Curs Online de Public Speaking ca Afacere

Castiga o bursa GRATUITA la primul Curs Online de Public Speaking din Romania(val.999 lei) ce incepe pe 1 iunie 2015!

Ziarul Financiar a publicat de curand un articol: „Una dintre cele mai mari frici ale românilor: jumătate dintre români se tem să vorbească în public, iar 5% nu ar face-o pentru nimic”

Dupa 6 ani de vorbit in public la cateva zeci de conferinte si evenimente si 5 luni de lucru intens, Adrian Niculescu a creat un curs  … zic eu unic pe piata romaneasca despre public speaking. Exista mai multe cursuri despre public speaking pe piata insa nici unul nu abordeaza afacerea pe care o poti construi in jurul acestui skill iar cursul sau trateaza tocmai acest aspect.

Merita sa mergi din cand in cand sa vorbesti gratuit la cate un eveniment – si el o face daca are un interes anume, insa, majoritatea public speakerilor nu reusesc sa-si creeze nici macar un venit decent, nu vorbesc de un adeverat business din asta.

Este un curs de 3 luni, o combinatie de training si coaching, prima serie incepe pe 1 iunie, este exclusiv online si se accepta inclusiv plata prin Bitcoin si Paypal. Pretul de lansare este unul promotional si numarul de inscrieri este limitat datorita atentiei personalizate care se acorda fiecarui student.

Castiga o bursa GRATUITA la primul Curs Online de Public Speaking din Romania(val.999 lei) ce incepe pe 1 iunie 2015!

Bursa include si o strategy session de 60 min(val.149 lei), pe care de asemeni o primesti GRATUIT! Detalii despre cursul online de 3 luni – public speaking ca afacere, gasesti pe link-ul de mai jos:

http://feedforward.ro/curs-online-public-speaking/

psa-ukPublic Speaking Mastery Program de Training si Coaching este prezentat de Adrian Niculescu si livrat in decursul unei perioade de 3 luni in sesiuni saptamanale online de 60 de minute, sesiuni live cu intrebari si raspunsuri de 90 de minute la fiecare doua saptamani, materiale scrise si alte formate transmise saptamanal.

Adrian este membru al Asociatiei Speakerilor Profesionisti din Anglia, zona Londra, vorbeste in public din 2009 sustinand prezentari, panel-uri training-uri si workshop-uri in Romania, Anglia, Franta, Panama, Dubai, Olanda si Croatia.

Ce trebuie sa faci?

Nimic complicat! Concursul se desfasoara pe Facebook si tot ce trebuie sa faci este sa dai un LIKE si un SHARE la postarea de aici, insotita de o imagine similara cu cea de mai jos!

Castigatorul va fi ales prin tragere la sorti cu ajutorul site-ului Random.com. sambata, 30 mai, 2015, ora 12.00 am si va fi anuntat pe Facebook prin mesaj privat!

Scapa de a vorbi in public si devino un profesionist bine-platit GRATUIT, economisind 1.148 lei, cu un singur LIKE si SHARE! Intra in concurs cu un click AICI. SUCCES!!! 🙂

 

UPDATE

…. Si castigatorul unei burse GRATUITE la primul Curs Online de Public Speaking din Romania(val.999 lei) si a unei strategy session de 60 min(val.149 lei) este ….. APARASCHIVEI ADRIAN!
FELICITARI!
Multumim si felicitari tuturor concurentilor pentru participare!

 

 

 

Comunicarea – o taina ce se descifreaza prin invatare

„Totuna este a comunica cu a cunoaste sau a fi– Heidegger

Conform unor studii sociologice publicate in Franta, 80% din cei care esueaza profesional sau sentimental sunt afectati de carente in comunicare; invers, succesul in cariera este produs 25% de cunostinte intelectual profesionale si 75% de aptitudinea de a stabilirelatii umane de buna calitate, adica esentialmente prin comunicare!

Vestea buna este ca in acelasi studiu exista si o observatie foarte incurajatoare care ne confirma ceea ce multi dintre noi stim deja: acomunicaeste un proces supus invatarii permanente!

Multi vorbesc, putini aud, mult mai putini asculta, cat despre cei ce inteleg

Capacitatea dea ne face intelesi si chiar apreciati, de a convinge sau seduce este necesara atat in mediul relationalpersonal cat si profesional.

Cunoasterea de sine nu este nici ea o munca usoara insa si aici exista foarte multe metode experimentate in ultimele decenii ce ne vor sustine si usura munca.

Este indicat atunci cand nu reusim sa ne cunoastem foarte bine sa incercam cat mai multe lucruri si sa vedem ce functioneaza pentru noi.

In ABC-ul Comunicarii in Afacerii definim comunicarea ca emiterea unui mesajverbal insotit de componente neverbale (privire, zimbet, gesturi).

Limbajul verbal corespunde continutului si depinde de vocabular si reguli gramaticale si reprezinta partea digitala a mesajului. Limbajul nonverbal cuprinde toate componentele care participa esential la formarea sensului. Acestea depind in mai mare masura de interpretarile fiecaruia dintre noi.

Adesea, minimalizam rolul non-verbalului si, de regula, nu percepem decat varful aisberg-ului intr-o conversatie, in care ambii parteneri au propriile lor nevoi, dorinte si asteptari. Limbajul nonverbal poate sprijini, contrazice sau chiar substitui comunicarea verbala.

Prin antrenarea abilitatilor si tehnicilor comunicarii obtinem armonia, eficienta si chiar placere  de a comunica unul cu celalalt. 

  • Frate, mie staretul mi-a interzis sa fumez, tie cum de ti-a permis?”
  • „Nu stiu… Tu ce i-ai spus?”
  • „I-am cerut sa-mi dea voie sa fumez in timp ce citesc Biblia.”
  • „Vezi, aici ai gresit. Eu i-am cerut sa-mi dea voie sa citesc Biblia in timp ce fumez.”

Haios, dar cu siguranta ni s-a intamplat de multe ori sa nu obtinem ceea ce dorim, pentru ca nu am stiut ce si cum sa cerem.

In una din scrisorile sale, ganditorul Cordobei, Seneca, scrie in urma cu 2000 de ani ca „vantul nu bate niciodata din directia justa pentru acei ce nu stiu incotro sa mearga.”

Articol scris de Mihaela Purcaru, Senior Trainer – ProTrain

6 Nevoi Fundamentale ce ne modeleaza destinul (VIDEO)

“Suntem cu totii condusi de nevoia de a implini 6 nevoi umane de baza. Aceste 6 nevoi umane nu sunt doar dorinte, nu sunt ceva ce VREM. Sunt nevoi profunde care exista in fiecare dintre noi si care servesc ca fundament pentru fiecare alegere pe care o facem.” ~ Anthony Robbins

Cu siguranta ştii şi tu, că noi oamenii, fără deosebire de rasă, cultură sau culoare, avem suntem conduşi de aceleasi nevoi fundamentale, sau de baza, cum se mai numesc.

Anthony Robbins, unul dintre cei mai cautati coachi si traineri din lume, autorul a doua dintre cele mai bine-vandute carti din lume, Putere nemarginita si Deciziile sunt cheia schimbarii, si creatorul mai multor programe de performanta si strategie pentru adulti, a studiat foarte multi ani pshihologia umana si nevoile fundamentale care ne conduc mereu sa facem ceea ce facem! 🙂

Astfel ca, in urma cercetarilor sale a identificat 6 nevoi umane fundamentale, „responsabile” pentru toate actiunile noastre. Cu totii le avem oriunde am trai in lumea asta, insă ceea ce face diferenţa intre noi, şi acţiunile noastre, vine din felul cum ne raportăm fiecare la aceste nevoi.

AVEM, cu siguranţă, NEVOIE… de siguranta si de certitudine in viata, este adevărat?
In acelasi timp, AVEM NEVOIE si de nesiguranta, dar  si de diversitate in acelasi timp… Ciudat, am putea spune, nu-i asa?

AVEM NEVOIE sa ne simtim importanti… şi tot ca o nevoie dată nouă, oamenilor, avem nevoie de conexiune … să impărtăşim iubire şi să fim iubiţi…

Obsedat in permanenţă de aflarea unui răspuns la intrebarea, „De ce fac oamenii, tot ceea ce fac?„, Tony şi-a inceput cercetările pornind de la rezultatele expuse in 1954 de Abrahah Maslow in Teoria ierarhiei nevoilor (Piramida lui Maslow).
In viziunea lui Tony Robbins, 4 nevoi sunt considerate fundamentale şi anume, conexiunea/ iubirea, siguranta, nesiguranta, insemnatatea, in timp ce următoarele 2 nevoi: creşterea şi contribuţia sunt considerate nevoi esenţiale ale spiritului. Acestea sunt cele care ne dau cu adevărat acel sentiment plăcut, al împlinirii!

Pentru că nu ştiu, cât de multe  ştii tu despre aceste nevoi, şi pentru că nu ştiu care dintre ele are pentru tine o insemnătate mai mare determinându-ţi cu preponderenta activitatile, am să fac  o scurtă trecere in revistă a a celor 6 nevoi, după care, am sa te invit să il urmareşti pe Tony Robbins, prezentandu-le in maniera-i caracteristica, la TED, aici. (cu traducere in limba română).

 

CELE ŞASE NEVOI UMANE DE BAZĂ


1. “Certainty” Nevoia de siguranta (certitudine)

Fiecare dintre noi stie ce inseamna cu adevarat sa ai confort şi siguranţă. Că vorbim despre situaţia finnciară, o relaţie de viaţă, de locul de muncă sau de afacerea pe care o avem, sau … de relaţia pe care o avem cu divinitatea, in orice activitate pe care o desfasurăm zilnic, ne manifestăm aceasta nevoie de siguranta care, in opinia lui Tony, inseamna supravietuire!

2. “Variety” Nevoia de diversitate (incertitudine)

Chiar si doi gemeni, despre care se poate afirma ca sunt identici (fizic vorbind), sunt fizic si comportamental doua personanilati cu gandiri si nevoi diferite. Si chiar daca poate parea paradoxal, in aceeasi masura in care avem nevoie de siguranta in vietile noastre, avem nevoie si de nesiguranta.

Cu prea multa siguranta, ne plictisim. Cu prea multa nesiguranta, incepem sa ne temem si ne ingrijoram. Avem nevoie de un anumit grad de siguranta pentru a experimenta nesiguranta in vietile noastre”, afirma Tony Robbins intr-un articol publicat pe lgpgroup.com, pledand pentru crearea unui echilibru intre cele doua nevoi si sesizand insa si interdependenta lor.

Viata trebuie condimentata putin, nu-i asa, existenta umana are nevoie si de putina aroma si savoare. Nevoia de incertitudine presupune noutate, neprevazut, surpriza, diversitate, provocare, incantare si entuziasm pentru ca atunci cand siguranta se afla intr-un procent prea mare in viata noastra, existenta noastra devine anosta, monotona si uniforma.

3. “Significance” Nevoia de importanta (semnificatie)

Rolul pe care il „jucam” in viata, fiecare dintre noi ca si frate sau coleg, parinte, mentor sau sef, acela de leader catalizator, este unul extrem de important.

