3 Aspecte esențiale in alegerea unui coach potrivit pentru tine sau pentru afacerea ta

maxresdefault

Sunt unele lucruri pe care le știi, dar nu știi că le știi. Doar atunci când vei afla ceea ce nu știai că știi, vei putea începe dezvoltarea!” ~ Milton Erickson

De cand am inceput promovez programul national al primei scoala de coaching din Romania, „Campionii au coach printre multe alte intrebări pe care le primesc, una sună, firesc de altfel …

Cum îmi aleg un business coach potrivit pentru mine pentru afacerea mea?

Mai inainte de a răspunde la această intrebare, să facem totuși o mică introducere pe înțelesul Continuă lectura „3 Aspecte esențiale in alegerea unui coach potrivit pentru tine sau pentru afacerea ta”

Pay it forward – Dă mai departe!

Pay it Forward – Filmul complet, subtitrat în limba română

Toți oamenii mari au fost cândva copii. Dar, puțini dintre ei își mai aduc aminte asta, spunea Antoine de Saint-Exupery.

Pentru că se apropie 1 iunie, AISucces.ro îmbracă hăinuța Micului Trevor, eroul principal al filmului Pay it forward. Te invităm să retrăiești, măcar pentru o zi, cea mai frumoasă poveste din viața ta: COPILĂRIA!

Acea perioadă când nu aveai opreliști, nu îți păsa prea mult de ce spun adulții. Dar, mai ales, nu aveai nici o rezervă din a dărui cu generozitate și necondiționat. Pentru că ceea ce urmează este mai mult decât inspirațional …

Vizionare plăcută! Apoi, nu uita: DĂ MAI DEPARTE! 😉

DESPRE PAY IT FORWARD: FILMUL

Pay It Forward (2000), regizat de Mimi Leder, este un film dramatic care explorează tema schimbării sociale prin gesturi de bunăvoință. Bazat pe romanul omonim al lui Catherine Ryan Hyde, (despre carte mai jos) povestea urmărește un adolescent care inițiază un lanț de fapte bune

L-am văzut pentru prima dată în 2009 și este unul dintre filmele care mi-au schimbat, literalmente, modul de  gândi…

REZUMATUL FILMULUI, PE SCURT…

Povestea filmului, pe scurt, este următoarea: Trevor McKinney (Haley Joel Osment) este un tânăr de unsprezece ani și jumătate, a cărui mamă este alcoolică.  Trevor își începe clasa a șaptea la un liceu din Las Vegas, Nevada.

În cadrul unei teme la studii sociale, profesorul Eugene Simonet (interpretat de Kevin Spacey) propune sarcina de a crea un plan care să schimbe lumea. El cere elevilor să gândească o idee pentru îmbunătățirea societății și să o pună în practică. 

Elevul care răspunde la această provocare este Trevor McKinney, care propune conceptul „pay it forward”: un sistem în care fiecare persoană ajutată trebuie să ajute la rândul ei alte 3 persoane. În felul aceste se crează un lanț de fapte bune sau un efect de domino.

Principalele acțiuni ale lui Trevor:

  1. Ajută un fără adăpost (Jerry, interpretat de James Caviezel) oferindu-i adăpost și resurse, dar acesta recidivează în dependență.

  2. Încearcă să-i apropie pe mama sa (Arlene) și pe Eugene, profesorul cu cicatrici fizice și emoționale, prin intermediul unei întâlniri romantice.

  3. Îl apără pe prietenul său Adam de un grup de agresori, sacrificându-se în proces

Teme și personaje

Eugene Simonet: Profesorul marcat de abuzul tatălui său care își dezvăluie cicatricile fizice și emoționale pe parcursul filmului. Devine un simbol al vindecării prin relația cu Arlene.

Jerry: Deși recidivează, în final salvează o femeie de la sinucidere, demonstrând că ideea lui Trevor a avut un impact profund.

Arlene: Mama lui Trevor, prinsă între dragostea pentru fiul ei și dependența de fostul soț abuziv (Ricky, interpretat de Jon Bon Jovi), învață să se elibereze de ciclul violent.

Recepție și impact

Filmul a fost lăudat pentru mesajul optimist și pentru modul în care explorează vulnerabilitatea umană. Deși Trevor moare în final, mișcarea „pay it forward” se răspândește național, subliniind puterea gesturilor mici de a genera schimbări majore.

DESPRE PAY IT FORWARD: CARTEA

Cartea „Pay It Forward” de Catherine Ryan Hyde, publicată în 1999, a avut un impact semnificativ asupra cititorilor și societății. A devenit rapid un bestseller, iar adaptarea cinematografică i-a amplificat popularitatea.

Cumpără aici cartea „Dă mai departe”

Ideea centrală a cărții – conceptul de „pay it forward” (a răsplăti bunătatea ajutând pe altcineva) – a devenit o filozofie adoptată la nivel mondial. După publicarea cărții și lansarea filmului, s-a înființat Pay It Forward Foundation, care promovează educația despre generozitate și sprijinirea comunităților.

Povestea emoționantă a lui Trevor McKinney a rezonat cu milioane de oameni, încurajând inițiative individuale de a face bine fără a aștepta ceva în schimb. Cititorii au fost inspirați să aplice acest concept în viața lor de zi cu zi.

În multe țări, cartea este adesea folosită în școli pentru a preda lecții despre empatie, compasiune și responsabilitate socială. Profesorii o integrează în programe pentru a stimula gândirea creativă și implicarea socială a elevilor.

Conceptul „pay it forward” este acum recunoscut pe scară largă și utilizat frecvent în conversațiile despre altruism. A devenit un simbol al puterii gesturilor mici de bunătate.

Deși publicată acum mai bine de două decenii, cartea continuă să fie relevantă, fiind recomandată ca lectură motivațională.

În concluzie, „Pay It Forward”, a captivat cititorii prin povestea sa sensibilă, și nu doar atât! A reușit să inspire o schimbare reală în modul în care oamenii percep actele de bunătate și responsabilitatea socială.

CUMPĂRĂ CARTEA „DĂ MAI DEPARTE”👉 DE AICI 

Mulțumesc!

JIM BAGNOLA – De profesie, OM – O Carte EXCEPTIONALA!

Cartea “De profesie, OM. Cum sa te bucuri de munca fara stres si sa fii fericit in viata personala folosindu-te de legatura minte/corp/munca  este editia in limba romana a cartii lui Jim Bagnola, “Becoming a Professional Human Being” si vizeaza dezvoltarea personala pe axa minte-corp-munca.

Promisiunea autorului este aceea ca aceasta carte  va inspira si va provoca cititorii in asa fel incat sa isi dea seama ca exista o posibilitate reala de a-si transforma viata proprie dar si pe cea a oamenilor din jur.

Cartea incepe cu povestea unui OM Profesionist ,asa cum ii place lui Jim sa spuna, pe nume Leroy Grant. Acesta lustruieste pantofi in holul unui hotel din Dallas.  Leroy practica meseria de 60 de ani timp in care a reusit sa isi intemeieze si sa intretina o familie la care tine enorm. Isi iubeste meseria si spune ca il face fericit faptul ca lucreaza pe cont propriu si ca infrumuseteaza lumea “de jos” cate putin in fiecare zi.

