Partenerul TAU Pentru succes Online! Evenimente, coaching, cursuri&marketing online pentru ca TU sa ai succes in viata si in afaceri! Consultanta si Strategii de Marketing Online
Cartea “De profesie, OM. Cum sa te bucuri de munca fara stres si sa fii fericit in viata personala folosindu-te de legatura minte/corp/munca” este editia in limba romana a cartii lui Jim Bagnola, “Becoming a Professional Human Being” si vizeaza dezvoltarea personala pe axa minte-corp-munca.
Promisiunea autorului este aceea ca aceasta carte va inspira si va provoca cititorii in asa fel incat sa isi dea seama ca exista o posibilitate reala de a-si transforma viata proprie dar si pe cea a oamenilor din jur.
Cartea incepe cu povestea unui OM Profesionist ,asa cum ii place lui Jim sa spuna, pe nume Leroy Grant. Acesta lustruieste pantofi in holul unui hotel din Dallas. Leroy practica meseria de 60 de ani timp in care a reusit sa isi intemeieze si sa intretina o familie la care tine enorm. Isi iubeste meseria si spune ca il face fericit faptul ca lucreaza pe cont propriu si ca infrumuseteaza lumea “de jos” cate putin in fiecare zi.
„Fiecare vine cu un scop. Fiecare vine cu o misiune. Este in ADN-ul nostru. Cand iti dai seama care este si apoi o implinesti, te simti bine cu propria persoana. Te face sanatos. Muncesti inspre destinatia ta cu implicare, verva si pozitivism.” ~Jim Bagnola, De profesie OM
Povestile din carte alterneaza cu solutiile care duc la schimbare, moduri de gandire in afaceri, stresul la locul de munca si cum sa gasesti ceea ce iti place cu adevarat. Ceea ce m-a cucerit citind cartea lui Bagnola este armonia în care așează corpul/mintea/ munca și cât de important este echilibrul dintre un trup puternic, păstrat printr-o activitate fizică constantă, și o minte odihnită. Deși călătorește în toate lumea, Jim Bagnola își găsește timp să facă jogging, să practice yoga, meditația.
Definitia Omului Profesionist se bazeaza pe principii si moduri de comportament foarte atent descrise in carte. Jim insusi spune ca , in unele cazuri, a fost inspirat de persoane pe care le-a cunoscut de-a lungul timpului. In cartea “De profesie OM”, modul in care fiecare se comporta cu sine insusi si cu cei din jurul sau, gandirea pozitiva, capacitatea de a vedea binele si de a face bine, sunt toate lucruri care fac diferenta in viata de zi cu zi.
In concluzie, cartea te invata cum sa fii stapanul propriei vieti, cum sa produci cu adevarat schimbarea in viata ta, cum sa fii “De profesie OM”.
Ce spun cateva personalitati care au citit cartea lui Jim Bagnola?
“As with every other role that Jim Has played in reaching, touching, moving and transforming people to their highest potential, he has managed to do impeccably with this book, what he does in person.”
Lina A. Savkar, Deputy Executive Director, DHS Leader Development, Department of Homeland Security
“This is a must-read book and should be in every’s self-improvement toolbox!”
Jeffrey W. Helfenstein, Director of Information Protection, Headquarters Air Education and Training Command, United States Air Force
Cartea costa 50 Ron si o poti comanda online, trimitand un mesaj la contact@aisucces.ro.
DE RETINUT: In perioada 20 – 29 mai, poti castiga si TU una din cele 3 exemplare ale cartii “De profesie OM”, de Jim Bagnola, daca participi la CONCURSUL organizat peFacebook! Conditiile concursului, foarte simple dealtfel,aici.
UPGRADE: Tocmai am aflat ca parintele leadership-ului transformational, cum i se spune lui JIM BAGNOLA, va sosi in Romania pentru o serie de traininguri pe care le va sustine in 3 orase. Detalii, aici.
Cele mai bune decizii de business sunt cele care, deși pe moment pot părea controversate, fac pe termen lung diferența între companiile de succes și cele mediocre.
Când a ales, în urmă cu mai bine de o sută de ani, să dubleze salariile angajaților, Henry Ford a făcut cea mai bună decizie de business din toate timpurile, pentru că aceasta i-a permis să atragă în companie talentele de care avea nevoie și să-și asigure o clasă de muncitori eficienți, afirmă cel mai cunoscut consultant în strategii de creștere, Verne Harnish, în cartea sa „The greatest business decisions of all time”.
Harnish a alcătuit o listă cu 18 decizii de management, devenite legendare și al căror rezultat s-a dovedit a fi de mare succes. Printre acestea figurează și decizia de a-l readuce la conducerea Apple pe Steve Jobs, care fusese concediat în urmă cu mai bine de zece ani din compania pe care o fondase sau decizia luată de Sam Walton, fondator al lanțului de magazine Wal-Mart, care în 1962, a anunțat că vrea să stabilească întâlniri regulate cu toți angajații, sâmbăta dimineața, timp de două ore și jumătate, în fiecare weekend, susținând că cei care nu sunt dispuși să lucreze în weekend nu au ce căuta în retail.
O mare parte din succesul actual al gigantului sud-coreean Samsung se datorează și deciziei managerilor săi din urmă cu mai bine de două decenii de a-i trimite pe cei mai buni dintre angajații săi să dezvolte operațiunile din întreaga lume, devenind o companie globală.
Cel mai bun manager din toate timpurile, cum a fost considerat Jack Welch, nu putea lipsi din această ierarhie, prin decizia sa de a înființa Crotonville, un centru de training de cel mai înalt nivel, în care s-au format sute de lideri care au ales “calea General Electric”.
Trăim vremuri de mare incertitudine, iar un lucru esențial pe care l-ar putea face șefii companiilor este să-și aleagă oamenii potriviți alături de ei, susține Jim Collins – cel care a scris prefața cărții lui Verne Harnish. Iar acest lucru presupune, uneori, „să le ceri acelor oameni grozavi pe care i-ai adus la bord să te ghideze în domeniile din afara ariei tale de expertiză”.
Despre cum au reușit aceste decizii să facă istorie și, mai ales, despre cum pot deciziile de business bune să propulseze afacerile unei companii, va vorbi, în detaliu Verne Harnish, în cadrul evenimentului SEE Growth Summit, organizat în premieră, la București, pe 9 iunie, la JW Marriott.
„Growth Summit oferă mai multe idei practice, aplicabile, pe minut decât orice alt eveniment de management din lume”, potrivit editorilor ediției americane a revistei Fortune.
Te-ai gandit vreodata la faptul ca niste „banale” intrebari iti pot determina calitatea vietii pe care o duci?
Mai mult, avand in vedere ca viata reprezinta o suma de ani si de zile, felul in care iti „monitorizezi” prin si calitatea unor intrebari te pot aduce mai aproape sau te pot indeparta de raspunsurile pe care le cauti. Si nu mai este, cred, nici un secret faptul ca raspunsurile se afla in noi!
Iata de ce, in articolul de astazi am ales sa iti ofer 3 intrebari foarte bine alese pe care sa ti le pui la inceputul si la sfarsitul fiecarei zile. Aceste intrebari reprezinta un instrument util, pe care il folosesc personal dar pe care il si recomand clientilor mei in sedintele de coaching.
3 intrebari puternice pe care sa ti le pui dimineata
Incepe-ti fiecare zi concentrandu-ti atentia si energia pentru a raspunde la aceste intrebari:
Ce imi va aduce satisfactie astazi?
Ce anume ma incanta la sarcina/activitatea pe care o voi implini astazi?
Cine are nevoie de ajutorul meu astazi?
3 intrebari puternice pe care sa ti le pui seara
O zi va avea o semnificatie mai mare pentru tine si se va incheia intr-o nota mai buna daca iti vei rezerva cateva momente, inainte de a merge la culcare, pentru a raspunde la alte 3 intrebari:
De care lucru facut astazi sunt mandru si implinit?
Pe cine iubesc cel mai mult in lume?
Pentru ce sunt recunoscator la finalul acestei zile?
Incearca aceste seturi de intrebari, vezi daca si cum functioneaza pentru tine, si cauta acele intrebari care functioneaza cel mai bine pentru tine. Sa ai in vedere faptul ca intrebarile deschise ofera posibilitatea unor raspunsuri multiple in timp ce la intrebarile inchise raspunsul nu poate fi decat „DA” sau „NU”. Cele mai puternice intrebari sunt cele care te determina sa gandesti la mai multe variante de raspuns.
„Dezvoltarea impreuna a obiectivelor organizationale si a celor individuale aseaza fundamentele dezvoltarii durabile in viitorul conducerii, iar leadership-ul, fiind responsabil de crearea consensului si a increderii organizationale, are un rol decisiv in preluarea si integrarea noilor tendinte. Nevoia companiilor de a-si creste adaptabilitatea si competivitatea, de a face fata schimbarilor dese si cerintele tot mai ridicate conduc la o noua paradigma a leadership-ului transformational. Acest lucru evidentiaza dezvoltarea atat a organizatiilor cat si a oamenilor, crearea unui mediu valoros care sa permita dezvoltarea emotionala si intelectuala individuala. Prin valorificarea potentialului uman, prin stimularea imaginatiei si a creativitatii angajatiilor, organizatia poate avea acces la o performanta care sa depaseasca asteptarile si standardele comune.” – Laszlo Pacso,
Daca tema primei conferinte la Timisoara Business Days pe care am rezumat-o aici, a fost: VIITORUL, O PUNTE INTRE PERFORMANTA PREZENTULUI, TENDINTELE GENERATE DIN TRECUT, VIZIUNE SI INOVATIE, tema celei de a doua conferinta din prima zi a fost LEADERSHIP TRANSFORMATIONAL si a inceput cu prezentarea
Elena este o prezenta familiara in cadrul evenimentelor Business Days si este foarte apreciata pentru profesionalismul si cunostinele sale. Are o vasta experienta în marketing corporativ si operational, marketing digital si knowledge management. Mai mult, este implicata si în mediul academic, fiind invitata sa predea cursuri în cadrul programului de Master al Griffiths School of Management din cadrul Universitatii “Emanuel” din Oradea.
Din prezentarea Elenei, intitulata chiar .. Leadership transformational, foarte bogata in informatii interesante mi-am notat urmatoarele idei …
Ce se spune despre leadership?
„Adevarata masura a leadership-ului este INFLUENTA. Nici mai mult, nici mai putin.„- John C. Maxwell
„Oamenii care ne influenteaza sunt cei care cred în noi.”– Henry Drummond
Conform DEX, lider (engl. leader) si leadership vin de la verbul englezesc to lead: a conduce; a îndrepta; a îndruma; a dirija; a arata drumul. Iar influenta – este o actiune imperceptibila sau indirecta pe care o persoana o exercita asupra alteia pentru a genera schimbarea de comportament, de caracter, de evolutie, etc.
In esenta, leadership-ul este procesul prin care se exercita influenta; capacitatea de a-i convinge pe alti oameni sa te urmeze. Mai simplu spus: Leadership = Leader + Followers
Care sunt caracteristicile unui leader?
– Leadershipul si Managementul reprezinta dimensiuni distincte ale persoanelor din conducere.
MANAGERUL
Managerul este individul care asigura atingerea obiectivelor organizationale.
Managerul:
– Planifica si bugeteaza
– Organizeaza si aloca resurse
– Controleaza si rezolva probleme
Managerii pot fi lideri in sensul de a manifesta leadership.
LIDERUL
Liderul are capacitatea de a ghida oamenii si de a-i determina sa actioneze pentru indeplinirea unei viziuni comune.
Liderul:
– Creeaza si transmite o viziune
– Aliniaza si influenteaza
– Motiveaza si inspira
Liderii pot fi oameni investiti cu functii manageriale sau nu.
