ti se pare!

Al doilea expert Exec-Edu prezent in coferinta despre pasiune, MONICA MINOIU, Managing partner pentru InCharge Management Consulting, o companie de consultanta in management, specialitatea Supply Management atat din punct de vedere al proceselor cat si al organizatiilor implicate in acest sector, a avut o prezentare intitulata Chipul pasiunii adevarate sau … De ce pasiunea nu se invata ci se traieste?  si care, mi-e personal mi-a placut caci a fost ilustrata cu imagini si citate ale unor personalitati din toate timpurile, mai mult decat elocvente!

 

 

Vocea placuta a ultimului invitat, EBERHART JUNG, executive coach si CEO la Persolog North America, m-a dus cu gandul la un reputat actor care a cochetat si cu muzica, Telly Savalas, alias Kojak (eroul unui serial politist care a rulat prin anii ’75-’80). I-am si marturisit acest lucru, in pauza! Lasand insa la o parte acest aspect, vasta sa experienta in dezvoltare organizationala si dezvoltarea personalului executiv si-a spus cuvantul, provocand si cu acest prilej prin prezentarea sa, inspirand si confruntand audienta, prin intermediul unei prezentari intitulata, Develop Organizations through People! (Dezvolta organizatii prin intermediul oamenilor)

Recomandand cartea lui Eric From, To have or to be? – (A avea sau a fi – tradusa si in limba romana la editura Trei si care poate fi gasita online, aici) , d-l Jung a explicat de ce succesul este ceea ce faci (urmezi) daca iti urmezi chemarea si ca adevaratul ingredient al succesului este reprezentat de pasiunea pentru business si sarcini dar si de pasiunea pentru oameni!

Pana la urma, pasiunea preia controlul asupra obiceiurilor noastre devenind ceva pentru care esti in stare sa iti sacrifici chiar si viata!

La final, va invit sa priviti imaginea de mai jos, si printr-un comentariu, sa-mi spuneti ce s-a intamplat si ce a condus la … haosul din imagine? Nefiresc si neintalnit, de altfel in cadrul unei conferinte de business!

Va multumesc!

UPDATE cu PHOTOS: Intre timp, au post prelucrate si postate peste 350 de fotografii din prima zi pe care le puteti vedea aici, tot 350 de poze aici din a 2-a zi, si alte 450 de la workshopuri, mese rotunde si serile de networking, aici.

– Va urma! –

 

Concluzii Conferinte – Cluj Business Days, editia 15 – CONFERINTA 1 – INOVATIA, DRIVER DE CRESTERE SI DIFERENTIERE

Dupa seminarul-training de 4 zile cu Anthony Robbins, la care am participat in urma cu 4 luni (peste 5.000 de oameni), Cluj Napoca Business Days a fost evenimentul de business-networking cu cel mai mare numar de participanti la care am asistat! Peste 1.300 de oameni, in marea lor majoritate manageri, antreprenori si profesionisti din toate ramurile din Ardeal, dar si din tara.

Abia a trecut o zi, de la incheierea editiei cu nr.15, Cluj Napoca Business Days, si inca traiesc atmosfera plina de viata si pasiune antreprenoriala, pe care am trait-o pe parcursul celor 2 zile de eveniment.
Dupa seminarul-training de 4 zile cu Anthony Robbins, la care am participat in urma cu 4 luni (peste 5.000 de oameni), Cluj Napoca Business Days a fost evenimentul de business-networking cu cel mai mare numar de participanti la care am asistat! Peste 1.300 de oameni, in marea lor majoritate manageri, antreprenori si profesionisti din toate ramurile din Ardeal, dar si din tara. Continuă lectura „Concluzii Conferinte – Cluj Business Days, editia 15 – CONFERINTA 1 – INOVATIA, DRIVER DE CRESTERE SI DIFERENTIERE”

10 Lectii de business de la 10 antreprenori in serie pentru succesul tau in Romania anului de gratie, 2014

Fara discutie ca a rezista in afaceri, si mai mult, a avea succes in ultimii 20 de ani, atat pentru antreprenori cat si pentru o piata este performanta uriasa, mai ales cand este vorba de piata din Romania.

Este cu atat mai notabil de notat, de admirat dar si de invatat cum un numar semnificativ de antreprenori au gasit solutii in aceasta perioada de criza (care pare ca nu se mai termina), au inventat si su demonstrat ca fiecare etapa parcursa in evolutia lor este o lectie ce merita a fi preluata si de altii. Pentru cei care sunt deschisi si lasa orgoliul la o parte, aceste lectii pe care vi le ofer mai jos pot alcatui, pe de o parte, to do tricks- scurtaturile necesare pentru a atinge succesul si a obtine rezultatele dorite, iar pe de alta parte, not to do list – o serie de lucruri de evitat.

Fara discutie ca a rezista in afaceri, si mai mult, a avea succes in ultimii 20 de ani, atat pentru antreprenori cat si pentru o piata este performanta uriasa, mai ales cand este vorba de piata din Romania.

Este cu atat mai notabil de notat, de admirat dar si de invatat cum un numar semnificativ de antreprenori au gasit solutii in aceasta perioada de criza (care pare ca nu se mai termina), au inventat si su demonstrat ca fiecare etapa parcursa in evolutia lor este o lectie ce merita a fi preluata si de altii. Pentru cei care sunt deschisi si lasa orgoliul la o parte, aceste lectii pe care vi le ofer mai jos pot alcatui, pe de o parte, to do tricks– scurtaturile necesare pentru a atinge succesul si a obtine rezultatele dorite, iar pe de alta parte, not to do list – o serie de lucruri de evitat.

Cei pe care ii voi prezenta mai jos, si de la care am extras cate o frantura din viata lor transpusa intr-o lectie pentru cine ar fi intresat sa..., sunt  intreprinzatori care construiesc afaceri de succes, le vand pe bani multi, iar apoi o iau de la inceput. Ei sunt numiti, antreprenori in serie. I-am intalnit cu ocazia diferitelor evenimente la care am participat, iar pe multi dintre ei ii puteti cunoaste, intalni si voi, in special la seria de evenimente Business Days.

Sfaturile si lectiile prezentate de acesti oameni care isi conduc businessul cu succes incepe de multe ori cu expresii precum „rezistenta”, „planuri pe termen lung”, „rabdare”… Si un alt lucru pe care l-am sesizat, ca observatie personala a fost acela ca nu trebuie sa fii omul unui singur business pentru a descoperi reteta succesului in afaceri.

LECTIA 1, de la RADU GEORGESCU

Ca antreprenor in serie Radu Georgescu mi-a marturisit ca „sunt un antreprenor si nu ma vad facand altceva”.  A refuzat propunerea de a conduce departamentul de securitate al Microsoft  pentru a-si lansa in  1992 prima afacere, GECAD Software, o companie specializata în productia si distributia de solutii software. Ulterior, compania si-a largit portofoliul, acum GECAD Group investind în companii tehnologice, din domenii precum securitatea IT, cloud, SaaS, ecommerce, metode de plata si cryptocurrencies (www.gecad.com). In 2010 a facut un exit de succes vanzand serverul de email ePayment catre grupul de comapanii Naspers. Un alt furnizor global de ecommerce, Avangate, ce facea parte tot din GECAD a fost vandut catreFrancisco Partners, una din cele mai mari companii de private equity din Silicon Valley. In prezent, Radu este implicat in  dezvoltarea ecosistemului antreprenorial din Romania fiind activ in initiative precum Venture Connect si Tech Angels, prima retea de investitori privati in startup-uri tehnologice din Romania, infiintata in 2012, unde este de altfel si membru fondator. Lectia pe care o recomanda, din proprie experienta:

„In antreprenoriat, nu toate proiectele au aceeasi sansa de reusita.”