„Fiecare vine cu un scop. Fiecare vine cu o misiune. Este in ADN-ul nostru. Cand iti dai seama care este si apoi o implinesti, te simti bine cu propria persoana. Te face sanatos. Muncesti inspre destinatia ta cu implicare, verva si  pozitivism.”  ~ Jim Bagnola, De profesie OM

Povestile din carte alterneaza cu  solutiile care duc la schimbare, moduri de gandire in afaceri, stresul la locul de munca si cum sa gasesti ceea ce iti place cu adevarat. Ceea ce m-a cucerit citind cartea lui Bagnola este armonia în care așează corpul/mintea/ munca și cât de important este echilibrul dintre un trup puternic, păstrat printr-o activitate fizică constantă, și o minte odihnită. Deși călătorește în toate lumea, Jim Bagnola își găsește timp să facă jogging, să practice yoga, meditația.

Definitia Omului Profesionist se bazeaza pe principii si moduri de comportament foarte atent descrise in carte. Jim insusi  spune ca , in unele cazuri, a fost inspirat de persoane pe care le-a cunoscut de-a lungul timpului. In cartea “De profesie OM”, modul in care fiecare se comporta cu sine insusi si cu cei din jurul sau, gandirea pozitiva, capacitatea de a vedea binele si de a face bine, sunt toate lucruri care fac diferenta in viata de zi cu zi.

In concluzie, cartea te invata cum sa fii stapanul propriei vieti, cum sa produci cu adevarat schimbarea in viata ta, cum sa fii “De profesie OM”.

Ce spun cateva personalitati care au citit cartea lui Jim Bagnola?

As with every other role that Jim Has played in reaching, touching, moving and transforming people to their highest potential, he has managed to do impeccably with this book, what he does in person.”

Lina A. Savkar, Deputy Executive Director, DHS Leader Development, Department of Homeland Security

 “This is a must-read book and should be in every’s self-improvement toolbox!”

Jeffrey W. Helfenstein, Director of Information Protection, Headquarters Air Education and Training Command, United States Air Force

Cartea costa 50 Ron si o poti comanda online, trimitand un mesaj la contact@aisucces.ro.

DE RETINUT: In perioada 20 – 29 mai, poti castiga si TU una din cele 3 exemplare ale cartii “De profesie OM”, de Jim Bagnola, daca participi la CONCURSUL organizat pe Facebook! Conditiile concursului, foarte simple dealtfel, aici.

UPGRADE: Tocmai am aflat ca parintele leadership-ului transformational, cum i se spune lui JIM BAGNOLA, va sosi in Romania pentru o serie de traininguri pe care le va sustine in 3 orase. Detalii, aici.

3 intrebari bine alese cu care sa-ti incepi si sa iti termini ziua

Te-ai gandit vreodata la faptul ca niste „banale” intrebari iti pot determina calitatea vietii pe care o duci?

Mai mult, avand in vedere ca viata reprezinta o suma de ani si de zile, felul in care iti „monitorizezi” prin si calitatea unor intrebari te pot aduce mai aproape sau te pot indeparta de raspunsurile pe care le cauti. Si nu mai este, cred, nici un secret faptul ca raspunsurile se afla in noi!

Iata de ce, in articolul de astazi am ales sa iti ofer 3 intrebari foarte bine alese pe care sa ti le pui la inceputul si la sfarsitul fiecarei zile. Aceste intrebari reprezinta un instrument util, pe care il folosesc personal dar pe care il si recomand clientilor mei in sedintele de coaching.

3 intrebari puternice pe care sa ti le pui dimineata

Incepe-ti fiecare zi concentrandu-ti atentia si energia pentru a raspunde la aceste intrebari:

  1. Ce imi va aduce satisfactie astazi?

  2. Ce anume ma incanta la sarcina/activitatea pe care o voi implini astazi?

  3. Cine are nevoie de ajutorul meu astazi?

 3 intrebari puternice pe care sa ti le pui seara

O zi va avea o semnificatie mai mare pentru tine si se va incheia intr-o nota mai buna daca iti vei rezerva cateva momente, inainte de a merge la culcare, pentru a raspunde la alte 3 intrebari:

  1. De care lucru facut astazi sunt mandru si implinit?

  2. Pe cine iubesc cel mai mult in lume?

  3. Pentru ce sunt recunoscator la finalul acestei zile?

Incearca aceste seturi de intrebari, vezi daca si cum functioneaza pentru tine, si cauta acele intrebari care functioneaza cel mai bine pentru tine. Sa ai in vedere faptul ca intrebarile deschise ofera posibilitatea unor raspunsuri multiple in timp ce la intrebarile inchise raspunsul nu poate fi decat „DA” sau „NU”. Cele mai puternice intrebari sunt cele care te determina sa gandesti la mai multe variante de raspuns.

Timisoara Business Days 2015 – Retrospectiva unui eveniment de business reusit (part.2)

CONFERINTA 2 – LEADERSHIP TRANSFORMATIONAL

„Dezvoltarea impreuna a obiectivelor organizationale si a celor individuale aseaza fundamentele dezvoltarii durabile in viitorul conducerii, iar leadership-ul, fiind responsabil de crearea consensului si a increderii organizationale, are un rol decisiv in preluarea si integrarea noilor tendinte.
Nevoia companiilor de a-si creste adaptabilitatea si competivitatea, de a face fata schimbarilor dese si cerintele tot mai ridicate conduc la o noua paradigma a leadership-ului transformational.  Acest lucru evidentiaza dezvoltarea atat a organizatiilor cat si a oamenilor, crearea unui mediu valoros care sa permita dezvoltarea emotionala si intelectuala individuala. Prin valorificarea potentialului uman, prin stimularea imaginatiei si a creativitatii angajatiilor, organizatia poate avea acces la o performanta care sa depaseasca asteptarile si standardele comune.” – Laszlo Pacso,

Daca tema primei conferinte la Timisoara Business Days pe care am rezumat-o aici, a fost: VIITORUL, O PUNTE INTRE PERFORMANTA PREZENTULUI, TENDINTELE GENERATE DIN TRECUT, VIZIUNE SI INOVATIE, tema celei de a doua conferinta din prima zi a fost LEADERSHIP TRANSFORMATIONAL si a inceput cu prezentarea

ELENEI BADEA, Director Marketing, Ernst&Young Romania

Elena este o prezenta familiara in cadrul evenimentelor Business Days si este foarte apreciata pentru profesionalismul si cunostinele sale. Are o vasta experienta în marketing corporativ si operational, marketing digital si knowledge management. Mai mult, este implicata si în mediul academic, fiind invitata sa predea cursuri în cadrul programului de Master al Griffiths School of Management din cadrul Universitatii “Emanuel” din Oradea.

Din prezentarea Elenei, intitulata chiar .. Leadership transformational, foarte bogata in informatii interesante mi-am notat urmatoarele idei …

Ce se spune despre leadership?