In fond, cine nu isi doreste sa se simta important? Cine nu isi doreste ca viata sa, sa aiba o anume insemnatate? Cine nu isi doreste ca existenta sa, sa aiba un sens, un scop, o semnificatie? Cine nu isi doreste sa fie ALTFEL, UNIC prin ceva anume?

In interiorul fiecarei fiinte umane se manifesta nevoia de a ne simti importanti in ochii celorlalti, nevoia de a fi doriti, nevoia de a simti ca ceilalti au nevoie de noi, nevoia de a fi demn de iubirea celorlalti. Fiecare individ isi doreste ca o alta fiinta umana sa ii vrea prezenta. In adancul sau, OMUL are nevoie si de UNICITATE. Avem nevoie sa stim ca suntem importanti si ca vietile noastre sunt unice, ca au scopuri speciale, unice. “Nu imi imaginez o moarte mai rea decat daca imi imaginez ca viata mea nu conteaza”, spune Tony Robbins in aceeasi revista.

4. “Connection” Nevoia de conexiune (iubire)

Fiecare dintre noi stim ca exista in lume cineva cu care rezonam, cu care ne aflam pe aceeasi „lungime de unda”! Si fara a avea sentimentul ca gresesc, nevoia de a iubi si a fi iubit de o alta fiinta umana, si de a ne simti conectat cu aceasta este esentiala pentru orice reprezentant al speciei umane. Vazut-ai tu om care in adancul sau (chiar daca nu o recunoaste) sa nu isi doreasca sa tina la cineva sau ca cineva sa tina la el?

Vrem sa ne simtim ca facand parte din ceva, vrem sa fim unul si acelasi cu o alta persoana, vrem sa fim intimi cu o anumita persoana, vrem sa impartasim ceva cu acea persoana, vrem sa cream o altfel de legatura, una unica, speciala. Iar iubirea trebuie primita. Iubirea trebuie daruita. Din aceasta nevoie de CONEXIUNE cu semenii din jurul nostru – explica Tony Robbins, ne alaturam grupurilor. Si tot din aceeasi nevoie, de a fi acceptati, iubiti, doriti, conectati, de a ne simti parte integranta a unui intreg, unele persoane aleg sa fumeze, altele sa se drogheze, sa consume alcool, fac pe bolnavii, sau sa atinga performante exceptionale!

5. “Growth” Nevoia de crestere (dezvoltare)

Cred ca suntem deja suficient de maturi pentru a fi inteles, pana acum cel putin, ca “Pe aceasta planeta, tot ce este viu fie creste, fie moare. Cresterea sau dezvoltarea este una din nevoile primare ale vietii”. Este si una din nevoile primare ale vietii umane si poate ca si cea mai puternica.

In fiinta umana exista adanc implementata nevoia de a se dezvolta emotional, intelectual si spiritual in mod continuu. La unele persoane, dorinta de a se transforma si evolua, dorinta de a fi mai bune, mai performante, de a avansa dintr-un anumit punct de vedere, de a-si dezvolta anumite abilitati se manifesta mai pregnant decat la altele. ”Nu conteaza cat de multi bani ai, cati oameni iti recunosc meritele sau ceea ce ai obtinut in viata. Daca nu simti ca te dezolti, te vei simti nefericit si neimplinit”, afirma Tony.

6. “Contribution” Nevoia de crestere (contributie)

Atat timp cat vei darui ceva, cuiva vei primi intotdeauna ceva! Pentru ca a darui ceva inseamna a-ti darui tie ceva. Parintele filozof Nicolae Steinhart spune foarte frumos in cartea Daruind vei dobandi ca, „Daruind vei dobandi negresit fericire, implinire din zambetul celui care a primit de la tine ceea ce avea nevoie. Nu daruiti pentru a primi…

A contribui la ceva anume inseamna a te simti implinit. A darui din inima, a participa la ceva anume, a ajuta pe cineva, a face un bine cuiva, a simti ca faci din aceasta lume un loc mai bun si mai frumos, a contribui la un lucru nobil, valoros, toate aceste nevoi sunt inradacinate in fiecare dintre noi. Chiar daca uneori avem tendinta de a darui altora mai mult decat ne daruim noi insine, “contributiile nu trebuie doar facute altora. Contributia fata de noi insine este de asemenea o actiune semnificativa intrucat nu putem darui celorlalti ceea ce nu avem”.

Timisoara Business Days 2015 – Retrospectiva unui eveniment de business reusit (part.1)

Timisoara a fost pentru doua zile, 31 martie si 1 aprilie, cel mai important centru din tara unde oameni de afaceri, antreprenori, manageri si alte categorii, atat romani cat si din strainatate si-au dat intalnire pentru ca Business Days a devenit evenimentul cu cel mai inalt grad de valoare adaugata existent la acest moment in Romania.
Editia de anul acesta de la Timisoara a reunit atat specialisti, cat si practicieni din diverse domenii, care au venit cu raspunsuri si solutii la problemele cu care se confrunta oamenii de afaceri din aceasta regiune.

Cele 4 conferinte desfasurate in cele doua zile in prima jumatate a zilei, au fost urmate de workshop-uri, masterclass-uri si sesiuni speciale de networking international, dar si o prezentare de moda, 3 lansari de carte si o tombola la care au castigat toti cei care au participat; in jur de 1.000 de personane.

Printre invitati de seama ai acestei editii – oameni de afaceri si antreprenori de succes, se numara personalitati care, fiecare in parte, poate constitui un model de urmat in ramura in care activeaza: Marius Ghenea, Orlando Sasz , Felix Patrascanu, Adrian Badescu, Codrut Ianasi, Eliza Rogalski, Liviu Stoleru, Dragos Anastasiu, Felix Daniliuc, Ovidiu Toader, Razvan Ogarcin, Amalia Sterescu, Mihaela Stroe, Gigi Nacev, Florentin Banu, Dragos Anastasiu si multi altii.

In randurile care urmeaza voi face un scurt rezumat al interventiilor din conferinte. Mai bine spus, o colectie de idei pe care mi le-am notat considerandu-le valoroase si utile, si care vi le ofer si voua in speranta ca poate, va for fi de folos.

CONFERINTA 1 – VIITORUL, O PUNTE INTRE PERFORMANTA PREZENTULUI, TENDINTELE GENERATE DIN TRECUT, VIZIUNE SI INOVATIE

2015 – Anul in care acest eveniment de informare si networking antreprenorial aniverseaza 5 ani de la infiintare.” au fost primele cuvinte rostite de cei doi indragiti moderatori, Mihaela Tatu si Calin Iepure.

„Business Days s-a nascut în urma cu patru ani, la Târgu Mures, din visul mare al unei echipe micute, dar ambitioase. Astfel a ajuns, în 2014, cea mai importanta platforma de evenimente si networking pentru mediul de afaceri din întreaga Românie. Aceasta le ofera participantilor o ocazie unica de a fi alaturi de oameni care exceleaza în domeniul lor de activitate. Nu de unul sau doi, ci de zeci, toti în acelasi loc, care si-au propus sa dea publicului tot ce au mai bun.
Aceasta acumulare incredibila de energie pozitiva si de modele sanatoase face din Business Days un remarcabil nucleu care strange laolalta oameni care cred în viitorul României, stabilesc standarde, ne încurajeaza sa visam si sa îndraznim sa ne construim viata asa cum ne dorim. Ne ofera acea gura de oxigen atunci când poate suntem tentati sa renuntam. Iar succesul formidabil a ceea ce putem numi deja familia Business Days nu este decât o dovada ca noi, publicul, ne dorim o Românie mai buna si suntem gata sa ne suflecam mânecile si sa trecem la treaba, pentru ca avem multe de facut. Probabil ca asa se si explica entuziasmul tuturor celor implicati în acest proiect (echipa, speakeri, participanti, parteneri), care îl sustin si îi sunt alaturi – mai buni, mai ambitiosi – de la o editie la alta.” – Mihaela Tatu

Dupa aceasta scurta introducere au urmat invitatii:

CALIN COSAR, Presedintele Camerei de Comert si Industrie Romania-Israel

A sustinut o prezentare placuta si interesanta cu titlul: VIITORUL, o punte de legatura între prezent si trecut, viziune si inovatie, din care am retinut in principal faptul ca este posibil ca in cel mai scurt timp sa trecem la moneda electronica – Bitcoin, si ca in Israel exista deja o comisie care cerceteaza monedei fizice din circulatie!

OVIDIU AMBRUS, Director General, TRW – Automative

Prezentarea sa: Trecut, Prezent, Viitor – industria auto a scos in evidenta acele elemente importante de care se tine cont atunci cand vrei sa fii printre leaderi competitionali in industria auto: globalizarea, inovatia, tehnologiile avansate, standardele de piata, costul minim, siguranta si calitatea.

Am mai aflat, mi-am notat din prezentarea lui Ovidiu care sunt inventiile viitorului aflate deja in stadii de prototip la Google, Conti, Volvo, Nissan, TRW, dar si ce anume au in comun aceste inventii:

  • solutionarea unor nevoi sau probleme mai vechi
  • faptul ca au beneficiat de ultimele descoperiri tehnice ale momentului
  • faptul ca la inceput toate au fost primite cu reticenta
  • dar mai ales faptul ca mai inainte, toate au fost doar un  …. VIS!!!

Mesajul de la finalul prezentarii lui Ovidiu a fost, “Crede in ideile tale, fii suficient de persistent in a le urmari si vei crea o rEvolutie!

De la Cristian am mai aflat ca firma Soletanche Bachy a fost fondata in 1927 (in urma cu aproape 90 ani!!!), si mai mult, ca…

  • Soletanche Bachy are astazi o cifra de afaceri de peste 2,5 miliarde $ si un numar de angajati de 9.600 in toata lumea
  • in Romania CA este intre 10-20 milioane Euro si un numarul  de angajati de 130
  • sub deviza companiei, “Focus on future, Focus on innovation” SBR a obtinut pana acum 16 premii pentru inovatie si are 150 de inovatii si 250 de patente

Mesajul de final al lui Cristian: “Este foarte important sa incurajam VISUL dar si mai important este sa finantam VISUL!

GIGI NACEV, Director General, Tempini Romania si initiatorul proiectului ”Scoala de Afaceri” cu peste 200 de participanti.

Obiectivul discursului sau a fost prezentarea printr-un exemplu real a catorva princiipii de baza necesarea intocmirii traseului optim spre destinatia finala: Viziunea antreprenorului. Gigi Nacev a spus ca:

Mi-as dorii ca dupa cele 7 min. auditoriul sa simta ca doresc SA NU RENUNTE NICIODATA, desi au inteles ca traseul unui antreprenor este unul de off road”.

Citandu-l pe Henry Ford care spunea ca viziunea fara actiune inseamna halucinatie, Gigi a incheiat cu un mesaj care mi-a placut: „Soarele poate sa fie acoperit de nori doar in viziunea unui ochi minuscul!

