
Read how Aussie Graduates share their UPW 2014 experiences onTwitter, Facebook …
Continuă lectura „Aussie Graduates share their UPW experiences”
Partenerul TAU Pentru succes Online! Evenimente, coaching, cursuri&marketing online pentru ca TU sa ai succes in viata si in afaceri! Consultanta si Strategii de Marketing Online
evenimente, seminarii, cursuri de antreprenoriat si afaceri, dezvoltare personala, spiritualitate
Continuă lectura „Aussie Graduates share their UPW experiences”
Ce inseamna SMV? Surse Multiple de Venit! Crezi ca te-ar interesa subiectul?
„Exista un fel de snobism spiritual care ii face pe oameni sa creada ca pot fi fericiti fara bani.” (Albert Camus)
Workshopul „Surse Multiple de Venit„ a pornit sa prinda contur cu mai bine de zece ani in urma, cand am luat decizia de a-mi plati integral datoriile si de a elimina pentru totdeauna „problema facturilor lunare”. Mai intai de toate am invatat cateva lucruri cu totul inedite despre bani, apoi am invatat cateva lucruri, la fel de inedite, despre oameni si puterea relatiilor, pentru ca mai apoi sa invat, in sfarsit, ceea ce era mai important: lucruri inedite despre mine si despre felul in care relationez cu banii. Si odata ce am inteles mecanismul intern al banilor in viata omului, am putut sa trec la actiune si sa fac ceea ce a condus, dupa mai bine de doi ani de la momentul deciziei, la atingerea rezultatelor dorite: eliminarea datoriilor si asigurarea unor Surse Multiple de Venit care sa imi acopere, fara griji, facturile lunare! Continuă lectura „Cum să creezi SMV-uri?”
Seminarul Lead Your Life, care a reunit deja peste 4000 de participanti, pregateste o noua editie, alaturi de speakerii Eliza Nitescu, Bruno Medicina si Dragos Barbalata si isi propune, prin intermediul acestui seminar gratuit, sa aduca o schimbare pozitiva printre oamenii cu potential din Romania. Continuă lectura „Castiga o minge cu autograful Simonei Halep la LEAD YOUR LIFE”
„Este foarte important ca toate companiile să își măsoare și analizeze cu atenție performanțele pentru a-și putea menține în viață afacerea. Problema apare când companiile nu au ce performanțe să măsoare”, explică Alan Miltz, analist și specialist în domeniul financiar- bancar.
Despre cum poți să îți îmbunătățești cash flow-ul și calitatea lui, să îți îmbunătățești relația cu băncile, să îți pui la punct o strategie financiară potrivită și implicit cum să crești valoarea afacerii pe care o conduci, va vorbi Alan Miltz, în cadrul SEE Growth Summit – eveniment care are loc, în premieră, la București, pe 9 iunie, la JW Marriott. Continuă lectura „De la lideri vine creșterea …”
Când a ales, în urmă cu mai bine de o sută de ani, să dubleze salariile angajaților, Henry Ford a făcut cea mai bună decizie de business din toate timpurile, pentru că aceasta i-a permis să atragă în companie talentele de care avea nevoie și să-și asigure o clasă de muncitori eficienți, afirmă cel mai cunoscut consultant în strategii de creștere, Verne Harnish, în cartea sa „The greatest business decisions of all time”.
Harnish a alcătuit o listă cu 18 decizii de management, devenite legendare și al căror rezultat s-a dovedit a fi de mare succes. Printre acestea figurează și decizia de a-l readuce la conducerea Apple pe Steve Jobs, care fusese concediat în urmă cu mai bine de zece ani din compania pe care o fondase sau decizia luată de Sam Walton, fondator al lanțului de magazine Wal-Mart, care în 1962, a anunțat că vrea să stabilească întâlniri regulate cu toți angajații, sâmbăta dimineața, timp de două ore și jumătate, în fiecare weekend, susținând că cei care nu sunt dispuși să lucreze în weekend nu au ce căuta în retail.
Cel mai bun manager din toate timpurile, cum a fost considerat Jack Welch, nu putea lipsi din această ierarhie, prin decizia sa de a înființa Crotonville, un centru de training de cel mai înalt nivel, în care s-au format sute de lideri care au ales “calea General Electric”.
Trăim vremuri de mare incertitudine, iar un lucru esențial pe care l-ar putea face șefii companiilor este să-și aleagă oamenii potriviți alături de ei, susține Jim Collins – cel care a scris prefața cărții lui Verne Harnish. Iar acest lucru presupune, uneori, „să le ceri acelor oameni grozavi pe care i-ai adus la bord să te ghideze în domeniile din afara ariei tale de expertiză”.
Despre cum au reușit aceste decizii să facă istorie și, mai ales, despre cum pot deciziile de business bune să propulseze afacerile unei companii, va vorbi, în detaliu Verne Harnish, în cadrul evenimentului SEE Growth Summit, organizat în premieră, la București, pe 9 iunie, la JW Marriott.
„Growth Summit oferă mai multe idei practice, aplicabile, pe minut decât orice alt eveniment de management din lume”, potrivit editorilor ediției americane a revistei Fortune.
Află mai multe detalii despre SEE Growth Summit la eveniemnte@forbes.ro sau pe www.seegrowthsummit.com
„Dezvoltarea impreuna a obiectivelor organizationale si a celor individuale aseaza fundamentele dezvoltarii durabile in viitorul conducerii, iar leadership-ul, fiind responsabil de crearea consensului si a increderii organizationale, are un rol decisiv in preluarea si integrarea noilor tendinte.
Nevoia companiilor de a-si creste adaptabilitatea si competivitatea, de a face fata schimbarilor dese si cerintele tot mai ridicate conduc la o noua paradigma a leadership-ului transformational. Acest lucru evidentiaza dezvoltarea atat a organizatiilor cat si a oamenilor, crearea unui mediu valoros care sa permita dezvoltarea emotionala si intelectuala individuala. Prin valorificarea potentialului uman, prin stimularea imaginatiei si a creativitatii angajatiilor, organizatia poate avea acces la o performanta care sa depaseasca asteptarile si standardele comune.” – Laszlo Pacso,
Daca tema primei conferinte la Timisoara Business Days pe care am rezumat-o aici, a fost: VIITORUL, O PUNTE INTRE PERFORMANTA PREZENTULUI, TENDINTELE GENERATE DIN TRECUT, VIZIUNE SI INOVATIE, tema celei de a doua conferinta din prima zi a fost LEADERSHIP TRANSFORMATIONAL si a inceput cu prezentarea
ELENEI BADEA, Director Marketing, Ernst&Young Romania
Elena este o prezenta familiara in cadrul evenimentelor Business Days si este foarte apreciata pentru profesionalismul si cunostinele sale. Are o vasta experienta în marketing corporativ si operational, marketing digital si knowledge management. Mai mult, este implicata si în mediul academic, fiind invitata sa predea cursuri în cadrul programului de Master al Griffiths School of Management din cadrul Universitatii “Emanuel” din Oradea.
Din prezentarea Elenei, intitulata chiar .. Leadership transformational, foarte bogata in informatii interesante mi-am notat urmatoarele idei …
Ce se spune despre leadership?
„Adevarata masura a leadership-ului este INFLUENTA. Nici mai mult, nici mai putin.„- John C. Maxwell
„Oamenii care ne influenteaza sunt cei care cred în noi.”– Henry Drummond
Conform DEX, lider (engl. leader) si leadership vin de la verbul englezesc to lead: a conduce; a îndrepta; a îndruma; a dirija; a arata drumul. Iar influenta – este o actiune imperceptibila sau indirecta pe care o persoana o exercita asupra alteia pentru a genera schimbarea de comportament, de caracter, de evolutie, etc.