Adevarata masura a leadership-ului este INFLUENTA. Nici mai mult, nici mai putin.„- John C. Maxwell
Oamenii care ne influenteaza sunt cei care cred în noi.”– Henry Drummond

Conform DEX, lider (engl. leader) si leadership vin de la verbul englezesc to lead: a conduce; a îndrepta; a îndruma; a dirija; a arata drumul. Iar influenta – este o actiune imperceptibila sau indirecta pe care o persoana o exercita asupra alteia pentru a genera schimbarea de comportament, de caracter, de evolutie, etc.

In esenta, leadership-ul este procesul prin care se exercita influenta; capacitatea de a-i convinge pe alti oameni sa te urmeze. Mai simplu spus: Leadership = Leader + Followers

Care sunt caracteristicile unui leader?

– Leadershipul si Managementul reprezinta dimensiuni distincte ale persoanelor din conducere.

MANAGERUL
  • Managerul este individul care asigura atingerea obiectivelor organizationale.
  • Managerul:
    – Planifica si bugeteaza
    – Organizeaza si aloca resurse
    – Controleaza si rezolva probleme
  • Managerii pot fi lideri in sensul de a manifesta leadership.


LIDERUL
  • Liderul are capacitatea de a ghida oamenii si de a-i determina sa actioneze pentru indeplinirea unei viziuni comune.
  • Liderul:
    – Creeaza si transmite o viziune
    – Aliniaza si influenteaza
    – Motiveaza si inspira
  • Liderii pot fi oameni investiti cu functii manageriale sau nu.


 Care sunt cele 5 trepte ale leadership-ului?

4. Dezvoltarea oamenilor. Ca si lider va trebui sa le dezvolti oamenilor tai capacitatile pe care doresti sa le detina daca ei ar fi urmatorii lideri ai companiei conduse de tine, iar ei te vor urma pentru asta.

3. Productia. Vei stii cand vei urca pe aceasta treapta deoarece nu va trebui sa spui tu ca ai ajuns acolo ci vei auzi asta de la colegii tai.

2. Permisiunea. Relatiile interpersonale care se creeaza in cadrul grupului pe care il conduci. Cand ajungi la acest nivel oamenii nu te vor mai urma pentru ca asa trebuie ci pentru ca asa isi doresc.

1.Pozitia (functia) pe care o ocupi in cadrul grupului din care faci parte.

In final, am mai retinut ca Charles M. Schwab, angajat de Andrew Carnegie sa conduca U.S. Steel Corporation în 1903, primul om care a primit salariul de 1 milion $/an in 1918 (echivalentul astazi a 15 mil.$) a spus ca motivul pentru care angajatorul îi platea un salariu atat de mare este acesta:

Eu consider ca abilitatea mea de a starni entuziasmul în oameni este cel mai mare atu al meu. Nu este nimic care sa suprime ambitia si entuziasmul în angajati mai mult decat criticile venite din partea superiorilor. Nu am criticat vreodata pe cineva. Daca vad oamenii lucrand bine, sunt generos în a-i lauda.” ~ Charles M. Schwab

DORIN BODEA, Director General, Result Development

Dorin Bodea are un CV impresionant: este licentiat în psihologie si sociologie, cu specializari în psihologia cognitiv-comportamentala, programarea neuro-lingvistica si învatarea experientiala. Are un master la Academia de Studii Economice în managementul administrarii afacerilor, cu specializarea managementul vanzarilor. Este dr. în economie la Institutul National de Cercetari Economice din cadrul Academiei Romane, iar in ultimii 15 ani, Dorin a implementat peste 50 de proiecte complexe de dezvoltare organizationala, de crestere a performantei afacerii si de schimbare culturala.

Printre altele, Dorin a mai publicat si trei carti: Românii, un viitor previzibil?(2011), Valorile angajatilor români (2013) si Manager, Lider sau Antreprenor?(2014)

3 idei importante mi-am notat din prezentarea lui Dorin:

    1. Leadership-ul este procesul de construire a consensului si încrederii organizationale, de stimulare si dezvoltare a potentialului angajatilor, deci liderul raspunde de transformarea oamenilor si a organizatiilor, de alinierea lor la o viziune comuna.
    2. Daca scopul in sine al unei afaceri este profitul, acel profit este rezultatul conducerii companiei respective, sau, altfel spus, masura performantei activitatii de conducere. Dar performanta conducerii in afaceri este strans legata de nivelul de dezvoltare a rolurilor si competentelor de manager, de lider si de antreprenor. Dintre cele trei roluri, cel de lider si de antreprenor explica in cea mai mare parte diferenta de performanta a afacerii, ceea ce arata care sunt declansatorii cresterii semnificative a afacerii: valorificarea sustinuta a leadership-ului transformational si a antreprenoriatului.
    3. Competentele-cheie ale leadership-ului transformational sunt stimularea intelectuala, consideratia personala, feedback-ul, alinierea si schimbarea.

ADRIAN CIOROIANU, Business Development Manager Intel Corporation

Prezentarea lui Adrian Cioroianu (nu istoricul!), intitulata Leadership Transformational. Povestea, m-a fascinat incat nu am notat… nimic! 🙂 Insa pentru ca povestea spusa de Adrian a semanat izbitor de mult cu o poveste din Asia, Semintele Imparatului (in care personajul principal-Imparatul, este inlocuit cu un CEO al unei mari companii, iar fii cu managerii-potentiali succesori), am ales sa va ofer varianta povestii originale:

„… A fost odata ca niciodata un imparat care imbatranea si era timpul sa aleaga succesorul la domnie. In loc sa numeasca la succesiune pe unul din fiii sai sau pe unul dintre dregatorii sai, el a ales sa procedeze intr-un mod mai diferit. Intr-o zi a chemat pe toti tinerii din regat si le-a spus:
– A venit timpul sa ma retrag si sa aleg pe urmatorul imparat. Voi alege pe unul dintre voi.
Tinerii au fost socati.

Imparatul a continuat:
– Astazi va voi da fiecaruia dintre voi cate o samanta. Doar una. Este o samanta foarte speciala. As vrea sa va reintoarceti la casele voastre si sa plantati samanta, sa o udati si sa aveti grija de ea si peste un an de zile sa veniti sa imi aratati cum a crescut. Voi evalua plantele si apoi voi alege cine va fi urmatorul imparat.

Printre tinerii adunati la curte era si un baiat numit Ling si la fel ca si ceilalti a primit si el samanta. A plecat acasa bucuros de intamplare si i-a povestit mamei. Ea l-a ajutat sa puna samanta in ghiveci si o planteze. Si in fiecare zi baiatul avea grija de planta sa o ude si cu nerabdare astepta sa creasca.
Dupa trei saptamani, unii dintre tineri vorbeau despre semintele si plantutele lor care au inceput sa creasca. Ling astepta sa apara si plantuta sa, dar nu rasarise nimc in ghiveci. Si trecuta trei saptamani, patru saptamani, cinci saptamani si tot nimic.
Acum toti vorbeau despre plantele lor, iar lui Ling nici macar nu rasarise plantuta; simtea ca a esuat. Trecura sase luni si in ghiveciul lui Ling nu aparu nimic. Incepu sa creada ca el a fost cel care a omorat samanta. Toata lumea avea copaci si plante inalte, iar el nu avea nimic. Ling nu le spusese nimic prietenilor despre samanta sa. El inca mai spera sa apara plantuta.

