IASI BUSINESS DAYS, 1-2 Oct. 2014. Scurt rezumat al conferintelor din ziua 2

calin

 

Conferintele Business Days, si-au propus pentru editiile din anul 2014 sa trateze o serie întreaga de valori din credinta ca, în noua paradigma economica fiecare om de afaceri, fie ca este antreprenor, fie ca este manager, ar trebui sa le aiba sau sa le ia în calcul în vederea adoptarii lor, pentru a face fata cu succes provocarilor vremurilor pe care le traim.

CONFERINTA 3 – DETERMINAREA, GARANTIA SUCCESULUI ÎN TIMP

Ziua a 2-a conferintelor Iasi Business Days (rezumatul primei zile il gasesti aici), a inceput printr-o foarte scurta evocare a doar catorva personalitati memorabile ce „si-au plimbat pasii prin aceasta bijuterie de targusor„- cum frumos l-a numit Mihaela Tatu.  Pe unde pasim noi acum, in acest an si secol-a spus Mihaela, au mai calcat si…

Mihai Eminescu (1850-1889) – poet, socotit de cititorii români si de critica literara drept cel mai important scriitor romantic din literatura româna(Luceafarul poeziei romanesti).

Ion Creanga (1837 – 1889), povestitor român, considerat drept unul dintre clasicii literaturii române. Recunoscut datorita basmelor, povestilor si povestirilor sale, Ion Creanga a intrat în istoria literaturii române, în principal, datorita operei autobiografice Amintiri din copilarie. A locuit în cartierul Ticau, într-o casa micuta, numita Bojdeuca.

George Emil Palade (1912), biolog american de origine româna, nascut la Iasi, laureat al Premiului Nobel pentru Fiziologie si Medicina (1974) pentru descoperirile sale în biologie, în special pentru functionarea si structura celulelor (ribozom).

Emil Racovita, savant, biolog si explorator român, considerat întemeietorul biospeologiei, nascut la Iasi în anul 1868, primul român ajuns în Antarctica, ca membru al expeditiei „Belgica” (1897-1899), academician si presedinte al Academiei Române. Una din insulele descoperite de expeditionari a fost numita dupa numele profesorului lui Emil Racovita, geologul Grigore Cobalcescu.

George Toparceanu(1886 – 1937), poet, prozator, memorialist si publicist român, membru corespondent al Academiei Române din 1936, dar si autorul Rapsodiilor de Toamna…

Primul invitat al conferintei 3, ce a avut ca tema DETERMINAREA, garantia succesului in timp, a fost DORIN BODEA fondatorul si managerul companiei de consultanta si training în management si vânzari Result Development.

Din prezentarea sa, Un lider colosal – Remodelarea gândirii conducerii, am retinut ca un lider colosal este cel care ne face sa nu pierdem timpul, care ne valorifica in cel mai inalt grad, care este puternic centrat pe rezultate si performanta sustenabila. Iar pentru asta, utilizeaza preponderent o gandire bazata pe principii si rationamente reper ale filozofiei afacerii.

Un exemplu foarte fine ales a fost cel al lui  Sergiu Comissiona, despre care spunem  ca  “Este COLOSAL … ” pentru ca nu ne face sa pierdem timpul!

Pornind de la o problema in care avem urmatoarele date:

  • situatia actuala – 7/8 din 10 manageri iau preponderent decizii în mod intuitiv, puternic  influentate emotional
  • gândirea bazata pe convingeri –  9 din 10 manageri se autoevalueaza în top 10% performeri (SUA si România) si
  • o cauza – lipsa unor repere clare în activitatea de conducere, a unor principii si rationamente fundamentale,

…Dorin  a oferit 2 solutii/pastile – studii de caz, pentru a afla raspuns la intrebarea: Care sunt principiile conducerii în afaceri?

Concluzia pe care am tras-o a fost aceea ce, pentru a deveni un lider colosal, in rolul de antreprenori, de manageri si de lideri, e nevoie sa trecem de la o gândire bazata pe convingeri la una bazata pe principii, pe rationamente. Sa nu (ne) pierdem timpul, si sa nu-i facem nici pe altii sa-si piarda timpul!

DAN BERINDERegional Director, Eastern Europe la  LIM si-a inceput prezentarea intitulata Cladeste complet, de la inceput!, cu o marturisire:

În vremea tineretii visam sa fiu manager de criza. În viziunea mea de atunci, îmi doream abilitatea de a „repara” o companie, o organizatie ce are probleme.  Am învatat despre asta, timp de 10 ani, si am facut-o in urmatorii 12… Am înteles ca liderul face muzica si ca rolul lui principal este de a-ti ajuta echipa sa se transforme din instrumentisti, în compozitori. Am invatat ca diferenta intre performanta si lipsa ei se numeste leadership.
Si asa am hoatarat sa antrenez leaderi. Si asa am devenit coach ! Si asta voi face in continuare !”

Prin prezentarea sa, (una dintre cele mai bune in opinia mea), si-a propus sa inspire audienta – in special pe cei mai tineri,  la a gandi pasii vietii proprii si la a intelege oamenii din jurul lor sub aspecte diverse: personal, profesional, ca echipe, ca organizatii.

Sa inspiram la a reflecta, la a ne urma visele la a fi adaptivi.” a spus Dan, la un moment dat. Cum se poate face asta? Cautand raspunsul la 5 seturi de intrebari:

  • Ce vreau eu de la mine? Care este talentul meu? Profesional!
  • Ce ma bucura? Personal! Unde ma simt bine? (Organizatia din care fac parte: clasa, scoala, …)
  • Cum ma simt alaturi de ei? (Echipa-Colegii, Gasca)
  • Cat de aproape sunt de visul meu? Succesul meu!
  • Ce fac eu pentru mine? Ascult. Invat. Cer si ofer sprijin. Ma opresc pentru a reflecta. Ma adaptez!

Mi-am notat, la final si un citat care cred ca spune totul: “Daca vrei sa construiesti un vas , nu bate oamenii la cap sa strânga lemn ,
nu le trasa sarcini si nu le da de munca ci , mai curând , vorbeste-le despre imensitatea nesfârsita a marii.” – Antoine de Saint-Exupery

Leader si Intraprenor educat la scoala multor corporatii cu amprenta globala, AMALIA STERESCUa condus start-upuri in telecom si IT &C in Romania, India sau China, ultimul rol detinut in lumea corporatista fiind de Vice President Oracle. De aproape un an, Amalia si-a luat soarta in maini, devenind antreprenor!

A fondat propria-i companie de consultanta: Outsourcing Advisors dar si o scoala de public speaking: Public Speaking School – destinata tuturor antreprenorilor si sr managerilor ce doresc sa foloseasca public speaking va si canal alternativ de promovare si vanzare. Intr-o discutie recenta, Amalia imi povestea ca pe viitor eforturile sale se vor concentra pe includerea mai multor orase din Romania in top 50 destinatii de outsourcing la nivel global si pe introducerea public speaking ca optional in cat mai multe scoli.

In calitate de Vice President Antreprenoriat in cadrul Professional Women Network Romania Amalia continua sa sustina eforturile doamnelor ce fac trecerea la antreprenoriat prin implementarea unor programe de suport.

Din prezentarea sa, intitulata „Motivatia, ingredientul magic„, am aflat despre cateva modele inspirationale de esecuri transformate in succes
datorita motivarii puternice da si despre modelul de succes mioritic. Cateva idei pe care mi le-am mai notat:

  • realitatea cruda a statisticilor poate fi invinsa folosind combinatia ideala de motivatie si determinare pentru a obtine succesul;
  • Ce însemna  „a avea succes” în comunism este complet diferit de ce înseamna ” a avea succes ” in perioada post-decembrista;

Acestea sa fie oare ecuatiile succesului?

  1. Pitipoanca + TV Show + Reclama intensa = Bani/Casatorie cu un Milionar
  2. Antreprenor + Afaceri profitabile/cu Statul = Conturi grase/Servilism politic
  3. Scoala + Internship corporatie + Studii în afara tarii + Job extern = Globetrotter
  4. Scoala + Job Corporatie + Promovare = Top Management/Supraspecializare
  5. Scoala + Corporatie + Antreprenoriat = Sabatic/Pensionare timpurie
  6. Antreprenoriat/Insucces + Antreprenoriat în serie + Succes = Business Angel

Despre DAN SCHIPOR,  am aflat ca, nascut la tara intr-o familie de dascali, timiditatea si „bunul simt” de la tara pareau contraindicate unei cariere in vanzari si management. Totusi, a ajuns Managing Partner la Daris, firma de consultanta sau coaching în management.

Din cadrul prezentarii sale, Motivatia determinarii de a reusi, am retinut ca …

– “A fi un om de succes înseamna a avea succes cât mai mult timp

– Determinarea vine din …

  • Teama – “sa nu se supere parintii”,
  • Responsabilitate – “sa am si eu un viitor”,
  • Nevoi –  “sa ma întretin în facultate”,
  • Ambitie – “sa fiu cel mai bun”

– Banii, premiile, confortul, laudele, functiile, rezultatele lucrului bine facut conduc catre satisfactia personala.

– Pentru a avea succes în viata trebuie sa fii determinat sa faci doar ceea ce îti place sau sa ajunga sa îti placa foarte mult ceea ce faci.

Pe ANDREEA ROSCA, (20 de ani jurnalism, astazi antreprenor, specialista in omunicare si PR) am avut privilegiul sa o cunosc prima oara in 2011, la Brasov, iar ulterior, sa o reintalnesc in iulie la Cluj unde, alaturi de Mona Dârtu, au lansat cartea „Cei care schimba jocul” – prima carte despre antreprenori români(am citit-o in vacanta si o recomand tuturor)

Principala idee pe care am retinut-o din prezentarea Andreei este aceea ca „Determinare înseamna sa încerci de multe ori, în ciuda nereusitelor. Cateodata, însa, drumul se înfunda, pur si simplu. Antreprenorii experimentati au o metoda simpla de a persevera acolo unde altii abandoneaza.

