Partenerul TAU Pentru succes Online! Evenimente, coaching, cursuri&marketing online pentru ca TU sa ai succes in viata si in afaceri! Consultanta si Strategii de Marketing Online
Snipping Tool este instrumentul „Secret” care te ajută să creezi rapid conținut pentru Social-Media care atrage atenția!
Ești în căutarea unui instrument gratuit și ușor de folosit prin care să creezi rapid conținut pentru Social-Media care să atragă atenția?
Urmărește-mă cu atenție, pentru că în rândurile următoare vei afla despre un instrument pe care îl ai deja la îndemână și este atât de ușor de folosit încât nici nu te aștepți. Acest instrument, Windows Snipping Tool (sau Instrument de decupare) – este unul din utilitarele suitei de programe Windows Office ce permite tuturor celor care vând online să creeze imediat conținut media social care să atragă atenția.
Apropo, motivul pentru care am spus că acest instrument este „secret” vine din faptul că aproape nimeni nu știe de el și de faptul că deja are acces la el, ca parte din suita Office!
Spuneam că acest program ne face viața mai ușoară, cel puțin nouă, marketerilor și creatorilor de conținut, prin faptul că ne ajută să facem rapid capturi de ecran pe care să le edităm și să le utilizăm ca și conținut grafic în postările din social-media, sau din în altă parte: articole de blog, prezentări PPT, pagini de vânzări, raportări de erori către departamentele de suport etc. (gândiți captura de ecran ca pe un element prin care să atrageți atenția asupra unui anumit detaliu sau CTA).
Iată de ce spun că este un instrument super-cool…
Instrumentul, te ajută să faci imediat un screenshot, un instantaneu pentru a copia cuvinte sau imagini de pe tot ecranul sau doar dintr-o anumită parte a acestuia. Apoi, instrumentul de decupare se folosește pentru a face modificări sau a scrie note, sublieri etc după care captura se poate salva în diferite formate de imagine GIF, PNG sau JPG.
Dacă rulați un MAC, aceleați funcții ale programului Snipping Tool se pot accesa prin apăsarea tastelor SHIFT + COMMAND + 4.
Și ce anume ar putea să facă pentru a le trece peste…
Azi vreau să-și adresez o întrebare la care, te rog, să răspunzi cu sinceritate…
Te-ai gândit vreodată să renunți la visul tău, la afacerea ta?
Ai trăit vreodată clipe în care să regreți faptul că salariul tău nu este garantat, de un anumit angajator, la fiecare două săptămâni?
Întreb, pentru că am trăit și eu astfel de momente și, sunt sigur, că fiecare antreprenor din orice colț al lumii a trecut prin astfel de episoade. Uneori, chiar este destul de greu să treci prin astfel de momente…
Mai ales când ai o familie de întreținut, copii sau vreun părinte bolnav cu venituri mici. Știu ce înseamnă pentru că am trecut și eu prin astfel de momente. Nu este niciodată ușor să le depășești, dar renunțarea nu a fost niciodată cea mai bună opțiune pentru mine. Poate pentru faptul că sunt un leu? 🙂
Glumesc, dar în cei peste 25 de ani de aventuri ca antreprenor am avut ocazia să întâlnesc o mulțime de oameni din diferite domenii și cu diferite niveluri de pregătire. Ca pasionat de psihologie comportamentală și fin observator, am ajuns la concluzia că nu sunt prea multe motivele pentru care oamenii ajung să renunțe la un lucru sau un proiect pentru care, inițial, manifestă entuziasm.
Ca trainer și consultant mi-am oferit sfaturile și
strategiile la nenumărați prieteni, clienți și studenți. Pentru unii au fost
binevenite și au funcționat, pentru alții, din varii motive, nu.
Pentru a veni în sprijinul antreprenorilor mai tineri care simt că au probleme cu afacerile lor online, voi enumera mai jos, cinci dintre cele mai frecvente motive pentru care oamenii ajung să renunțe la un vis sau la o afacere online demarată cu entuziasm și, ce anume ar putea să facă pentru a depăși momentul.