DACIAN PALLADI, Owner la Palladi Dacian Consultanta în Afaceri

Fiind ca formatie jurist, Dacian Palladi activeaza în afaceri din 1992. Vreme de 11 ani a desfasurat activitatea de consultanta juridica si financiar-fiscala. De mai bine de 10 ani desfasoara activitati de consultanta în managementul general al companiilor, managementul schimbarii, managementul inovatiei, marketing si psihologia consumatorilor.

Avand ca hobby-uri familia si Dumnezeu, din prezentarea lui Dacian intitulata: Viitorul? Cine-l stie? – am descoperit o analogie extrem de inspirata a scopului pentru care folosim, ca soferi, oglinda retrovizoare …

In mod obisnuit, aceasta se foloseste pentru a vedea daca este sau vine cineva din spate… Dar, ce-ar fi daca am inlocui termenul cineva cu … trecutul sau … concurenta?

Concluzia, a fost unanim acceptata: eternitatea timpului integral(trecut, prezent si viitor) o are doar Dumnezeu!

COSMIN GRAPINI, Director General Pasmatex S.A. si Managing Partner McFink, Membru fondator al Asociatiei pentru Antreprenoriat din Romania, Presedinte 2014-2015 la Rotary Club Timisoara Cetate, si Vice-Presedinte la Clubul de baschet TIMBA

Aparand pe scena intr-o tinuta de golf de la care nu a lipsit nici tolba cu crose, Cosmin a sustinut o prezentare despre … Golf – Obiectiv si Strategie.
Cu aceasta ocazie am aflat ca la acest moment, in lume, sunt 60 milioane jucatori de golf legitimati, ca sunt trei tipuri de crose de golf si ca acestea au dimensiuni diferite, ca un teren de golf cuprinde o serie de trasee, fiecare constând dintr-un tee-box, fairway, obstacole si hazarduri, un green si o gaura sau cupa, toate proiectate special pentru jocul de de golf, iar cele 18 gauri de golf sunt dispuse in mod strategic si ca exista o foarte mare asemanare intre obiectivele si strategiile unui jucator de golf si cele ale unui om de afaceri.

You can never have too many balls!” – a incheiat Cosmin Grapini

CODRUT IANASI, Manager, Blue Sys Technologies

Prezentarea fostului asistent universitar al lui Laszlo Pacso, Coordonatorul si Fondatorul Business Days s-a intitulat, Viitorul: Inventare sau Invatare?  Idei care mi-au ramas:

Pornind de la ce spunea John Galsworthy, „Daca nu te gandesti la viitor, atunci nu vei putea avea un viitor.” si Alan Key, un cercetator IT “Cea mai buna cale de a prezice viitorul este sa îl inventezi.” se poate trage o concluzie logica, si anume, aceea ca daca „Iti doresti un viitor pentru afacerea ta? Trebuie sa ti-l inventezi!

Si daca la aceasta concluzie adaugam o alta opinie ce apartine lui Edison, „Succesul este 1% inspiratie si 99% transpiratie” rezultanta este ca … Viitorul se inventeaza cu … transpiratie, cu curajul de a-ti asuma riscuri si cu tenacitatea de a-ti urmari ideea.

Recomandare de final: “Cauta ideile noi pe care altii le-au folosit cu succes pentru ca este suficient ca ideea ta sa fie
originala în aplicatia ta. Daca vrei sa-ti inventezi un viitor simplu? INOVEAZA!”

Viitorul? Suna simplu, nu-i asa? 🙂

ANA SIPCIU, Industry Manager Google

De la Ana Sipciu, care sa alaturat echipei Google Bucuresti dupa ce a lucrat timp de mai mult de 10 ani în toate domeniile industriei on-line, de la strategie de continut si de publicare a dezvoltare web, publicitate digitala si strategie media digitale, am aflat de Google Cultural Institute, un loc unde poti descoperi si vizita virtual expozitii si colectii din muzee si arhive din întreaga lume.

Si tot de la Ana am aflat de un proiect cu totul revolutionar al lui Google in industria auto: masina cu autonomie completa, Google Self-Driving Car Imaginile de mai jos, spun totul despre acest proiect …

„Live in the future, then build what’s missing.” (Paul Graham), a incheiat Ana Sipciu

ADRIAN BADESCU, Owner, Grupul de clinici MEDICI’S Timi?oara: Xclussive, Clinics, BabyClinics, Access, Laborix

Despre Adrian Badescu aflasem de la o editie anterioara ca imbina credinta rigorii germane cu creativitatea, spontaneitatea si dichisul banatean. A absolvit Universitatea de Medicina si Farmacie “Victor Babes” din Timisoara, promotia 1992. Detine doua masterate în sanatate si management, un certificat MBA si o diploma EMPRETEC în antreprenoriat.
Interesele si pasiunile sale depasesc domeniul sanatatii spre zona de IT, online si media. In business crede in consecventa, in dedicatie, in viziune, in seriozitate, in parteneriat si mai ales in respectarea cuvantului dat.

Reintalnirea cu Adrian Badescu a insemnat o bucurie pentru mine, iar dupa prezentarea sa am ramas cu o convingere puternica, si anume, aceea ca urmand cu incredere si dedicare harta din imaginea de mai jos, EXCEPTIONALUL se regaseste si in tine! EXCEPTIONALUL poti fi si TU! Atat timp cat adaugi ingredientul comun: ACTIUNEA!!!

RAZVAN TUDOR, consultant si trainer, antreprenor si fost jurnalist, owner la TraducemBine.ro

Razvan este unul dintre speakerii pe care ii asculti cu placere pentru ca are un stil aparte in a transforma orice speech sau prezentare intr-o poveste. La fel s-a intamplat si la Timisoara, unde prezentarea sa, Viitorul intre valoarea adaugata si valoarea alungata, desi tehnica, judecand dupa titlu, a fost transformata intr-o poveste cu talc, apreciata de toti participantii. Iata ideile pe care mi le-am notat eu:

  1. Atunci cand adaugi valoare unui produs sau serviciu ii poate creste pretul sau valoarea;
  2. Suma cu care creste valoarea unui produs in fiecare stadiu de executie creste influentata exclusiv de costurile initiale
  3. Poti adauga caracteristici la un produs sau model existent deja pe piata, caracteristici pentru care cumparatorul este pregatit sa plateasca suplimentar.

Inventatorul, ganditorul si futurologul Ray Kurzweil a facut cateva predictii halucinante(asta nu inseamna nerealiste si imposibil de indeplinit):

  • 2017 – automobile care se conduc singure
  • 2018 – motoarele de cautare devin asisten?i personali
  • 2020 – ne vom putea dezactiva celulele adipoase
  • 2020 – cu un simplu click ne vom tipari haine „de marca” in propria casa
  • 2023 – realitati virtuale in care ne vom putea pierde cu totul
  • 2030 – ferme verticale de legume si carne
  • 2033 – vom utiliza exclusiv energie solara2040 – vom ramane tineri pentru totdeauna

Pentru a afla daca viitorul nostru, al fiecaruia, se afla intre gratificare si privatiune, Razvan a facut o scurta analiza a rezultatelor cercetarilor lui Maslow(1950) comparate cu Teoria celor 8 ganduri emise de Evagrie Ponticul (in anul 300)

– „Am ajuns la acel punct in istoria biologica in care suntem responsabili pentru propria evolutie. Aceasta a ajuns sa depinda numai de noi” – Abraham Maslow

– „O alta caracteristica stranie a organismului uman, atunci cand este dominat de o anumita trebuinta, este ca intreaga filozofie asupra viitorului tinde sa se schimbe.” – Abraham Maslow

Si-atunci, apare o noua intrebare: Ce ne facem daca timpul cosmic este ciclic?

CARMEN RUSMIR, Country Manager la Zoppas,

Compania pe care o conduce Carmen este specializata în fabricarea echipamentelor casnice, administrator unic al RUSMIR & RUSMIR CONSULTING SRL si Rusmir & Rusmir Management SRL, ambele specializate în activitati de consultanta, reprezentant permanent al Banatex SRL, companie ce activeaza în domeniul hotelier, al SIPA

Cand am auzit toate functiile, atributiunile si rolurile pe care Carmen le are, mi-am pus intrebarea, pe care si Mihaela Tatu a pus-o in prezentare: „Carmen tu cand mai dormi?

Din prezentarea lui Carmen am aflat cum o incurajare venita de la un prieten: „Carmen, limita ta este cerul!„, avea sa o conduca de la o escalada la altitudinea de 3.000 m in Himalaya, la o alta in Tibet, la 5.328m altitudine.

Anul acesta, compania lui Carmen Rusmir a primit o comanda pentru o rezistenta electrica pentru … sateliti, lucru ce a determinat-o sa ajusteze acea incurajare, „Limita ta este cerul” in ‘Limita ta NU este cerul!

OVIDIU TOADER, antreprenor, coach si consultant în afaceri

Ovidiu este o prezenta apreciata la Business Days fiind nelipsit la aproape toate editiile anterioare. Prima sa afacere, Minerva com, si-a început-o în studentie, în ianuarie 1997. Un an mai târziu a început distributia produselor firmei elvetiene Franke cat si a altor firme importante in domeniul accesoriilor pentru mobila din Germania si Italia, ceea ce a permis dezvoltarea si mai accentuata pana la 5,4 milioane de euro în 2008.

Prezentarea sa, Cand si cum ne cream viitorul?, a inclus un exercitiu inter-activ cu sala, participantii fiind invitati sa se aseze … cate 2 pe un scaun si sa caute sa stea cat mai confortabil! Iar cei care erau afirmau ca se simt bine erau invitati sa stea chiar cate 3! 🙂
„Confortul” neinsemnand altceva decat … concurenta din piata!

(va urma – Conferinta 2 – Leadership transformational)

IASI BUSINESS DAYS, 1-2 Oct. 2014. Scurt rezumat al conferintelor din ziua 2

 

Conferintele Business Days, si-au propus pentru editiile din anul 2014 sa trateze o serie întreaga de valori din credinta ca, în noua paradigma economica fiecare om de afaceri, fie ca este antreprenor, fie ca este manager, ar trebui sa le aiba sau sa le ia în calcul în vederea adoptarii lor, pentru a face fata cu succes provocarilor vremurilor pe care le traim.

CONFERINTA 3 – DETERMINAREA, GARANTIA SUCCESULUI ÎN TIMP

Ziua a 2-a conferintelor Iasi Business Days (rezumatul primei zile il gasesti aici), a inceput printr-o foarte scurta evocare a doar catorva personalitati memorabile ce „si-au plimbat pasii prin aceasta bijuterie de targusor„- cum frumos l-a numit Mihaela Tatu.  Pe unde pasim noi acum, in acest an si secol-a spus Mihaela, au mai calcat si…

Mihai Eminescu (1850-1889) – poet, socotit de cititorii români si de critica literara drept cel mai important scriitor romantic din literatura româna(Luceafarul poeziei romanesti).

Ion Creanga (1837 – 1889), povestitor român, considerat drept unul dintre clasicii literaturii române. Recunoscut datorita basmelor, povestilor si povestirilor sale, Ion Creanga a intrat în istoria literaturii române, în principal, datorita operei autobiografice Amintiri din copilarie. A locuit în cartierul Ticau, într-o casa micuta, numita Bojdeuca.

