Anca Pascu si Robin Sharma te invită să inveți cum să devii un … lider fără funcţie

In urmă cu 3 ani participam la un seminar unde aveam sa cunosc un adevarat mogician al motivarii, Robin Sharma! Sala, in unanimitate, l-a adorat! Și cred că cine a avut ocazia sa participe vreodată la un seminar cu Robin Sharma, îmi poate confirma spusele. Oamenii i-au cerut autografe si au dezbatut indelung ideile din cartea ”Calugarul care si-a vandut Ferrari-ul!” (o carte delicioasa pe care o vei sorbi in cateva ore dar ti-o vei aminti ani si ani!)

Unul dintre participantii la acel seminar era si Anca Pascu, pe care nu am cunoscut-o atunci, insă, aveam să o Continuă lectura „Anca Pascu si Robin Sharma te invită să inveți cum să devii un … lider fără funcţie”

COACHING – Ce este, cum se foloseste si care sunt rezultatele?

Nu-i asa ca ar fi interesant sa afli chiar de la sursa raspunsul la cateva intrebari punctuale legate de coaching?

  • Care sunt beneficiile unei sesiuni de coaching?
  • Cum știu că am nevoie de coaching?
  • Ce face un coach?
  • Cum îmi aleg un coach?
  • Aș putea deveni un specialist în activitatea de coaching?

Iata cateva din intrebarile la care vei gasi raspuns programul „Coach pentru Campioni” dezvoltat de Coaching Partners.

Curs de Coaching Acreditat ICF: Formează-te ca Coach Profesionist în 2025

Dacă îți dorești să devii coach profesionist sau să-ți dezvolți competențele de coaching, programul „Coach pentru Campioni” oferă cea mai completă formare în coaching din România, fiind singurul program acreditat Level 2 de către International Coaching Federation (ICF).

De ce să alegi acest curs de coaching?

Programul „Coach pentru Campioni” se distinge prin:

  • Acreditare dublă: ICF Level 2 și ANC (Autoritatea Națională pentru Calificări)
  • 374 ore totale de pregătire
  • Posibilitatea de evaluare în limba română pentru certificarea ICF
  • Acces la proiecte reale cu clienți încă din timpul formării
  • Supervizare continuă și feedback personalizat

Nu este doar un curs. Este o călătorie în care te descoperi și te formezi ca să devii coach profesionist.” – Andreea Frâncu

Structura programului de coaching

Cursul oferă o experiență completă de învățare, care include:

  • 64 ore de curs intensiv
  • 10 ore de mentorat specializat
  • 60 ore de supervizare profesională
  • 60 ore de peer coaching
  • 60 ore de practică cu clienți reali
  • 120 ore de pregătire individuală

Dacă ar fi să aleg să împărtășesc cu alții ceva ce am învățat aici, ar fi iubire. Începând cu iubirea față de mine însămi.” – Andreea Rebăltescu

Ce vei învăța în acest curs de coaching?

Programa este structurată pentru a acoperi toate aspectele esențiale ale coaching-ului profesionist:

  1. Fundamente ale coaching-ului
    • Tehnici și instrumente fundamentale
    • Modelul GROW
    • Contractare și etică profesională
  2. Dezvoltare personală și profesională
    • Gestionarea credințelor limitative
    • Tehnici de creștere a responsabilității
    • Dezvoltarea conștientizării
  3. Coaching în business
    • Marketing și vânzarea serviciilor de coaching
    • Team Coaching
    • Coaching organizațional

Un coach te însoțește în călătoria în care tu vei descoperi răspunsurile care au fost mereu în tine.” – Cristina Otelea

Echipa de formatori

Programul este susținut de 8 formatori certificați internațional, printre care:

  • Costel Coravu – Learning Leader certificat ICA, autor și fost președinte ARCPro
  • Carmen Negiba – Professional Certified Coach (PCC) acreditat ICF
  • Dan Berinde – Professional Certified Coach (PCC) cu Executive MBA
  • Victor Iancu – Associate Certified Coach (ACC) cu expertiză în inovare și strategie

Beneficii extra pentru cursanți

Pe lângă formarea propriu-zisă, programul oferă:

  • Participare la proiecte reale de coaching
  • Acces la o comunitate activă de practicieni
  • Evenimente networking și dezvoltare profesională
  • Parteneriate cu organizații precum RBL și LSRS
  • Oportunități de practică și dezvoltare continuă

Pentru cine este potrivit acest curs?