În mai puțin de două luni foarte mulți tineri vor parăsi băncile școlii/facultății pentru începe o nouă etapă de viață. O etapă mai grea și mai dură, dar inevitabilă….
De angajat sau, pentru cei mai îndrăzneți, de tineri antreprenori…
Din oricare postură, „vânzarea” competențelor acumulate sau a branding-ului personal reprezintă o abilitate necesară și obligatorie.
Din acest motiv, cred că acest articol a cărui idee mi-a venit de la o fotografie îți va fi de un mare ajutor. Mai ales, pentru că dorind să îți prezint lucrurile cât mai simplu, am să mă folosesc tocmai de o fotografie foarte veche…
Hai deci, să privim și să analizăm cu atenție anunțul din această fotografie. Anunț care este al unui șomer aflat în căutarea unui loc de muncă în perioada marii crize economice din 1930! Ai reținut, 1930!!!
Dacă nu cunoști prea bine limba engleză, am să te ajut eu cu traducerea:
„Știu 3 meserii, vorbesc 3 limbi străine, am luptat ca militar combatant timp de 3 ani, am 3 copii și, nu am un loc de muncă de 3 luni. Dar tot ce îmi doresc este o slujbă.”
Personal, cred că aceasta este o imagine reprezentativă pentru cineva care nu are un loc de muncă. (ce observație filozofică am tras!) Dar, sincer să fiu, motivul pentru care cred că acea persoană nu a găsit un loc de muncă este dat de modul în care și-a creat mesajul prin care să își vândă competențele.
Privește și tu cu atenție și, vezi cum în fiecare frază vorbește doar despre EL. Iar modul în care își trimte mesajul este unul generalist… Mai mult, omul caută să atragă „mila” și atenția unui angajator prin faptul că a luptat în război și că are 3 copii. Ca și cum cineva ar trebui să îl angajeze pentru asta.
„Știu 3 meserii, vorbesc 3 limbi străine, – Ce anume, mai exact? am luptat ca militar combatant timp de 3 ani, am 3 copii – Este treaba mea? și nu am un loc de muncă de 3 luni – Nu este problema mea! și tot ce îmi doresc este o slujbă.– Cu ce mă ajută asta pe mine?”
Te provoc să fii sincer și răspunde la următoarea întrebare: Dacă ai fi un angajator te-ai uita la acest anunț?
Eu unul, nu! Pentru că nu știu ce plus-valoare ar putea aduce acest om afacerii mele!
Haide acum să folosim unul dintre programele de editare, Canva, Paint sau Photoshop și să aplicăm un alt mesaj pe această fotografie…
Parcă sună mult mai bine, nu-i așa?
Este bine de reținut ca atunci când îți faci un mesaj prin care să își vinzi competențele, că e vorba de un mesaj de angajare sau de vânzare a unui idei de afaceri, să nu procedezi ca tipul din imagine și să vorbești despre TINE, depre PROBLEMELE tale și despre ceea ce vrei TU!
Abordarea cea mai potrivită și eficientă este cea prin care arăți modul în care poți aduce valoare adaugată viitorului angajator sau partener de afaceri. Garantat, răspunsul pe care îl vei primi va fi unul mult mai satisfăcător de fiecare dată!
Dacă știi și o altfel de abordare, mai eficientă, transmitemi-o și mie (și nu doar mie!) printr-un comentariu, mai jos.
A Walkthrough Of KBB, The Course Layout And A Honest Review
The Knowledge Business Blueprint is FIRST Tony Robbins course in over two decades and WHAT a course it is…. And together with Dean Graziosi (a New York Times bestselling author and an extraordinary entrepreneur and teacher) and Russell Brunson decided to finally sharing the KBB method so that anyone can do what they did to get where they are now (when it comes to impact, influence and income.)