George Emil Palade (1912), biolog american de origine româna, nascut la Iasi, laureat al Premiului Nobel pentru Fiziologie si Medicina (1974) pentru descoperirile sale în biologie, în special pentru functionarea si structura celulelor (ribozom).

Emil Racovita, savant, biolog si explorator român, considerat întemeietorul biospeologiei, nascut la Iasi în anul 1868, primul român ajuns în Antarctica, ca membru al expeditiei „Belgica” (1897-1899), academician si presedinte al Academiei Române. Una din insulele descoperite de expeditionari a fost numita dupa numele profesorului lui Emil Racovita, geologul Grigore Cobalcescu.

George Toparceanu(1886 – 1937), poet, prozator, memorialist si publicist român, membru corespondent al Academiei Române din 1936, dar si autorul Rapsodiilor de Toamna…

Primul invitat al conferintei 3, ce a avut ca tema DETERMINAREA, garantia succesului in timp, a fost DORIN BODEA fondatorul si managerul companiei de consultanta si training în management si vânzari Result Development.

Din prezentarea sa, Un lider colosal – Remodelarea gândirii conducerii, am retinut ca un lider colosal este cel care ne face sa nu pierdem timpul, care ne valorifica in cel mai inalt grad, care este puternic centrat pe rezultate si performanta sustenabila. Iar pentru asta, utilizeaza preponderent o gandire bazata pe principii si rationamente reper ale filozofiei afacerii.

Un exemplu foarte fine ales a fost cel al lui  Sergiu Comissiona, despre care spunem  ca  “Este COLOSAL … ” pentru ca nu ne face sa pierdem timpul!

Pornind de la o problema in care avem urmatoarele date:

  • situatia actuala – 7/8 din 10 manageri iau preponderent decizii în mod intuitiv, puternic  influentate emotional
  • gândirea bazata pe convingeri –  9 din 10 manageri se autoevalueaza în top 10% performeri (SUA si România) si
  • o cauza – lipsa unor repere clare în activitatea de conducere, a unor principii si rationamente fundamentale,

…Dorin  a oferit 2 solutii/pastile – studii de caz, pentru a afla raspuns la intrebarea: Care sunt principiile conducerii în afaceri?

Concluzia pe care am tras-o a fost aceea ce, pentru a deveni un lider colosal, in rolul de antreprenori, de manageri si de lideri, e nevoie sa trecem de la o gândire bazata pe convingeri la una bazata pe principii, pe rationamente. Sa nu (ne) pierdem timpul, si sa nu-i facem nici pe altii sa-si piarda timpul!

DAN BERINDERegional Director, Eastern Europe la  LIM si-a inceput prezentarea intitulata Cladeste complet, de la inceput!, cu o marturisire:

În vremea tineretii visam sa fiu manager de criza. În viziunea mea de atunci, îmi doream abilitatea de a „repara” o companie, o organizatie ce are probleme.  Am învatat despre asta, timp de 10 ani, si am facut-o in urmatorii 12… Am înteles ca liderul face muzica si ca rolul lui principal este de a-ti ajuta echipa sa se transforme din instrumentisti, în compozitori. Am invatat ca diferenta intre performanta si lipsa ei se numeste leadership.
Si asa am hoatarat sa antrenez leaderi. Si asa am devenit coach ! Si asta voi face in continuare !”

Prin prezentarea sa, (una dintre cele mai bune in opinia mea), si-a propus sa inspire audienta – in special pe cei mai tineri,  la a gandi pasii vietii proprii si la a intelege oamenii din jurul lor sub aspecte diverse: personal, profesional, ca echipe, ca organizatii.

Sa inspiram la a reflecta, la a ne urma visele la a fi adaptivi.” a spus Dan, la un moment dat. Cum se poate face asta? Cautand raspunsul la 5 seturi de intrebari:

  • Ce vreau eu de la mine? Care este talentul meu? Profesional!
  • Ce ma bucura? Personal! Unde ma simt bine? (Organizatia din care fac parte: clasa, scoala, …)
  • Cum ma simt alaturi de ei? (Echipa-Colegii, Gasca)
  • Cat de aproape sunt de visul meu? Succesul meu!
  • Ce fac eu pentru mine? Ascult. Invat. Cer si ofer sprijin. Ma opresc pentru a reflecta. Ma adaptez!

Mi-am notat, la final si un citat care cred ca spune totul: “Daca vrei sa construiesti un vas , nu bate oamenii la cap sa strânga lemn ,
nu le trasa sarcini si nu le da de munca ci , mai curând , vorbeste-le despre imensitatea nesfârsita a marii.” – Antoine de Saint-Exupery

Leader si Intraprenor educat la scoala multor corporatii cu amprenta globala, AMALIA STERESCUa condus start-upuri in telecom si IT &C in Romania, India sau China, ultimul rol detinut in lumea corporatista fiind de Vice President Oracle. De aproape un an, Amalia si-a luat soarta in maini, devenind antreprenor!

A fondat propria-i companie de consultanta: Outsourcing Advisors dar si o scoala de public speaking: Public Speaking School – destinata tuturor antreprenorilor si sr managerilor ce doresc sa foloseasca public speaking va si canal alternativ de promovare si vanzare. Intr-o discutie recenta, Amalia imi povestea ca pe viitor eforturile sale se vor concentra pe includerea mai multor orase din Romania in top 50 destinatii de outsourcing la nivel global si pe introducerea public speaking ca optional in cat mai multe scoli.

In calitate de Vice President Antreprenoriat in cadrul Professional Women Network Romania Amalia continua sa sustina eforturile doamnelor ce fac trecerea la antreprenoriat prin implementarea unor programe de suport.

Din prezentarea sa, intitulata „Motivatia, ingredientul magic„, am aflat despre cateva modele inspirationale de esecuri transformate in succes
datorita motivarii puternice da si despre modelul de succes mioritic. Cateva idei pe care mi le-am mai notat:

  • realitatea cruda a statisticilor poate fi invinsa folosind combinatia ideala de motivatie si determinare pentru a obtine succesul;
  • Ce însemna  „a avea succes” în comunism este complet diferit de ce înseamna ” a avea succes ” in perioada post-decembrista;

Acestea sa fie oare ecuatiile succesului?

  1. Pitipoanca + TV Show + Reclama intensa = Bani/Casatorie cu un Milionar
  2. Antreprenor + Afaceri profitabile/cu Statul = Conturi grase/Servilism politic
  3. Scoala + Internship corporatie + Studii în afara tarii + Job extern = Globetrotter
  4. Scoala + Job Corporatie + Promovare = Top Management/Supraspecializare
  5. Scoala + Corporatie + Antreprenoriat = Sabatic/Pensionare timpurie
  6. Antreprenoriat/Insucces + Antreprenoriat în serie + Succes = Business Angel

Despre DAN SCHIPOR,  am aflat ca, nascut la tara intr-o familie de dascali, timiditatea si „bunul simt” de la tara pareau contraindicate unei cariere in vanzari si management. Totusi, a ajuns Managing Partner la Daris, firma de consultanta sau coaching în management.

Din cadrul prezentarii sale, Motivatia determinarii de a reusi, am retinut ca …

– “A fi un om de succes înseamna a avea succes cât mai mult timp

– Determinarea vine din …

  • Teama – “sa nu se supere parintii”,
  • Responsabilitate – “sa am si eu un viitor”,
  • Nevoi –  “sa ma întretin în facultate”,
  • Ambitie – “sa fiu cel mai bun”

– Banii, premiile, confortul, laudele, functiile, rezultatele lucrului bine facut conduc catre satisfactia personala.

– Pentru a avea succes în viata trebuie sa fii determinat sa faci doar ceea ce îti place sau sa ajunga sa îti placa foarte mult ceea ce faci.

Pe ANDREEA ROSCA, (20 de ani jurnalism, astazi antreprenor, specialista in omunicare si PR) am avut privilegiul sa o cunosc prima oara in 2011, la Brasov, iar ulterior, sa o reintalnesc in iulie la Cluj unde, alaturi de Mona Dârtu, au lansat cartea „Cei care schimba jocul” – prima carte despre antreprenori români(am citit-o in vacanta si o recomand tuturor)

Principala idee pe care am retinut-o din prezentarea Andreei este aceea ca „Determinare înseamna sa încerci de multe ori, în ciuda nereusitelor. Cateodata, însa, drumul se înfunda, pur si simplu. Antreprenorii experimentati au o metoda simpla de a persevera acolo unde altii abandoneaza.

Alte cateva citate interesante si idei care mi-au placut si pe care mi le-am notat:

– “A renunta este cea mai mare slabiciune a noastra. Cea mai sigura cale catre reusita este sa încerci întotdeauna înca o data.” – Thomas Edison

– “Cei mai multi dintre cei care persista în salbaticie lasa în urma doar propriile oseminte.”  – Peter Drucker

– Desi exista o credinta, apoape generala, cum ca antreprenorii isi asuma riscuri necalculate, exista totusi un nivel al pierderii acceptabile, iar acesta este determinat de fiecare antreprenor in parte functie de urmatoarele variabile:

  • Cât de mult îmi permit sa pierd vs Cât de mult as putea câstiga
  • Ce este acceptabil pentru mine vs Ce e dezirabil pentru altii
  • Pot gresi ieftin si devreme vs esecul nu este o optiune
  • Perseverenta si flexibilitate vs Totul pe o singura carte (All in)

Exista, garantat, conjuncturi proaste, iar esecul depinde si de tintele pe care le pui.” – Vasile Armenean, Betty Ice

Urmatorul invitat, MIHAI STANESCU, fondatorul companiei RoCoach, prima companie care furnizeaza servicii exclusive de coaching de nivel premium în România – un adevarat Lord al  antreprenoriatului in Romania(din punctul meu de vedere) – a venit la Iasi odata cu aniversarea zilei sale de nastere. Lectia de coaching pe care ne-a sustinut-o (nu as numi-o prezentare), a fost pe masura valorii sale si s-a intitulat: Sfârsitul adaptarii: starea mentala care aduce succesul. Iata cateva idei pe care mi le-am notat:

Ce face un antreprenor atunci când întâlneste un obstacol? Se adapteaza sau … creeaza!

– Modelele noastre mentale ne ajuta sa ne formam propria realitate.

Ciclul adaptarii

Conceptia de baza: lumea este un loc amenintator, de care trebuie sa ne protejam.

Valorile principale: adaptarea si supravietuirea în conditiile date.

Situatiile nemaiîntâlnite = pericole = doua variante: fuga sau lupta.

Sunt cautate actiunile care ofera avantaje si rezolva probleme pe termen scurt.

Ciclul crearii

Conceptia de baza: lumea este un loc minunat, plin de potential si posibilitati.

Valorile principale: învatarea continua si crearea.

Situatiile nemaiîntâlnite = oportunitati de a câstiga noi perspective asupra lumii.

Sunt cautate actiunile care ne pun în functiune talentele si dorintele.

