Motivationalul de luni (video)

Probabil ca numele lui Nick Vujicik nu iti este strain. Insa, nu stiu daca de Hector Picard ai auzit. Eu marturisesc ca pana aseara, nu!

Hector Picard face ciclism si alearga in probele de triatlon pentru a strange fonduri pentru copiii handicapati, innoata si este vorbitor motivational …
Insa povestea lui Hector, despre care poti citi mai multe aici, m-a impresionat la fel de mult precum cea a lui Nick. Priveste-l si tu …

 

Cum sa Creezi Surse Multiple de Venit – Workshop la Cerere

Exista un fel de snobism spiritual care ii face pe oameni sa creada ca pot fi fericiti fara bani. (Albert Camus)

Workshopul „Surse Multiple de Venit” a pornit sa prinda contur cu mai bine de zece ani in urma, cand am luat decizia de a-mi plati integral datoriile si de a elimina pentru totdeauna „problema facturilor lunare”. Anul acesta, a XIII-a editie se organizeaza la cerere, sambata, 7 februarie 2015, si are un numar limitat de locuri 25, dintre care 17 sunt deja s-au si ocupat!!!

Costul workshop-ului este de 200 lei, insa am reusit sa negociez o reducere de 34%, astfel ca toti cei care vor folosi la inscrierea telefonica codul AIS00033 vor plati doar 150 lei!!!

Pentru ca am fost curios sa aflu cum a luat nastere acest workshop si de unde atata interes, l-am rugat pe d-l Constantin Pavel sa ne spuna domnia toata povestea. Iat-o: Continuă lectura „Cum sa Creezi Surse Multiple de Venit – Workshop la Cerere”

Decalogul Deciziilor Destepte – Cele 10 Decizii Care Te Conduc Catre O Viata Implinita

Toate rezultatele pe care le obtinem in viata vin ca rezultat al unor decizii! Legat de decizii, Anthony Robbins, unul dintre mentorii mei, spunea la Seminarul de 4 zile de la Londra, UPW, un lucru foarte profund… Si anume ca: „Deciziile sunt momentele in care destinul tau capata viata. Sunt cheia schimbarii. Deciziile sunt destinul tau!Continuă lectura „Decalogul Deciziilor Destepte – Cele 10 Decizii Care Te Conduc Catre O Viata Implinita”

Do You … Dare to DREAM? (video)

Poate ca nu o data te-ai intrebat, ca si mine, de ce unii oameni reactioneaza intr-un fel vis-à-vis de o situatie, si altii in alt fel? Ce motive au? Ce anume ii determina sa fie diferiti, pentru ca exceptand aspectul fizic, anatomic si fiziologic suntem la fel.

Cu totii ne dorim o viata mai buna … Fiecare ne dorim confort si bunastare, stim cum sa le obtinem, pornim in directia buna dar … avem un moment cand ne blocam in timp, si ne oprim din entuziasmul initial de a face un lucru pe care stim ca suntem capabili sa il facem!

Te invit sa urmaresti cu atentie  clipul animat de mai jos, dupa care …

 

DARE! (Indrazneste)

In viata trebuie sa indraznesti sa te distrezi si sa faci ce-ti place din pasiune, chiar daca cei din jur te considera  nebun sau ciudat. Eu ies din casa si nu-mi este teama daca gresesc. Oricum voi gresi, asa ca … macar sa ma bucur de asta.” – Tony Robbins

 

IASI BUSINESS DAYS, 1-2 Oct. 2014. Scurt rezumat al conferintelor din ziua 2

 

Conferintele Business Days, si-au propus pentru editiile din anul 2014 sa trateze o serie întreaga de valori din credinta ca, în noua paradigma economica fiecare om de afaceri, fie ca este antreprenor, fie ca este manager, ar trebui sa le aiba sau sa le ia în calcul în vederea adoptarii lor, pentru a face fata cu succes provocarilor vremurilor pe care le traim.

CONFERINTA 3 – DETERMINAREA, GARANTIA SUCCESULUI ÎN TIMP

Ziua a 2-a conferintelor Iasi Business Days (rezumatul primei zile il gasesti aici), a inceput printr-o foarte scurta evocare a doar catorva personalitati memorabile ce „si-au plimbat pasii prin aceasta bijuterie de targusor„- cum frumos l-a numit Mihaela Tatu.  Pe unde pasim noi acum, in acest an si secol-a spus Mihaela, au mai calcat si…

Mihai Eminescu (1850-1889) – poet, socotit de cititorii români si de critica literara drept cel mai important scriitor romantic din literatura româna(Luceafarul poeziei romanesti).

Ion Creanga (1837 – 1889), povestitor român, considerat drept unul dintre clasicii literaturii române. Recunoscut datorita basmelor, povestilor si povestirilor sale, Ion Creanga a intrat în istoria literaturii române, în principal, datorita operei autobiografice Amintiri din copilarie. A locuit în cartierul Ticau, într-o casa micuta, numita Bojdeuca.

George Emil Palade (1912), biolog american de origine româna, nascut la Iasi, laureat al Premiului Nobel pentru Fiziologie si Medicina (1974) pentru descoperirile sale în biologie, în special pentru functionarea si structura celulelor (ribozom).

Emil Racovita, savant, biolog si explorator român, considerat întemeietorul biospeologiei, nascut la Iasi în anul 1868, primul român ajuns în Antarctica, ca membru al expeditiei „Belgica” (1897-1899), academician si presedinte al Academiei Române. Una din insulele descoperite de expeditionari a fost numita dupa numele profesorului lui Emil Racovita, geologul Grigore Cobalcescu.

George Toparceanu(1886 – 1937), poet, prozator, memorialist si publicist român, membru corespondent al Academiei Române din 1936, dar si autorul Rapsodiilor de Toamna…

Primul invitat al conferintei 3, ce a avut ca tema DETERMINAREA, garantia succesului in timp, a fost DORIN BODEA fondatorul si managerul companiei de consultanta si training în management si vânzari Result Development.

Din prezentarea sa, Un lider colosal – Remodelarea gândirii conducerii, am retinut ca un lider colosal este cel care ne face sa nu pierdem timpul, care ne valorifica in cel mai inalt grad, care este puternic centrat pe rezultate si performanta sustenabila. Iar pentru asta, utilizeaza preponderent o gandire bazata pe principii si rationamente reper ale filozofiei afacerii.

Un exemplu foarte fine ales a fost cel al lui  Sergiu Comissiona, despre care spunem  ca  “Este COLOSAL … ” pentru ca nu ne face sa pierdem timpul!

Pornind de la o problema in care avem urmatoarele date:

  • situatia actuala – 7/8 din 10 manageri iau preponderent decizii în mod intuitiv, puternic  influentate emotional
  • gândirea bazata pe convingeri –  9 din 10 manageri se autoevalueaza în top 10% performeri (SUA si România) si
  • o cauza – lipsa unor repere clare în activitatea de conducere, a unor principii si rationamente fundamentale,

…Dorin  a oferit 2 solutii/pastile – studii de caz, pentru a afla raspuns la intrebarea: Care sunt principiile conducerii în afaceri?