Alte cateva citate interesante si idei care mi-au placut si pe care mi le-am notat:

– “A renunta este cea mai mare slabiciune a noastra. Cea mai sigura cale catre reusita este sa încerci întotdeauna înca o data.” – Thomas Edison

– “Cei mai multi dintre cei care persista în salbaticie lasa în urma doar propriile oseminte.”  – Peter Drucker

– Desi exista o credinta, apoape generala, cum ca antreprenorii isi asuma riscuri necalculate, exista totusi un nivel al pierderii acceptabile, iar acesta este determinat de fiecare antreprenor in parte functie de urmatoarele variabile:

  • Cât de mult îmi permit sa pierd vs Cât de mult as putea câstiga
  • Ce este acceptabil pentru mine vs Ce e dezirabil pentru altii
  • Pot gresi ieftin si devreme vs esecul nu este o optiune
  • Perseverenta si flexibilitate vs Totul pe o singura carte (All in)

Exista, garantat, conjuncturi proaste, iar esecul depinde si de tintele pe care le pui.” – Vasile Armenean, Betty Ice

Urmatorul invitat, MIHAI STANESCU, fondatorul companiei RoCoach, prima companie care furnizeaza servicii exclusive de coaching de nivel premium în România – un adevarat Lord al  antreprenoriatului in Romania(din punctul meu de vedere) – a venit la Iasi odata cu aniversarea zilei sale de nastere. Lectia de coaching pe care ne-a sustinut-o (nu as numi-o prezentare), a fost pe masura valorii sale si s-a intitulat: Sfârsitul adaptarii: starea mentala care aduce succesul. Iata cateva idei pe care mi le-am notat:

Ce face un antreprenor atunci când întâlneste un obstacol? Se adapteaza sau … creeaza!

– Modelele noastre mentale ne ajuta sa ne formam propria realitate.

Ciclul adaptarii

Conceptia de baza: lumea este un loc amenintator, de care trebuie sa ne protejam.

Valorile principale: adaptarea si supravietuirea în conditiile date.

Situatiile nemaiîntâlnite = pericole = doua variante: fuga sau lupta.

Sunt cautate actiunile care ofera avantaje si rezolva probleme pe termen scurt.

Ciclul crearii

Conceptia de baza: lumea este un loc minunat, plin de potential si posibilitati.

Valorile principale: învatarea continua si crearea.

Situatiile nemaiîntâlnite = oportunitati de a câstiga noi perspective asupra lumii.

Sunt cautate actiunile care ne pun în functiune talentele si dorintele.

Urmatorul vorbitor, GABRIEL MANOLACHE, Director general la Mega Auto Iasi este un personaj de vaza in antreprenoriatul iesean si un model si un exemplu demn de urmat. Absolvent al Facultatii de Automatizari si Calculatoare in cadrul Universitatii Tehnice „ Gheorghe
Asachi’’ din Iasi, a avut curajul sa lucreze inca din timpul facultatii, in domeniul telecomunicatiilor si al transmisiunilor de date, plecand de la ideea ca, dupa finalizarea acesteia, va avea mai multe sanse de angajare in domeniul ales.

In 2001, a decis sa se implice in industria auto, iar contextul pietei l-a facut sa se indrepte catre marcile japoneze. In 2003 a fost deschis primul
showroom Toyota la Iasi, in 2008 a fost inaugurat si Complexul Integrat Toyota Iasi, iar in 2012 singurul showroom din Romania dedicat masinilor hybrid, masini pe care, multi dintre participantii la Iasi Business Days, le-au putut testa in cadrul unui test drive. (si eu am facut un test! 🙂 )

Unul dintre ownerii pe care abia asteptam sa il cunosc a fost, OZANA GIUSCA, proprietara de afacere, scriitoare si speaker international.

Despre Ozana aflasem ca  era o absolventa a programului lui Anthony Robbins, Business Mastery, si ca unul dintre principalele puncte tari ale ei este intelegerea afacerii in ansamblu. Alte abilitati care s-au dovedit esentiale misiunii ei de a ajuta companiile sa creasca sunt capacitatea ei de a gandi neconventional, de a descoperi oportunitati disimulate si de a crea solutii inovative.

Placandu-i cifrele si avand un MBA in Finante, atat din prezentarea intitulata Improve Business, Improve Life, cat si din Master Class-ul pe care l-a sustinut, Small Business Growth, am observat la Ozana o abordare practica, directa dovedind reale trasaturi de antreprenor innascut.

– „Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results

– Determinarea, pasiunea, perseverenta, talentul duc la success in afaceri numai daca sunt insotite de strategiile castigatoare.

-Concluzia: Determinare + Strategii castigatoare = SUCCES

Cu o experienta profesionala de 21 de ani in turism, consultanta si sistemul financiar- bancar, VIRGINIA O’NEIL  reprezinta grupul finaciar Raiffeisen in Romania de 10 ani, ocupand in ultimii 4 ani functia de Business Development Director in cadrul Raiffeisen Leasing IFN SA.

Primii pasi ce i-au marcat pozitiv cariera i-a experientat impreuna cu  Paralela 45 Turism – un exemplu antreprenorial de succes. Experienta in management si marketing vanzari dobandita au stat la baza consultantei  oferite local in cadrul Ministerului Turismului, cat si international la compania Mercer Consulting.  Din 2004, sistemul financiar- bancar ii ofera  o experienta unica, aceea de a avea o viziune globala asupra evolutiei antreprenoriatului din Romania si a avea focus pentru identificarea solutiilor de dezvoltare economica la nivelul companiilor intr-o piata in plina schimbare.

Ce am retinut din speech-ul Virginiei?

– Determinarea este … garantia succesului pentru ca DETERMINAT = DE TERMINAT

– Determinarea + Perseverenta = ½ din Succes

– Succesul = Determinare + Executie + Perseverenta+ Viziune

– Multi oameni nu reusesc sa isi indeplineasca obiectivele in viata pentru ca renunta usor.

– Wake up with DETERMINATION, Go in bed with SATISFACTION!

– “Nimic nu este departe cand vrei sa ajungi acolo” – Regina MARIA

– “Nu exista esec in afara renuntarii” – Emil CIORAN

– „Cei mai puternici doi luptatori sunt rabdarea si timpul.” – Lev TOLSTOY

Gradinarul ajuns business coach LORAND SOARES SZASZ sau tanarul coach din provincie care in doar cinci ani a ajuns unul dintre cei mai cautati si bine platiti traineri de antreprenoriat si vanzari din Romania, a dovedit si la Iasi ca este un speaker educational carismatic, care fuge de teorii frumoase (abureli le spune el) si pune accent pe tehnici care aduc rezultate, pentru ca in vanzari si in afaceri tot ce conteaza este
rezultatul final: vanzarile si profitul.

Prezentarea sa, intitulata Mai putina vorba si mai multa actiune, a fost un alt moment incantator.

Stim cu totii ca fiecare persoana doreste sa obtina anumite lucruri in viata. Un salar mai bun, vanzari mai mari, mai mult timp pentru familie, o casa mai confortabila, concedii exotice, o masina mai sigura, etc…
Exista o formula din doi pasi prin care se pot obtine aceste lucruri. Din pacate peste 90% din populatie incearca sa faca doar unul dintre pasi si din acest motiv raman la stadiu de vista cu ochii deschisi.

Dupa ce ne-a dezvaluit care sunt cei 2 pasi , Lorand ne-a aratat si sub ce forma ar trebui sa-i facem ca sa ne putem atinge fiecare obiectiv propus.

RADU GEORGESCU, unul dintre cei mai cunoscuti antreprenori în serie români si investitor în companii tehnologice ai momentului din Romania, a reusit sa produca un moment de surpriza, moment in care – recunosc- am cazut si eu! Ce sa intelegeti despre ce este vorba,…, terminandu-si prezentarea in mai putin de 5 min. (o scurta prezentare de fapt a realizarilor(~20% si a esecurilor, 80%), a cerut salii de peste 1.200 de participanti, sa ii adreseze intrebari. Insa, sfarsitul prezentarii a venit atat de repede si atat de brusc incat, desi cred ca oricare din sala ar fi dorit sa ii adreseze cel putin o intrebare, …., nimeni nu a facut-o! 🙂

Si daca nu am reusi sa imi notez nimic din scurta sa prezentare, macar sa va spun cateva informatii despre Radu Georgescu, bineinteles, pentru cei care nu au auzit inca de el.
În 1992, si-a lansat prima afacere, GECAD Software, o companie specializata în productia si distributia de solutii software. Ulterior, compania si-a largit portofoliul, acum GECAD Group investind în companii tehnologice, din domenii precum securitatea IT, cloud, SaaS, ecommerce, metode de plata si cryptocurrencies (www.gecad.com). În 2010, un alt exit de succes este vânzarea companiei GECAD ePayment, acum PayU România, catre grupul sud-african Naspers.
Tot dintre investitiile GECAD, Avangate a fost achizitionata în 2013 de catre Francisco Partners, tranzactia marcând un alt exit de anvergura. Radu s-a implicat de-a lungul carierei sale în dezvoltarea ecosistemului antreprenorial din România fiind activ în initiative precum Venture Connect si Tech Angels, prima retea de investitori privati în startup-uri tehnologice din România, înfiintata în 2012, unde este de altfel si membru fondator.

 CONFERINTA 4 – PROGRESUL, CHINTESENTA EVOLUTIEI SI A DEZVOLTARII

Primul care a spart gheata in conferinta 4 a fost SERGIU NEGUT, specialist în dezvoltarea afacerilor ca antreprenor, intraprenor, consultant sau academic, folosind un mix strategic de dezvoltare comerciala, transformare organizationala, iar acolo unde este cazul fuziuni si achizitii. Sergiu este partener în Mindit Consulting si Wanted Transformation si contribuie ca Associate Dean of Entrepreneurial Growth la Maastricht School of Management România.

Din prezentarea sa intitulata 4growth & progress, am spicuit doar trei idei, insa de impact!

– Spirit Antreprenorial  este o suma de Initiativa + Anduranta + Chibzuinta

– “Tine doar de tine ca prin fapte si cuvinte zise sa te-apropii de ce numesti acum vise’’ – BUG Mafia

– LET’S MAKE BETTER MISTAKES TOMORROW!