Programul se adresează:

  • Profesioniștilor în HR
  • Managerilor care vor să-și dezvolte abilitățile de leadership
  • Persoanelor care doresc să înceapă o carieră în coaching
  • Specialiștilor independenți care vor să-și extindă serviciile
  • Oricui dorește să-și descopere potențialul în coaching

Am înțeles că o idee valoroasă poate porni de la o singură persoană, dar dezvoltarea ei, va cere construcția unei echipe.” – Dana Lica

Rezultate și certificări

La finalul programului, absolvenții obțin:

  • Certificare de Specialist în activitatea de Coaching (cod COR 242412)
  • Pregătire completă pentru acreditarea ICF
  • Portofoliu de experiență practică cu clienți reali

Am ales coachingul pentru dezvoltarea personală. La Coaching Partners am găsit un program care îmbină excelent tehnica, practica și cunoașterea de sine.” – Adrian Smaranda

Concluzie

Cu o tradiție începută în 2015 și peste 300 de absolvenți, acest curs de coaching reprezintă alegerea ideală pentru cei care își doresc o formare completă și recunoscută internațional în domeniul coaching-ului. Programul combină teoria cu practica intensivă și oferă suport continuu pentru dezvoltarea unei cariere de succes în coaching.

Pentru înscrieri și informații suplimentare:

3 Aspecte esențiale in alegerea unui coach potrivit pentru tine sau pentru afacerea ta

Sunt unele lucruri pe care le știi, dar nu știi că le știi. Doar atunci când vei afla ceea ce nu știai că știi, vei putea începe dezvoltarea!” ~ Milton Erickson

De cand am inceput promovez programul national al primei scoala de coaching din Romania, „Campionii au coach printre multe alte intrebări pe care le primesc, una sună, firesc de altfel …

Cum îmi aleg un business coach potrivit pentru mine pentru afacerea mea?

Mai inainte de a răspunde la această intrebare, să facem totuși o mică introducere pe înțelesul Continuă lectura „3 Aspecte esențiale in alegerea unui coach potrivit pentru tine sau pentru afacerea ta”

De la lideri vine creșterea …

Știi de unde câștigă și pe unde pierde firma ta cea mai mare parte din bani? De unde vine cresterea?

Sunt întrebări esențiale pe care trebuie să și le pună orice om de business.

Este foarte important ca toate companiile să își măsoare și analizeze cu atenție performanțele pentru a-și putea menține în viață afacerea. Problema apare când companiile nu au ce performanțe să măsoare”, explică Alan Miltz, analist și specialist în domeniul financiar- bancar.

Despre cum poți să îți îmbunătățești cash flow-ul și calitatea lui, să îți îmbunătățești relația cu băncile, să îți pui la punct o strategie financiară potrivită și implicit cum să crești valoarea afacerii pe care o conduci, va vorbi Alan Miltz, în cadrul SEE Growth Summit – eveniment care are loc, în premieră, la București, pe 9 iunie, la JW Marriott. Continuă lectura „De la lideri vine creșterea …”

Stii care este ce mai mare FRICA a noastra???

Nici eu, desi ceva din interior imi spunea…

Asta, pana le-am auzit  citate în discursul lui Nelson Mandela, când a preluat postul de președinte al Africii de Sud, mai 1994. Am rezonat puternic din prima cu aceste cuvinte, iar ulterior, am aflat ca fusesera scrise de catre scriitoarea Marianne Williamson, in cartea „Intoarcere la iubire„.

Cea mai mare frică a noastră nu este ca nu suntem suficient de buni.
Cea mai mare frică a noastră este că suntem peste masură de puternici.

Cel mai tare ne infricoșează lumina noastra, nu părțile noastre întunecate.

Ne întrebăm, cine sunt eu, încât să îndrăznesc să strălucesc, să fiu minunat și fabulos? Continuă lectura „Stii care este ce mai mare FRICA a noastra???”

Curs Online de Public Speaking ca Afacere

Castiga o bursa GRATUITA la primul Curs Online de Public Speaking din Romania(val.999 lei) ce incepe pe 1 iunie 2015!