Concluzia pe care am tras-o a fost aceea ce, pentru a deveni un lider colosal, in rolul de antreprenori, de manageri si de lideri, e nevoie sa trecem de la o gândire bazata pe convingeri la una bazata pe principii, pe rationamente. Sa nu (ne) pierdem timpul, si sa nu-i facem nici pe altii sa-si piarda timpul!

DAN BERINDERegional Director, Eastern Europe la  LIM si-a inceput prezentarea intitulata Cladeste complet, de la inceput!, cu o marturisire:

În vremea tineretii visam sa fiu manager de criza. În viziunea mea de atunci, îmi doream abilitatea de a „repara” o companie, o organizatie ce are probleme.  Am învatat despre asta, timp de 10 ani, si am facut-o in urmatorii 12… Am înteles ca liderul face muzica si ca rolul lui principal este de a-ti ajuta echipa sa se transforme din instrumentisti, în compozitori. Am invatat ca diferenta intre performanta si lipsa ei se numeste leadership.
Si asa am hoatarat sa antrenez leaderi. Si asa am devenit coach ! Si asta voi face in continuare !”

Prin prezentarea sa, (una dintre cele mai bune in opinia mea), si-a propus sa inspire audienta – in special pe cei mai tineri,  la a gandi pasii vietii proprii si la a intelege oamenii din jurul lor sub aspecte diverse: personal, profesional, ca echipe, ca organizatii.

Sa inspiram la a reflecta, la a ne urma visele la a fi adaptivi.” a spus Dan, la un moment dat. Cum se poate face asta? Cautand raspunsul la 5 seturi de intrebari:

  • Ce vreau eu de la mine? Care este talentul meu? Profesional!
  • Ce ma bucura? Personal! Unde ma simt bine? (Organizatia din care fac parte: clasa, scoala, …)
  • Cum ma simt alaturi de ei? (Echipa-Colegii, Gasca)
  • Cat de aproape sunt de visul meu? Succesul meu!
  • Ce fac eu pentru mine? Ascult. Invat. Cer si ofer sprijin. Ma opresc pentru a reflecta. Ma adaptez!

Mi-am notat, la final si un citat care cred ca spune totul: “Daca vrei sa construiesti un vas , nu bate oamenii la cap sa strânga lemn ,
nu le trasa sarcini si nu le da de munca ci , mai curând , vorbeste-le despre imensitatea nesfârsita a marii.” – Antoine de Saint-Exupery

Leader si Intraprenor educat la scoala multor corporatii cu amprenta globala, AMALIA STERESCUa condus start-upuri in telecom si IT &C in Romania, India sau China, ultimul rol detinut in lumea corporatista fiind de Vice President Oracle. De aproape un an, Amalia si-a luat soarta in maini, devenind antreprenor!

A fondat propria-i companie de consultanta: Outsourcing Advisors dar si o scoala de public speaking: Public Speaking School – destinata tuturor antreprenorilor si sr managerilor ce doresc sa foloseasca public speaking va si canal alternativ de promovare si vanzare. Intr-o discutie recenta, Amalia imi povestea ca pe viitor eforturile sale se vor concentra pe includerea mai multor orase din Romania in top 50 destinatii de outsourcing la nivel global si pe introducerea public speaking ca optional in cat mai multe scoli.

In calitate de Vice President Antreprenoriat in cadrul Professional Women Network Romania Amalia continua sa sustina eforturile doamnelor ce fac trecerea la antreprenoriat prin implementarea unor programe de suport.

Din prezentarea sa, intitulata „Motivatia, ingredientul magic„, am aflat despre cateva modele inspirationale de esecuri transformate in succes
datorita motivarii puternice da si despre modelul de succes mioritic. Cateva idei pe care mi le-am mai notat:

  • realitatea cruda a statisticilor poate fi invinsa folosind combinatia ideala de motivatie si determinare pentru a obtine succesul;
  • Ce însemna  „a avea succes” în comunism este complet diferit de ce înseamna ” a avea succes ” in perioada post-decembrista;

Acestea sa fie oare ecuatiile succesului?

  1. Pitipoanca + TV Show + Reclama intensa = Bani/Casatorie cu un Milionar
  2. Antreprenor + Afaceri profitabile/cu Statul = Conturi grase/Servilism politic
  3. Scoala + Internship corporatie + Studii în afara tarii + Job extern = Globetrotter
  4. Scoala + Job Corporatie + Promovare = Top Management/Supraspecializare
  5. Scoala + Corporatie + Antreprenoriat = Sabatic/Pensionare timpurie
  6. Antreprenoriat/Insucces + Antreprenoriat în serie + Succes = Business Angel

Despre DAN SCHIPOR,  am aflat ca, nascut la tara intr-o familie de dascali, timiditatea si „bunul simt” de la tara pareau contraindicate unei cariere in vanzari si management. Totusi, a ajuns Managing Partner la Daris, firma de consultanta sau coaching în management.

Din cadrul prezentarii sale, Motivatia determinarii de a reusi, am retinut ca …

– “A fi un om de succes înseamna a avea succes cât mai mult timp

– Determinarea vine din …

  • Teama – “sa nu se supere parintii”,
  • Responsabilitate – “sa am si eu un viitor”,
  • Nevoi –  “sa ma întretin în facultate”,
  • Ambitie – “sa fiu cel mai bun”

– Banii, premiile, confortul, laudele, functiile, rezultatele lucrului bine facut conduc catre satisfactia personala.

– Pentru a avea succes în viata trebuie sa fii determinat sa faci doar ceea ce îti place sau sa ajunga sa îti placa foarte mult ceea ce faci.

Pe ANDREEA ROSCA, (20 de ani jurnalism, astazi antreprenor, specialista in omunicare si PR) am avut privilegiul sa o cunosc prima oara in 2011, la Brasov, iar ulterior, sa o reintalnesc in iulie la Cluj unde, alaturi de Mona Dârtu, au lansat cartea „Cei care schimba jocul” – prima carte despre antreprenori români(am citit-o in vacanta si o recomand tuturor)

Principala idee pe care am retinut-o din prezentarea Andreei este aceea ca „Determinare înseamna sa încerci de multe ori, în ciuda nereusitelor. Cateodata, însa, drumul se înfunda, pur si simplu. Antreprenorii experimentati au o metoda simpla de a persevera acolo unde altii abandoneaza.