Urmatorul vorbitor, GABRIEL MANOLACHE, Director general la Mega Auto Iasi este un personaj de vaza in antreprenoriatul iesean si un model si un exemplu demn de urmat. Absolvent al Facultatii de Automatizari si Calculatoare in cadrul Universitatii Tehnice „ Gheorghe
Asachi’’ din Iasi, a avut curajul sa lucreze inca din timpul facultatii, in domeniul telecomunicatiilor si al transmisiunilor de date, plecand de la ideea ca, dupa finalizarea acesteia, va avea mai multe sanse de angajare in domeniul ales.

In 2001, a decis sa se implice in industria auto, iar contextul pietei l-a facut sa se indrepte catre marcile japoneze. In 2003 a fost deschis primul
showroom Toyota la Iasi, in 2008 a fost inaugurat si Complexul Integrat Toyota Iasi, iar in 2012 singurul showroom din Romania dedicat masinilor hybrid, masini pe care, multi dintre participantii la Iasi Business Days, le-au putut testa in cadrul unui test drive. (si eu am facut un test! 🙂 )

Unul dintre ownerii pe care abia asteptam sa il cunosc a fost, OZANA GIUSCA, proprietara de afacere, scriitoare si speaker international.

Despre Ozana aflasem ca  era o absolventa a programului lui Anthony Robbins, Business Mastery, si ca unul dintre principalele puncte tari ale ei este intelegerea afacerii in ansamblu. Alte abilitati care s-au dovedit esentiale misiunii ei de a ajuta companiile sa creasca sunt capacitatea ei de a gandi neconventional, de a descoperi oportunitati disimulate si de a crea solutii inovative.

Placandu-i cifrele si avand un MBA in Finante, atat din prezentarea intitulata Improve Business, Improve Life, cat si din Master Class-ul pe care l-a sustinut, Small Business Growth, am observat la Ozana o abordare practica, directa dovedind reale trasaturi de antreprenor innascut.

– „Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results

– Determinarea, pasiunea, perseverenta, talentul duc la success in afaceri numai daca sunt insotite de strategiile castigatoare.

-Concluzia: Determinare + Strategii castigatoare = SUCCES

Cu o experienta profesionala de 21 de ani in turism, consultanta si sistemul financiar- bancar, VIRGINIA O’NEIL  reprezinta grupul finaciar Raiffeisen in Romania de 10 ani, ocupand in ultimii 4 ani functia de Business Development Director in cadrul Raiffeisen Leasing IFN SA.

Primii pasi ce i-au marcat pozitiv cariera i-a experientat impreuna cu  Paralela 45 Turism – un exemplu antreprenorial de succes. Experienta in management si marketing vanzari dobandita au stat la baza consultantei  oferite local in cadrul Ministerului Turismului, cat si international la compania Mercer Consulting.  Din 2004, sistemul financiar- bancar ii ofera  o experienta unica, aceea de a avea o viziune globala asupra evolutiei antreprenoriatului din Romania si a avea focus pentru identificarea solutiilor de dezvoltare economica la nivelul companiilor intr-o piata in plina schimbare.

Ce am retinut din speech-ul Virginiei?

– Determinarea este … garantia succesului pentru ca DETERMINAT = DE TERMINAT

– Determinarea + Perseverenta = ½ din Succes

– Succesul = Determinare + Executie + Perseverenta+ Viziune

– Multi oameni nu reusesc sa isi indeplineasca obiectivele in viata pentru ca renunta usor.

– Wake up with DETERMINATION, Go in bed with SATISFACTION!

– “Nimic nu este departe cand vrei sa ajungi acolo” – Regina MARIA

– “Nu exista esec in afara renuntarii” – Emil CIORAN

– „Cei mai puternici doi luptatori sunt rabdarea si timpul.” – Lev TOLSTOY

Gradinarul ajuns business coach LORAND SOARES SZASZ sau tanarul coach din provincie care in doar cinci ani a ajuns unul dintre cei mai cautati si bine platiti traineri de antreprenoriat si vanzari din Romania, a dovedit si la Iasi ca este un speaker educational carismatic, care fuge de teorii frumoase (abureli le spune el) si pune accent pe tehnici care aduc rezultate, pentru ca in vanzari si in afaceri tot ce conteaza este
rezultatul final: vanzarile si profitul.

Prezentarea sa, intitulata Mai putina vorba si mai multa actiune, a fost un alt moment incantator.

Stim cu totii ca fiecare persoana doreste sa obtina anumite lucruri in viata. Un salar mai bun, vanzari mai mari, mai mult timp pentru familie, o casa mai confortabila, concedii exotice, o masina mai sigura, etc…
Exista o formula din doi pasi prin care se pot obtine aceste lucruri. Din pacate peste 90% din populatie incearca sa faca doar unul dintre pasi si din acest motiv raman la stadiu de vista cu ochii deschisi.

Dupa ce ne-a dezvaluit care sunt cei 2 pasi , Lorand ne-a aratat si sub ce forma ar trebui sa-i facem ca sa ne putem atinge fiecare obiectiv propus.

RADU GEORGESCU, unul dintre cei mai cunoscuti antreprenori în serie români si investitor în companii tehnologice ai momentului din Romania, a reusit sa produca un moment de surpriza, moment in care – recunosc- am cazut si eu! Ce sa intelegeti despre ce este vorba,…, terminandu-si prezentarea in mai putin de 5 min. (o scurta prezentare de fapt a realizarilor(~20% si a esecurilor, 80%), a cerut salii de peste 1.200 de participanti, sa ii adreseze intrebari. Insa, sfarsitul prezentarii a venit atat de repede si atat de brusc incat, desi cred ca oricare din sala ar fi dorit sa ii adreseze cel putin o intrebare, …., nimeni nu a facut-o! 🙂

Si daca nu am reusi sa imi notez nimic din scurta sa prezentare, macar sa va spun cateva informatii despre Radu Georgescu, bineinteles, pentru cei care nu au auzit inca de el.
În 1992, si-a lansat prima afacere, GECAD Software, o companie specializata în productia si distributia de solutii software. Ulterior, compania si-a largit portofoliul, acum GECAD Group investind în companii tehnologice, din domenii precum securitatea IT, cloud, SaaS, ecommerce, metode de plata si cryptocurrencies (www.gecad.com). În 2010, un alt exit de succes este vânzarea companiei GECAD ePayment, acum PayU România, catre grupul sud-african Naspers.
Tot dintre investitiile GECAD, Avangate a fost achizitionata în 2013 de catre Francisco Partners, tranzactia marcând un alt exit de anvergura. Radu s-a implicat de-a lungul carierei sale în dezvoltarea ecosistemului antreprenorial din România fiind activ în initiative precum Venture Connect si Tech Angels, prima retea de investitori privati în startup-uri tehnologice din România, înfiintata în 2012, unde este de altfel si membru fondator.

 CONFERINTA 4 – PROGRESUL, CHINTESENTA EVOLUTIEI SI A DEZVOLTARII

Primul care a spart gheata in conferinta 4 a fost SERGIU NEGUT, specialist în dezvoltarea afacerilor ca antreprenor, intraprenor, consultant sau academic, folosind un mix strategic de dezvoltare comerciala, transformare organizationala, iar acolo unde este cazul fuziuni si achizitii. Sergiu este partener în Mindit Consulting si Wanted Transformation si contribuie ca Associate Dean of Entrepreneurial Growth la Maastricht School of Management România.

Din prezentarea sa intitulata 4growth & progress, am spicuit doar trei idei, insa de impact!

– Spirit Antreprenorial  este o suma de Initiativa + Anduranta + Chibzuinta

– “Tine doar de tine ca prin fapte si cuvinte zise sa te-apropii de ce numesti acum vise’’ – BUG Mafia

– LET’S MAKE BETTER MISTAKES TOMORROW!

Despre al doilea vorbitor, BOGDAN NITULESCU, am inteles ca are o experienta de 17 ani în sectorul IT&C, cu expertiza în Channel Sales Management si SMB Business. Face parte din echipa Microsoft România din 2006, iar în prezent ocupa functia de Director de Vanzari pe segmentul IMM-urilor, având drept principala responsabilitate strategia si canalele de vânzari pentru acest segment. O arie prioritara pentru Bogdan o reprezinta dezvoltarea si implementarea solutiilor de business bazate pe tehnologiile Microsoft Cloud (O365, Azyre, CRM Online).

In prezentarea intitulata Modernizarea  IT ca oportunitate pentru crestere economica, Bogdan a evindentiat ca …

  • Economia digitala creste in raport direct proportional cu economia fizica
  • „O economie ce creste cu 2,4% în fiecare an îti dubleaza valoarea la fiecare 30 de ani; daca lucrurile continua în acelasi ritm, în 2025, a doua economie va fi la fel de mare ca economia fizica din 1995”W. Brian Arthur, McKinsey,  A doua economie
  • Sistemele IT de la serviciu sunt depasite
  • Angajatii IMM-urilor romanesti apreciaza drept critic rolul tehnologiilor moderne în business .
  • 85% apreciaza drept critic rolul tehnologiilor moderne în business si 66% convinsi de cresterea competitivitatii în piata prin tehnologii IT moderne

NADIA OANEA are o experienta de 12 ani în domeniul fiscalitatii. Aria de expertiza acopera consultanta în domenii precum impozitul pe profit, TVA, setarea si documentarea preturilor de transfer, taxare internationala, reorganizari si restructurari de afaceri, litigii fiscale, precum si aspecte contraversate în domeniul taxarii indivizilor. Este implicata în mod activ în initiativele si discutiile cu Ministerul de Finante în ceea ce priveste modificarea legislatiei fiscale, prin participarea la Comitetul de taxe al AmCham.

Trainer autorizat pentru formarea adultilor, având o experienta bogata ca lector în seminarii pe teme contabile si fiscale a avut o prezentare interesanta, un pic mai tehnica, e adevarat, intitulata Cum sa iti pregatesti afacerea pentru viitor?.

Prezentarea sa a avut ca scop Evaluarea riscurilor in afaceri si a pornit de la rezultatele studiului Lloyd’s 2013 Risk Index research, ce poate fi studiat in intregime aici.

– Au fost identificat 3 Pasi pentru progres:

  • 1. Structurare eficienta;
  • 2: Viziunea globala;
  • 3: Reguli noi de TVA

– S-au recomandat 3 Factori pentru schimbare:

  • 1: Competitia si nevoia de eficienta!;
  • 2: Tehnologia!;
  • 3: Impozitele si taxele? Restructurari de afaceri pentru eficienta operational

Viziunea globala?

Firmele acum se nasc globale, sunt create în România, dar cu public mondial. Companiile care pot anticipa viitorul, care îmbratiseaza tehnologii noi, care angajeaza cei mai inteligenti oameni, care ofera un produs sau serviciu inovator, vor prospera.

3 Aspecte legate de internationalizarea afacerii:

  • 1. Atentie la dubla impozitare;
  • 2. Politici de preturi de transfer; 
  • 3. Noi reguli de impozitare?