Despre al doilea vorbitor, BOGDAN NITULESCU, am inteles ca are o experienta de 17 ani în sectorul IT&C, cu expertiza în Channel Sales Management si SMB Business. Face parte din echipa Microsoft România din 2006, iar în prezent ocupa functia de Director de Vanzari pe segmentul IMM-urilor, având drept principala responsabilitate strategia si canalele de vânzari pentru acest segment. O arie prioritara pentru Bogdan o reprezinta dezvoltarea si implementarea solutiilor de business bazate pe tehnologiile Microsoft Cloud (O365, Azyre, CRM Online).

In prezentarea intitulata Modernizarea  IT ca oportunitate pentru crestere economica, Bogdan a evindentiat ca …

  • Economia digitala creste in raport direct proportional cu economia fizica
  • „O economie ce creste cu 2,4% în fiecare an îti dubleaza valoarea la fiecare 30 de ani; daca lucrurile continua în acelasi ritm, în 2025, a doua economie va fi la fel de mare ca economia fizica din 1995”W. Brian Arthur, McKinsey,  A doua economie
  • Sistemele IT de la serviciu sunt depasite
  • Angajatii IMM-urilor romanesti apreciaza drept critic rolul tehnologiilor moderne în business .
  • 85% apreciaza drept critic rolul tehnologiilor moderne în business si 66% convinsi de cresterea competitivitatii în piata prin tehnologii IT moderne

NADIA OANEA are o experienta de 12 ani în domeniul fiscalitatii. Aria de expertiza acopera consultanta în domenii precum impozitul pe profit, TVA, setarea si documentarea preturilor de transfer, taxare internationala, reorganizari si restructurari de afaceri, litigii fiscale, precum si aspecte contraversate în domeniul taxarii indivizilor. Este implicata în mod activ în initiativele si discutiile cu Ministerul de Finante în ceea ce priveste modificarea legislatiei fiscale, prin participarea la Comitetul de taxe al AmCham.

Trainer autorizat pentru formarea adultilor, având o experienta bogata ca lector în seminarii pe teme contabile si fiscale a avut o prezentare interesanta, un pic mai tehnica, e adevarat, intitulata Cum sa iti pregatesti afacerea pentru viitor?.

Prezentarea sa a avut ca scop Evaluarea riscurilor in afaceri si a pornit de la rezultatele studiului Lloyd’s 2013 Risk Index research, ce poate fi studiat in intregime aici.

– Au fost identificat 3 Pasi pentru progres:

  • 1. Structurare eficienta;
  • 2: Viziunea globala;
  • 3: Reguli noi de TVA

– S-au recomandat 3 Factori pentru schimbare:

  • 1: Competitia si nevoia de eficienta!;
  • 2: Tehnologia!;
  • 3: Impozitele si taxele? Restructurari de afaceri pentru eficienta operational

Viziunea globala?

Firmele acum se nasc globale, sunt create în România, dar cu public mondial. Companiile care pot anticipa viitorul, care îmbratiseaza tehnologii noi, care angajeaza cei mai inteligenti oameni, care ofera un produs sau serviciu inovator, vor prospera.

3 Aspecte legate de internationalizarea afacerii:

  • 1. Atentie la dubla impozitare;
  • 2. Politici de preturi de transfer; 
  • 3. Noi reguli de impozitare?

La final, 3 sfaturi legate de impactul noilor trenduri asupra afacerilor

  • 1. Atentie la trenduri!
  • 2. Intrebati specialistii!
  • 3. Ganditi global!

Se poate spune ca succesul DOINEI CEPALIS, Director general Te-Rox Prod Pascani,  a început de la un ghinion: facuse investitii importante în afacerea ei ini?ial? din domeniul firelor de in si cânepa, când liberalizarea pietei si eliminarea contingentelor pentru China au spulberat-o practic de pe piata. Doina Cepalis nu s-a lasat, nu a acceptat ideea de a trimite în somaj sute de oameni, asa ca s-a reorientat catre domeniul accesoriilor pentru scaunele auto pentru copii.

A stiut sa transforme obstacolele în oportunitati, sa îsi exploateze la maximum abilitatile manageriale si sa nu se lase doborâta. Asa ca astazi Doina Cepalis detine si conduce o companie din Pascani recunoscuta ca numarul 1 în Europa pe piata centurilor de siguranta si a huselor pentru scaunele auto de copii. Anul viitor numarul celor care îi datoreaza faptul ca au un loc de munca va depasi 1200.
A început prin a salva de la somaj câteva sute de oameni într-una din zonele cele mai sarace nu doar din România, ci chiar din Europa, oameni care se pregateau sa plece acasa de la o fabrica aflata în pragul falimentului. În prezent, firmele la care este actionara ofera un loc de munca unui numar de peste 1000 de oameni si are planuri sa angajeze înca 200 la anul.

O placere si o bucurie sa il revad de fiecare data si pe DRAGOS ANASTASIU, care si la Iasi, a venit cu o prezentare ce „loveste”, cum ne-a obisnuit, EXCELENTA, intitulata Nu mai Merge si asa

Dragos Anastasiu, la origine medic, este unul din cei mai de succes oameni de afaceri din prezent. Sub conducerea sa, Touring Eurolines este astazi un grup de referinta în transporturi si turism din România care a achizitionat firma Danubius Travel si a încheiat un parteneriat strategic cu liderul mondial în turism, TUI Travel Plc. Din 2013, este din ce in ce mai implicat in activitatea de sprijinire si educare a generatiilor tinere, care sunt interesate sa invete sau sa urmeze exemplele antreprenorilor romani.

Pasionat de sport si calatorii, Dragos este legat de ceea ce face extraprofesional si armonizeaza acest lucru cu activitatea profesionala in felul propriu: “ Sa citesc, sa calatoresc, sa descoper oameni si lucruri noi, oportunitati noi de business. Sunt atatea lucruri care se intampla langa noi, trebuie doar sa avem ochii deschisi pentru a le vedea si cunoaste. ” Mi-am mai notat:

– „Noi ne facem viata si trebuie sa ne luam destinele in propriile maini” – motto-ul personal

– Progresul se face prin actiune, prin preluarea  responsabilitatii! Actioneaza/Scuze, Rusine, Blamare

– „I never worry by action, but only inaction!” – Winston Churchil

SAM PARKER, Presedinte si CEO  Centratel dar si autor al best-sellerului The Simple Mechanics of Getting What You Want, a venit din SUA special pentru evenimentul de la Iasi, unde a sustinut, pe langa prezentarea din conferinta intitulata Past-Present-Future, si un master class de exceptie, Work the System: The Simple Mechanics of Making More and Work Less. Am notat si am retinut ca…

– metodologia  Work the System incepe cu un singur „tweak” in perspectiva leaderului de a creste functiile de crestere ale afacerii.

– antreprenori de top si leaderi ai motivatiei internationale, Steven Covey, Anthony Robbins, Jim Collins, Robert Ringer, Michael Gerber si Dale Carnegie, au folosit sau utilizeaza cu succes aceasta metodologie.

– metodologia Work the System(WTA) presupune o analiza de profunzime si necesita o schimbare profunda dar simpla de mentalitate.

– WTA o metodologie in care este vorba de lucruri simple si credibile din mecanica lumii reale.

MARIAN BERDAN a creat din nimic firma Electra ce detine de ani buni monopolul pe piata interfoanelor. A dezvoltat prin resurse proprii un centru de cercetare ale caror realizari l-au adus în atentia unor mari firme din Occident. A semnat deja parteneriate strategice iar unei asemenea firme i-a si vândut o parte din actiuni.

Prezentarea sa, Succesul in afaceri, a avut ca fundament un citat al lui Peter Drucker , „Mediocritatea nu poate deveni competenta, dar competenta se poate transforma în excelenta„. 

Tips points:

  1. « Oamenii sunt bunul cel mai de pret » este gresit. Nu oamenii sunt bunul cel mai de pret, ci oamenii potriviti.
  1. Faptul ca un om este persoana potrivita are mai mult de a face cu trasaturile de caracter si cu capacitatile înnascute si mai putin cu cunostintele în domeniu, formatia profesionala sau iscusinta.
  1. Conteaza pe cine platesti, nu cum si cât platesti. Scopul unei recompense n-ar trebui sa fie obtinerea comportamentului corect din partea persoanei nepotrivite.
  1. Echipele de management de tip excelent sunt formate din oameni deschisi, care dezbat viguros în cautarea celor mai bune raspunsuri, dupa care sustin la unison deciziile luate, indiferent de interesele personale înguste.

3 Reguli despre cum sa fii riguros (în deciziile referitoare la oameni).

  • Regula 1. Atunci când stii ca e nevoie sa faci schimburi de personal – actioneaza.
  • Regula 2. Daca ai îndoieli, nu angaja – mai cauta.
  • Regula 3. Acordati celor mai buni oameni cele mai bune oportunitati, nu le puneti pe cap cele mai mari probleme.

CUM PROCEDEAZA LIDERUL UNEI COMPANII DE SUCCES?

  1. Actioneaza cu hotarâre si calm. Se bazeaza pe standarde inspirate, nu pe carisma. Este hotarât în a face ceea ce trebuie facut.
  2. Iti canalizeaza ambitia spre companie, nu spre sine. Alege succesori pentru succese mai mari în perioada urmatoare.
  3. Da dovada de modestie convingatoare (ferindu-se de adulatie publica).
  4. Se uita pe fereastra, nu în oglinda, asumându-si responsabilitatea pentru rezultate proaste. Atribuie succesul altor oameni, factorilor externi sau norocului.

– Liderii de succes provin în proportie de 90% din interiorul companiei !!!

– Liderii de succes se tin aproape de ceea ce înteleg si îti lasa abilitatile, nu orgoliile, sa le decida încercarile.

– Oamenii se împart în doua grupuri fundamentale: VULPI si ARICI. Vulpile urmaresc mai multe deznodaminte si urmaresc lumea în complexitatea ei. Ele sunt imprastiate si difuze, miscandu-se pe mai multe paliere, fara sa-si organizeze gândirea într-un concept si o viziune integratoare. Aricii simplifica o lume complexa printr-o singura idee structurala, un principiu fundamental sau un concept care unifica si calauzeste totul.