Alte cateva citate interesante si idei care mi-au placut si pe care mi le-am notat:

– “A renunta este cea mai mare slabiciune a noastra. Cea mai sigura cale catre reusita este sa încerci întotdeauna înca o data.” – Thomas Edison

– “Cei mai multi dintre cei care persista în salbaticie lasa în urma doar propriile oseminte.”  – Peter Drucker

– Desi exista o credinta, apoape generala, cum ca antreprenorii isi asuma riscuri necalculate, exista totusi un nivel al pierderii acceptabile, iar acesta este determinat de fiecare antreprenor in parte functie de urmatoarele variabile:

  • Cât de mult îmi permit sa pierd vs Cât de mult as putea câstiga
  • Ce este acceptabil pentru mine vs Ce e dezirabil pentru altii
  • Pot gresi ieftin si devreme vs esecul nu este o optiune
  • Perseverenta si flexibilitate vs Totul pe o singura carte (All in)

Exista, garantat, conjuncturi proaste, iar esecul depinde si de tintele pe care le pui.” – Vasile Armenean, Betty Ice

Urmatorul invitat, MIHAI STANESCU, fondatorul companiei RoCoach, prima companie care furnizeaza servicii exclusive de coaching de nivel premium în România – un adevarat Lord al  antreprenoriatului in Romania(din punctul meu de vedere) – a venit la Iasi odata cu aniversarea zilei sale de nastere. Lectia de coaching pe care ne-a sustinut-o (nu as numi-o prezentare), a fost pe masura valorii sale si s-a intitulat: Sfârsitul adaptarii: starea mentala care aduce succesul. Iata cateva idei pe care mi le-am notat:

Ce face un antreprenor atunci când întâlneste un obstacol? Se adapteaza sau … creeaza!

– Modelele noastre mentale ne ajuta sa ne formam propria realitate.

Ciclul adaptarii

Conceptia de baza: lumea este un loc amenintator, de care trebuie sa ne protejam.

Valorile principale: adaptarea si supravietuirea în conditiile date.

Situatiile nemaiîntâlnite = pericole = doua variante: fuga sau lupta.

Sunt cautate actiunile care ofera avantaje si rezolva probleme pe termen scurt.

Ciclul crearii

Conceptia de baza: lumea este un loc minunat, plin de potential si posibilitati.

Valorile principale: învatarea continua si crearea.

Situatiile nemaiîntâlnite = oportunitati de a câstiga noi perspective asupra lumii.

Sunt cautate actiunile care ne pun în functiune talentele si dorintele.

Urmatorul vorbitor, GABRIEL MANOLACHE, Director general la Mega Auto Iasi este un personaj de vaza in antreprenoriatul iesean si un model si un exemplu demn de urmat. Absolvent al Facultatii de Automatizari si Calculatoare in cadrul Universitatii Tehnice „ Gheorghe
Asachi’’ din Iasi, a avut curajul sa lucreze inca din timpul facultatii, in domeniul telecomunicatiilor si al transmisiunilor de date, plecand de la ideea ca, dupa finalizarea acesteia, va avea mai multe sanse de angajare in domeniul ales.

In 2001, a decis sa se implice in industria auto, iar contextul pietei l-a facut sa se indrepte catre marcile japoneze. In 2003 a fost deschis primul
showroom Toyota la Iasi, in 2008 a fost inaugurat si Complexul Integrat Toyota Iasi, iar in 2012 singurul showroom din Romania dedicat masinilor hybrid, masini pe care, multi dintre participantii la Iasi Business Days, le-au putut testa in cadrul unui test drive. (si eu am facut un test! 🙂 )

Unul dintre ownerii pe care abia asteptam sa il cunosc a fost, OZANA GIUSCA, proprietara de afacere, scriitoare si speaker international.

Despre Ozana aflasem ca  era o absolventa a programului lui Anthony Robbins, Business Mastery, si ca unul dintre principalele puncte tari ale ei este intelegerea afacerii in ansamblu. Alte abilitati care s-au dovedit esentiale misiunii ei de a ajuta companiile sa creasca sunt capacitatea ei de a gandi neconventional, de a descoperi oportunitati disimulate si de a crea solutii inovative.

Placandu-i cifrele si avand un MBA in Finante, atat din prezentarea intitulata Improve Business, Improve Life, cat si din Master Class-ul pe care l-a sustinut, Small Business Growth, am observat la Ozana o abordare practica, directa dovedind reale trasaturi de antreprenor innascut.

– „Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results

– Determinarea, pasiunea, perseverenta, talentul duc la success in afaceri numai daca sunt insotite de strategiile castigatoare.

-Concluzia: Determinare + Strategii castigatoare = SUCCES

Cu o experienta profesionala de 21 de ani in turism, consultanta si sistemul financiar- bancar, VIRGINIA O’NEIL  reprezinta grupul finaciar Raiffeisen in Romania de 10 ani, ocupand in ultimii 4 ani functia de Business Development Director in cadrul Raiffeisen Leasing IFN SA.

Primii pasi ce i-au marcat pozitiv cariera i-a experientat impreuna cu  Paralela 45 Turism – un exemplu antreprenorial de succes. Experienta in management si marketing vanzari dobandita au stat la baza consultantei  oferite local in cadrul Ministerului Turismului, cat si international la compania Mercer Consulting.  Din 2004, sistemul financiar- bancar ii ofera  o experienta unica, aceea de a avea o viziune globala asupra evolutiei antreprenoriatului din Romania si a avea focus pentru identificarea solutiilor de dezvoltare economica la nivelul companiilor intr-o piata in plina schimbare.

Ce am retinut din speech-ul Virginiei?

– Determinarea este … garantia succesului pentru ca DETERMINAT = DE TERMINAT

– Determinarea + Perseverenta = ½ din Succes

– Succesul = Determinare + Executie + Perseverenta+ Viziune

– Multi oameni nu reusesc sa isi indeplineasca obiectivele in viata pentru ca renunta usor.

– Wake up with DETERMINATION, Go in bed with SATISFACTION!

– “Nimic nu este departe cand vrei sa ajungi acolo” – Regina MARIA

– “Nu exista esec in afara renuntarii” – Emil CIORAN

– „Cei mai puternici doi luptatori sunt rabdarea si timpul.” – Lev TOLSTOY

Gradinarul ajuns business coach LORAND SOARES SZASZ sau tanarul coach din provincie care in doar cinci ani a ajuns unul dintre cei mai cautati si bine platiti traineri de antreprenoriat si vanzari din Romania, a dovedit si la Iasi ca este un speaker educational carismatic, care fuge de teorii frumoase (abureli le spune el) si pune accent pe tehnici care aduc rezultate, pentru ca in vanzari si in afaceri tot ce conteaza este
rezultatul final: vanzarile si profitul.

Prezentarea sa, intitulata Mai putina vorba si mai multa actiune, a fost un alt moment incantator.

Stim cu totii ca fiecare persoana doreste sa obtina anumite lucruri in viata. Un salar mai bun, vanzari mai mari, mai mult timp pentru familie, o casa mai confortabila, concedii exotice, o masina mai sigura, etc…
Exista o formula din doi pasi prin care se pot obtine aceste lucruri. Din pacate peste 90% din populatie incearca sa faca doar unul dintre pasi si din acest motiv raman la stadiu de vista cu ochii deschisi.

Dupa ce ne-a dezvaluit care sunt cei 2 pasi , Lorand ne-a aratat si sub ce forma ar trebui sa-i facem ca sa ne putem atinge fiecare obiectiv propus.