Si trecu un an, iar tinerii au adus plantele la curte pentru ca imparatul sa faca evaluarea lor. Ling ii spusese mamei sale ca nu va merge la curte sa duca un ghiveci gol. Dar ea l-a incurajat sa mearga si sa ia cu el si ghiveciul si sa fie onest in legatura cu ce s-a intamplat. Ling se simti atat de rusinat sa mearga, dar stia ca mama sa avea dreptate. A plecat la palat cu ghiveciul sau gol.
Cand Ling a ajuns, era uimit de varietatea de plante crescute de ceilalti tineri. Plantele lor erau frumoase, aveau forme si marimi diferite. Ling si-a asezat si el ghiveciul pe podea, iar unii au inceput sa rada de el. Unora le-a parut rau pentru ce i s-a intamplat si i-au zis: “buna incercare”.

A venit si momentul in care imparatul a sosit si a salutat tinerii din sala. Ling incerca sa se pozitioneze cat mai in spatele salii.
– Ooo, cate plante, flori si copaci frumosi ati adus! Astazi unul dintre voi va fi numit imparat!
Dintr-o data imparatul il observa pe Ling cu ghiveciul sau gol. A ordonat garzilor sa il aduca la el. Ling era speriat: “”.
Ling a fost adus in fata, iar imparatul l-a intrebat cum il cheama.
– Ma numesc Ling, a raspuns el. Si toti copii au inceput sa rada de el si sa faca misto. Imparatul a cerut tuturor sa faca liniste. L-a privit pe Ling si apoi anunta multimea:
– Priviti! Acesta este noul vostru imparat! Numele sau este Ling!
Lui Ling nu ii venea sa creada. Samanta sa nici macar nu crescuse! Cum era posibil sa fie el alesul?
Apoi imparatul a spus:
– Cu un an in urma, am dat la fiecare dintre voi cate o samanta. V-am spus sa luati samanta, sa o plantati, sa o udati si sa o aduceti la palat peste un an. Dar v-am dat seminte fierte care nu aveau cum sa creasca. Toti, in afara de Ling, mi-ati adus copaci, plante si flori. Atunci cand ati descoperit ca samanta nu crestea ati inlocuit-o cu alta. Ling a fost singurul care a avut curajul si onestitatea sa aduca aceeasi samanta pe care i-am dat-o. Astfel, el va fi noul imparat!

MORALA: Daca sadesti cinste, vei culege încredere. Daca însamantezi bunatate, vei culege prietenie. Daca plantezi modestie, vei culege maretie. Dac? sadesti perseverenta, vei culege armonie. Daca însamantezi munca, vei culege succes. Dac? plantezi iertare, vei culege împacare. Daca sadesti sinceritate, vei culege afectiune. Daca însamantezi rabdare, vei culege evolutie. Daca plantezi credinta, vei culege miracole.”

Mesajul final al lui Adrian: KEEP CALM – WE’RE ALL EQUAL. Avem nevoie de oameni normali printre leaderii de astazi?

EUSEBIU BURCAS, Fondator Burcash – program independent de educatie financiara

Probabil ca pentru marea majoritate a cititorilor, numele lui Seby Burcas nu mai este unul strain, pentru ca in afara faptului ca incepand de la editia a II-a cu o singura exceptie, a fost prezent la toate editiile Business Days. In plus, Eusebiu sustine Seminarii Gratuite de educatie financiara si management al banilor, Conferinte si Workshop-uri  iar de anul trecut si primul program online de crestere a bunastarii personale – Wealth Academy

In prezentarea intitulata „INCEPE TU!” Eusebiu Burcash a propus un exercitiu de constientizare pe care, la randu-mi, ti-l propun si tie cititorule:

Scrie pe telefon numarul 75. Apoi extrage din acesta varsta pe care o ai. In cazul meu, 47.  Numarul 75 reprezinta media de viata in Romania, conform Centrului National de Statistica

Deci, 75 – 47 = 28 .

Cifra obtinuta, care la mine este 28 dar la tine va fi alta, inmulteste-o cu 8.760 (365 zile x 24h), si vei obtine astfel un numar format din 6 (sase) cifre.

In cazul meu, 28 X 8.760 = 245.280

Acest numar obtinut, din sase cifre reprezinta numarul de ore de viata pe care teoretic, tu le mai ai de trait!!!

Dupa ce faci acest exercitiu, intreaba-te cat castiga in medie un roman/ora si compara cu cate ore din viata isi plateste un iPhone: cu aprox. 300h!!! Si daca tu consideri ca este cazul si timpul sa faci o schimbare in viata ta pentru ca nu mai ai … timp, atunci mai pune-ti o intrebare:

Ce rezultate vreau sa obtin in viata mea?

Si daca nu stii de unde sa incepi, Eusebiu spune doar atat: OPRESTE-TE!!!

Mi-as dori ca publicul sa simta ca este responsabil de soarta lui. Pentru ca leadership-ul incepe de la fiecare din noi.” – Eusebiu Burcas

AMALIA STERESCU, Sr. Business Consultant. Fondator Outsourcing Advisors & Public Speaking School

De Amalia am aflat pentru prima data in 2011, prin intermediul Decalogului sau contribuind fara sa stie, la schimbari majore in viata mea si pentru care ii multumesc de cate ori am ocazia.

Pe atunci, era Vice President Oracle, dar in prezent este antreprenor, a fondat propria companie de consultanta: Outsourcing Advisors dar si o scoala de public speaking: Public Speaking School (proiect in care si eu o sprijin neconditionat) – scoala, destinata tuturor antreprenorilor, si managerilor sau profesionistilor ce doresc sa foloseasca public speaking ca si canal alternativ de promovare si vanzare sau de cultivare a imaginii personale.

Prezentarea Amaliei din conferinta intitulata, Leadership Transformativ – Intre adevar si minciuna a fost urmata in a doua parte a zilei de 2 workshop-uri, unul pe teme de leadership de tranzitie si al doilea de Personal Branding. Iar seara s-a incheiat frumos in ritm de tango odata cu lansarea primei carti semnata Amalia Sterescu: Tango cu viata, este o colectie de eseuri, povesti, ganduri si trairi legate de o viata construita cu migala si perseverenta.

Cartea, pe care am „decorat-o” in seara care a urmat, se adreseaza atat tanarului la inceput de drum, unui adult la rascrucea unor decizii importante, mamelor ce cauta echilibrul intre viata persoanal si viata profesionala, antreprenorului dezorientat in necunoscutul inceputului sau doamnei manager prinsa in hatisurile corporatiste. Cititorul va primii 3 chei de aur: dragoste/relatii,  leadership/cariera, motivatie/indrazneste

Cateva idei notate din prezentarea Amaliei:

– Nu trebuie sa fii mare savant ca sa pricepi ca daca seful îti spune la prima greseala: „Daca se mai repeta te dau afara!” sau „Este bine ca îti spui parerea, dar nu uita ca aici eu decid!” ori „Eu te-am angajat, eu te dau afara”;

Un lider transformativ pentru business-ul si echipa sa este cel care …
– Comunica o viziune clara asupra business-ului sau si ii inspira în fiecare zi;
– Actioneaza zilnic ca un model, nu le cere ceva ce nici chiar el nu poate face;
– Se conecteaza cu angajatii sai într-o maniera în care  sa poata sti ce îl motiveaza pe fiecare, cum îl poate ajuta sa se dezvolte si cum poate crea pana la urma, alti lideri pentru afacerea sa;
– Stimuleaza inteligenta angajatilor provocandu-i în permanenta, si scotandu-i din zona de confort

Si o concluzie de final …

NICU ZEGHEANU, Owner, Trainer, Consultant, Life Business Skills

Nicu detine un masterat european in educatia adultilor si o certificare pentru utilizarea instrumentului de analiza comportamentala ‘Predictiv Index’, iar in 2008 a castigat premiul „Cea mai buna prezentare la Business-Edu„, in conferinta de Resurse Umane. A participat in continuare ca speaker in evenimente de business, iar in 2013 s-a situat in top 10 cei mai populari speakeri din Romania in evenimentele Business Days.