Un alt invitat de marca la Iasi Business Days a fost si MARCIN WOJCICKI, Director Executiv la Bursa de Valori Bucuresti (BVB) care, in prezentarea Thoughts on Progress, a explicat care sunt acele nevoi ce determina progresul individului, al grupurilor(corporatii, state/natiuni) precum nevoile care determina progresul la nivel global si stiintific?

– Dorinta de noi descoperiri/explorari/aflare de raspunsuri la intrebari

  • orizonturi deschise/creativitate
  • practica/imbunatatirea pana la desavarsire a abilitatilor
  • invatarea din greseli/erori/istorie
  • urmarirea visurilor
  • abilitatea de a se distra/un pic de extravacanta/nebunie

Live in the future, then build what is missing” – Paul Graham, early investor in DropBox, Airbnb, Reddit and more than 400 business ideas

– Provocarile viitoare?

  • Progresul stiintific cunoaste o rata de accelerare din ce in ce mai accentuata
  • Inteligenta artificial va depasi in viitorul apropiat inteligenta umana.
  • Redefinirea raportului OM/MASINA, o necesitate?

Incheierea conferintelor de la Iasi, din cadrul evenimentelor Business Days, i-a revenit Maestrului GIORGIO FABBRI, un muzician (dirijor de orchestra, interpret si compozitor) dar si trainer  expert în dezvoltarea leadership-ului ?i profesor adjunct la Universitatea din Ferrara. Este un Trainer Holistic (Consiliul National de Economie si al Muncii al Statului Italian).

Experienta sa reuneste cunostintele din muzica, management si training. A condus si interpretat în cadrul a sute de evenimente muzicale din toata lumea (Italia, Europa, Japonia si SUA), alaturi de artisti precum Luciano Pavarotti, Mirella Freni, Carla Fracci. Din 2009, peste 10.000 de oameni au intrat în contact cu metoda Sound Genius în cursuri sau evenimente, în reuniri si conventii, conduse de Giorgio Fabbri.

Ca si la Timisoara si Cluj, prezentarea sa a fost un regal care nu poate fi transpusa in cuvinte, astfel ca, va invit si va recomand sa urmariti un fragment video de ~ 2 min. din aceasta. Click pe imagine.

***************

Cam acestea au fost, pe scurt ideile, prezentarile si informatiile care au(m-au) captivat si au adus plus-valoare la cei peste 1.200 de participanti la editia cu nr.16, Iasi Business Days. Feedback-ul pe care l-am obtinut si de participantii la restul activitatilor din cadrul evenimentelor: workshopuri, mese-rotunde, master classuri, ma determina sa cred ca, pe ansamblu, a fost o editie reusita.
Toti cei care au participat in una dintre cele doua zile se pot regasi in cele 600 de fotografii publicate pe Facebook, la aceasta adresa.

La final, mi-ar place sa aflu, printr-un comentariu mai jos, ce ti-a placut daca ai fost printr participanti, ce vorbitor te-a inspirat, ce ai fi dorit sa afli, si nu ai aflat, sau ce informatii valoroase ai aflat pe care le-ai si implementat deja in viata sau afacerea ta.
Iti multumesc!

Iasi Business Days, 1-2 Oct. 2014. Scurt rezumat al conferintelor (ziua 1)

Conferintele Business Days, si-au propus pentru editiile din anul 2014 sa trateze o serie întreaga de valori din credinta ca, în noua paradigma economica fiecare om de afaceri, fie ca este antreprenor, fie ca este manager, ar trebui sa le aiba sau sa le ia în calcul în vederea adoptarii lor, pentru a face fata cu succes provocarilor vremurilor pe care le traim. Una dintre valorile esentiale ale vremurilor pe care le traim este INOVATIA. Si pentru ca „Inovatia reprezinta instrumentul concret al antreprenoriatului…actiunea care inzestreaza resursele cu o noua abilitate de a crea bunastare” , cum spunea  Peter Drucker Continuă lectura „Iasi Business Days, 1-2 Oct. 2014. Scurt rezumat al conferintelor (ziua 1)”

JORDAN BELFORT – Video-Training LIVE – List Control Cut Down

VIDEO TRAINING INTENSIV ADRESAT ASPIRANTILOR CARE DORESC SA DEVINA MILIONARI SI MAESTRI AI INFLUENTARII

Daca incarcarea decurge greoi, vizioneaza mai jos, pe You Tube

Dezvoltarea abilitatii de a fi foarte bun in vanzari (chiar daca nu lucrezi in domeniul vanzarilor, de vandut, vinzi, familiei, prietenilor, colegilor, s.a) iti poate spori masiv volumul de vanzari si capacitatea de influenta si persuasiune. Iar toate aceste tehnici si strategii le vei invata de la Jordan Belfort – Lupul de pe Wall Street, unul dintre cel mai mare trainer de vanzari si persuasiune din lume. Chiar singur recunostea intr-un interviu, ca abilitatea sa cea mai mare si care l-a condus la rezultatele financiare nemaipomenite de care am auzit cu totii, este cea de a invata, inspira si motiva pe ceilalti (angajati de pe Walll Street sau ai altor companii pentru care a lucrat) – sa fie cei mai buni in vanzari si persuasiune. Si pe oriunde a mers in ultimii ani, a reusit!

Aceasta inregistrare a fost facuta de Frank Kern (daca nu stii cine este, da doar o cautare pe Google) cu ocazia unui eveniment privat in 2010, si iata ce vei putea invata din acest video-training:

  • Care sunt cele 3 motive comune care te retin de la obtinerea rezultatelor dorite si a succesului si prosperitatii;
  • Care sunt cele 4 elemente de baza care guverneaza legile vanzarilor si care sunt absolut esentiale pentru a obtine succesul dorit;
  • Care sunt cele 4 strategii de succes cunoscute doar de cei mai buni agenti de pe Wall Street si de cativa oameni care sunt in spatele unor afaceri de succes;
  • 3 metode-cheie cu ajutorul carora poti face o inchidere eleganta si eficienta cu aproape orice client;
  • Arta de a persuasua in mod etic; cum sa dezvolti un raport si cum sa-i determini pe oameni sa faca doar acele lucruri care trebuie facute;
  • Cum sa atragi in jur oameni capabili si inteligenti si sa dezvolti un raport instantaneu – astfel incat sa ii faci pe oameni sa simta ca si cand v-ati cunoaste de ani de zile .

Dupa cum spuneam, aceasta inregistrare este din cadrul unui eveniment privat organizat de Frank Kern pentru clientii sai High-Class, astfel incat scuzati unele momente mai picante si limbajul, pe alocuri mai colorat! In fond, e specific Lupului!  🙂

Real Wealth Revolution With Bob Proctor And Swiss Gold Global Opportunity

Because Knowledge is the Gateway to Wealth – Real Wealth Revolution

Join The World’s Most Rewarding Business

 

This short but powerful presentation from Bill Rowell introduces you to a business that can transform your financial future.
Simply by introducing people to Swiss Gold Global, and helping a few others do the same, you can build-over time-an international business that can set you free.

Are you ready to own your life?
To have the time, and the money, to live your full potential?

Then click to watch and enjoy this Presentation.

Most businesses depend on a disposable product that’s in fashion one year and gone the next. Swiss Gold Global is your opportunity to build a lasting legacy—real wealth based on solid gold and silver.

As an Independent Business Owner, your earning potential is unlimited—from a few hundred dollars a month to tens of thousands.

We give you the system. You give your enthusiasm and determination. That simple combination is all it takes to win your financial independence. So why wait?

10+1 Motive (cel putin) pentru care sa iubiti antreprenorii si antreprenoriatul

„Antreprenorii? Niste hoti! Baieti buni care vor sa se imbogateasca fraierindu-i pe altii!” – este o fraza pe care am auzit-o, si ai auzit-o cu siguranta si tu, nu doar o data, in Romania post-revolutionara! Nu-i asa?

Antreprenorii? Niste hoti! Baieti buni care vor sa se imbogateasca fraierindu-i pe altii!” – este o fraza pe care am auzit-o, si ai auzit-o cu siguranta si tu, nu doar o data, in Romania post-revolutionara! Nu-i asa?

Socrate spunea, in urma cu peste 2.000 de ani, ca „intelepciunea incepe cu definirea termenilor.”

In ultimele 200 de ani s-a tot cautat definitii si s-au dat ce exemple modele teoretice a acestui termen de antreprenor.

In 1803, un economist francez, reprezentant al Scolii clasice – Jean Baptiste SayContinuă lectura „10+1 Motive (cel putin) pentru care sa iubiti antreprenorii si antreprenoriatul”

6 Lucruri Pe Care Daca Le Faci, Vei Avea Cu Siguranta SUCCES in Afaceri

Ca ne place, ca nu ne place, adevarul este ca NU EXISTA SCURTATURI in afaceri. Afirm acest lucru cu responsabilitate dar si din experienta celor 20 de ani de antreprenoriat pe care i-am implinit in aprilie, 2014

Ca ne place, ca nu ne place, adevarul este ca NU EXISTA SCURTATURI in afaceri. Afirm acest lucru cu responsabilitate dar  si din experienta celor 20 de ani de antreprenoriat pe care i-am implinit in aprilie, 2014!

Am intalnit zeci, poate sute de antreprenori si oameni de succes, atat romani cat si straini – o parte dintre ei mi-au devenit prieteni, mentori – si pe oricare dintre ei ii vei intreba, va confirma ceea ce am afirmat la inceput: NU EXISTA SCURTATURI in afaceri! Pentru a fi un antreprenor cu rezultate si pentru a avea succes sunt 6 lucruri pe care trebuie sa le stii, si sa Continuă lectura „6 Lucruri Pe Care Daca Le Faci, Vei Avea Cu Siguranta SUCCES in Afaceri”

Testul SCARA VALORILOR

Testul Valorilor creat de Robert Dilts si Peter Senge: O Explorare a Valorilor Interioare în 2024

Te-ai întrebat vreodată cât de mult îți influențează valorile alegerile zilnice? Într-o lume în continuă schimbare, înțelegerea valorilor tale fundamentale este esențială pentru a naviga cu încredere prin viață.

Testul valorilor, creat de experții Robert Dilts și Peter Senge, oferă o metodă profundă de auto-evaluare. În acest articol, vom explora ce este testul „Scara Valorilor”, cum funcționează și cum îți poate transforma și ție perspectivele.