RADU GEORGESCU, unul dintre cei mai cunoscuti antreprenori în serie români si investitor în companii tehnologice ai momentului din Romania, a reusit sa produca un moment de surpriza, moment in care – recunosc- am cazut si eu! Ce sa intelegeti despre ce este vorba,…, terminandu-si prezentarea in mai putin de 5 min. (o scurta prezentare de fapt a realizarilor(~20% si a esecurilor, 80%), a cerut salii de peste 1.200 de participanti, sa ii adreseze intrebari. Insa, sfarsitul prezentarii a venit atat de repede si atat de brusc incat, desi cred ca oricare din sala ar fi dorit sa ii adreseze cel putin o intrebare, …., nimeni nu a facut-o! 🙂

Si daca nu am reusi sa imi notez nimic din scurta sa prezentare, macar sa va spun cateva informatii despre Radu Georgescu, bineinteles, pentru cei care nu au auzit inca de el.
În 1992, si-a lansat prima afacere, GECAD Software, o companie specializata în productia si distributia de solutii software. Ulterior, compania si-a largit portofoliul, acum GECAD Group investind în companii tehnologice, din domenii precum securitatea IT, cloud, SaaS, ecommerce, metode de plata si cryptocurrencies (www.gecad.com). În 2010, un alt exit de succes este vânzarea companiei GECAD ePayment, acum PayU România, catre grupul sud-african Naspers.
Tot dintre investitiile GECAD, Avangate a fost achizitionata în 2013 de catre Francisco Partners, tranzactia marcând un alt exit de anvergura. Radu s-a implicat de-a lungul carierei sale în dezvoltarea ecosistemului antreprenorial din România fiind activ în initiative precum Venture Connect si Tech Angels, prima retea de investitori privati în startup-uri tehnologice din România, înfiintata în 2012, unde este de altfel si membru fondator.

 CONFERINTA 4 – PROGRESUL, CHINTESENTA EVOLUTIEI SI A DEZVOLTARII

Primul care a spart gheata in conferinta 4 a fost SERGIU NEGUT, specialist în dezvoltarea afacerilor ca antreprenor, intraprenor, consultant sau academic, folosind un mix strategic de dezvoltare comerciala, transformare organizationala, iar acolo unde este cazul fuziuni si achizitii. Sergiu este partener în Mindit Consulting si Wanted Transformation si contribuie ca Associate Dean of Entrepreneurial Growth la Maastricht School of Management România.

Din prezentarea sa intitulata 4growth & progress, am spicuit doar trei idei, insa de impact!

– Spirit Antreprenorial  este o suma de Initiativa + Anduranta + Chibzuinta

– “Tine doar de tine ca prin fapte si cuvinte zise sa te-apropii de ce numesti acum vise’’ – BUG Mafia

– LET’S MAKE BETTER MISTAKES TOMORROW!

Despre al doilea vorbitor, BOGDAN NITULESCU, am inteles ca are o experienta de 17 ani în sectorul IT&C, cu expertiza în Channel Sales Management si SMB Business. Face parte din echipa Microsoft România din 2006, iar în prezent ocupa functia de Director de Vanzari pe segmentul IMM-urilor, având drept principala responsabilitate strategia si canalele de vânzari pentru acest segment. O arie prioritara pentru Bogdan o reprezinta dezvoltarea si implementarea solutiilor de business bazate pe tehnologiile Microsoft Cloud (O365, Azyre, CRM Online).

In prezentarea intitulata Modernizarea  IT ca oportunitate pentru crestere economica, Bogdan a evindentiat ca …

  • Economia digitala creste in raport direct proportional cu economia fizica
  • „O economie ce creste cu 2,4% în fiecare an îti dubleaza valoarea la fiecare 30 de ani; daca lucrurile continua în acelasi ritm, în 2025, a doua economie va fi la fel de mare ca economia fizica din 1995”W. Brian Arthur, McKinsey,  A doua economie
  • Sistemele IT de la serviciu sunt depasite
  • Angajatii IMM-urilor romanesti apreciaza drept critic rolul tehnologiilor moderne în business .
  • 85% apreciaza drept critic rolul tehnologiilor moderne în business si 66% convinsi de cresterea competitivitatii în piata prin tehnologii IT moderne

NADIA OANEA are o experienta de 12 ani în domeniul fiscalitatii. Aria de expertiza acopera consultanta în domenii precum impozitul pe profit, TVA, setarea si documentarea preturilor de transfer, taxare internationala, reorganizari si restructurari de afaceri, litigii fiscale, precum si aspecte contraversate în domeniul taxarii indivizilor. Este implicata în mod activ în initiativele si discutiile cu Ministerul de Finante în ceea ce priveste modificarea legislatiei fiscale, prin participarea la Comitetul de taxe al AmCham.

Trainer autorizat pentru formarea adultilor, având o experienta bogata ca lector în seminarii pe teme contabile si fiscale a avut o prezentare interesanta, un pic mai tehnica, e adevarat, intitulata Cum sa iti pregatesti afacerea pentru viitor?.

Prezentarea sa a avut ca scop Evaluarea riscurilor in afaceri si a pornit de la rezultatele studiului Lloyd’s 2013 Risk Index research, ce poate fi studiat in intregime aici.

– Au fost identificat 3 Pasi pentru progres:

  • 1. Structurare eficienta;
  • 2: Viziunea globala;
  • 3: Reguli noi de TVA

– S-au recomandat 3 Factori pentru schimbare:

  • 1: Competitia si nevoia de eficienta!;
  • 2: Tehnologia!;
  • 3: Impozitele si taxele? Restructurari de afaceri pentru eficienta operational

Viziunea globala?

Firmele acum se nasc globale, sunt create în România, dar cu public mondial. Companiile care pot anticipa viitorul, care îmbratiseaza tehnologii noi, care angajeaza cei mai inteligenti oameni, care ofera un produs sau serviciu inovator, vor prospera.

3 Aspecte legate de internationalizarea afacerii:

  • 1. Atentie la dubla impozitare;
  • 2. Politici de preturi de transfer; 
  • 3. Noi reguli de impozitare?

La final, 3 sfaturi legate de impactul noilor trenduri asupra afacerilor

  • 1. Atentie la trenduri!
  • 2. Intrebati specialistii!
  • 3. Ganditi global!

Se poate spune ca succesul DOINEI CEPALIS, Director general Te-Rox Prod Pascani,  a început de la un ghinion: facuse investitii importante în afacerea ei ini?ial? din domeniul firelor de in si cânepa, când liberalizarea pietei si eliminarea contingentelor pentru China au spulberat-o practic de pe piata. Doina Cepalis nu s-a lasat, nu a acceptat ideea de a trimite în somaj sute de oameni, asa ca s-a reorientat catre domeniul accesoriilor pentru scaunele auto pentru copii.

A stiut sa transforme obstacolele în oportunitati, sa îsi exploateze la maximum abilitatile manageriale si sa nu se lase doborâta. Asa ca astazi Doina Cepalis detine si conduce o companie din Pascani recunoscuta ca numarul 1 în Europa pe piata centurilor de siguranta si a huselor pentru scaunele auto de copii. Anul viitor numarul celor care îi datoreaza faptul ca au un loc de munca va depasi 1200.
A început prin a salva de la somaj câteva sute de oameni într-una din zonele cele mai sarace nu doar din România, ci chiar din Europa, oameni care se pregateau sa plece acasa de la o fabrica aflata în pragul falimentului. În prezent, firmele la care este actionara ofera un loc de munca unui numar de peste 1000 de oameni si are planuri sa angajeze înca 200 la anul.