 

LECTIA 2, de la OCTAVIAN RADU

Octavian Radu, proprietarul RTC Holding, grup de retail, distributie si servicii, pe care l-a fondat in 1990 si care astazi este format din 13 divizii si aprox. 50 de companii, a ajuns anul acesta la al 13-lea exit, renuntand la o franciza (Debenhams), ultima afacere pe care o mai avea in domeniul modei. Aceasta miscare face parte dintr-o strategie de a inchide toate firmele care erau pe pierdere. Lectia lui Octavian Radu despre cum rezisti dupa ce pierzi  afaceri in care ai investit multi bani? Atat timp cat, din pacate piata interna nu misca si tot ce tine de consumul intern este inca suferind…

„Schimbi strategia si o iei de la capat!” 

 

LECTIA 3, de la MARIUS GHENEA

Domeniul in care s-a dovedit a fi cel mai prolific in materie de idei de afaceri cu o valoare care poate sa creasca rapid, este IT-ul. Pentru multi este cunoscut ca unul dintre cei cinci investitori prezenti în emisiunea Arena Leilor dar si ca unul dintre fondatorii  Flamingo. In prezent este presedintele grupului Fit Distribution, dezvoltatorul magazinelor online PCfun si ElectroFun.  In urma cu doi ani, a achizitionat ShopIT si PC Garage, unul din cei mai mari retaileri online locali, printr-o tranzactie despre care Marius imi spunea ca este “cea mai importanta consolidare din întreg retailul online romanesc de la inceputuri si pana in prezent”.

„Orice portofoliu de investitii trebuie sa fie corelat pe investitii noi versus exituri. Ma uit mereu la posibilitati de exituri, de materializare a unor investitii pe care le-am facut in ultimii ani.”

 

LECTIA 3, DE LA FLORENTIN BANU – DEZVOLTA, VINDE, REINVESTESTE

Fost campion de badminton, Florentin Banu lansa brandul de napolitane JOE, pe care l-a vandut in 2.000 catre grupul elvetian Nestle. Cu banii obtinuti din tranzactie a infiintat un an mai tarziu reteaua de supermarketuri Artima, cumparata in 2005 de fondul de investitii Enterprise Investors, pentru 17 milioane de euro, iar ulterior de Carrefour pentru 55 milioane de euro. „Potrivit tuturor indicatorilor economici, noi suntem pe ultimul loc in Europa, dar acest lucru poate fi privit si ca un avantaj” – spunea Florentin la editia din decembrie 2013 Bucuresti Business Days. Astazi, impreuna cu fratele sau, controleaza, prin intermediul grupului Banuinvest, trei afaceri – Banuconstruct (dezvoltarea si construirea de imobiliare in Timisoara), Banusport (un complex sportiv dezvoltat în Timisoara) si Interpart Production (afacere cu mase plastice si matrite, in special pentru industria auto).

„Cel mai important este sa reusesti sa creezi o companie performanta pe care sa o dezvolti, sa o vinzi la momentul oportun, iar apoi sa reinvestesti. Toti clientii doresc sa faca afaceri cu o companie in care au incredere si care da dovada de credibilitate.”

 

LECTIA 4, de la ION TIRIAC – SPORT VS. AFACERI

Inca de pe vremea tenisului profesionist, talentul lui Ion Tiriac a fost pus in valoare in partidele de dublu, o teorie aplicata si in afaceri, unde partenerii bine alesi conduc la match point.  In acest sens, poate cel mai important „parteneriat” al lui Tiriac este cel cu fiul sau, Ion Alexandru Tiriac, reprezentantul sau in consiliul de administratie al companiilor. Holdingul lui Ion Tiriac include in prezent participatii importante in cadrul a cel putin 40 de companii private, din domenii variate, de la auto, imobiliare, servicii financiare, transport si energie. Printre acestea, unele dintre cele mai valoroase afaceri din Romania: Unicredit Tiriac Bank, Allianz-Tiriac sau Metro Cash&Carry Romania. Aproape toate succesele sale sunt rezultatul unor parteneriate bine alese. Lectia lui Ion Tiriac ar putea fi rezumata  de ceea ce spunea intr-un vechi interviu:

„Meciuri amicale nu exista, sportul te invata sa castigi si sa accepti cand pierzi.”

 

LECTIA 5, de la OVIDIU TENDER – LECTIA DE GEOGRAFIE

Inca din 2010, Ovidiu Tender, locul 8 in editia 2013 a Topului Forbes 500, anunta ca va investi masiv in Africa si s-a tinut de cuvant. Harta operatiunilor sale de investitii cuprinde Senegalul, Mauritius, Serbia si Singapore cu servicii geologice si geofizice de achizitii si procesare de date seismice. In timp ce in Romania, compania sa, Vulcan, a intrat in insolventa in 2013, antreprenorul a concentrat majoritatea operatiunilor internationale ale Grupului Energetic Tender. La conferinta de lansare a Topului Forbes, Ovidiu Tender are un potential enorm: „In Africa sunt acum 1,2 miliarde de oameni, iar estimarile arata ca numarul lor va ajunge la 2,4 miliarde. Acestia trebuie sa manance, sa se imbrace, sa doarma.” Trebuie stiut ca antreprenorul deruleaza afaceri si in constructii si in industria farmaceutica, iar lectia pe care o ofera pentru cei care doresc succesul pe termen lung ca antreprenori este,

„(…)sa descoperi zone cu potential. Eu am cautat zone cu resurse geologice importante. In ultimii cinci ani, am invatat ca cel mai important lucru este sa fii competitiv.”

 

LECTIA 6, de la DAN SUCU – CUNOASTE-TI CLIENTUL

Un punc de vedere aparte vine de la antreprenorul Dan Sucu, care dupa douazeci de ani de cand conduce Mobexpert a ajuns la intr-un punct care il face sa nu mai creada in exercitiul planurilor pe termen lung iar lectia pe care a invatat-o este ca retailul nu este altceva decat un „agregator de incredere din partea clientilor.

Intrebat de cei de la Forbes, ce sfat ar fi sa dea celor care vor sa intre in afaceri, in conditiile mediului economic actual, Dan spune ca rabdarea si tenacitatea sunt neaparat necesare,

pentru ca succesul nu apare din prima zi. Realitatea de astazi este mult diferita fata de cea din 1992 si, pe langa entuziasm, e nevoie de competenta. Iar aceasta se deprinde in timp.

Pastrandu-si totusi un ton optimist, el a spus ca, in cele din urma, orice problema este rezolvabila, cu conditia sa stii sa formulezi clar intrebarea si sa o adresezi cui trebuie. „Deciziile gresite pleaca adesea din intrebari incomplete sau prost formulate. Am observat de multe ori ca oamenii se concentreaza mai mult asupra lucrurilor care le lipsesc, decat decat pentru a folosi la maximum ceea ce au, iar o astfel de gandire ii blocheaza.” Si pentru ca clientii delega puterea lor catre un comerciant, cu increderea ca acesta are cea mai buna competenta in a alege pentru ei produse de calitate si la un pret corect, lectia lui Dan Sucu este urmatoarea:

„In urmatorii ani, clientul va deveni din ce in ce mai puternic. Va dori sa ii fie bine cunoscute nevoile si preferintele, sa fie recunoscut cand intra in magazin si sa aiba totul pregatit pentru a fi livrat asa cum si-a dorit.”