In prezentarea sa, Nicu a subliniat un lucru intersant si foarte adevarat, in acelasi timp, si-anume ca „Leadeship-ul care nu devine o poveste  nu este … leaderhip!”

MARIUS GHENEA, Business Angel

Marius este, cred, unul dintre cei mai cunoscuti antreprenori romani. Pentru multi este cunoscut ca unul dintre cei cinci investitori prezenti în emisiunea Arena Leilor, pentru altii este un prosper om de afaceri si unul dintre fondatorii Flamingo.
În prezent, Marius Ghenea este presedintele grupului Fit Distribution, dezvoltatorul magazinelor online PCfun si ElectroFun. Acum doi ani, a achizitionat ShopIT si PC Garage, unul din cei mai mari retaileri online locali, într-o tranzactie despre care omul de afaceri a afirmat ca este “cea mai importanta consolidare din întreg retailul online romanesc de la începuturi si pana în prezent”.
Prin achizitiile sale, antreprenorul creeaza un grup cu afaceri anuale de aproape 30 de milioane de euro. Iar de ultima oara de cand l-am intalnit, am aflat ca Marius a mai adauga la CV faptul ca este in prezent si Senior Adrvisor la 3TS CAPITAL PARTNERS, deci lucreaza cu fonduri de investitii de tip Venture Capital din regiunea Europei de Est si din Romania administrate de echipa 3TS.
Prezentarea sa a fost parca o continuare a lectiei de leadership inceputa de Elena Badea. Si iata ce am aflat si ce idei mi-am notat eu:

– Leadership-ul nu rezulta intotdeauna in urma unui proces democratic, uneori este un efect al unor structuri autocratice. Astfel ca avem mai multe tipuri de leadership: tip business (Steve Jobs), tip militar (Napoleon Bonaparte), de tip politic (Hitler), de tip social si de tip familiar.

– Cele 6 calitati ale unui leader de tip business(antreprenorial) sunt aspiratia, arbitrajul, aderenta, adaptabilitatea, angajamentul

ELIZA ROGALSKI, Founding Partner, Rogalski Damaschin Public Relations

Despre Eliza, am aflat ca este creator al mai multor campanii de PR premiate la cele mai importante competitii de comunicare din lume – Effie, Cannes, Eurobest, SABRE, IPRA si European Excellence Awards, conducand o echipa de doua ori distinsa cu titlul de „Agentia de PR a Anului” si “IAA Excellence Awards”, si ca are o întelegere profunda a lumii de afaceri, cu expertiza puternica în comunicarea interna, employer branding, comunicare de criza, media relations, CSR si managementul reputatiei.
Din prezentarea Elizei, intitulata „Brandul de angajator” am aflat,
– ce este brandul de angajator
Dintr-un studiu efectuat de Rogalski Damaschin Public Relations in Martie 2015 pe 1400 de respondenti  am aflat
  • cat de importanta este reputatia firmei/companieipentru angajati si
  • care este loialitatea angajatilor fata de locul actual de munca,
„1 din 2 angajati romani declara ca si-a cautat un nou loc de munca sau a fost invitat la interviu în ultimele 6 luni.”
  • ce deterioreaza relatia angajatilor cu superiorii

  • ce asteptari au angajatii de la superiorul direct
  • care sunt cele mai apreciate valori ale unui angajator: profesionismul (72%), respectul (63%), egalitatea de sanse si libertatea la locul de munca (48%), onestitatea (36%) si transparenta (32%)
  • care este atitudinea fata de un angajator evazionist (8 din 10 angajati sunt convinsi ca pot schimba ceva la locul de munca)

Concluzii de final, „Cultivati valori interne relevante pentru angajati!” si „Tratati-va angajatii ca pe cei mai credibili ambasadori de brand!

DRAGOS POPESCU, Managing Partner, Diagma

Dragos Popescu este initiatorul conceptului si autorul programului BusinessDrive, un mini-MBA bazat pe o simulare de business pe care o sustine impreuna cu Marius Ghenea, si care a acumulat deja 7 editii Open, 7 editii InHouse pentru clienti Corporate si peste 250 de alumni.

In prezentarea sa intitulata „Real power is something you take!” am aflat ca doar 8% dintre participanti vor ajunge leaderi, si ca leaderul … manipuleaza! Si a argumentat si prin definitia data de DEX: „A manipula = a influenta prin diverse mijloace modul de a gandi si de a actiona al unei persoane sau al unei colectivitati”

Am mai aflat si de cel mai puternic instrument pe care il poate detine un leader, Briceagul Puterii, cum ti-l poti construi singur si care sunt „lamele” acestui brigeag: experienta, carisma, legitimitatea, recompensa si pedeapsa.
Iar la final, prin intermediul unui personaj al unui serial difuzat in anii ’80, Dallas-Ewing Oil Company, am aflat ce este cu adevarat … PUTEREA!

Seria de conferinte din prima zi s-a incheiat cu prezentarile Ralucai Munteanu, Sales Manager IBS TV, Dan Zaharia, Senior Leasing Consultant, Extind Management creatorul si fondatorul primului site de cautare a potentialilor donatori de sânge din România, Donor.ro-Salveaza o viata si Maestrul Giorgio Fabri, Leadership Conductor si Trainer holistic, Sound Genius.


Din nefericire, spre rusinea mea, se pare ca am ratacit hartia cu notitele luate, si
nu pot scrie nimic din prezentarile lor!

Am insa insemnarile din a doua zi, care a fost la fel de interesanta ca si prima, si in care i-am urmarit pe Alin Gherman (DPD), Ozana Giusca (abia sosita de la Londra, de la UPW), Mihaela Stroe si multi alti speakeri, unul mai interesant decat celalalt.

Pana cand voi publica urmatorul articol te invit sa vezi aici intreaga atmosfera frumos in imagini de Hreniuc Alexandru, fotograful oficial al editiei de la Timisoara.

Incepând cu 25 Aprilie vei putea sa revezi speech-urile de la Timisoara  Business Days  din cadrul conferintelor, workshopurilor sau masterclass – uri, pe site-ul Business Day TV. (Apropo, daca nu ai înca un cont, te poti abona oricând  si vei avea acces  la toate  prezentarile editiilor anterioare Business Days)

Pana atunci, mi-ai face o mare onoare daca mi-ai lasa mai jos un comentariu in care sa imi spui care dintre prezentarile de mai sus ti s-a parut mai interesanta, si … de ce?