O placere si o bucurie sa il revad de fiecare data si pe DRAGOS ANASTASIU, care si la Iasi, a venit cu o prezentare ce „loveste”, cum ne-a obisnuit, EXCELENTA, intitulata Nu mai Merge si asa

Dragos Anastasiu, la origine medic, este unul din cei mai de succes oameni de afaceri din prezent. Sub conducerea sa, Touring Eurolines este astazi un grup de referinta în transporturi si turism din România care a achizitionat firma Danubius Travel si a încheiat un parteneriat strategic cu liderul mondial în turism, TUI Travel Plc. Din 2013, este din ce in ce mai implicat in activitatea de sprijinire si educare a generatiilor tinere, care sunt interesate sa invete sau sa urmeze exemplele antreprenorilor romani.

Pasionat de sport si calatorii, Dragos este legat de ceea ce face extraprofesional si armonizeaza acest lucru cu activitatea profesionala in felul propriu: “ Sa citesc, sa calatoresc, sa descoper oameni si lucruri noi, oportunitati noi de business. Sunt atatea lucruri care se intampla langa noi, trebuie doar sa avem ochii deschisi pentru a le vedea si cunoaste. ” Mi-am mai notat:

– „Noi ne facem viata si trebuie sa ne luam destinele in propriile maini” – motto-ul personal

– Progresul se face prin actiune, prin preluarea  responsabilitatii! Actioneaza/Scuze, Rusine, Blamare

– „I never worry by action, but only inaction!” – Winston Churchil

SAM PARKER, Presedinte si CEO  Centratel dar si autor al best-sellerului The Simple Mechanics of Getting What You Want, a venit din SUA special pentru evenimentul de la Iasi, unde a sustinut, pe langa prezentarea din conferinta intitulata Past-Present-Future, si un master class de exceptie, Work the System: The Simple Mechanics of Making More and Work Less. Am notat si am retinut ca…

– metodologia  Work the System incepe cu un singur „tweak” in perspectiva leaderului de a creste functiile de crestere ale afacerii.

– antreprenori de top si leaderi ai motivatiei internationale, Steven Covey, Anthony Robbins, Jim Collins, Robert Ringer, Michael Gerber si Dale Carnegie, au folosit sau utilizeaza cu succes aceasta metodologie.

– metodologia Work the System(WTA) presupune o analiza de profunzime si necesita o schimbare profunda dar simpla de mentalitate.

– WTA o metodologie in care este vorba de lucruri simple si credibile din mecanica lumii reale.

MARIAN BERDAN a creat din nimic firma Electra ce detine de ani buni monopolul pe piata interfoanelor. A dezvoltat prin resurse proprii un centru de cercetare ale caror realizari l-au adus în atentia unor mari firme din Occident. A semnat deja parteneriate strategice iar unei asemenea firme i-a si vândut o parte din actiuni.

Prezentarea sa, Succesul in afaceri, a avut ca fundament un citat al lui Peter Drucker , „Mediocritatea nu poate deveni competenta, dar competenta se poate transforma în excelenta„. 

Tips points:

  1. « Oamenii sunt bunul cel mai de pret » este gresit. Nu oamenii sunt bunul cel mai de pret, ci oamenii potriviti.
  1. Faptul ca un om este persoana potrivita are mai mult de a face cu trasaturile de caracter si cu capacitatile înnascute si mai putin cu cunostintele în domeniu, formatia profesionala sau iscusinta.
  1. Conteaza pe cine platesti, nu cum si cât platesti. Scopul unei recompense n-ar trebui sa fie obtinerea comportamentului corect din partea persoanei nepotrivite.
  1. Echipele de management de tip excelent sunt formate din oameni deschisi, care dezbat viguros în cautarea celor mai bune raspunsuri, dupa care sustin la unison deciziile luate, indiferent de interesele personale înguste.

3 Reguli despre cum sa fii riguros (în deciziile referitoare la oameni).

  • Regula 1. Atunci când stii ca e nevoie sa faci schimburi de personal – actioneaza.
  • Regula 2. Daca ai îndoieli, nu angaja – mai cauta.
  • Regula 3. Acordati celor mai buni oameni cele mai bune oportunitati, nu le puneti pe cap cele mai mari probleme.

CUM PROCEDEAZA LIDERUL UNEI COMPANII DE SUCCES?

  1. Actioneaza cu hotarâre si calm. Se bazeaza pe standarde inspirate, nu pe carisma. Este hotarât în a face ceea ce trebuie facut.
  2. Iti canalizeaza ambitia spre companie, nu spre sine. Alege succesori pentru succese mai mari în perioada urmatoare.
  3. Da dovada de modestie convingatoare (ferindu-se de adulatie publica).
  4. Se uita pe fereastra, nu în oglinda, asumându-si responsabilitatea pentru rezultate proaste. Atribuie succesul altor oameni, factorilor externi sau norocului.

– Liderii de succes provin în proportie de 90% din interiorul companiei !!!

– Liderii de succes se tin aproape de ceea ce înteleg si îti lasa abilitatile, nu orgoliile, sa le decida încercarile.

– Oamenii se împart în doua grupuri fundamentale: VULPI si ARICI. Vulpile urmaresc mai multe deznodaminte si urmaresc lumea în complexitatea ei. Ele sunt imprastiate si difuze, miscandu-se pe mai multe paliere, fara sa-si organizeze gândirea într-un concept si o viziune integratoare. Aricii simplifica o lume complexa printr-o singura idee structurala, un principiu fundamental sau un concept care unifica si calauzeste totul.

Un alt invitat de marca la Iasi Business Days a fost si MARCIN WOJCICKI, Director Executiv la Bursa de Valori Bucuresti (BVB) care, in prezentarea Thoughts on Progress, a explicat care sunt acele nevoi ce determina progresul individului, al grupurilor(corporatii, state/natiuni) precum nevoile care determina progresul la nivel global si stiintific?

– Dorinta de noi descoperiri/explorari/aflare de raspunsuri la intrebari

  • orizonturi deschise/creativitate
  • practica/imbunatatirea pana la desavarsire a abilitatilor
  • invatarea din greseli/erori/istorie
  • urmarirea visurilor
  • abilitatea de a se distra/un pic de extravacanta/nebunie

Live in the future, then build what is missing” – Paul Graham, early investor in DropBox, Airbnb, Reddit and more than 400 business ideas

– Provocarile viitoare?

  • Progresul stiintific cunoaste o rata de accelerare din ce in ce mai accentuata
  • Inteligenta artificial va depasi in viitorul apropiat inteligenta umana.
  • Redefinirea raportului OM/MASINA, o necesitate?