Care sunt cele 5 trepte ale leadership-ului?
4. Dezvoltarea oamenilor. Ca si lider va trebui sa le dezvolti oamenilor tai capacitatile pe care doresti sa le detina daca ei ar fi urmatorii lideri ai companiei conduse de tine, iar ei te vor urma pentru asta.
3. Productia. Vei stii cand vei urca pe aceasta treapta deoarece nu va trebui sa spui tu ca ai ajuns acolo ci vei auzi asta de la colegii tai.
2. Permisiunea. Relatiile interpersonale care se creeaza in cadrul grupului pe care il conduci. Cand ajungi la acest nivel oamenii nu te vor mai urma pentru ca asa trebuie ci pentru ca asa isi doresc.
1.Pozitia (functia) pe care o ocupi in cadrul grupului din care faci parte.
In final, am mai retinut ca Charles M. Schwab, angajat de Andrew Carnegie sa conduca U.S. Steel Corporation în 1903, primul om care a primit salariul de 1 milion $/an in 1918 (echivalentul astazi a 15 mil.$) a spus ca motivul pentru care angajatorul îi platea un salariu atat de mare este acesta:
„Eu consider ca abilitatea mea de a starni entuziasmul în oameni este cel mai mare atu al meu. Nu este nimic care sa suprime ambitia si entuziasmul în angajati mai mult decat criticile venite din partea superiorilor. Nu am criticat vreodata pe cineva. Daca vad oamenii lucrand bine, sunt generos în a-i lauda.” ~ Charles M. Schwab
Dorin Bodea are un CV impresionant: este licentiat în psihologie si sociologie, cu specializari în psihologia cognitiv-comportamentala, programarea neuro-lingvistica si învatarea experientiala. Are un master la Academia de Studii Economice în managementul administrarii afacerilor, cu specializarea managementul vanzarilor. Este dr. în economie la Institutul National de Cercetari Economice din cadrul Academiei Romane, iar in ultimii 15 ani, Dorin a implementat peste 50 de proiecte complexe de dezvoltare organizationala, de crestere a performantei afacerii si de schimbare culturala.
Printre altele, Dorin a mai publicat si trei carti: Românii, un viitor previzibil?(2011), Valorile angajatilor români (2013) si Manager, Lider sau Antreprenor?(2014)
3 idei importante mi-am notat din prezentarea lui Dorin:
Leadership-ul este procesul de construire a consensului si încrederii organizationale, de stimulare si dezvoltare a potentialului angajatilor, deci liderul raspunde de transformarea oamenilor si a organizatiilor, de alinierea lor la o viziune comuna.
Daca scopul in sine al unei afaceri este profitul, acel profit este rezultatul conducerii companiei respective, sau, altfel spus, masura performantei activitatii de conducere. Dar performanta conducerii in afaceri este strans legata de nivelul de dezvoltare a rolurilor si competentelor de manager, de lider si de antreprenor. Dintre cele trei roluri, cel de lider si de antreprenor explica in cea mai mare parte diferenta de performanta a afacerii, ceea ce arata care sunt declansatorii cresterii semnificative a afacerii: valorificarea sustinuta a leadership-ului transformational si a antreprenoriatului.
Competentele-cheie ale leadership-ului transformational sunt stimularea intelectuala, consideratia personala, feedback-ul, alinierea si schimbarea.
Prezentarea lui Adrian Cioroianu (nu istoricul!), intitulata Leadership Transformational. Povestea, m-a fascinat incat nu am notat… nimic! 🙂 Insa pentru ca povestea spusa de Adrian a semanat izbitor de mult cu o poveste din Asia, Semintele Imparatului (in care personajul principal-Imparatul, este inlocuit cu un CEO al unei mari companii, iar fii cu managerii-potentiali succesori), am ales sa va ofer varianta povestii originale:
„… A fost odata ca niciodata un imparat care imbatranea si era timpul sa aleaga succesorul la domnie. In loc sa numeasca la succesiune pe unul din fiii sai sau pe unul dintre dregatorii sai, el a ales sa procedeze intr-un mod mai diferit. Intr-o zi a chemat pe toti tinerii din regat si le-a spus:
– A venit timpul sa ma retrag si sa aleg pe urmatorul imparat. Voi alege pe unul dintre voi.
Tinerii au fost socati.
Imparatul a continuat:
– Astazi va voi da fiecaruia dintre voi cate o samanta. Doar una. Este o samanta foarte speciala. As vrea sa va reintoarceti la casele voastre si sa plantati samanta, sa o udati si sa aveti grija de ea si peste un an de zile sa veniti sa imi aratati cum a crescut. Voi evalua plantele si apoi voi alege cine va fi urmatorul imparat.
Printre tinerii adunati la curte era si un baiat numit Ling si la fel ca si ceilalti a primit si el samanta. A plecat acasa bucuros de intamplare si i-a povestit mamei. Ea l-a ajutat sa puna samanta in ghiveci si o planteze. Si in fiecare zi baiatul avea grija de planta sa o ude si cu nerabdare astepta sa creasca.
Dupa trei saptamani, unii dintre tineri vorbeau despre semintele si plantutele lor care au inceput sa creasca. Ling astepta sa apara si plantuta sa, dar nu rasarise nimc in ghiveci. Si trecuta trei saptamani, patru saptamani, cinci saptamani si tot nimic.
Acum toti vorbeau despre plantele lor, iar lui Ling nici macar nu rasarise plantuta; simtea ca a esuat. Trecura sase luni si in ghiveciul lui Ling nu aparu nimic. Incepu sa creada ca el a fost cel care a omorat samanta. Toata lumea avea copaci si plante inalte, iar el nu avea nimic. Ling nu le spusese nimic prietenilor despre samanta sa. El inca mai spera sa apara plantuta.
Si trecu un an, iar tinerii au adus plantele la curte pentru ca imparatul sa faca evaluarea lor. Ling ii spusese mamei sale ca nu va merge la curte sa duca un ghiveci gol. Dar ea l-a incurajat sa mearga si sa ia cu el si ghiveciul si sa fie onest in legatura cu ce s-a intamplat. Ling se simti atat de rusinat sa mearga, dar stia ca mama sa avea dreptate. A plecat la palat cu ghiveciul sau gol.
Cand Ling a ajuns, era uimit de varietatea de plante crescute de ceilalti tineri. Plantele lor erau frumoase, aveau forme si marimi diferite. Ling si-a asezat si el ghiveciul pe podea, iar unii au inceput sa rada de el. Unora le-a parut rau pentru ce i s-a intamplat si i-au zis: “buna incercare”.
A venit si momentul in care imparatul a sosit si a salutat tinerii din sala. Ling incerca sa se pozitioneze cat mai in spatele salii.
– Ooo, cate plante, flori si copaci frumosi ati adus! Astazi unul dintre voi va fi numit imparat!
Dintr-o data imparatul il observa pe Ling cu ghiveciul sau gol. A ordonat garzilor sa il aduca la el. Ling era speriat: “”.
Ling a fost adus in fata, iar imparatul l-a intrebat cum il cheama.
– Ma numesc Ling, a raspuns el. Si toti copii au inceput sa rada de el si sa faca misto. Imparatul a cerut tuturor sa faca liniste. L-a privit pe Ling si apoi anunta multimea:
– Priviti! Acesta este noul vostru imparat! Numele sau este Ling!
Lui Ling nu ii venea sa creada. Samanta sa nici macar nu crescuse! Cum era posibil sa fie el alesul?
Apoi imparatul a spus:
– Cu un an in urma, am dat la fiecare dintre voi cate o samanta. V-am spus sa luati samanta, sa o plantati, sa o udati si sa o aduceti la palat peste un an. Dar v-am dat seminte fierte care nu aveau cum sa creasca. Toti, in afara de Ling, mi-ati adus copaci, plante si flori. Atunci cand ati descoperit ca samanta nu crestea ati inlocuit-o cu alta. Ling a fost singurul care a avut curajul si onestitatea sa aduca aceeasi samanta pe care i-am dat-o. Astfel, el va fi noul imparat!
MORALA: Daca sadesti cinste, vei culege încredere. Daca însamantezi bunatate, vei culege prietenie. Daca plantezi modestie, vei culege maretie. Dac? sadesti perseverenta, vei culege armonie. Daca însamantezi munca, vei culege succes. Dac? plantezi iertare, vei culege împacare. Daca sadesti sinceritate, vei culege afectiune. Daca însamantezi rabdare, vei culege evolutie. Daca plantezi credinta, vei culege miracole.”
Mesajul final al lui Adrian: KEEP CALM – WE’RE ALL EQUAL. Avem nevoie de oameni normali printre leaderii de astazi?
EUSEBIU BURCAS, Fondator Burcash – program independent de educatie financiara
Probabil ca pentru marea majoritate a cititorilor, numele lui Seby Burcas nu mai este unul strain, pentru ca in afara faptului ca incepand de la editia a II-a cu o singura exceptie, a fost prezent la toate editiile Business Days. In plus, Eusebiu sustine Seminarii Gratuite de educatie financiara si management al banilor, Conferinte si Workshop-uri iar de anul trecut si primul program online de crestere a bunastarii personale – Wealth Academy
In prezentarea intitulata „INCEPE TU!” Eusebiu Burcash a propus un exercitiu de constientizare pe care, la randu-mi, ti-l propun si tie cititorule:
Scrie pe telefon numarul 75. Apoi extrage din acesta varsta pe care o ai. In cazul meu, 47. Numarul 75 reprezinta media de viata in Romania, conform Centrului National de Statistica
Deci, 75 – 47 = 28 .
Cifra obtinuta, care la mine este 28 dar la tine va fi alta, inmulteste-o cu 8.760 (365 zile x 24h), si vei obtine astfel un numar format din 6 (sase) cifre.
In cazul meu, 28 X 8.760 = 245.280
Acest numar obtinut, din sase cifre reprezinta numarul de ore de viata pe care teoretic, tu le mai ai de trait!!!
Dupa ce faci acest exercitiu, intreaba-te cat castiga in medie un roman/ora si compara cu cate ore din viata isi plateste un iPhone: cu aprox. 300h!!! Si daca tu consideri ca este cazul si timpul sa faci o schimbare in viata ta pentru ca nu mai ai … timp, atunci mai pune-ti o intrebare:
Ce rezultate vreau sa obtin in viata mea?
Si daca nu stii de unde sa incepi, Eusebiu spune doar atat: OPRESTE-TE!!!
„Mi-as dori ca publicul sa simta ca este responsabil de soarta lui. Pentru ca leadership-ul incepe de la fiecare din noi.” – Eusebiu Burcas
AMALIA STERESCU, Sr. Business Consultant. Fondator Outsourcing Advisors & Public Speaking School
De Amalia am aflat pentru prima data in 2011, prin intermediul Decalogului sau contribuind fara sa stie, la schimbari majore in viata mea si pentru care ii multumesc de cate ori am ocazia.
Pe atunci, era Vice President Oracle, dar in prezent este antreprenor, a fondat propria companie de consultanta: Outsourcing Advisors dar si o scoala de public speaking: Public Speaking School (proiect in care si eu o sprijin neconditionat) – scoala, destinata tuturor antreprenorilor, si managerilor sau profesionistilor ce doresc sa foloseasca public speaking ca si canal alternativ de promovare si vanzare sau de cultivare a imaginii personale.
Prezentarea Amaliei din conferinta intitulata, Leadership Transformativ – Intre adevar si minciuna a fost urmata in a doua parte a zilei de 2 workshop-uri, unul pe teme de leadership de tranzitie si al doilea de Personal Branding. Iar seara s-a incheiat frumos in ritm de tango odata cu lansarea primei carti semnata Amalia Sterescu: Tango cu viata, este o colectie de eseuri, povesti, ganduri si trairi legate de o viata construita cu migala si perseverenta.