Iti multumesc!

Timisoara Business Days 2015 – Retrospectiva unui eveniment de business reusit (part.1)

Timisoara a fost pentru doua zile, 31 martie si 1 aprilie, cel mai important centru din tara unde oameni de afaceri, antreprenori, manageri si alte categorii, atat romani cat si din strainatate si-au dat intalnire pentru ca Business Days a devenit evenimentul cu cel mai inalt grad de valoare adaugata existent la acest moment in Romania.
Editia de anul acesta de la Timisoara a reunit atat specialisti, cat si practicieni din diverse domenii, care au venit cu raspunsuri si solutii la problemele cu care se confrunta oamenii de afaceri din aceasta regiune.

Cele 4 conferinte desfasurate in cele doua zile in prima jumatate a zilei, au fost urmate de workshop-uri, masterclass-uri si sesiuni speciale de networking international, dar si o prezentare de moda, 3 lansari de carte si o tombola la care au castigat toti cei care au participat; in jur de 1.000 de personane.

Printre invitati de seama ai acestei editii – oameni de afaceri si antreprenori de succes, se numara personalitati care, fiecare in parte, poate constitui un model de urmat in ramura in care activeaza: Marius Ghenea, Orlando Sasz , Felix Patrascanu, Adrian Badescu, Codrut Ianasi, Eliza Rogalski, Liviu Stoleru, Dragos Anastasiu, Felix Daniliuc, Ovidiu Toader, Razvan Ogarcin, Amalia Sterescu, Mihaela Stroe, Gigi Nacev, Florentin Banu, Dragos Anastasiu si multi altii.

In randurile care urmeaza voi face un scurt rezumat al interventiilor din conferinte. Mai bine spus, o colectie de idei pe care mi le-am notat considerandu-le valoroase si utile, si care vi le ofer si voua in speranta ca poate, va for fi de folos.

CONFERINTA 1 – VIITORUL, O PUNTE INTRE PERFORMANTA PREZENTULUI, TENDINTELE GENERATE DIN TRECUT, VIZIUNE SI INOVATIE

2015 – Anul in care acest eveniment de informare si networking antreprenorial aniverseaza 5 ani de la infiintare.” au fost primele cuvinte rostite de cei doi indragiti moderatori, Mihaela Tatu si Calin Iepure.

„Business Days s-a nascut în urma cu patru ani, la Târgu Mures, din visul mare al unei echipe micute, dar ambitioase. Astfel a ajuns, în 2014, cea mai importanta platforma de evenimente si networking pentru mediul de afaceri din întreaga Românie. Aceasta le ofera participantilor o ocazie unica de a fi alaturi de oameni care exceleaza în domeniul lor de activitate. Nu de unul sau doi, ci de zeci, toti în acelasi loc, care si-au propus sa dea publicului tot ce au mai bun.
Aceasta acumulare incredibila de energie pozitiva si de modele sanatoase face din Business Days un remarcabil nucleu care strange laolalta oameni care cred în viitorul României, stabilesc standarde, ne încurajeaza sa visam si sa îndraznim sa ne construim viata asa cum ne dorim. Ne ofera acea gura de oxigen atunci când poate suntem tentati sa renuntam. Iar succesul formidabil a ceea ce putem numi deja familia Business Days nu este decât o dovada ca noi, publicul, ne dorim o Românie mai buna si suntem gata sa ne suflecam mânecile si sa trecem la treaba, pentru ca avem multe de facut. Probabil ca asa se si explica entuziasmul tuturor celor implicati în acest proiect (echipa, speakeri, participanti, parteneri), care îl sustin si îi sunt alaturi – mai buni, mai ambitiosi – de la o editie la alta.” – Mihaela Tatu

Dupa aceasta scurta introducere au urmat invitatii:

CALIN COSAR, Presedintele Camerei de Comert si Industrie Romania-Israel

A sustinut o prezentare placuta si interesanta cu titlul: VIITORUL, o punte de legatura între prezent si trecut, viziune si inovatie, din care am retinut in principal faptul ca este posibil ca in cel mai scurt timp sa trecem la moneda electronica – Bitcoin, si ca in Israel exista deja o comisie care cerceteaza monedei fizice din circulatie!

OVIDIU AMBRUS, Director General, TRW – Automative

Prezentarea sa: Trecut, Prezent, Viitor – industria auto a scos in evidenta acele elemente importante de care se tine cont atunci cand vrei sa fii printre leaderi competitionali in industria auto: globalizarea, inovatia, tehnologiile avansate, standardele de piata, costul minim, siguranta si calitatea.

Am mai aflat, mi-am notat din prezentarea lui Ovidiu care sunt inventiile viitorului aflate deja in stadii de prototip la Google, Conti, Volvo, Nissan, TRW, dar si ce anume au in comun aceste inventii:

  • solutionarea unor nevoi sau probleme mai vechi
  • faptul ca au beneficiat de ultimele descoperiri tehnice ale momentului
  • faptul ca la inceput toate au fost primite cu reticenta
  • dar mai ales faptul ca mai inainte, toate au fost doar un  …. VIS!!!

Mesajul de la finalul prezentarii lui Ovidiu a fost, “Crede in ideile tale, fii suficient de persistent in a le urmari si vei crea o rEvolutie!

De la Cristian am mai aflat ca firma Soletanche Bachy a fost fondata in 1927 (in urma cu aproape 90 ani!!!), si mai mult, ca…

  • Soletanche Bachy are astazi o cifra de afaceri de peste 2,5 miliarde $ si un numar de angajati de 9.600 in toata lumea
  • in Romania CA este intre 10-20 milioane Euro si un numarul  de angajati de 130
  • sub deviza companiei, “Focus on future, Focus on innovation” SBR a obtinut pana acum 16 premii pentru inovatie si are 150 de inovatii si 250 de patente

Mesajul de final al lui Cristian: “Este foarte important sa incurajam VISUL dar si mai important este sa finantam VISUL!

GIGI NACEV, Director General, Tempini Romania si initiatorul proiectului ”Scoala de Afaceri” cu peste 200 de participanti.

Obiectivul discursului sau a fost prezentarea printr-un exemplu real a catorva princiipii de baza necesarea intocmirii traseului optim spre destinatia finala: Viziunea antreprenorului. Gigi Nacev a spus ca:

Mi-as dorii ca dupa cele 7 min. auditoriul sa simta ca doresc SA NU RENUNTE NICIODATA, desi au inteles ca traseul unui antreprenor este unul de off road”.

Citandu-l pe Henry Ford care spunea ca viziunea fara actiune inseamna halucinatie, Gigi a incheiat cu un mesaj care mi-a placut: „Soarele poate sa fie acoperit de nori doar in viziunea unui ochi minuscul!

DACIAN PALLADI, Owner la Palladi Dacian Consultanta în Afaceri

Fiind ca formatie jurist, Dacian Palladi activeaza în afaceri din 1992. Vreme de 11 ani a desfasurat activitatea de consultanta juridica si financiar-fiscala. De mai bine de 10 ani desfasoara activitati de consultanta în managementul general al companiilor, managementul schimbarii, managementul inovatiei, marketing si psihologia consumatorilor.