Incheierea conferintelor de la Iasi, din cadrul evenimentelor Business Days, i-a revenit Maestrului GIORGIO FABBRI, un muzician (dirijor de orchestra, interpret si compozitor) dar si trainer  expert în dezvoltarea leadership-ului ?i profesor adjunct la Universitatea din Ferrara. Este un Trainer Holistic (Consiliul National de Economie si al Muncii al Statului Italian).

Experienta sa reuneste cunostintele din muzica, management si training. A condus si interpretat în cadrul a sute de evenimente muzicale din toata lumea (Italia, Europa, Japonia si SUA), alaturi de artisti precum Luciano Pavarotti, Mirella Freni, Carla Fracci. Din 2009, peste 10.000 de oameni au intrat în contact cu metoda Sound Genius în cursuri sau evenimente, în reuniri si conventii, conduse de Giorgio Fabbri.

Ca si la Timisoara si Cluj, prezentarea sa a fost un regal care nu poate fi transpusa in cuvinte, astfel ca, va invit si va recomand sa urmariti un fragment video de ~ 2 min. din aceasta. Click pe imagine.

***************

Cam acestea au fost, pe scurt ideile, prezentarile si informatiile care au(m-au) captivat si au adus plus-valoare la cei peste 1.200 de participanti la editia cu nr.16, Iasi Business Days. Feedback-ul pe care l-am obtinut si de participantii la restul activitatilor din cadrul evenimentelor: workshopuri, mese-rotunde, master classuri, ma determina sa cred ca, pe ansamblu, a fost o editie reusita.
Toti cei care au participat in una dintre cele doua zile se pot regasi in cele 600 de fotografii publicate pe Facebook, la aceasta adresa.

La final, mi-ar place sa aflu, printr-un comentariu mai jos, ce ti-a placut daca ai fost printr participanti, ce vorbitor te-a inspirat, ce ai fi dorit sa afli, si nu ai aflat, sau ce informatii valoroase ai aflat pe care le-ai si implementat deja in viata sau afacerea ta.
Iti multumesc!

Iasi Business Days, 1-2 Oct. 2014. Scurt rezumat al conferintelor (ziua 1)

Conferintele Business Days, si-au propus pentru editiile din anul 2014 sa trateze o serie întreaga de valori din credinta ca, în noua paradigma economica fiecare om de afaceri, fie ca este antreprenor, fie ca este manager, ar trebui sa le aiba sau sa le ia în calcul în vederea adoptarii lor, pentru a face fata cu succes provocarilor vremurilor pe care le traim. Una dintre valorile esentiale ale vremurilor pe care le traim este INOVATIA. Si pentru ca „Inovatia reprezinta instrumentul concret al antreprenoriatului…actiunea care inzestreaza resursele cu o noua abilitate de a crea bunastare” , cum spunea  Peter Drucker Continuă lectura „Iasi Business Days, 1-2 Oct. 2014. Scurt rezumat al conferintelor (ziua 1)”

Real Wealth Revolution With Bob Proctor And Swiss Gold Global Opportunity

Because Knowledge is the Gateway to Wealth – Real Wealth Revolution

Join The World’s Most Rewarding Business

 

This short but powerful presentation from Bill Rowell introduces you to a business that can transform your financial future.
Simply by introducing people to Swiss Gold Global, and helping a few others do the same, you can build-over time-an international business that can set you free.

Are you ready to own your life?
To have the time, and the money, to live your full potential?

Then click to watch and enjoy this Presentation.

Most businesses depend on a disposable product that’s in fashion one year and gone the next. Swiss Gold Global is your opportunity to build a lasting legacy—real wealth based on solid gold and silver.

As an Independent Business Owner, your earning potential is unlimited—from a few hundred dollars a month to tens of thousands.

We give you the system. You give your enthusiasm and determination. That simple combination is all it takes to win your financial independence. So why wait?

7 Intrebari eficiente care te vor determina sa actionezi imediat in directia dorita

De mult am realizat ca diferenta intre oamenii obisnuiti si cei pe care ii numim extra-ordinari, este data prin acel prefix “EXTRA”, de faptul ca acestia fac mai mult decat oamenii obisnuiti. Lucrurile nu sunt extraordinare, in cele mai multe din cazuri, insa, acele lucruri simple sunt facute cu responsabilitate, constinciozitate si implicare totala.

Oamenii de success, oameni extra-ordinari, sunt mult mai activi si acorda mult mai mult timp in cautarea solutiilor decat a scuzelor. Fara a fi lipsit de modestie, de cand ma stiu am fost un om de baza cand a fost vorba de identificarea unor  solutii si trecerea la actiune. Iar experienta, si interactiunea cu oameni de succes (atat direct cat si indirect), mi-au demonstrat de mult ca atingerea oricarui rezultat dorit, se face prin implicare, disciplina si Continuă lectura „7 Intrebari eficiente care te vor determina sa actionezi imediat in directia dorita”

Curs de formare Trainer NLP sustinut de FRANK PUCELIK in Romania

Unul dintre cei  trei fondatori ai Programarii Neuro Lingvistice, FRANK PUCELIK, se va afla pentru prima oara in Romania pentru a sustine cursuri de formare specializata de NLP de durata (cum este programul de trainer NLP). Este SINGURUL CURS de formare trainer NLP din Europa si din lume, si este sustinut de Frank PUCELIK pe o durata de 18 ZILE.

 Alegerea de a participa la acest curs insa,  este cruciala, asa ca este importantsa iei decizia corecta. Un astfel de curs ar trebui sa iti asigure abilitatile necesare si credibilitatea te a te lansa ca trainer NLP (asta, daca NU esti trainer NLP). Daca esti acreditat ca trainer, participa la acest curs doar daca esti serios in legatura cu cresterea ca profesionist NLP. 

CURS de formare trainer NLP se desfasoara la Bucuresti, pe parcursul a 3 module de cate 6 zile, conform orarului de mai jos:

– Modulul I: 12 – 17 NOIEMBRIE 2014 
– Modulul II: 17 – 22 FEBRUARIE 2015 
– Modulul III: 15 – 20 MAI 2015

Locatia exacta se va anunta ulterior persoanelor inscrise! 

DE CE ACEST CURS?

Mai inainte insa de a-ti spune de ce ar trebui sa urmezi acest curs, da-mi voie sa fac o foarte istorie a NLP (pentru necunoscatori) …

In 1971, Frank Pucelik si Richard Bandler (ambii studenti la Universitatea din California – Santa Cruz) aveau preocupari în domeniul terapiei Gestalt si aveau grupuri de practica dupa modelul lui Pearls. Dupa cateva luni de practica în cadrul acestor grupuri, cei doi invita un profesor în domeniul lingvisticii pentru a observa anumite patternuri de limbaj sau alte tipuri de patternuri. Acest profesor, John Grinder,  va pune bazele alaturi de acestia, de ceea în prezent se numeste Programare Neuro – Lingvistica(Neuro-Lingvistic Programming)

Dupa mai multe saptamani, John a participat la sesiunile grupurilor de modelare si dupa plecarea studentilor, acesta a pus întrebari celor doi creatori despre patternuri, întrebari si metodele folosite. Richard si Frank au descoperit ca existau similitudini si apropieri între mai multe modele, si care puteau fi aplicate unitar. Astfel, primii pasi în crearea NLP-ului erau facuti.  