La final, 3 sfaturi legate de impactul noilor trenduri asupra afacerilor

  • 1. Atentie la trenduri!
  • 2. Intrebati specialistii!
  • 3. Ganditi global!

Se poate spune ca succesul DOINEI CEPALIS, Director general Te-Rox Prod Pascani,  a început de la un ghinion: facuse investitii importante în afacerea ei ini?ial? din domeniul firelor de in si cânepa, când liberalizarea pietei si eliminarea contingentelor pentru China au spulberat-o practic de pe piata. Doina Cepalis nu s-a lasat, nu a acceptat ideea de a trimite în somaj sute de oameni, asa ca s-a reorientat catre domeniul accesoriilor pentru scaunele auto pentru copii.

A stiut sa transforme obstacolele în oportunitati, sa îsi exploateze la maximum abilitatile manageriale si sa nu se lase doborâta. Asa ca astazi Doina Cepalis detine si conduce o companie din Pascani recunoscuta ca numarul 1 în Europa pe piata centurilor de siguranta si a huselor pentru scaunele auto de copii. Anul viitor numarul celor care îi datoreaza faptul ca au un loc de munca va depasi 1200.
A început prin a salva de la somaj câteva sute de oameni într-una din zonele cele mai sarace nu doar din România, ci chiar din Europa, oameni care se pregateau sa plece acasa de la o fabrica aflata în pragul falimentului. În prezent, firmele la care este actionara ofera un loc de munca unui numar de peste 1000 de oameni si are planuri sa angajeze înca 200 la anul.

O placere si o bucurie sa il revad de fiecare data si pe DRAGOS ANASTASIU, care si la Iasi, a venit cu o prezentare ce „loveste”, cum ne-a obisnuit, EXCELENTA, intitulata Nu mai Merge si asa

Dragos Anastasiu, la origine medic, este unul din cei mai de succes oameni de afaceri din prezent. Sub conducerea sa, Touring Eurolines este astazi un grup de referinta în transporturi si turism din România care a achizitionat firma Danubius Travel si a încheiat un parteneriat strategic cu liderul mondial în turism, TUI Travel Plc. Din 2013, este din ce in ce mai implicat in activitatea de sprijinire si educare a generatiilor tinere, care sunt interesate sa invete sau sa urmeze exemplele antreprenorilor romani.

Pasionat de sport si calatorii, Dragos este legat de ceea ce face extraprofesional si armonizeaza acest lucru cu activitatea profesionala in felul propriu: “ Sa citesc, sa calatoresc, sa descoper oameni si lucruri noi, oportunitati noi de business. Sunt atatea lucruri care se intampla langa noi, trebuie doar sa avem ochii deschisi pentru a le vedea si cunoaste. ” Mi-am mai notat:

– „Noi ne facem viata si trebuie sa ne luam destinele in propriile maini” – motto-ul personal

– Progresul se face prin actiune, prin preluarea  responsabilitatii! Actioneaza/Scuze, Rusine, Blamare

– „I never worry by action, but only inaction!” – Winston Churchil

SAM PARKER, Presedinte si CEO  Centratel dar si autor al best-sellerului The Simple Mechanics of Getting What You Want, a venit din SUA special pentru evenimentul de la Iasi, unde a sustinut, pe langa prezentarea din conferinta intitulata Past-Present-Future, si un master class de exceptie, Work the System: The Simple Mechanics of Making More and Work Less. Am notat si am retinut ca…

– metodologia  Work the System incepe cu un singur „tweak” in perspectiva leaderului de a creste functiile de crestere ale afacerii.

– antreprenori de top si leaderi ai motivatiei internationale, Steven Covey, Anthony Robbins, Jim Collins, Robert Ringer, Michael Gerber si Dale Carnegie, au folosit sau utilizeaza cu succes aceasta metodologie.

– metodologia Work the System(WTA) presupune o analiza de profunzime si necesita o schimbare profunda dar simpla de mentalitate.

– WTA o metodologie in care este vorba de lucruri simple si credibile din mecanica lumii reale.

MARIAN BERDAN a creat din nimic firma Electra ce detine de ani buni monopolul pe piata interfoanelor. A dezvoltat prin resurse proprii un centru de cercetare ale caror realizari l-au adus în atentia unor mari firme din Occident. A semnat deja parteneriate strategice iar unei asemenea firme i-a si vândut o parte din actiuni.

Prezentarea sa, Succesul in afaceri, a avut ca fundament un citat al lui Peter Drucker , „Mediocritatea nu poate deveni competenta, dar competenta se poate transforma în excelenta„. 

Tips points:

  1. « Oamenii sunt bunul cel mai de pret » este gresit. Nu oamenii sunt bunul cel mai de pret, ci oamenii potriviti.
  1. Faptul ca un om este persoana potrivita are mai mult de a face cu trasaturile de caracter si cu capacitatile înnascute si mai putin cu cunostintele în domeniu, formatia profesionala sau iscusinta.
  1. Conteaza pe cine platesti, nu cum si cât platesti. Scopul unei recompense n-ar trebui sa fie obtinerea comportamentului corect din partea persoanei nepotrivite.
  1. Echipele de management de tip excelent sunt formate din oameni deschisi, care dezbat viguros în cautarea celor mai bune raspunsuri, dupa care sustin la unison deciziile luate, indiferent de interesele personale înguste.

3 Reguli despre cum sa fii riguros (în deciziile referitoare la oameni).

  • Regula 1. Atunci când stii ca e nevoie sa faci schimburi de personal – actioneaza.
  • Regula 2. Daca ai îndoieli, nu angaja – mai cauta.
  • Regula 3. Acordati celor mai buni oameni cele mai bune oportunitati, nu le puneti pe cap cele mai mari probleme.

CUM PROCEDEAZA LIDERUL UNEI COMPANII DE SUCCES?

  1. Actioneaza cu hotarâre si calm. Se bazeaza pe standarde inspirate, nu pe carisma. Este hotarât în a face ceea ce trebuie facut.
  2. Iti canalizeaza ambitia spre companie, nu spre sine. Alege succesori pentru succese mai mari în perioada urmatoare.
  3. Da dovada de modestie convingatoare (ferindu-se de adulatie publica).
  4. Se uita pe fereastra, nu în oglinda, asumându-si responsabilitatea pentru rezultate proaste. Atribuie succesul altor oameni, factorilor externi sau norocului.

– Liderii de succes provin în proportie de 90% din interiorul companiei !!!

– Liderii de succes se tin aproape de ceea ce înteleg si îti lasa abilitatile, nu orgoliile, sa le decida încercarile.

– Oamenii se împart în doua grupuri fundamentale: VULPI si ARICI. Vulpile urmaresc mai multe deznodaminte si urmaresc lumea în complexitatea ei. Ele sunt imprastiate si difuze, miscandu-se pe mai multe paliere, fara sa-si organizeze gândirea într-un concept si o viziune integratoare. Aricii simplifica o lume complexa printr-o singura idee structurala, un principiu fundamental sau un concept care unifica si calauzeste totul.

Un alt invitat de marca la Iasi Business Days a fost si MARCIN WOJCICKI, Director Executiv la Bursa de Valori Bucuresti (BVB) care, in prezentarea Thoughts on Progress, a explicat care sunt acele nevoi ce determina progresul individului, al grupurilor(corporatii, state/natiuni) precum nevoile care determina progresul la nivel global si stiintific?

– Dorinta de noi descoperiri/explorari/aflare de raspunsuri la intrebari

  • orizonturi deschise/creativitate
  • practica/imbunatatirea pana la desavarsire a abilitatilor
  • invatarea din greseli/erori/istorie
  • urmarirea visurilor
  • abilitatea de a se distra/un pic de extravacanta/nebunie

Live in the future, then build what is missing” – Paul Graham, early investor in DropBox, Airbnb, Reddit and more than 400 business ideas

– Provocarile viitoare?

  • Progresul stiintific cunoaste o rata de accelerare din ce in ce mai accentuata
  • Inteligenta artificial va depasi in viitorul apropiat inteligenta umana.
  • Redefinirea raportului OM/MASINA, o necesitate?

Incheierea conferintelor de la Iasi, din cadrul evenimentelor Business Days, i-a revenit Maestrului GIORGIO FABBRI, un muzician (dirijor de orchestra, interpret si compozitor) dar si trainer  expert în dezvoltarea leadership-ului ?i profesor adjunct la Universitatea din Ferrara. Este un Trainer Holistic (Consiliul National de Economie si al Muncii al Statului Italian).

Experienta sa reuneste cunostintele din muzica, management si training. A condus si interpretat în cadrul a sute de evenimente muzicale din toata lumea (Italia, Europa, Japonia si SUA), alaturi de artisti precum Luciano Pavarotti, Mirella Freni, Carla Fracci. Din 2009, peste 10.000 de oameni au intrat în contact cu metoda Sound Genius în cursuri sau evenimente, în reuniri si conventii, conduse de Giorgio Fabbri.

Ca si la Timisoara si Cluj, prezentarea sa a fost un regal care nu poate fi transpusa in cuvinte, astfel ca, va invit si va recomand sa urmariti un fragment video de ~ 2 min. din aceasta. Click pe imagine.

***************

Cam acestea au fost, pe scurt ideile, prezentarile si informatiile care au(m-au) captivat si au adus plus-valoare la cei peste 1.200 de participanti la editia cu nr.16, Iasi Business Days. Feedback-ul pe care l-am obtinut si de participantii la restul activitatilor din cadrul evenimentelor: workshopuri, mese-rotunde, master classuri, ma determina sa cred ca, pe ansamblu, a fost o editie reusita.
Toti cei care au participat in una dintre cele doua zile se pot regasi in cele 600 de fotografii publicate pe Facebook, la aceasta adresa.

La final, mi-ar place sa aflu, printr-un comentariu mai jos, ce ti-a placut daca ai fost printr participanti, ce vorbitor te-a inspirat, ce ai fi dorit sa afli, si nu ai aflat, sau ce informatii valoroase ai aflat pe care le-ai si implementat deja in viata sau afacerea ta.
Iti multumesc!

Iasi Business Days, 1-2 Oct. 2014. Scurt rezumat al conferintelor (ziua 1)

Conferintele Business Days, si-au propus pentru editiile din anul 2014 sa trateze o serie întreaga de valori din credinta ca, în noua paradigma economica fiecare om de afaceri, fie ca este antreprenor, fie ca este manager, ar trebui sa le aiba sau sa le ia în calcul în vederea adoptarii lor, pentru a face fata cu succes provocarilor vremurilor pe care le traim. Una dintre valorile esentiale ale vremurilor pe care le traim este INOVATIA. Si pentru ca „Inovatia reprezinta instrumentul concret al antreprenoriatului…actiunea care inzestreaza resursele cu o noua abilitate de a crea bunastare” , cum spunea  Peter Drucker Continuă lectura „Iasi Business Days, 1-2 Oct. 2014. Scurt rezumat al conferintelor (ziua 1)”

6 Lucruri Pe Care Daca Le Faci, Vei Avea Cu Siguranta SUCCES in Afaceri

Ca ne place, ca nu ne place, adevarul este ca NU EXISTA SCURTATURI in afaceri. Afirm acest lucru cu responsabilitate dar si din experienta celor 20 de ani de antreprenoriat pe care i-am implinit in aprilie, 2014

Ca ne place, ca nu ne place, adevarul este ca NU EXISTA SCURTATURI in afaceri. Afirm acest lucru cu responsabilitate dar  si din experienta celor 20 de ani de antreprenoriat pe care i-am implinit in aprilie, 2014!