I was honored to they ask for my help, and as a partner they gave me early access to the training so, from monday morning I sat down and went through some of it… And now, you can find WHAT you should know about The Knowledge Business Blueprint and MindMint Software…
Suntem Parteneri cu Dean Graziosi , Tony Robbins și Russell Brunson
Da, da, da!
Îmi face o nespusă bucurie să anunț și să strig în gura mare că am ajuns și această minunată zi în care să pot spune public că am început o colaborare cu Dean Graziosi, Tony Robbins și Russell Brunson!!!
Mai înainte însă, dă-mi voie să îți adresez o întrebare... retorică!
Ai vreun mentor sau, cum se spune mai nou, un influencer despre care poți spune cu mâna pe inimă că, de când îl urmărești și îi urmezi sfaturile, ți-a schimbat pur și simplu modul de viață, modul de a gândi, modul de a vedea viața, in general?
Indiferent că impactul cu acea persoană a avut ca rezultat o schimbare majoră sau doar un simplu pas către ceva mai bun în viața ta...
Răspunsul, cu siguranță, nu poate fi decât unul afirmativ!... Din acest motiv am și spus că este o întrebare retorică!
Tot ce ni se întâmplă în viață urmează un anumit ciclu bine controlat... Precum cel al anotimpurilor, deși uneori, pot să apară și evenimente neașteptate. Ca majoritatea oamenilor,și eu, până în urmă cu ceva timp, le puneam pe seama întâmplărilor... Sau a NOROCULUI!
Asta, până ce am înțeles că în viață, NIMIC nu este întâmplător... și că totul are un rost ce urmează un curs firesc dat de natura lucrurilor pe care le facem și a intențiilor pe care ni le punem!
Știu că pare un pic cam filozofic sau supranatural ceea ce spun, dar crede-mă, este purul adevăr!
...Și apropo de asta, nu cred că este vorba în ceea ce facem despre noroc sau coincidență! Dar, chiar dacă ar fi, îmi place modul cum a definit lucrul acesta Einstein,
„Coincidenţa este felul lui Dumnezeu de a rămâne anonim.”
Acum, lăsând la o parte filozofia și revenind „la oile noastre” - proiectul din care am fericita bucurie și onoare de a face parte alături de trei dintre cei mai apropiați mentori ai inimii mele – este vorba de un proiect care are legătură directă cu ceea ce mi-am ales și eu să fac în urmă cu aproape 10 ani: educația și dezvoltarea gândirii în modul strategic, analitic și antreprenorial!
Probabil că știi, sau nu, o sumă uriașă de peste 4.000 de dolari este cheltuită în fiecare secundă pe produse informaționale.
Și nu vorbesc aici de cursuri plătite pentru facultate! De fapt, despre învățământul tradițional (așa cum îl știm cu toții și cum a fost conceput specific pentru era industrială), s-ar putea spune că e pe cale de dispariție. Iar asta, fără ... nici o glumă!
Citind această informație și făcând un calcul simplu, am realizat că o mare parte din oameni din întreaga lume îi plătesc pe alții pentru a învăța ceva. Iar asta, la o rată de ~ 355 milioane dolari pe zi!!!
Lumea se află într-o schimbare vizibilă și accentuată! O schimbare ce pornește de la mentaliate și educație pentru care noi, și semenii noștri plătim pentru informații la o rată incredibilă!
Dar ghici cine sunt profesorii "Noii ere"?
EU, TU...
Pentru că știu, că la fel ca și mine ești foarte bun la ceva, ești pasionat de ceva, dar, mai mult decât atât, că există alți oameni care ar plăti să știe ceea ce știi tu!
Dacă ești la fel ca și mine, cu siguranță ai un mentor (cel puțin!) și cu siguranță că atunci când vrei să înveți ceva nou, cauți să înveți de cel mai bun în materie. De la cineva care a trecut prin toate încercările și a făcut toate greșelile posibile...
Dean Graziosi, Tony Robbins și Russell Brunson sunt trei oameni ca și noi. Mai înainte de a fi antreprenori cunoscuți în lumea întreagă sunt oameni care au o familie, copii, prieteni și o viață privată normală...