Cartea, pe care am „decorat-o” in seara care a urmat, se adreseaza atat tanarului la inceput de drum, unui adult la rascrucea unor decizii importante, mamelor ce cauta echilibrul intre viata persoanal si viata profesionala, antreprenorului dezorientat in necunoscutul inceputului sau doamnei manager prinsa in hatisurile corporatiste. Cititorul va primii 3 chei de aur: dragoste/relatii, leadership/cariera, motivatie/indrazneste
Cateva idei notate din prezentarea Amaliei:
– Nu trebuie sa fii mare savant ca sa pricepi ca daca seful îti spune la prima greseala: „Daca se mai repeta te dau afara!” sau „Este bine ca îti spui parerea, dar nu uita ca aici eu decid!” ori „Eu te-am angajat, eu te dau afara”;
Un lider transformativ pentru business-ul si echipa sa este cel care …
– Comunica o viziune clara asupra business-ului sau si ii inspira în fiecare zi;
– Actioneaza zilnic ca un model, nu le cere ceva ce nici chiar el nu poate face;
– Se conecteaza cu angajatii sai într-o maniera în care sa poata sti ce îl motiveaza pe fiecare, cum îl poate ajuta sa se dezvolte si cum poate crea pana la urma, alti lideri pentru afacerea sa;
– Stimuleaza inteligenta angajatilor provocandu-i în permanenta, si scotandu-i din zona de confort.
Nicu detine un masterat european in educatia adultilor si o certificare pentru utilizarea instrumentului de analiza comportamentala ‘Predictiv Index’, iar in 2008 a castigat premiul „Cea mai buna prezentare la Business-Edu„, in conferinta de Resurse Umane. A participat in continuare ca speaker in evenimente de business, iar in 2013 s-a situat in top 10 cei mai populari speakeri din Romania in evenimentele Business Days.
In prezentarea sa, Nicu a subliniat un lucru intersant si foarte adevarat, in acelasi timp, si-anume ca „Leadeship-ul care nu devine o poveste nu este … leaderhip!”
MARIUS GHENEA, Business Angel
Marius este, cred, unul dintre cei mai cunoscuti antreprenori romani. Pentru multi este cunoscut ca unul dintre cei cinci investitori prezenti în emisiunea Arena Leilor, pentru altii este un prosper om de afaceri si unul dintre fondatorii Flamingo.
În prezent, Marius Ghenea este presedintele grupului Fit Distribution, dezvoltatorul magazinelor online PCfun si ElectroFun. Acum doi ani, a achizitionat ShopIT si PC Garage, unul din cei mai mari retaileri online locali, într-o tranzactie despre care omul de afaceri a afirmat ca este “cea mai importanta consolidare din întreg retailul online romanesc de la începuturi si pana în prezent”.
Prin achizitiile sale, antreprenorul creeaza un grup cu afaceri anuale de aproape 30 de milioane de euro. Iar de ultima oara de cand l-am intalnit, am aflat ca Marius a mai adauga la CV faptul ca este in prezent si Senior Adrvisor la 3TS CAPITAL PARTNERS, deci lucreaza cu fonduri de investitii de tip Venture Capital din regiunea Europei de Est si din Romania administrate de echipa 3TS.
Prezentarea sa a fost parca o continuare a lectiei de leadership inceputa de Elena Badea. Si iata ce am aflat si ce idei mi-am notat eu:
– Leadership-ul nu rezulta intotdeauna in urma unui proces democratic, uneori este un efect al unor structuri autocratice. Astfel ca avem mai multe tipuri de leadership: tip business (Steve Jobs), tip militar (Napoleon Bonaparte), de tip politic (Hitler), de tip social si de tip familiar.
– Cele 6 calitati ale unui leader de tip business(antreprenorial) sunt aspiratia, arbitrajul, aderenta, adaptabilitatea, angajamentul
Despre Eliza, am aflat ca este creator al mai multor campanii de PR premiate la cele mai importante competitii de comunicare din lume – Effie, Cannes, Eurobest, SABRE, IPRA si European Excellence Awards, conducand o echipa de doua ori distinsa cu titlul de „Agentia de PR a Anului” si “IAA Excellence Awards”, si ca are o întelegere profunda a lumii de afaceri, cu expertiza puternica în comunicarea interna, employer branding, comunicare de criza, media relations, CSR si managementul reputatiei.
Din prezentarea Elizei, intitulata „Brandul de angajator” am aflat,
– ce este brandul de angajator
Dintr-un studiu efectuat de Rogalski Damaschin Public Relations in Martie 2015 pe 1400 de respondenti am aflat
cat de importanta este reputatia firmei/companieipentru angajati si
care este loialitatea angajatilor fata de locul actual de munca,
„1 din 2 angajati romani declara ca si-a cautat un nou loc de munca sau a fost invitat la interviu în ultimele 6 luni.”
ce deterioreaza relatia angajatilor cu superiorii
ce asteptari au angajatii de la superiorul direct
care sunt cele mai apreciate valori ale unui angajator: profesionismul (72%), respectul (63%), egalitatea de sanse si libertatea la locul de munca (48%), onestitatea (36%) si transparenta (32%)
care este atitudinea fata de un angajator evazionist (8 din 10 angajati sunt convinsi ca pot schimba ceva la locul de munca)
Concluzii de final, „Cultivati valori interne relevante pentru angajati!” si „Tratati-va angajatii ca pe cei mai credibili ambasadori de brand!”
Dragos Popescu este initiatorul conceptului si autorul programului BusinessDrive, un mini-MBA bazat pe o simulare de business pe care o sustine impreuna cu Marius Ghenea, si care a acumulat deja 7 editii Open, 7 editii InHouse pentru clienti Corporate si peste 250 de alumni.
In prezentarea sa intitulata „Real power is something you take!” am aflat ca doar 8% dintre participanti vor ajunge leaderi, si ca leaderul … manipuleaza! Si a argumentat si prin definitia data de DEX: „A manipula = a influenta prin diverse mijloace modul de a gandi si de a actiona al unei persoane sau al unei colectivitati”
Am mai aflat si de cel mai puternic instrument pe care il poate detine un leader, Briceagul Puterii, cum ti-l poti construi singur si care sunt „lamele” acestui brigeag: experienta, carisma, legitimitatea, recompensa si pedeapsa.
Iar la final, prin intermediul unui personaj al unui serial difuzat in anii ’80, Dallas-Ewing Oil Company, am aflat ce este cu adevarat … PUTEREA!
Seria de conferinte din prima zi s-a incheiat cu prezentarile Ralucai Munteanu, Sales Manager IBS TV,Dan Zaharia, Senior Leasing Consultant, Extind Management creatorul si fondatorul primului site de cautare a potentialilor donatori de sânge din România, Donor.ro-Salveaza o viata si Maestrul Giorgio Fabri, Leadership Conductor si Trainer holistic, Sound Genius.
Din nefericire, spre rusinea mea, se pare ca am ratacit hartia cu notitele luate, si nu pot scrie nimic din prezentarile lor!
Am insa insemnarile din a doua zi, care a fost la fel de interesanta ca si prima, si in care i-am urmarit pe Alin Gherman (DPD), Ozana Giusca (abia sosita de la Londra, de la UPW), Mihaela Stroe si multi alti speakeri, unul mai interesant decat celalalt.
Pana cand voi publica urmatorul articol te invit sa vezi aici intreaga atmosfera frumos in imagini de Hreniuc Alexandru, fotograful oficial al editiei de la Timisoara.
Incepând cu 25 Aprilie vei putea sa revezi speech-urile de la Timisoara Business Days din cadrul conferintelor, workshopurilor sau masterclass – uri, pe site-ul Business Day TV. (Apropo, daca nu ai înca un cont, te poti abona oricând si vei avea acces la toate prezentarile editiilor anterioare Business Days)
Pana atunci, mi-ai face o mare onoare daca mi-ai lasa mai jos un comentariu in care sa imi spui care dintre prezentarile de mai sus ti s-a parut mai interesanta, si … de ce?
Timisoara a fost pentru doua zile, 31 martie si 1 aprilie, cel mai important centru din tara unde oameni de afaceri, antreprenori, manageri si alte categorii, atat romani cat si din strainatate si-au dat intalnire pentru ca Business Days a devenit evenimentul cu cel mai inalt grad de valoare adaugata existent la acest moment in Romania.
Editia de anul acesta de la Timisoara a reunit atat specialisti, cat si practicieni din diverse domenii, care au venit cu raspunsuri si solutii la problemele cu care se confrunta oamenii de afaceri din aceasta regiune.
Cele 4 conferinte desfasurate in cele doua zile in prima jumatate a zilei, au fost urmate de workshop-uri, masterclass-uri si sesiuni speciale de networking international, dar si o prezentare de moda, 3 lansari de carte si o tombola la care au castigat toti cei care au participat; in jur de 1.000 de personane.
Printre invitati de seama ai acestei editii – oameni de afaceri si antreprenori de succes, se numara personalitati care, fiecare in parte, poate constitui un model de urmat in ramura in care activeaza: Marius Ghenea, Orlando Sasz , Felix Patrascanu, Adrian Badescu, Codrut Ianasi, Eliza Rogalski, Liviu Stoleru, Dragos Anastasiu, Felix Daniliuc, Ovidiu Toader, Razvan Ogarcin, Amalia Sterescu, Mihaela Stroe, Gigi Nacev, Florentin Banu, Dragos Anastasiu si multi altii.
In randurile care urmeaza voi face un scurt rezumat al interventiilor din conferinte. Mai bine spus, o colectie de idei pe care mi le-am notat considerandu-le valoroase si utile, si care vi le ofer si voua in speranta ca poate, va for fi de folos.
CONFERINTA 1 – VIITORUL, O PUNTE INTRE PERFORMANTA PREZENTULUI, TENDINTELE GENERATE DIN TRECUT, VIZIUNE SI INOVATIE
„2015 – Anul in care acest eveniment de informare si networking antreprenorial aniverseaza 5 ani de la infiintare.” au fost primele cuvinte rostite de cei doi indragiti moderatori, Mihaela Tatu si Calin Iepure.
„Business Days s-a nascut în urma cu patru ani, la Târgu Mures, din visul mare al unei echipe micute, dar ambitioase. Astfel a ajuns, în 2014, cea mai importanta platforma de evenimente si networking pentru mediul de afaceri din întreaga Românie. Aceasta le ofera participantilor o ocazie unica de a fi alaturi de oameni care exceleaza în domeniul lor de activitate. Nu de unul sau doi, ci de zeci, toti în acelasi loc, care si-au propus sa dea publicului tot ce au mai bun. Aceasta acumulare incredibila de energie pozitiva si de modele sanatoase face din Business Days un remarcabil nucleu care strange laolalta oameni care cred în viitorul României, stabilesc standarde, ne încurajeaza sa visam si sa îndraznim sa ne construim viata asa cum ne dorim. Ne ofera acea gura de oxigen atunci când poate suntem tentati sa renuntam. Iar succesul formidabil a ceea ce putem numi deja familia Business Days nu este decât o dovada ca noi, publicul, ne dorim o Românie mai buna si suntem gata sa ne suflecam mânecile si sa trecem la treaba, pentru ca avem multe de facut. Probabil ca asa se si explica entuziasmul tuturor celor implicati în acest proiect (echipa, speakeri, participanti, parteneri), care îl sustin si îi sunt alaturi – mai buni, mai ambitiosi – de la o editie la alta.” – Mihaela Tatu
Dupa aceasta scurta introducere au urmat invitatii:
A sustinut o prezentare placuta si interesanta cu titlul: VIITORUL, o punte de legatura între prezent si trecut, viziune si inovatie, din care am retinut in principal faptul ca este posibil ca in cel mai scurt timp sa trecem la moneda electronica – Bitcoin, si ca in Israel exista deja o comisie care cerceteaza monedei fizice din circulatie!