In esenta, leadership-ul este procesul prin care se exercita influenta; capacitatea de a-i convinge pe alti oameni sa te urmeze. Mai simplu spus: Leadership = Leader + Followers
Care sunt caracteristicile unui leader?
– Leadershipul si Managementul reprezinta dimensiuni distincte ale persoanelor din conducere.
Care sunt cele 5 trepte ale leadership-ului?
3. Productia. Vei stii cand vei urca pe aceasta treapta deoarece nu va trebui sa spui tu ca ai ajuns acolo ci vei auzi asta de la colegii tai.
2. Permisiunea. Relatiile interpersonale care se creeaza in cadrul grupului pe care il conduci. Cand ajungi la acest nivel oamenii nu te vor mai urma pentru ca asa trebuie ci pentru ca asa isi doresc.
1.Pozitia (functia) pe care o ocupi in cadrul grupului din care faci parte.
In final, am mai retinut ca Charles M. Schwab, angajat de Andrew Carnegie sa conduca U.S. Steel Corporation în 1903, primul om care a primit salariul de 1 milion $/an in 1918 (echivalentul astazi a 15 mil.$) a spus ca motivul pentru care angajatorul îi platea un salariu atat de mare este acesta:
„Eu consider ca abilitatea mea de a starni entuziasmul în oameni este cel mai mare atu al meu. Nu este nimic care sa suprime ambitia si entuziasmul în angajati mai mult decat criticile venite din partea superiorilor. Nu am criticat vreodata pe cineva. Daca vad oamenii lucrand bine, sunt generos în a-i lauda.” ~ Charles M. Schwab
DORIN BODEA, Director General, Result Development
Dorin Bodea are un CV impresionant: este licentiat în psihologie si sociologie, cu specializari în psihologia cognitiv-comportamentala, programarea neuro-lingvistica si învatarea experientiala. Are un master la Academia de Studii Economice în managementul administrarii afacerilor, cu specializarea managementul vanzarilor. Este dr. în economie la Institutul National de Cercetari Economice din cadrul Academiei Romane, iar in ultimii 15 ani, Dorin a implementat peste 50 de proiecte complexe de dezvoltare organizationala, de crestere a performantei afacerii si de schimbare culturala.
Printre altele, Dorin a mai publicat si trei carti: Românii, un viitor previzibil?(2011), Valorile angajatilor români (2013) si Manager, Lider sau Antreprenor?(2014)
3 idei importante mi-am notat din prezentarea lui Dorin:
ADRIAN CIOROIANU, Business Development Manager Intel Corporation
Prezentarea lui Adrian Cioroianu (nu istoricul!), intitulata Leadership Transformational. Povestea, m-a fascinat incat nu am notat… nimic! 🙂 Insa pentru ca povestea spusa de Adrian a semanat izbitor de mult cu o poveste din Asia, Semintele Imparatului (in care personajul principal-Imparatul, este inlocuit cu un CEO al unei mari companii, iar fii cu managerii-potentiali succesori), am ales sa va ofer varianta povestii originale:
„… A fost odata ca niciodata un imparat care imbatranea si era timpul sa aleaga succesorul la domnie. In loc sa numeasca la succesiune pe unul din fiii sai sau pe unul dintre dregatorii sai, el a ales sa procedeze intr-un mod mai diferit. Intr-o zi a chemat pe toti tinerii din regat si le-a spus:
– A venit timpul sa ma retrag si sa aleg pe urmatorul imparat. Voi alege pe unul dintre voi.
Tinerii au fost socati.
Imparatul a continuat:
– Astazi va voi da fiecaruia dintre voi cate o samanta. Doar una. Este o samanta foarte speciala. As vrea sa va reintoarceti la casele voastre si sa plantati samanta, sa o udati si sa aveti grija de ea si peste un an de zile sa veniti sa imi aratati cum a crescut. Voi evalua plantele si apoi voi alege cine va fi urmatorul imparat.
Printre tinerii adunati la curte era si un baiat numit Ling si la fel ca si ceilalti a primit si el samanta. A plecat acasa bucuros de intamplare si i-a povestit mamei. Ea l-a ajutat sa puna samanta in ghiveci si o planteze. Si in fiecare zi baiatul avea grija de planta sa o ude si cu nerabdare astepta sa creasca.
Dupa trei saptamani, unii dintre tineri vorbeau despre semintele si plantutele lor care au inceput sa creasca. Ling astepta sa apara si plantuta sa, dar nu rasarise nimc in ghiveci. Si trecuta trei saptamani, patru saptamani, cinci saptamani si tot nimic.
Acum toti vorbeau despre plantele lor, iar lui Ling nici macar nu rasarise plantuta; simtea ca a esuat. Trecura sase luni si in ghiveciul lui Ling nu aparu nimic. Incepu sa creada ca el a fost cel care a omorat samanta. Toata lumea avea copaci si plante inalte, iar el nu avea nimic. Ling nu le spusese nimic prietenilor despre samanta sa. El inca mai spera sa apara plantuta.
Si trecu un an, iar tinerii au adus plantele la curte pentru ca imparatul sa faca evaluarea lor. Ling ii spusese mamei sale ca nu va merge la curte sa duca un ghiveci gol. Dar ea l-a incurajat sa mearga si sa ia cu el si ghiveciul si sa fie onest in legatura cu ce s-a intamplat. Ling se simti atat de rusinat sa mearga, dar stia ca mama sa avea dreptate. A plecat la palat cu ghiveciul sau gol.
Cand Ling a ajuns, era uimit de varietatea de plante crescute de ceilalti tineri. Plantele lor erau frumoase, aveau forme si marimi diferite. Ling si-a asezat si el ghiveciul pe podea, iar unii au inceput sa rada de el. Unora le-a parut rau pentru ce i s-a intamplat si i-au zis: “buna incercare”.
A venit si momentul in care imparatul a sosit si a salutat tinerii din sala. Ling incerca sa se pozitioneze cat mai in spatele salii.
– Ooo, cate plante, flori si copaci frumosi ati adus! Astazi unul dintre voi va fi numit imparat!
Dintr-o data imparatul il observa pe Ling cu ghiveciul sau gol. A ordonat garzilor sa il aduca la el. Ling era speriat: “
Ling a fost adus in fata, iar imparatul l-a intrebat cum il cheama.
– Ma numesc Ling, a raspuns el. Si toti copii au inceput sa rada de el si sa faca misto. Imparatul a cerut tuturor sa faca liniste. L-a privit pe Ling si apoi anunta multimea:
– Priviti! Acesta este noul vostru imparat! Numele sau este Ling!
Lui Ling nu ii venea sa creada. Samanta sa nici macar nu crescuse! Cum era posibil sa fie el alesul?
Apoi imparatul a spus:
– Cu un an in urma, am dat la fiecare dintre voi cate o samanta. V-am spus sa luati samanta, sa o plantati, sa o udati si sa o aduceti la palat peste un an. Dar v-am dat seminte fierte care nu aveau cum sa creasca. Toti, in afara de Ling, mi-ati adus copaci, plante si flori. Atunci cand ati descoperit ca samanta nu crestea ati inlocuit-o cu alta. Ling a fost singurul care a avut curajul si onestitatea sa aduca aceeasi samanta pe care i-am dat-o. Astfel, el va fi noul imparat!
MORALA: Daca sadesti cinste, vei culege încredere. Daca însamantezi bunatate, vei culege prietenie. Daca plantezi modestie, vei culege maretie. Dac? sadesti perseverenta, vei culege armonie. Daca însamantezi munca, vei culege succes. Dac? plantezi iertare, vei culege împacare. Daca sadesti sinceritate, vei culege afectiune. Daca însamantezi rabdare, vei culege evolutie. Daca plantezi credinta, vei culege miracole.”