Avand ca hobby-uri familia si Dumnezeu, din prezentarea lui Dacian intitulata: Viitorul? Cine-l stie? – am descoperit o analogie extrem de inspirata a scopului pentru care folosim, ca soferi, oglinda retrovizoare …

In mod obisnuit, aceasta se foloseste pentru a vedea daca este sau vine cineva din spate… Dar, ce-ar fi daca am inlocui termenul cineva cu … trecutul sau … concurenta?

Concluzia, a fost unanim acceptata: eternitatea timpului integral(trecut, prezent si viitor) o are doar Dumnezeu!

COSMIN GRAPINI, Director General Pasmatex S.A. si Managing Partner McFink, Membru fondator al Asociatiei pentru Antreprenoriat din Romania, Presedinte 2014-2015 la Rotary Club Timisoara Cetate, si Vice-Presedinte la Clubul de baschet TIMBA

Aparand pe scena intr-o tinuta de golf de la care nu a lipsit nici tolba cu crose, Cosmin a sustinut o prezentare despre … Golf – Obiectiv si Strategie.
Cu aceasta ocazie am aflat ca la acest moment, in lume, sunt 60 milioane jucatori de golf legitimati, ca sunt trei tipuri de crose de golf si ca acestea au dimensiuni diferite, ca un teren de golf cuprinde o serie de trasee, fiecare constând dintr-un tee-box, fairway, obstacole si hazarduri, un green si o gaura sau cupa, toate proiectate special pentru jocul de de golf, iar cele 18 gauri de golf sunt dispuse in mod strategic si ca exista o foarte mare asemanare intre obiectivele si strategiile unui jucator de golf si cele ale unui om de afaceri.

You can never have too many balls!” – a incheiat Cosmin Grapini

CODRUT IANASI, Manager, Blue Sys Technologies

Prezentarea fostului asistent universitar al lui Laszlo Pacso, Coordonatorul si Fondatorul Business Days s-a intitulat, Viitorul: Inventare sau Invatare?  Idei care mi-au ramas:

Pornind de la ce spunea John Galsworthy, „Daca nu te gandesti la viitor, atunci nu vei putea avea un viitor.” si Alan Key, un cercetator IT “Cea mai buna cale de a prezice viitorul este sa îl inventezi.” se poate trage o concluzie logica, si anume, aceea ca daca „Iti doresti un viitor pentru afacerea ta? Trebuie sa ti-l inventezi!

Si daca la aceasta concluzie adaugam o alta opinie ce apartine lui Edison, „Succesul este 1% inspiratie si 99% transpiratie” rezultanta este ca … Viitorul se inventeaza cu … transpiratie, cu curajul de a-ti asuma riscuri si cu tenacitatea de a-ti urmari ideea.

Recomandare de final: “Cauta ideile noi pe care altii le-au folosit cu succes pentru ca este suficient ca ideea ta sa fie
originala în aplicatia ta. Daca vrei sa-ti inventezi un viitor simplu? INOVEAZA!”

Viitorul? Suna simplu, nu-i asa? 🙂

ANA SIPCIU, Industry Manager Google

De la Ana Sipciu, care sa alaturat echipei Google Bucuresti dupa ce a lucrat timp de mai mult de 10 ani în toate domeniile industriei on-line, de la strategie de continut si de publicare a dezvoltare web, publicitate digitala si strategie media digitale, am aflat de Google Cultural Institute, un loc unde poti descoperi si vizita virtual expozitii si colectii din muzee si arhive din întreaga lume.

Si tot de la Ana am aflat de un proiect cu totul revolutionar al lui Google in industria auto: masina cu autonomie completa, Google Self-Driving Car Imaginile de mai jos, spun totul despre acest proiect …

„Live in the future, then build what’s missing.” (Paul Graham), a incheiat Ana Sipciu

ADRIAN BADESCU, Owner, Grupul de clinici MEDICI’S Timi?oara: Xclussive, Clinics, BabyClinics, Access, Laborix

Despre Adrian Badescu aflasem de la o editie anterioara ca imbina credinta rigorii germane cu creativitatea, spontaneitatea si dichisul banatean. A absolvit Universitatea de Medicina si Farmacie “Victor Babes” din Timisoara, promotia 1992. Detine doua masterate în sanatate si management, un certificat MBA si o diploma EMPRETEC în antreprenoriat.
Interesele si pasiunile sale depasesc domeniul sanatatii spre zona de IT, online si media. In business crede in consecventa, in dedicatie, in viziune, in seriozitate, in parteneriat si mai ales in respectarea cuvantului dat.

Reintalnirea cu Adrian Badescu a insemnat o bucurie pentru mine, iar dupa prezentarea sa am ramas cu o convingere puternica, si anume, aceea ca urmand cu incredere si dedicare harta din imaginea de mai jos, EXCEPTIONALUL se regaseste si in tine! EXCEPTIONALUL poti fi si TU! Atat timp cat adaugi ingredientul comun: ACTIUNEA!!!

RAZVAN TUDOR, consultant si trainer, antreprenor si fost jurnalist, owner la TraducemBine.ro

Razvan este unul dintre speakerii pe care ii asculti cu placere pentru ca are un stil aparte in a transforma orice speech sau prezentare intr-o poveste. La fel s-a intamplat si la Timisoara, unde prezentarea sa, Viitorul intre valoarea adaugata si valoarea alungata, desi tehnica, judecand dupa titlu, a fost transformata intr-o poveste cu talc, apreciata de toti participantii. Iata ideile pe care mi le-am notat eu:

  1. Atunci cand adaugi valoare unui produs sau serviciu ii poate creste pretul sau valoarea;
  2. Suma cu care creste valoarea unui produs in fiecare stadiu de executie creste influentata exclusiv de costurile initiale
  3. Poti adauga caracteristici la un produs sau model existent deja pe piata, caracteristici pentru care cumparatorul este pregatit sa plateasca suplimentar.

Inventatorul, ganditorul si futurologul Ray Kurzweil a facut cateva predictii halucinante(asta nu inseamna nerealiste si imposibil de indeplinit):

  • 2017 – automobile care se conduc singure
  • 2018 – motoarele de cautare devin asisten?i personali
  • 2020 – ne vom putea dezactiva celulele adipoase
  • 2020 – cu un simplu click ne vom tipari haine „de marca” in propria casa
  • 2023 – realitati virtuale in care ne vom putea pierde cu totul
  • 2030 – ferme verticale de legume si carne
  • 2033 – vom utiliza exclusiv energie solara2040 – vom ramane tineri pentru totdeauna

Pentru a afla daca viitorul nostru, al fiecaruia, se afla intre gratificare si privatiune, Razvan a facut o scurta analiza a rezultatelor cercetarilor lui Maslow(1950) comparate cu Teoria celor 8 ganduri emise de Evagrie Ponticul (in anul 300)

– „Am ajuns la acel punct in istoria biologica in care suntem responsabili pentru propria evolutie. Aceasta a ajuns sa depinda numai de noi” – Abraham Maslow

– „O alta caracteristica stranie a organismului uman, atunci cand este dominat de o anumita trebuinta, este ca intreaga filozofie asupra viitorului tinde sa se schimbe.” – Abraham Maslow

Si-atunci, apare o noua intrebare: Ce ne facem daca timpul cosmic este ciclic?