Prezentarea sa: Trecut, Prezent, Viitor – industria auto a scos in evidenta acele elemente importante de care se tine cont atunci cand vrei sa fii printre leaderi competitionali in industria auto: globalizarea, inovatia, tehnologiile avansate, standardele de piata, costul minim, siguranta si calitatea.
Am mai aflat, mi-am notat din prezentarea lui Ovidiu care sunt inventiile viitorului aflate deja in stadii de prototip la Google, Conti, Volvo, Nissan, TRW, dar si ce anume au in comun aceste inventii:
solutionarea unor nevoi sau probleme mai vechi
faptul ca au beneficiat de ultimele descoperiri tehnice ale momentului
faptul ca la inceput toate au fost primite cu reticenta
dar mai ales faptul ca mai inainte, toate au fost doar un …. VIS!!!
Mesajul de la finalul prezentarii lui Ovidiu a fost, “Crede in ideile tale, fii suficient de persistent in a le urmari si vei crea o rEvolutie!”
De la Cristian am mai aflat ca firma Soletanche Bachy a fost fondata in 1927 (in urma cu aproape 90 ani!!!), si mai mult, ca…
Soletanche Bachy are astazi o cifra de afaceri de peste 2,5 miliarde $ si un numar de angajati de 9.600 in toata lumea
in Romania CA este intre 10-20 milioane Euro si un numarul de angajati de 130
sub deviza companiei, “Focus on future, Focus on innovation” SBR a obtinut pana acum 16 premii pentru inovatie si are 150 de inovatii si 250 de patente
Mesajul de final al lui Cristian: “Este foarte important sa incurajam VISUL dar si mai important este sa finantam VISUL!”
GIGI NACEV, Director General, Tempini Romania si initiatorul proiectului ”Scoala de Afaceri” cu peste 200 de participanti.
Obiectivul discursului sau a fost prezentarea printr-un exemplu real a catorva princiipii de baza necesarea intocmirii traseului optim spre destinatia finala: Viziunea antreprenorului. Gigi Nacev a spus ca:
„Mi-as dorii ca dupa cele 7 min. auditoriul sa simta ca doresc SA NU RENUNTE NICIODATA, desi au inteles ca traseul unui antreprenor este unul de off road”.
Citandu-l pe Henry Ford care spunea ca viziunea fara actiune inseamna halucinatie, Gigi a incheiat cu un mesaj care mi-a placut: „Soarele poate sa fie acoperit de nori doar in viziunea unui ochi minuscul!„
Fiind ca formatie jurist, Dacian Palladi activeaza în afaceri din 1992. Vreme de 11 ani a desfasurat activitatea de consultanta juridica si financiar-fiscala. De mai bine de 10 ani desfasoara activitati de consultanta în managementul general al companiilor, managementul schimbarii, managementul inovatiei, marketing si psihologia consumatorilor.
Avand ca hobby-uri familia si Dumnezeu, din prezentarea lui Dacian intitulata: Viitorul? Cine-l stie? – am descoperit o analogie extrem de inspirata a scopului pentru care folosim, ca soferi, oglinda retrovizoare …
In mod obisnuit, aceasta se foloseste pentru a vedea daca este sau vine cineva din spate… Dar, ce-ar fi daca am inlocui termenul cineva cu … trecutul sau … concurenta?
Concluzia, a fost unanim acceptata: eternitatea timpului integral(trecut, prezent si viitor) o are doar Dumnezeu!
Aparand pe scena intr-o tinuta de golf de la care nu a lipsit nici tolba cu crose, Cosmin a sustinut o prezentare despre … Golf – Obiectiv si Strategie.
Cu aceasta ocazie am aflat ca la acest moment, in lume, sunt 60 milioane jucatori de golf legitimati, ca sunt trei tipuri de crose de golf si ca acestea au dimensiuni diferite, ca un teren de golf cuprinde o serie de trasee, fiecare constând dintr-un tee-box, fairway, obstacole si hazarduri, un green si o gaura sau cupa, toate proiectate special pentru jocul de de golf, iar cele 18 gauri de golf sunt dispuse in mod strategic si ca exista o foarte mare asemanare intre obiectivele si strategiile unui jucator de golf si cele ale unui om de afaceri.
„You can never have too many balls!” – a incheiat Cosmin Grapini
Prezentarea fostului asistent universitar al lui Laszlo Pacso, Coordonatorul si Fondatorul Business Days s-a intitulat, Viitorul: Inventare sau Invatare?Idei care mi-au ramas:
Pornind de la ce spunea John Galsworthy, „Daca nu te gandesti la viitor, atunci nu vei putea avea un viitor.” si Alan Key, un cercetator IT “Cea mai buna cale de a prezice viitorul este sa îl inventezi.” se poate trage o concluzie logica, si anume, aceea ca daca „Iti doresti un viitor pentru afacerea ta? Trebuie sa ti-l inventezi!„
Si daca la aceasta concluzie adaugam o alta opinie ce apartine lui Edison, „Succesul este 1% inspiratie si 99% transpiratie” rezultanta este ca … Viitorul se inventeaza cu … transpiratie, cu curajul de a-ti asuma riscuri si cu tenacitatea de a-ti urmari ideea.
Recomandare de final: “Cauta ideile noi pe care altii le-au folosit cu succes pentru ca este suficient ca ideea ta sa fie
originala în aplicatia ta. Daca vrei sa-ti inventezi un viitor simplu? INOVEAZA!”
Viitorul? Suna simplu, nu-i asa? 🙂
ANA SIPCIU, Industry Manager Google
De la Ana Sipciu, care sa alaturat echipei Google Bucuresti dupa ce a lucrat timp de mai mult de 10 ani în toate domeniile industriei on-line, de la strategie de continut si de publicare a dezvoltare web, publicitate digitala si strategie media digitale, am aflat de Google Cultural Institute, un loc unde poti descoperi si vizita virtual expozitii si colectii din muzee si arhive din întreaga lume.
Si tot de la Ana am aflat de un proiect cu totul revolutionar al lui Google in industria auto: masina cu autonomie completa, Google Self-Driving Car Imaginile de mai jos, spun totul despre acest proiect …
„Live in the future, then build what’s missing.” (Paul Graham), a incheiat Ana Sipciu
ADRIAN BADESCU, Owner, Grupul de clinici MEDICI’S Timi?oara: Xclussive, Clinics, BabyClinics, Access, Laborix
Despre Adrian Badescu aflasem de la o editie anterioara ca imbina credinta rigorii germane cu creativitatea, spontaneitatea si dichisul banatean. A absolvit Universitatea de Medicina si Farmacie “Victor Babes” din Timisoara, promotia 1992. Detine doua masterate în sanatate si management, un certificat MBA si o diploma EMPRETEC în antreprenoriat.
Interesele si pasiunile sale depasesc domeniul sanatatii spre zona de IT, online si media. In business crede in consecventa, in dedicatie, in viziune, in seriozitate, in parteneriat si mai ales in respectarea cuvantului dat.
Reintalnirea cu Adrian Badescu a insemnat o bucurie pentru mine, iar dupa prezentarea sa am ramas cu o convingere puternica, si anume, aceea ca urmand cu incredere si dedicare harta din imaginea de mai jos, EXCEPTIONALUL se regaseste si in tine! EXCEPTIONALUL poti fi si TU! Atat timp cat adaugi ingredientul comun:ACTIUNEA!!!
RAZVAN TUDOR, consultant si trainer, antreprenor si fost jurnalist, owner la TraducemBine.ro
Razvan este unul dintre speakerii pe care ii asculti cu placere pentru ca are un stil aparte in a transforma orice speech sau prezentare intr-o poveste. La fel s-a intamplat si la Timisoara, unde prezentarea sa, Viitorul intre valoarea adaugata si valoarea alungata, desi tehnica, judecand dupa titlu, a fost transformata intr-o poveste cu talc, apreciata de toti participantii. Iata ideile pe care mi le-am notat eu:
Atunci cand adaugi valoare unui produs sau serviciu ii poate creste pretul sau valoarea;
Suma cu care creste valoarea unui produs in fiecare stadiu de executie creste influentata exclusiv de costurile initiale
Poti adauga caracteristici la un produs sau model existent deja pe piata, caracteristici pentru care cumparatorul este pregatit sa plateasca suplimentar.
Inventatorul, ganditorul si futurologul Ray Kurzweil a facut cateva predictii halucinante(asta nu inseamna nerealiste si imposibil de indeplinit):
2017 – automobile care se conduc singure
2018 – motoarele de cautare devin asisten?i personali
2020 – ne vom putea dezactiva celulele adipoase
2020 – cu un simplu click ne vom tipari haine „de marca” in propria casa
2023 – realitati virtuale in care ne vom putea pierde cu totul
2030 – ferme verticale de legume si carne
2033 – vom utiliza exclusiv energie solara2040 – vom ramane tineri pentru totdeauna
Pentru a afla daca viitorul nostru, al fiecaruia, se afla intre gratificare si privatiune, Razvan a facut o scurta analiza a rezultatelor cercetarilor lui Maslow(1950) comparate cu Teoria celor 8 ganduri emise de Evagrie Ponticul (in anul 300)
– „Am ajuns la acel punct in istoria biologica in care suntem responsabili pentru propria evolutie. Aceasta a ajuns sa depinda numai de noi” – Abraham Maslow
– „O alta caracteristica stranie a organismului uman, atunci cand este dominat de o anumita trebuinta, este ca intreaga filozofie asupra viitorului tinde sa se schimbe.” – Abraham Maslow
Si-atunci, apare o noua intrebare: Ce ne facem daca timpul cosmic este ciclic?
Compania pe care o conduce Carmen este specializata în fabricarea echipamentelor casnice, administrator unic al RUSMIR & RUSMIR CONSULTING SRL si Rusmir & Rusmir Management SRL, ambele specializate în activitati de consultanta, reprezentant permanent al Banatex SRL, companie ce activeaza în domeniul hotelier, al SIPA
Cand am auzit toate functiile, atributiunile si rolurile pe care Carmen le are, mi-am pus intrebarea, pe care si Mihaela Tatu a pus-o in prezentare: „Carmen tu cand mai dormi?„
Din prezentarea lui Carmen am aflat cum o incurajare venita de la un prieten: „Carmen, limita ta este cerul!„, avea sa o conduca de la o escalada la altitudinea de 3.000 m in Himalaya, la o alta in Tibet, la 5.328m altitudine.
Anul acesta, compania lui Carmen Rusmir a primit o comanda pentru o rezistenta electrica pentru … sateliti, lucru ce a determinat-o sa ajusteze acea incurajare, „Limita ta este cerul” in ‘Limita ta NU este cerul!„
OVIDIU TOADER, antreprenor, coach si consultant în afaceri
Ovidiu este o prezenta apreciata la Business Days fiind nelipsit la aproape toate editiile anterioare. Prima sa afacere, Minerva com, si-a început-o în studentie, în ianuarie 1997. Un an mai târziu a început distributia produselor firmei elvetiene Franke cat si a altor firme importante in domeniul accesoriilor pentru mobila din Germania si Italia, ceea ce a permis dezvoltarea si mai accentuata pana la 5,4 milioane de euro în 2008.
Prezentarea sa, Cand si cum ne cream viitorul?, a inclus un exercitiu inter-activ cu sala, participantii fiind invitati sa se aseze … cate 2 pe un scaun si sa caute sa stea cat mai confortabil! Iar cei care erau afirmau ca se simt bine erau invitati sa stea chiar cate 3! 🙂
„Confortul” neinsemnand altceva decat … concurenta din piata!
(va urma – Conferinta 2 – Leadership transformational)
Fifty Shades of Resilience – Rezistenta la invatare
“Fifty Shades of Resilience – Rezistenta la invatare”
Eficienta programelor de dezvoltare a angajatilor: cheltuiala sau investitie?