Au ales, ca și mine, ca și tine și ca mulți alții dintre noi de altfel, să-și împărtășească experiențele și cunoștințele acumulate semenilor printr-un mod de educație relativ nou, dar cu rezultate în ceea ce privește productivitatea și eficiența, maxime!
Prin acest proiect ce va fi lansat curând, Dean, Tony și Russell vin cu un mod de abordare nou prin care te ajută să extragi toate cunoștințele pe care le-ai acumulat de-a lungul timpului pentru a le împărtăși celor care au nevoie de ele!
Nu glumesc deloc atunci când afirm că am fost mai mult decât încântat când am primit propunerea de a fi partener în acest program! Asta reprezintă o dovadă a faptului că toată activitatea pe care am depus-o în ultimii 10 ani nu a fost în zadar!
Sunt sigur că și tu vei fi la fel de entuziasmat ca și mine atuci când vei afla anunțul oficial de deschidere a Programului (care va veni cât de curând!) 🙂
Nu se întâmplă ca de multe ori să fim prea încântați de ceva...
Și nu glumesc deloc atunci când spun că anunțul pe care îl voi face în curând va aduce o schimbare mare... Nu doar în viața ta, dar mai ales, în viața celor dragi din jurul tău!
Fii atent la articolele pe care le voi publica în zilele următoare și fii printre primii care vor beneficia de ceva... ce te poate pune pe gânduri! (ca să nu fac promisiuni prea bombastice!) 🙂
P.S. Îți las la final, câteva extrase din publicațiile internaționale:
„While the world has had the most exponential growth in the last 100 years, from cars, planes, technology, internet and mobile devices - the only thing that has changed in the education system since 1920 is the blackboards are now white.. ” - Eric Sheninger, International Center for Leadership in Education (USA) for Business Insider
"Forget blue collar and white collar and look for "New Collar" and this is people that didn't go to college or did andwent ahead and got specialized knowledge and are immediately hireable.” - Jeanie Romney the CEO of IBM „You don't need permission to share your skill, knowledge or expertise for impact and profit.” - FORBES
„If winter hits (Down economy) people will scramble for specialized knowledge”, Reuters Agency
„The world, employees and industry has no more room for people with general knowledge. It's hungry for specialized knowledge... and the world (You the listener) can solve this problem by learning the blueprint to extract what you know, share it, impact and profit...” - Money. USA News
Scurte note și idei de la 23 dintre speakerii din Conferințe
Probabil că ai auzit că în urmă cu câteva zile, miercuri 10 aprilie 2019, la Iași s-a desfășurat Business Days Focus 2019, probabil cel mai mare eveniment de afaceri al anului din Moldova!
Dar… dacă din
diferite motive obiective ai ratat participarea la cele două conferințe mari de
afaceri de la Business Days Focus Iași 2019…
Sau..
Poate că ai fost în sala de conferințe dar ți-ai dori să
revezi și să retrăiești acele momente în totalitate…
What if there were a method to bootstrap a highly profitable freelancer business where you didn’t have to waste years figuring out the best practices in the growing field?
Julie Stoian created this roadmap because if you’re anything like she was, then you’re probably looking to shorten the learning curve, and grow your freelance or agency business ASAP!
As a stay-at-home mom, her small business simply wasn’t cutting it and she needed reliable income, FAST.
Marele tenismen Roger Federer, la 37 de ani, continuă să uimească lumea tenisului adăugându-și în palmares record după record.
Astfel, în urmă cu o săptămână, Roger și-a consolidat cel de-al 101-lea titlu în carieră prin câștigarea Open-ului de la Miami. Jimmy Connors este singurul jucător care îl „bate” la acest moment pe elvețian, fiind deținătorul a 109 titluri de campion!
Deși nu îl vedem prea des pe ternurile de dublu, totuși, 8 dintre aceste titluri le-a câștigat la dublu. Pe lângă acestea, Roger Federer mai are 20 de titluri de Grand Slam și 27 de titluri ATP Masters 1000.