Ce este testul Scara Valorilor?

Din momentul in care ne-am născut, fiecare dintre noi si-a creat in viata o scala proprie de valori. Mai inainte însă de a afla mai multe despre Valori si importanta testului Scara Valorilor, e bine de definit

Ce sunt Valorile?

Ei bine, Valorile nu sunt altceva decât principii, convingeri si credințe moștenite, învățate de la părinti sau/și de la mediul in care am crescut și am fost educați.  Valorile pot fi `direcții` dar și, `limite` după care ne ghidăm atunci când luăm o decizie, sau, vrem să facem ceva, in viață.

E bine de știut ca valorile ne pot ajuta sa accedem spre culmi inalte sau, pot functiona ca niste bariere care ne blocheaza accesul spre acestea. In functie de anumiti factori ideatici care se afla in spatele lor si pe baza carora au fost fundamentati.

Cand avem nevoie de testul Scara Valorilor?

  • Cand un om se confrunta cu diverse probleme sau cu un nou proiect ce considera implicare
  • Cand se afla intr-o situatie mai dificila (poate premiza unui adulter, divort) si considera ca a sosit timpul sa isi revizuiasca viata, sau
  • Cand, cel mai nedorit scenariu, se afla in fata unui diagnostic grav, abia primit.

Atunci, probabil (desi, nu numai) e nevoie de un moment de reflexie. Iar testul Scara Valorilor ii va fi de mare folos. Garantat!

In oricare dintre cazurile in care te afli, e bine să stai, față in față cu valorile și credințele care te ghidează, pentru a face o analiză atentă asupra celor care îți sunt, sau nu mai sunt de folos.

Asta inseamna ca din cand in cand, este bine sa ne mai si debarasam de acele valori si credinte invechite care nici noua nu ne-au facut bine si nici stramosilor nostrii nostrii nu le-a facut.

Beneficiile Utilizării Testului Scara Valorilor?

  • Claritate în decizii: Identificarea valorilor te va ajuta să iei pe viitor decizii mai bine fundamentate.
  • Îmbunătățirea relațiilor: Înțelegerea valorilor personale îți poate îmbunătăți comunicarea cu cei din jur: familie, prieteni, colegi, persoane străine.
  • Dezvoltare personală: Nu ân ultimul rând, testul Scara Valorilor este un instrument util pentru auto-reflecție și creștere.

Așadar, te invit să îți acorzi câteva minute de liniște și relaxare. Ia-ți o agendă și ceva de scris și caută să fii sincer cu tine, pentru că urmând câțiva pași, îți vei putea identifica singur, propria scară de valori.

PASUL #1– Alege-ti din tabela de mai jos, 10 valori care, crezi tu că te definesc cel mai bine. Sau care sunt cele mai importante pentru tine:

Tabela de valori creata de catre Robert Dilts si PeterSenge:

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

PASUL #2 – Din aceste 10 valori, te invit acum să tai 5 valori la care consideri că poți renunța, astfel încât să rămâi cu cele mai importante 5 valori!

PASUL #3 – Privește cu atentie cele 5 valori rămase și, mai elimină încă 2 valori la care crezi că ai putea renunța (chiar dacă e un pic mai greu!)

Ai acum in fața ta cele mai importante 3 valori pe care le ai in viață. Aceste 3 valori îți ghidează pașii și toate mișcările pe care le faci, precum și modul tău de comportament, chiar și modul tău de gândire.

PASUL #4– Scrie aceste trei valori și numeroteazăle de la 1 la 3. Fii atent însă, căci aici trebuie să acorzi mare atenție detalii! Gândește-te și analizează cu foarte mare atentie:

  • Care este acea valoare a ta, una dintre cele 3, fără de care nu ai putea concepe să faci ceva vreodată.
  • Pune aceasta valoare pe locul 1 și procedează la fel și cu celelate două; pune fiecăreia valoarea importantă pentru tine.
  • Pe locul 4 si 5 trece acum acele doua valori pe care le-ai tăiat ultima dată, dar, tot așa, în ordinea priorităților acordate de tine.
  • Mai rămân primele 5 valori eliminate de prima dată, pe care le poti numerota de la 6 la 10.

ACEASTA ESTE SCARA TA DE VALORI DE LA 1 LA 10

Acum poți spune că ți-ai identificat lista completă de valori care te vor împinge să faci pasii necesari pe îi ai de urmat în viață. Deciziile pe care le vei lua, în funcție de importanța pe care o au pentru tine.

Cele mai iImportante sunt primele trei  pentru că acestea au cea mai mare putere in mintea ta și de aceea este bine să le prioritizăm. In NLP se folosesc exerciții speciale care te pun față in față cu subconștientul tău, pentru a te pune să-ți alegi valorile in funcție de sectoarele de viață mai importante pe care le vizezi. Aceste exerciții însă se fac de obicei sub supravegerea unul coach.

De ce este importanta ordinea aleasa în scara valorilor?

Pentru că suntem diferiți, fiecare persoană este diferită deși este unică. Iar o ordine personal aleasă, chiar dacă valorile sunt aceleasi, poate semnifica foarte multe. 

Daca, de ex. o persoana va avea ca prima valoare iubirea, mai apoi familia si a treia valoare banii, cu siguranta ca deși banii sunt importanț și pentru ea, va căuta mai întâi să își întemeieze o familie, în care iubirea să fie pe primul plan. In schimb, dacă pentru o alta persoană banii sunt prima valoare și mai apoi familia, va cauta să își satisfacă prima valoare, indiferent de circumstanțe.

Acum, că ai aflat care este scara ta de valori, întoarce-ți privire către „ograda personală” și vezi dacă mediul și contextul în care trăiești îți susțin aceste valori. Pentru că vezi tu, adesea avem valori, vrem să ne împlinim anumite vise pe baza acestora, dar ne este frică să le comunicăm celor din jur. Iar celor din jurul nostru le este imposibil să ne înțeleagă și să știe care ne sunt cerintele daca noi nu le comunicăm

Concluzie

În concluzie, testul valorilor nu este doar un instrument de evaluare; este și o oportunitate de a te conecta mai profund cu tine însuți. Reflectând asupra valorilor tale, poți transforma modul în care iei decizii și cum interacționezi cu cei din jur. Nu ezita să îți explorezi valorile și să descoperi astfel, cine ești cu adevărat!

Din toată inima îți doresc să ai succes!

 

PASIUNEA, INGREDIENTUL DE BAZA PENTRU SUCCES? SE PARE CA … DA! – Concluzii Conferinte – Cluj Business Days, editia 15 (2)

A doua serie de conferinte, din prima zi a Cluj-Napoca Business Days,(despre prima, aici) au avut ca tema PASIUNEA, Ingredientul de baza pentru succes, atat in viata cat si in afaceri si au inceput …

A doua serie de conferinte, din prima zi a Cluj-Napoca Business Days,(despre prima, aici) au avut ca tema PASIUNEA, Ingredientul de baza pentru succes, atat in viata cat si in afaceri si au inceput moderate de aceiasi moderatori frumosi si iubiti, Mihaela Tatu si Calin Iepure exemple vii ale pasiunii pentru ceea ce fac! Iar aici, cred ca sunteti de acord cu mine, nu-i asa?

Si daca va mai spun ca in deschidere, primul speaker care a energizat la propriu sala, prin prezenta si mesajul transmis, a fost MRU PATEL, antreprenor in serie la nivel international si unul dintre cei mai bine vânduti autori, coach de succes si mentor, cred ca am spus totul!

Din prezentarea sa intitulata, Do you love your work? – o poveste prescurtata plina de invataminte, am retinut ca, Mru – devenit om de afaceri, absolvent de Cibernetica la Brighton University, este cunoscut in Romania ca presedinte al fondului de investitii European Property Investments si este indian de origine, crescut in … Kenya. Bunicii sai au migrat in Africa si s-au stabilit acolo ca oameni de business, asa cum comerciantii indieni faceau, vazand o oportunitate economica in dezvoltarea ulterioara a Kenyei. Mru a invatat de mic sa se adapteze mediului in care se afla. L-a inspirat modelul tatalui sau – al carui business a trecut de multe ori prin suisuri si coborasuri – omul s-a readunat de fiecare data si a luat-o de la capat. „Sa te ridici ori de cate ori cazi, sa te reorientezi, sa te realiniezi si sa devii mai puternic, iata o mare calitate.“  Tatal sau era o persoana echilibrata, de la care a învatat ca banii nu sunt totul. Dragostea, afectiunea, familia, cultura, valorile, traditia si societatea sunt extrem de importante si a demonstrat-o constant prin actiunile sale. In Romania, Mru Patel este implicat in diferite actiuni caritabile ale asociatiilor United Way, Blue Heron sau OvidiuRom, pe principiul ca daca tot obtii un castig, e bine sa dai ceva inapoi comunitatii.

Intrebarea  cheie de la final a lui Mru: „Vrei sa ajungi in mormant, in conditii de siguranta, intr-un corp bine coservat, sau vrei sa sfarsesti complet epuizat de pasiune tipand in gura mare: La naiba! Ce calatorie! ( Holy shit. What a ride)

… Si un program in 30 de pasi prin care sa iti cresti si as-ti dezvolti viata si afacerea, pentru toti cei ce ii viziteaza siteul, www.mrupatel.com.

Speech-ul lui DRAGOS BUCURENCI, absolvent al programului de Master in Administrarea Afacerilor(MBA) al Standford Graduate School of Business, cea mai buna scoala de afaceri din afaceri din America, conform revistei Forbes, intitulat – „Despre riscul de a-ti urma pasiunea„, a venit in antiteza cu prezentarea lui Mru precum si cu eternul slogan: Urmeaza-ti pasiunea!