Trainerul NASA, Secret Service si NATO vine la Bucuresti! Jim Bagnola va sustine un workshop gratuit pentru managerii romani
Workshop-ul sustinut de Bagnola este doar o parte a evenimentului de tip Open Day “Fifty Shades of Resilience – Rezistenta la invatare”;
La acest eveniment vor participa peste 100 de persoane din middle si top management-ul unora dintre cele mai mari companii din Romania;
“Sta in natura umana sa uitam ceea ce am invatat daca nu discutam si impartasim cu ceilalti ceea ce am deprins in urma unui training. De exemplu, in SUA, cand un angajat este trimis la un training, managerii il roaga sa impartaseasca ceea ce a invatat cu ceilalti membrii ai echipei. De asemenea, acestia vor comunica echipei ce urmeaza sa se schimbe in urma a ceea ce au invatat.” Jim Bagnola.
Tematica Evenimentului
Americanul Jim Bagnola, unul dintre cei mai cunoscuti speakeri motivationali din lume, vine in Romania pentru a sutine, un workshop gratuit pentru managerii autohtoni. Workshop-ul sustinut de Bagnola este doar o parte a evenimentului de tip Open Day “Fifty Shades of Resilience – Rezistenta la invatare”, organizat de HPDI, companie romaneasca de consultanta in domeniul resurselor umane.
In cadrul evenimentului, Jim Bagnola, alaturi de trainerii HPDI (Petru Pacuraru, Andrei Vacaru si Alexandru Busila) vor dezbate subiecte de interes in domeniul resurselor umane, precum:
Tendinte in trainingul american;
Diminuarea rezistentei la invatare;
De ce unii angajati nu devin mai eficienti dupa un program de dezvoltare;
Noi metode de crestere a impactului unui training sau team building asupra participantilor;
Manageri, oameni de HR si traineri, de aceeasi parte a baricadei;
Responsabilizarea angajatilor;
Team building-ul si jocul ca metoda de obtinere a obiectivelor.
Cui se adreseaza acest workshop-uri?
Aceste workshop-uri se adreseaza atat companiilor mari, cu sute de angajati, dar si IMM-urilor care inteleg ca trainingul angajatilor este o investitie, nu o cheltuiala. La eveniment vor participa peste 100 de persoane din middle si top management.
Dupa ce a lucrat cu peste 10.000 de manageri romani, Jim Bagnola va vorbi despre diferenta dintre liderii romani si cei americani.
“Diferenta dintre liderii din Romania si cei din SUA consta in experienta lor. Americanii au 200 de ani in plus de democratie si leadership, incurajat de pe bancile scolilor, in antreprenoriat din generatie in generatie. Romania este o tara tanara, cu manageri tineri, iar leadershipul devine usor, usor o parte foarte importanta in educatia acestora” Jim Bagnola.
Despre JIM BAGNOLA
Jim Bagnola este speaker international si executive coach, este expert in domeniul leadershipului si in „Body-Mind Management”, cu accent pe influenta modelelor de gandire asupra sanatatii, fericirii, succesului si capacitatii de a conduce.
Printre clientii cu care a colaborat de-a lungul timpului se numara Shell Oil Company, Kroger Company, NASA, US Secret Service, U.S. Department of State, Departamentul Fortelor Aeriene, NATO, Hotelurile Marriott, Siemens, Motorola, Scotiabank (Canada), McEearney Alstons Ltd. (Trinidad), PT ISPAT (Indonezia), Hella, Ecolab, Castle & Cooke (Hawai) si Universitatea din Texas.
Programul evenimentului
13.00- 14.30: Training-ul si diminuarea rezistentei la invatare (Metode, Strategii, Comunicare). In cadrul acestui modul, vor fi abordate modalitatile prin care noile culturi si informatii pot fi abordate si implementate pentru a creste gradul de acceptare in randul participantilor.
Modulul este structurat pe 3 concepte:
1. Cum ar trebui sa arate continutul cel mai usor de asimilat si de introdus in viata de zi cu zi, la nivel personal – Alexandru Busila
2. Strategia organizatiei de a promova si de a introduce noile informatii in cultura organizationala – “Culture eats strategy for dinner” – Petru Pacuraru
3. Principii cheie in comunicarea schimbarii la nivel personal si organizational. Pericole si avantaje – Andrei Vacaru;
14.30-14.45: Coffee Break;
14.45-16.45: Team Building. Jocul ca metoda de atingere a obiectivelor. Doua ore cu activitati de team building si analiza impactului asupra participantilor. Rolul follow-up-ului si a implicarii HR-ului in prelungirea efectelor. – Echipa de facilitatori HPDI;
16.45-17.00: Coffee Break;
17.00-18.30: Conferinta Change Management. Bariere in invatare. Ce impiedica obtinerea rezultatelor. Cum cuantificam eficienta. Cine poarta responsabilitatea succesului si esecului in procesul de invatare si schimbare. Diferente intre Romania si Statele Unite. – Jim Bagnola;
18.30-19.00: Sesiune de vanzare de carte si autografe Jim Bagnola.
Evenimentul „Fifty Shades of Resilience – Rezistenta la invatare” va avea loc la Hotel Amabasador din Bucuresti, pe data de 25 martie, in intervalul orar 13.00 – 19.00.
IMPORTANT! Reprezentantii mass-media vor avea acces si la trainingurile sustinute în cadrul evenimentului “Fifty Shades of Resilience – Rezistenta la învatare”.
Va rugam sa confirmati prezenta pana luni, 23 martie, ora 16.00, la telefon 0764.392.429 sau e-mail roxana.grosu@princepspr.ro. Jurnalistii interesati de interviuri cu Jim Bagnola vor fi programati în ordinea înscrierii.
În anul 2005, Steve Jobs a fost invitat de Universitatea Stanford sa tina discursul de la finalul anului universitar. Acesta a durat 15 minute ai a ramas în istorie.
Desi nu a absolvit nicio facultate si nici nu a avut in intentie asta, Steve Jobs le spune celor prezenti trei povesti interesante:
Prima poveste este despre a conecta anumite puncte.
A renuntat la Colegiul Reed dupa 6 luni, dar a ramas la cursuri înca 18 luni pâna sa renunte definitiv. De ce a renuntat?
Povestea este de la începutul vietii sale când mama biologica, fiind foarte tânara, a renuntat la Steve. Si-a dorit sa-l dea spre adoptie unor parinti cu facultate, însa nu s-a întâmplat asa. Mama adoptiva nu a absolvit facultatea, iar tatal adoptiv nu avea nici liceul terminat. L-au adoptat pe Steve promitându-i mamei naturale ca baiatul va merge la facultate.
17 ani mai târziu, Steve Jobs a început facultatea, însa a ales ”cu naivitate” o facultate extrem de scumpa si toate economiile parintilor fara studii superioare erau cheltuite pe scolarizare. Steve povesteste ca dupa 6 luni nu a înteles valoarea investitiei si a renuntat.
Nu stia ce avea sa faca în continuare, însa la maturitate, Steve Jobs a spus ca a fost una dintre cele mai bune decizii ale sale. De ce?
Pentru ca în momentul în care a parasit cursurile obligatorii, a putut sa frecventeze cursurile care îl interesau cu adevarat.
Astfel, s-a înscris la un curs de caligrafie. si a învatat despre fonturile Serif si Sans Serif, despre modificarea spatiilor între diferite combinatii de litere si despre ce înseamna o caligrafie minunata. Nu s-a gândit niciodata ca asemenea lucruri ar putea avea o aplicabilitate practica în viata reala.
Zece ani mai târziu, a proiectat toate aceste lucruri în primul computer Macintosh. A fost primul computer cu un tipar frumos al literelor. Daca nu s-ar fi înscris la acel curs de caligrafie, Mac nu ar fi avut fonturi multiple sau ele nu ar fi fost propor?ional aranjate.
Steve Jobs spune ca ”Windows-ul a copiat Mac-ul si astfel, este posibil ca aceste fonturi sa nu fi existat vreodata” .
Si mai spune ca, daca nu ar fi renuntat la facultate, nu ar fi urmat acel curs de caligrafie. Binenteles, admite si faptul ca atunci ar fi fost imposibil sa conecteze punctele uitându-se în viitor, dar a fost foarte clar zece ani mai târziu.
”Nu poti conecta punctele privind înainte, ci doar privind înapoi. Trebuie sa ai speranta ca punctele se vor conecta la un moment dat în viitorul tau. Trebuie sa crezi în ceva, tupeul tau, destinul tau, viata, karma, orice. Având în vedere ca punctele se vor conecta undeva pe parcursul drumului îti va da încredere sa-ti urmezi inima chiar daca te abate de la drumul pe care merg toti. si asta face toata diferenta”.
A doua poveste este despre dragoste si esecuri. Spune despre elca a fost norocos ca a gasit devreme în viata ceea ce îi placea sa faca.
A început Apple împreuna cu Steve Wozniak (Woz) în garajul parintilor lui când avea 20 de ani. Au muncit mult si în 10 ani, Apple a crescut de la o societate într-un garaj, la o societate ce valora 2 miliarde de dolari, având peste 4000 de angajati. Avea 30 de ani.
Tot atunci a fost concediat de la compania pe care el însusi a fondat-o. Motivul principal a fost viziunea diferita dintre el si un angajat al companiei pe care însusi Jobs l-a angajat. Consiliul director Apple a luat partea angajatului si Steve Jobs a fost concediat.
Steve Jobs povesteste ca a fost un moment devastator. Simtea ca este un ratat vizibil, ca a dezamagit o întreaga generatie de antreprenori. si-a cerut scuze de la David Packard si Bob Noyce ca a dat gres atât de grav.
Apoi, a început sa realizeze ca înca iubea ceea ce facea. Si a decis sa o ia de la început. Nu si-a dat seama atunci, dar faptul ca a fost dat afara de la Apple a fost cel mai pun lucru care putea sa i se întâmple. Luând-o de la început si fiind mai nesigur de tot, a intrat într-una dintre cele mai creative perioade din viata.
În urmatorii cinci ani, a fondat companiile NeXT si Pixar si s-a îndragostit de o femeie minunata ce i-a devenit sotie.
Pixar a realizat primul film de animatie pe calculator, Toy Story, care este cel mai renumit studio de animatie din lume.
NeXT a fost cumparata de Apple, Stebe Jobs s-a întors la Apple, iar tehnologia dezvoltata la NeXT sta la baza actualei tehnologii Apple.
Steve Jobs este sigur ca nimic din toate acestea nu s-ar fi întâmplat daca nu ar fi fost concediat de la Apple.
”Câteodata viata te loveste în cap cu o caramida. Nu-ti pierde credinta. Sunt convins ca singurul lucru care m-a facut sa continui a fost faptul ca iubeam ceea ce faceam. Trebuie sa-ti dai seama ce e ceea ce iubesti. Iar asta e la fel de adevarat pentru viata profesionala ca si pentru partenerii de viata. Munca îti va ocupa o mare parte din viata si singura cale de-a fi cu adevarat satisfacut este sa faci ceea ce tu consideri ca e o munca minunata. Daca nu ati gasit-o înca, în continuare cautati si nu va resemnati”.
A treia poveste este despre moarte.
S-a întrebat în fiecare dimineata: ” daca azi ar fi ultima zi din viata mea, as vrea sa fac ceea ce urmeaza sa fac azi?”. Daca raspunsul este ”nu” pentru mai multe zile la rând, stia ca trebuie sa schimbe ceva. ”Aminteste-ti ca vei muri!” este cea mai buna metoda pe care o cunostea de a evita capcana care te face sa crezi ca ai ceva de pierdut. ”Esti deja dezbracat si nu ai niciun motiv sa nu-ti urmezi inima”.