Mesajul final al lui Adrian: KEEP CALM – WE’RE ALL EQUAL. Avem nevoie de oameni normali printre leaderii de astazi?
EUSEBIU BURCAS, Fondator Burcash – program independent de educatie financiara
Probabil ca pentru marea majoritate a cititorilor, numele lui Seby Burcas nu mai este unul strain, pentru ca in afara faptului ca incepand de la editia a II-a cu o singura exceptie, a fost prezent la toate editiile Business Days. In plus, Eusebiu sustine Seminarii Gratuite de educatie financiara si management al banilor, Conferinte si Workshop-uri iar de anul trecut si primul program online de crestere a bunastarii personale – Wealth Academy
In prezentarea intitulata „INCEPE TU!” Eusebiu Burcash a propus un exercitiu de constientizare pe care, la randu-mi, ti-l propun si tie cititorule:
Scrie pe telefon numarul 75. Apoi extrage din acesta varsta pe care o ai. In cazul meu, 47. Numarul 75 reprezinta media de viata in Romania, conform Centrului National de Statistica
Deci, 75 – 47 = 28 .
Cifra obtinuta, care la mine este 28 dar la tine va fi alta, inmulteste-o cu 8.760 (365 zile x 24h), si vei obtine astfel un numar format din 6 (sase) cifre.
In cazul meu, 28 X 8.760 = 245.280
Acest numar obtinut, din sase cifre reprezinta numarul de ore de viata pe care teoretic, tu le mai ai de trait!!!
Dupa ce faci acest exercitiu, intreaba-te cat castiga in medie un roman/ora si compara cu cate ore din viata isi plateste un iPhone: cu aprox. 300h!!! Si daca tu consideri ca este cazul si timpul sa faci o schimbare in viata ta pentru ca nu mai ai … timp, atunci mai pune-ti o intrebare:
Ce rezultate vreau sa obtin in viata mea?
Si daca nu stii de unde sa incepi, Eusebiu spune doar atat: OPRESTE-TE!!!
„Mi-as dori ca publicul sa simta ca este responsabil de soarta lui. Pentru ca leadership-ul incepe de la fiecare din noi.” – Eusebiu Burcas
AMALIA STERESCU, Sr. Business Consultant. Fondator Outsourcing Advisors & Public Speaking School
De Amalia am aflat pentru prima data in 2011, prin intermediul Decalogului sau contribuind fara sa stie, la schimbari majore in viata mea si pentru care ii multumesc de cate ori am ocazia.
Pe atunci, era Vice President Oracle, dar in prezent este antreprenor, a fondat propria companie de consultanta: Outsourcing Advisors dar si o scoala de public speaking: Public Speaking School (proiect in care si eu o sprijin neconditionat) – scoala, destinata tuturor antreprenorilor, si managerilor sau profesionistilor ce doresc sa foloseasca public speaking ca si canal alternativ de promovare si vanzare sau de cultivare a imaginii personale.
Prezentarea Amaliei din conferinta intitulata, Leadership Transformativ – Intre adevar si minciuna a fost urmata in a doua parte a zilei de 2 workshop-uri, unul pe teme de leadership de tranzitie si al doilea de Personal Branding. Iar seara s-a incheiat frumos in ritm de tango odata cu lansarea primei carti semnata Amalia Sterescu: Tango cu viata, este o colectie de eseuri, povesti, ganduri si trairi legate de o viata construita cu migala si perseverenta.
Cartea, pe care am „decorat-o” in seara care a urmat, se adreseaza atat tanarului la inceput de drum, unui adult la rascrucea unor decizii importante, mamelor ce cauta echilibrul intre viata persoanal si viata profesionala, antreprenorului dezorientat in necunoscutul inceputului sau doamnei manager prinsa in hatisurile corporatiste. Cititorul va primii 3 chei de aur: dragoste/relatii, leadership/cariera, motivatie/indrazneste
Cateva idei notate din prezentarea Amaliei:
– Nu trebuie sa fii mare savant ca sa pricepi ca daca seful îti spune la prima greseala: „Daca se mai repeta te dau afara!” sau „Este bine ca îti spui parerea, dar nu uita ca aici eu decid!” ori „Eu te-am angajat, eu te dau afara”;
Un lider transformativ pentru business-ul si echipa sa este cel care …
– Comunica o viziune clara asupra business-ului sau si ii inspira în fiecare zi;
– Actioneaza zilnic ca un model, nu le cere ceva ce nici chiar el nu poate face;
– Se conecteaza cu angajatii sai într-o maniera în care sa poata sti ce îl motiveaza pe fiecare, cum îl poate ajuta sa se dezvolte si cum poate crea pana la urma, alti lideri pentru afacerea sa;
– Stimuleaza inteligenta angajatilor provocandu-i în permanenta, si scotandu-i din zona de confort.
Si o concluzie de final …
NICU ZEGHEANU, Owner, Trainer, Consultant, Life Business Skills
Nicu detine un masterat european in educatia adultilor si o certificare pentru utilizarea instrumentului de analiza comportamentala ‘Predictiv Index’, iar in 2008 a castigat premiul „Cea mai buna prezentare la Business-Edu„, in conferinta de Resurse Umane. A participat in continuare ca speaker in evenimente de business, iar in 2013 s-a situat in top 10 cei mai populari speakeri din Romania in evenimentele Business Days.
In prezentarea sa, Nicu a subliniat un lucru intersant si foarte adevarat, in acelasi timp, si-anume ca „Leadeship-ul care nu devine o poveste nu este … leaderhip!”
MARIUS GHENEA, Business Angel
Marius este, cred, unul dintre cei mai cunoscuti antreprenori romani. Pentru multi este cunoscut ca unul dintre cei cinci investitori prezenti în emisiunea Arena Leilor, pentru altii este un prosper om de afaceri si unul dintre fondatorii Flamingo.
În prezent, Marius Ghenea este presedintele grupului Fit Distribution, dezvoltatorul magazinelor online PCfun si ElectroFun. Acum doi ani, a achizitionat ShopIT si PC Garage, unul din cei mai mari retaileri online locali, într-o tranzactie despre care omul de afaceri a afirmat ca este “cea mai importanta consolidare din întreg retailul online romanesc de la începuturi si pana în prezent”.
Prin achizitiile sale, antreprenorul creeaza un grup cu afaceri anuale de aproape 30 de milioane de euro. Iar de ultima oara de cand l-am intalnit, am aflat ca Marius a mai adauga la CV faptul ca este in prezent si Senior Adrvisor la 3TS CAPITAL PARTNERS, deci lucreaza cu fonduri de investitii de tip Venture Capital din regiunea Europei de Est si din Romania administrate de echipa 3TS.
Prezentarea sa a fost parca o continuare a lectiei de leadership inceputa de Elena Badea. Si iata ce am aflat si ce idei mi-am notat eu:
– Leadership-ul nu rezulta intotdeauna in urma unui proces democratic, uneori este un efect al unor structuri autocratice. Astfel ca avem mai multe tipuri de leadership: tip business (Steve Jobs), tip militar (Napoleon Bonaparte), de tip politic (Hitler), de tip social si de tip familiar.
– Cele 6 calitati ale unui leader de tip business(antreprenorial) sunt aspiratia, arbitrajul, aderenta, adaptabilitatea, angajamentul
ELIZA ROGALSKI, Founding Partner, Rogalski Damaschin Public Relations
„1 din 2 angajati romani declara ca si-a cautat un nou loc de munca sau a fost invitat la interviu în ultimele 6 luni.”
Concluzii de final, „Cultivati valori interne relevante pentru angajati!” si „Tratati-va angajatii ca pe cei mai credibili ambasadori de brand!”