Conform lui Dragos, „Urmeaza-ti pasiunea” a devenit o mantra a ultimelor doua decenii si nu e un sfat care duce intotdeauna la cele mai dorite rezultate, dupa cum o demonstreaza dezechilibrele curente din piata muncii dintr-una dintre cele mai avansate economii, cea americana.
„A-ti urma doar pasiunea, e la fel de contraproductiv ca a-ti alege o cariera doar pentru ca vrei sa faci bani sau ca vrei sa ii multumesti pe ai tai.” – Dragos Bucurenci

In prezentarea sa, Pasiune si ratiune in antreprenoriat, CRISTIAN NACU, partener la Enterprise Investors si sef al Reprezentantei EI Romania , a pornit de la intrebarea: Am o pasiune, ce fac cu ea? 🙂 Iar raspunsurile care au venit au fost pe cat de rationale, pe atat de logice

  1. Daca pasiune ta nu indeplineste o nevoie reala in piata, mai bine sa ramana un simplu hobby. ” De aceea, alegerea unei afaceri trebuie sa fie o decizie rationala care sa identifice o oportunitate reala si sa o valorifice!”
  2. Prea multa pasiune poate deveni obsesie si atunci nu mai ajuta la dezvoltarea afacerii. Te poate impiedica sa ai o privire lucida, clara asupra problemelor, si te poate impiedica sa asculti opinii critice si sa iei cele mai bune decizii.

Concluzia trasa:  Oricine poate incepe o afacere din pasiune, mai greu este sa o dezvolti profesionist si mai ales sa decizi ce vrei sa faci cu ea.

DAN BERTEANU, trainer si consultant Achieve Global, si-a ales ca subiect de prezentare „Semnificatia” si ne-a explicat printr-o povestire cu o echipa de sudori, muncitori a caror activitate poate parea fara prea mare importanta. Acestia au fost pusi sa-si imagineze ca ar putea fi in postura unui bolnav pe masa de operatie, si ca la un moment dat se opreste curentul, moment in care intra in functiune generatorul –  executat chiar in atelierele in care lucrau acesti muncitori! Modul in care s-a schimbat semnificatia muncii, s-a schimbat radical.

Un lucru pe care l-am remarcat la Dan Berteanu, la ultimele editii Business Days, la care a participat Dan, este acela ca, toate prezentarile sale, una mai interesanta decat alta, sunt bazate pe fapte si intamplari reale, din care, dupa cum el insusi marturiseste, „am invatat din asta o lectie importanta pentru viata mea profesionala sau personala, si pe care o impartasesc cu drag„.

Pe  dr.MIHAELA STROE, sociolog, expert in comunicare non-verbala, trainer si speaker international, creatoarea si editoarea revistei online, Nonverbal Magazine, astept sa o revad si sa o re-ascult mereu, cu mare drag. Domeniul in care a devenit foarte buna il datoreaza lui …  Joe Navarro – fost agent FBI de contraspionaj, considerat cel mai bun expert in interpretarea comportamentului uman si singurul „criminal profiler” din ultimii 100 de ani ai FBI! (al doilea titlu, daca am retinut bine, fiind o informatie de ultima ora !)

Din prezentarea sa, „Pasiune, entuziasm si perseverenta” – trei calitati pe care Mihaela spune ca le exerseaza in fiecare zi si care „ma ajuta sa fiu pe primul loc in viata mea„, am retinut ca „Pasiunea este energie!„. Acum, este adevarat ca, multa lume nu-si cunosc pasiunea (desi nu vor sa o recunoasca), si de aceea nivelul de energie este foarte redus. Si-atunci, cum sa ne identificam pasiunea? Cu ajutorul a 5 intrebari cheie, pe care tot Mihaela ni le-a oferit, ca si exercitiu de sinceritate, la care va invit si eu:

  1. Ce iti placea sa faci la 5 ani? (Intreaba-ti parintii sau bunicii, daca tu nu stii sau nu mai tii minte)
  2. Daca ar fi sa faci o lista cu 3-4 lucruri pe care le faci acum cu pasiune, care ar fi pe cel pe care l-ai situa pe primul loc?
  3. Raspunde-ti, de ce ai ales acel lucru?
  4. De ce este atat de important pentru tine?
  5. Cum iti impartasesti pasiunea si altora?

O intrebare care ar putea apare ulterior este: Cum realizez ca mi-am descoperit cu adevarat pasiunea?

Aici, tot Mihaela ne-a oferit 3 criterii pentru a afla raspunsul: 1-simti energie in corp; 2-simti entuziasm; 3-simti ca te ia cu transpiratii!

Si pentru ca pasiunea se alimenteaza cu perseverenta si entuziasiasm, sa fii mereu plin de entuziasm, conform lui Napoleon Hill, ai nevoie de 5 „ingrediente”:

  1. Atitudine mentala pozitiva
  2. Obiective definite clar
  3. Credinta in tine
  4. Dragoste pentru ceea ce faci
  5. Dorinta de a-i ajuta pe altii

Mi-a placut si citatul adaptat de Mihaela Stoe dupa John Quincy Adams, citat care defineste leaderul:

„Daca prezenta TA ii INSPIRA pe ceilalti sa viseze mai mult, sa invete mai mult, sa faca mai multe, sa reuseasca mai multe, sa devina mai multe, inseamna ca ESTI cu adevarat LEADER”

Despre ALIN GHERMAN, nu pot spune altceva decat sa o citez pe Mihaela: „In viata intalnesti oameni pe care ii admiri, care lasa ceva din ei, in cei din jurul lor. Iar Alin Gherman face parte din aceasta categorie, fiind unul dintre cei mai puternici tineri manageri din Romania.”

Din scurta prezentare intitulata, O vorba buna, din care am aflat cum o incurajare a colegului si prietenului din copilarie, Dorel, au au avut darul sa sadeasca semintele omului plin de vointa, determinare, perseverenta si tenacitate ale lui Alin Gherman,  directorul comercial de astazi la DPD(Pegasus) si trainer Exec-Edu.

Despre RUCHI KUMAR, specialist in psihologie pozitiva si educatie socio-emotionala, recunosc ca nu stiam nimic. Prezenta agreabila, posesoare a doua masterate la Universitatea Columbia, a sustinut o prezentare intitulata Mindfulness in Business and in Life, care a captat toata atentia si interesul.  Am retinut beneficiile acestei noi stiinte, intitulate Mindfulness (in traducere, atentie, grija, intelegere), asupra sanatatii. Iata cateva dintre acestea:

 *reducerea tensiunii arteriale;
 *imbunatatirea sistemului imunitar;
 *reducerea curbei de depresie;
 *reducerea stressului;
 *cresterea gradului de constientizare;
 *imbunatatirea concentrarii, si multe altele.

De aici, rezulta 2 beneficii pe termen lung, si anume ca,

  • vom genera si vom avea un psihic si o stare fizica si mentala foarte buna a bunastarii si
  • pornind de la dictonul latin minte sanatate-corp sanatos, vom fi mai productivi si eficienti per ansamblu.

Un exercitiu scurt, pe care ni l-a propus, a fost suficient pentru a realiza imediat beneficiile pe care le poate avea fiecare om, atat in viata personala, cat si in relatiile de afaceri. „Inchide ochii pentru cateva secunde si gandeste-te la ce simti, la ce mirosi, la ce auzi, daca iti place sau nu, apoi deschide ochii, priveste in jur si spune cum ti se pare!

Al doilea expert Exec-Edu prezent in coferinta despre pasiune, MONICA MINOIU, Managing partner pentru InCharge Management Consulting, o companie de consultanta in management, specialitatea Supply Management atat din punct de vedere al proceselor cat si al organizatiilor implicate in acest sector, a avut o prezentare intitulata Chipul pasiunii adevarate sau … De ce pasiunea nu se invata ci se traieste?  si care, mi-e personal mi-a placut caci a fost ilustrata cu imagini si citate ale unor personalitati din toate timpurile, mai mult decat elocvente!

 

 

Vocea placuta a ultimului invitat, EBERHART JUNG, executive coach si CEO la Persolog North America, m-a dus cu gandul la un reputat actor care a cochetat si cu muzica, Telly Savalas, alias Kojak (eroul unui serial politist care a rulat prin anii ’75-’80). I-am si marturisit acest lucru, in pauza! Lasand insa la o parte acest aspect, vasta sa experienta in dezvoltare organizationala si dezvoltarea personalului executiv si-a spus cuvantul, provocand si cu acest prilej prin prezentarea sa, inspirand si confruntand audienta, prin intermediul unei prezentari intitulata, Develop Organizations through People! (Dezvolta organizatii prin intermediul oamenilor)

Recomandand cartea lui Eric From, To have or to be? – (A avea sau a fi – tradusa si in limba romana la editura Trei si care poate fi gasita online, aici) , d-l Jung a explicat de ce succesul este ceea ce faci (urmezi) daca iti urmezi chemarea si ca adevaratul ingredient al succesului este reprezentat de pasiunea pentru business si sarcini dar si de pasiunea pentru oameni!

Pana la urma, pasiunea preia controlul asupra obiceiurilor noastre devenind ceva pentru care esti in stare sa iti sacrifici chiar si viata!

La final, va invit sa priviti imaginea de mai jos, si printr-un comentariu, sa-mi spuneti ce s-a intamplat si ce a condus la … haosul din imagine? Nefiresc si neintalnit, de altfel in cadrul unei conferinte de business!

Va multumesc!

UPDATE cu PHOTOS: Intre timp, au post prelucrate si postate peste 350 de fotografii din prima zi pe care le puteti vedea aici, tot 350 de poze aici din a 2-a zi, si alte 450 de la workshopuri, mese rotunde si serile de networking, aici.

– Va urma! –

 

10 Lectii de business de la 10 antreprenori in serie pentru succesul tau in Romania anului de gratie, 2014

Fara discutie ca a rezista in afaceri, si mai mult, a avea succes in ultimii 20 de ani, atat pentru antreprenori cat si pentru o piata este performanta uriasa, mai ales cand este vorba de piata din Romania.

Este cu atat mai notabil de notat, de admirat dar si de invatat cum un numar semnificativ de antreprenori au gasit solutii in aceasta perioada de criza (care pare ca nu se mai termina), au inventat si su demonstrat ca fiecare etapa parcursa in evolutia lor este o lectie ce merita a fi preluata si de altii. Pentru cei care sunt deschisi si lasa orgoliul la o parte, aceste lectii pe care vi le ofer mai jos pot alcatui, pe de o parte, to do tricks- scurtaturile necesare pentru a atinge succesul si a obtine rezultatele dorite, iar pe de alta parte, not to do list – o serie de lucruri de evitat.