În anul 2004 a fost diagnosticat cu cancer la pancreas. Doctorii i-au spus ca mai avea de trait între 3 si 6 luni. Mesajul pentru Steve Jobs a fost ca trebuie sa-si faca ordine în viata. Ceea ce ar fi putut face în zece ani acum o facea în sase luni. Însemna ca trebuie sa spuna ”la revedere”. Din fericire, forma de cancer de care suferea a fost operabila, ceea ce i-a prelungit viata cu înca 7 ani.
Steve Jobs spune despre acea perioada ca nimeni nu doreste sa moara, nici cei care vor sa ajunga în Rai. Cu toate acestea, moartea este destinatia pe care o împartim cu totii.
”Moartea este destinatia pe care o împartim cu totii. Nimeni nu a scapat de ea pentru ca Moartea este, foarte probabil, cea mai buna inventie a Vietii. Este Agentul de schimbare a Vietii”.
Au ramas în istorie cuvintele sale de la finalul discursului:
”Timpul vostru este limitat, asa ca nu-l irositi traind în locul altcuiva. Nu fiti prinsi în dogme, care înseamna sa traiti cu rezultatele gândirii altor oameni. Nu lasati zgomotul creat de opiniile altora sa va distraga de la vocea voastra interioara. Si cel mai important, aveti curajul sa va urmati inima si intuitia. Ele stiu, cumva, ceea ce vreti sa deveniti cu adevarat. Tot restul este secundar.
Tocmai am dat peste un articol genial pe care, cred ca o sa il gasesti si tu la fel de util, mai ales daca esti in cautarea unei modalitati noi prin care sa iti construiesti o cariera si o viata de succes pornind de la o analiza a ceea ce ai, si ce esti, in prezent.
Articolul, intitulatManaging Oneself,si care are 12 pagini, este scris dePeter Drucker, consultant, profesor si un stateg recunoscut ca „Omul care a inventat Managementul„. Drucker(1909-2005), si-a desfasurat activitatea si cercetarile pe tot cursul vietii, in domeniul managementului si a psihologiei comportamentale. Insa in acest articol, nu te speria, nu este vorba de management. Sau despre acel tip de management la care, cu siguranta, te conduce gandul!
Conferintele Business Days, si-au propus pentru editiile din anul 2014 sa trateze o serie întreaga de valori din credinta ca, în noua paradigma economica fiecare om de afaceri, fie ca este antreprenor, fie ca este manager, ar trebui sa le aiba sau sa le ia în calcul în vederea adoptarii lor, pentru a face fata cu succes provocarilor vremurilor pe care le traim.
CONFERINTA 3 – DETERMINAREA, GARANTIA SUCCESULUI ÎN TIMP
Ziua a 2-a conferintelor Iasi Business Days (rezumatul primei zile il gasesti aici), a inceput printr-o foarte scurta evocare a doar catorva personalitati memorabile ce „si-au plimbat pasii prin aceasta bijuterie de targusor„- cum frumos l-a numit Mihaela Tatu. Pe unde pasim noi acum, in acest an si secol-a spus Mihaela, au mai calcat si…
Mihai Eminescu (1850-1889) – poet, socotit de cititorii români si de critica literara drept cel mai important scriitor romantic din literatura româna(Luceafarul poeziei romanesti).
Ion Creanga (1837 – 1889), povestitor român, considerat drept unul dintre clasicii literaturii române. Recunoscut datorita basmelor, povestilor si povestirilor sale, Ion Creanga a intrat în istoria literaturii române, în principal, datorita operei autobiografice Amintiri din copilarie. A locuit în cartierul Ticau, într-o casa micuta, numita Bojdeuca.
George Emil Palade (1912), biolog american de origine româna, nascut la Iasi, laureat al Premiului Nobel pentru Fiziologie si Medicina (1974) pentru descoperirile sale în biologie, în special pentru functionarea si structura celulelor (ribozom).
Emil Racovita, savant, biolog si explorator român, considerat întemeietorul biospeologiei, nascut la Iasi în anul 1868, primul român ajuns în Antarctica, ca membru al expeditiei „Belgica” (1897-1899), academician si presedinte al Academiei Române. Una din insulele descoperite de expeditionari a fost numita dupa numele profesorului lui Emil Racovita, geologul Grigore Cobalcescu.
George Toparceanu(1886 – 1937), poet, prozator, memorialist si publicist român, membru corespondent al Academiei Române din 1936, dar si autorul Rapsodiilor de Toamna…
Primul invitat al conferintei 3, ce a avut ca tema DETERMINAREA, garantia succesului in timp, a fost DORIN BODEA fondatorul si managerul companiei de consultanta si training în management si vânzari Result Development.
Din prezentarea sa, Un lider colosal – Remodelarea gândirii conducerii, am retinut ca un lider colosal este cel care ne face sa nu pierdem timpul, care ne valorifica in cel mai inalt grad, care este puternic centrat pe rezultate si performanta sustenabila. Iar pentru asta, utilizeaza preponderent o gandire bazata pe principii si rationamente reper ale filozofiei afacerii.
Un exemplu foarte fine ales a fost cel al lui Sergiu Comissiona, despre care spunem ca “Este COLOSAL … ” pentru ca nu ne face sa pierdem timpul!
Pornind de la o problema in care avem urmatoarele date:
situatia actuala – 7/8 din 10 manageri iau preponderent decizii în mod intuitiv, puternic influentate emotional
gândirea bazata pe convingeri – 9 din 10 manageri se autoevalueaza în top 10% performeri (SUA si România) si
o cauza – lipsa unor repere clare în activitatea de conducere, a unor principii si rationamente fundamentale,
…Dorin a oferit 2 solutii/pastile – studii de caz, pentru a afla raspuns la intrebarea: Care sunt principiile conducerii în afaceri?
Concluzia pe care am tras-o a fost aceea ce, pentru a deveni un lider colosal, in rolul de antreprenori, de manageri si de lideri, e nevoie sa trecem de la o gândire bazata pe convingeri la una bazata pe principii, pe rationamente. Sa nu (ne) pierdem timpul, si sa nu-i facem nici pe altii sa-si piarda timpul!
DAN BERINDE, Regional Director, Eastern Europe la LIM si-a inceput prezentarea intitulata Cladeste complet, de la inceput!, cu o marturisire:
„În vremea tineretii visam sa fiu manager de criza. În viziunea mea de atunci, îmi doream abilitatea de a „repara” o companie, o organizatie ce are probleme. Am învatat despre asta, timp de 10 ani, si am facut-o in urmatorii 12… Am înteles ca liderul face muzica si ca rolul lui principal este de a-ti ajuta echipa sa se transforme din instrumentisti, în compozitori. Am invatat ca diferenta intre performanta si lipsa ei se numeste leadership. Si asa am hoatarat sa antrenez leaderi. Si asa am devenit coach ! Si asta voi face in continuare !”
Prin prezentarea sa, (una dintre cele mai bune in opinia mea), si-a propus sa inspire audienta – in special pe cei mai tineri, la a gandi pasii vietii proprii si la a intelege oamenii din jurul lor sub aspecte diverse: personal, profesional, ca echipe, ca organizatii.
„Sa inspiram la a reflecta, la a ne urma visele la a fi adaptivi.” a spus Dan, la un moment dat. Cum se poate face asta? Cautand raspunsul la 5 seturi de intrebari:
Ce vreau eu de la mine? Care este talentul meu? Profesional!
Ce ma bucura? Personal! Unde ma simt bine? (Organizatia din care fac parte: clasa, scoala, …)
Cum ma simt alaturi de ei? (Echipa-Colegii, Gasca)
Cat de aproape sunt de visul meu? Succesul meu!
Ce fac eu pentru mine?Ascult. Invat. Cer si ofer sprijin. Ma opresc pentru a reflecta. Ma adaptez!
Mi-am notat, la final si un citat care cred ca spune totul: “Daca vrei sa construiesti un vas , nu bate oamenii la cap sa strânga lemn , nu le trasa sarcini si nu le da de munca ci , mai curând , vorbeste-le despre imensitatea nesfârsita a marii.” – Antoine de Saint-Exupery
Leader si Intraprenor educat la scoala multor corporatii cu amprenta globala, AMALIA STERESCU, a condus start-upuri in telecom si IT &C in Romania, India sau China, ultimul rol detinut in lumea corporatista fiind de Vice President Oracle. De aproape un an, Amalia si-a luat soarta in maini, devenind antreprenor!
A fondat propria-i companie de consultanta: Outsourcing Advisors dar si o scoala de public speaking: Public Speaking School – destinata tuturor antreprenorilor si sr managerilor ce doresc sa foloseasca public speaking va si canal alternativ de promovare si vanzare. Intr-o discutie recenta, Amalia imi povestea ca pe viitor eforturile sale se vor concentra pe includerea mai multor orase din Romania in top 50 destinatii de outsourcing la nivel global si pe introducerea public speaking ca optional in cat mai multe scoli.
In calitate de Vice President Antreprenoriat in cadrul Professional Women Network Romania Amalia continua sa sustina eforturile doamnelor ce fac trecerea la antreprenoriat prin implementarea unor programe de suport.
Din prezentarea sa, intitulata „Motivatia, ingredientul magic„, am aflat despre cateva modele inspirationale de esecuri transformate in succes
datorita motivarii puternice da si despre modelul de succes mioritic. Cateva idei pe care mi le-am mai notat:
realitatea cruda a statisticilor poate fi invinsa folosind combinatia ideala de motivatie si determinare pentru a obtine succesul;
Ce însemna „a avea succes” în comunism este complet diferit de ce înseamna ” a avea succes ” in perioada post-decembrista;
Acestea sa fie oare ecuatiile succesului?
Pitipoanca + TV Show + Reclama intensa = Bani/Casatorie cu un Milionar
Antreprenor + Afaceri profitabile/cu Statul = Conturi grase/Servilism politic
Scoala + Internship corporatie + Studii în afara tarii + Job extern = Globetrotter
Scoala + Job Corporatie + Promovare = Top Management/Supraspecializare
Antreprenoriat/Insucces + Antreprenoriat în serie + Succes = Business Angel
Despre DAN SCHIPOR, am aflat ca, nascut la tara intr-o familie de dascali, timiditatea si „bunul simt” de la tara pareau contraindicate unei cariere in vanzari si management. Totusi, a ajuns Managing Partner la Daris, firma de consultanta sau coaching în management.
Din cadrul prezentarii sale, Motivatia determinarii de a reusi, am retinut ca …
– “A fi un om de succes înseamna a avea succes cât mai mult timp”
– Pentru a avea succes în viata trebuie sa fii determinat sa faci doar ceea ce îti place sau sa ajunga sa îti placa foarte mult ceea ce faci.