A mai câștigat atât Basel, cât și la Halle de 9 ori; a câștigat la Wimbledon și în Dubai de 8 ori; a câștigat la Cincinnati de 7 ori și are 7 titluri de campion la Australian Open.
Prin toate aceste victorii Roger Federer și-a consolidat titlul de cel mai mare jucător de tenis din toate timpurile iar numele său este asociat cu cel al „băieților buni”. Asta, pentru că pe tot parcursul carierei sale și-a tratat mereu adversarii cu bunătate și respect.
Din acest motiv, povestea uimitoare pe care o vei citi în cele ce urmează nu ar trebui să te surprindă….
…ȘI DE CE ESTE SOLUȚIA CEA MAI PROFITABILĂ PENTRU FIECARE ANTREPRENOR ȘI PROPRIETAR DE AFACERE.
Totul a pornit de la un chestionar online…
În urmă cu puțin timp, am făcut un scurt sondaj sub forma unui chestionar online ce viza aflarea gradului de cunoștinte ale unor antrepreprenori aflați la începutul demarării unei afaceri legate de instrumentele de promovare online. Chestionarul a conținut doar 7 întrebări și a fost efectuat pe un număr de 28 de participanți.
Marea surpriză am avut-o când am citit rezultatele statistice…
După cum se poate observa din acest screenshot, DOAR 2 persoane, din 28 câte au completat, au răspuns afirmativ la întrebarea dacă au un website, „DA, am un website!”. Majoritar a fost și numărul celor care au răspuns că „NU știu care este diferența dintre un website și un sales funnel”, dar „M-aș dori să aflu!”
Pornind de la aceste rezultate am decis să realizez un material care să explice pe înțelesul tuturor,
ce este un sales funnel
ce este un website și,
care este soluția cea mai profitabilă pentru fiecare antreprenor, indiferent din domeniul în care activează
Sper
ca informațiile din acest material să fie pe înțelesul tuturor, dar, mai ales,
să fie de folos!
Deci,
CE ESTE UN WEBSITE?
Voi începe prin a defini mai întâi, pe scurt, ce este un website, pentru că… el a fost mai înaintea sales funnel-ului…
Noțiunea de „WEBSITE” vine din limba engleză și desemnează un instrument alcătuit dintr-o colecție de pagini interconectate, accesibile pe Internet la o anumită adresă de web. Paginile pot conține texte, imagini, clipuri video sau înregistrări audio, link-uri și animații.
În
spatele paginilor afişate, funcţionează scripturi scrise în diverse limbaje de
programare, interogări şi prelucrări complexe ale bazelor de date, pluggin-uri,
filtre şi condiţionări logice – chestii tehnice de care se ocupă programatorii
și webdesignerii.
În
funcţie de complexitate, volum de informaţii, obiective urmărite, tipuri de
conţinut, comunităţi, nişe etc., site-urile pot fi de mai multe tipuri: site de prezentare, blog, forum, magazin
online, catalog online, portal, bibliotecă, enciclopedie etc
Accesarea unui web-site se face prin intermediul unei pagini speciale, numită Homepage sau Index. Restul paginilor sunt structurate sub formă de meniu în secţiuni principale şi subsecţiuni care au rolul de a forma o imagine de ansamblu asupra conţinutului din celelalte pagini, ca în imaginea de mai jos.
Este interesant, că până în urmă cu câțiva ani, când cineva care avea o afacere mă întreba: Oare am nevoie și de un website?, îmi venea să râd în timp ce îi spuneam:
„Bineînțeles! Se mai pune întrebarea?”… Dacă ai o afacere și nu ești prezen și în mediul online, acolo de unde își iau astăzi oamenii informația și unde își petrec majoritatea timpului consumatorii – poți spune că nu existi sau că te mulțumești cu profitul și vânzările actuale…”
Acum însă, când suntem într-un fel de tranziție de la website la funnel, constat că sunt foarte mulți antreprenori care încă nu au, sau nu știu ce este un sales funnel sau un website! Sau, dacă și-au șăcut deja un website, realizează că nu face prea multe parale cu el…
Pentru că astăzi un website a rămas doar o carte de vizită, o pagină de prezentare a companiei sau un catalog de prezentare. Precum o broșură!