Am intalnit zeci, poate sute de antreprenori si oameni de succes, atat romani cat si straini – o parte dintre ei mi-au devenit prieteni, mentori – si pe oricare dintre ei ii vei intreba, va confirma ceea ce am afirmat la inceput: NU EXISTA SCURTATURI in afaceri! Pentru a fi un antreprenor cu rezultate si pentru a avea succes sunt 6 lucruri pe care trebuie sa le stii, si sa Continuă lectura „6 Lucruri Pe Care Daca Le Faci, Vei Avea Cu Siguranta SUCCES in Afaceri”

Testul SCARA VALORILOR

Testul Valorilor creat de Robert Dilts si Peter Senge: O Explorare a Valorilor Interioare în 2024

Te-ai întrebat vreodată cât de mult îți influențează valorile alegerile zilnice? Într-o lume în continuă schimbare, înțelegerea valorilor tale fundamentale este esențială pentru a naviga cu încredere prin viață.

Testul valorilor, creat de experții Robert Dilts și Peter Senge, oferă o metodă profundă de auto-evaluare. În acest articol, vom explora ce este testul „Scara Valorilor”, cum funcționează și cum îți poate transforma și ție perspectivele.

Ce este testul Scara Valorilor?

Din momentul in care ne-am născut, fiecare dintre noi si-a creat in viata o scala proprie de valori. Mai inainte însă de a afla mai multe despre Valori si importanta testului Scara Valorilor, e bine de definit

Ce sunt Valorile?

Ei bine, Valorile nu sunt altceva decât principii, convingeri si credințe moștenite, învățate de la părinti sau/și de la mediul in care am crescut și am fost educați.  Valorile pot fi `direcții` dar și, `limite` după care ne ghidăm atunci când luăm o decizie, sau, vrem să facem ceva, in viață.

E bine de știut ca valorile ne pot ajuta sa accedem spre culmi inalte sau, pot functiona ca niste bariere care ne blocheaza accesul spre acestea. In functie de anumiti factori ideatici care se afla in spatele lor si pe baza carora au fost fundamentati.

Cand avem nevoie de testul Scara Valorilor?

  • Cand un om se confrunta cu diverse probleme sau cu un nou proiect ce considera implicare
  • Cand se afla intr-o situatie mai dificila (poate premiza unui adulter, divort) si considera ca a sosit timpul sa isi revizuiasca viata, sau
  • Cand, cel mai nedorit scenariu, se afla in fata unui diagnostic grav, abia primit.

Atunci, probabil (desi, nu numai) e nevoie de un moment de reflexie. Iar testul Scara Valorilor ii va fi de mare folos. Garantat!

In oricare dintre cazurile in care te afli, e bine să stai, față in față cu valorile și credințele care te ghidează, pentru a face o analiză atentă asupra celor care îți sunt, sau nu mai sunt de folos.

Asta inseamna ca din cand in cand, este bine sa ne mai si debarasam de acele valori si credinte invechite care nici noua nu ne-au facut bine si nici stramosilor nostrii nostrii nu le-a facut.

Beneficiile Utilizării Testului Scara Valorilor?

  • Claritate în decizii: Identificarea valorilor te va ajuta să iei pe viitor decizii mai bine fundamentate.
  • Îmbunătățirea relațiilor: Înțelegerea valorilor personale îți poate îmbunătăți comunicarea cu cei din jur: familie, prieteni, colegi, persoane străine.
  • Dezvoltare personală: Nu ân ultimul rând, testul Scara Valorilor este un instrument util pentru auto-reflecție și creștere.

Așadar, te invit să îți acorzi câteva minute de liniște și relaxare. Ia-ți o agendă și ceva de scris și caută să fii sincer cu tine, pentru că urmând câțiva pași, îți vei putea identifica singur, propria scară de valori.

PASUL #1– Alege-ti din tabela de mai jos, 10 valori care, crezi tu că te definesc cel mai bine. Sau care sunt cele mai importante pentru tine:

Tabela de valori creata de catre Robert Dilts si PeterSenge:

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

PASUL #2 – Din aceste 10 valori, te invit acum să tai 5 valori la care consideri că poți renunța, astfel încât să rămâi cu cele mai importante 5 valori!

PASUL #3 – Privește cu atentie cele 5 valori rămase și, mai elimină încă 2 valori la care crezi că ai putea renunța (chiar dacă e un pic mai greu!)

Ai acum in fața ta cele mai importante 3 valori pe care le ai in viață. Aceste 3 valori îți ghidează pașii și toate mișcările pe care le faci, precum și modul tău de comportament, chiar și modul tău de gândire.

PASUL #4– Scrie aceste trei valori și numeroteazăle de la 1 la 3. Fii atent însă, căci aici trebuie să acorzi mare atenție detalii! Gândește-te și analizează cu foarte mare atentie:

  • Care este acea valoare a ta, una dintre cele 3, fără de care nu ai putea concepe să faci ceva vreodată.
  • Pune aceasta valoare pe locul 1 și procedează la fel și cu celelate două; pune fiecăreia valoarea importantă pentru tine.
  • Pe locul 4 si 5 trece acum acele doua valori pe care le-ai tăiat ultima dată, dar, tot așa, în ordinea priorităților acordate de tine.
  • Mai rămân primele 5 valori eliminate de prima dată, pe care le poti numerota de la 6 la 10.

ACEASTA ESTE SCARA TA DE VALORI DE LA 1 LA 10

Acum poți spune că ți-ai identificat lista completă de valori care te vor împinge să faci pasii necesari pe îi ai de urmat în viață. Deciziile pe care le vei lua, în funcție de importanța pe care o au pentru tine.

Cele mai iImportante sunt primele trei  pentru că acestea au cea mai mare putere in mintea ta și de aceea este bine să le prioritizăm. In NLP se folosesc exerciții speciale care te pun față in față cu subconștientul tău, pentru a te pune să-ți alegi valorile in funcție de sectoarele de viață mai importante pe care le vizezi. Aceste exerciții însă se fac de obicei sub supravegerea unul coach.

De ce este importanta ordinea aleasa în scara valorilor?

Pentru că suntem diferiți, fiecare persoană este diferită deși este unică. Iar o ordine personal aleasă, chiar dacă valorile sunt aceleasi, poate semnifica foarte multe. 

Daca, de ex. o persoana va avea ca prima valoare iubirea, mai apoi familia si a treia valoare banii, cu siguranta ca deși banii sunt importanț și pentru ea, va căuta mai întâi să își întemeieze o familie, în care iubirea să fie pe primul plan. In schimb, dacă pentru o alta persoană banii sunt prima valoare și mai apoi familia, va cauta să își satisfacă prima valoare, indiferent de circumstanțe.

Acum, că ai aflat care este scara ta de valori, întoarce-ți privire către „ograda personală” și vezi dacă mediul și contextul în care trăiești îți susțin aceste valori. Pentru că vezi tu, adesea avem valori, vrem să ne împlinim anumite vise pe baza acestora, dar ne este frică să le comunicăm celor din jur. Iar celor din jurul nostru le este imposibil să ne înțeleagă și să știe care ne sunt cerintele daca noi nu le comunicăm

Concluzie

În concluzie, testul valorilor nu este doar un instrument de evaluare; este și o oportunitate de a te conecta mai profund cu tine însuți. Reflectând asupra valorilor tale, poți transforma modul în care iei decizii și cum interacționezi cu cei din jur. Nu ezita să îți explorezi valorile și să descoperi astfel, cine ești cu adevărat!

Din toată inima îți doresc să ai succes!

 

8 Motive pentru care o vacanta este lucrul de care ai nevoie acum

Atentie workaholici! Luati nota de faptul ca o vacanta este o necesitate!
Asa ca, lasati deoparte sentimentele de vinovatie. Aruncati la gunoi atitudinea stoica de luptator brav care nu si-a permis o vacanta de ani de zile. Vremurile s-au schimbat!

Atentie workaholici! Luati nota de faptul ca este o necesitate!

Asa ca, lasati deoparte sentimentele de vinovatie. Aruncati la gunoi atitudinea stoica de luptator brav care nu si-a permis o vacanta de ani de zile. Vremurile s-au schimbat!

Fiecare are din ce in ce mai mult de munca, insa tot mai multi angajatori si proprietari de afaceri realizeaza acum ca a lucra (chiar daca o perioada mai indelungata) cu intervale scurte de recreere, ar putea fi un lucru mult mai productiv pe termen lung. Cu toate astea, un studiu pe aceasta tema arata ca jumatate dintre cei care au raspuns, s-au gandit sa „sara” peste vacanta iar cealalta jumatate Continuă lectura „8 Motive pentru care o vacanta este lucrul de care ai nevoie acum”

PASIUNEA, INGREDIENTUL DE BAZA PENTRU SUCCES? SE PARE CA … DA! – Concluzii Conferinte – Cluj Business Days, editia 15 (2)

A doua serie de conferinte, din prima zi a Cluj-Napoca Business Days,(despre prima, aici) au avut ca tema PASIUNEA, Ingredientul de baza pentru succes, atat in viata cat si in afaceri si au inceput …

A doua serie de conferinte, din prima zi a Cluj-Napoca Business Days,(despre prima, aici) au avut ca tema PASIUNEA, Ingredientul de baza pentru succes, atat in viata cat si in afaceri si au inceput moderate de aceiasi moderatori frumosi si iubiti, Mihaela Tatu si Calin Iepure exemple vii ale pasiunii pentru ceea ce fac! Iar aici, cred ca sunteti de acord cu mine, nu-i asa?

Si daca va mai spun ca in deschidere, primul speaker care a energizat la propriu sala, prin prezenta si mesajul transmis, a fost MRU PATEL, antreprenor in serie la nivel international si unul dintre cei mai bine vânduti autori, coach de succes si mentor, cred ca am spus totul!

Din prezentarea sa intitulata, Do you love your work? – o poveste prescurtata plina de invataminte, am retinut ca, Mru – devenit om de afaceri, absolvent de Cibernetica la Brighton University, este cunoscut in Romania ca presedinte al fondului de investitii European Property Investments si este indian de origine, crescut in … Kenya. Bunicii sai au migrat in Africa si s-au stabilit acolo ca oameni de business, asa cum comerciantii indieni faceau, vazand o oportunitate economica in dezvoltarea ulterioara a Kenyei. Mru a invatat de mic sa se adapteze mediului in care se afla. L-a inspirat modelul tatalui sau – al carui business a trecut de multe ori prin suisuri si coborasuri – omul s-a readunat de fiecare data si a luat-o de la capat. „Sa te ridici ori de cate ori cazi, sa te reorientezi, sa te realiniezi si sa devii mai puternic, iata o mare calitate.“  Tatal sau era o persoana echilibrata, de la care a învatat ca banii nu sunt totul. Dragostea, afectiunea, familia, cultura, valorile, traditia si societatea sunt extrem de importante si a demonstrat-o constant prin actiunile sale. In Romania, Mru Patel este implicat in diferite actiuni caritabile ale asociatiilor United Way, Blue Heron sau OvidiuRom, pe principiul ca daca tot obtii un castig, e bine sa dai ceva inapoi comunitatii.