LECTIA 7, de la HORIA CIORCILA – COMPETENTA, VITEZA, CURAJ

Contextul financiar la inceputul anilor ’90 era unul dificil din cauza inflatiei mari, dar lipsa concurentei a oferit sansa lansarii pe piata a unei banci romanesti care sa fie o alternativa pentru banca de stat, „o idee indrazneata” dupa cum insusi fondatorul, Horia Ciorcila o descrie, gandita la inceput doar ca un brand de Cluj. Depasind numeroase provocari deoarece mediul ecomic era extrem de volatil, trecand dupa 2.000 printr-o perioada de crestere accelerata si extindere, Horia Corcila, fondator si presedinte al Consiliului de Administratie a BT a reusit sa supravietuiasca si perioadei de criza financiara izbucnita in 2008, mai mult dubland cota de piata a bancii, potrivit rezultatelor financiare. Spune ca cea mai importanta lectie pe care a invatat-o in cele doua decenii de existenta consta in constientizarea ca, atat la nivel de companie, cat si de tara e nevoie de trei lucruri importante: competenta, viteza, curaj.

„Lumea in care traim este una foarte competitiva, dar in acelasi timp, foarte volatila.”

 

LECTIA 8, de la IOAN CIOLAN – INCREDERE, ECHIPA, RABDARE

Ioan Ciolan este unul din antreprenorii pentru care tentatia de a porni un business pe cont propriu dupa absolvirea Facultatii de Automatizari si Calculatoare din Cluj, a fost la fel de puternica precum dorinta de a se intoarce in orasul natal, Sibiu. Astfel ca, compania pe care a fondat-o in urma cu 20 de ani, Ambient, prima de tipul Do It Yourself(DIY) in sectorul constructiilor, a trecut, ca intr-un montagne russe, de la agonie la extaz. „Criza ne-a zguduit bine pe toti” – marturiseste, insa din fericire, datorita unei echipe de profesionisti pe care si-a format-o, foarte uniti si motivati, a reusit sa transforme criza dintr-o problema, intr-o oportunitate, prin concentrarea eforturilor in zona diferentiatorilor, a investitiei in resursa umana de calitate si, nu in ultimul in rand, in relatii de parteneriat durabile. De aceea poate, echipa pe care a format-o este foarte valoroasa, fiind una cu care „poti sa razbati usor prin furtuna” si, de asemenea, pare croita dupa imaginea reprezentata de fondatorul companiei, in primul rand aceea a unui luptator.

Celor care vor sa porneasca un business in 2014 le recomanda sa incerce sa incerce sa sustina productia si serviciile autohtone si sa tina minte urmatoarea lectie:

„Este foarte greu sa inspiri incredere partenerilor si echipei tale, dar este foarte usor sa o pierzi. Apoi, un antreprenor fara o echipa nu poate construi ceva durabil. Si in cele  din urma, sa deprinda arta rabdarii, pentru ca nici un lucru valoros nu se construieste de azi pe maine”

LECTIA 9, de la RADU FLORESCU

Romanul nascut in America, Radu Florescu, a venit in Romania inainte de revolutie, in 1990, cand avea doar 29 de ani, incepand sa faca afaceri prin intermediul firmei sale Centrade, iar prima afacere s-a constituit din aducerea serialului de mare audienta  „Dallas” la televiziunea romana pentru care a primit in schimb spatiu de publicitate pentru brandul de tigari Kent. La sfarsitul anului 1993, Radu Florescu lanseaza agentia de publicitate Saatchi&Saatchi Romani, filiala retelei internationale Saatchi&Saatchi. Cand a venit in Romania, americanul crescut intr-o societate in care publicitatea este necesara ca aerul, a intuit oportunitatea acestui business pe un teren pustiu. Acum, dupa 20 de ani, constata ca s-au conservat anumite obiceiuri proaste: „Arta de a te invarti in jurul cozii, musamalizarea si cateodata fuga de responsabilitati inca par sa afecteze Romania, la fel ca si obiceiul de a nu da un raspuns direct.”

Principalele 3 lectii pe care Radu Florescu le-a invatat in cei 20 de ani de business in Romania sunt rabdarea, compromisul si perseverenta. El argumenteaza pentru fiecare in parte: „Printre atat de multe provocari dificile si absurde cu care m-am confruntat de-a lungul anilor, rabdarea mi-a fost un aliat puternic. Compromisul il inteleg drept o punte de legatura intre oamenii care au intelepciunea de a-si respecta opiniile, fara sa le respinga in intregime.” Cat despre perseverenta, Radu o defineste ca pe o lectie fundamentala:

„Nu renunt niciodata cu usurinta la nimic din ceea ce fac. Cand sunt concentrat, joc intotdeauna pentru a castiga chiar si atunci cand sansele sunt impotriva mea.”

 

LECTIA 10, de la ANDY SZEKELY – EXERCITIU DE NAVIGATIE PRIN … ESEC

Andy Szekely, o persoana draga sufletului meu,  este antreprenor, autor, specialist in Peak Performance Si speaker motivational profesionist cu o experienta de 17 ani în domeniu. Este unul dintre speakerii si trainerii care a participat(cu doua exceptii) la toate cele 14 editii Business Days Andy a publicat cinci carti, a produs 53 de CD-uri si DVD-uri pentru educatia adultilor si editeaza un newsletter online cu peste 30.000 de abonati. Din postura de speaker si trainer, Andy Szekely a lucrat cu peste 50 de companii din cinci tari europene si a sustinut prezentari demonstrative în SUA, Canada si China.

Cu putin timp inainte de a publica acest articol, am aflat o veste extraordinara, si anume ca, in semn de apreciere si din generozitatea-i bunecunoscuta, Andy a ales ca AISucces.ro sa-i devina partener de promovare ca urmare a lansarii editiei a 3-a a Speaker Elite, iar tuturor cititorilor care folosesc codul aisucces100 sa le ofere un discount de 100 ron din valoarea cursului! (intra acum sa vezi cate beneficii ai si daca ti se adreseaza). Dar despre acest curs voi vorbi intr-un articol urmator!

La ultima intalnire pe care am avut-o cu Andy, la Timisoara Business Days, afland de intentia mea de a scrie acest articol, mi-a recomandat, in stilu-i caracteristic un exercitiu pentru cititori, care spunea, „va avea o mare legatura cu …. formula esecului, pe care am propus-o si in primul numar al Business Days Magazine” (lansat la Timisoara)

„Te invit, draga cititorule, sa raspunzi la doua intrebari surprinzatoare care fac trimitere la o piesa importanta in educatia oricarui lider: valorile personale. Cele doua intrebari sunt: Care este cel mai mare succes din cariera ta de pana acum? si Care este cel mai mare esec din cariera ta de pana acum? ” Dupa ce raspunzi la ele, te invit sa aprofundezi subiectul cu o intrebare ajutatoare pentru fiecare dintre ele: De ce?

 Scopul acestor intrebari este simplu: nu poti defini un succes major sau un esec rasunator din viata/cariera ta decat daca le raportezi la propriul tau sistem de valori. Cele doua paragrafe vor contine „De ce„-urile vietii tale, adica acele cuvinte care pentru tine inseamna principii de viata ce merita urmate si aparate. Apoi, dupa ce ai parcurs acest exercitiu mai trebuie sa compui lista de cuvinte-cheie ce reprezinta valorile tale importante si ai astfel o harta de navigatie prin viata profesionala. Prima lista reprezinta valorile pe care vrei sa le implinesti iin proiectele tale, adica acele principii care te fac sa simti in mod deplin succesul, iar a doua lista iti arata lectiile de viata cele mai importante pe care inca nu le-ai invatat.