Acum însă, ca marketeri sau antreprenori ne putem considera niște oameni fericiți pentru că putem beneficia de progresul științei și al noilor tehnologii de marketing și vânzări online apărute numite, sales funnels. Sales funnels a schimbat literalmente peste noapte destinul a mii de antreprenori, ușurându-le munca prin economie de timp, bani și stress!
CE ESTE UN SALES FUNNEL?
Un
SALES FUNNEL(pâlnie de
vânzari, tradus în limba română), este cel
mai eficient instrument de marketing și vânzari, generația următoare a
website-ului!
Ca
să fac o analogie, un website este precum telefonul mobil Samsung sau Nokia
1011 care apărea în 1992 în timp ce un funnel este precum un iPhone 10 lansat
anul trecut! Același obiectiv urmărit, comunicarea inter-umană, dar mult mai
eficient și mai productiv prin felul simplu și ușor de folosit, și prin
funcțiile multiple atașate: e-mail,
aparat foto și cameră video de o rezoluție foarte înaltă, acces la Internet și
rețelele social-media (Facebook, Instagram, Snapchat, Twitter etc), Skype,
Excel și alte aplicații, una mai utilă decât alta!
Termenul
de sales funnel, de fapt, un mini-site,
face referire la un proces prin care potențialii clienți sunt atrași și
însoțiți virtual mulți pași, până când o parte dintre ei devin cumpărători.
Este
tot un instrument online, ca și website-ul tradițional, diferit însă de acesta
prin faptul că fiind doar un mininiste, nu
conține decât 4-5 pagini! Iar fiecare pagină este gândită să atingă un singur obiectiv!
Pentru
un antreprenor sau proprietar de afacere, nu poate fi dorință mai mare pentru
că obiectivele urmărite în orice afacere sunt doar 3:
să
genereze lead-uri (potențiali clienți)
să
vândă produse sau servicii și
să
atragă participanți la un eveniment live sau la un webinar
Prin modul cum este structurat un sales funnell aceste obiective sunt ușor de atins pentru că se conferă claritate, simplitate și conduce foarte ușor vizitatorul la luarea unei decizii. O minte confuză va spune mereu NU oricărei oferte, pe când atunci când există claritate
și limpezime deciziile privind finalizarea procesului de cumpărare sau
înscriere la un newsletter vin ușor și firesc.
Logica
creării unui sales funnel pleacă de la un simplu fapt dovedit din totdeauna: în
general, oamenii cumpără atunci când au
încredere în produs sau în vânzător. În comerţul clasic, te duci în
magazin, vezi produsul, îl intorci pe toate feţele şi dacă îţi place, îl
cumperi. În mediul online este ceva mai greu să iei o astfel de decizie pentru
că încrederea nu se câștigă imediat.
Probabil, știi și tu că este foarte dificil și nerealist să îi arăţi cuiva o reclamă și apoi să te aștepți ca aceasta să cumpere imediat produsul respectiv. Acest lucru nu se întâmplă decât foarte rar, în general, în cazul produselor de la brand-uri mari pe care le ştim sau, de la care am cumpărat. În care avem încredere, nu-i așa?
Logica unui funnel
Astfel, logica unui funnel este simplă și se bazează pe un principiu pe care eu l-am numit, Valoare Adăugată Oferită în Avans. Practic, în baza acestui principiu, mai înainte de a cere unui străin să cumpere un produs sau serviciu, îi oferi ceva GRATUIT și de valoare în schimbul adresei de e-mail. Este un schimb fair cu un câștig de ambele părți. Această abordare este mai mult decât recomandată, mai ales după ce anul trecut a intrat în vigoare Regulamentul General Privind Protecţia Datelor (sau GDPR) – creat cu scopul de a reglementa modul în care datele personale ale cetăţenilor Uniunii Europene.