DRAGOS POPESCU, Managing Partner, Diagma
Dragos Popescu este initiatorul conceptului si autorul programului BusinessDrive, un mini-MBA bazat pe o simulare de business pe care o sustine impreuna cu Marius Ghenea, si care a acumulat deja 7 editii Open, 7 editii InHouse pentru clienti Corporate si peste 250 de alumni.
In prezentarea sa intitulata „Real power is something you take!” am aflat ca doar 8% dintre participanti vor ajunge leaderi, si ca leaderul … manipuleaza! Si a argumentat si prin definitia data de DEX: „A manipula = a influenta prin diverse mijloace modul de a gandi si de a actiona al unei persoane sau al unei colectivitati”
Am mai aflat si de cel mai puternic instrument pe care il poate detine un leader, Briceagul Puterii, cum ti-l poti construi singur si care sunt „lamele” acestui brigeag: experienta, carisma, legitimitatea, recompensa si pedeapsa.
Iar la final, prin intermediul unui personaj al unui serial difuzat in anii ’80, Dallas-Ewing Oil Company, am aflat ce este cu adevarat … PUTEREA!
Seria de conferinte din prima zi s-a incheiat cu prezentarile Ralucai Munteanu, Sales Manager IBS TV, Dan Zaharia, Senior Leasing Consultant, Extind Management creatorul si fondatorul primului site de cautare a potentialilor donatori de sânge din România, Donor.ro-Salveaza o viata si Maestrul Giorgio Fabri, Leadership Conductor si Trainer holistic, Sound Genius.
Din nefericire, spre rusinea mea, se pare ca am ratacit hartia cu notitele luate, si nu pot scrie nimic din prezentarile lor!
Am insa insemnarile din a doua zi, care a fost la fel de interesanta ca si prima, si in care i-am urmarit pe Alin Gherman (DPD), Ozana Giusca (abia sosita de la Londra, de la UPW), Mihaela Stroe si multi alti speakeri, unul mai interesant decat celalalt.
Pana cand voi publica urmatorul articol te invit sa vezi aici intreaga atmosfera frumos in imagini de Hreniuc Alexandru, fotograful oficial al editiei de la Timisoara.
Incepând cu 25 Aprilie vei putea sa revezi speech-urile de la Timisoara Business Days din cadrul conferintelor, workshopurilor sau masterclass – uri, pe site-ul Business Day TV. (Apropo, daca nu ai înca un cont, te poti abona oricând si vei avea acces la toate prezentarile editiilor anterioare Business Days)
Pana atunci, mi-ai face o mare onoare daca mi-ai lasa mai jos un comentariu in care sa imi spui care dintre prezentarile de mai sus ti s-a parut mai interesanta, si … de ce?
Iti multumesc!
Timisoara a fost pentru doua zile, 31 martie si 1 aprilie, cel mai important centru din tara unde oameni de afaceri, antreprenori, manageri si alte categorii, atat romani cat si din strainatate si-au dat intalnire pentru ca Business Days a devenit evenimentul cu cel mai inalt grad de valoare adaugata existent la acest moment in Romania.
Editia de anul acesta de la Timisoara a reunit atat specialisti, cat si practicieni din diverse domenii, care au venit cu raspunsuri si solutii la problemele cu care se confrunta oamenii de afaceri din aceasta regiune.
Cele 4 conferinte desfasurate in cele doua zile in prima jumatate a zilei, au fost urmate de workshop-uri, masterclass-uri si sesiuni speciale de networking international, dar si o prezentare de moda, 3 lansari de carte si o tombola la care au castigat toti cei care au participat; in jur de 1.000 de personane.
Printre invitati de seama ai acestei editii – oameni de afaceri si antreprenori de succes, se numara personalitati care, fiecare in parte, poate constitui un model de urmat in ramura in care activeaza: Marius Ghenea, Orlando Sasz , Felix Patrascanu, Adrian Badescu, Codrut Ianasi, Eliza Rogalski, Liviu Stoleru, Dragos Anastasiu, Felix Daniliuc, Ovidiu Toader, Razvan Ogarcin, Amalia Sterescu, Mihaela Stroe, Gigi Nacev, Florentin Banu, Dragos Anastasiu si multi altii.
In randurile care urmeaza voi face un scurt rezumat al interventiilor din conferinte. Mai bine spus, o colectie de idei pe care mi le-am notat considerandu-le valoroase si utile, si care vi le ofer si voua in speranta ca poate, va for fi de folos.
„2015 – Anul in care acest eveniment de informare si networking antreprenorial aniverseaza 5 ani de la infiintare.” au fost primele cuvinte rostite de cei doi indragiti moderatori, Mihaela Tatu si Calin Iepure.
„Business Days s-a nascut în urma cu patru ani, la Târgu Mures, din visul mare al unei echipe micute, dar ambitioase. Astfel a ajuns, în 2014, cea mai importanta platforma de evenimente si networking pentru mediul de afaceri din întreaga Românie. Aceasta le ofera participantilor o ocazie unica de a fi alaturi de oameni care exceleaza în domeniul lor de activitate. Nu de unul sau doi, ci de zeci, toti în acelasi loc, care si-au propus sa dea publicului tot ce au mai bun.
Aceasta acumulare incredibila de energie pozitiva si de modele sanatoase face din Business Days un remarcabil nucleu care strange laolalta oameni care cred în viitorul României, stabilesc standarde, ne încurajeaza sa visam si sa îndraznim sa ne construim viata asa cum ne dorim. Ne ofera acea gura de oxigen atunci când poate suntem tentati sa renuntam. Iar succesul formidabil a ceea ce putem numi deja familia Business Days nu este decât o dovada ca noi, publicul, ne dorim o Românie mai buna si suntem gata sa ne suflecam mânecile si sa trecem la treaba, pentru ca avem multe de facut. Probabil ca asa se si explica entuziasmul tuturor celor implicati în acest proiect (echipa, speakeri, participanti, parteneri), care îl sustin si îi sunt alaturi – mai buni, mai ambitiosi – de la o editie la alta.” – Mihaela Tatu
Dupa aceasta scurta introducere au urmat invitatii:
CALIN COSAR, Presedintele Camerei de Comert si Industrie Romania-Israel
A sustinut o prezentare placuta si interesanta cu titlul: VIITORUL, o punte de legatura între prezent si trecut, viziune si inovatie, din care am retinut in principal faptul ca este posibil ca in cel mai scurt timp sa trecem la moneda electronica – Bitcoin, si ca in Israel exista deja o comisie care cerceteaza monedei fizice din circulatie!
OVIDIU AMBRUS, Director General, TRW – Automative
Prezentarea sa: Trecut, Prezent, Viitor – industria auto a scos in evidenta acele elemente importante de care se tine cont atunci cand vrei sa fii printre leaderi competitionali in industria auto: globalizarea, inovatia, tehnologiile avansate, standardele de piata, costul minim, siguranta si calitatea.
Am mai aflat, mi-am notat din prezentarea lui Ovidiu care sunt inventiile viitorului aflate deja in stadii de prototip la Google, Conti, Volvo, Nissan, TRW, dar si ce anume au in comun aceste inventii:
Mesajul de la finalul prezentarii lui Ovidiu a fost, “Crede in ideile tale, fii suficient de persistent in a le urmari si vei crea o rEvolutie!”
De la Cristian am mai aflat ca firma Soletanche Bachy a fost fondata in 1927 (in urma cu aproape 90 ani!!!), si mai mult, ca…
Mesajul de final al lui Cristian: “Este foarte important sa incurajam VISUL dar si mai important este sa finantam VISUL!”
GIGI NACEV, Director General, Tempini Romania si initiatorul proiectului ”Scoala de Afaceri” cu peste 200 de participanti.