Formula esecului pentru lideri este: esec prezent + lectie despre valorile personale = SUCCES VIITOR. Diferenta fundamentala dintre leaderi si cei care inca invata sa devina leaderi este intelegerea acestei formule. Liderii maturi au invatat sa transforme foare repede esecul in lectie.

*****

Acestea au fost cele 10 lectii de business pe care am dorit sa ti le prezint si tie, preluate, dupa cum ai vazut de la antreprenori romani, care au cunoscut de-a lungul carierei si gustul dulce al succesului dar si amarul esecurilor, dar care, in ciuda provocarilor cu care se confrunta mediul de afaceri romanesc, si a lipsei de predictibilitate legislativa, a crizei sau a concurentei neloiale, au continuat sa creada in visurile lor, si-au redefinit modelele de business, dar si zonele cu potential de investitii, au mers mai departe si astazi pot fi considerati niste INVINGATORI! Niste MODELE de la care cu totii avem ceva de invatat si ale caror lectii ne pot ajuta foarte mult ca instrumente ajutatoare in directia in care dorim sa cunoastem succesul.

10 Femei de Afaceri de Succes din Romania – Modele Demne de Urmat (chiar si de barbati!)

O femeie de afaceri puternica este, ca si barbatul, o fiinta umana, prin urmare, logic ar fi sa spunem ca orice fiinta umana este o fiinta puternica, doar ca uneori rabdarea, si sensibilitatea feminina bate „muschiul” si logica barbatului.

Pentru ca … prin intermediul acestui articol vreau sa aduc un elogiu si o dovada de respect absolut si neconditionat FEMEII cu ocazia zilei de 8 Martie, si …

… pentru ca am avut prilejul cu diverse ocazii sa cunosc personal mai multe femei care au reusit in viata uneori in domenii sau zone in care nu li se dadea nici o sansa sau sa ajunga uneori in functii atribuite doar barbatilor;

… pentru ca doresc tuturor femeilor care vor citi acest articol sa caute inspiratie in exemplele de mai jos – toate din Romania anului 2014 – si sa aiba incredere in farmecul si puterea cu care au fost inzestrat, am ales sa prezint doar 10 femei de succes cu care, personal, sunt mandru ca sunt contemporan, care ma inspira si imi gadila orgoliul creativ!

Fara a avea intentia de a se dori un top, am gandit aceasta lista ca un model de femei-mentor de la care oricine lasa un pic orgoliul mai la o parte, are cate ceva de invatat. Pot fi considerate si modele de leadership? Cu siguranta, DA!

Ideea acestui articol mi-a venit CHIAR in ziua de 1 Martie. În urma unei polemici amicale cu o… femeie!… 

Mai exact, de la un dialog ce pornea de la condiția femeii în societatea de astăzi. Și, bineînțeles, manifestarea egalității în drepturi cu bărbatul în ce privește zona de afaceri. 

Dragul meu cititor, ce vei citi în continuare, sunt lucruri care, cu siguranță nu sunt noi pentru tine și nu le-ai auzit pentru prima dată. DAR, nu te opri aici din citit, pentru că am 100% convingerea că o să-ți folosească, cel puțin ca informație …

Deci, lăsând la o parte modul cum se văd femeile si cum sunt ele in realitate, mie, cel puțin, mi-a plăcut mereu să fiu sincer cu mine și sa dau Cezarului ce-i al Cezarului.  

Ce vreau să spun cu asta?

Că dacă e să privim femeia ca pe un diamant, trebuie să ne bucurăm in permanență de strălucirea ei în ansamblu. Dar, să și constientizăm faptul că frumusețea femeii (la fel ca si în cazul diamantului) este dată de strălucirea unică și aparte a multitudinilor de fațete și stări, pe care le are. 

Legat de acest subiect, marele William Shakespeare spunea că: femeia este o mâncare pentru zei, gătită de diavoliiar pentru Emil Cioran, femeia era „o muzică rătăcită în carne„!

Iar acestea sunt doar doua din multitudinea de definiții și cuvinte care sau scris și dedicat femeii. Și câte altele probabil încă se vor mai scrie….

Nu mă pot opri să mai afirm că personal, cred că este mult mai greu să definești o femeie și, că este mult mai ușor să o admiri, să o susții, să o iubești și să o încurajezi, în tot ceea ce face.

În cei 45 de ani de viață, am avut ocazia sa cunosc foarte multe femei, să discut cu mult mai multe și, în același timp, să citesc poveștile de succes ale multor femei. Ca atare, spune cu mâna pe inimă, că niciodată, dar, chiar niciodată, nu poți spune că știi totul, sau că ai văzut totul la o femeie. Pentru a o defini și ai pune o etichetă! 

Și-acum, că mi-am expus punctul de vedere, mai am o afirmație de făcut…

Pentru că DA, iubesc femeia (și femeile)!  Nu doar pentru că sunt mult mai puternice decât noi bărbații… Dar și pentru că femeia,  ca și „subiect”  reprezintă totuși o delicatesă. Care te surprinde (și te cuprinde)🤗 atunci când te astepți cel mai puțin. 

  • O crezi sensibilă?… Și doar ce constați că te încurajează cu un ghiont, sau cu ceva…
  • O rănești cu o afirmație? Sau, mai rău, cu tăcere?… Și vezi cum se ridică din ea războinicul luminii!
  • O crezi asemeni tuturor, normală? Tare și puternică?… Și te uimește pe nepusă masă cu reacția ei de lacrimi și suspine! 
  • Te afli TU, într-un moment de depresie! Și descoperi la ea, acel înțelept care te îmbărbătează cu sfaturi pline de înțelepciune!
  • Te crezi mare și „sfătos”! Însă constați că DOAR de la ea primești „anumite lecții”. Și DOAR EA te răsplătește tandru, după ce „îți trece”, cu un zâmbet.

Și-n tot acest timp, te gândești… Doamne, poate că EA… știe mai mult?! 😉

Natura femeii este greu de înțeles, greu de stăpânit, greu de aflat și, mai ales … greu de descris. Iar acest contrast, aparent năucitor, îl regăsești și mai accentuat la femeile care, cu fragilitatea și sensibilitatea lor, „își bagă nasul și în afaceri”. O lume dura, rezervata aparent doar bărbaților! 

Mai mult decât atât, o fac cu o grație și un talent care le conduc la rezultate și succes!

Și-atunci, când ai prilejul să vorbești cu ele, constați un fafp de-a dreptul uimitor… 

Anume, faptul că DOAR unele decizii (eu le numesc sănătoase, pentru că așa cred!) au menirea să conducă la rezultate și succes. Mai ales dacă sunt însoțite de un zâmbet cald, o voce suavă, însă, fermă! 

Zambete, caldura, afectiune, iubire, sunt  simple „accesorii” din farmecul personal al oricare femei; si cea de acasa care ingrijeste cu blandete copilul,  isi iubeste si isi respecta sotul, dar si cea care poate transforma un start-up intr-o corporatie de talie mondiala. 

O femeie de afaceri puternica este, ca si barbatul, o fiinta umana, prin urmare, logic ar fi sa spunem ca orice fiinta umana este o fiinta puternica, doar ca uneori rabdarea, si sensibilitatea feminina bate „muschiul” si logica barbatului.