Ziarul Financiar a publicat de curand un articol: „Una dintre cele mai mari frici ale românilor: jumătate dintre români se tem să vorbească în public, iar 5% nu ar face-o pentru nimic”

Dupa 6 ani de vorbit in public la cateva zeci de conferinte si evenimente si 5 luni de lucru intens, Adrian Niculescu a creat un curs  … zic eu unic pe piata romaneasca despre public speaking. Exista mai multe cursuri despre public speaking pe piata insa nici unul nu abordeaza afacerea pe care o poti construi in jurul acestui skill iar cursul sau trateaza tocmai acest aspect.

Merita sa mergi din cand in cand sa vorbesti gratuit la cate un eveniment – si el o face daca are un interes anume, insa, majoritatea public speakerilor nu reusesc sa-si creeze nici macar un venit decent, nu vorbesc de un adeverat business din asta.

Este un curs de 3 luni, o combinatie de training si coaching, prima serie incepe pe 1 iunie, este exclusiv online si se accepta inclusiv plata prin Bitcoin si Paypal. Pretul de lansare este unul promotional si numarul de inscrieri este limitat datorita atentiei personalizate care se acorda fiecarui student.

Castiga o bursa GRATUITA la primul Curs Online de Public Speaking din Romania(val.999 lei) ce incepe pe 1 iunie 2015!

Bursa include si o strategy session de 60 min(val.149 lei), pe care de asemeni o primesti GRATUIT! Detalii despre cursul online de 3 luni – public speaking ca afacere, gasesti pe link-ul de mai jos:

http://feedforward.ro/curs-online-public-speaking/

Public Speaking Mastery Program de Training si Coaching este prezentat de Adrian Niculescu si livrat in decursul unei perioade de 3 luni in sesiuni saptamanale online de 60 de minute, sesiuni live cu intrebari si raspunsuri de 90 de minute la fiecare doua saptamani, materiale scrise si alte formate transmise saptamanal.

Adrian este membru al Asociatiei Speakerilor Profesionisti din Anglia, zona Londra, vorbeste in public din 2009 sustinand prezentari, panel-uri training-uri si workshop-uri in Romania, Anglia, Franta, Panama, Dubai, Olanda si Croatia.

Ce trebuie sa faci?

Nimic complicat! Concursul se desfasoara pe Facebook si tot ce trebuie sa faci este sa dai un LIKE si un SHARE la postarea de aici, insotita de o imagine similara cu cea de mai jos!

Castigatorul va fi ales prin tragere la sorti cu ajutorul site-ului Random.com. sambata, 30 mai, 2015, ora 12.00 am si va fi anuntat pe Facebook prin mesaj privat!

Scapa de a vorbi in public si devino un profesionist bine-platit GRATUIT, economisind 1.148 lei, cu un singur LIKE si SHARE! Intra in concurs cu un click AICI. SUCCES!!! 🙂

 

UPDATE

…. Si castigatorul unei burse GRATUITE la primul Curs Online de Public Speaking din Romania(val.999 lei) si a unei strategy session de 60 min(val.149 lei) este ….. APARASCHIVEI ADRIAN!
FELICITARI!
Multumim si felicitari tuturor concurentilor pentru participare!

 

 

 

JIM BAGNOLA – De profesie, OM – O Carte EXCEPTIONALA!

Cartea “De profesie, OM. Cum sa te bucuri de munca fara stres si sa fii fericit in viata personala folosindu-te de legatura minte/corp/munca  este editia in limba romana a cartii lui Jim Bagnola, “Becoming a Professional Human Being” si vizeaza dezvoltarea personala pe axa minte-corp-munca.

Promisiunea autorului este aceea ca aceasta carte  va inspira si va provoca cititorii in asa fel incat sa isi dea seama ca exista o posibilitate reala de a-si transforma viata proprie dar si pe cea a oamenilor din jur.

Cartea incepe cu povestea unui OM Profesionist ,asa cum ii place lui Jim sa spuna, pe nume Leroy Grant. Acesta lustruieste pantofi in holul unui hotel din Dallas.  Leroy practica meseria de 60 de ani timp in care a reusit sa isi intemeieze si sa intretina o familie la care tine enorm. Isi iubeste meseria si spune ca il face fericit faptul ca lucreaza pe cont propriu si ca infrumuseteaza lumea “de jos” cate putin in fiecare zi.