Obiectivul discursului sau a fost prezentarea printr-un exemplu real a catorva princiipii de baza necesarea intocmirii traseului optim spre destinatia finala: Viziunea antreprenorului. Gigi Nacev a spus ca:
„Mi-as dorii ca dupa cele 7 min. auditoriul sa simta ca doresc SA NU RENUNTE NICIODATA, desi au inteles ca traseul unui antreprenor este unul de off road”.
Citandu-l pe Henry Ford care spunea ca viziunea fara actiune inseamna halucinatie, Gigi a incheiat cu un mesaj care mi-a placut: „Soarele poate sa fie acoperit de nori doar in viziunea unui ochi minuscul!„
DACIAN PALLADI, Owner la Palladi Dacian Consultanta în Afaceri
Fiind ca formatie jurist, Dacian Palladi activeaza în afaceri din 1992. Vreme de 11 ani a desfasurat activitatea de consultanta juridica si financiar-fiscala. De mai bine de 10 ani desfasoara activitati de consultanta în managementul general al companiilor, managementul schimbarii, managementul inovatiei, marketing si psihologia consumatorilor.
Avand ca hobby-uri familia si Dumnezeu, din prezentarea lui Dacian intitulata: Viitorul? Cine-l stie? – am descoperit o analogie extrem de inspirata a scopului pentru care folosim, ca soferi, oglinda retrovizoare …
In mod obisnuit, aceasta se foloseste pentru a vedea daca este sau vine cineva din spate… Dar, ce-ar fi daca am inlocui termenul cineva cu … trecutul sau … concurenta?
Concluzia, a fost unanim acceptata: eternitatea timpului integral(trecut, prezent si viitor) o are doar Dumnezeu!
Aparand pe scena intr-o tinuta de golf de la care nu a lipsit nici tolba cu crose, Cosmin a sustinut o prezentare despre … Golf – Obiectiv si Strategie.
Cu aceasta ocazie am aflat ca la acest moment, in lume, sunt 60 milioane jucatori de golf legitimati, ca sunt trei tipuri de crose de golf si ca acestea au dimensiuni diferite, ca un teren de golf cuprinde o serie de trasee, fiecare constând dintr-un tee-box, fairway, obstacole si hazarduri, un green si o gaura sau cupa, toate proiectate special pentru jocul de de golf, iar cele 18 gauri de golf sunt dispuse in mod strategic si ca exista o foarte mare asemanare intre obiectivele si strategiile unui jucator de golf si cele ale unui om de afaceri.
„You can never have too many balls!” – a incheiat Cosmin Grapini
CODRUT IANASI, Manager, Blue Sys Technologies
Prezentarea fostului asistent universitar al lui Laszlo Pacso, Coordonatorul si Fondatorul Business Days s-a intitulat, Viitorul: Inventare sau Invatare? Idei care mi-au ramas:
Pornind de la ce spunea John Galsworthy, „Daca nu te gandesti la viitor, atunci nu vei putea avea un viitor.” si Alan Key, un cercetator IT “Cea mai buna cale de a prezice viitorul este sa îl inventezi.” se poate trage o concluzie logica, si anume, aceea ca daca „Iti doresti un viitor pentru afacerea ta? Trebuie sa ti-l inventezi!„
Si daca la aceasta concluzie adaugam o alta opinie ce apartine lui Edison, „Succesul este 1% inspiratie si 99% transpiratie” rezultanta este ca … Viitorul se inventeaza cu … transpiratie, cu curajul de a-ti asuma riscuri si cu tenacitatea de a-ti urmari ideea.
Recomandare de final: “Cauta ideile noi pe care altii le-au folosit cu succes pentru ca este suficient ca ideea ta sa fie
originala în aplicatia ta. Daca vrei sa-ti inventezi un viitor simplu? INOVEAZA!”
Viitorul? Suna simplu, nu-i asa? 🙂
ANA SIPCIU, Industry Manager Google
De la Ana Sipciu, care sa alaturat echipei Google Bucuresti dupa ce a lucrat timp de mai mult de 10 ani în toate domeniile industriei on-line, de la strategie de continut si de publicare a dezvoltare web, publicitate digitala si strategie media digitale, am aflat de Google Cultural Institute, un loc unde poti descoperi si vizita virtual expozitii si colectii din muzee si arhive din întreaga lume.
Si tot de la Ana am aflat de un proiect cu totul revolutionar al lui Google in industria auto: masina cu autonomie completa, Google Self-Driving Car Imaginile de mai jos, spun totul despre acest proiect …
„Live in the future, then build what’s missing.” (Paul Graham), a incheiat Ana Sipciu
ADRIAN BADESCU, Owner, Grupul de clinici MEDICI’S Timi?oara: Xclussive, Clinics, BabyClinics, Access, Laborix
Despre Adrian Badescu aflasem de la o editie anterioara ca imbina credinta rigorii germane cu creativitatea, spontaneitatea si dichisul banatean. A absolvit Universitatea de Medicina si Farmacie “Victor Babes” din Timisoara, promotia 1992. Detine doua masterate în sanatate si management, un certificat MBA si o diploma EMPRETEC în antreprenoriat.
Interesele si pasiunile sale depasesc domeniul sanatatii spre zona de IT, online si media. In business crede in consecventa, in dedicatie, in viziune, in seriozitate, in parteneriat si mai ales in respectarea cuvantului dat.
Reintalnirea cu Adrian Badescu a insemnat o bucurie pentru mine, iar dupa prezentarea sa am ramas cu o convingere puternica, si anume, aceea ca urmand cu incredere si dedicare harta din imaginea de mai jos, EXCEPTIONALUL se regaseste si in tine! EXCEPTIONALUL poti fi si TU! Atat timp cat adaugi ingredientul comun: ACTIUNEA!!!
RAZVAN TUDOR, consultant si trainer, antreprenor si fost jurnalist, owner la TraducemBine.ro
Razvan este unul dintre speakerii pe care ii asculti cu placere pentru ca are un stil aparte in a transforma orice speech sau prezentare intr-o poveste. La fel s-a intamplat si la Timisoara, unde prezentarea sa, Viitorul intre valoarea adaugata si valoarea alungata, desi tehnica, judecand dupa titlu, a fost transformata intr-o poveste cu talc, apreciata de toti participantii. Iata ideile pe care mi le-am notat eu:
Inventatorul, ganditorul si futurologul Ray Kurzweil a facut cateva predictii halucinante(asta nu inseamna nerealiste si imposibil de indeplinit):
Pentru a afla daca viitorul nostru, al fiecaruia, se afla intre gratificare si privatiune, Razvan a facut o scurta analiza a rezultatelor cercetarilor lui Maslow(1950) comparate cu Teoria celor 8 ganduri emise de Evagrie Ponticul (in anul 300)
– „Am ajuns la acel punct in istoria biologica in care suntem responsabili pentru propria evolutie. Aceasta a ajuns sa depinda numai de noi” – Abraham Maslow
– „O alta caracteristica stranie a organismului uman, atunci cand este dominat de o anumita trebuinta, este ca intreaga filozofie asupra viitorului tinde sa se schimbe.” – Abraham Maslow
Si-atunci, apare o noua intrebare: Ce ne facem daca timpul cosmic este ciclic?
CARMEN RUSMIR, Country Manager la Zoppas,
Compania pe care o conduce Carmen este specializata în fabricarea echipamentelor casnice, administrator unic al RUSMIR & RUSMIR CONSULTING SRL si Rusmir & Rusmir Management SRL, ambele specializate în activitati de consultanta, reprezentant permanent al Banatex SRL, companie ce activeaza în domeniul hotelier, al SIPA
Cand am auzit toate functiile, atributiunile si rolurile pe care Carmen le are, mi-am pus intrebarea, pe care si Mihaela Tatu a pus-o in prezentare: „Carmen tu cand mai dormi?„
Din prezentarea lui Carmen am aflat cum o incurajare venita de la un prieten: „Carmen, limita ta este cerul!„, avea sa o conduca de la o escalada la altitudinea de 3.000 m in Himalaya, la o alta in Tibet, la 5.328m altitudine.