Pentru că … prin intermediul acestui articol vreau sa aduc un elogiu si o dovada de respect absolut si neconditionat FEMEII cu ocazia zilei de 8 Martie, si …  

… pentru ca am avut prilejul cu diverse ocazii sa cunosc personal mai multe femei care au reusit in viata uneori in domenii sau zone in care nu li se dadea nici o sansa sau sa ajunga uneori in functii atribuite doar barbatilor;

… pentru ca doresc tuturor femeilor care vor citi acest articol sa caute inspiratie in exemplele de mai jos – toate din Romania anului 2014 – si sa aiba incredere in farmecul si puterea cu care au fost inzestrate, am ales sa prezint doar 10 femei de succes cu care, personal, sunt mandru ca sunt contemporan, care ma inspira si imi gadila orgoliul creativ! 

Fara a avea intentia de a se dori un top, am gandit aceasta lista ca un model de femei-mentor de la care oricine lasa un pic orgoliul mai la o parte, are cate ceva de invatat. Pot fi considerate si modele de leadership? Cu siguranta, DA!

1. AMALIA STERESCU, Sr. Business Consultant specializat pe industria de outsourcing /call center, fost vicepresedinte de multinationala si mama a trei copii

Amalia este o femeie de la care personal am invatat foarte multe, cu mult inainte de a o intalni( am mai povestis despre asta, aici) . Cunoscuta ca senior business consultant, cu ample competente în business coaching si public speaking, cu peste 16 ani de experienta în leadership si nenumarate specializari în outsourcing si insourcing, în industriile Telecom si IT&C, Amalia Sterescu este speaker permanent la Business Days, fiind membra a European Professional Women Network si a International Association of Outsourcing Professionals.

Pentru cei care au participat macar o data la conferintele ei, Amalia Sterescu este mult mai mult decât atât: e un profesionist vizionar, care si-a transformat pasiunea si experienta în misiune – aceea de a forma personalitati puternice, de a lustrui talente si a desavârsi echipe, de a construi strategii si de a identifica oportunitati, chiar si pe‚ marile învolburate’.

Experienta internationala în tari precum India si China, implementarea a 5 start-up-uri intraprenoriale, din care doua în afara granitelor tarii, coordonarea unor echipe cu peste 200 de angajati si multele provocari cu care s-a confruntat în cei 16 ani de experinta au învatat-o ca pentru o cariera de succes e importanta atât fundatia solida, formata din caracter si valori, cât si munca si investitia constanta în dezvoltare personala.

Ca sotie si mama a trei baieti mici a învatat ca niciodata nu esti deplin pregatit, ca mereu este loc pentru perfectionare, dar ca cel mai important e sa fii un model, un reper pentru cei din jur. De aceea, simbolul pe care l-a ales pentru identitatea vizuala este un far, iar motto-ul ei este: “View. Vision. My Mission

Motto ei este: „Were I a Roman Catholic, perhaps I should on this occasion vow to build a chapel to some saint, but as I am not, if I were to vow at all, it should be to build a light-house.”  –  Benjamin Franklin. 

La una din editiile Business Day’s unde am intalnit-o mi-a explicat si de ce si-a ales acest motto: „ Pentru ca acum mult timp am decis sa”nu fiu copacul la umbra caruia nu creste nimic –  mi-am dorit sa pot sa-i inspir pe altii cu experienta mea, sa-i pot ghida in timp de furtuna sau pe mari linistite – asemenea unui far„.

2. VERONICA GUSA DE DRAGANeste o tanara femeie de afaceri de succes(nascuta in 1973), care, dupa moartea sotului Iosif Constantin Dragan, a devenit si cea mai bogata femeie din România, potrivit topului Forbes 500 de Miliardari, editia 2013.

Veronica De Dragan este o persoana foarte discreta. Locuieste în Spania, la Palma de Mallorca, departe de ochii presei. Îsi creste linistita cei trei baieti si conduce un grup de 100 de firme, împrastiate peste tot în Europa. Afacerile totale ale acestora au ajuns la un miliard de euro, anul trecut. 

Majoritatea companiilor au acelasi actionariat de la constituire, iar obiectul principal de activitate este comercializarea si distributia de Gaz Petrol Lichefiat (GPL). De altfel, compania Butan Gas este si cea mai vizibila în România. „Suntem prezenti si în alte domenii de activitate, cum ar fi energia alternativa, imobiliar, tipografie, educatie, mass-media sau cultura (Fundatia Dragan, tipografia Fed Print, Fundatia General Stefan Gusa, editura Nagard, radioul Nova FM, cotidienele locale Renasterea Banteana si Redesteptarea, televiziunea Ten TV, Universitatea Europeana Dragan, clinica medicala Veroniki Life si galeria de arta Veroniki Art, dar si Universitatea Europeana Dragan de la Lugoj). În 2010, Grupul a avut o cifra de afaceri de aproximativ 1 miliard de euro“, a declarat pentru „Forbes România“ Veronica Gusa de Dragan.

Desi contextul economic este dificil în toate tarile unde activeaza companiile sale, Veronica Gusa de Dragan nu a luat însa niciodata în calcul posibilitatea de a vinde. Filozofia grupului, explica tânara antreprenoare, a fost întotdeauna aceea de dezvoltare. „Noi nu vindem, de obicei cumparam si suntem cunoscuti pentru acest lucru. Tocmai de aceea nu am avut niciodata oferte concrete, si chiar daca ar exista, nu ne intereseaza“, a precizat aceasta.

3. CAMELIA SUCU, femeie de afaceri care isi desfasoara activitatea in zona de design, agricultura si, mai nou, wellness; as putea spune ca Camelia Sucu surprinde mereu, iar numele sau devine un brand în sine. Un avantaj pentru cea care si-a propus sa aiba un impact pozitiv în societate.

Camelia detine retailerul Class Mob si brandul de mobila Class Living, centrat recent mai mult pe servicii de design de lux pentru interioare. De asemenea, ea mai detine Piata de Gros, achizitionata în 2010, dar si o ferma de vaci în judetul Bihor si o unitate care produce sucuri de detoxifiere din fructe si legume. 

Când vizualizez un business, de cele mai multe ori e instinctiv, e dictat de intuitia mea”, spune antreprenoarea, care a investit în productia de sucuri de detoxifiere aproximativ 70.000 de euro si mai are în vedere înca 150 000 euro pentru zona de masini si distributie. Tot ce tine de viata sanatoasa si de servicii «door to door» e un business de viitor, sustine Sucu. 

Camelia Sucu este femeia care defineste succesul în directa legatura cu influenta, cu impactul pe care îl are în comunitatea din care face parte. „A fi influent cred ca înseamna în primul rând a produce  schimbari în bine, a inspira, a crea, a genera valoare. Influenta este expresia laturii sociale a succesului, care trebuie împartatit si nu trait individual.

Eu admir si apreciez faptul ca femeia de succes, Camelia Sucu si-a propus sa fie  un «porte-bonheur» pentru altii, pentru a înapoia o parte din reusita personala. 

Fundatia Camelia Sucu, în curs de înfiintare, va încuraja creativitatea si spiritul antreprenorial autohton, se va ocupa de pastrarea si promovarea traditiilor românesti si a tinerilor. 

„Îmi doresc sa fac multe lucruri frumoase, pot parea nerabdatoare si da, e nevoie sa învat ca trebuie câteodata sa alerg si mai încet. Dar sunt optimisti si o sa vorbesc mereu cu pasiune despre ce se poate face în tara. Altfel nu as putea influenta oamenii din jur.”