Apoi,
după ce vizitatorul alege șă își dea adresa de email, intră în lista ta de
abonați, iar tu, prin mesaje regulate de follow-up, începi să construiești o
relație de încredere.
Cam așa se definesc website-ul și sales funnel-ul…
Și atunci… website sau funnel?
Mai trebuie să știi că pentru accesarea unui website sau a unui funnel pe Internet, ai nevoie de un nume sau domeniu (www.NumeleAfaceriiTale.ro) și un serviciu de găzduire pe un server, serviciu numit, hosting.
La
final, îți voi lăsa o listă cu tool-uri recomandate pentru a te scuti de
căutări îndelungi și stress!
…Acum, probabil prima întrebare logică care îți vine în minte este…
Website sau Sales Funnel, ce ar fi mai potrivit pentru afacerea mea?
Cum
spuneam mai devreme, dacă până mai în urmă cu un an de zile cineva mă întreba
dacă trebuie să-și facă un website, îi răspundeam cu toată convingerea, DA!
Între
timp însă, regulile jocului sau schimbat!
La
fel cum la un moment dat locul casetelor audio a fost luat de CD-uri, pentru ca
apoi locul acestora să fie luat de MP3-uri, iar mai târziu… și acestea să fie
abandonate pentru iPhone…
De la benzile de magnetofon către Noua Generație de iPhone…
Sales funnel-ul reprezintă GENERAȚIE URMĂTOARE a website-ului!
Spuneam mai devreme că orice antreprenor care are un produs sau un serviciu bun urmărește doar trei obiective: să atragă cât mai mulți potențiali clienți pe care să-i convertească în cumpărători și, în cazul în care organizează un eveniment (live sau online) să atregă cât mai mulți participanți.
Astăzi, dacă aș intreba 100 de antreprenori care au deja au website, probabil că foarte puțini vor fi cei care vor răspunde: „Da, website-ul meu îndeplinește toate aceste obiective!”.
Majoritatea,
după ce investesc o grămadă de bani în construcția unui website, după ce stau
după programatori, după webdesign-eri și plătesc mentenanță lunară, constată că
acesta nu este deloc probitabil. Se plâng de lipsă de trafic, de vânzări, ba
când e lumea mai dragă, pică site-ul… Știu, pentru că am pățit-o și eu de
multe ori!
Și
pentru faptul că sunt atehnic, nu cunosc programare și nici webdesign, am fost
de multe ori în situația de a mă simți captiv al băieților de la IT. (Ba nu
aveau timp azi, ba nu răspundeau la telefon… Un adevărat stress!)
De
când am descoperit și-am început să folosesc acest instrument care are în spate
o strategie simplă și ingenioasă, ClickFunnels, nu mai am nici o bătaie de cap. Iar despre sales funnel, o spun la toată lumea
cu mâna pe inimă: Funnel-ul este
viitorul afacerilor online sau offline! Indiferent de domeniul de
activitate. (Chiar am avut un client pe care l-am ajutat să-și construiască un
funnel și care avea o firmă de… pompe funebre! Unde se spune că apelezi doar
o singură dată!) J
Astăzi,
majoritatea website-urilor, oricât de frumos ar arăta, nu mai dau nici un
randament. Pentru că, după cum mai spus, un website nu este altceva decât o
broșură cu multe informații diverse și trimiteri, pentru mai multe info, către
alte pagini. Astfel încât, dacă vrei să cumperi ceva trebuie să dai click pe
nenumărate link-uri. Plus că atenția poate să îți fie mereu distrasă de imagini
sau alte informații, ceea ce face ca decizia de cumpărare să poată fi amânată!
Am
făcut audit la sute, poate mii de website-uri și la toate am identificat
aceeași problemă. Din dorința de a oferi cât mai multe informații, de a împușca
cât mai mulți iepuri – pe românește, un website nu face altceva decât să alunge
acei clienți dispuși să cumpere, în loc să îi atragă!