Anul acesta, compania lui Carmen Rusmir a primit o comanda pentru o rezistenta electrica pentru … sateliti, lucru ce a determinat-o sa ajusteze acea incurajare, „Limita ta este cerul” in ‘Limita ta NU este cerul!„
Ovidiu este o prezenta apreciata la Business Days fiind nelipsit la aproape toate editiile anterioare. Prima sa afacere, Minerva com, si-a început-o în studentie, în ianuarie 1997. Un an mai târziu a început distributia produselor firmei elvetiene Franke cat si a altor firme importante in domeniul accesoriilor pentru mobila din Germania si Italia, ceea ce a permis dezvoltarea si mai accentuata pana la 5,4 milioane de euro în 2008.
Prezentarea sa, Cand si cum ne cream viitorul?, a inclus un exercitiu inter-activ cu sala, participantii fiind invitati sa se aseze … cate 2 pe un scaun si sa caute sa stea cat mai confortabil! Iar cei care erau afirmau ca se simt bine erau invitati sa stea chiar cate 3! 🙂
„Confortul” neinsemnand altceva decat … concurenta din piata!
(va urma – Conferinta 2 – Leadership transformational)
Creierul uman este un mecanism extraordinar, care incepe sa functioneze decand ne nastem si nu se opreste niciodata pana in momentul in care… ne ridicam sa vorbim in fata unui public.
SPEAKERS CLUB este o comunitate dedicata dezvoltarii abilitatii de a prezenta in fata unui public, locul unde participantii invata sa devina vorbitori mai buni, prin practica.Asa cum unele persoane merg la sala de mai multe ori pe saptamana pentru a antrena muschii corpului, tot asa, cei care isi doresc sa isi dezvolte abilitatea de a prezenta participa la SPEAKERS CLUB.
Paul este speaker, trainer si presentations coach la Coaching4you, una din cele mai active firme de coaching si training din Romania. In prezent, Paul este coach pentru unul din cei mai apreciati speakeri profesionisti din Romania, Lorand Soares Szasz.
La mai putin de 6 luni de la infiintare, SPEAKERS CLUB a devenit o comunitate cu peste 30 de membri activi care tin discursuri pregatite, in urma carora primesc feed-back atat din partea publicului, cat si din partea facilitatorului de grupa.
In prezent exista 3 grupe de practica in cadrul SPEAKERS CLUB, 2 in Bucuresti (Connect si Premier) si una la Iasi (Evolution), viziunea businessului fiind una de a extinde programele de educatie in public speaking la nivel European, viziune pe care Paul Ardeleanu a ales sa o transforme in realitate cu ajutorul Elizei Nitescu, Managing Partner SPEAKERS CLUB.
Practica se realizeaza folosind manuale cu tehnici de public speaking, primul modul din seria de 3 manuale fiind deja lansat: este vorba despre MODULUL START, care contine 10 proiecte si zeci de tehnici de public speaking pe care cursantii le pot utiliza la constructia de prezentari cu impact.
Focusul in acest business este transformarea rapida si durabila a membrilor clubului, din vorbitori care se afla la inceput de cariera in public speaking in vorbitori profesionisti, asa incat cel mai bine despre ce inseamna experienta SPEAKERS CLUB si calatoria de la vorbitor incepator la vorbitor inspirational, pot relata chiar membrii cei mai dedicati clubului.
CATALIN POPA, actor, lider Grupa Premier
Reporter: Daca ar fi ca in cateva cuvinte sa redai notiunea de vorbitor inspirational, cum ar suna aceasta?
Catalin Popa: Un vorbitor inspirational nu este cel care te invata cum sa zbori, ci cel care iti va pregati, cu dragoste si grija, aripile, pentru cel mai frumos, mai neinfricat si mai inalt zbor al tau.
Reporter: Care sunt trairile pe scena, cum ai descrie diferenta dintre a fi spectactor si cea de a fi vorbitor in fata unui public?
Catalin Popa: Cel mai rapid mod de a deveni speaker este sa fii speaker. Exercitiu! Exercitiu!Exercitiu! Poti invata multe lucruri si urmarind din sala, dar nu se compara cu experienta de a fi pe scena. Pe mine emotiile ma ajuta sa transmit mai bine mesajul, sa ajung la inimile oamenilor.
OVIDIU NITISOR, consultant de vanzari, lider Grupa Evolution
Reporter: Te ajuta public speakingul in viata ta profesionala? Daca da, in ce masura si cu ce rezultate?
Ovidiu Nitisor: Ma regasesc in situatii in care pana acum eram timid, iar acum am deplin control si siguranta. Este absolut incredibil! Sa nu uitam ca un speaker este in primul rand un lider, iar impactul acestui rol pe care il jucam de fiecare data cand suntem pe scena, asupra vietii profesionale, este de necontestat!
Reporter: Consideri ca lumea are nevoie de vorbitori buni? Si daca da, de ce?
Ovidiu Nitisor: Cred cu tarie ca un speaker este un lider. Lumea are nevoie de lideri si mai ales de lideri buni! Un vorbitor in public bun, care reuseste sa inspire, sa motiveze si sa convinga astfel incat publicul sa actioneze, poate schimba mentalitati si poate crea noi orizonturi catre o lume mai buna, mai implicata si mai dispusa la un efort comun spre autodezvoltare si autoeducare!
ANDY MANOLE, trainer citire rapida, antreprenor si speaker in devenire
Reporter: Povesteste-ne despre inceputul acestei aventuri, cum a ajuns vorbitul in public sa faca parte din viata ta? Ce te-a motivat sa alegi o astfel de experienta in cadrul SPEAKERS CLUB?
Andy Manole: Copil si apoi adolescent fiind, ascultam foarte mult teatru radiofonic, placi de pickup, povesti lecturate de mari actori. Pe cat posibil, urmaream toate acestea fie in sali de spectacole, fie la TV. Eram fascinat de lumea teatrului. Ascultam comicii nostrii de valoare si puteam spune piese de teatru si povesti pe de rost. Imi placea adesea sa visez, sa inchid ochii si sa ma imaginez pe scena. Dar brusc visul se spulbera si ma trezeam. Nu reuseam sa vad mai mult decat acesta prima imagine.
Timpul a trecut si am devenit adult cu familie, cu o cariera efervescenta. Desi eram realizat pe toate planurile, am spus ca vreau mai mult de la viata. si a inceput perioada de cautari si studiu. Am inceput sa ascult speaker buni, dintr-o intamplare primul care mi-a picat a fost Tony Robbins cu Get the Edge, un program de 7 CD-uri. Iar in 2010 am participat la un atelier la care iti dezvolti abilitatile antreprenoriale. Lucrul asta mi-a schimbat viata si cursul carierei. Incet, incet cu pasi mici dar siguri ma apropiam de cariera de trainer si speaker. Ca si pofta care vine mancand am inceput sa merg la traininguri, conferinte, workshopuri. La inceput sa ascult, sa asimilez informatiile. Apoi m-am surprins mergand din ce in ce mai des pentru a studia arta livrarii discursului. Am urmat cursuri de specialitate si mai doresc sa fac acest lucru. De ceva timp am cunoscut gasca faina de la SPEAKERS CLUB,care face antrenarea vocii si muschiul vorbirii in public. Cu fiecare prezentare ma apropii mai mult de ideea mea de ce inseamna un speaker profesionist. Progresul este imens. Poti vedea alti oameni care fac acelasi lucru. Tin speech-uri, primesc feedback-uri scrise de la fiecare participant. Pe tine, draga cititorule, ce te tine sa faci acest pas? Este ca si invatarea artelor martiale. Este genial sa vezi filme, sa citesti carti, articole dar daca nu faci antrenament regulat nu poti avea rezultate.