4. LUCHI GEORGESCU, este proprietara producatorului de vin Vincon, cel mai mare producator de vin ca
volum si unul dintre cei mai mari ca cifra de afaceri din Romania,dar si a producatorului de mezeluri Meda Prod’98 Luchi Georgescu a fost si designer pentru propriile hoteluri, Melodia (4 stele), din Venus, hotel care a fost redeschis în iulie 2012, dupa o investitie de 3,5 milioane de euro si Favorit(2 stele).

Intr-un interviu spumos din 2013 pe care il puteti citi aici, femeia alintata cu epitete precum Doamna de Fier, Regina Vinutilor, Imparateasa Mezelurilor, si care afirma ca „am investit în 34 de ani de munca: vreo 70.000.000 de euro!”, povesteste cum „Am dormit în Gara de Nord si am umblat cu pungi din plastic în ghete, mai ales iarna cand era zloata„.

Ce imi place la Luchi este modul transant in care spune lucrurilor pe nume si modul cum le abordeaza. Un punct de vedere asemanator l-am intalnit si la Florentin Banu (parintele napolitanelor Joe)!

Criza este un nou mod de a face afaceri. Economicul trebuie sa determine politicul, pacat ca atât la noi, cât si în întreaga Europa e tocmai invers. Din acest motiv nu merge treaba asa cum ar trebui. E greu sa uniformizezi totul sub titulatura de Uniunea Europeana. Fiecare regiune are particularitatile ei…. În fine, eu cred ca uniunea de state e tot un fel de comunism.

Pentru tineri are mereu un indemn special: „Si  iubeasca munca, sa creada în visul lor si sa reziste când trec la fapte! si sa nu se astepte la rezultate imediate.”


5. SORINA BRADEA, 
are o experienta de 21 de ani de Resurse umane, din care 18 ani în propriul business, Romarketing, prin care a creat parteneriate de lunga durata cu firme de top din tara si a adus sistemul de evaluare comportamentala Thomas International în România. Are la activ peste 2000 de zile de training si consultanta livrate. 

Este membru Fondator al Fundatiei Alternative si al Asociatie de Resurse Umane din Oradea, Membru al European Professional Women Network, Vicepresedinte al Federatiei Patronilor din judetul Bihor, Membru al Comisiei Locale de Dialog pentru Educatie si Învatamânt.

 Am avut fericita ocazie sa o cunosc pe Sorina in mai, 2013 la Bucuresti, la Leadership Summit si pot spune cu mana pe inima ca este un trainer prin vocatie si aduce, din exterior, implicarea unui consultant intern pentru persoanele si clientii cu care împartaseste valori comune: raspundere, implicare, autenticitate si performanta. 

Energia cu care se implica în programele de dezvoltare si consolidare a echipelor , desi femeie, se transfera asupra indivizilor si are efecte vizibile la nivelul întregii companii. 

Ca femeie de afaceri a integrat viziunea sa asupra sectorului de resurse umane, HR-ului în strategiile dezvoltate, in contractele negociate si echipele construite. Sorina crede în puterea oamenilor din resurse umane de a face performanta si de a fi parteneri strategici relevanti si este una dintre femeile de succes pe care sunt fericit ca am intalnit-o.

 Motto-ul dupa care isi ghideaa viata si care ii si apartine este: „Fii tu însuti, nu încerca sa fii cea mai reusita  copie a modelului tau în viata! ” 

6. ARIADNA RUCSANDRA AVRAM, presedintele Fundatiei Lowendal  este specialista si femeie de afaceri si este cunoscuta mai degraba ca fiind una dintre cele mai puternice românce, cu o avere estimata în 2011 la 12-13 milioane de euro

Fiica actritei Irina Dall si casatorita cu un sculptor restaurator, Dorin Danila, Ariadna Avram este biochimist, si a ajuns la aceasta suma cu firma proprie de distributie si echipamente de diagnostic pentru laboratoare. Infiintata, în urma cu 15 ani Compania Top Diagnostics îi aduce si azi banii necesari pentru a pastra vie istoria unei familii fascinante si pentru a pune în valoare diverse proiecte culturale.

Top Diagnostics  a pornit cu doar patru angajati. În scurt timp,  a câstigat contractul pentru activitatea de logistica a multinationalei Roche Diagnostics,  Ariadna ramanand la conducerea companiei. 

Iubitoare de cultura si arta, ea cumparat cladirea fostei ambasade a Malaeziei, construita în 1910 în stil neo-românesc, pe care a transformat-o într-un muzeu dedicat bunicului sau, baronul George Lowendal, cunoscut pictor si scenograf iar in 2006.

 In anul 2011, a intrat ca actionar majoritar în actionariatul firmei Personal Genetics, cea mai mare investitie privata din România în domeniul citogeneticii si biologiei moleculare.

 7. DOINA CEPALIS,  este o femeie de afaceri pe care cei de la Business Magazin au numit-o „Antreprenoarea care i-a scos pe chinezi de pe piata„, pe cartea de ei vizita regasindu-se cinci unitati de productie, toate raspândite în nordul Moldovei, exporturi în 52 de tari si circa 1.000 de angajati!!!

Doina Cepalis a început sa produca la uzina din Pascani, unde initial se faceau produse din in si cânepa, centuri de siguranta si scaune auto pentru copii. Cu utilajele frantuzesti si în sistem lohn cu Team Tex, Te-Rox Prod a ajuns, în 2007, la o cifra de afaceri de 230.000 de euro, dar în numai cinci ani, în 2012, încasarile au urcat ametitor la circa 25 de milioane de euro, iar Doina Cepalis a renuntat la lohn.

 Doina Cepalis este licentiata din 1983 ca economist, specializarea finante – contabilitate, la Facultatea de Stiinte Economice din cadrul Universitatii „Al. I. Cuza” din Iasi. Dupa terminarea studiilor, Doina Cepalis a fost contabil la doua firme.

Dupa Revolutie, când avea 29 de ani, Doina Cepalis a participat la înfiintarea a patru societati pe actiuni: Moldova SA, Siretul SA, Casa Romascana SA si Favorit SA, toate desprinse din Întreprinderea Comerciala de Stat Marfuri Alimentare si Alimentatie Publica Roman. Doina Cepalis a fost director economic, iar apoi director general si administrator pâna în 2000 la S.C. Moldova SA.

Un prag important pentru Doina Cepalis a fost în 2000, când a cumparat o fabrica de in din Pascani cu 600 de angajati si o tehnologie din anii ’50.

Sase ani mai târziu, odata cu intrarea chinezilor pe piata europeant a textilelor, fabrica a dat faliment, iar Doina Cepalis s-a vazut nevoita sa se „redefineasca”. Cu un capital de plecare de 10.000 de euro, a construit compania Te-Rox Prod, care a început sa functioneze în aprilie 2007. Gasise o nisa compatibila cu fabrica de la Pascani si a început sa produca scaune de masini pentru francezii de la Team Tex din Franta. La început lucra în lohn, dar din 2008 Doina Cepalis a renuntat si a început sa fabrice în nume propriu huse si centuri de siguranta pentru fabricarea de scaune auto pentru copii. Cifra de afaceri a crescut de la 230.000 de euro în 2007 la 20 de milioane de euro în 2010.

Am luptat cinci ani si am reusit. Am reusit de frica. Mi-era frica sa nu pierd tot, de umilintele pe care trebuie sa le suporti daca pierzi. Nu am cedat niciun moment, am stat câte 14 ore în fabrica si mergeam direct de acolo la întâlniri în Paris, New York si chiar Japonia.”