Fara discutie ca a rezista in afaceri, si mai mult, a avea succes in ultimii 20 de ani, atat pentru antreprenori cat si pentru o piata este performanta uriasa, mai ales cand este vorba de piata din Romania.

Este cu atat mai notabil de notat, de admirat dar si de invatat cum un numar semnificativ de antreprenori au gasit solutii in aceasta perioada de criza (care pare ca nu se mai termina), au inventat si su demonstrat ca fiecare etapa parcursa in evolutia lor este o lectie ce merita a fi preluata si de altii. Pentru cei care sunt deschisi si lasa orgoliul la o parte, aceste lectii pe care vi le ofer mai jos pot alcatui, pe de o parte, to do tricks– scurtaturile necesare pentru a atinge succesul si a obtine rezultatele dorite, iar pe de alta parte, not to do list – o serie de lucruri de evitat.

Cei pe care ii voi prezenta mai jos, si de la care am extras cate o frantura din viata lor transpusa intr-o lectie pentru cine ar fi intresat sa..., sunt  intreprinzatori care construiesc afaceri de succes, le vand pe bani multi, iar apoi o iau de la inceput. Ei sunt numiti, antreprenori in serie. I-am intalnit cu ocazia diferitelor evenimente la care am participat, iar pe multi dintre ei ii puteti cunoaste, intalni si voi, in special la seria de evenimente Business Days.

Sfaturile si lectiile prezentate de acesti oameni care isi conduc businessul cu succes incepe de multe ori cu expresii precum „rezistenta”, „planuri pe termen lung”, „rabdare”… Si un alt lucru pe care l-am sesizat, ca observatie personala a fost acela ca nu trebuie sa fii omul unui singur business pentru a descoperi reteta succesului in afaceri.

LECTIA 1, de la RADU GEORGESCU

Ca antreprenor in serie Radu Georgescu mi-a marturisit ca „sunt un antreprenor si nu ma vad facand altceva”.  A refuzat propunerea de a conduce departamentul de securitate al Microsoft  pentru a-si lansa in  1992 prima afacere, GECAD Software, o companie specializata în productia si distributia de solutii software. Ulterior, compania si-a largit portofoliul, acum GECAD Group investind în companii tehnologice, din domenii precum securitatea IT, cloud, SaaS, ecommerce, metode de plata si cryptocurrencies (www.gecad.com). In 2010 a facut un exit de succes vanzand serverul de email ePayment catre grupul de comapanii Naspers. Un alt furnizor global de ecommerce, Avangate, ce facea parte tot din GECAD a fost vandut catreFrancisco Partners, una din cele mai mari companii de private equity din Silicon Valley. In prezent, Radu este implicat in  dezvoltarea ecosistemului antreprenorial din Romania fiind activ in initiative precum Venture Connect si Tech Angels, prima retea de investitori privati in startup-uri tehnologice din Romania, infiintata in 2012, unde este de altfel si membru fondator. Lectia pe care o recomanda, din proprie experienta:

„In antreprenoriat, nu toate proiectele au aceeasi sansa de reusita.”

 

LECTIA 2, de la OCTAVIAN RADU

Octavian Radu, proprietarul RTC Holding, grup de retail, distributie si servicii, pe care l-a fondat in 1990 si care astazi este format din 13 divizii si aprox. 50 de companii, a ajuns anul acesta la al 13-lea exit, renuntand la o franciza (Debenhams), ultima afacere pe care o mai avea in domeniul modei. Aceasta miscare face parte dintr-o strategie de a inchide toate firmele care erau pe pierdere. Lectia lui Octavian Radu despre cum rezisti dupa ce pierzi  afaceri in care ai investit multi bani? Atat timp cat, din pacate piata interna nu misca si tot ce tine de consumul intern este inca suferind…

„Schimbi strategia si o iei de la capat!” 

 

LECTIA 3, de la MARIUS GHENEA

Domeniul in care s-a dovedit a fi cel mai prolific in materie de idei de afaceri cu o valoare care poate sa creasca rapid, este IT-ul. Pentru multi este cunoscut ca unul dintre cei cinci investitori prezenti în emisiunea Arena Leilor dar si ca unul dintre fondatorii  Flamingo. In prezent este presedintele grupului Fit Distribution, dezvoltatorul magazinelor online PCfun si ElectroFun.  In urma cu doi ani, a achizitionat ShopIT si PC Garage, unul din cei mai mari retaileri online locali, printr-o tranzactie despre care Marius imi spunea ca este “cea mai importanta consolidare din întreg retailul online romanesc de la inceputuri si pana in prezent”.

„Orice portofoliu de investitii trebuie sa fie corelat pe investitii noi versus exituri. Ma uit mereu la posibilitati de exituri, de materializare a unor investitii pe care le-am facut in ultimii ani.”

 

LECTIA 3, DE LA FLORENTIN BANU – DEZVOLTA, VINDE, REINVESTESTE

Fost campion de badminton, Florentin Banu lansa brandul de napolitane JOE, pe care l-a vandut in 2.000 catre grupul elvetian Nestle. Cu banii obtinuti din tranzactie a infiintat un an mai tarziu reteaua de supermarketuri Artima, cumparata in 2005 de fondul de investitii Enterprise Investors, pentru 17 milioane de euro, iar ulterior de Carrefour pentru 55 milioane de euro. „Potrivit tuturor indicatorilor economici, noi suntem pe ultimul loc in Europa, dar acest lucru poate fi privit si ca un avantaj” – spunea Florentin la editia din decembrie 2013 Bucuresti Business Days. Astazi, impreuna cu fratele sau, controleaza, prin intermediul grupului Banuinvest, trei afaceri – Banuconstruct (dezvoltarea si construirea de imobiliare in Timisoara), Banusport (un complex sportiv dezvoltat în Timisoara) si Interpart Production (afacere cu mase plastice si matrite, in special pentru industria auto).

„Cel mai important este sa reusesti sa creezi o companie performanta pe care sa o dezvolti, sa o vinzi la momentul oportun, iar apoi sa reinvestesti. Toti clientii doresc sa faca afaceri cu o companie in care au incredere si care da dovada de credibilitate.”

 

LECTIA 4, de la ION TIRIAC – SPORT VS. AFACERI

Inca de pe vremea tenisului profesionist, talentul lui Ion Tiriac a fost pus in valoare in partidele de dublu, o teorie aplicata si in afaceri, unde partenerii bine alesi conduc la match point.  In acest sens, poate cel mai important „parteneriat” al lui Tiriac este cel cu fiul sau, Ion Alexandru Tiriac, reprezentantul sau in consiliul de administratie al companiilor. Holdingul lui Ion Tiriac include in prezent participatii importante in cadrul a cel putin 40 de companii private, din domenii variate, de la auto, imobiliare, servicii financiare, transport si energie. Printre acestea, unele dintre cele mai valoroase afaceri din Romania: Unicredit Tiriac Bank, Allianz-Tiriac sau Metro Cash&Carry Romania. Aproape toate succesele sale sunt rezultatul unor parteneriate bine alese. Lectia lui Ion Tiriac ar putea fi rezumata  de ceea ce spunea intr-un vechi interviu:

„Meciuri amicale nu exista, sportul te invata sa castigi si sa accepti cand pierzi.”

 

LECTIA 5, de la OVIDIU TENDER – LECTIA DE GEOGRAFIE

Inca din 2010, Ovidiu Tender, locul 8 in editia 2013 a Topului Forbes 500, anunta ca va investi masiv in Africa si s-a tinut de cuvant. Harta operatiunilor sale de investitii cuprinde Senegalul, Mauritius, Serbia si Singapore cu servicii geologice si geofizice de achizitii si procesare de date seismice. In timp ce in Romania, compania sa, Vulcan, a intrat in insolventa in 2013, antreprenorul a concentrat majoritatea operatiunilor internationale ale Grupului Energetic Tender. La conferinta de lansare a Topului Forbes, Ovidiu Tender are un potential enorm: „In Africa sunt acum 1,2 miliarde de oameni, iar estimarile arata ca numarul lor va ajunge la 2,4 miliarde. Acestia trebuie sa manance, sa se imbrace, sa doarma.” Trebuie stiut ca antreprenorul deruleaza afaceri si in constructii si in industria farmaceutica, iar lectia pe care o ofera pentru cei care doresc succesul pe termen lung ca antreprenori este,

„(…)sa descoperi zone cu potential. Eu am cautat zone cu resurse geologice importante. In ultimii cinci ani, am invatat ca cel mai important lucru este sa fii competitiv.”

 

LECTIA 6, de la DAN SUCU – CUNOASTE-TI CLIENTUL

Un punc de vedere aparte vine de la antreprenorul Dan Sucu, care dupa douazeci de ani de cand conduce Mobexpert a ajuns la intr-un punct care il face sa nu mai creada in exercitiul planurilor pe termen lung iar lectia pe care a invatat-o este ca retailul nu este altceva decat un „agregator de incredere din partea clientilor.

Intrebat de cei de la Forbes, ce sfat ar fi sa dea celor care vor sa intre in afaceri, in conditiile mediului economic actual, Dan spune ca rabdarea si tenacitatea sunt neaparat necesare,

pentru ca succesul nu apare din prima zi. Realitatea de astazi este mult diferita fata de cea din 1992 si, pe langa entuziasm, e nevoie de competenta. Iar aceasta se deprinde in timp.

Pastrandu-si totusi un ton optimist, el a spus ca, in cele din urma, orice problema este rezolvabila, cu conditia sa stii sa formulezi clar intrebarea si sa o adresezi cui trebuie. „Deciziile gresite pleaca adesea din intrebari incomplete sau prost formulate. Am observat de multe ori ca oamenii se concentreaza mai mult asupra lucrurilor care le lipsesc, decat decat pentru a folosi la maximum ceea ce au, iar o astfel de gandire ii blocheaza.” Si pentru ca clientii delega puterea lor catre un comerciant, cu increderea ca acesta are cea mai buna competenta in a alege pentru ei produse de calitate si la un pret corect, lectia lui Dan Sucu este urmatoarea:

„In urmatorii ani, clientul va deveni din ce in ce mai puternic. Va dori sa ii fie bine cunoscute nevoile si preferintele, sa fie recunoscut cand intra in magazin si sa aiba totul pregatit pentru a fi livrat asa cum si-a dorit.”