Este o senzatie speciala sa te poti juca, dialoga, interactiona cu publicul. Este o mare de ochi care voluntar sau involuntar traieste cu tine fiecare moment.
Arta asta a vorbitului in public consta intr-o interpretare pe masura, mult antrenament si inspiratie.
«Nimic nu se invata mai bine decat practicand!»
MIHAELA MATHE, manager firma comunicatii
Reporter : Povesteste-ne despre inceputul acestei aventuri, cum a ajuns vorbitul in public sa faca parte din viata ta? Ce te-a motivat sa alegi o astfel de experienta?
Mihaela Mathe: Incep prin a va spune un secret: vorbitul in public face parte din viata mea odata ce am descoperit SPEAKERS CLUB. Experienta profesionala si cea personala de pana acum nu m-au adus in fata unui astfel de eveniment – sa vorbesc in public. Totul a inceput ca o simpla curiozitate, care s-a transformat acum intr-un challenge si care intr-adevar este o reala experienta.
Am aflat de acest proiect – SPEAKERS CLUB, in cadrul unui workshop coordonat de Paul Ardeleanu si pentru ca imi place sa vorbesc si nu numai, am facut primul pas de a participa in calitate de spectator, la un eveniment in cadrul clubului.
Intamplarea a facut sa fiu prezenta la editia aniversara, cea cu numarul 10. Si 10 a fost numarul meu norocos. Mi-a placut ce am vazut, mi-a placut atmosfera si mai ales am inteles ca am multe de impartasit, cat si multe de invatat de la niste oameni extraordinari.
Reporter : Cui crezi ca se adreseaza SPEAKERS CLUB?
Mihaela Mathe: SPEAKERS CLUB este al nostru, este deschis tututor care vor sa incerce fie si macar o data experienta de vorbit in public, este al celor care vor sa isi invinga timiditatea si sa capete incredere in ei, este al celor care au nevoie la nivel profesional sa fie buni comunicatori, al celor care vor sa se remarce, este al celor care au placere de a vorbi in public si au lucruri de transmis, este al celor care vor sa devina mai puternici personal.
OANA STOICIU, Fondatoarea www.daruldeluni.ro, idei gratis pentru cadouri pretioase si autoarea unei carti in curs de aparitie: „Cele mai Scumpe lucruri sunt GRATIS”
Reporter: O perioada ai facut parte din comunitatea SPEAKERS CLUB, in calitate de spectator care oferea feed-back. Ce te-a determinat sa iti doresti sa urci pe scena, care a fost declicul?
Oana Stoiciu: Teama care mi se instala incet si faptul ca tremuram au fost semnalele ca decizia rapida este absolut necesara. Iar cand exista o hotarare luata, nu mai exista ezitare si noi oportunitati se ivesc la orizont.
Reporter: Care sunt trairile pe scena, cum ai descrie diferenta dintre a fi spectactor si cea de a fi vorbitor in fata unui public?
Oan Stoiciu: Cand sunt in public am emotii pentru cei ce prezinta si imi doresc atat de mult ca ei sa reuseasca, incat chiar nu ma mai pot gandi la emotiile mele si la faptul ca urmez si eu pe scena.Apoi, pe scena, cand vad chipurile care zambesc, mainile care isi noteaza si apoi prind o sclipire in ochii cuiva, se intampla ceva cu mine, simt din tot sufletul ca sunt exact in locul si in timpul unde vreau sa fiu. Nu am fost tot timpul prezenta in viata mea, am fost furata de zgomotul orasului si de idei preconcepute despre cum trebuie traita viata, insa la SPEAKERS CLUB nu mai exista zgomot de fond, suntem toti acolo cu acelasi scop: sa reusim! Dar nu oricum. Sa reusim ajutandu-i pe ceilalti sa reuseasca si ei!
CATALINA VASILESCU, scriitor la Minimalism in Romania
Reporter: De ce ai ales SPEAKERS CLUB?
Catalina Vasilescu: Am ales SPEAKERS CLUBpentru ca m-am simtit imediat bine in comunitate alaturi de oamenii prezenti in sala. Am retineri in a vorbi in public, dar vazandu-i pe care practica in cadrul intalnirilor mi-am dat seama ce bine completeaza aceasta activitate scrisul si bloggingul. Am realizat ca este o forma foarte buna de exprimare si de a aduce mesajul personal intr-o forma cat mai folositoare publicului.
Reporter: Ce te-a motivat sa vii intr-un program de public speaking?
Catalina Vasilescu:Eu chiar eram hotarataca nu e ceva potrivit pentru mine, dar il urmaream pe Paul Ardeleanu, iaracest lucru m-a adus aici. Iar drumul de la spectator la vorbitor se pare ca e foarte scurt la SPEAKERS CLUB.
ANDREEA MIHALCEA, fondatorul totuldespreraw.ro (comunitate dedicata unui stil de viata sanatos si echilibrat), autorul unei carti in curs de aparitie, numita: CLARITY. How to Share Your Message With Purpose, Power & Passion
Reporter: O perioada ai facut parte din comunitatea SPEAKERS CLUB, in calitate de spectator care oferea feed-back. Ce te-a determinat sa iti doresti sa urci pe scena, care a fost declicul?
Andreea Mihalcea: Chiar de la prima participare ca si spectator am decis saurc pe scena. M-a uimit numarul impresionant de lectii pe care le-am invatat doar facand parte din public. Cu siguranta am devenit un speaker mai bun chiar in acea seara. Deci, practice, decizia de a urca pe scena SPEAKERS CLUB n-a mai fost o decizie, ci o cotinuare fireasca.
Reporter: Ce inseamna pentru tine experienta si comunitatea SPEAKERS CLUB?
Andreea Mihalcea: Inspiratie, informatie si bucurie. In orice ordine. E o comunitate de oameni senzationali, care ma incarca cu energie la fiecare intalnire. Am ales Speakers Club 100% intuitiv si ar trebui sa-i dau un premiu intuitiei mele. Ma transforma si simt cum imi accelereaza procesul de dezvoltare personala si profesionala.
RAZVAN STANCU, National Sales Manager la BioLogistic& Antreprenor la Prajiturile Ancutei
Reporter: Cum a ajuns vorbitul in public sa faca parte din viata ta? Ce te-a motivat sa alegi o astfel de experienta?
Razvan Stancu: In munca mea, ca om de vanzari, eram obisnuit cu intalniri de maxim 3-4 persoane. In urma cu cativa ani, compania la care lucram a fost cumparata de un grup international. De atunci au abundat sedintele cu paticipare extinsa, cu sefii de departamente romani sau straini si de fiecare data lasam o impresie slaba, desi aveam cele mai bune rezultate (fusesem OMUL ANULUI de doua ori pana atunci). Cu timpul, relatia profesionala s-a deteriorat si am ajuns sa imi schimb locul de munca.
Reporter: Care sunt trairile pe scena, cum ai descrie diferenta dintre a fi spectactor si cea de a fi vorbitor in fata unui public?
Razvan Stancu: La inceput imi era teama si sa dau feed-back deoarece nu consideram ca eu as fi omul potrivit sa ii apreciez pe altii. La intrebarea “cine vrea sa dea feed-back?”, eram sub masa la propriu si imi spuneam “Doamne, sa nu ma puna pe mine!”.