Pe ANDREEA ROSCA, (20 de ani jurnalism, astazi antreprenor, specialista in omunicare si PR) am avut privilegiul sa o cunosc prima oara in 2011, la Brasov, iar ulterior, sa o reintalnesc in iulie la Cluj unde, alaturi de Mona Dârtu, au lansat cartea „Cei care schimba jocul” – prima carte despre antreprenori români(am citit-o in vacanta si o recomand tuturor)
Principala idee pe care am retinut-o din prezentarea Andreei este aceea ca „Determinare înseamna sa încerci de multe ori, în ciuda nereusitelor. Cateodata, însa, drumul se înfunda, pur si simplu. Antreprenorii experimentati au o metoda simpla de a persevera acolo unde altii abandoneaza.„
Alte cateva citate interesante si idei care mi-au placut si pe care mi le-am notat:
– “A renunta este cea mai mare slabiciune a noastra. Cea mai sigura cale catre reusita este sa încerci întotdeauna înca o data.” – Thomas Edison
– “Cei mai multi dintre cei care persista în salbaticie lasa în urma doar propriile oseminte.” – Peter Drucker
– Desi exista o credinta, apoape generala, cum ca antreprenorii isi asuma riscuri necalculate, exista totusi un nivel al pierderii acceptabile, iar acesta este determinat de fiecare antreprenor in parte functie de urmatoarele variabile:
Cât de mult îmi permit sa pierd vs Cât de mult as putea câstiga
Ce este acceptabil pentru mine vs Ce e dezirabil pentru altii
Pot gresi ieftin si devreme vs esecul nu este o optiune
Perseverenta si flexibilitate vs Totul pe o singura carte (All in)
“Exista, garantat, conjuncturi proaste, iar esecul depinde si de tintele pe care le pui.” – Vasile Armenean, Betty Ice
Urmatorul invitat, MIHAI STANESCU, fondatorul companiei RoCoach, prima companie care furnizeaza servicii exclusive de coaching de nivel premium în România – un adevarat Lord al antreprenoriatului in Romania(din punctul meu de vedere) – a venit la Iasi odata cu aniversarea zilei sale de nastere. Lectia de coaching pe care ne-a sustinut-o (nu as numi-o prezentare), a fost pe masura valorii sale si s-a intitulat: Sfârsitul adaptarii: starea mentala care aduce succesul. Iata cateva idei pe care mi le-am notat:
– Ce face un antreprenor atunci când întâlneste un obstacol? Se adapteaza sau … creeaza!
– Modelele noastre mentale ne ajuta sa ne formam propria realitate.
Ciclul adaptarii
Conceptia de baza: lumea este un loc amenintator, de care trebuie sa ne protejam.
Valorile principale: adaptarea si supravietuirea în conditiile date.
Situatiile nemaiîntâlnite = pericole = doua variante: fuga sau lupta.
Sunt cautate actiunile care ofera avantaje si rezolva probleme pe termen scurt.
Ciclul crearii
Conceptia de baza: lumea este un loc minunat, plin de potential si posibilitati.
Valorile principale: învatarea continua si crearea.
Situatiile nemaiîntâlnite = oportunitati de a câstiga noi perspective asupra lumii.
Sunt cautate actiunile care ne pun în functiune talentele si dorintele.
Urmatorul vorbitor, GABRIEL MANOLACHE, Director general la Mega Auto Iasi este un personaj de vaza in antreprenoriatul iesean si un model si un exemplu demn de urmat. Absolvent al Facultatii de Automatizari si Calculatoare in cadrul Universitatii Tehnice „ Gheorghe
Asachi’’ din Iasi, a avut curajul sa lucreze inca din timpul facultatii, in domeniul telecomunicatiilor si al transmisiunilor de date, plecand de la ideea ca, dupa finalizarea acesteia, va avea mai multe sanse de angajare in domeniul ales.
In 2001, a decis sa se implice in industria auto, iar contextul pietei l-a facut sa se indrepte catre marcile japoneze. In 2003 a fost deschis primul
showroom Toyota la Iasi, in 2008 a fost inaugurat si Complexul Integrat Toyota Iasi, iar in 2012 singurul showroom din Romania dedicat masinilor hybrid, masini pe care, multi dintre participantii la Iasi Business Days, le-au putut testa in cadrul unui test drive. (si eu am facut un test! 🙂 )
Unul dintre ownerii pe care abia asteptam sa il cunosc a fost, OZANA GIUSCA, proprietara de afacere, scriitoare si speaker international.
Despre Ozana aflasem ca era o absolventa a programului lui Anthony Robbins, Business Mastery, si ca unul dintre principalele puncte tari ale ei este intelegerea afacerii in ansamblu. Alte abilitati care s-au dovedit esentiale misiunii ei de a ajuta companiile sa creasca sunt capacitatea ei de a gandi neconventional, de a descoperi oportunitati disimulate si de a crea solutii inovative.
Placandu-i cifrele si avand un MBA in Finante, atat din prezentarea intitulata Improve Business, Improve Life, cat si din Master Class-ul pe care l-a sustinut, Small Business Growth, am observat la Ozana o abordare practica, directa dovedind reale trasaturi de antreprenor innascut.
– „Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results”
– Determinarea, pasiunea, perseverenta, talentul duc la success in afaceri numai daca sunt insotite de strategiile castigatoare.
-Concluzia: Determinare + Strategii castigatoare = SUCCES
Cu o experienta profesionala de 21 de ani in turism, consultanta si sistemul financiar- bancar, VIRGINIA O’NEIL reprezinta grupul finaciar Raiffeisen in Romania de 10 ani, ocupand in ultimii 4 ani functia de Business Development Director in cadrul Raiffeisen Leasing IFN SA.
Primii pasi ce i-au marcat pozitiv cariera i-a experientat impreuna cu Paralela 45 Turism – un exemplu antreprenorial de succes. Experienta in management si marketing vanzari dobandita au stat la baza consultantei oferite local in cadrul Ministerului Turismului, cat si international la compania Mercer Consulting. Din 2004, sistemul financiar- bancar ii ofera o experienta unica, aceea de a avea o viziune globala asupra evolutiei antreprenoriatului din Romania si a avea focus pentru identificarea solutiilor de dezvoltare economica la nivelul companiilor intr-o piata in plina schimbare.
Ce am retinut din speech-ul Virginiei?
– Determinarea este … garantia succesului pentru ca DETERMINAT = DE TERMINAT
– Multi oameni nu reusesc sa isi indeplineasca obiectivele in viata pentru ca renunta usor.
– Wake up with DETERMINATION, Go in bed with SATISFACTION!
– “Nimic nu este departe cand vrei sa ajungi acolo” – Regina MARIA
– “Nu exista esec in afara renuntarii” – Emil CIORAN
– „Cei mai puternici doi luptatori sunt rabdarea si timpul.” – Lev TOLSTOY
Gradinarul ajuns business coach LORAND SOARES SZASZsau tanarul coach din provincie care in doar cinci ani a ajuns unul dintre cei mai cautati si bine platiti traineri de antreprenoriat si vanzari din Romania, a dovedit si la Iasi ca este un speaker educational carismatic, care fuge de teorii frumoase (abureli le spune el) si pune accent pe tehnici care aduc rezultate, pentru ca in vanzari si in afaceri tot ce conteaza este rezultatul final: vanzarile si profitul.
Prezentarea sa, intitulata Mai putina vorba si mai multa actiune, a fost un alt moment incantator.
Stim cu totii ca fiecare persoana doreste sa obtina anumite lucruri in viata. Un salar mai bun, vanzari mai mari, mai mult timp pentru familie, o casa mai confortabila, concedii exotice, o masina mai sigura, etc…
Exista o formula din doi pasi prin care se pot obtine aceste lucruri. Din pacate peste 90% din populatie incearca sa faca doar unul dintre pasi si din acest motiv raman la stadiu de vista cu ochii deschisi.
Dupa ce ne-a dezvaluit care sunt cei 2 pasi , Lorand ne-a aratat si sub ce forma ar trebui sa-i facem ca sa ne putem atinge fiecare obiectiv propus.
RADU GEORGESCU, unul dintre cei mai cunoscuti antreprenori în serie români si investitor în companii tehnologice ai momentului din Romania, a reusit sa produca un moment de surpriza, moment in care – recunosc- am cazut si eu! Ce sa intelegeti despre ce este vorba,…, terminandu-si prezentarea in mai putin de 5 min. (o scurta prezentare de fapt a realizarilor(~20% si a esecurilor, 80%), a cerut salii de peste 1.200 de participanti, sa ii adreseze intrebari. Insa, sfarsitul prezentarii a venit atat de repede si atat de brusc incat, desi cred ca oricare din sala ar fi dorit sa ii adreseze cel putin o intrebare, …., nimeni nu a facut-o! 🙂
Si daca nu am reusi sa imi notez nimic din scurta sa prezentare, macar sa va spun cateva informatii despre Radu Georgescu, bineinteles, pentru cei care nu au auzit inca de el.
În 1992, si-a lansat prima afacere, GECAD Software, o companie specializata în productia si distributia de solutii software. Ulterior, compania si-a largit portofoliul, acum GECAD Group investind în companii tehnologice, din domenii precum securitatea IT, cloud, SaaS, ecommerce, metode de plata si cryptocurrencies (www.gecad.com). În 2010, un alt exit de succes este vânzarea companiei GECAD ePayment, acum PayU România, catre grupul sud-african Naspers.
Tot dintre investitiile GECAD, Avangate a fost achizitionata în 2013 de catre Francisco Partners, tranzactia marcând un alt exit de anvergura. Radu s-a implicat de-a lungul carierei sale în dezvoltarea ecosistemului antreprenorial din România fiind activ în initiative precum Venture Connect si Tech Angels, prima retea de investitori privati în startup-uri tehnologice din România, înfiintata în 2012, unde este de altfel si membru fondator.
CONFERINTA 4 – PROGRESUL, CHINTESENTA EVOLUTIEI SI A DEZVOLTARII
Primul care a spart gheata in conferinta 4 a fost SERGIU NEGUT, specialist în dezvoltarea afacerilor ca antreprenor, intraprenor, consultant sau academic, folosind un mix strategic de dezvoltare comerciala, transformare organizationala, iar acolo unde este cazul fuziuni si achizitii. Sergiu este partener în Mindit Consulting si Wanted Transformation si contribuie ca Associate Dean of Entrepreneurial Growth la Maastricht School of Management România.
Din prezentarea sa intitulata 4growth & progress, am spicuit doar trei idei, insa de impact!
– Spirit Antreprenorial este o suma de Initiativa + Anduranta + Chibzuinta
– “Tine doar de tine ca prin fapte si cuvinte zise sa te-apropii de ce numesti acum vise’’ – BUG Mafia
– LET’S MAKE BETTER MISTAKES TOMORROW!
Despre al doilea vorbitor, BOGDAN NITULESCU, am inteles ca are o experienta de 17 ani în sectorul IT&C, cu expertiza în Channel Sales Management si SMB Business. Face parte din echipa Microsoft România din 2006, iar în prezent ocupa functia de Director de Vanzari pe segmentul IMM-urilor, având drept principala responsabilitate strategia si canalele de vânzari pentru acest segment. O arie prioritara pentru Bogdan o reprezinta dezvoltarea si implementarea solutiilor de business bazate pe tehnologiile Microsoft Cloud (O365, Azyre, CRM Online).
In prezentarea intitulata Modernizarea IT ca oportunitate pentru crestere economica, Bogdan a evindentiat ca …
Economia digitala creste in raport direct proportional cu economia fizica
„O economie ce creste cu 2,4% în fiecare an îti dubleaza valoarea la fiecare 30 de ani; daca lucrurile continua în acelasi ritm, în 2025, a doua economie va fi la fel de mare ca economia fizica din 1995” – W. Brian Arthur, McKinsey, A doua economie
Sistemele IT de la serviciu sunt depasite
Angajatii IMM-urilor romanesti apreciaza drept critic rolul tehnologiilor moderne în business .
85% apreciaza drept critic rolul tehnologiilor moderne în business si 66% convinsi de cresterea competitivitatii în piata prin tehnologii IT moderne
NADIA OANEA are o experienta de 12 ani în domeniul fiscalitatii. Aria de expertiza acopera consultanta în domenii precum impozitul pe profit, TVA, setarea si documentarea preturilor de transfer, taxare internationala, reorganizari si restructurari de afaceri, litigii fiscale, precum si aspecte contraversate în domeniul taxarii indivizilor. Este implicata în mod activ în initiativele si discutiile cu Ministerul de Finante în ceea ce priveste modificarea legislatiei fiscale, prin participarea la Comitetul de taxe al AmCham.
Trainer autorizat pentru formarea adultilor, având o experienta bogata ca lector în seminarii pe teme contabile si fiscale a avut o prezentare interesanta, un pic mai tehnica, e adevarat, intitulata Cum sa iti pregatesti afacerea pentru viitor?.