Iar
în afaceri, pentru a fi profitabil procesul
de vânzare trebuie să fie cât mai simplu, direct și intuitiv! Reține faptul
că o minte confuză va răspunde MEREU cu NU ofertei tale!
Pe un website obișnuit sunt multe meniuri, sub-meniuri, link-uri, imagini…
Dacă
vreau să caut ceva anume, de câte ori trebuie să dau scroll cu mouse-ul? Câte
link-uri trebuie să accesez? Altfel spus, cât de multe bariere stau între mine
și un vizitator al website-ului căruia vreau să îi vând ceva sau să îi cer adresa
de email?
Oricare
ar fi obiectivul acelui site, mie ca vizitator îmi dă o stare de confuzie și
iritare. Pentru că sunt mereu cel puțin 5 link-uri care te duc pe alte pagini.
Îmi fură timpul, mă distrage de la obiectivul inițial și, în cele mai multe
cazuri, mă face să mă răzgândesc a mai cumpăra.
La
fel se întâmplă pe oricare site, probabil și pe al tău – spun mereu
prietenilor! Cauți să îl optimizezi, faci SEO, te chinui să atragi trafic către
un website cu un anumit scop, iar vizitatorii, când ajung pe site și văd atât
de mulți pași de făcut devin confuzi și părăsesc site-ul fără să facă nimic!
Este ca și când ai intra într-un supermarket unde vezi zeci de produse diferite, multe chiar din aceeași gamă și nu știi la care să te oprești. Mai mult, ptr că nu găsești produsul pe care îl știi și pe care îl cauți, deseori te enervezi și pleci!
Din
acest motiv pot spune că strategia website a murit! Sau e în comă! Trafic atras
astăzi către un website se lovește de adevărate bariere. Iar rata de bounce
(sau de respingere) este foarte ridicată. Cei care sunt interesați de cifre și
care au instalat analitics pe site, știu de ce vorbesc!
Noi, antreprenorii, trebuie să ne cheltuim banii pentru a ne dezvolta firma și afacerea. Iar asta înseamnă că trebuie să fim inteligenți când vine vorba de modul în care facem lucrurile și cum ne investim banii! Trebuie să căutăm acele strategii și sisteme care ne permit să punem la bătaie 1 Euro și să scoatem 2 Euro.
Asta este ceea ce face și permite un Sales Funnel!
Conferă
vizitatorului claritate și simplitate oferindu-i posibilitatea să ia ușor o
decizie ce are legătură strictă cu nevoile sale.
Aș putea spune că atunci când ai un sales funnel ai cel mai bun agent de vânzări din lume care lucrează pentru tine 24h/24h! Iar Internetul reprezintă o piață IMENSĂ cu program non-stop!
În concluzie, prezența unei afaceri online este OBLIGATORIE!
Pentru că acolo sunt consumatorii și acolo își petrec majoritatea timpului din zi! Nici eu, nici tu nu facem excepție! Astfel că, dacă ignori un segment atât de important de potențiali clienți, înseamnă că nu ai nevoie de bani.
Cu ce ar trebui să începi, cu un website sau cu un funnel? La această întrebare, cred că am răspuns deja… Având în vedere că ERA WEBSITE-ULUI a trecut, cu siguranță, cât de repede ar trebui să îți construiești CEL PUȚIN un SALES FUNNEL!
Criza din piața muncii, resimțită din ce în ce mai puternic în Moldova. La Business Focus Iași 2019 se va discuta despre soluții
Business Focus Iași 2019 – Evenimentul de Afaceri al Moldovei. Profesorii, studenții și elevii beneficiază de un discount de 50%!
Atragerea și retenția de personal continuă să rămână principala problemă a antreprenorilor și managerilor din regiunea Moldovei – aceasta este principala concluzie a unui studiu efectuat de Business Days în rândul comunității de business din județe Iași, Suceava, Bacău, Neamț și Botoșani la începutul acestui an, ca preambul pentru organizarea Business Focus Iași 2019.