Intrebarea  cheie de la final a lui Mru: „Vrei sa ajungi in mormant, in conditii de siguranta, intr-un corp bine coservat, sau vrei sa sfarsesti complet epuizat de pasiune tipand in gura mare: La naiba! Ce calatorie! ( Holy shit. What a ride)

… Si un program in 30 de pasi prin care sa iti cresti si as-ti dezvolti viata si afacerea, pentru toti cei ce ii viziteaza siteul, www.mrupatel.com.

Speech-ul lui DRAGOS BUCURENCI, absolvent al programului de Master in Administrarea Afacerilor(MBA) al Standford Graduate School of Business, cea mai buna scoala de afaceri din afaceri din America, conform revistei Forbes, intitulat – „Despre riscul de a-ti urma pasiunea„, a venit in antiteza cu prezentarea lui Mru precum si cu eternul slogan: Urmeaza-ti pasiunea!

Conform lui Dragos, „Urmeaza-ti pasiunea” a devenit o mantra a ultimelor doua decenii si nu e un sfat care duce intotdeauna la cele mai dorite rezultate, dupa cum o demonstreaza dezechilibrele curente din piata muncii dintr-una dintre cele mai avansate economii, cea americana.
„A-ti urma doar pasiunea, e la fel de contraproductiv ca a-ti alege o cariera doar pentru ca vrei sa faci bani sau ca vrei sa ii multumesti pe ai tai.” – Dragos Bucurenci

In prezentarea sa, Pasiune si ratiune in antreprenoriat, CRISTIAN NACU, partener la Enterprise Investors si sef al Reprezentantei EI Romania , a pornit de la intrebarea: Am o pasiune, ce fac cu ea? 🙂 Iar raspunsurile care au venit au fost pe cat de rationale, pe atat de logice

  1. Daca pasiune ta nu indeplineste o nevoie reala in piata, mai bine sa ramana un simplu hobby. ” De aceea, alegerea unei afaceri trebuie sa fie o decizie rationala care sa identifice o oportunitate reala si sa o valorifice!”
  2. Prea multa pasiune poate deveni obsesie si atunci nu mai ajuta la dezvoltarea afacerii. Te poate impiedica sa ai o privire lucida, clara asupra problemelor, si te poate impiedica sa asculti opinii critice si sa iei cele mai bune decizii.

Concluzia trasa:  Oricine poate incepe o afacere din pasiune, mai greu este sa o dezvolti profesionist si mai ales sa decizi ce vrei sa faci cu ea.

DAN BERTEANU, trainer si consultant Achieve Global, si-a ales ca subiect de prezentare „Semnificatia” si ne-a explicat printr-o povestire cu o echipa de sudori, muncitori a caror activitate poate parea fara prea mare importanta. Acestia au fost pusi sa-si imagineze ca ar putea fi in postura unui bolnav pe masa de operatie, si ca la un moment dat se opreste curentul, moment in care intra in functiune generatorul –  executat chiar in atelierele in care lucrau acesti muncitori! Modul in care s-a schimbat semnificatia muncii, s-a schimbat radical.

Un lucru pe care l-am remarcat la Dan Berteanu, la ultimele editii Business Days, la care a participat Dan, este acela ca, toate prezentarile sale, una mai interesanta decat alta, sunt bazate pe fapte si intamplari reale, din care, dupa cum el insusi marturiseste, „am invatat din asta o lectie importanta pentru viata mea profesionala sau personala, si pe care o impartasesc cu drag„.

Pe  dr.MIHAELA STROE, sociolog, expert in comunicare non-verbala, trainer si speaker international, creatoarea si editoarea revistei online, Nonverbal Magazine, astept sa o revad si sa o re-ascult mereu, cu mare drag. Domeniul in care a devenit foarte buna il datoreaza lui …  Joe Navarro – fost agent FBI de contraspionaj, considerat cel mai bun expert in interpretarea comportamentului uman si singurul „criminal profiler” din ultimii 100 de ani ai FBI! (al doilea titlu, daca am retinut bine, fiind o informatie de ultima ora !)

Din prezentarea sa, „Pasiune, entuziasm si perseverenta” – trei calitati pe care Mihaela spune ca le exerseaza in fiecare zi si care „ma ajuta sa fiu pe primul loc in viata mea„, am retinut ca „Pasiunea este energie!„. Acum, este adevarat ca, multa lume nu-si cunosc pasiunea (desi nu vor sa o recunoasca), si de aceea nivelul de energie este foarte redus. Si-atunci, cum sa ne identificam pasiunea? Cu ajutorul a 5 intrebari cheie, pe care tot Mihaela ni le-a oferit, ca si exercitiu de sinceritate, la care va invit si eu:

  1. Ce iti placea sa faci la 5 ani? (Intreaba-ti parintii sau bunicii, daca tu nu stii sau nu mai tii minte)
  2. Daca ar fi sa faci o lista cu 3-4 lucruri pe care le faci acum cu pasiune, care ar fi pe cel pe care l-ai situa pe primul loc?
  3. Raspunde-ti, de ce ai ales acel lucru?
  4. De ce este atat de important pentru tine?
  5. Cum iti impartasesti pasiunea si altora?

O intrebare care ar putea apare ulterior este: Cum realizez ca mi-am descoperit cu adevarat pasiunea?

Aici, tot Mihaela ne-a oferit 3 criterii pentru a afla raspunsul: 1-simti energie in corp; 2-simti entuziasm; 3-simti ca te ia cu transpiratii!

Si pentru ca pasiunea se alimenteaza cu perseverenta si entuziasiasm, sa fii mereu plin de entuziasm, conform lui Napoleon Hill, ai nevoie de 5 „ingrediente”:

  1. Atitudine mentala pozitiva
  2. Obiective definite clar
  3. Credinta in tine
  4. Dragoste pentru ceea ce faci
  5. Dorinta de a-i ajuta pe altii

Mi-a placut si citatul adaptat de Mihaela Stoe dupa John Quincy Adams, citat care defineste leaderul:

„Daca prezenta TA ii INSPIRA pe ceilalti sa viseze mai mult, sa invete mai mult, sa faca mai multe, sa reuseasca mai multe, sa devina mai multe, inseamna ca ESTI cu adevarat LEADER”

Despre ALIN GHERMAN, nu pot spune altceva decat sa o citez pe Mihaela: „In viata intalnesti oameni pe care ii admiri, care lasa ceva din ei, in cei din jurul lor. Iar Alin Gherman face parte din aceasta categorie, fiind unul dintre cei mai puternici tineri manageri din Romania.”

Din scurta prezentare intitulata, O vorba buna, din care am aflat cum o incurajare a colegului si prietenului din copilarie, Dorel, au au avut darul sa sadeasca semintele omului plin de vointa, determinare, perseverenta si tenacitate ale lui Alin Gherman,  directorul comercial de astazi la DPD(Pegasus) si trainer Exec-Edu.

Despre RUCHI KUMAR, specialist in psihologie pozitiva si educatie socio-emotionala, recunosc ca nu stiam nimic. Prezenta agreabila, posesoare a doua masterate la Universitatea Columbia, a sustinut o prezentare intitulata Mindfulness in Business and in Life, care a captat toata atentia si interesul.  Am retinut beneficiile acestei noi stiinte, intitulate Mindfulness (in traducere, atentie, grija, intelegere), asupra sanatatii. Iata cateva dintre acestea:

 *reducerea tensiunii arteriale;
 *imbunatatirea sistemului imunitar;
 *reducerea curbei de depresie;
 *reducerea stressului;
 *cresterea gradului de constientizare;
 *imbunatatirea concentrarii, si multe altele.

De aici, rezulta 2 beneficii pe termen lung, si anume ca,

  • vom genera si vom avea un psihic si o stare fizica si mentala foarte buna a bunastarii si
  • pornind de la dictonul latin minte sanatate-corp sanatos, vom fi mai productivi si eficienti per ansamblu.

Un exercitiu scurt, pe care ni l-a propus, a fost suficient pentru a realiza imediat beneficiile pe care le poate avea fiecare om, atat in viata personala, cat si in relatiile de afaceri. „Inchide ochii pentru cateva secunde si gandeste-te la ce simti, la ce mirosi, la ce auzi, daca iti place sau nu, apoi deschide ochii, priveste in jur si spune cum ti se pare!

Al doilea expert Exec-Edu prezent in coferinta despre pasiune, MONICA MINOIU, Managing partner pentru InCharge Management Consulting, o companie de consultanta in management, specialitatea Supply Management atat din punct de vedere al proceselor cat si al organizatiilor implicate in acest sector, a avut o prezentare intitulata Chipul pasiunii adevarate sau … De ce pasiunea nu se invata ci se traieste?  si care, mi-e personal mi-a placut caci a fost ilustrata cu imagini si citate ale unor personalitati din toate timpurile, mai mult decat elocvente!

 

 

Vocea placuta a ultimului invitat, EBERHART JUNG, executive coach si CEO la Persolog North America, m-a dus cu gandul la un reputat actor care a cochetat si cu muzica, Telly Savalas, alias Kojak (eroul unui serial politist care a rulat prin anii ’75-’80). I-am si marturisit acest lucru, in pauza! Lasand insa la o parte acest aspect, vasta sa experienta in dezvoltare organizationala si dezvoltarea personalului executiv si-a spus cuvantul, provocand si cu acest prilej prin prezentarea sa, inspirand si confruntand audienta, prin intermediul unei prezentari intitulata, Develop Organizations through People! (Dezvolta organizatii prin intermediul oamenilor)

Recomandand cartea lui Eric From, To have or to be? – (A avea sau a fi – tradusa si in limba romana la editura Trei si care poate fi gasita online, aici) , d-l Jung a explicat de ce succesul este ceea ce faci (urmezi) daca iti urmezi chemarea si ca adevaratul ingredient al succesului este reprezentat de pasiunea pentru business si sarcini dar si de pasiunea pentru oameni!

Pana la urma, pasiunea preia controlul asupra obiceiurilor noastre devenind ceva pentru care esti in stare sa iti sacrifici chiar si viata!

La final, va invit sa priviti imaginea de mai jos, si printr-un comentariu, sa-mi spuneti ce s-a intamplat si ce a condus la … haosul din imagine? Nefiresc si neintalnit, de altfel in cadrul unei conferinte de business!

Va multumesc!

UPDATE cu PHOTOS: Intre timp, au post prelucrate si postate peste 350 de fotografii din prima zi pe care le puteti vedea aici, tot 350 de poze aici din a 2-a zi, si alte 450 de la workshopuri, mese rotunde si serile de networking, aici.

– Va urma! –

 

Exit mobile version