Ca femeie antreprenor, trebuie sa schimbi preconceptii si sa faci multa munca de convingere. Eu nici nu sunt într-un domeniu feminin si nici nu sunt în Bucuresti, asa ca fac eforturi mari sa ramân în zona feminitatii. E greu sa te impui, dar am reusit cumva„, sustine femeia Doina Cepalis

8. SIMONA BACIU este una dintre femeile – vizionar pe care am cunoscut-o si pe care o consider si un agent al schimbarii. De cate ori am avut prilejul sa o ascult am costatat felul cum ea considera ca fiecare dificultate poate deveni o oportunitate de a creste.

La începutul anilor 90, fiind profesor de tehnologie la un liceu de stat, Simona s-a simtit foarte limitata de posibilitatile acordate de sistemului de învatamânt românesc, astfel a decis sa calatoreasca în lume pentru a însusi modalitati noi si eficiente de predare din strainatate. 

Azi, cu douazeci de ani mai târziu, scoala pe care a fondat-o, Transylvania College – Scoala Internationala Cambridge in Cluj (pe care o recomand fiecarui parinte sau dascal sa o viziteze macar o singura data), a devenit singura scoala din Transilvania care este acreditata pentru a preda atât Curriculumul National Românesc cât si cel International Cambridge si a fost aleasa de catre Ministerul Educatiei pentru a deveni scoala pilot pentru reforma educationala.

Recunoscând importanta pe care educatia o aduce în viata comunitatii si a societatii în care traim, Simona si-a facut un tel în viata din aceasta, cercetând în mod continuu posibilitati de optimizare a sistemelor educationale contemporane românesti.

Simona Baciu nu este numai un bun manager si un vizionar, ea este un om care stie sa daruiasca celor din jurul sau timpul si cunostintele sale, prin implicarea în diverse proiecte, prin participarea activa la conferinte si seminarii, devenind astfel un lider de opinie pozitiva pentru schimbare.

Simona Baciu impreuna cu sotul ei, Dr. Dan Baciu sunt initiatorii si fondatorii Fundatiei Copii Fericiti, sub umbrela careia au fost lansate Gradinita Happy Kids si Scoala Internationala Cluj, reunite din septembrie 2012 sub numele Transylvania College, The Cambridge International School in Cluj.

 Tot femeia, Simona Baciu este presedinte al Fundatiei Copii Fericiti si membra a bordului Scolii Internationale Cluj. Determinarea si talentul ei organizational au rezultat in realizarea unui mediu unic, de excelenta in educatia romaneasca, reusita confirmata prin acordarea, in 2009, a distinctiei “Scoala Anului in Romania”, din partea Fundatiei Dinu Patriciu.

Misiunea fondatorilor Transylvania College, prin vocea Simonei Baciu este „de a oferi elevilor posibilitatea de a invata intr-un sistem modern de educatie bazat pe performanta.

9. MIHAELA STROE, este doctorand, sociolog, speaker motivational, autor si specialist în comunicarea nonverbala iar „Forbes România” scrie despre ea ca este „Românca ce si-a facut un business din tehnicile agentilor FBI”. 

Mihaela, pe care de asemeni am avut ocazia sa o cunosc in cadrul ediliilor Business Days, a creat prima revista on-line româneasca despre comunicarea nonverbala, „Nonverbal.ro Magazine”. Din 2002, conduce propria companie, „Acta Nonverbal”, oferind servicii de consultanta în comunicare (verbala si nonverbala). 

Activitatea de antreprenor si-a început-o acum zece ani. Ceea ce a marcat-o – si a transformat-o – pe parcurs este contactul direct cu mediul de afaceri. Considera ca a atins un nivel înalt în domeniu, dar si ca mai are foarte multe de învatat de la cei din jur. De aceea, priveste cu mare atentie la persoanele care au reusit si care au un anumit statut în business, si se ghideaza dupa principiile lor.

Mihaela este partener si in proiectul Business Coach, specializat in programe de dezvoltare organizationala si a resurselor umane. Business Coach ofera servicii de consultanta (coaching, auditul culturii organizationale), programe de dezvoltare profesionala, teambuilding, scoli de vara si programme customizate.

Din 2006 se ocupa de proiectul www.euroconcurs.ro, unde pregateste romanii care vor sa lucreze in institutii europene, realizand un program de training specializat pe cele 8 competente profesionale cerute de UE si sustine sesiuni de coaching pentru pregatirea motivatiei si a interviului de recrutare/ selectie finala.

Este pasionata de voluntariat si activeaza in doua ONG-uri: in Junior Chamber International Romania (unde a detinut functia de Presedinte National pentru anul 2011) si SOS Satele Copiilor.

10. RUXANDRA HUREZEANU, este o femeie de afaceri care face 2 milioane de euro pe an din apele termale de la Herculane, iar acum a intrat pe piata din China: „Asiaticilor le place tot ce vine din Europa

Mostenind pasiunea pentru domeniul medical de la parintii sai, Rucsandra a studiat medicina atat in tara, cat si in strainatate. Dupa 4 ani de studiu intens asupra texturii produselor cosmetice, a lansat gama de produse Ivatherm, fiind singurul brand in componenta caruia putem gasi apa termala de la Herculane, izvorata in cea mai veche statiune termala din Europa. Cand s-a lansat pe piata din Romania, se batea cu 2-3 jucatori internationali. Odata cu cresterea pretentiilor romancelor in materie de frumusete, a inceput sa aiba mai multa competitie. La opt ani de la infiintare, Ivatherm se numara printre cei mai mari cinci producatori de dermato-cosmetice din tara, iar cremele sale ajung pe rafturile farmaciilor din Ucraina, Egipt, si mai nou, Hong Kong.

Printre studiile urmate de Rucsandra, mentionam: Facultatea de Medicina Generala, Universitatea de Medicina si Farmacie “Iuliu Hateganu”, Masterat in Management Medical (sectiunea Marketing Farmaceutic) – École Supérieure de Commerce de Paris, EMBA Executive Master of Business Administration ASEBUSS – Institutul de Administratie Publica si a Afacerilor Bucuresti, in colaborare cu Universitatea din Washington, Seattle, Doctorat in stiinte medicale, la UMF Carol Davila Bucuresti

A fost timp de sase ani director de marketing si vinzari al companiei farmaceutice Sandoz inainte de a decide sa-si lanseze propria gama de dermocosmetice. In momentul in care a simtit ca a acumulat suficienta experienta si cunostiinte, cu o echipa mica (de numai 15 oameni la inceput), Ruxandra a lansat pe piata primele sale produse. Acum, cu un numar mare de angajati, Ivatherm are o gama larga de produse in toate pietele de produse cosmetice din intreaga lume si se bucura de un mare succes. 

Intr-un interviu acordat revistei Unica, fiind intrebata daca pentru ea antreprenoriatul este o optiune responsabila, de ce a facut aceasta alegere si cum il vede: ca pe o optiune sau o alternativa? – Ruxandra a raspuns:

Pentru mine, antreprenoriatul n-a fost o alegere initiala, nu este o profesie, ci doar o optiune care vine pe parcursul unei cariere. Cred ca studiul universitar aprofundat al unui anumit domeniu, apoi experientele multiple în companii mai mici, mai mari sunt necesare pentru a crea un serviciu sau un produs unic, diferentiat, care sa aduca valoare adaugata. Sigur, un produs sau un serviciu de calitate nu e suficient. Trebuie sa gasesti clienti, o piata de desfacere, sa construiesti un branding recognoscibil, sa-l marketezi bine si, nu în ultimul rând, sa construiesti si sa conduci o echipa performanta. (…)

Când ai propria ta companie, poti sa-ti oferi mici libertati atragatoare la prima vedere. Sa te trezesti la ce ora vrei, sa faci sport în timpul orelor de birou sau sa lungesti un prânz cu o prietena pe care n-ai mai vazut-o de mult, toate par a fi un lux.                                                                                    Ceea ce-i diferentiaza însa pe antreprenori de angajati este capacitatea de a-ti asuma responsabilitati. „Responsabilitatea este pretul maretiei“ spunea Winston Churchill. Este vorba de responsabilitatea fata de banii investiti, fara de echipa pe care o angajezi si fata de timpul tau. 