„Fiecare vine cu un scop. Fiecare vine cu o misiune. Este in ADN-ul nostru. Cand iti dai seama care este si apoi o implinesti, te simti bine cu propria persoana. Te face sanatos. Muncesti inspre destinatia ta cu implicare, verva si  pozitivism.”  ~ Jim Bagnola, De profesie OM

Povestile din carte alterneaza cu  solutiile care duc la schimbare, moduri de gandire in afaceri, stresul la locul de munca si cum sa gasesti ceea ce iti place cu adevarat. Ceea ce m-a cucerit citind cartea lui Bagnola este armonia în care așează corpul/mintea/ munca și cât de important este echilibrul dintre un trup puternic, păstrat printr-o activitate fizică constantă, și o minte odihnită. Deși călătorește în toate lumea, Jim Bagnola își găsește timp să facă jogging, să practice yoga, meditația.

Definitia Omului Profesionist se bazeaza pe principii si moduri de comportament foarte atent descrise in carte. Jim insusi  spune ca , in unele cazuri, a fost inspirat de persoane pe care le-a cunoscut de-a lungul timpului. In cartea “De profesie OM”, modul in care fiecare se comporta cu sine insusi si cu cei din jurul sau, gandirea pozitiva, capacitatea de a vedea binele si de a face bine, sunt toate lucruri care fac diferenta in viata de zi cu zi.

In concluzie, cartea te invata cum sa fii stapanul propriei vieti, cum sa produci cu adevarat schimbarea in viata ta, cum sa fii “De profesie OM”.

Ce spun cateva personalitati care au citit cartea lui Jim Bagnola?

As with every other role that Jim Has played in reaching, touching, moving and transforming people to their highest potential, he has managed to do impeccably with this book, what he does in person.”

Lina A. Savkar, Deputy Executive Director, DHS Leader Development, Department of Homeland Security

 “This is a must-read book and should be in every’s self-improvement toolbox!”

Jeffrey W. Helfenstein, Director of Information Protection, Headquarters Air Education and Training Command, United States Air Force

Cartea costa 50 Ron si o poti comanda online, trimitand un mesaj la contact@aisucces.ro.

DE RETINUT: In perioada 20 – 29 mai, poti castiga si TU una din cele 3 exemplare ale cartii “De profesie OM”, de Jim Bagnola, daca participi la CONCURSUL organizat pe Facebook! Conditiile concursului, foarte simple dealtfel, aici.

UPGRADE: Tocmai am aflat ca parintele leadership-ului transformational, cum i se spune lui JIM BAGNOLA, va sosi in Romania pentru o serie de traininguri pe care le va sustine in 3 orase. Detalii, aici.

Comunicarea – o taina ce se descifreaza prin invatare

„Totuna este a comunica cu a cunoaste sau a fi– Heidegger

Conform unor studii sociologice publicate in Franta, 80% din cei care esueaza profesional sau sentimental sunt afectati de carente in comunicare; invers, succesul in cariera este produs 25% de cunostinte intelectual profesionale si 75% de aptitudinea de a stabilirelatii umane de buna calitate, adica esentialmente prin comunicare!

Vestea buna este ca in acelasi studiu exista si o observatie foarte incurajatoare care ne confirma ceea ce multi dintre noi stim deja: acomunicaeste un proces supus invatarii permanente!

Multi vorbesc, putini aud, mult mai putini asculta, cat despre cei ce inteleg

Capacitatea dea ne face intelesi si chiar apreciati, de a convinge sau seduce este necesara atat in mediul relationalpersonal cat si profesional.

Cunoasterea de sine nu este nici ea o munca usoara insa si aici exista foarte multe metode experimentate in ultimele decenii ce ne vor sustine si usura munca.

Este indicat atunci cand nu reusim sa ne cunoastem foarte bine sa incercam cat mai multe lucruri si sa vedem ce functioneaza pentru noi.

In ABC-ul Comunicarii in Afacerii definim comunicarea ca emiterea unui mesajverbal insotit de componente neverbale (privire, zimbet, gesturi).

Limbajul verbal corespunde continutului si depinde de vocabular si reguli gramaticale si reprezinta partea digitala a mesajului. Limbajul nonverbal cuprinde toate componentele care participa esential la formarea sensului. Acestea depind in mai mare masura de interpretarile fiecaruia dintre noi.

Adesea, minimalizam rolul non-verbalului si, de regula, nu percepem decat varful aisberg-ului intr-o conversatie, in care ambii parteneri au propriile lor nevoi, dorinte si asteptari. Limbajul nonverbal poate sprijini, contrazice sau chiar substitui comunicarea verbala.