Pe parcursul urmatorilor ani, la acest grup format din 3, s-au adaugat si alte personalitati, devenind din ce în ce mai numeros ( Judith DeLozier, Robert Dilts, Steve Gilligan, Jim Eicher, Leslie Cameron, David Gordon, Michael Patton, Peter Gaarn, David Wick, Pat LeClair etc).  Chiar si  activitatea  Virginei Satir si a altor persoane da fost modelata si supervixata pe video sau dupa transcripturi, de cei trei creatori. Dar asta, este o alta poveste! 

In concluzie, de ce acest curs? 

Raspunsul este unul simplu: obtinand certificarea din partea lui Frank Purcelik, unul dintre fondatorii NLP, ai poti avea garantia si certitudinea ca Cerificarile primite sunt cu adevarat autentice. Deci nu doar ca vei obtine formare de cea mai inalta calitate ci vei avea si credibilitate prin certificarile obtinute.

CERTIFICARILE SI DIPLOMELE CARE SE OBTIN ÎN URMA FORMARII DE TRAINER NLP

  •   META International Inc.

META International Inc, a fost fondata in California in 1977 de catre John Grinder si Frank Pucelik. Este prima organizatie de NLP autorizata oficial sa acorde certificari!  John Grinder garanteaza personal certificarile oficiale oferite în numele organiza?iei « META International Inc. »

  •   Asociatia pentru Programare Neuro Lingvistica

ANLP este asociatia internationala pentru cei care profeseaza în NLP. ANLP este deja recunoscuta în toata lumea pentru bune practici si si-a stabilit reputatia ca cea mai profesionista si de încredere organizatie NLP independentaScopurile ANLP le poti regasi aici.

  • Participantii la « Formarea de Trainer NLP » care au absolvit NLP Master la oricare dintre scoli primesc diploma «TRAINER IN PROGRAMARE NEUROLINGVISTICA» acreditata de « META International Inc. » si Asociatia pentru Programare Neuro – Lingvistica (ANLP).
  • Participantii care nu au absolvit NLP Master vor primi Diploma de Patricipare semnata de Frank Pucelik

IMPORTANT! Spre deosebire de alte cursuri care se numesc asa, aceasta nu este doar o prezentare deghizata, este o experienta profunda destinata persoanelor care isi doresc sa practice si sa predea NLP. Este o premiera absoluta in Romania, si ai ocazia sa inveti NLP direct de la sursa

Este pentru prima oara in Romania cand se va desfasura un curs de trainer NLP cu unul din fondatorii NLP.  Nici un alt creator sau dezvoltator NLP nu a mai fost in Romania pentru a sustine cursuri de formare specializata de NLP de durata (cum este programul de trainer NLP). Din acest motiv, pretul de participare la cursul de formare de trainer NLP este unul promotional!

CINE POATE PARTICIPA LA ACEST CURS?

  • Toti cei ce doresc sa isi imbunatateasca competentele profesionale de traineri, comunicare si relationare
  • Practicienii si viitori traineri de NLP, indiferent de scoala din care fac parte
  • Coach, business coach, life coach
  • Manageri, top manageri, directori, team-leaderi
  • Experti educationali din domeniul social sau sanatate
  • Psihologi
  • Profesori
  • Asistenti sociali
  • Terapeuti
  • Consultanti
  • si nu numai…

POTI PARTICIPA SI DACA NU AI FORMARE SAU EXPERIENTA IN NLP! La acest curs vei afla totul. 

CE AI DE CASTIGAT participand la la cursul sustinut de Frank Pucelik?

  • o experienta extraordinara, intensiva, la un alt nivel
  • o formare de top, la nivel mondial, pe care sa o incluzi in promovarea ta
  • informatii si tehnici direct de la sursa NLP
  • imbunatatirea competentelor profesionale de training, relationare si comunicare
  • abilitatile de formare în domeniul NLP si transformarea participantilor în cei mai buni traineri;
  • crearea unei structuri coerente de training si exercitii, ca sa întelegi mecanismele dezvoltarii
  • cum sa faci cea mai buna prezentare
  • obtinerea diplomei « Trainer în Programare Neuro – Lingvistica » acreditata de « META International Inc. » si Asociatia pentru Programare Neuro – Lingvistica (ANLP).
  • interactiunea intre grup si trainer, cum sa te simti confortabil, sa ramâi autentic si sa controlezi dinamica grupului în acelasi timp.
  • Prezentarile (“aquarium”) si discutiile de grup inregistrate pe camera video ii vor ajuta pe participanti sa isi dezvolte abilitatile practice de formare si antrenare a viitorilor clienti.

CARE SUNT COSTURILE CURSULUI?

  • Costurile standard ale formarii: 1 800 EURO;
  • Plata integrala (100%) pana la 15 Septembrie – 1 530 EURO (mai putin de plata pentru tine cu 15 % );
  • Plata integrala (100%) pana la 1 Octombrie – 1 620 EURO (mai putin de plata pentru tine cu 10 %);
  • Plata integrala (100%) pana la 1 Noiembrie – 1 656 EURO (mai putin de plata pentru tine cu 8 %);
  • Plata integrala în prima zi a trainingului – 1 710 EURO (mai putin de plata pentru tine cu 5%);
  • Plata în 3 rate x 600 Euro (300 euro în avans pân? la 15 Septembrie 2014) – 1 800 EURO
  • Plata în 3 rate x 630 euro (300 euro în avans pân? la 1 Octombrie 2014) – 1 890 EURO
  • Daca ai deja certificarea de Trainer NLP 1 260 EURO (mai putin de plata pentru tine cu 30%);
  • Daca esti trainer, specialist, manager, expert HR, profesor, alt specialist fara experienta de formare în NLP 1.440 EURO (mai putin de plata pentru tine cu 20%).

Costurile includ manualul de formare, certificarea / acreditarea, pauzele de cafea, traducerea ?i testul de evaluareReducerile nu se cumuleaza!

In loc de concluzie, daca ar fi sa fac o analiza rapida a raportului Investitie-Rezultat, luand in considerare calibrul lui Frank Pucelik, calitatea si perioada de desfasurare a cursului, acest Curs de formare Trainer NLP,  are cel mai bun raport calitate-pret in ceea ce priveste preturile de pe piata, disponibile oriunde in acest moment!

Astfel ca daca iti doresti sa respiri prospetime si excelenta in domeniul NLP, cel mai eficient mod de a face acest lucru este sa te alaturi aventurii NLP.  Totii trainerii vor avea avantajul de a deveni membrii ANLP, o retea de traineri cu inalta calificare din toata lumea. Fiind membru al acestei asociatii, veti beneficia oricand de tot suportul necesar.

P.S. Pentru a te familiariza cu Frank Pucelik te invit pe aceasta pagina unde vei putea gasi materiale video filmate cu fragmente din traininguri, interviuri sau conferinte si unde vei putea afla raspuns la multe dintre intrebarile tale.