Succesul apartine întotdeauna oamenilor curajosi si vizionari. Viziunea înseamna a vedea potentialul proiectelor si al oamenilor. „Ceea ce în ziua de azi este dovedit a fost pe vremuri doar imaginatie“, spunea William Blake. Când oamenii sunt lipsiti de viziune, cad prada victimizarii personale si intra într-un vârtej descendent. Pretul platit însa pentru a-ti transforma viziunea în realitate este „disciplina“. Trebuie sa faci fata aspectelor dure si pragmatice ale realitatii zilnice. Disciplina uneste viziunea cu asumarea angajamentelor. 

Nu în ultimul rând, pentru a crea ceva trainic, e nevoie de pasiune. Aceasta îti da energia, entuziasmul si puterea de convingere. Aceste trei caracteristici sau trasaturi – responsablitatea, disciplina si pasiunea – sunt absolut necesare antreprenorilor sau marilor oameni care, prin ceea ce fac, au o influenta asupra celorlalti. În ce ma priveste, satisfactia mea profunda nu vine din obtinerea unui rezultat anume, ci din experienta drumului parcurs.

Asa cum spunea Cervantes, „mai frumos e drumul decât hanul“. Oamenii, ideile, solutiile, fiecare etapa în drumul pe care am pornit ma motiveaza în fiecare zi si ma aduc mai aproape de visul meu de acum sapte ani: sa ofer femeilor sanatate si frumusete prin produsele pe care le creez. La fel si lucrul cu echipa mea de cercetare de aici si din Franta, pentru crearea de produse performante. Îmi place si faptul ca, prin specificul domeniului meu, am ocazia sa întâlnesc oameni interesanti, care îmi sunt modele si surse de inspiratie, fie ca e vorba de medici, farmacisti sau redactori de presa. Am învatat, în timp, sa ma bucur de frumusetea fiecarei zile, sa fiu mereu recunoscatoare pentru ceea ce am.

Ceea ce-i diferentiaza pe antreprenori de angajati este capacitatea de a-si asuma responsabilitati.“ 

********

Desi am ales sa fac o lista doar 10 femei, adevarate modele de succes, ele sunt mult mai multe, si singurul regret pe care il am este ca nu le-am putut trece pe toate… Pe multe dintre ele le stiti si voi, le iubiti, le admirati le invidiati ...

Sunt femei care au reusit sa inventeze, sa creeze afaceri sau sa conduca business-uri de sute de milioane sau chiar miliarde de euro. Sunt femei care sunt in fruntea unor companii a caror cifra de afaceri au un numar de multe zerouri.

Au vârste cuprinse între 27 si 77 de ani, ceea ce dovedeste ca nu este niciodata prea devreme sau prea târziu sa-ti dovedeasca talentul si priceperea în afaceri. Sunt doamne care au ajuns, înainte de a împlini 30 de ani, sa controleze bugete de milioane de euro sau sa coordoneze strategiile unei multinationale la nivel regional. Iata mai jos doar cateva exemple : 

    • Ioana Filipescu, de noua ani este managing director al Raiffeisen Investment Romania, fiind unul dintre cei mai apreciati bancheri de investitii din Romania cu o experienta semnificativa in domeniul serviciilor financiare, al farmaceuticelor si al serviciilor medicale, precum si in sectorul de utilitati. 
    • Dana Cortina, si-a cladit, pas cu pas, cariera in industria auto, iar de sase ani este director general al Porsche Inter Auto Romania.
    • Mihaela Tatu, contabila de meserie dar si-a castigat notorietatea ca prezentator, producator, realizator de emisiuni TV, co-fondator al Asociatiei femeilor de pretutindeni, spaeker si moderator Business Days.
    • Denisa Mateescuvicepresident affluent strategic solutions al MasterCard Europe pentru regiunea HGEM (28 de tari din Europa Centrala si de Est si Asia Centrala, incluzand Romania).
    • Monica Iavorschi, din 2008 directorul general al producatorului de electrocasnice Arctic, insa lucreaza in companie de mai bine de 12 ani. A preluat conducerea intr-un moment dificil, chiar cand criza incepuse sa-si faca simtite efectele, dar a reusit sa mentina compania pe crestere in ciuda impactului destul de puternic resimtit inclusiv de industria electronicelor si electrocasnicelor. In ultimii ani, producatorul de electrocasnice a fost una dintre putinele companii din Romania care au continuat sa faca angajari, a investit, a crescut productia si exportul.
    • Adina Pascu, directorul general al fabricii Timisoara a Detergenti S.A., companie detinuta de Procter & Gamble

Roxana Rasu, Country Manager-ul Sephora România, Manuela Nestor, Alina Barbu, Violeta Ciurel, Irina Socol, Diana Vitan-Martinas, Alice Botnarenco, Marie Rose Mociornita, Cristina Batlan si multe, multe altele in fata carora, personal ma inchin cu profund respect, si carora profit de ocazie sa le declar un sincer,

LA MULTI ANI!

FRICA! Ce te ajuta sa-ti invingi frica, garantat 100%

„Prin natura lor, oamenii sunt educati chiar de la nastere, cu frica de foc, pentru a se feri si a se speria de foc, si de aceea se feresc de foc” – spune Anthony Robbins. „Acesta este motivul pentru mersul pe un covor de carbuni incinsi este o expresie atat de puternica pentru cineva in a-si depasi si invinge temerile. Mersul pe orice suprafata fierbinte include unele riscuri bineinteles, insa acest lucru, respectandu-se anumite conditii de siguranta, s-a practicat si se practica de secole, iar atunci când este administrat in mod corespunzator poate valora enorm ca un memento pentru ceea ce suntem cu adevarat capabili.”
La UPW 2014 – Anthony Robbins te provoaca sa iti dezvolti potentialul interior: Elibereaza Puterea din tine! Vii si tu acolo unde IMPOSIBILUL devine POSIBIL, la Londra, in Martie, 2014?

FRICA!  Este o emotie pe care toata lumea o simte!

O simtim, mai ales atunci cand se apropie momentul pentru a face ceva ce ne poate cauza vatamari corporale sau durere: fizica, financiara, sentimentala s.a. Frica este ceea ce ne asigura siguranta  in fata  lucrurilor periculoase.

Insa, uneori, frica ne poate opri de la a face lucruri marete sau semnificative. De exemplu , teama de esec sau pierderea de bani are, de multe ori oameni darul de a-i infrana sau a taia elanul in a demara o afacere si a-si lua responsabilitatea in a deveni un antreprenor.

Frica este una dintre subiectele cele mai des luate in obiectiv de catre vorbitorul motivational, scriitor, coach si consilier de afaceri,  Anthony Robbins in seminariile sale. S-ar putea sa fi auzit deja de  modul in care el a gasit sa scape de frica si de a-i determina si pe participantii la seminariile sale sa o faca: Tony cere Continuă lectura „FRICA! Ce te ajuta sa-ti invingi frica, garantat 100%”

Exit mobile version