Prin antrenarea abilitatilor si tehnicilor comunicarii obtinem armonia, eficienta si chiar placere  de a comunica unul cu celalalt. 

  • Frate, mie staretul mi-a interzis sa fumez, tie cum de ti-a permis?”
  • „Nu stiu… Tu ce i-ai spus?”
  • „I-am cerut sa-mi dea voie sa fumez in timp ce citesc Biblia.”
  • „Vezi, aici ai gresit. Eu i-am cerut sa-mi dea voie sa citesc Biblia in timp ce fumez.”

Haios, dar cu siguranta ni s-a intamplat de multe ori sa nu obtinem ceea ce dorim, pentru ca nu am stiut ce si cum sa cerem.

In una din scrisorile sale, ganditorul Cordobei, Seneca, scrie in urma cu 2000 de ani ca „vantul nu bate niciodata din directia justa pentru acei ce nu stiu incotro sa mearga.”

Articol scris de Mihaela Purcaru, Senior Trainer – ProTrain

Cele mai bune decizii de business din toate timpurile

Cele mai bune decizii de business sunt cele care, deși pe moment pot părea controversate, fac pe termen lung diferența între companiile de succes și cele mediocre.

Când a ales, în urmă cu mai bine de o sută de ani, să dubleze salariile angajaților, Henry Ford a făcut cea mai bună decizie de business din toate timpurile, pentru că aceasta i-a permis să atragă în companie talentele de care avea nevoie și să-și asigure o clasă de muncitori eficienți, afirmă cel mai cunoscut consultant în strategii de creștere, Verne Harnish, în cartea sa „The greatest business decisions of all time”.

Harnish a alcătuit o listă cu 18 decizii de management, devenite legendare și al căror rezultat s-a dovedit a fi de mare succes. Printre acestea figurează și decizia de a-l readuce la conducerea Apple pe Steve Jobs, care fusese concediat în urmă cu mai bine de zece ani din compania pe care o fondase sau decizia luată de Sam Walton, fondator al lanțului de magazine Wal-Mart, care în 1962, a anunțat că vrea să stabilească întâlniri regulate cu toți angajații, sâmbăta dimineața, timp de două ore și jumătate, în fiecare weekend, susținând că cei care nu sunt dispuși să lucreze în weekend nu au ce căuta în retail.

O mare parte din succesul actual al gigantului sud-coreean Samsung se datorează și deciziei managerilor săi din urmă cu mai bine de două decenii de a-i trimite pe cei mai buni dintre angajații săi să dezvolte operațiunile din întreaga lume, devenind o companie globală.

Cel mai bun manager din toate timpurile, cum a fost considerat Jack Welch, nu putea lipsi din această ierarhie, prin decizia sa de a înființa Crotonville, un centru de training de cel mai înalt nivel, în care s-au format sute de lideri care au ales “calea General Electric”.

Trăim vremuri de mare incertitudine, iar un lucru esențial pe care l-ar putea face șefii companiilor este să-și aleagă oamenii potriviți alături de ei, susține Jim Collins – cel care a scris prefața cărții lui Verne Harnish. Iar acest lucru presupune, uneori, „să le ceri acelor oameni grozavi pe care i-ai adus la bord să te ghideze în domeniile din afara ariei tale de expertiză”.

Despre cum au reușit aceste decizii să facă istorie și, mai ales, despre cum pot deciziile de business bune să propulseze afacerile unei companii, va vorbi, în detaliu Verne Harnish, în cadrul evenimentului SEE Growth Summit, organizat în premieră, la București, pe 9 iunie, la JW Marriott.

Growth Summit oferă mai multe idei practice, aplicabile, pe minut decât orice alt eveniment de management din lume”, potrivit editorilor ediției americane a revistei Fortune.

Află mai multe detalii despre SEE Growth Summit la eveniemnte@forbes.ro sau pe www.seegrowthsummit.com

6 Nevoi Fundamentale ce ne modeleaza destinul (VIDEO)

“Suntem cu totii condusi de nevoia de a implini 6 nevoi umane de baza. Aceste 6 nevoi umane nu sunt doar dorinte, nu sunt ceva ce VREM. Sunt nevoi profunde care exista in fiecare dintre noi si care servesc ca fundament pentru fiecare alegere pe care o facem.” ~ Anthony Robbins

Cu siguranta ştii şi tu, că noi oamenii, fără deosebire de rasă, cultură sau culoare, avem suntem conduşi de aceleasi nevoi fundamentale, sau de baza, cum se mai numesc.