LECTIA 7, de la HORIA CIORCILA – COMPETENTA, VITEZA, CURAJ

Contextul financiar la inceputul anilor ’90 era unul dificil din cauza inflatiei mari, dar lipsa concurentei a oferit sansa lansarii pe piata a unei banci romanesti care sa fie o alternativa pentru banca de stat, „o idee indrazneata” dupa cum insusi fondatorul, Horia Ciorcila o descrie, gandita la inceput doar ca un brand de Cluj. Depasind numeroase provocari deoarece mediul ecomic era extrem de volatil, trecand dupa 2.000 printr-o perioada de crestere accelerata si extindere, Horia Corcila, fondator si presedinte al Consiliului de Administratie a BT a reusit sa supravietuiasca si perioadei de criza financiara izbucnita in 2008, mai mult dubland cota de piata a bancii, potrivit rezultatelor financiare. Spune ca cea mai importanta lectie pe care a invatat-o in cele doua decenii de existenta consta in constientizarea ca, atat la nivel de companie, cat si de tara e nevoie de trei lucruri importante: competenta, viteza, curaj.

„Lumea in care traim este una foarte competitiva, dar in acelasi timp, foarte volatila.”

 

LECTIA 8, de la IOAN CIOLAN – INCREDERE, ECHIPA, RABDARE

Ioan Ciolan este unul din antreprenorii pentru care tentatia de a porni un business pe cont propriu dupa absolvirea Facultatii de Automatizari si Calculatoare din Cluj, a fost la fel de puternica precum dorinta de a se intoarce in orasul natal, Sibiu. Astfel ca, compania pe care a fondat-o in urma cu 20 de ani, Ambient, prima de tipul Do It Yourself(DIY) in sectorul constructiilor, a trecut, ca intr-un montagne russe, de la agonie la extaz. „Criza ne-a zguduit bine pe toti” – marturiseste, insa din fericire, datorita unei echipe de profesionisti pe care si-a format-o, foarte uniti si motivati, a reusit sa transforme criza dintr-o problema, intr-o oportunitate, prin concentrarea eforturilor in zona diferentiatorilor, a investitiei in resursa umana de calitate si, nu in ultimul in rand, in relatii de parteneriat durabile. De aceea poate, echipa pe care a format-o este foarte valoroasa, fiind una cu care „poti sa razbati usor prin furtuna” si, de asemenea, pare croita dupa imaginea reprezentata de fondatorul companiei, in primul rand aceea a unui luptator.

Celor care vor sa porneasca un business in 2014 le recomanda sa incerce sa incerce sa sustina productia si serviciile autohtone si sa tina minte urmatoarea lectie:

„Este foarte greu sa inspiri incredere partenerilor si echipei tale, dar este foarte usor sa o pierzi. Apoi, un antreprenor fara o echipa nu poate construi ceva durabil. Si in cele  din urma, sa deprinda arta rabdarii, pentru ca nici un lucru valoros nu se construieste de azi pe maine”

LECTIA 9, de la RADU FLORESCU

Romanul nascut in America, Radu Florescu, a venit in Romania inainte de revolutie, in 1990, cand avea doar 29 de ani, incepand sa faca afaceri prin intermediul firmei sale Centrade, iar prima afacere s-a constituit din aducerea serialului de mare audienta  „Dallas” la televiziunea romana pentru care a primit in schimb spatiu de publicitate pentru brandul de tigari Kent. La sfarsitul anului 1993, Radu Florescu lanseaza agentia de publicitate Saatchi&Saatchi Romani, filiala retelei internationale Saatchi&Saatchi. Cand a venit in Romania, americanul crescut intr-o societate in care publicitatea este necesara ca aerul, a intuit oportunitatea acestui business pe un teren pustiu. Acum, dupa 20 de ani, constata ca s-au conservat anumite obiceiuri proaste: „Arta de a te invarti in jurul cozii, musamalizarea si cateodata fuga de responsabilitati inca par sa afecteze Romania, la fel ca si obiceiul de a nu da un raspuns direct.”

Principalele 3 lectii pe care Radu Florescu le-a invatat in cei 20 de ani de business in Romania sunt rabdarea, compromisul si perseverenta. El argumenteaza pentru fiecare in parte: „Printre atat de multe provocari dificile si absurde cu care m-am confruntat de-a lungul anilor, rabdarea mi-a fost un aliat puternic. Compromisul il inteleg drept o punte de legatura intre oamenii care au intelepciunea de a-si respecta opiniile, fara sa le respinga in intregime.” Cat despre perseverenta, Radu o defineste ca pe o lectie fundamentala:

„Nu renunt niciodata cu usurinta la nimic din ceea ce fac. Cand sunt concentrat, joc intotdeauna pentru a castiga chiar si atunci cand sansele sunt impotriva mea.”

 

LECTIA 10, de la ANDY SZEKELY – EXERCITIU DE NAVIGATIE PRIN … ESEC

Andy Szekely, o persoana draga sufletului meu,  este antreprenor, autor, specialist in Peak Performance Si speaker motivational profesionist cu o experienta de 17 ani în domeniu. Este unul dintre speakerii si trainerii care a participat(cu doua exceptii) la toate cele 14 editii Business Days Andy a publicat cinci carti, a produs 53 de CD-uri si DVD-uri pentru educatia adultilor si editeaza un newsletter online cu peste 30.000 de abonati. Din postura de speaker si trainer, Andy Szekely a lucrat cu peste 50 de companii din cinci tari europene si a sustinut prezentari demonstrative în SUA, Canada si China.

Cu putin timp inainte de a publica acest articol, am aflat o veste extraordinara, si anume ca, in semn de apreciere si din generozitatea-i bunecunoscuta, Andy a ales ca AISucces.ro sa-i devina partener de promovare ca urmare a lansarii editiei a 3-a a Speaker Elite, iar tuturor cititorilor care folosesc codul aisucces100 sa le ofere un discount de 100 ron din valoarea cursului! (intra acum sa vezi cate beneficii ai si daca ti se adreseaza). Dar despre acest curs voi vorbi intr-un articol urmator!

La ultima intalnire pe care am avut-o cu Andy, la Timisoara Business Days, afland de intentia mea de a scrie acest articol, mi-a recomandat, in stilu-i caracteristic un exercitiu pentru cititori, care spunea, „va avea o mare legatura cu …. formula esecului, pe care am propus-o si in primul numar al Business Days Magazine” (lansat la Timisoara)

„Te invit, draga cititorule, sa raspunzi la doua intrebari surprinzatoare care fac trimitere la o piesa importanta in educatia oricarui lider: valorile personale. Cele doua intrebari sunt: Care este cel mai mare succes din cariera ta de pana acum? si Care este cel mai mare esec din cariera ta de pana acum? ” Dupa ce raspunzi la ele, te invit sa aprofundezi subiectul cu o intrebare ajutatoare pentru fiecare dintre ele: De ce?

 Scopul acestor intrebari este simplu: nu poti defini un succes major sau un esec rasunator din viata/cariera ta decat daca le raportezi la propriul tau sistem de valori. Cele doua paragrafe vor contine „De ce„-urile vietii tale, adica acele cuvinte care pentru tine inseamna principii de viata ce merita urmate si aparate. Apoi, dupa ce ai parcurs acest exercitiu mai trebuie sa compui lista de cuvinte-cheie ce reprezinta valorile tale importante si ai astfel o harta de navigatie prin viata profesionala. Prima lista reprezinta valorile pe care vrei sa le implinesti iin proiectele tale, adica acele principii care te fac sa simti in mod deplin succesul, iar a doua lista iti arata lectiile de viata cele mai importante pe care inca nu le-ai invatat.

Formula esecului pentru lideri este: esec prezent + lectie despre valorile personale = SUCCES VIITOR. Diferenta fundamentala dintre leaderi si cei care inca invata sa devina leaderi este intelegerea acestei formule. Liderii maturi au invatat sa transforme foare repede esecul in lectie.

*****

Acestea au fost cele 10 lectii de business pe care am dorit sa ti le prezint si tie, preluate, dupa cum ai vazut de la antreprenori romani, care au cunoscut de-a lungul carierei si gustul dulce al succesului dar si amarul esecurilor, dar care, in ciuda provocarilor cu care se confrunta mediul de afaceri romanesc, si a lipsei de predictibilitate legislativa, a crizei sau a concurentei neloiale, au continuat sa creada in visurile lor, si-au redefinit modelele de business, dar si zonele cu potential de investitii, au mers mai departe si astazi pot fi considerati niste INVINGATORI! Niste MODELE de la care cu totii avem ceva de invatat si ale caror lectii ne pot ajuta foarte mult ca instrumente ajutatoare in directia in care dorim sa cunoastem succesul.

Jurnalul unui invingator – Luni, ziua intai

Este 5 jumatate dimineata. Sunt fericit! De o saptamana sunt liber. Mi-a trebuit o saptamana sa realizez ca sunt liber.
De astazi pot face oricand orice imi doresc. Dupa ce am realizat asta, am recitit peste 20 de materiale si pe toate le-am perceput DIFERIT.

Este 5 jumatate dimineata. Sunt fericit! De o saptamana sunt liber. Mi-a trebuit o saptamana sa realizez ca sunt liber.
De astazi pot face oricand orice imi doresc. Dupa ce am realizat asta, am recitit peste 20 de materiale si pe toate le-am perceput DIFERIT.

Am fost intrebat in emisiune daca am avut un vis cand eram mic.

Visul meu cand eram mic a fost sa nu mai am parte de abuzuri(de orice fel) sa fiu iubit, sa nu mai ma doara ca nu am tata si sa povestesc lumii cat am suferit nedrept, astfel incat sa fiu inteles.

Cand eram mic imi amplificam durerea, dand vina pe mine si pe ceilalti(de ce nu ma ajuta, foarte multi oameni stiau ceea ce se intampla), dar mai ales gandindu-ma numai la asta. Nopti dupa nopti in care Continuă lectura „Jurnalul unui invingator – Luni, ziua intai”

Exit mobile version