 

 

Testul SCARA VALORILOR

Testul Valorilor creat de Robert Dilts si Peter Senge: O Explorare a Valorilor Interioare în 2024

Te-ai întrebat vreodată cât de mult îți influențează valorile alegerile zilnice? Într-o lume în continuă schimbare, înțelegerea valorilor tale fundamentale este esențială pentru a naviga cu încredere prin viață.

Testul valorilor, creat de experții Robert Dilts și Peter Senge, oferă o metodă profundă de auto-evaluare. În acest articol, vom explora ce este testul „Scara Valorilor”, cum funcționează și cum îți poate transforma și ție perspectivele.

Ce este testul Scara Valorilor?

Din momentul in care ne-am născut, fiecare dintre noi si-a creat in viata o scala proprie de valori. Mai inainte însă de a afla mai multe despre Valori si importanta testului Scara Valorilor, e bine de definit

Ce sunt Valorile?

Ei bine, Valorile nu sunt altceva decât principii, convingeri si credințe moștenite, învățate de la părinti sau/și de la mediul in care am crescut și am fost educați.  Valorile pot fi `direcții` dar și, `limite` după care ne ghidăm atunci când luăm o decizie, sau, vrem să facem ceva, in viață.

E bine de știut ca valorile ne pot ajuta sa accedem spre culmi inalte sau, pot functiona ca niste bariere care ne blocheaza accesul spre acestea. In functie de anumiti factori ideatici care se afla in spatele lor si pe baza carora au fost fundamentati.

Cand avem nevoie de testul Scara Valorilor?

  • Cand un om se confrunta cu diverse probleme sau cu un nou proiect ce considera implicare
  • Cand se afla intr-o situatie mai dificila (poate premiza unui adulter, divort) si considera ca a sosit timpul sa isi revizuiasca viata, sau
  • Cand, cel mai nedorit scenariu, se afla in fata unui diagnostic grav, abia primit.

Atunci, probabil (desi, nu numai) e nevoie de un moment de reflexie. Iar testul Scara Valorilor ii va fi de mare folos. Garantat!

In oricare dintre cazurile in care te afli, e bine să stai, față in față cu valorile și credințele care te ghidează, pentru a face o analiză atentă asupra celor care îți sunt, sau nu mai sunt de folos.

Asta inseamna ca din cand in cand, este bine sa ne mai si debarasam de acele valori si credinte invechite care nici noua nu ne-au facut bine si nici stramosilor nostrii nostrii nu le-a facut.

Beneficiile Utilizării Testului Scara Valorilor?

  • Claritate în decizii: Identificarea valorilor te va ajuta să iei pe viitor decizii mai bine fundamentate.
  • Îmbunătățirea relațiilor: Înțelegerea valorilor personale îți poate îmbunătăți comunicarea cu cei din jur: familie, prieteni, colegi, persoane străine.
  • Dezvoltare personală: Nu ân ultimul rând, testul Scara Valorilor este un instrument util pentru auto-reflecție și creștere.

Așadar, te invit să îți acorzi câteva minute de liniște și relaxare. Ia-ți o agendă și ceva de scris și caută să fii sincer cu tine, pentru că urmând câțiva pași, îți vei putea identifica singur, propria scară de valori.

PASUL #1– Alege-ti din tabela de mai jos, 10 valori care, crezi tu că te definesc cel mai bine. Sau care sunt cele mai importante pentru tine:

Tabela de valori creata de catre Robert Dilts si PeterSenge:

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

PASUL #2 – Din aceste 10 valori, te invit acum să tai 5 valori la care consideri că poți renunța, astfel încât să rămâi cu cele mai importante 5 valori!

PASUL #3 – Privește cu atentie cele 5 valori rămase și, mai elimină încă 2 valori la care crezi că ai putea renunța (chiar dacă e un pic mai greu!)

Ai acum in fața ta cele mai importante 3 valori pe care le ai in viață. Aceste 3 valori îți ghidează pașii și toate mișcările pe care le faci, precum și modul tău de comportament, chiar și modul tău de gândire.

PASUL #4– Scrie aceste trei valori și numeroteazăle de la 1 la 3. Fii atent însă, căci aici trebuie să acorzi mare atenție detalii! Gândește-te și analizează cu foarte mare atentie:

  • Care este acea valoare a ta, una dintre cele 3, fără de care nu ai putea concepe să faci ceva vreodată.
  • Pune aceasta valoare pe locul 1 și procedează la fel și cu celelate două; pune fiecăreia valoarea importantă pentru tine.
  • Pe locul 4 si 5 trece acum acele doua valori pe care le-ai tăiat ultima dată, dar, tot așa, în ordinea priorităților acordate de tine.
  • Mai rămân primele 5 valori eliminate de prima dată, pe care le poti numerota de la 6 la 10.

ACEASTA ESTE SCARA TA DE VALORI DE LA 1 LA 10

Acum poți spune că ți-ai identificat lista completă de valori care te vor împinge să faci pasii necesari pe îi ai de urmat în viață. Deciziile pe care le vei lua, în funcție de importanța pe care o au pentru tine.

Cele mai iImportante sunt primele trei  pentru că acestea au cea mai mare putere in mintea ta și de aceea este bine să le prioritizăm. In NLP se folosesc exerciții speciale care te pun față in față cu subconștientul tău, pentru a te pune să-ți alegi valorile in funcție de sectoarele de viață mai importante pe care le vizezi. Aceste exerciții însă se fac de obicei sub supravegerea unul coach.

De ce este importanta ordinea aleasa în scara valorilor?

Pentru că suntem diferiți, fiecare persoană este diferită deși este unică. Iar o ordine personal aleasă, chiar dacă valorile sunt aceleasi, poate semnifica foarte multe. 

Daca, de ex. o persoana va avea ca prima valoare iubirea, mai apoi familia si a treia valoare banii, cu siguranta ca deși banii sunt importanț și pentru ea, va căuta mai întâi să își întemeieze o familie, în care iubirea să fie pe primul plan. In schimb, dacă pentru o alta persoană banii sunt prima valoare și mai apoi familia, va cauta să își satisfacă prima valoare, indiferent de circumstanțe.

Acum, că ai aflat care este scara ta de valori, întoarce-ți privire către „ograda personală” și vezi dacă mediul și contextul în care trăiești îți susțin aceste valori. Pentru că vezi tu, adesea avem valori, vrem să ne împlinim anumite vise pe baza acestora, dar ne este frică să le comunicăm celor din jur. Iar celor din jurul nostru le este imposibil să ne înțeleagă și să știe care ne sunt cerintele daca noi nu le comunicăm

Concluzie

În concluzie, testul valorilor nu este doar un instrument de evaluare; este și o oportunitate de a te conecta mai profund cu tine însuți. Reflectând asupra valorilor tale, poți transforma modul în care iei decizii și cum interacționezi cu cei din jur. Nu ezita să îți explorezi valorile și să descoperi astfel, cine ești cu adevărat!

Din toată inima îți doresc să ai succes!

 

Exit mobile version