Anthony Robbins, unul dintre cei mai cautati coachi si traineri din lume, autorul a doua dintre cele mai bine-vandute carti din lume, Putere nemarginita si Deciziile sunt cheia schimbarii, si creatorul mai multor programe de performanta si strategie pentru adulti, a studiat foarte multi ani pshihologia umana si nevoile fundamentale care ne conduc mereu sa facem ceea ce facem! 🙂

Astfel ca, in urma cercetarilor sale a identificat 6 nevoi umane fundamentale, „responsabile” pentru toate actiunile noastre. Cu totii le avem oriunde am trai in lumea asta, insă ceea ce face diferenţa intre noi, şi acţiunile noastre, vine din felul cum ne raportăm fiecare la aceste nevoi.

AVEM, cu siguranţă, NEVOIE… de siguranta si de certitudine in viata, este adevărat?
In acelasi timp, AVEM NEVOIE si de nesiguranta, dar  si de diversitate in acelasi timp… Ciudat, am putea spune, nu-i asa?

AVEM NEVOIE sa ne simtim importanti… şi tot ca o nevoie dată nouă, oamenilor, avem nevoie de conexiune … să impărtăşim iubire şi să fim iubiţi…

Obsedat in permanenţă de aflarea unui răspuns la intrebarea, „De ce fac oamenii, tot ceea ce fac?„, Tony şi-a inceput cercetările pornind de la rezultatele expuse in 1954 de Abrahah Maslow in Teoria ierarhiei nevoilor (Piramida lui Maslow).
In viziunea lui Tony Robbins, 4 nevoi sunt considerate fundamentale şi anume, conexiunea/ iubirea, siguranta, nesiguranta, insemnatatea, in timp ce următoarele 2 nevoi: creşterea şi contribuţia sunt considerate nevoi esenţiale ale spiritului. Acestea sunt cele care ne dau cu adevărat acel sentiment plăcut, al împlinirii!

Pentru că nu ştiu, cât de multe  ştii tu despre aceste nevoi, şi pentru că nu ştiu care dintre ele are pentru tine o insemnătate mai mare determinându-ţi cu preponderenta activitatile, am să fac  o scurtă trecere in revistă a a celor 6 nevoi, după care, am sa te invit să il urmareşti pe Tony Robbins, prezentandu-le in maniera-i caracteristica, la TED, aici. (cu traducere in limba română).

 

CELE ŞASE NEVOI UMANE DE BAZĂ


1. “Certainty” Nevoia de siguranta (certitudine)

Fiecare dintre noi stie ce inseamna cu adevarat sa ai confort şi siguranţă. Că vorbim despre situaţia finnciară, o relaţie de viaţă, de locul de muncă sau de afacerea pe care o avem, sau … de relaţia pe care o avem cu divinitatea, in orice activitate pe care o desfasurăm zilnic, ne manifestăm aceasta nevoie de siguranta care, in opinia lui Tony, inseamna supravietuire!

2. “Variety” Nevoia de diversitate (incertitudine)

Chiar si doi gemeni, despre care se poate afirma ca sunt identici (fizic vorbind), sunt fizic si comportamental doua personanilati cu gandiri si nevoi diferite. Si chiar daca poate parea paradoxal, in aceeasi masura in care avem nevoie de siguranta in vietile noastre, avem nevoie si de nesiguranta.

Cu prea multa siguranta, ne plictisim. Cu prea multa nesiguranta, incepem sa ne temem si ne ingrijoram. Avem nevoie de un anumit grad de siguranta pentru a experimenta nesiguranta in vietile noastre”, afirma Tony Robbins intr-un articol publicat pe lgpgroup.com, pledand pentru crearea unui echilibru intre cele doua nevoi si sesizand insa si interdependenta lor.

Viata trebuie condimentata putin, nu-i asa, existenta umana are nevoie si de putina aroma si savoare. Nevoia de incertitudine presupune noutate, neprevazut, surpriza, diversitate, provocare, incantare si entuziasm pentru ca atunci cand siguranta se afla intr-un procent prea mare in viata noastra, existenta noastra devine anosta, monotona si uniforma.

3. “Significance” Nevoia de importanta (semnificatie)

Rolul pe care il „jucam” in viata, fiecare dintre noi ca si frate sau coleg, parinte, mentor sau sef, acela de leader catalizator, este unul extrem de important.