Intre a fi spectator si a fi pe scena e aceeasi diferenta ca intre a privi la televizor un film de razboi si a fi in mijlocul luptei cand iti zboara gloantele pe langa ureche. Ratiunea ia sfarsit si intra in scena ceea ce ai pregatit pentru acel moment. Se usuca gatul, ai un gol in stomac, transpiratie, tremurat de voce si o avalansa de griji: daca ma fac de ras? Ce vor spune? Oare cum arat? Daca ma incurc?
Reporter: Te ajuta public speakingul in viata ta profesionala? Daca da, in ce masura si cu ce rezultate?
Razvan Stancu: Desigur. Sunt mult mai degajat in intalnirile de 2-4 persoane, iar de la ascultator pasiv, am devenit vorbitor activ. Acum negociez ferm si stapanesc onorabil o prezentare in fata a 20-30 pesoane. Intr-un singur an mi-am dublat numarul de conexiuni dobandite in toata viata, sunt mult mai persuasiv si mai influent in mediul in care imi desfasor activitatea.
Reporter: Ce inseamna pentru tine experienta si comunitatea SPEAKERS CLUB?
Razvan Stancu: Am cunoscut foarte multi oameni extraordinari, de toate varstele si din toate domeniile; am stabilit parteneriate si am legat prietenii. Pot sa spun ca in fiecare secunda pot suna pe cineva care sa ma ajute in orice problema: de la marketing, pana la contabilitate sau imobiliare, de la producator demobila,pana la cabinet stomatologic sau pshihologic… Conexiunile inseamna bani – e foarte adevarat !
Reporter: Daca ar fi ca in cateva cuvinte sa redai notiunea de vorbitor inspirational, cum ar suna aceasta?
Razvan Stancu: Un vorbitor inspirational te determina ca incepand chiar de a doua a zi sa faci ceva intr-o directie! Este acela care te face sa constientizezi ca in interiorul tau se afla un diamant si te determina imediat sa il scoti la lumina, sa il cureti si sa il faci sa straluceasca.
Trainerul NASA, Secret Service si NATO vine la Bucuresti! Jim Bagnola va sustine un workshop gratuit pentru managerii romani
Workshop-ul sustinut de Bagnola este doar o parte a evenimentului de tip Open Day “Fifty Shades of Resilience – Rezistenta la invatare”;
La acest eveniment vor participa peste 100 de persoane din middle si top management-ul unora dintre cele mai mari companii din Romania;
“Sta in natura umana sa uitam ceea ce am invatat daca nu discutam si impartasim cu ceilalti ceea ce am deprins in urma unui training. De exemplu, in SUA, cand un angajat este trimis la un training, managerii il roaga sa impartaseasca ceea ce a invatat cu ceilalti membrii ai echipei. De asemenea, acestia vor comunica echipei ce urmeaza sa se schimbe in urma a ceea ce au invatat.” Jim Bagnola.
Americanul Jim Bagnola, unul dintre cei mai cunoscuti speakeri motivationali din lume, vine in Romania pentru a sutine, un workshop gratuit pentru managerii autohtoni. Workshop-ul sustinut de Bagnola este doar o parte a evenimentului de tip Open Day “Fifty Shades of Resilience – Rezistenta la invatare”, organizat de HPDI, companie romaneasca de consultanta in domeniul resurselor umane.
In cadrul evenimentului, Jim Bagnola, alaturi de trainerii HPDI (Petru Pacuraru, Andrei Vacaru si Alexandru Busila) vor dezbate subiecte de interes in domeniul resurselor umane, precum:
Aceste workshop-uri se adreseaza atat companiilor mari, cu sute de angajati, dar si IMM-urilor care inteleg ca trainingul angajatilor este o investitie, nu o cheltuiala. La eveniment vor participa peste 100 de persoane din middle si top management.
Dupa ce a lucrat cu peste 10.000 de manageri romani, Jim Bagnola va vorbi despre diferenta dintre liderii romani si cei americani.
“Diferenta dintre liderii din Romania si cei din SUA consta in experienta lor. Americanii au 200 de ani in plus de democratie si leadership, incurajat de pe bancile scolilor, in antreprenoriat din generatie in generatie. Romania este o tara tanara, cu manageri tineri, iar leadershipul devine usor, usor o parte foarte importanta in educatia acestora” Jim Bagnola.
Printre clientii cu care a colaborat de-a lungul timpului se numara Shell Oil Company, Kroger Company, NASA, US Secret Service, U.S. Department of State, Departamentul Fortelor Aeriene, NATO, Hotelurile Marriott, Siemens, Motorola, Scotiabank (Canada), McEearney Alstons Ltd. (Trinidad), PT ISPAT (Indonezia), Hella, Ecolab, Castle & Cooke (Hawai) si Universitatea din Texas.
13.00- 14.30: Training-ul si diminuarea rezistentei la invatare (Metode, Strategii, Comunicare). In cadrul acestui modul, vor fi abordate modalitatile prin care noile culturi si informatii pot fi abordate si implementate pentru a creste gradul de acceptare in randul participantilor.
Modulul este structurat pe 3 concepte:
1. Cum ar trebui sa arate continutul cel mai usor de asimilat si de introdus in viata de zi cu zi, la nivel personal – Alexandru Busila
2. Strategia organizatiei de a promova si de a introduce noile informatii in cultura organizationala – “Culture eats strategy for dinner” – Petru Pacuraru
3. Principii cheie in comunicarea schimbarii la nivel personal si organizational. Pericole si avantaje – Andrei Vacaru;
14.30-14.45: Coffee Break;
14.45-16.45: Team Building. Jocul ca metoda de atingere a obiectivelor. Doua ore cu activitati de team building si analiza impactului asupra participantilor. Rolul follow-up-ului si a implicarii HR-ului in prelungirea efectelor. – Echipa de facilitatori HPDI;
16.45-17.00: Coffee Break;
17.00-18.30: Conferinta Change Management. Bariere in invatare. Ce impiedica obtinerea rezultatelor. Cum cuantificam eficienta. Cine poarta responsabilitatea succesului si esecului in procesul de invatare si schimbare. Diferente intre Romania si Statele Unite. – Jim Bagnola;
18.30-19.00: Sesiune de vanzare de carte si autografe Jim Bagnola.
Evenimentul „Fifty Shades of Resilience – Rezistenta la invatare” va avea loc la Hotel Amabasador din Bucuresti, pe data de 25 martie, in intervalul orar 13.00 – 19.00.
IMPORTANT! Reprezentantii mass-media vor avea acces si la trainingurile sustinute în cadrul evenimentului “Fifty Shades of Resilience – Rezistenta la învatare”.
Va rugam sa confirmati prezenta pana luni, 23 martie, ora 16.00, la telefon 0764.392.429 sau e-mail roxana.grosu@princepspr.ro. Jurnalistii interesati de interviuri cu Jim Bagnola vor fi programati în ordinea înscrierii.
Te salut
si te invit sa participi la un nou CONCURS in care poti castiga premii sub forma de audiobook-uri de la Andy Szekely in valoare de 325 lei si vouchere in valoare de 1.450 Euro(6.525 lei).
Pornind de la premiza ca oamenii fac afaceri cu oamenii si ca orice obiectiv major vrei sa atingi in viata, vei atinge doar cu ajutorul sau prin intermediul altor oameni, am ales ca pentru acest concurs sa oferim audiobook-ul „Parteneriate profitabile si relatii autentice” un material de o valoare inestimabila.
Cele 2 CD-uri + 1 booklet (80 pagini) reprezinta un ghid care îsi propune sa te ajute în plan relational iar din el vei invata:
In plus, pentru fiecare participant, AISUCCES.ro adauga cate un VOUCHER CADOU de 290 Euro(1.305 lei reducere valorica) la oricare din Facultatile Bootcamp: Self Mastery BootCamp, People Mastery BootCamp si Speaker Mastery
Mult succes!