CARMEN RUSMIR, Country Manager la Zoppas,

Compania pe care o conduce Carmen este specializata în fabricarea echipamentelor casnice, administrator unic al RUSMIR & RUSMIR CONSULTING SRL si Rusmir & Rusmir Management SRL, ambele specializate în activitati de consultanta, reprezentant permanent al Banatex SRL, companie ce activeaza în domeniul hotelier, al SIPA

Cand am auzit toate functiile, atributiunile si rolurile pe care Carmen le are, mi-am pus intrebarea, pe care si Mihaela Tatu a pus-o in prezentare: „Carmen tu cand mai dormi?

Din prezentarea lui Carmen am aflat cum o incurajare venita de la un prieten: „Carmen, limita ta este cerul!„, avea sa o conduca de la o escalada la altitudinea de 3.000 m in Himalaya, la o alta in Tibet, la 5.328m altitudine.

Anul acesta, compania lui Carmen Rusmir a primit o comanda pentru o rezistenta electrica pentru … sateliti, lucru ce a determinat-o sa ajusteze acea incurajare, „Limita ta este cerul” in ‘Limita ta NU este cerul!

OVIDIU TOADER, antreprenor, coach si consultant în afaceri

Ovidiu este o prezenta apreciata la Business Days fiind nelipsit la aproape toate editiile anterioare. Prima sa afacere, Minerva com, si-a început-o în studentie, în ianuarie 1997. Un an mai târziu a început distributia produselor firmei elvetiene Franke cat si a altor firme importante in domeniul accesoriilor pentru mobila din Germania si Italia, ceea ce a permis dezvoltarea si mai accentuata pana la 5,4 milioane de euro în 2008.

Prezentarea sa, Cand si cum ne cream viitorul?, a inclus un exercitiu inter-activ cu sala, participantii fiind invitati sa se aseze … cate 2 pe un scaun si sa caute sa stea cat mai confortabil! Iar cei care erau afirmau ca se simt bine erau invitati sa stea chiar cate 3! 🙂
„Confortul” neinsemnand altceva decat … concurenta din piata!

(va urma – Conferinta 2 – Leadership transformational)

Decalogul Deciziilor Destepte – Cele 10 Decizii Care Te Conduc Catre O Viata Implinita

Toate rezultatele pe care le obtinem in viata vin ca rezultat al unor decizii! Legat de decizii, Anthony Robbins, unul dintre mentorii mei, spunea la Seminarul de 4 zile de la Londra, UPW, un lucru foarte profund… Si anume ca: „Deciziile sunt momentele in care destinul tau capata viata. Sunt cheia schimbarii. Deciziile sunt destinul tau!Continuă lectura „Decalogul Deciziilor Destepte – Cele 10 Decizii Care Te Conduc Catre O Viata Implinita”

Povestea lui Emi Gal antreprenor online si milionar la 28 de ani

Emi Gal este un tanar antreprenor online roman de doar 28 de ani care si-a construit o firma ce se intinde in toata lumea ca o retea si lucreaza cu cele mai mari televiziuni din Europa. Aceasta este povestea unui CEO al unei companii de de milioane de euro.care si-a inceput ascensiunea de pe bancile scolii la 10 ani, cand le vindea carti de vizita profesorilor de la scoala.

Se trezeste la 6:30 in fiecare dimineata, citeste o carte pe saptamana, ii place sa experimenteze, sa joace tenis, sa inoate si sa savureze ciocolata. Emi Gal, bucuresteanul de 26 de ani cu afaceri in Romania, Marea Britanie si Statele Unite ale Americii, tine fraiele unui afaceri de multe milioane de euro.

Emi Gal nu a avut noroc, ci a stiut sa-si atraga norocul si sa-l anticipeze. A pornit totul din adolescenta, 100% de capul lui. Iar azi este un model de afacere de succes – dar mai ales, de om. Face bani multi si continua sa traiasca cu bani putini. Puterea si banii nu i-au luat mintile; cu picioarele pe pamant, face pasii pe care destinul exceptional il imping sa-i faca, mereu ca o exceptie: isi pastreaza autenticitatea, e un model de fiu, frate, partener de viata.  Daca il vezi insa, imbracat la patru ace, si cu un zambet sugubat, Emi Gal pare un fel de Mark Zuckerberg al Romaniei. S-a apucat de treaba devreme si a reusit sa-si cladeasca o companie aproape din nimic. La 10 ani facea deja afaceri, iar clientii ii erau profesorii, carora le fabrica, pe bani, seturi de carti de vizita. La 15 ani se angaja prima data, la o companie care se ocupa cu crearea de site-uri. Continuă lectura „Povestea lui Emi Gal antreprenor online si milionar la 28 de ani”

Managing Oneself – Sfaturi valoroase pentru ca sa iti construiesti o cariera de succes

Tocmai am dat peste un articol genial pe care, cred ca o sa il gasesti si tu la fel de util, mai ales daca esti in cautarea unei modalitati noi prin care sa iti construiesti o cariera si o viata de succes pornind de la o analiza a ceea ce ai, si ce esti, in prezent. 

Articolul, intitulat Managing Oneself, si care are 12 pagini, este scris de Peter Drucker, consultant, profesor si un stateg recunoscut ca „Omul care a inventat Managementul„. Drucker(1909-2005), si-a desfasurat activitatea si cercetarile pe tot cursul vietii, in domeniul managementului si a psihologiei comportamentale. Insa in acest articol, nu te speria, nu este vorba de management. Sau despre acel tip de management la care, cu siguranta, te conduce gandul!

Din acest articol vei afla si vei invata cum sa te gestionezi si sa te ghidezi catre  acele zone care au o insemnatate foarte mare pentru tine – cum sa te intelegi si cum sa te motivezi, cum sa te energizezi si cum sa iti cresti dorinta care sa te ghideze catre implinirea si succesul mult dorit.  Continuă lectura „Managing Oneself – Sfaturi valoroase pentru ca sa iti construiesti o cariera de succes”

A fi sau a NU fi! 24 de lectii din povestea unui fost campion si a unui antreprenor multimilionar – ION TIRIAC

Despre Ion Tiriac, unul dintre cei mai bogati romani, cu o avere estimata in anul 2013 la peste 850 de milioane de euro, se stie ca este unul dintre acei antreprenori caruia ii place mai mult sa faca decat sa vorbeasca. Aparitiile sale in public sunt rare, insa, de fiecare data cand da un interviu sau are o interventie televizata, oricine poate invata cate ceva.

Am mai scris si eu odata in unul dintre cele mai citite articole,  10 Lectii de business de la antreprenori de succes despre marele campion si actualul miliardar.

Ultima aparitie in care Tiriac (in calitatea sa recunoscuta de cel mai bun antrenor de tenis) a fost in urma cu cateva zile, cand ia da Simonei Halep cateva lectii scurte depre cum sa le invinga pe Serena Williams si pe Maria Sharapova. Continuă lectura „A fi sau a NU fi! 24 de lectii din povestea unui fost campion si a unui antreprenor multimilionar – ION TIRIAC”

Exit mobile version