In fond, cine nu isi doreste sa se simta important? Cine nu isi doreste ca viata sa, sa aiba o anume insemnatate? Cine nu isi doreste ca existenta sa, sa aiba un sens, un scop, o semnificatie? Cine nu isi doreste sa fie ALTFEL, UNIC prin ceva anume?

In interiorul fiecarei fiinte umane se manifesta nevoia de a ne simti importanti in ochii celorlalti, nevoia de a fi doriti, nevoia de a simti ca ceilalti au nevoie de noi, nevoia de a fi demn de iubirea celorlalti. Fiecare individ isi doreste ca o alta fiinta umana sa ii vrea prezenta. In adancul sau, OMUL are nevoie si de UNICITATE. Avem nevoie sa stim ca suntem importanti si ca vietile noastre sunt unice, ca au scopuri speciale, unice. “Nu imi imaginez o moarte mai rea decat daca imi imaginez ca viata mea nu conteaza”, spune Tony Robbins in aceeasi revista.

4. “Connection” Nevoia de conexiune (iubire)

Fiecare dintre noi stim ca exista in lume cineva cu care rezonam, cu care ne aflam pe aceeasi „lungime de unda”! Si fara a avea sentimentul ca gresesc, nevoia de a iubi si a fi iubit de o alta fiinta umana, si de a ne simti conectat cu aceasta este esentiala pentru orice reprezentant al speciei umane. Vazut-ai tu om care in adancul sau (chiar daca nu o recunoaste) sa nu isi doreasca sa tina la cineva sau ca cineva sa tina la el?

Vrem sa ne simtim ca facand parte din ceva, vrem sa fim unul si acelasi cu o alta persoana, vrem sa fim intimi cu o anumita persoana, vrem sa impartasim ceva cu acea persoana, vrem sa cream o altfel de legatura, una unica, speciala. Iar iubirea trebuie primita. Iubirea trebuie daruita. Din aceasta nevoie de CONEXIUNE cu semenii din jurul nostru – explica Tony Robbins, ne alaturam grupurilor. Si tot din aceeasi nevoie, de a fi acceptati, iubiti, doriti, conectati, de a ne simti parte integranta a unui intreg, unele persoane aleg sa fumeze, altele sa se drogheze, sa consume alcool, fac pe bolnavii, sau sa atinga performante exceptionale!

5. “Growth” Nevoia de crestere (dezvoltare)

Cred ca suntem deja suficient de maturi pentru a fi inteles, pana acum cel putin, ca “Pe aceasta planeta, tot ce este viu fie creste, fie moare. Cresterea sau dezvoltarea este una din nevoile primare ale vietii”. Este si una din nevoile primare ale vietii umane si poate ca si cea mai puternica.

In fiinta umana exista adanc implementata nevoia de a se dezvolta emotional, intelectual si spiritual in mod continuu. La unele persoane, dorinta de a se transforma si evolua, dorinta de a fi mai bune, mai performante, de a avansa dintr-un anumit punct de vedere, de a-si dezvolta anumite abilitati se manifesta mai pregnant decat la altele. ”Nu conteaza cat de multi bani ai, cati oameni iti recunosc meritele sau ceea ce ai obtinut in viata. Daca nu simti ca te dezolti, te vei simti nefericit si neimplinit”, afirma Tony.

6. “Contribution” Nevoia de crestere (contributie)

Atat timp cat vei darui ceva, cuiva vei primi intotdeauna ceva! Pentru ca a darui ceva inseamna a-ti darui tie ceva. Parintele filozof Nicolae Steinhart spune foarte frumos in cartea Daruind vei dobandi ca, „Daruind vei dobandi negresit fericire, implinire din zambetul celui care a primit de la tine ceea ce avea nevoie. Nu daruiti pentru a primi…

A contribui la ceva anume inseamna a te simti implinit. A darui din inima, a participa la ceva anume, a ajuta pe cineva, a face un bine cuiva, a simti ca faci din aceasta lume un loc mai bun si mai frumos, a contribui la un lucru nobil, valoros, toate aceste nevoi sunt inradacinate in fiecare dintre noi. Chiar daca uneori avem tendinta de a darui altora mai mult decat ne daruim noi insine, “contributiile nu trebuie doar facute altora. Contributia fata de noi insine este de asemenea o actiune semnificativa intrucat nu putem darui celorlalti ceea ce nu avem”.

Exit mobile version