Prezentarea sa a avut ca scop Evaluarea riscurilor in afaceri si a pornit de la rezultatele studiului Lloyd’s 2013 Risk Index research, ce poate fi studiat in intregime aici.
– Au fost identificat 3 Pasi pentru progres:
1. Structurare eficienta;
2: Viziunea globala;
3: Reguli noi de TVA
– S-au recomandat 3 Factori pentru schimbare:
1: Competitia si nevoia de eficienta!;
2: Tehnologia!;
3: Impozitele si taxele? Restructurari de afaceri pentru eficienta operational
Viziunea globala?
Firmele acum se nasc globale, sunt create în România, dar cu public mondial. Companiile care pot anticipa viitorul, care îmbratiseaza tehnologii noi, care angajeaza cei mai inteligenti oameni, care ofera un produs sau serviciu inovator, vor prospera.
3 Aspecte legate de internationalizarea afacerii:
1. Atentie la dubla impozitare;
2. Politici de preturi de transfer;
3. Noi reguli de impozitare?
La final, 3 sfaturi legate de impactul noilor trenduri asupra afacerilor
1. Atentie la trenduri!
2. Intrebati specialistii!
3. Ganditi global!
Se poate spune ca succesul DOINEI CEPALIS, Director general Te-Rox Prod Pascani, a început de la un ghinion: facuse investitii importante în afacerea ei ini?ial? din domeniul firelor de in si cânepa, când liberalizarea pietei si eliminarea contingentelor pentru China au spulberat-o practic de pe piata. Doina Cepalis nu s-a lasat, nu a acceptat ideea de a trimite în somaj sute de oameni, asa ca s-a reorientat catre domeniul accesoriilor pentru scaunele auto pentru copii.
A stiut sa transforme obstacolele în oportunitati, sa îsi exploateze la maximum abilitatile manageriale si sa nu se lase doborâta. Asa ca astazi Doina Cepalis detine si conduce o companie din Pascani recunoscuta ca numarul 1 în Europa pe piata centurilor de siguranta si a huselor pentru scaunele auto de copii. Anul viitor numarul celor care îi datoreaza faptul ca au un loc de munca va depasi 1200.
A început prin a salva de la somaj câteva sute de oameni într-una din zonele cele mai sarace nu doar din România, ci chiar din Europa, oameni care se pregateau sa plece acasa de la o fabrica aflata în pragul falimentului. În prezent, firmele la care este actionara ofera un loc de munca unui numar de peste 1000 de oameni si are planuri sa angajeze înca 200 la anul.
O placere si o bucurie sa il revad de fiecare data si pe DRAGOS ANASTASIU, care si la Iasi, a venit cu o prezentare ce „loveste”, cum ne-a obisnuit, EXCELENTA, intitulata Nu mai Merge si asa…
Dragos Anastasiu, la origine medic, este unul din cei mai de succes oameni de afaceri din prezent. Sub conducerea sa, Touring Eurolines este astazi un grup de referinta în transporturi si turism din România care a achizitionat firma Danubius Travel si a încheiat un parteneriat strategic cu liderul mondial în turism, TUI Travel Plc. Din 2013, este din ce in ce mai implicat in activitatea de sprijinire si educare a generatiilor tinere, care sunt interesate sa invete sau sa urmeze exemplele antreprenorilor romani.
Pasionat de sport si calatorii, Dragos este legat de ceea ce face extraprofesional si armonizeaza acest lucru cu activitatea profesionala in felul propriu: “ Sa citesc, sa calatoresc, sa descoper oameni si lucruri noi, oportunitati noi de business. Sunt atatea lucruri care se intampla langa noi, trebuie doar sa avem ochii deschisi pentru a le vedea si cunoaste. ” Mi-am mai notat:
– „Noi ne facem viata si trebuie sa ne luam destinele in propriile maini” – motto-ul personal
– Progresul se face prin actiune, prin preluarea responsabilitatii! Actioneaza/Scuze, Rusine, Blamare
– „I never worry by action, but only inaction!” – Winston Churchil
SAM PARKER, Presedinte si CEO Centratel dar si autor al best-sellerului The Simple Mechanics of Getting What You Want, a venit din SUA special pentru evenimentul de la Iasi, unde a sustinut, pe langa prezentarea din conferinta intitulata Past-Present-Future, si un master class de exceptie, Work the System: The Simple Mechanics of Making More and Work Less. Am notat si am retinut ca…
– metodologia Work the System incepe cu un singur „tweak” in perspectiva leaderului de a creste functiile de crestere ale afacerii.
– antreprenori de top si leaderi ai motivatiei internationale, Steven Covey, Anthony Robbins, Jim Collins, Robert Ringer, Michael Gerber si Dale Carnegie, au folosit sau utilizeaza cu succes aceasta metodologie.
– metodologia Work the System(WTA) presupune o analiza de profunzime si necesita o schimbare profunda dar simpla de mentalitate.
– WTA o metodologie in care este vorba de lucruri simple si credibile din mecanica lumii reale.
MARIAN BERDAN a creat din nimic firma Electra ce detine de ani buni monopolul pe piata interfoanelor. A dezvoltat prin resurse proprii un centru de cercetare ale caror realizari l-au adus în atentia unor mari firme din Occident. A semnat deja parteneriate strategice iar unei asemenea firme i-a si vândut o parte din actiuni.
Prezentarea sa, Succesul in afaceri, a avut ca fundament un citat al lui Peter Drucker , „Mediocritatea nu poate deveni competenta, dar competenta se poate transforma în excelenta„.
Tips points:
« Oamenii sunt bunul cel mai de pret » este gresit. Nu oamenii sunt bunul cel mai de pret, ci oamenii potriviti.
Faptul ca un om este persoana potrivita are mai mult de a face cu trasaturile de caracter si cu capacitatile înnascute si mai putin cu cunostintele în domeniu, formatia profesionala sau iscusinta.
Conteaza pe cine platesti, nu cum si cât platesti. Scopul unei recompense n-ar trebui sa fie obtinerea comportamentului corect din partea persoanei nepotrivite.
Echipele de management de tip excelent sunt formate din oameni deschisi, care dezbat viguros în cautarea celor mai bune raspunsuri, dupa care sustin la unison deciziile luate, indiferent de interesele personale înguste.
3 Reguli despre cum sa fii riguros (în deciziile referitoare la oameni).
Regula 1. Atunci când stii ca e nevoie sa faci schimburi de personal – actioneaza.
Regula 2. Daca ai îndoieli, nu angaja – mai cauta.
Regula 3. Acordati celor mai buni oameni cele mai bune oportunitati, nu le puneti pe cap cele mai mari probleme.
CUM PROCEDEAZA LIDERUL UNEI COMPANII DE SUCCES?
Actioneaza cu hotarâre si calm. Se bazeaza pe standarde inspirate, nu pe carisma. Este hotarât în a face ceea ce trebuie facut.
Iti canalizeaza ambitia spre companie, nu spre sine. Alege succesori pentru succese mai mari în perioada urmatoare.
Da dovada de modestie convingatoare (ferindu-se de adulatie publica).
Se uita pe fereastra, nu în oglinda, asumându-si responsabilitatea pentru rezultate proaste. Atribuie succesul altor oameni, factorilor externi sau norocului.
– Liderii de succes provin în proportie de 90% din interiorul companiei !!!
– Liderii de succes se tin aproape de ceea ce înteleg si îti lasa abilitatile, nu orgoliile, sa le decida încercarile.
– Oamenii se împart în doua grupuri fundamentale: VULPI si ARICI. Vulpile urmaresc mai multe deznodaminte si urmaresc lumea în complexitatea ei. Ele sunt imprastiate si difuze, miscandu-se pe mai multe paliere, fara sa-si organizeze gândirea într-un concept si o viziune integratoare. Aricii simplifica o lume complexa printr-o singura idee structurala, un principiu fundamental sau un concept care unifica si calauzeste totul.
Un alt invitat de marca la Iasi Business Days a fost si MARCIN WOJCICKI, Director Executiv la Bursa de Valori Bucuresti (BVB) care, in prezentarea Thoughts on Progress, a explicat care sunt acele nevoi ce determina progresul individului, al grupurilor(corporatii, state/natiuni) precum nevoile care determina progresul la nivel global si stiintific?
– Dorinta de noi descoperiri/explorari/aflare de raspunsuri la intrebari
orizonturi deschise/creativitate
practica/imbunatatirea pana la desavarsire a abilitatilor
invatarea din greseli/erori/istorie
urmarirea visurilor
abilitatea de a se distra/un pic de extravacanta/nebunie
“Live in the future, then build what is missing” – Paul Graham, early investor in DropBox, Airbnb, Reddit and more than 400 business ideas
– Provocarile viitoare?
Progresul stiintific cunoaste o rata de accelerare din ce in ce mai accentuata
Inteligenta artificial va depasi in viitorul apropiat inteligenta umana.
Redefinirea raportului OM/MASINA, o necesitate?
Incheierea conferintelor de la Iasi, din cadrul evenimentelor Business Days, i-a revenit Maestrului GIORGIO FABBRI, un muzician (dirijor de orchestra, interpret si compozitor) dar si trainer expert în dezvoltarea leadership-ului ?i profesor adjunct la Universitatea din Ferrara. Este un Trainer Holistic (Consiliul National de Economie si al Muncii al Statului Italian).
Experienta sa reuneste cunostintele din muzica, management si training. A condus si interpretat în cadrul a sute de evenimente muzicale din toata lumea (Italia, Europa, Japonia si SUA), alaturi de artisti precum Luciano Pavarotti, Mirella Freni, Carla Fracci. Din 2009, peste 10.000 de oameni au intrat în contact cu metoda Sound Genius în cursuri sau evenimente, în reuniri si conventii, conduse de Giorgio Fabbri.
Ca si la Timisoara si Cluj, prezentarea sa a fost un regal care nu poate fi transpusa in cuvinte, astfel ca, va invit si va recomand sa urmariti un fragment video de ~ 2 min. din aceasta. Click pe imagine.
***************
Cam acestea au fost, pe scurt ideile, prezentarile si informatiile care au(m-au) captivat si au adus plus-valoare la cei peste 1.200 de participanti la editia cu nr.16, Iasi Business Days. Feedback-ul pe care l-am obtinut si de participantii la restul activitatilor din cadrul evenimentelor: workshopuri, mese-rotunde, master classuri, ma determina sa cred ca, pe ansamblu, a fost o editie reusita.
Toti cei care au participat in una dintre cele doua zile se pot regasi in cele 600 de fotografii publicate pe Facebook, la aceasta adresa.
La final, mi-ar place sa aflu, printr-un comentariu mai jos, ce ti-a placut daca ai fost printr participanti, ce vorbitor te-a inspirat, ce ai fi dorit sa afli, si nu ai aflat, sau ce informatii valoroase ai aflat pe care le-ai si implementat deja in viata sau afacerea ta.
Iti multumesc!
Conferintele Business Days, si-au propus pentru editiile din anul 2014 sa trateze o serie întreaga de valori din credinta ca, în noua paradigma economica fiecare om de afaceri, fie ca este antreprenor, fie ca este manager, ar trebui sa le aiba sau sa le ia în calcul în vederea adoptarii lor, pentru a face fata cu succes provocarilor vremurilor pe care le traim. Una dintre valorile esentiale ale vremurilor pe care le traim este INOVATIA. Si pentru ca „Inovatia reprezinta instrumentul concret al antreprenoriatului…actiunea care inzestreaza resursele cu o noua abilitate de a crea bunastare” , cum spunea Peter DruckerContinuă lectura „Iasi Business Days, 1-2 Oct. 2014. Scurt rezumat al conferintelor (ziua 1)”